Esikoista yrittämään loppuvuodesta tai 2011?

Minä kerroin eilen äidille, että häämatkan jälkeen aloitetaan vauvanteko. Odotin riemunkiljahdusta, mutta se tuntui olevan jopa vähän nolona. Sit aloin miettiä, että ehkä se "nolous" tuli vaan siitä, että se ei uskalla innostua liikaa. Itselleni on jo liian myöhäistä, ei mene montaa minuuttia, etten haaveilisi. Tänään mittailin pienen autoni takakonttia ja yritin keksiä, millaiset vaunut jos mitään sinne mahtuisi. Onneksi mieheni ei tiedä, kuinka paljon jo nyt suunnittelen.

Oletteko uskaltaneet kertoa kaikista kuumeiluista miehillenne / poikaystävillenne? Itselleni ainakin tuntuisi nololta, jos mies näkisi mut katsomassa lastentarvikkeita netistä.
 
köppiäinen
Ollaanko kerrottu: Minä olen kertonut kahdelle parhaalle kaverilleni, että yrittäminen alkaa varmaankin lähiaikoina. Äitini myös vähän vitsillä vähän aikaa sitten kyseskeli mummoutumisesta, johon sitten vastasin, että tiedäpä vaikka lähiaikoina. Mies on vihjannut veljelleen.

Kuumeilusta: Olen kai aika suorasti kertonut, että kuumetta on. Harvoin ollaan keskusteltu ihan vakavasti, aina meinaa puhe mennä vitsailuksi. Ehkä näistä keskustelupalstojen kyyläilystä mieheni ei niinkään tiedä, mutta sivuhistoriasta voisi kyllä huomata ;)

Samoja ajatuksia itsellä on kuin Liiulla, pitäisikö nyt tässä hurjana matkustella ja käväistä ehkä vielä hieman yöelämässä, elokuvissa ja vaikka missä...
 
Viimeksi muokattu:
Maanantai 25.10.

nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

Liina87........23.................5............ ....30/30.................25.10
sindi^^........25................3............. ...28/28-32.............26.10?
millimolli......25................1............... .26/30.................30.10
Liisakaisa......27...............1................ 15/27-28.............8.11.
Sassy..........22................1........... ......20/34.................9.11
ulleli83.........27...............2...............15/28-32............9.-13.11. tjsp
Syksy2010...29................2.................9/33-34..............19.11
kais-a..........22................2........... ......4/36................26.11.
AnniMu........20................2............. ....4/13?......................?
Nannie.........20................2............ .....9/?........................?
Avocado.......28................1..................4/?.......................?
Lunea............................. 1 ...............39?/28...................?


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

köppiäinen...............24....................... .......marraskuu 2010
Renesmee...............28..................... ..........marraskuu 2010
Juliane....................24.................. ............marras-joulukuu 2010
Epa_88...................22................... ...........marras-joulukuu 2010
eltsu81...................29............ ..................joulukuu 2010?
Hennu86.................24..................... ..........joulukuu 2010
sakara....................34................ ...............joulukuu-helmikuu 2011
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Tupu_.....................25................. ..............helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25............. ..................alkuvuodesta 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24.................... ............huhtikuu 2011
Sarayi.....................23................. ..............huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........huhtikuu 2011
Susimieli.................21..................... ..........huhti-toukokuu 2011?




Plussanneet: :flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5 .2011..........yk2
lumityttö78....31.........18.10.2010....24.6.2011..........yk1?

---------------------------------------------------------------------

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla :)
 
Huomenet!

Jännä viikko tulossa listan mukaan :) Toivotaan plussia!

Yritttämisestä kertomisesta... Parin kaverin kanssa kesällä juteltiin ehkäisystä, ja silloin sanoin, että meillä loppuu hormonaalinen ehkäisy viimeistään vuodenvaihteessa. Sinne asti mulla olisi ollut resepti, mutta viimeiset renkaat jäi sitten hakematta. Parhaalle ystävälleni tekisi mieli kertoa, ja luulenpa, että jos tämä yrittämisvaihe pidempään jatkuu, kerronkin. Ja joka tapauksessa kerron hänelle heti kun plussa pärähtää testiin =) Hän osaa kyllä pitää salaisuuden, ja minäkin olen tiennyt hänen raskauksistaan ennen muuta kaveripiiriä. Onpa sitten tosiaan joku, jonka kanssa jakaa mahdollinen surukin...

Mukavaa viikkoa!
 
