Esikoista yrittämään loppuvuodesta tai 2011?

Hei

Soitin tänään terveyskeskuksen päivystykseen. Ystävällinen nainen jaksoi kuunnella ja kertoa mulle juttuja 30 minuuttia pahimpaan ruuhka-aikaan. Rauhoitteli minua, sanoi, että jos on ollu runsaat menkat voi aivan hyvin tulla alussa läpivuotoa, varsinkin jos äitilläkin on ollut. Mutta jos on keskenmeno, että jos tulee kivuliaaks tai kuivaa ni heti tänne sitte saat tulla. Kehotti oottamaan pari viikkoa sen jälkeen ku vuoto loppuu viemää testiä et näkee sit onko kaikki hyvin vai onko tää nyt se keskenmeno. Arvaatteko kuinka vaikeaa on vaan ootella? :)

Äitin kanssa pidin sitten taas terapia istunnon puhelimessa, että asiaa on turha märehtiä. Että elä niinko olis nyt menkat sano äippä. Sitä nyt yritän. Mutta luuletteko, että jos on keskenmeno ni katoais oireet vai ei? Ku edelleen väsyttää iha sikana ja oksettaa. Sitte mie en oikein halua syödä mitään, mut on pakko muuten oksettaa. Sitten ananas oksettaa, ajatuskin ananaksesta, appelsiinista tai persikasta oksettaa. Miten Leena ja White Gold teillä meni ne oireet, et häviskö? Ymmärrän jos liippaa liika läheltä, että ette halua vastata. Jotenkin vaa tää odottaminen turhauttaa, tekis mieli tietää, et kummin nyt on, kun se o nii alusa, ettei esim. ultralla näy vielä tuulimuna, keskenmeno tai kohdunulkoinen.

Mut näillä mennää mie pysyn vielä täällä, niin kauan, että tiiän tilanteen kunnolla. Meillä mies viimeks ku sanoin, että nyt olis hyvät päivät: " Jahans mennäänpä ylös sitten :) ". Sitte se koko ajan tinkaa, että solet paksuna viimeiset puoli vuotta kuunnellu sitä. Ja nyt ku ehkis olis ni ehkis ei olekkaan.

Kaiken kaikkiaan fiilikset o ristiriitaiset.
 
Kiitos Köppiäinen, kauniisti sanottu toisistaan nauttimisesta. Yritän siitä välillä itselleni muistuttaa, tuppaa vaan unohtumaan.

Eltsu, mulle sopii kuukauden päivitysvuoro, jos ei tarvi luvata että ihan joka päivä tekee. Tai sitten vain viikon ajan, silloin voi jo luvatakin.

ON: kp 12, pientä nippailua munasarjoissa, mutta vielä ei ovisplussaa. Saattaa siis kierto hieman venyä edellisestä. Päätin etten nyt kerro miehelle, missä mennään kierron suhteen.
 
millimolli: Onnea nyt ihan aluksi plussasta ja toivotaan, että plussana pysyy ja huolesi ovat turhia.

Mun keskenmenoa ei voi oikein verrata tuohon sinun tilanteeseen. Minulla oli tosiaan keskeytynyt keskenmeno eli missään vaiheessa ei tullut minkäänlaisia vuotoja. En siis osaa sanoa, miten nopeasti oireet loppuvat, jos on ollut ihan vuodollinen keskenmeno : / Oma keskenmeno oli kuitenkin sellainen, että hormonit vastasivat oletettuja viikkoja, vaikka alkio oli viikkoihin nähden 2 viikkoa jäljessä ja siitä se ei enää kasvanutkaan, vaikka odoteltiinkin. Mun tapauksessa pelkkien hormonien mittaus siinä vaiheessa, kun alkio oli jo lopettanut kasvunsa, ei olis kertonut yhtään mitään todellisesta tilanteesta, koska hormonit tosiaan olivat aivan ok. Eli 2 viikkoa hormonit nousivat vielä senkin jälkeen, kun alkio oli lopettanut kasvunsa. Oireita siis oli koko ajan, ja oli ihan siihen asti, kunnes lääkkeellinen tyhjennys tehtiin (vaikka hormonit olivat vähän laskeneet siihen mennessä). Siitä ne sitten aika nopeasti katosivatkin.

