Esikoista yrittämään loppuvuodesta tai 2011?

Tsude ONNEAA!!!

Täällä edelleen epätietoisuutta, aamulla soitan, saavat luvan ennustaa vaikka kristallipallosta, että onko menny kesken. Mitään vastaväitteitä en enää kuuntele :)

Huomenna teen itte aamulla apteekin oman ja samalla vien näytteen tk. Ja tosiaan soitan ja kitisen niille kunnolla.

Edelleen tekee pahaa kun kävelee, tuntuu, että laatta lentää. Tissit nyt o vaa nihkeenoloset ( en muutenkaa huomannu niissä mitää erikoista, tosiaa vaa se nihkee olo), nenä on edelleen tukossa ( oire mistä ekana epäilin). Että en todellakaan tiiä.

Tänä aamulla heräsin jotenkin tosi hyvällä mielellä, oli semmonen, että mie taian olla vieläki raskaana. Tässä tämän päivän aikana olen alkanut kyseinalaistamaan tätä heräämisen jälkeistä tunnetta :)

Vaikka olis kuinka vauvavastainen tämä seuraava kommentti niin sanonpa siltikki. Eli jos nyt on menny kesken ja ei ole lasta niin ensi tilanteessa läträän kunnolla sen kuningas alkoholin kanssa. Vaikka en normaalisti hirveämmin juokaan, niin nyt on semmoinen fiilis, että tänne vaan ja bring it on. Muutenkin alko tekee mieli siideriä jo pari päivää ennen plussaa, jotenki siitäki epäilin, että mahtaa olla pulla uunissa, ku ikinä ei tee mieli jotakin niin viston makuista kuin alkoholia.

Mies kyseenalaistaa koko plussan, että olenko ees ollu paksuna. No voin todellaki sanoa, että joo olen ainakin ollu, koska kymmenen eri plussaa, kymmenessä eri merkkisessä testissä on sen mulle kertonu...

Päivitän taas aamulla, kun saan jotakin infoa. Varaudutaan nyt siihe yk6seen...
 
Kristiina84
Kiitos Piilopirtti ja Namppis88 kommentista :) Helpotti kummasti, tiedän miten hölmöltä varmasti huoleni kuulostaa :D Menen gynelle myös papa-kokeen takia. Toki haluan kysyä lääkäriltä, onko epäsäänn. kierron kanssa mitään tehtävissä. Nyt vasta yk 1, joten ihan turhaa höpisen huolistani. Meikäläisellä on vaan hieman taipumusta ylireagointiin :LOL:

Mutta Namppis88 vielä, mun äiti on kuulemma myös nuorempana syönyt keltarauhashormoneja kiertohäiriöihin yms. ja hänen mielestään on ihan mahdollista, että mun seko kroppa on periytynyt häneltä. Mutta vaikka äideillämme on ollut epäsäännölliset kierrot aikanaan, niin ovat he myös tulleet raskaaksi-> jospa myös mekin :) Mutta tosiaan, kärsivällisyyttä ja nöyryyttä tässä kasvatetaan ja opitaan, se on varma asia.

Minä olen kertonut ainoastaan serkulleni joka on samalla mun erittäin läheinen ystävä siitä, että periaatteessa vauva saa tulla jos on tullakseen. Kenellekään muulle ei olla hiiskuttu ja yritetään olla myös hiiskumatta mitään... Hyvin vähän meiltä on kyselty mitään, johtuen varmaan siitä että valmistuin vasta äskettäin. Lapsi olisi varmaankin hyvinkin odotettu tähän sukuun, koska muksuja ei juuri ole. Kaikki sukujuhlatkin on hyvin kuivia, kun aikuiset on vaan keskenään istuskelee :D
 
Voi millimolli, paljon voimia sille suunnalle!! Ja niitä tarrasukkia..