Tännehän on tullut paljon tekstiä viikonlopun aikana :D

Tupu ja Susimieli ihmettelivät kuinka yrityksen aloittaneet pysyvät housuissaan. Ainakin omalla kohdallani tilanne rauhoittui kun aloitettiin yrittäminen :) Olisin luullut että se menee toisin päin että innostus vain kasvaa mutta ei onneksi :D Muuten ei tulisi normaalielämästä mitään.

Lasten lukumäärästä, minä toivoisin kahta lasta ja mies haluaisi 3-4. Onneksi ei kumpikaan olla ihan ehdottomia eli katsotaan sitten kun on kaksi lasta että joko riittää vaiko eikö.

Miehelle puhumisesta, minä kyllä puhun miehelle vauvasta aina kun siltä tuntuu eikä hän tunnu kyllästyvän aiheeseen kun on itsekin niin täysillä mukana. Eilen mies luki vauvalehteä pitkän aikaa ja sen jälkeen puhuttiinkin vauvasta pitkälle yöhön, kuten niin monena muunakin iltana :heart: Kysyin illalla mieheltä että puhutaanko vauvasta monta tuntia ja mennään huomenna väsyneenä töihin, niin mies vastasi että joo, se on hyvää harjoitusta vauva-ajan yövalvomisiin :D

Äitiyspakkauksesta, olen aina ajatellut että esikoisen kohdalla otan sen ja seuraavan lapsen kohdalla otan rahana. Vaikka edellä oli hyviä pointteja miksi pakkausta ei kannata ottaa, niin pidän sitä sellaisena "once in a lifetime"-kokemuksena josta en halua jäädä paitsi :)

Vanhemmuudessa mietityttää eniten parisuhde ja taloudellinen tilanne sekä jaksaminen. Nämä kaikki kuitenkin vain ensimmäisen vuoden aikana, sitten kun lapsen voi viedä hoitoon arki helpottuu huomattavasti. Olemme sopineet miten hoidetaan parisuhdetta sitten kun on lapsi ja mitä tehdään jos suhde ei tunnu toimivan. Itse olen (ja luulen että mieskin on) aika luottavaisin mielin että suhde pysyy kunnossa kun ollaan puhuttu niin paljon jo etukäteen asioista. Minä yritän aina ajatella nämä vauva-asiat myös miehen kannalta ja "varoittaa" häntä etukäteen haasteista ja hyvin tuo on ne haasteet sisäistänyt :)

Peloista, suurin pelkoni on, että lapsi ei ole terve. Muut pelot sanoinkin tuossa yllä.
 
Kerrankin aikaa istahtaa kunnolla lukemaan ja kirjoittelemaan.. :)

Uusille tervetuloa!
Ja halauksia tädin yllättäneille! :)

Vastauksia kysymyksiin:
Lasten lukumäärästä Tästä ei olla kovinkaan juteltu, mutta 2-3 ois omasta mielestä kiva :) Mutta toivotaan nyt että tulis edes se yksi! :)

Lapsenlapsiasiaa Elikkä tämä olis ensimmäinen lapsenlapsi molemmille vanhemmille. Minulla kun ei sisaruksia ole lainkaan ja ukolla vaan sisko (joka kylläkin ois myös valmis äidiks). Mutta uskon että yllätys ois suuri molempien vanhemmille, toivottavasti positiivinen sellainen. :)

Onko suhtautuminen seksiin muuttunut? Kyllä, ongelmana onkin se, etten saa enää orgasmia. Ja sehän "helpottais" raskaaksi tuloa. Tuntuu ettei puuhien aikana pysty keskittymään yhtään siihen mihin pitäis. Ajatuksissa vaan vauva.. Ehkä nämä on vaan alkupaineita. Kuitenkin vajaa kuukaus vasta takana. Eiköhän se tästä :)

Äitiyspakkaus vai raha? Kyllä täällä ollaan sillä kannalla että äitiyspakkaus on hyödyllisempi. Odotan jo innolla, millaisiahan vaatteita ja kamppeita ensi vuoden paketista löytyy.. (ensin jos sais plussatestin ees :D)

Mikä mietityttää eniten vanhemmaksi tulossa? Ensimmäisenä tulee mieleen raha.. Mutta sitäkin asiaa on pohdittu niin paljon, että toimeen tullaan ja sillä selvä! Ja tietenkin kaikki asiat mitä esikoisen kanssa voi tulla eteen.. Osaanko olla sille äiti... Mutta jos ongelmia tulee niin onneksi on paaaljon läheisiä apuna! :)

Yrityksestä olen kertonut vain parhaimmalle kaverille :) Mutta sit jos/kun plussa tulee, niin ukon siskolle on ainakin kerrottava! :D Oon niin huono pimittää tälläsiä juttuja.. Kaikki heti pitää kailottaa pitkin kyliä :D

Sukupuolesta Asiasta ei ukon kanssa olla vielä keskuteltu, mutta eihän meitä voi jännityksessä pitää. Joten eiköhän me se sukupuoli haluta tietää heti kun mahdollista. Voin kuvitella sen tilanteen! Heti vauvanvaateostoksille sitten :D

Olenko kertonut kaikesta kuumeiluista poikaystävälle? KYLLÄ! Aina kyselenkin varovasti, että joko alkaa vauvalöpinät riittää, mutta vielä ei ole ainakaan kyllästynyt.. Hänellä yhtä kova (jos ei kovempikin) vauvakuume ku itelläki :)

OMAANAPAA: kp 4/13? ja ei mistään minkäänlaisia oireita. En ymmärrä mikä tuo vuoto oli. Onko nyt jo kp 17/?, vai oliko tämä kolmen päivän vuoto tosiaan menkat. Odotellaan nyt kuukauden verran et miten vuotoja ilmenee.. Annetaan nyt kuitenkin olla tuolla listassa kp 4/13.

Olen nyt sitten harkinnut noita ovistikkujen tilaamista.. Tilaisko vai eikö tilais.. Jotenkin siinä sitten taas stressaantuu jos ei ovista tulekaan :/ Ja kun sais ensin ees tän kierron normaaliksi.. En ehkä vielä ainakaan rupea tikuttelemaan, vaikka mieli kovasti tekiskin.. Mut näillä mennään päivä kerrallaan ja katsellaan miten kierto rupeaa tasoittumaan.. :)

Paljon plussatuulia kaikille ja hyvää alkanutta viikkoa! :)
 
Heippa vaan kaikille tasapuolisesti!

Täytyy alottaa vähän ).(, niin jos mitään mistään olen tajunnut niin mulla on menossa kp12/? ja yk 1, koska en kiertoani tiedä... tiedän, noloa. Noh mutta kumminkin päätimmekin että miksei yritys voisi alkaa heti e-pillereiden jälkeen, koska silloinhan pitäisi olla hedelmällisintä aikaa, eikö? ;)
Vastauksia kysymyksiin:
Lasten lukumäärästä: tästä ei olla juteltu, mutta 1-2 ois omasta mielestä kiva...Ja musta ikäeroa saisi olla 2-4v, mutta toivotaan nyt että edes raskautuisin ensin.

Lapsenlapsiasia: tämä tuleva olis ensimmäinen lapsenlapsi mun vanhemmille. Minulla kun on vain pikkusisko ja ukolla sisko jolla on ihana pikkutyttö. Yllätys oisi suuri molempien vanhemmille, toivottavasti positiivinen sellainen.

Onko suhtautuminen seksiin muuttunut? Kyllä, e-pillereiden jälkeen olen suorastaan janonnut seksiä! Tuntuu ettei pysty keskittymään yhtään siihen mihin pitäisi kun tekee vaan mieli koko ajan... Outoako??

Äitiyspakkaus vai raha? Kyllä täällä ollaan sillä kannalla että äitiyspakkaus on hyödyllisempi, ja en usko että 140 eurolla saa sitä määrää tavaraa mitä pakkauksessa on. Odotan jo innolla, että pääsee sitä hypistelemään ja millaisia vaatteita yms siellä on.

Mikä mietityttää eniten vanhemmaksi tulossa? Raha, raha ja raha...Mutta niinkuin muitakin asioita, sitäkin asiaa on pohdittu niin paljon, että toimeen tullaan ja sillä selvä! Ja tietenkin kaikki muutkin uudet asiat, äitiys yms. Mutta jos ongelmia tulee niin onneksi minulla on ihania ystäviä ja ihana äiti <3

Yrityksestä olen kertonut "parhaimmalle kaverille", mutta sit jos/kun plussa tulee, niin omalle siskolle on kerrottava. Oon niin huono pitämään tämmösiä juttuja salassa ja tää on niin ihana asia et haluisin sit heti kailottaa kaikille!!

Sukupuolesta: asiasta on puhuttu sen verran että eihän meitä siis MUA ainakaan voi jännityksessä pitää. Joten eiköhän me se sukupuoli haluta tietää heti kun mahdollista, ja se kerrotaan lähimmille.


Huh! Tulipas pitkä ja ensimmäinen kunnon juttuni, toivottavasti jaksatte lukea! :)
 
Tänneppäs on tullut mukavasti lukemista viikonlopun aikana.
Äitiyspakkaus on varmasti hyvä juttu, kun luulen että muuten helposti sen rahan laittais johonkin muuhun.

Joillekin kavereille oon kertonut että yritetään, ts. tulee kun on tullakseen. Ei viitsi sen kummemmin hehkuttaa, ettei puheet pienillä kylillä leviä. Vaikka täällä mummot kyllä tietää paremmin siun asiat kuin sie itse ;)

Eniten tulevassa pelottaa se, että miten sitä osaa vauvaa hoitaa ja tietysti se, että miten se mies sitten sen raskausasian lopulta ottaa. Se on ainakin tässä vaiheessa sanonu et se inhoaa sairaalaa ja kuvottaa koko ajatus jostain synnytyksestä. Eihän siellä tarvii mukana olla, mutta toivosin että tilanne/mielipide ois tämän tapahtuessa toisenlainen. Välillä oon miettiny kans sitä kun mies joutuu töiden takia olemaan paljon pois kotoa...miten sitä sit yksin pärjää. Onneks vanhemmat asuu tuossa lähellä, niin voi joskus apua pyytää.

Miehelle en oo kauheesti puhunu näistä asioista, pitäs varmaan puhua enemmänkin. Jotenkin tuntuu etten viitsi edes kiusata sitä kertomalla ovislimoista ym. mukavasta :) Sitten kun joskus se plussa tulee, niin varmasti onkin paljon enemmän juteltavaa asiasta. Kiva on olla kahdestaankin, mutta elämässä pitää ottaa niitä askeleita eteenkinpäin. Mies on aina ollut vähän semmonen "huollettava", kun kotona on jo opittu valitettavasti siihen että äiti tekee kaiken. Toivottavasti silläkin jossain vaiheessa sitten hoivavietti heräis, viimeistään sillon kun on vauva...

Se myös mietityttää mitä raskaus ja vauva tekee parisuhteelle ja keholle. Se jää sitten nähtäväksi. Nyt kun on tottunut siihen että saa itse kaiken huomion ja antaa toiselle kaiken huomion ja sitten kun onkin se kolmas mikä varmaan saa kaiken huomion.

Eilen sain kuulla taas plussauutisia kaverin suunnalta, tosi hieno juttu. Ens vuonna tuleekin monelle tutulle/kaverille pienokainen. En oo vielä uskaltanu testailla vaikka testi poltteleekin tuolla kaapissa. Pelottaa nega ja pelottaa myös plussa! Ajattelin jos jaksasin kärvistellä pe aamuun saakka, silloin tietäs jo ainakin et täti on myöhässä ja jos käviskin niin että tulis plussa niin mies tulis jo samana iltana kotiin. Ei tarviis yksin yötä valvoa :)
 
hello
neljä päivää tätin vierailuun...

Ette usko kuinka TYMPÄSEE olen viimeisen viikon aikana kirjoittanut neljä todella pitkää sepostusta tänne, vaan aina se on deletoitunut jonnekin bittiavaruuteen!! Nyt vahingoista viisastuneina, kirjoitan ekaks wordiin :D

Mulla olis semmosia tuntemuksia ku eilen vihlo alueita. Tänään olo on jotenkin tunkkainen, niinku olis nielaissu kiven. Ja nuha jatkuu edelleen, tosin olen jo huomattavasti parempi :D

Kyselyyn: mie haluan kaks kerralla ! mahdollisimman pieni ikäero. Kaksoset olis siitä kivat, että ei tarvi ku kerran synnyttää :D

Vauva sais kyllä jo alkaa tulemaan, olis niin kiva alkaa osteleen kaikkea ihanaa sille. Olen tullut siihe tulokseen, että haluan sille sen riippumattonukkumishärdellin meän sängyn yläpuolelle.
Bumbotuoli pitää kans ostaa, koska tutuilla on se ja se o tosi kätevä. Haluan ne vaunujen rekisterikilvet. Ja mahdollisimman värikkäät vaunut ja korkeat ( olen 180 pitkä niin aika tyly kuljetella matalia). Ja vaikka mitä kaikkea muutakin mie haluan sille.

Mies kyselee aina välillä joko olen ja seki melkee yhtä innoissaan kertoo kaikille tutuille yrityksestä, kuin mieki. En osaa pitää turpaani kiinni :D

Mie laskeskelin, että torstai/perjantai olis se tätin tulo päivä, mikäli en ole paksuna ja kierto pysyy tasaisena.

Nyt pysyn paremmin nahoissani ku eka kuun olin iha liekeissä ja tein neljä testiä. En enää osta niitä varastoon, ku kolme päivää ja mielikuvitus alkaa laukkaamaan ja sitten taas testaillaan :D

mut näin maanantaille, meille kaikille oikein paljon plussaa!
 
Niin sitä vielä: Mies meinaa että sukupuoli on yllätys, mutta minä ainakin otan heti selville :) Tyttöä oltais vähä niinku tekemässä, ku meillä jo kaks poikaa on täällä ja neki toivo siskoa :) Vaikka sama se lopulta on kunhan olis terve ja täällä pian :D

Ja också tässä kuussa ei tainnu tulla ovista ollenkaan, ku viime kuussa hoksasin selvästi mutten tässä kuussa. Et taitaa täti tulla vielä kylään.
 
Liina87, :hug:

Huh, nyt on jännät paikat, ovulaatio taitaa olla jossain vaiheessa näinä päivänä (en IKINÄ tunnista sitä ku ehkä joskus tosi harvoin limoista), ja pupuiltu on. :D Ihan hassua, miten mä nyt näin intoilen, vaikka jännäpäivään on se pari viikkoa ja minkäänlaisia oireita ei oo. Viimeks kun oli niin selvät ennusmerkit, ettei tarvinnu yhtän epäillä!

Oon aina aikasemmin miettiny, et tottakai mä otan mieluummin äitiyspakkauksen ku rahat, onhan sen paketin sisältö :attn: kolme kertaa arvokkaampi. Ootte siskot saanu mut miettimään uudestaan! Mä en tykkää yhtään valkosista vaatteista ja niitähän se on pullollaan..! Muutenhan sisältö on loistava. Argh! :headwall: No, ehkä mä ehdin vielä miettiä ratkasua tähänkin pulmaan. :D

Tuli muuten kuultua tänään jymyuutinen töissä: Työkaveri, mies, 55vee, saa ens vuonna vauvan! :O Ihan mielettömän hienoa vaikka tulikin niin puun takaa, että huh heijaa!!

---
Edit typo
 
Viimeksi muokattu:
Tiistai 26.10.

nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä


sindi^^........25................3............. ...29/28-32.............26.10?
millimolli......25................1............... .27/30.................30.10
Liisakaisa......27...............1................ 16/27-28.............8.11.
Sassy..........22................1........... ......21/34.................9.11
ulleli83.........27...............2...............16/28-32............9.-13.11. tjsp
Syksy2010...29................2.................10/33-34..............19.11
kais-a..........22................2........... ......5/36................26.11.
AnniMu........20................2............. ....5/13?......................?
Nannie.........20................2............ .....10/?........................?
Avocado.......28................1..................5/?.......................?
Liina87........23.................6............ ....2/30.................?
Lunea............................. 1 ...............40?/28...................?


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

köppiäinen...............24....................... .......marraskuu 2010
Renesmee...............28..................... ..........marraskuu 2010
Juliane....................24.................. ............marras-joulukuu 2010
Epa_88...................22................... ...........marras-joulukuu 2010
eltsu81...................29............ ..................joulukuu 2010?
Hennu86.................24..................... ..........joulukuu 2010
sakara....................34................ ...............joulukuu-helmikuu 2011
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Tupu_.....................25................. ..............helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25............. ..................alkuvuodesta 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24.................... ............huhtikuu 2011
Sarayi.....................23................. ..............huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........huhtikuu 2011
Susimieli.................21..................... ..........huhti-toukokuu 2011?




Plussanneet: :flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5 .2011..........yk2
lumityttö78....31.........18.10.2010....24.6.2011..........yk1?

---------------------------------------------------------------------

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla :)
 
Tiistai 26.10.

Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

sindi^^........25................3............. ...29/28-32.............26.10?
millimolli......25................1............... .27/30.................30.10
Liisakaisa......27...............1................ 16/27-28.............8.11.
Sassy..........22................1........... ......21/34.................9.11
ulleli83.........27...............2...............16/28-32............9.-13.11. tjsp
Syksy2010...29................2.................10/33-34..............19.11
Liina87........23.................6............ ....2/30...................24.11
kais-a..........22................2........... ......5/36..................26.11.
AnniMu........20................2............. ....5/13?......................?
Nannie.........20................2............ .....10/?........................?
Avocado.......28................1..................5/?.......................?


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

köppiäinen...............24....................... .......marraskuu 2010
Renesmee...............28..................... ..........marraskuu 2010
Juliane....................24.................. ............marras-joulukuu 2010
Epa_88...................22................... ...........marras-joulukuu 2010
eltsu81...................29............ ..................joulukuu 2010?
Hennu86.................24..................... ..........joulukuu 2010
sakara....................34................ ...............joulukuu-helmikuu 2011
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Tupu_.....................25................. ..............helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25............. ..................alkuvuodesta 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24.................... ............huhtikuu 2011
Sarayi.....................23................. ..............huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........huhtikuu 2011
Susimieli.................21..................... ..........huhti-toukokuu 2011?




Plussanneet: :flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5 .2011..........yk2
lumityttö78....31.........18.10.2010....24.6.2011..........yk1?

Taustalla:
Lunea


---------------------------------------------------------------------

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla :)
 
Muokkasin vähän listaa ja samalla laitoin Lunean "taustalle", kun ei ole hänestä kuulunut mitään aikoihin..toivottavasti ei pahastu. Lisätään sitten takaisin listalle jos uutisia ilmaantuu :)

Veikkaan, että meillä vauvayritys saattaa kyllä siirtyä vähän myöhemmäksi..Tai no saa nähdä, mutta kun saatiin nyt se asunto ostettua ja on edessä muuttamista (+yhteen muuttaminen) ja remontointia, niin taitaa olla vähän ylimääräistä stressiä tiedossa.. Tietysti voi olla jo toinen tilanne joulukuussa, mutta jotenkin toivoisi, että elämä olisi sitten muuten suht vakaata ja stressitöntä ennen kuin raskautuu. Itse ainakin itsestäni tiedän, että tulee olemaan haastavaa (ja ihanaakin) taas yhtäkkiä asua oikeasti toisen kanssa saman katon alla, kun on tässä muutaman vuoden yksin asunut, vaikka suurin osa ajasta toistemme luona vietetäänkin..mutta jotenkin se ei ole sama asia kun ei olen arjen askareita, kuten siivoamista ym jaettavana.. Siis kiva muuttaa yhteen, mutta on se silti erilaista :)
 
Minulta vastaus vielä tuohon sukupuoliasiaan :)

Me ei haluta missään nimessä tietää sukupuolta etukäteen. Jotenkin se tuntuu kauhean luonnottomalta... Ja minä vihaan "tyttöjen ja poikien värejä" tai siis niiden erottelua. Me ollaan osteltu paljon vaatteita ja tavaroita ja kaikki ne ovat sellaisia jotka käyvät molemmille sukupuolille. Mutta ei minua se haittaa että muut selvittävät sukupuolen etukäteen :)

millimolli voit tehdä niinkin että kun olet kirjoittanut tekstin niin kopioit sen ennen lähettämistä, minä teen aina niin kun tosiaan aika usein ne tekstit katoavat muuten. Mikäs se bumbotuoli on? Me halutaan myös mahdollisimman pienellä ikäerolla lapset ja kaksosetkin kelpaisivat :)
 
Tiistai 26.10.

Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

sindi^^........25................3............. ...29/28-32.............26.10?
millimolli......25................1............... .27/30.................30.10
Liisakaisa......27...............1................ 16/27-28.............8.11.
Sassy..........22................1........... ......21/34.................9.11
ulleli83.........27...............2...............16/28-32............9.-13.11. tjsp
Syksy2010...29................2.................10/33-34..............19.11
Liina87........23.................6............ ....2/30...................24.11
kais-a..........22................2........... ......5/36..................26.11.
AnniMu........20................2............. ....5/13?......................?
Nannie.........20................2............ .....10/?........................?
Avocado.......28................1..................5/?.......................?
Epa_88.........22................1..................13/?......................?


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

köppiäinen...............24....................... .......marraskuu 2010
Renesmee...............28..................... ..........marraskuu 2010
Juliane....................24.................. ............marras-joulukuu 2010
eltsu81...................29............ ..................joulukuu 2010?
Hennu86.................24..................... ..........joulukuu 2010
sakara....................34................ ...............joulukuu-helmikuu 2011
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Tupu_.....................25................. ..............helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25............. ..................alkuvuodesta 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24.................... ............huhtikuu 2011
Sarayi.....................23................. ..............huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........huhtikuu 2011
Susimieli.................21..................... ..........huhti-toukokuu 2011?




Plussanneet: :flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5 .2011..........yk2
lumityttö78....31.........18.10.2010....24.6.2011..........yk1?

Taustalla:
Lunea


---------------------------------------------------------------------

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla :)
Toivottavasti meni oikein, tai edes sinnepäin. :)
 
Noniin koitanpa kirjotella hiukan ennen töihin lähtöä..
Meidän yrityksestä tietää mun paras kaveri joka siis on itsekin raskaana ja kautta rantain äitillekin sanoin ja luulen että se ymmärsi vihjeestä. Eilen oltiin katsomassa kaverin 4 päivän ikäistä vauvaa ja kaveri siinä kysyi että onko jo vauvakuumetta niin typeränä siinä jotain selostin vaan että onhan tuo vauva ihan söpö. Jotenkin en voinu sanoa että onhan tässä jo tovi yritetty kun heidän nyytti on saanut alkunsa vahingossa. Pakko sanoa että se vauva oli kyllä aivan syötävän suloinen ja vanhempien onnellisuus oikein paistoi. Ukkokin tais vähän innostua ja sanoi että kyllä tästä kierrosta tärppää. :p

Sukupuoliasiaa ollaan mietitty sillei että varmaan 4d-ultraan mennään ja sukupuoli halutaan tietää. Mä olin ihan varma että mies haluaa pojan mutta sitten kun sain sen viimein kertomaan kumman se haluais niin se toivoiskin tyttöä. Mä en oikeestaan osaa sanoa kumpaa toivoisin enemmän mutta mulla on jotenkin semmonen tunne että jos me tästä vauva aikaseks joskus saadaan niin se on poika.

Tupu meillä on kans kultsuja kaksin kappalein ja oon miettiny että miten hitossa pärjäisin niitten kans lenkillä kun ne on vielä melko rasavillejä tapauksia mutta jospa ne tuosta iän myötä rauhottuis. Sitäkin oon jo miettiny että sitten kun olisin vauvan kanssa kahdestaan kotona ja mies töissä niin miten tylsää on pukea ja riisua vauvaa kun lähtee vaan pissattamaankin koiria. Siihen tilanteeseen on kyllä vielä niin paljon aikaa...
 
Ompas täällä ollut vauhdikas viikonloppu. Vastauksia kysymyksiin:

Lasten lukumäärästä: Ei olla puhuttu, mutta molemmilla useampi sisarus, joten tuskin yhteen jäädään. Itselle joten mielessä luku 4, mutta mieli todennäköisesti vaihtuu useasti vielä.

Onko suhtautuminen seksiin muuttunut? En osaa sanoa. Pillereitä vielä syön ja seksi jotenkin ei innosta juuri nyt, koska siitä ei voi seurata mitään...pitänee odottaa siihen, kun pillerit loppuvat. Miestä jo hieman varoittelinkin.

Äitiyspakkaus vai raha? Olen aina ajatellut äitiyspakkausta. Perustavarathan siellä on. Vauva ei väreistä vielä välitä.

Mikä mietityttää eniten vanhemmaksi tulossa? Raha ja ura. Molempia olisi kiva olla enemmän, vaikka uskon että pärjäämme oikein hyvin. Olen siirtänyt aloitusta ensin valmistumisen ja sitten töissäolon vuoksi. Töissäoloa kertyy 2,5 vuotta, jos tärppää heti huhtikuussa ja se saa riittää. Äitinä en usko olevani täydellinen, mutta on siitä muutkin kuin täydelliset saaneet lapsensa kasvatettua aikuisiksi. Ongelmat kohdataan kun niitä tulee.

Yrityksestä ei olla puhuttu kenellekään. Tosin se tuskin tulee kenellekään yllätyksenä, kun yhteisiä vuosia on jo useampia. Kyllä sitä sukulaiset joskus vihjailee, että tekö seuraavaksi...

Sukupuolesta: Haluaisin tietää, kun se kerran näkyy yleensä aika hyvin. Sukupuolella ei ole väliä.
 
Heippa!
Tsemppiä Liina87..toivotaan nyt että seuraavalla kerralla tärppäis:hug: ja tietty kaikilla muillakin sais plussaa kyllä alkaa näyttää !!! =) Itse olen miettinyt, että miten sitä jaksaa odottaa sitä plussaa, ja nyt vasta menossa eka yk niin miten pysyn nahoissani jos ei tärppääkkään esim. kolmen kuukauden sisään...saati puolen vuoden tai yli ! mut sen näkee sitten...
En toivo liikoja nyt tästä ekasta yk:sta, koska tällä viikolla ei pupuilu enää onnistu kun mies ei oo kotona : / ovislimat ainakin bongasin...
Me varmaan halutaan tietää lapsen sukupuoli etukäteen, mut itse en haluis, että se sit heti kerrotaan kaikille muillekin.
Meillä mies toivoo kovasti poikaa, mutta mulle on ihan sama onko poika vai tyttö.
Koira-asiaa: meillä on 2-v mäyräkoira poika =) se on kiltti, mutta ei oo tottunu lapsiin... mitenköhän sitten pärjätään...on se muutamia kertoja nähny vauvan ja se vaan yritti sen varpaita pestä =) ulkoilun luulis onnistuvan vaunujen ja koiran kanssa, kun toi on niin pieni koira eikä kisko tms. Mut miten muuten? ettei koirasta tuu mustasukkanen...mäyrikset kun osaa olla aika omapäisiä. täytyy vaan muistaa, että myös koira on perheenjäsen ja sitä täytyy hoitaa ja huomioida kuten ennenkin. Silti olen asiaa miettinyt paljonkin, sillä koiramme on todella rakas etenkin minulle.
 