Jos jotain tästä oppisin, niin sen, että on aivan turha pohtia mitään oireita suuntaan tai toiseen, koska ne eivät kerro mitään raskauden jatkumisesta, eivätkä myöskään keskeytymisestä. Luotan itse tästä lähtien vain ultran tuloksiin!

Mut tiedän, miten turhauttavaa on tuo odottaminen. Se tuntuu tuskastuttavan pitkältä eikä muuta pysty ajattelemaankaan. Koita jaksaa kuitenkin. Toivottavasti saat hyviä uutisia!



Mun mielestä toi uusi lista on parempi!
 
Oi kiitoksia ahkerille päivittäjille siistimmästä listan ulko-asusta! pino kun on näin suuri niin helpottaa seuraamista huomattavasti :)

Täällä tosiaan jouduin kuumeen takia neljäksi päiväksi sairaalaan (pääsin maanantaina pois) joten tässä kierrossa tuskin ihmeitä pääsee tapahtumaan.
Eilen kyllä tuli projektia edistettyä ja eilen taisi oviskin olla, mutta tiedä häntä. Hienoahan se olis että kerta olis riittänyt mutta tokkopa :D Ensi kierrossa sitten uuteen iskuun ;)
 
Ambrosia Meillä ainaki riitti kertalaaki. Oli nääs yks ainoa päivä lähelläkää ovista, että oli mahis. Ja sillonki ovikseen oli n.4 päivää aikaa. :)

White Gold sepä tässä on tosiaa tää oottelu. Yritän rauhoittua ja viis minsaa ja taas ollaan hermona. En tykkää siitä, etten tiiä miten menee tää juttu. Olis kiva tietää, että joko ollaan paksuna tai ei olla. Olen niin hermoheikko ihminen tällaisisa ootteluhommissa. Jotenkin tuntuu välillä, että olisiko sitä vielä, mutta sitte taas tuntuu, että miksei ole enempää oireita. Tulis äkkiä helmikuun loppu ni sais käyä siinä varhaisultrasa, että näkis tilanteen.
 
millimolli: mulla oireet katos yk1 noin viikon kuluessa eli siihen mennessä kun alkoi kunnon vuoto. Viikon ajan siis tiputteli ihan vähäsen. Yk2 kuvotusta jatkui pari päivää vuodon alkamisesta, mutta testi oli puhdas nega jo muutaman päivän kuluttua. Ekalla kerralla nega tuli kun kunnolla alkoi vuotaa. Näyttääkö sulla vielä plussaa?

Täällä on muutenkin ollut puhetta pettymyksen aiheuttaneista testituloksista. Mä en edes tiedä miltä tuntuu kun tulee ihan vaan "tavallinen" nega. Mulla nää molemmat yk:t on antaneet plussan, mutta se pikkuinen ei vaan ole pysynyt mukana. Toki tää toinen kerta oli jo paljon helpompi kuin ensimmäinen, kun nyt tää oli jo tuttua enkä ehtinyt innostua niin paljon. Oireet oli oviksen jälkeen pitkälti samat kummassakin kierrossa. Tosin yk1 jälkeen rinnat tuli tosi kipeiks, mutta nyt yk2 ei ollut rinnoissa mitään normaalista poikkeavaa. Ja yk1:n plussan aikoihin alkoi vatsavihlonnat, jotka jatkui oikeastaan yk2:n ovikseen asti.

