Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Muutaman viikon ajan olen löytänyt itseni päivittäin selailemassa kuumeilijoiden palstoja, joten täytyy sitä myös itse ilmoittautua mukaan! Eli tällä hetkellä on menossa yrityskierto 4, kp 14. Pitkäaikaisen hormonaalisen ehkäisyn lopetin maaliskuulla, jonka jälkeen kierto on hakenut "rajojaan", viimeisin venähti 42 päivän mittaiseksi. Joka kierrossa toiveita herättäviä oireita on vaikka millä mitalla ja myös r-testejä on lukuisia kulunut. Ovistestejä en ole vielä ottanut käyttöön, enemmänkin olen kuulostellut kropan tuntoja sekä myös jonkin verran lämpöjä.

Kuumeilusta emme ole puhuneet läheisille, joten vertaistuen tarve on suuri! Mahtavan paljon täältä löytyy kanssa-kuumeilijoita :)
 
R'
Verenluovutuksesta Kävin itse tuossa parisen kuukauta sitten ensimmäistä kertaa. Ajattlein, että voisi käydä siinä puolen vuoden välein, kun vähän tuli kuitenkin oireita ja urheillessa heikompi olo.

Juuri se vertaistuki täältä on se oma juttu ja kun mies kuitenkin selkeesti ottaa stressiä niin voinkin purkaa täällä. Meilläkin vain muutama hyvä ystävä tietää, enkä haluakaan kertoa muille ennen kuin on jotain konkreettista kerrottavaa.

Kannattako ovistestit aloin tässä itsekin miettiä, että jos nyt ei tärppää niin kai se on testattava että tietää toimiiko kroppa. Omia tunnusteluihin ei voi luottaa kun en ole itse bongannut yhtään (tai voi tietää olenko kun en ole testannut, joten oireita hankala yhdsitää).

avokkini on tässä hommassa kyllä niin mukana, mutta hvyä oli taas alussa kun hifistelin ja teidän jutuista viisastuneen/turhamaisuuttani ostin mama vitamiineja,ja toisen pasmat meni seuraavaksi viikoksi ihan sekaisin. Siksikin nyt kun olen itsekin ihan innoissani, haluan päästä jakamaan hifistelyni teille. Btw kiitos mukavasta vastaanotosta näin uutena :)
 
Tervetuloa Essence, *Stiina ja R'. Mukava huomata, että täällä on nyt keskustelu herännyt heinäkuun hiljaisemman jakson jälkeen! :)

Täytyy häpeäkseni tunnustaa, että en ole koskaan käynyt verenluovutuksessa. Meillä töissä on välillä verenluovutuspäiviä, joten helppoakin se olisi, mutta jotenkin sen veren näkeminen kammoksuttaa.

Vertaistuen takia itsekin tänne aloin kirjoittelemaan. Me ei olla kerrottu yrityksestä vasta kuin miehen parhaalle ystävälle, joka avokkinsa kanssa yritti ensimmäistään pitkään. Hyvä ystäväni tietää pillereiden lopetuksesta, mutta muuten en ole hänelle vielä asiasta kertonut. Toisen ystäväni kanssa olen vain yleisellä tasolla jutellut lapsettomuudesta. Heillä tärppiin meni 1,5 vuotta ja mukaan mahtui varhainen keskenmenokin. Miestäni en viitsi näillä asioilla liikaa kuormittaa ja tiedän, että hän ei varmana halua kuulla mistään limoista jne. :D Kun teidän juttuja saa täällä lukea ja tänne saa itse kirjoittaa, synkät päivät tuntuu huomattavasti paremmilta. Kiitos siitä tytöt! :)

Tänään sitten kp 26/26-27 (kierron pituus siis primolut kiertojen mukaan, viimeisen vuoden aikana vain yhdet luomumenkat). Eilisestä illasta lähtien ollut menkkamaisia tuntemuksia. Ei tässä auta kuin odotella. En millään viitsisi testata uudestaan. Luulis toisaalta, että kp 24 siinä herkässä testissä olis näkynyt jo edes haamu, jos tärppi olis käynyt, vai? Koko kierron ollut nippailuja muniksissa ja lämmöt on ollut normaaleissa lukemissa, joten oviksen paikantaminen on ollut hankalaa, enkä siis jaksa uskoa sen tapahtuneen. Tiedän, että lämpöjen mittailu ei ole kovinkaan tarkkaa, joten jos tässä joskus ens kiertoon pääsee, niin voisin taas kokeilla niitä ovulaatiotestejä. Niistäkin olen kyllä lueskellut, että pco tapauksilla ne voi näyttää valheellisia plussia. Onko kenelläkään kokemusta tästä?