Heips!

Se Bumbo tuoli o semmonen muovituoli mikä on muotoiltu niin, että heti kun vauva pystyy kannattelemaan päätänsä niin voi istuttaa siihen. Siinä se sitten heiluu villin näköisenä ja pysyy tyytyväisenä :D

Mie haluan ehottomasti tietää sukupuolen, mies ei. Että siitä tapellaan sitten kun on ajankohtaista :)

Meillä on kissa ja koira. Koira on pihakoira ja melko villi mut tosi kiltti. Ja kissa nyt on semmoinen kyräilijä, että se pitää estää pääsemästä vauvan luo.

Mut jees tämmösiä tänään :)
 
Jospas minäkin vastailisin muutamaan kyselyyn. En oo oikein jaksanu kirjotella kun ei tässä omassa elämässä tapahdu vielä mitään tän asian saralla mutta lukemassa käyn kyllä joka päivä:)

Eli lasten lukumäärästä, mä haluaisin 3, mies 2 mutta tämä on tietysti semmonen asia mitä ei oikein voi suunnitella. Mut tällä hetkellä tuntus kolme sopivalta määrältä:) Ikäeroo sais olla useampi vuosi, haluaisin keskittyä yhteen pieneen kerrallaan eikä iänkään puolesta oo kiire tehdä koko liutaa kerralla.

Äitiyspakkauksen todennäkösesti haluan, vaikka ne värit onkin mitä on. On se kuitenkin niin semmonen "juttu" et se pitäs kerran kokea. Ja onhan siellä vaatteitten lisäks jotain kirjojakin ja sit se ite laatikko. Seuraavien lasten kohdalla sitten raha.

Me molemmat ollaan sitä mieltä että halutaan tietää sukupuoli, ainakin jos se on aika varma. Eihän se mikään maailmanloppu kuitenkaan olis vaikka ois sitten vääränvärisiä vaatteita. Mut tiedän et ollaan molemmat sen verran maltamattomia et jos on tilaisuus saada tietää niin ei voi olla käyttämättä sitä:) Muille en ehkä haluais kuitenkaan kertoo sitä.

Mulla vaihtelee päivän mukaan kumpaa toivoisin enemmän mutta mies toivoo (yllättäen) poikaa. On puhuttu tästä joskus ja sanoin että ennen en suostu yrittämään kun tyttökin on yhtä toivottu niin kyllä se sano että ei sillä sukupuolella oo niin väliä. Mä vaan toivoisin että saisin molemmat jossain vaiheessa:heart:

Vauvahaaveista ei olla kerrottu kenellekään eikä kerrotakaan ennen ekaa ultraa, tai ainakaan ennen plussaa.

Vanhemmaksi tulossa mietityttää oma jaksaminen ja tietysti se, miten onnistuu kasvattamaan kunnon ihmisen. Mutta päällimmäisenä on kuitenkin mielessä se vauva-ajan rankkuus koska sehän se nyt on ensimmäisenä edessä. Muutenkin se, ettei enää oo omaa aikaa samalla tavalla. Myös parisuhteen muuttuminen mietityttää koska ollaan aina oltu niin tiiviisti yhdessä ja (turhamaista kyllä) oman vartalon muuttuminen.
 
Me taas olemme kissaihmisiä, kotoa löytyy 4 kissaa. (Tosin noista saattaa pari saada muualta kodin lähiaikoina, täytyy vähän katsoa mihin tilanne kehittyy..)

Tyttö vai poika? Itse ajattelin aluksi, että ehdottomasti tyttö ja mieheni notta poika. Nykyisin ajattelen, että kumpikin on tervetullut, kunhan on 100% terve. Olen jo mielessäni kehittänyt aivan mahdottomia kauhukuvia kaikenlaisita vammoista ja sairauksista. Menee välillä aivan yli, kun saan jopa hysteerisellä tasolla itseni kuvittelemaan ties mitä..! En vain pysty pitämämään vammaista lasta.. :ashamed: Sen kyllä tiedän, että heti neuvolan ensikäynnillä esitän nonen A4-liuskan pituisen listan kaikista huolistani ja peloistani. :headwall:
 

Yhteistyössä