Ovistesteistäkin täällä puhuttiin. Posti toi mulle just tällä viikolla lisää testejä. En mä miehelle mitään ole puhunut niistä. Olen toki kertonut, että nainen ei ihan milloin tahansa voi tulla raskaaksi jne. Kyllä mies taitaa mun haluista huomata, milloin ne parhaat päivät on. Näin alkukierrosta ei tee yhtään mieli, mutta viikon päästä on taas varmaan toinen ääni kellossa. :p Ollaan kyllä saatu bongattua parhaat hetket pupuiluun, vaikka yk1 ei ollut mitään testejä käytössä. Tärppäämisestä ei oo ollut kiinni, vaan siitä pysyykö pikkuinen matkassa tai onko se terve.

Listasta: Musta tämä viimeisin lista on hyvä. =)
 
LeenaT En oo uskaltautunu tekee enää mitää testejä. Toissapäivänä näkyi plussa edelleen. Joka päivä tiputtelee verta, mutta on niukemmat ku menkat. Oon oottanu, että koska alakaa holisemaan, vielä ei ole holissu. Luulis, että ku menkat o aina ollu ku monsuunit, että keskenmeno sit menis jotenki samaa rataa. Mie olen tässä nyt viikon kattellu tätä tippasua kohta.

Yritän ootella, että vuoto lakkaa ni siitä sen pari viikkoa, että kiikutan testin labraan. Tosin mulla o nvla varattu kuukauden päähän, että siellä ainaki jotaki varmuutta saa asiaan kanssa. Näin luulisin:) Paskinta tässä o se ettei tiiä oikeesti, että miten päin olis. Jos tietäis, että o keskenmenny ni vois ainaki suunnitella tulevaisuutta. Nyt o semmonen välitilahelevetti meneillään.
 
Eltsu81 naurettavaa taas tommonen. Itte juon rasvatonta, vaikka mies onki maatilan poikana sitä mieltä, että se on tankin virutusvettä :) Ja aion juoda vastaisuudessakin.

Sain äsken kamalan shokin. Olen viikossa lihonut 3 kiloa, se tekee sata kiloa yhdelle odotusajalle!!! Olen kyllä mussuttanut tuota kilon tobleronea ( laivatuliaisia ittelle) aika antaumuksella, mutta herranjestas. Nyt taidan siirtyä mussuttamaan salaattia loppuiäks.

Mie hengailen täällä edelleen siitä syystä, että ku en varmuudella tilannetta tiiä. Lisäks tässä pinkasa on nii hyvä meno ettei raaski lähteä vielä, varsinkaan ku en varmuudella tiiä mitään vielä :)
 
Äskettäinen vessakäynti oli pienoinen pettymyksen hetki. Pyyhkiessä hieman punertavaa paperiin. Nyt vähän nipistelee alamahaa ja alaselkään koskee. Saa nähdä alkaako ihan menkat. Miulla kun ne ovat millimonnia lainatakseni monsuunit. Eli tuhrua näkyisi nyt ja en tiedä miten sitten reagoin, kun aamulla herään ja huomaankin että menkathan nää ovat :/ Ilmoittelen huomenna miten homma etenee! Niin ja hei listasta: Nykyinen on oikein hyvä ja selkeä ja ainakin omalla kohdallani huomasin etten osaa sitä päivittää :D Nyt tämä tyttö menee nukkumaan pelonsekaisin toivein.

Päivitän eli siis menkat alkoivat ja miulla on nyt siis 1/28 yrityskerta 7 ja jännäpäivä on 24.2/27.2
 
Viimeksi muokattu:
köppiäinen
eltsu81 tuosta rintasyöpäjutusta oon aiemminkin kuullut, että siis maidon rasvoissa on semmoista rasvahappoa (taitaapa olla tämä laihdutukseenkin käytetty CLA), joka ehkäisee rintasyöpää. Ja eikös rintasyöpä ole hormonaalinen, joten siinä mielessä ei se nyt aivan mahdotontakaan ole tuo uutinen. Tietysti vähän jää epäselväksi, miten suuri vaikutus sillä muka olisi ja paljonko sitä maitoa pitäisi sitten kitata. Ehkä vähän epäilyttävä, mutta en kyllä ihan täysin tyrmääkään. Ja oon kyllä hieman kaikkea pitkälle käsiteltyä vastaan.
 