Hups, tulipa tarinaa.
 
Kiitos Hydrangea :) Vastausta mulla sulle ei ole tuohon kysymykseesi, mutta kun näitä juttuja on lukenut palstoilta niin monilla plussa saattaa näkyä vasta tosi myöhään? Sormet ristiin ja toivotaan et se plussa sieltä vielä myöhemmin pärähtää :)

Mä testasin kans tänä aamuna DPO 9 tai 10 riippuen oliko se ovis silloin 22. vai 23.7 (plussa ovistestistä siis 21.7. Negaahan se näytti vaikka kuinka tiiraili ;) Harmittihan se ja samoin se, et pitää mennä näin aikaisin testailemaan :D Minkäs teet kun on utelias ja pakko saada tietää heti nyt ja just tällä punaisella minuutilla!

Verta olen joskun amk aikana luovuttanut, mutta sen jälkeen ei oo kyllä tullut käytyä. Muistaakseni meinasin pyörtyä sporaan sen jälkeen, joten ei kovin positiiviset mielikuvat siitä jäänyt ja siten varmaan joku kammo?

Mä päräytin heti käyttöön kaikki keinot jolla voi mahdollisesti avittaa raskautumista. Greippimehua taisin vetää reilun viikon ennen ovista, d-vitamiinia syön muutenkin ympärivuoden ja sit tarkastin vitamiinipurkin kyljestä et se sisältäisi foolihappoa :) Onneks siinä oli sitä hyvä määrä. Miehelle kiikutan aamusta kans ne d-vitamiinit kouraan, nyt parin viikon jälkeen on oppinut ottamaan ne itsekin :) Eilen menin lukemaan raskausajan ruokavaliosta yms jutuista tuolta vau.fi ja sehän ei ollut ehkä tässä kohtaa fiksu juttu ;) Alkoi ahdistamaan todenteolla kaikki rajoitukset ja varoitukset muovipulloista jne. Tuntui et kaikesta varoitetaan, ettei vaan aiheuta sitä tätä ja tota. Ootteko muut lukeneet niitä juttuja?

Nyt töiden pariin välillä :)
 
Essence, kiva kuulla, että täällä on muitakin hätähousuja. :)

Itsekin pyrin ottamaan joka päivä raskausmonivitamiineja, joissa foolihappoa. Kierron puolivälissä join myös greippimehua. :D Oon myös harkinnut miehelle oman vitamiinipurkin ostamista. Olen myös yrittänyt kannustaa miestäni lopettamaan tupakanpolttoa, kun luin että lopettaminen voi parantaa siittiöiden määrää ja laatua jopa 50-800 %!!! Mies on sanonut, että lopettaa polttamisen kyllä, kun siihen tulee hyvä syy. Musta tässä olis hyvää syytä tarpeeksi!

Jotenkin nyt ei pysty keskittymään töiden tekoon, kun kokoajan täytyy ravata vessassa tarkistamassa, että joko täti tuli kylään. Niin, ja kun tällainen hätähousu meinaan olla, niin kai se on huomenna aamulla taas testattava. :D Se yhden viivan näkeminen ei vaan ole kivaa.

Joskus olen lukenut juttuja raskausajan ruokavaliosta. Lähinnä vaan listoja kielletyistä ruoista. Kaupasta on myös viime aikoina ollut pakko ostaa homejuustoa ja välillä jouda lasi punaviiniä, jos kohta ne on kiellettyjä.

No jos nyt taas yrittäis keskittyä töihin. Mukavaa työ-/lomapäivän jatkoa kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Hydrangea, mä oon pahimman luokan hätähousu ;) Nyt päätin, että tuon tän aamuisen jälkeen seuraavan kerran on lupa testata vasta sunnuntaina. Lupaavalta vaikuttaa, sillä eilen ja tänään mittasin myös et lämmöt on nousemaan päin, eilen 36,6 ja tänään 36,7. Normi siinä 36,4 :) Huhuh et menee jännäksi tai sit oon pahemman luokan luulosairas oireideni kanssa ;)

Juu, ehdottomasti miehelle kans vitamiinit käyttöön :) Mun mies niitä vapaaehtoisesti syö, tarkistin myös hänen purkistaan, että sisältävät foolihappoa.