Kristiina84 ymmärrän kyllä hermoilun! Enkai minäkään olisi muuten soittanut jo terkkarille.. ;) Jutustelin myös äidin kanssa asiasta ja hän rauhoitteli myös mieltä. Mutta siis yhtä odotteluahan tämä on ollut omallakin kohdalla (kp62). Viime viikon torstainakin testi oli negatiivinen. Vatsaoireita ym. on ollut paljon pitkin kiertoa, mutta nyt menee jo suoraan hormonitoiminnan piikkiin. :p Ajattelin kuitenkin testata vielä ensi viikon lopulla ja sitten taas viikon kuluttua jne.. Yritys on nimittäin ollut tiivistä kierron kestosta ja negatiivisista testeistä huolimatta. Eli on tässä omat hyvätkin puolensa.. :kiss:
 
Miulla nyt siis loppui nää "kuukautiset" kestivät tämän kolme päivää. Eikä oikeastaan voi sanoa, että kesti kolme päivää koska tää oli jotain ihme tuhrua. N`Hmm. Onko kellään kokemusta tällaisesta? Voisiko asiaan vaikuttaa se, että olen tällä hetkellä yskäinen ja nuhainen?
 
Apteekin omalla tuli haamu taas. Testasin sillee, et edellisen kerran olin käyny vessasa tunti sitten. Muutenki olen tänää käyny kusella tunnin välein vähintään. Eli hullua hurskaammaks ei tuosta taaskaan tultu. Saavat huomenna viisaammat tutkia :)

Ei ollenkaan helpota sekää, että lueskelin Rh miinusveristen ptiis keskenmenon jälkee saada joku vasta-aineen estorokote. Yms. mukavaa. Olen oikein kunnolla googlannu kaikkea mahollista. Että jos jollakulla alkaa epäilyttämään valemenkat/keskenmeno niin voin melkee ulkomuistista luetella nippelitiedot. Harmi vaan ettei omaa tilannetta oo niillä saanu selvitettyä, eli muille suosittelen sitä tiedonhaun rajoittamista näissä asioissa. Koska se ei lietso mitään muuta ku paniikkia :D
 
Kristiina84
Mulle tuli myös Mircea mieleen sama... Nyt peukut pystyyn, koska eivät kyllä kuulosta aivan tavallisilta menkoilta. On varmasti turhauttavaa! Mutta totisesti olen millimollin kanssa samoilla linjoilla, että googlettaminen on vain pahasta, nimimerkillä kokemusta on : /

Piilopirtti
jossain aikaisemmin taisit kommentoida huoltasi vauva-ajan ja opintojen kanssa. Vaikkei itselläni asiasta ole kokemusta, niin opiskelukamuistani useampi sai muksun koulun ohessa ja hyvin pärjäsivät, ehkä hieman myöhemmin tulivat perässä mutta pärjäsivät kuitenkin :) Itse en ole nähnyt oikein missään vaiheessa opintojen ohella vauvan saantia kovin pahana asiana(vaikka vaatii varmasti paljon tukea läheisiltä ja on varmasti rankkaa), mutta tuota ukkokultaani se ei hirveästi innostanut :D Tästä syystä kuumeiluani olen joutunut siirtämään opiskeluiden loppuun asti. Toki oon iloinen nyt, että koulu on vihdoin ohi ja jopa vähän työelämäänkin päässyt :) Mutta uskon että asiat järjestyvät omalla tavallaan...

Mulla kp76 menossa, plaah...
 
Kristiina84 mie menen tässä googlettamisen vastaisuudessa jo niin äärimmäisyyksiin, että suunnittelen asentavani lapsilukon koneelle.. Normi-ihmiset estää seksi jne jutut. Mie laitan banniin: ovulaatio, raskaus, kuukautiset, kohtu, vauva, sikiö, alkio, hedelmällisyys, valemenkat... :)
 
Susimieli joo ja sitten ottaa päästä aina laskeutua pilvilinnoista. Epäilen vahvasti, että huomenna sellainen portaista putoaminen on edessä... Ei oikein meinaa uni tulla. Yritän ettiskellä vielä aivoistani sitä on/off nappia, jos kävis tuuri ja löytyis..
 
No niin, nyt alkaa näyttää valoisammalta millimollillekin, ja onnea tsude.

Mulla piinaviikot vasta alkamassa. Ahkerasti on pupuiltu, mutta saa nähdä, eihän se vielä riitä. Meillä ei kukaan kysele vauvanteosta. Välillä toivois että kyselis. Musta on kiva kertoa, vaikka kaikille, että yritetään. Mua se ainakin helpottaa. Mutta kukaan ei kysy, ja äitikin on lähinnä vaivautunut asiasta. Äh. Vauvaa olen halunnut aina lapsesta asti, tosin silloin se oli vähän erilaista, kun ei vielä tiennyt asioista mitään. Mutta aina jollain tavalla äitiydestä on unelmoitu. Koskaan ei ole tarvinnut miettiä, että haluaako varmasti.
 
Joku tuossa kyseli sitä oirelistaa, en kyllä enään muista, että kuka :D Mutta niin, oireita tässä viikon sisällä olen hyvin vähän bongannut, mutta ne mitä olen bongannut, niin ovat olleet seuraavia:
- masun juiliminen satunnaisesti
- iltaisin tullut väsy kauheen aikasiin
- seksi ei oikein ole maistunut
- yskii/aivastaa vihlasee
- parin päivän sisällä ilmestynyt etovat olot, tosin tulee ainoastaan aina syönnin jälkeen

Tein nyt illalla vielä toisen testin ja kyllä sekin plussaa näytti. :) Ajattelin, että en vielä ensi viikolla soittele neuvolaan, tahdon odottaa ja katsoa miten käy.

Paljon kyllä ihmettelen, että mitenkä on tärpännyt, koska oiviksen bongasin kp 14 ja pupuiltiin kp 13 eikä sen jälkeen ollenkaan ennen eilistä. Ajattelin, että kestää, koska vanhemmat yrittivät minua ja veljeä todella kauan, joten pelkäsin, että itelläkin käy niin. Mutta hyvä näin päin. :)

Millimollille nyt kovasti tsemppiä äläkä hajota päätäsi siellä ihan kokonaan! :D
 
Ja odotetusti täällä kp2. Ei voinu pudota pilvilinnoista kun en niitä tähän kiertoon ees rakennellu. No, uus yritys.

Meiltäkään ei vauvauutisia kysellä. Mun puoli suvusta tuskin viel ees oottaa et tulis lasta pariin vuoteen. Ja miehen puolella ehkä arvanneet, mutta pysyvät hienotunteisesti ihan hiljaa eivätkä kysele tästä meiän yrityksestä mitää :)
 
Oikein suuret onnittelut tsude! :)

Mie oon kertonu vauva-aikeista parille lähimmälle ystävälle. Omalle äitille sekä anopille olen myös maininnut asiasta. He eivät onneksi painosta :) Anopille meidän vauva tulisi olemaan ensimmäinen lapsenlapsi. Äidilleni viides, tosin isoveljelleni on tulossa toinen lapsi kesällä, joten meidän vauva olisi sitten äidilleni kuudes lapsenlapsi :) Isälleni ensimmäinen. Olen myös sen päättänyt, että jos tässä joskus plussataan, niin esimiehelleni kerron suht aikaisessa vaiheessa. Tämä on kuitenkin perheystävällinen yritys ja esimieheni on rento tyyppi. Parempi hänelle kertoa, jos alkaakin tulemaan esim. sairaslomia pahoinvoinnin takia tms.

Harmittava tilanne millimollilla :( Varmasti rasittaa tuollainen epätietoisuus.

Äidiksi tulemisesta. Toisinaan pelottaa niin vietävästi, että tuleeko meistä hyvät vanhemmat, miten pärjätään jne. Mutta tuskin sitä kukaan äiti/isä osaa tehdä asioita alusta asti oikein :) Vanhemmuuteen kasvetaan ja nykyään on niin paljon kaikkea tietoa saatavilla, että eiköhän sitä pärjätä :)

ON: Itseäni jo nyppii, kun on kp 45 eikä tapahdu niin mitään. Toisinaan nippailee vasemmalta puolelta, mut ei muita oireita. Tiedän, ettei pitäisi huolestua, kun odottelen kuitenkin vasta ekoja luomumenkkoja pillereiden lopettamisen jälkeen. Teen tänään vielä varmuuden vuoksi testin. Jos sekin näyttää negaa, niin sitten joskus keväämmällä gynekologille tarkistuttamaan paikat. Minäkin lohduttaudun ajatuksella, että äitini on kuitenkin saanut 4 lasta, vaikka menkat olivat mitä olivat. Tuskin minussakaan mitään vikaa on :)

Ja vielä nyppii yksi asia. Luin perjantaina lehdestä, että meidän kylältä todennäköisesti häviää terveysasema, hamppilääkäri ja NEUVOLA. Voi argh :/ Tällä hetkellä meiltä on neuvolaan 300 metrin matka, mutta tulevaisuudessa matkaa tulee noin 15 km ja autollahan se on mentävä. Meidän kylä on nyt kuntaliitoksen uhri... Kaikki keskitetään ja mielummin tuohon isompaan cityyn. :(
 
Soittelin neuvolaan, meinas, että ei voida tehä mitään. Että vaihtoehdot on yksityinen/odottelu. No sain kuites nimivinkin, kuka ultraa tällä alueella. Niin aattelin soitella ajan.
Meinasi myös, että jos on KM ni ois kyllä tullu semmone olo että pitis johonki lähteä vuodon takia. ( No nyt sitte mietin, onko mulla ollu semmonen olo). Meinas että voi aivan hyvin olla mukana vielä.
VITTU suoraan Suomeksi sanottuna. EN todellakaa olis kaivannu mitää vahvisteluja, nyt saa taas miettiä, että onkohan siellä, olenkohan mie. Sitten saa tippua korkeammalta ku aiemmin. Olis vaa suoraan sanonu, että kyllä se varmaan on ja piste. :(

No nyt vien sitte purkin labraan, että ne kattoo onko se plussa, soitan ajan yksityiselle ultraan. ( Saanpa mielenrauhan, ku se kattoo että kuinka asiat on, vaikka olis kuinka päin peetä).
EI ole todellakaan ihmisarvoa nostavaa tämä julkinen terveydenhuolto( vai hoitamattomuus...?).

:(
 
Toivottavasti millimolli saat asiaan jonkunlaisen vahvistuksen!

Itse suosin nykyään yksityisiä vähän joka asiassa: peruslääkäri, gyne, hamppilääkäri. Kuulun töiden puolesta sairauskassaan, niin sieltä saa aika hyvin rahoja takaisin päin. Mielummin maksan hyvästä hoidosta... Tosin. jos en tähän sairauskassaan kuuluisi, kävisin todennäköisesti julkisella puolella hoidossa...
 
Tervehdys, täältä ilmottautuisi yksi heikkopäinen mukaan jännäämään esikoista :wave: Ikää on 24 vuotta ja "yritys" alkoi tuossa ennen joulua. Mennään (ainakin miehen puolesta) enemmän tulee jos on tullakseen -meiningillä, mutta kyllä mä vähän noita päiviä laskeskelen jne. Odotukset on taas aivan liian korkealla, nyt ois ovisaika parhaillaan :ashamed:
 
Maanantai 31.1.2011

Yrityksen aloittaneet

nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

millimolli......25..........,.....5..... .....................................plussa
AnniMu........20................2....... ...... .83/32.....................11.12
Piilopirtti.......23...............1................63/28................22.-28.12
Tryffe..........29................1................60/35-37................6.-8.1
Plumps!........24...............2...... .........48/28-29.............11.-12.1
Hennu86......24.............. .1...... .........44/?.............................?
Laku91.........19...............1..................45/?.............................?

hanski1989...21....................... ..........39/?.........................20.1
navi.............26................2.................43/33-39.............21.-27.1
Namppis88..22................4.................33/28-60..................26.1-

eltsu81.........29............ ..2.................30/29-35...............30.-5.2
Tine............25................3..... .... ......28/28-38..............31.-10.2
girl92...........18...............3.................22/26..........................4.2
sakara.........33................2...... ...... ...27/32-36.................6.-9.2
Ambrosia85..25...............3.......... ......22/29-32.....................7.2
Jo...............29................2.................27/37..........................7.2

miraana......22................4...................23/?............................?
Avocado.......28...............4..................20/27-30...............7.-10.2
köppiäinen...24................3...... ..........18/27-34................9.-16.2
Jonesy.........29................2.................25/35........................10.2
rallinelli........22...............3.................10/20.........................10.2
Renesmee....29................3.......... .....16/28.........................12.2

Line.............29................4................13/28-34..............15.-21.2
LeenaT........25................3................11/27-32...............16.-21.2
Mesikämmen.20...............3.................14/30-35.............16.-21.2
Juliane.........24................3..... ....... ...12/~32..............~21-22.2

Kirskis..........25...............2................5/26-28.................21-23.2
sindi^^........25................7................6/28-32...............22.-26.2
Epa_88........22................4....... ..... ...7/30.........................23.2
Mircea.........21................7..................5/28..................24.-27.2
pikkumy.......25................5....... ...... ..2/27-28...... .......25.-26.2

Kristiina84....26...............1..................tjot..........................?
Karoliina-87..23...............1................. .? ...........................?
SuVa............24..............1...... ...... .....?............................?
rabbid..........26...............1...................?............................?
white gold....24...............1 (KKM 01/11)...?.........................?
Mirwu..........24...............1...................?...........................?

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tindetar..................22............ ........ ............tammikuu 2011
Katharsis....................................................tammi-helmikuu 2011
milizza....................25..................................helmikuu 2011
Tupu_.....................25............ ..... ...............helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25......... .... ...................alkuvuodesta 2011
sonic......................28................ ..................maalis-huhtikuu 2011
Tuanni....................25.......... .......................huhtikuu 2011
sansu86..................24............. ....... ............huhtikuu 2011
Sarayi.....................23........... ...... ...............huhtikuu 2011
Susimieli.................22............ ......... ..........huhti-toukokuu 2011
Syksy2010...............29..................................keväällä 2011
Peepe.....................25............ ..... ...............kesä 2011
Candicen.................20..................................kesä 2011
bellabambini.................................................elokuu 2011
tryffeli89.................21........... .......... ............2011

Plussanneet: :flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28..........7.9.2010.. .....14.5.2011.........yk2
lumityttö78....31.........18.10.2010... .24.6.2011.. ......yk1
Liisakaisa......27.........7.11.2010.... .17.7.2011 .........yk1
Nannie.........20..........5.12.2010......16.8.2011..........yk3
popsis..........28..........6.12.2010. .....8.8.2011..........yk1
ulleli83.........27..........7.12.2010 .....18.8.2011.. ......yk3
Sassy...........22..........9.12.2010. ....13.8.2011.........yk2
Lunea...........28.........24.12.2010......4.9.2011.......~yk4
jeeni.............24........27.12.2010......26.8.2011........yk1
kais-a...........22.........28.12.2010......6.9.2011..........yk3
Halin.............20.........1.1.2011... ... 11.9.2011. .......yk2
Eireann.........29.........7.1.2011... ....16.9.2011.........yk1
tsude...........20.........30.1.2011...........?..................yk3

Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1888774-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-talvella-2010-2011-a/
--------------------------------------------------------------------

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Minä taidan uskaltaa ehkäpä siirtyä tuonne odottajien puolelle, tulen sitten pikaiseen takaisin tänne jos sattuukin käymään huonosti! En ihan vieläkään sisäistä tätä asiaa.. Mutta seurailen kyllä teidän tilannetta täällä jatkuvasti. :)

Ja millimollille vielä kauheesti tsemppiä ja voimia! :hug:
 
Onnea tsude!!!! Aivan ihanaa!

Tervetuloa uusille!

Meidän vauvapuuhista tietää ainoastaan minun kolme kaveria, joista jokainen asuu hyvin kaukana. Heille oli just turvallista kertoa, kun tietää, etteivät ole kyselemässä ja kyttäämässä mahan kasvua :) Aluksi ajattelin, etten kerro kellekään, mutta tieto poltteli niin paljon, että se piti vaan päästää ulos. Varmaan aika moni muukin tietäisi, jos en tänne kirjoittelisi. Minun suvun puolelta ei juuri tule vauvakyselyitä ollenkaan. Taitaa johtua siitä, että löytyy muutama pieni lapsi suvusta. Miehen vanhemmat aika hienovaraisesti aina vihjailee lapsenlapsista, joita heillä ei vielä toistaikseksi ole.

Vielä ei ole tullut ajatuksia, että pitäisi perääntyä tästä yrityksestä ja vauvahaaveista. Eniten on tullut pohdittua ja pelättyä sitä, miten jaksaa vauva-arkea. Mulla on yksi ystävä, jolle on tullut synnytyksen jälkeinen masennus, joka on ollut pitkä ja vaikea. Kyllä mä kuitenkin uskon, että jaksan ja kuitenkin on suhteellisen hyvät tukiverkot meillä, niin helpottaa sekin heti oloa.

millimollille jaksamisia!
 

Yhteistyössä