Nuo ruoka ja liikuntajutut vaihtelee parhaimmillaanki viikossa niin paljon, että tulee hulluks jos alkaa kaikkea seuraamaan. Millo lukee, että rasvaton maito o laihduttajalle ja lapselle paras, millo se aiheuttaaki syöpää. Koittaisivat päättää jo ne tiedemiehet, että mitä tässä saa tehä :)

Mie vastustan nyt kahvisuosituksia raskaanaoleville, jos nimittäin olen raskaana. Ainoa mitä tekee mieli on kahvi. Kuitenkin tulee sitä verta edelleen ja maha o kipeä ( vähäsen vain). Että yritän nyt asennoitua siihen, että tässä mennää rättipäivillä ja ollaa sitte positiivisesti yllättyneitä, jos se läppi onki tulossa.

Se on muuten tosi epäreilua, että ku mie yritän porista mahalle ja huhuilla onko siellä joku, niin joku ei vastaa josse siellä on. Taitaa olla kuriton kakara jo alusta asti, ku mulle jo nyt aiheuttaa sydämentykytyksiä :D
 
Perjantai 28.1.2011

Yrityksen aloittaneet

nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

millimolli......25..........,.....5..... .....................................plussa
AnniMu........20................2....... ...... .80/32.....................11.12
Piilopirtti.......23...............1................60/28................22.-28.12
Tryffe..........29................1................57/35-37................6.-8.1
Plumps!........24...............2...... .........45/28-29.............11.-12.1
Hennu86......24.............. .1...... .........41/?.............................?
Laku91.........19...............1..................42/?.............................?

hanski1989...21....................... ..........36/?.........................20.1
navi.............26................2.................40/33-39.............21.-27.1
sindi^^........25................6................33/28-32............23.1-27.1
tsude...........20................3................29/25-31..............24.-30.1
Kirskis..........25...............1.................29/26........................25.1
Namppis88..22...............4.................30/28-60..................26.1-

pikkumy.......25................4....... ...... ..26/27-28...... .......29-30.1
eltsu81.........29............ ..2.................27/28-35...............29.-5.2
Tine............25................3..... .... ......25/28-38..............31.-10.2
girl92...........18...............3.................19/26..........................4.2
sakara.........33................2...... ...... ...24/32-36.................6.-9.2
Ambrosia85..25...............3.......... ......19/29-32.....................7.2
Jo...............29................2.................24/37..........................7.2

Avocado.......28...............4..................17/27-30...............7.-10.2
köppiäinen...24................3...... ..........15/27-34................9.-16.2
Jonesy.........29................2.................22/35........................10.2
rallinelli........22...............3.................7/20..........................10.2
Renesmee....29................3.......... .....13/27.........................11.2
Liina87........23.................9..... ....... ...14/29........................12.2

Line.............29................4................10/28-34..............15.-21.2
LeenaT........25................3.................8/27-32...............16.-21.2
Mesikämmen.20...............3.................11/30-35.............16.-21.2
Juliane.........24................3..... ....... ....9/~31......................19.2
Epa_88........22................4....... ..... ...4/30.........................23.2
Mircea.........21................7..................2/28..................24.-27.2

Kristiina84....26...............1..................tjot..........................?
Karoliina-87..23...............1................. .? ...........................?
SuVa............24..............1...... ...... .....?............................?
rabbid..........26...............1...................?............................?
white gold....24...............1 (KKM 01/11)...?.........................?