Mä haluaisin tällä viikolla käydä vielä syömässä kunnolla sushia, eikös se raaka kala ole sitten kiellettyä raskaana. Oon niin sushifani et täytyy varmaan silti käydä syömässä niitä muita versioita, ilman kalaa.
 
Huomenta. Tulin vain kertomaan, että en malttanut odottaa aamuun vaan testasin eilen illalla negan. Puhuimme myös mieheni kanssa lapsettomuushoidoista ja asia alkaa vähitellen konkretisoitua mielessäni. Nyt vain pitäisi saada gyne kiinni, että saadaan se lähete. Samalla voisin kysyä julkisen puolen jonoista. Miehen kanssa myös juteltiin, että tarvittaessa ollaan valmiit ainakin aloittamaan hoidot yksityisellä, jos jonot kovin pitkiä. Eilinen ilta ja tämä aamu mennyt kyyneleitä pidätellessä, mutta ehkä tästä vielä noustaan. :'(
 
Huomenta!

Hydrangea, pahoittelut negasta :( Ootko kuullut/lukenut akupunktiosta apuna raskautumiseen? Kävin lomallani akupunktiossa muusta syystä, niin samalla kysyin, että eihän siitä hoidosta vain voi olla haittaa mikäli koittaa raskautua. Akupunktiohoitaja vastasi naureskellen ja sanoi, päinvastoin. Hän kertoi, että oli auttanut monia pitkään lapsettomia asian kanssa ja kertoi tarinan parista, joka
oli yrittänyt monta vuotta ja kertakäynnin jälkeen he olivat saaneet kolmoset ja kysyi laitetaanko neloset :) Hänellä oli kuva niistä kolmosista siellä hoitolan seinällä :) Voin kertoa paikan nimen jos kiinnostaa soittaa ja kysellä tarkemmin. Olen kuullut siitä paikasta paljon hyvää ja netissäkin taisi joku sen paikan mainita, että olivat saaneet apua raskautumiseen. Kertakäynti maksaa 35e, joten ei siinä paljon menettääkään voi :) Itse ajattelin mennä sinne uudestaan mikäli tärppi ei ole jo käynyt :)

Täällä lämmöt heittelee, eilen oli illalla jo 36,9 ja vatsa turpea pallo. Painon tunne alavatsalla ei ole enää yhtä voimakas kuin alkuviikosta, jolloin kiinnittyminen on laskujeni mukaan tapahtunut? Kroppaa särkee kuin kipeäksi olisi tulossa ja selkään tuikkii silloin tällöin pientä kipua. Huoh, kuinkas sitä malttaisi odottaa
sinne sunnuntaille tuon testauksen kanssa?
 
Essence: Akupunktio ei ole mulle tuttu juttu, eikä ole tullut siitä lueskeltua. Kuulostaa kyllä ihan mielenkiintoiselta hoitomuodolta, jos oikeasti auttaa.

Sain soittoajan gynelle heti huomiselle. Täti ei ole vielä tullut ja tänään siis kp 27/26-27. Tosin vaikka tässä vielä muutama päivä tädin tuloon menisi, niin kierto olisi kuitenkin vielä normaaleissa rajoissa, mutta en vaan jaksa uskoa siihen, kun viimeisen vuoden aikana vain yhdet luomumenkat. Jos sitten huomenna saisi selvyyttä asioihin. Täytyykin laatia piiiitkä kysymyslista puhelua varten.
 
miss_piggy
Musta tuntuu että ois ovis, mutta testit näyttää negaa, mä en vaan kertakaikkiaan sitte osaa lukea omaa kroppaani, tai sit mulla ei oo sitä ovista ollenkaan :( Toivoin kyllä että terolutit sais oviksenkin taas tulemaan, mutta hankala tietää...ehkä testailen nuo ovistestit jota mulla on jäljellä, ja sitte annan olla, täytyy varmaan sit vaan Tjottailla.... Ja jos ei ens vuoden alkuun mennessä oo mtn tapahtunu ni sit taas gynelle.
 
Mistähän sitä alottais. Loman viimesiä päiviä viedään ja YK5 alko tänään. Siinä ne tärkeimmät tunnelman kohottajat tältä päivältä ;)

YK4 meni tosiaan lomaillessa. Tosin lämpöfanina piti loman lopussa parina aamuna mitata lämmöt, jotta tietää onko ovista edes tapahtunu. Muuten meni aika huomaamatta koko kierto. Tänään toki tuntu menkkojen alku aikamoiselta miekaniskulta rintaan. Jotenkii sitä vaan jokainen kierto tuntuu just siltä tärppikierrolta...

Essence, ei kai ne iltalämmöt kerro mitään? Tai siis sitä, että iltalämpöönhän vaikuttaa ihan kaikki tyyliin päivän ruokavaliosta, päivän tekemisiin ja jopa stressiin. Ootko malttanu vielä olla testaamatta?

Hydrangea ite oon kans lueskellu raskausajan ruokavalioista. Toki aijon jättää just esim aurajuuston vetämisen paljaalteen, mutta en kyllä aijo stressata vaikka söisin jotain aurakastiketta.

Itekin edelleen uskollisesti napsin foolihappoja naamaan. Ja greippimehua vähän jatkuvasti, nam. Mies on syönny jo pidemmän aikaa D-vitamiineja ja vaihto myös polkupyörän satulan kuulemma "siittiöystävällisemmäksi" :D
Puitteet kai sit kunnossa...ei puutu kun se surullisen kuuluisa plussa!
 
Ah perjantai-ilta kotisoffalla Vauva-lehden ja litran suklaa-nougat jäätelön kanssa :)

Eipä tässä muu auta kuin odotella...tänään siis dpo 3. Vai mitenköhän se pitäs laskea?Kun sain maanantaina vahvan ovisplussan mut tiistaina tuntu pieniä menkkakipuja joten ajattelin et ovis olis ollu sillon tiistaina. Mut toisaalta taas, lauantaina tuli limat.Voikohan ovistesti plussa näyttää jo menneen ovulaation?Oisko kellään kokemusta?

Voi LittleOne, kuulostaa kurjalta päivältä!Hitto ku ne ekat menkkapäivät on aina mieli maassa...mut siitähän se sitten taas lähtee,uudet toiveet,eipä siinä muuta oikein voi.Just tänään mietin et lapsen saannilla ei taida olla mitään tekemistä oman haluamisen kanssa. Sellaset ihmiset jotka ei edes halua lapsia tulee raskaaks ja sellaset jotka haluaa niitä enemmän ku mitään muuta, ei tuu raskaaks. Ja sitten taas haluaminen on ihan toisarvosessa asemassa sen plussan saamisenkin jälkeen ku vielä on niin monta mutkaa ja muuttujaa matkassa :|

By the way,näin mökillä yhtä mökkinaapuria jota nään ehkä kerran vuoteen ja se kovasti ties kertoo et nyt meijän pitäs alkaa kuulema perhettä perustamaan, että ei saa jättää liian myöhäiseksi ku tulee ongelmia. Ois tehny mieli vetää sitä tätiä turpaan!!

Ajattelin helliä itseäni ja tilasin huomiseksi ajan hierontaan.Stressi ja murheet pois niin vauvan on helpompi tehdä kotia :heart: ....Köhöm.Alkuraskaudessa hierontojen kans pitää vissiin vähän katella mistä ja miten hieroo, mut aattelin et tälleen pari päivää ovulaation jälkeen ;) tuskin saadaan aikaseks mitään hirveetä damagea,=maalaisjärki vai mitä mieltä ootte?

MissPiggy mikä sun kiero olikaan ja millon alotit testaamaan ovista?Et ootko testannu tarpeeks ajoissa?

Hydraengalla on jännät paikat.Nyt sitä plussaa kehiin :heart: Gynen kanssa ootkin jo varmaan rupatellu,mitäs se neuvo?

P.s oonkohan saanu istutettua mieheen jonkun alitajuisen vauva-moodin koska ku oltiin tänään kaupassa ni se kysy et missä ne vaunut on, tarkoittean tietysti siis ostoskärryjä.Ikinä ennen ei oo kyl kärryjä vaunuiks kutsunu :D
 
LittleOne, pahoittelut uuden kierron alkamisesta. Tiedän tunteen. Jep, en mäkään aio liikaa ruveta syömisiäni stressaan. Terveellä maalaisjärjellä mennään sitten, kun se plussa sieltä tulee. Kuinka suuria lämmönnousuja oot oviskierroissa huomannut?

Muksutar, tsemppiä piinapäiviin!

Osassa primokierroista mittailin lämpöjä ja jossain huomasin selkeän lämmönnousun (lämmöt noin 37.0-37.2 astetta). Tänään kun oli puhelinaika gynelle, niin kysyin voiko primot nostaa lämpöjä. Gyne sanoi, että ehkä aivan vähän. Paremmin en sitten lähtenyt tivaamaan, mikä on vähän. Vaikea siis varmaan sanoa, olenko ovuloinut niissä kierroissa, jossa lämpö on noussut. Itse mittaan lämmöt heti herättyäni kainalosta. Jos tässä ens kiertoon päästään, niin ajattelin kokeilla suusta mittaamista, kun se on kuulemma tarkempi. Lämpöjä oon merkinnyt fertilityfriend.com:iin.Tässä kierrossa ilman primoja lämmöt on heitelly miten sattuu ja on normaaleissa lukemissa, joten oletettavasti ovista ei ole tapahtunut.

Tänään puhelimessa gynen kanssa jutellessa sain lähetteen. Kysyin millaiset julkisen jonot on ja gyne epäili niiden olevan varsinkin näin loma-aikaan useamman kuukauden, niin tulin lopulta siihen tulokseen tällaisena heti-mulle-kaikki-nyt-ihmisenä että laitetaan lähete yksityiselle Ovumiaan. Mies sinne jo aiemmin tällä viikolla varas omatoimisesti ajan simppatestiin ja ens viikolla sitten on se aika. Gyne myös sanoi, että jos ei menkkoja kuulu pariin viikkoon, niin voin ottaa taas primoja, että saadaan uusi kierto käyntiin. Katsellaan varmaan nyt vielä miehen testien tulokset ja mietitään sitten mitä tehdään. Luultavasti ne clomit olis se seuraava vaihe. Pidemmälle en asiaa vielä uskalla/osaa ajatella ja toivottavasti ei tarviskaan.

Tänään jo kp 29(/26-27?). Mahassa ollut jo muutaman päivän menkkamaisia tuntemuksia, mutta tätiä ei näy, eikä plussaa tule testiin.

Muoks. negat testattu kp 22 ja 25 erittäin herkällä testillä ja kp 27 herkällä. Kai se siis on uskottava, vai pitäiskö vielä yrittää? :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Muksutar sun illan ohjelma kuulostaa niin hyvältä. Mä pesen lomapyykkiä ja surffailen netissä koko kuukauden edestä :LOL: Tää päivä on kuukaudesta se päivä kun on tod luvallista rypeä vähän itsesäälissä... Toki ehin jo käydä raskauslaskuri sivustolla ja ruveta haaveilemaan tästä kierrosta ja mahdolisesta vappu-vauvasta :D

Hydrangea mulla normilämpö on 35,7-35,9 ja just ennen ovista yhtenä aamuna on 35,4-35,6. Siitä sit lähtee nousuun parissa päivässä ja aina menkkoihin asti 36,3-36,5. Toki välissä voi olla yksittäisiä pompseja. Yksittäisistä muutoksista ei kuulemma pidä välittää, vaan vasta kolme peräkkäistä samaa suuruusluokkaa oleva lämpö kertoo faktan.

Hydrangea tuo parin kuukauden jonotushan ei oo kai edes pahimmasta päästä. Ja se aikahan menee melko nopeesti (ainakin jälkikäteen ajateltuna). MUTTA itekään en kyllä todellakaan malttais odottaa :whistle:
 
LittleOne, pahoittelut menkoista :( Niin noista lämmöistä, oon sitten vissiin ymmärtänyt väärin, kaikki nää jutut on niin uusia :D Lämpöä on ollu koko viikon niin päivällä kuin illalla, palelee välillä enemmän ja välillä vähemmän. En ainakaan muista että tällaista olis koskaan aiemmin ollut. Ehkä oon vaan tulossa kipeeksi?

Vielä oon malttanut olla testailematta, huomenna ajattelin sen täräyttää heti aamusta, ei pysty oottamaan sunnuntaita. Huh, kun jännittää :)

Muksutar, noi naapurintädit ja tutuntutut on ehkä pahimpia. Miten ne ei ikinä tajua olla kyselemättä/kommentoimatta asioita jotka niille ei vaan kuulu? Hieronta ei oo hyväksi alkuraskaudessa? KääK, mä just varasin maanantaille hierojan, pitääkö se perua? En oo tästä(kään) ehtinyt kuulla mistään. Voi luoja et on paljon juttuja mitä pitää ottaa huomioon :/

Hydrangea, tsemppiä ja voimia odotteluun, toivotaan pikaista ratkaisua ja mä ikuisena optimistina toivon täällä taustalla salaa et vielä tuli se myöhäinen plussa sulle :)
 
Ooh onpa täällä paljon uutta porukkaa, kiva! Tietenkin aivan luonnollista mutta jotenkin myös hassua, että näin se kiertokulku etenee. Koskaan ei tarvitse kuumeilla yksin kun aina uudet (ja vanhatkin) naiset innostuu yrityspuuhiin! :)

Ihana Ashia kuulla tärpistä pitkässä kierrossa! Juuri olin taas heittämässä toivoani kun kierto venyy ja vanuu. Nyt kp 43 ja oireita on vuoron perään raskausoiretta, pmssää ja sitten taas ei mitään, eihän tässä ole päätä eikä häntää! Argg. Täytyykö munkin kohta hommata ne ovistikut.. 8O (kun ei lämmötkään nouse)

Essence kyllä ne lämmöt voi illallakin olla koholla ja miksei olisikin. Luotettavampaa on kuitenkin seurata tasaisempaa aamulämpöä johon ei vaikuta niin moni häiriötekijä. Kuulemma on myös aika tarkkaa sen kellonajan kanssa. Itse en kyllä vuorotyöläisenä pysty kelloa noudattamaan, olen mitannut vaan heti herättyäni vielä sängyssä, vaikka olisi mikä vuorokaudenaika.
Hieronta tuskin haittaa sen kummemmin ja jos haluaa varman päälle niin ei hiero vatsaa. (hierooko sitä ylipäätään joku?)

Littleone onpa sulla ihanan selkeä lämpökäyrä! Mulla on suunnilleen joka toinen päivä koholla ja toinen normi :D (varmaan sen kellonajan takia, äh)

Kaveri tuossa ilakoi facessa että niiden vauva jo kohta syntyy! Voi, muistan kun se ilmoitti olevansa raskaana, mä olin jo silloin ihan rikki tästä odottelusta. :(
 
No tulipa sitten vielä tänään aamulla testattua ja negahan sieltä tuli. Voi kumpa ne menkat alkais ja pääsis uuteen kiertoon! :headwall: Yritän tässä nyt hillitä itseni ja olla liikaa kiirehtimättä. Katsotaan nyt eka ne simppatestitulokset ja mietitään asiaa uudestaan sitten. Pikaisella googlettamisella julkiselle kai jonot ensikäyntiin noin 3-4 kk ja siitä lisää jonotusta vaadittavasta hoidosta riippuen. Koska peruskäynnit ja ultrat ei yksityiselläkään mahdottoman kalliita ole ja niihin pääsee heti, niin ainakin voisi siellä laittaa hoidot käyntiin. Lähete voidaan kyllä myöhemmin laittaa julkiselle, jos clomit ja muut helpommat vaihtoehdot anna toivottua tulosta.

Taidanpa tässä vaikka hieman siivoilla, niin saisi puhtaat matot lattiaan. Voi kun puhtaat mäntysuovalla pestyt matot tuoksuvatkin hyvältä! :) Voisi myös käydä hieman nyppimässä kukkapenkkejä, niin saa muuta ajateltavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Aunilotta selvennyksestä, mä oon mittaillut pitkin päivää milloin on "lämpöiseltä" tuntunut ja siltä et viluttaa pahasti. Huoh, olispa joku testi joka kertoisi HETI ja kaikki ois vaan helppoo ja vaivatonta ;D. Testasin taas tänä aamuna ja silkkaa negaahan se näytti. Tosin se oli apteekin oma ja jälkeenpäin sitten luin että se näyttää luotettavasti kun menkkojen ois pitänyt jo alkaa. Nyt siis mennään kp 28/30 ja dpo 12 tai 13. Eli maanantaille ois vielä toinen testi siitä paketista. Hieronnassa ei hierota vatsasta, tää olis ihan niska hartia meininkiä, tosin joskus se on ottanut myös alaselästä, täytyy sanoa ettei ota sieltä, jostain luin eilen ettei sieltä sais hieroa jos on raskaana, mut niska-hartiaseutu ois ok.

Sit tällaisempiin inhempiin oireisiin mitä tällä viikolla ollut. Vatta aivan sekaisin aamuisin koko viikon, luin jostain eilen et sekin on joillain ollut raskausoire. Et joillain ummettaa ja joillain täysin päinvastoin. Jos tässä ei olla raskaana niin kropan näköjään voi saada sekaisin sitten pelkästä ajatuksesta. Tosin tästä vatsan löystymisestä ei ollut hajuakaan et tää ois joku oire, ennenkuin luin siitä eilen.

Minkäikäisiä ihmiset täällä on? Itse olen 33v ja mies 29v :) Just juttelin eilen kaverin kanssa et tähän ikään on päässyt ilman et on oikeasti hyvin vähäiset tiedot ihmislapsen lisääntymisestä yms kommervenkeistä mitä tähän aiheeseen liittyy (ovulaatioiden, ajoituksien yms kanssa). Kun ei oo aiemmin ollu ajankohtaista niin luonnollisesti ei oo kiinnostanut ottaa myöskään selvää :D

Pahoittelut Hydrangea negasta :(

Kivaa viikonloppua kaikille :)
 
Viimeksi muokattu:
Sain paripäivää sitten kuulla, että paras ystäväni on raskaana. Tieto herätti tunteita, joita en ole koskaan ennen löytänyt itsestäni. Olin tietenkin äärettömän onnellinen ystäväni puolesta, mutta se tyhjyyden tunne omasta lapsettomuudesta oli järkyttävä. Olemme aloittaneet yrityksen suurinpiirtein samoihin aikoihin ja keväällä naureskelimmekin, että saammekohan odottaa yhdessä pienoisia maailmaan tulevaksi.. Kuinka olette "päässeet yli" lähipiirien raskautumisista? Tällä hetkellä tuntuu, että ystäväni raskaus vain muistuttaa omasta tyhjästä sylistä :'(
 
miss_piggy
Mä en oo jaksanu ikään mittailla noita lämpöjä, jotenki koen sen vaivalloiseks, oon aatellu että kyllä se tärppää sit ilman mittailujakin kun on oikea aika :) Tässä nyt on kaikkea muutaki mukavaa tiedossa niin ei keskity pelkästään tuohon jälkikasvuun.
 
Essence, mulla ikää 26 v. ja miehellä 33v.

*Stiina, oon ajatellut lähipiirin raskauksista, että eihän ne multa oo pois. Välillä kyllä ihmetyttää, kuinka jotkut tulee heti kerrasta raskaaksi, kun ite saanut jo tammikuusta asti yrittää.

Täällä jo kp 31(/26-27), eikä menkkoja näy. Yritän malttaa odotella ainakin sinne kp 40 asti ja sitten primot käyttöön.
 
Ei ole hetkeen tullut luettua palstaa.
Kuume kovana päällä, mutta 7 kk yrityksen jälkeen mies päätti ettei ehkä kuitenkaan halua lasta. Tähän asti ollut ihan kympillä mukana vauvan teossa. Naisenhan pitäisi olla se jonka mieli muuttuu, mutta meillä se on mies joka on tosiaan jo 35 v joten sen ei pitäisi olla enää syy. Nyt eletään päivä kerrallaan ja toivotaan että mies sais päänsä selvitetyä mitä oikeen haluaa. Yritys on kuitenkin tauolla :ashamed: Tuttavien lasketut ajat lähenee ja kysymyksiin koska teille tulee joko on kuumetta saa vastailla lähes viikoittain, rassaa hermoja. Pääsen kuitenkin onneksi paijailemaan 2 kk ikäistä kummipoikaani.

Anteeksi vuodatus, pakko päästä avautumaan jonnekin.
 
R'
pakko kaffetunnilla avautua.

ei sitten kiinnosta yhtään työnteko kun miettii vaan että millä malttaisi odottaa sunnuntaille. Meneillään se yk 3 ja 26/29-30. En malta kerta kaikkiaan odottaa!! pahinta on se että periaatteessa voisi tehdä testin jo nyt mutta jos se ei ole varma ja toisaalta odottaisi sinne sunnuntaille ei tarvisi uhrata 10e. Avokkia ei viitsi ressata asialla niin.. Apuja apuja?! Olisko vaan parempi odottaa??
 

Yhteistyössä