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tindetar..................22............ ........ ............tammikuu 2011
Katharsis....................................................tammi-helmikuu 2011
milizza....................25..................................helmikuu 2011
Tupu_.....................25............ ..... ...............helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25......... .... ...................alkuvuodesta 2011
sonic......................28................ ..................maalis-huhtikuu 2011
Tuanni....................25.......... .......................huhtikuu 2011
sansu86..................24............. ....... ............huhtikuu 2011
Sarayi.....................23........... ...... ...............huhtikuu 2011
Susimieli.................22............ ......... ..........huhti-toukokuu 2011
Syksy2010...............29..................................keväällä 2011
Peepe.....................25............ ..... ...............kesä 2011
Candicen.................20..................................kesä 2011
bellabambini.................................................elokuu 2011
tryffeli89.................21........... .......... ............2011

Plussanneet: :flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28..........7.9.2010.. .....14.5.2011.........yk2
lumityttö78....31.........18.10.2010... .24.6.2011.. ......yk1
Liisakaisa......27.........7.11.2010.... .17.7.2011 .........yk1
Nannie.........20..........5.12.2010......16.8.2011..........yk3
popsis..........28..........6.12.2010. .....8.8.2011..........yk1
ulleli83.........27..........7.12.2010 .....18.8.2011.. ......yk3
Sassy...........22..........9.12.2010. ....13.8.2011.........yk2
Lunea...........28.........24.12.2010......4.9.2011.......~yk4
jeeni.............24........27.12.2010......26.8.2011........yk1
kais-a...........22.........28.12.2010......6.9.2011..........yk3
Halin.............20.........1.1.2011... ... 11.9.2011. .......yk2
Eireann.........29.........7.1.2011... ....16.9.2011.........yk1

Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1888774-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-talvella-2010-2011-a/
--------------------------------------------------------------------

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Hei joku täällä puhui aikaisemmin siitä Minna Kiistalan kirjasta "Minä en sitten muutu", millimollikohan se oli vai renesmee? Ostin sen huuto.netistä parilla eurolla ja oon nyt pari päivää saanut nauraa ääneen sitä lukiessani. (Jo kirjan kansikin on tosi ihana.) Suosittelen! :D Ei muuta tällä kertaa.
 
LeenaT Mie ainaki olen siitä maininnu ku ostin sen n. kuukaus sitten. Tähän hätään olen ostanu sen katerina janouschin raskaana. Melko pintapuolinen, mut aivan jees. Äitiltä saan varmaan semmoisen tosi hienon kirjan asiasta ku se sen eka kotoansa sen paikantaa.

Vuotaa ku seula, että alkaa kyllä tosissaa mietityttää, että onko joku mukana enää. Päätin käyä ostamasa testin ja tehdä sen. Jotenkin vaan epäilen, että ois haaleat viivat jos ollenkaan.

Koodailen varmaan parin tunnin sisään tänne asiasta ku saan sen ostettua ja vessahädän aikaiseksi :D
 
Noniin, täti tuli tännekin jo muutama päivä sitten. Tuli vissiin hieman hätäisesti tehtyä se testi, mutta nyt on sitten kokemusta siitäkin jännityksestä. Jos sitä jatkossa malttaisi mielensä... Eli seuraavassa päivityksessä mulle voi laittaa yk2, kp3/26-28, jännät 21.-23.2.

Tuossa on ollut jonkin verran keskustelua muutenkin noista testeistä. Meillä ei ovista tikutella, joten ihan fiiliksen mukaan mennään. Ollaan juteltu miehen kanssa asiasta ja oviksen tikutteleminen aloitetaan siinä vaiheessa, jos tärppiä ei ole pitkään aikaan tullut. Toki tulee kalenterista seurattua, millon ovis vois olla, kun hyvin harvoin tunnen itsessäni mitään muutoksia sen aikaan. Tänään on vuorossa sukujuhlat ja ahdistun jo valmiiksi niistä tulevista uteluista, joita varsinkin vanhemmat ihmiset innostuvat kyselemään. Millon kihlat, häät ja vauva.... Saas nähdä miten menee!

Tärppimeininkiä viikonloppuun!
 
Lauantai 29.1.2011

Yrityksen aloittaneet

nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

millimolli......25..........,.....5..... .....................................plussa
AnniMu........20................2....... ...... .81/32.....................11.12
Piilopirtti.......23...............1................61/28................22.-28.12
Tryffe..........29................1................58/35-37................6.-8.1
Plumps!........24...............2...... .........46/28-29.............11.-12.1
Hennu86......24.............. .1...... .........42/?.............................?
Laku91.........19...............1..................43/?.............................?

hanski1989...21....................... ..........37/?.........................20.1
navi.............26................2.................41/33-39.............21.-27.1
tsude...........20................3................30/25-31..............24.-30.1
Namppis88..22...............4.................31/28-60..................26.1-
pikkumy.......25................4....... ...... ..27/27-28...... .......29-30.1

eltsu81.........29............ ..2.................28/28-35...............29.-5.2
Tine............25................3..... .... ......26/28-38..............31.-10.2
girl92...........18...............3.................20/26..........................4.2
sakara.........33................2...... ...... ...25/32-36.................6.-9.2
Ambrosia85..25...............3.......... ......20/29-32.....................7.2
Jo...............29................2.................25/37..........................7.2

Avocado.......28...............4..................18/27-30...............7.-10.2
köppiäinen...24................3...... ..........16/27-34................9.-16.2
Jonesy.........29................2.................23/35........................10.2
rallinelli........22...............3.................8/20..........................10.2
Renesmee....29................3.......... .....14/27.........................11.2

Line.............29................4................11/28-34..............15.-21.2
LeenaT........25................3.................9/27-32...............16.-21.2
Mesikämmen.20...............3.................12/30-35.............16.-21.2
Juliane.........24................3..... ....... ...10/~31.....................19.2

Kirskis..........25...............2................3/26-28.................21-23.2
sindi^^........25................7................4/28-32...............22.-26.2
Epa_88........22................4....... ..... ...5/30.........................23.2
Mircea.........21................7..................3/28..................24.-27.2

Kristiina84....26...............1..................tjot..........................?
Karoliina-87..23...............1................. .? ...........................?
SuVa............24..............1...... ...... .....?............................?
rabbid..........26...............1...................?............................?
white gold....24...............1 (KKM 01/11)...?.........................?



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tindetar..................22............ ........ ............tammikuu 2011
Katharsis....................................................tammi-helmikuu 2011
milizza....................25..................................helmikuu 2011
Tupu_.....................25............ ..... ...............helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25......... .... ...................alkuvuodesta 2011
sonic......................28................ ..................maalis-huhtikuu 2011
Tuanni....................25.......... .......................huhtikuu 2011
sansu86..................24............. ....... ............huhtikuu 2011
Sarayi.....................23........... ...... ...............huhtikuu 2011
Susimieli.................22............ ......... ..........huhti-toukokuu 2011
Syksy2010...............29..................................keväällä 2011
Peepe.....................25............ ..... ...............kesä 2011
Candicen.................20..................................kesä 2011
bellabambini.................................................elokuu 2011
tryffeli89.................21........... .......... ............2011

Plussanneet: :flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28..........7.9.2010.. .....14.5.2011.........yk2
lumityttö78....31.........18.10.2010... .24.6.2011.. ......yk1
Liisakaisa......27.........7.11.2010.... .17.7.2011 .........yk1
Nannie.........20..........5.12.2010......16.8.2011..........yk3
popsis..........28..........6.12.2010. .....8.8.2011..........yk1
ulleli83.........27..........7.12.2010 .....18.8.2011.. ......yk3
Sassy...........22..........9.12.2010. ....13.8.2011.........yk2
Lunea...........28.........24.12.2010......4.9.2011.......~yk4
jeeni.............24........27.12.2010......26.8.2011........yk1
kais-a...........22.........28.12.2010......6.9.2011..........yk3
Halin.............20.........1.1.2011... ... 11.9.2011. .......yk2
Eireann.........29.........7.1.2011... ....16.9.2011.........yk1

Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1888774-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-talvella-2010-2011-a/
--------------------------------------------------------------------

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä