Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Tervetuloa mukaan Mommytobe :)

LittleOne, ajattelinkin ettei koiraa saa ottaa "normiladulle" mukaan.. kuulostaa kyllä hauskalta :) Ja meillä on kyllä ollut pennut mielessä sitten jossain vaiheessa kuhan saadaan koiralle näyttelystä ensin jotain luokitusta.. hyvä että on yks poikaystävä jo valmiina ;)

oma napa: eilen oltiin teatterissa ja hauskaa oli. Illalla sitten istuttiin baarissa ja multa meni täysin hermo paikalla olleisiin miehen ystävien (myös omia ystäviä siis) vaimoihin/tyttöystäviin. Meitä oli 6 naista, joista 2 raskaana ja yhdellä pieni lapsi. KOKO ilta puhuttiin närästyksestä ja kuka nukkui mitenkin päin ja imettämisestä ja mitä ties "vauvapaskaa". Jaksoin alussa kohteliaisuuttani hetken,mutta jossain vaiheessa oli pakko poistua baarin vessaan itkemään aamuista negaa. Otti niin koville. Eiväthän he tiedä mun tilannetta, mutta ehkä vähän pitäisi ajatella missä seurassa ja kuinka paljon ja yksityiskohtaisesti asioista puhutaan.. :'(
 
Viimeksi muokattu:
mommytobe tervetuloa!

lauwra no olipa ajattelematonta! ihmiset on välillä niin itsekkäitä...huoh. ei osata ajatella eikä puhua mistään muusta ku omasta itsestä. ei kai nyt lauantai iltaa lähdetä viettämään jostain vaipan sisällöistä puhuen! hohhoijakkaa. Ens kerralla napautat jotain nille. Mä oon kans kerran ollu lounaalla semmosen äitiporukan kans ja olin kyllä sen koko kaks tuntia hiljaa kun ne puhu vain ja ainostaan vauvoista. Mulla ei sillon ollu onneks vielä vauvakuumetta, nyt ottas vähän koville kuunnella semmosta. Toivottavasti sitä osaa itte sit puhua jostain muustakin... Vaikka haluanki vauvaa yli kaiken ni en halua että siitä tulee elämän ainut asia.
 
Uusille tervetuloa!
Aikasemmin en oo huomannut mitään sanoa ku on vaan omat navat ollut mielessä.
Vielä yksi juttu. Eilen siis tikutin ovisplussan. Tänään joskus 3-4tuntia sitten kävi kauhea holahdus housussa. Mies tuli kotiin 9 aikaan niin kellistin sen välittömästi. :D
Kerkesköhän?
Voi huhhhuh. Näin houruks en olis uskonu meneväni. Mutta kai parempi tämäkin mun maansa myynyt. Voi olla kova pudotus taas parin vkon päästä ku kierto alkaa alusta. Mutta opinpahan et kerkee tulla dpo16 ennen ku menkat alkaa.

Ja siitä II-luokasta PAPAssa mulla luki lapussa nimenomasn että ei tulehdusta. Googlamalla luin jostain että tuo solumuutos voi olla ihan normaalia uusiutumistakin. Onneks on kontrolli syksyllä.

Voimia alkavaan viikkoon naiset!! Ja Lauwralle ekstra halaus. Olisin itse varmaan tehnyt samoin. Toivottavasti itsella säilyy/ on tahdikkuutta raskaana ollessa.
 
Pinna kyllä varmasti ehditte, eikös se ole että about 36h sisällä ovisplussasta olis hyvä peuhata (en ole perehtynyt, kun en ole koskaan testannut)?! Jes!

Minä epätoivoisena yritän kuvitella merkkejä alkavista kuukautisista. Nyt on sormet ja jalkaterät niin turvonneet että ihan pakottaa ja kuumottaa, vaikka normaalisti ovat niin kylmät ettei mies anna koskea niillä itseään ennen kun olen hautonut ne lämpimiksi :D
 
Viimeksi muokattu:
Rone
Uusille tervetuloa vaan! :)

Vähän myöhässä nyt taas kommentoin sitä Prisman dokumenttiä, mistä olitte puhuneet. Mutta siis, katoin sen tänään ja oli se ihan kiva. Olen vain aikaisemmin katsonut Discoveryltä samasta aiheesta kertovan dokumentin, niin en tavallaan "oppinut" mitään uutta. Mutta oli silti mielenkiintoinen.

Mulla alko perjantaina menkat!! eli kierron pituudeksi tuli sitte 32 päivää eli ihan ok. Kipuja on ollu jonki verran, mutta ne Paratabsit on ollu tosi hyviä. Ne on oikeestaan vienny kaikki kivut pois. Ekaa kertaa elämässä lähestulkoon kivuttomat kuukautiset!!!! :D
Nyt ehkä meinaan sortua ja ostaa sitä hiton greippimehua... Noh,aina voi kai kokeilla kaikkea.

Tuttava pariskunta kävi viikonloppuna kahvilla ja kyselivät, että ollaanko lapsia ajateltu nyt lähiaikoina hankkia. Sujuvasti valehtelin, että ei vielä, vasta kun on oltu jonkun aikaa töissä. En viitsinyt kertoa että me jo yritetään, koska ei kuitenkaan niin paljon olla tekemisissä. En myöskään halua, että tässä pikkukylässä kohta kaikki tietää, että me yritetään raskautua. Riittää, että lähimmät kaverit tietää ja sekin on melkein liikaa :)

Olin myös turhamainen ja hankin ripsienpidennykset. 2 ja puol tuntia kesti niitten laitto! Mutta ihan kivalta ne näyttää ja toivottavasti pysyvät hyvännäköisinä sen 3 viikkoa kun menen seuraavan kerran huollattamaan niitä. En käynnyt missään liikkeessä, vaan meidän kylällä on muutamakin, jotka niitä kotonaan tekevät, joten ei tullut niin kauhean kalliiksi.
Tuli vain mieleen, että jos alkuraskaudessa on pahoinvointia tms. niin pystyykö niitä enää pitämään ja viimesillään olessa voi olla aika tukalaa maata selällään se pari tuntia kun niitä huolletaan :D
 
Rone: mukava tietää että on muitakin ihanan ”turhamaisia” ;) Mulla ripsien tuuhennukset ei oo jostain syystä koskaan kestäny kun viikon : / Ens viikolla käyn laittamassa uudet hiusten tuuhennukset. Haaveena, että olis sitten hehkeimmillään raskaana ollessa :D

Ite en jostain syystä halua kertoa tästä yrittämisestä KENELLEKKÄÄN. Jotenkii ajattelen, että tässä vaiheessa tää asia on vaan meijän kahen välinen asia. Enkä halua ulkopuolisilta arvailuja, että joko joko…

(pillereiden jälkeen) KP8 ja tervetuloa finnit!!:mad: Selässä 2 ja naamassa 1. Selässä, en tajuu!
Antaa tulla vaan kaikki mahollinen. Ei tunnu missään :p
 
Rone
LittleOne Siis oikeasti mä en ole yhtään turhamainen. Tai siis jos meen johonkii illan istujaisii, juhlii tms niin kyllä meikkaan ja laitan tukan jotenkin. Mutta kouluun en meikkaa oikeastaan koskaan. Enkä töihinkään välttämättä. En vaan jaksa vaivautua, vaikka välillä kyllä ärsyttää kun näyttää niin ränsistyneeltä. Eli mulle ei kyllä tuota vaikeuksia yleinsä olla ilman meikkiä. Aattelin et nää ois sika helpot kun ei tarvi enää meikata muutakun iho ja voi lähteä. Sitten vielä, kun mulla on silmälasit, niin tuntuu kuin silmät ois tosi pienet kun on ilman ripsarii.
On kyllä tosi kätevää et näyttää aina "hyvältä".

Ostin tänään greippimehua ja hyi hitto kun se on pahaa! Mutta pakko juoda kun sitä on tuolla jääkaapissa 2 litraa..

Sitte olin laiska ja en menny kouluu... Olin kyllä jo pukenu vaatteet ku päätin et en meekkää :ashamed: Mutta oon sentää pessy 3 koneellista pyykkiä, siivonnu, kokannu, käyny kaupas, pessy ikkunoita ja tehny vähän puutarha hommia.
Leikkasin pari pensasta alas, vaikka en ollu ihan varma et teinkö ihan viisaasti nyt. Sitte ostin jotain liljoja, jotka laitoin ämpärii kasvamaa. Toivottavasti ne alkaa kasvaa! Ihana kun kesä tulee ja saa alkaa taas pihaa laittamaa.
 
LittleOne sulta pitikin kysyä ku oot niin samoissa..... (mulla kp 9) jos siis lasketaan pillereitten jälkeisen tyhjennysvuodon ekasta alkamispäivästä - eihän noi ees oo oikeet menkat...niin et onks sul jotain tuntemuksia/oireita? Mulla ei viel naamas näy mitään mut mahassa tuntuu ihan siltä ku joku liikkuis siellä :whistle: Siis möyrii ja nippailee ja turvottaa hirveesti..ja mikä hassua ni eilen mun pimppaan (siis ihan siihen itteensä) vihloi..sillei vähän ja hassusti. Yritän nyt ajatella niin että jee,jotain siellä kehossa tapahtuu,ehkä se pikkuhiljaa heräilee? Ja kokoajan tuntuu sellasta painon tunnetta alavatsassa...ja tuntuu siltä että maha roikkuu polvissa. Niinhän se kyllä varmaan roikkuukin :LOL:

Meillä muuten sama juttu että ei olla vielä kerrottu yrittämisestä kenellekkään...en kestäis mitään typeriä uteluja et kuin sujuu. Sit ajattelin parhaalle kaverille kertoa jos plussa pärähtää testiin. Ja tietty jos yrittäminen vaan kestää ja kestää ja kestää ni sit on ehkä pakko purkautua.

Rone tosta sun tuttavien utelusta tuli mieleen ku pääsiäisenä mökillä mun isäpuoli (oma isäni siis kuollut) kyseli ja tivas silleen positiivisessa mielessä että millon hän saa meiltä lapsenlapsia.Että syksyllä sais jo kyllä alkaa syntymään ku saadaan koulutkin purkkiin. Arvaa vaan oisko tehny mieli sanoa et lopetettiin just pillerit. Äääääh ja urh. Oisko jollain lainata mulle kärsivällisyyttä?
 
Onnea hurjan paljon Pepsimax86 :flower: Jotenkin alkaa sen verran myötäelää tässä ketjussa kirjoittavien kierroissa, että ihan mielettömältä tuntuu toistenkin plussat :kiss:

Turhamaisuudesta sen verran, että täällä yksi joka tyylistään usein tarkka, tosin ei pakkomielteinen. Voin ongelmitta lähteä ulos meikittä ja olohousuissa jos ei huvita laittautua. Meikkilu, vaatteet ja tukkajutut vaan ovat niin hauskoja, ja pyrin aina luomaan itsestäni harmoonisen kokonaisuuden, kuten esim. sisustamisen yhteydessä kodistanikin. Minusta on ihanaa pukeutua ja laittautua siististi mutta persoonallisesti. Tyyliltäni en tosin ole ihan "perusmimmi", ja valitettavasti jotkut siksi ajattelevat sen olevan merkki epäkypsyydestä. Mutta sittenkin kun joku päivä rattaita vielä työntelen, niin en missään nimessä aio esittää jotain mitä en ole, kulmani saavat yhä piirtyä koekealle otsaan jonka olen (monen kauhistukseksi) sheivannut "kuninkaallisen koekeaksi" :vampire:
 
En tiedä johtuuko mun koneesta/nettiyhteydestä vai tästä palstasta, mutta nyt on ollu monta päivää että tää palsta on toiminu todella hitaasti, eikä vastaus-toiminto oo oikein toiminu. Onnittelut nyt kuitenkin kaikille raskaaksi tulleille!
Ja tervetuloa uudet kirjoittelijat.

Mäkin katsoin sen dokumentin, ja oli ihan mielenkiintoinen, vaikka ehkä tyyliltään vähän turhan raflaavaksi tehty mun makuuni. Siis että esimerkeiksi oli haettu mahdollisimman outoja tapauksia, ja sit se juttu kun ne miehet katseli jättiläisnäytöltä kenen siittiöt on vilkkaimpia.. :rolleyes:

Omasta tilanteesta: Nyt on vaihteeksi ollut jo noin viikko ilman vuotoja :D Jo ne ikuiset menkat alkokin kyllästyttää, joten tää tuntuu ihan luksukselta. Kunhan ei taas liian kauan jatku tämäkään vaihe ;)
 
muksutar: Uskomatonta, prikulleen sama! :O Noiden oireiden perusteella olin varma eilen, että kai mulla sit menkat alkaa ja kävin vähän väliä vessassa tarkastelemassa. No ei alkanu. Kai tää sit vaan kuuluu asiaan. Parempi, et kroppa sentään ees tajuu, että se ei oo saannu perinteistä hormooniannostansa :LOL:

Ninkku: Oon vähän turhamainen ja neiti :whistle: Tykkään ostella vaatteita, laitella hiuksia, valkkailla asusteita yms. Siitä huolimatta lenkkipolulle ja salille lähen meikittömänä ja perunaverkkareilla.

Pepsimax86: ONNEA!!! :flower:
 
Onnea Pepsimaxille plussasta,aikamoista! Ja tervetuloa mukaan uusille kuumeilijoille ;)

Meillä alkaa olla ihan perussettiä lausahdus "missä on mun limat?" Ikinä en oo ehkä näin tarkkaan tutkiskellu alkkareita ja limojani, missä on mun kaikki limat? Ihan kuivaa ku saharassa :LOL: Sais jo kohta alkaa jotain ovislimoja näkymään...tai no ees jotain elonmerkkejä normaaleista limoista :p

LittleOne ihan mielenkiinnosta,minkä merkkisiä pillereitä sä söit? Mä imeskelin Harmonetteja. Onko muuten ketään muita joilla on/on ollu kans Harmonetit, kokemuksia lopettamisesta?

Niin ja mitä helvettiä? Täällä on loskaa maassa ja sataa rakeita ja vettä! Niin saaapui takataka takataka takataaaaaaaaaalvi!
 
Onnea Miwwi ja Pepsimax!:flower: Aivan huikeaa! Tervetuloa myös uusille. :)

Täällä vaan sairastelu jatkuu. Iki-ihana poskiontelotulehdus päällä flunssan seurauksena. Huomiselle on lääkäriaika varattuna, jos saisi antibiootit ja taudin ohi ennenkuin siitepölykausi alkaa. Samalla ajattelin vähän kysellä noista allergialääkeasioista, mitä täälläkin tuli pohdittua.

Jotenkin nyt taas ottaa päähän tämä vauvan yrittäminen. Tietysti nyt olen tässä pari päivää ollut tosi väsynyt, kun tämä tauti otti askeleen takapakkia ja se kiukuttaa omalta osaltaan. Nyt siis olisi kp16 menossa. Viime viikolla ounastelin ovista, mutta en nyt sitten tiedä tuliko sitä ollenkaan. Limat kesti sen yhden päivän ja sen jälkeen on taas ollut kuivaa kuin saharassa. Kun nyt oli pääsiäisenä se flunssakin. Ja jos tulikin, niin jäi taas sitten peittojen heiluttelu aika minimaaliseksi viikonloppuna. Kovasti yritin miestä lämmitellä useampaan kertaan, mutta milloin oli kiire ja milloin väsytti ja ääääh!! Taas jäi siihen yhteen kertaan viikossa. Vaikea sitä lasta on saada aikaiseksi ilman seksiä! :mad:

Eilen yksi iäkkäämpi entinen työkaveri selitti innoissaan, kun on taas lapsenlapsia tulossa. Uteli tietysti, että "koskas sitä teille niitä rakkauslapsia". Veetutti jonnin verran. Tokaisin vain, että eipä ole tällä hetkellä tulossa. Ei kyllä tehnyt mieli alkaa sepostamaan sen kummemmin...

Anteeksi tämä purkaus. Jotenkin vaan ottaa päähän tämä yrittämisasia. En siis tarkoita sitä, että en nyt lasta sitten haluasikaan, vaan tämä yrittäminen tässä rassaa. Jos kierto ei olisi nyt puolessa välissä pistäisin pms-oireilun piikkiin. :D Ehkä tämä helpottaa, kun saan ne antibiootit ja olon vähän virkeämmäksi. Sais vaan tuon pään off-asentoon ja sitten plussan testiin. Kaikkimullehetinyt! :D
 
Cumina, mulla on vähän samanlaiset fiilikset. Kuinka helppoa oliskaan vaan mennä "tulee jos on tullakseen" -asenteella, että ei yhtään laskis kiertoja ja ovulaatioita yms... Huoh.

Mua myös ärsyttää suunnattomasti ihmiset, jotka kyselee että "no koskas teille tulee vauvoja". SAATANA! Todella henkilökohtainen asia, jota en kehtaisi kysyä keneltäkään. Olen vastaillut näihin kysymyksiin että "jokainen tuollainen kysymys siirtää lasten hankkimista vuodella eteenpäin". Siinä on muutaman naamat venähtäny kun olen näin latassut... toinen hyvä on että "mulla on sukupuolitauti, jonka seurauksena en voi saada lapsia", mutta tätä ei kehtaa monelle sanoa, rupeaa muuten kylällä huhut leviämään :D

Täällä nyt kp31/25 ja jonkunmoinen tuhru näkyvissä. Odotan menkkojen alkavan tänään/huomenna niin saadaan yk3 käyntiin. Hui, miten se aika rientää :O
 
Viimeksi muokattu:
Rone
Pepsille onneeaaa!!!!!!

Muksutar: Mulla oli ihan kauheasti mahan nippailuja jne tuntemuksia sen jälkeen kun tyhjennysvuoto oli tullu. tai niitä tuntemuksia oli ekoihin luomumenkkoihin asti (alkoivat perjantaina). Tosin,en tiedä johtuiko osa niistä tuntemuksista liiallisesta kehon kuulostelusta...
Mä söin Yasmineja, tykkäsin niistä ja toimi ihan kivasti mulla kun pystyin syömään niitä helposti 5 laattaa putkeen.
Eniten ehkä ärsyttää kun ei enää tiedä milloin menkat alkaa ja kun niitä ei voi siirtää. Siinä mielessä e-pillerit oli tosi ihanat.

Mullakin on lievää turhautumista vauvahommaan. Ihan vaan sén takia kun en tiedä kauan tässä pitää tahkoa ennen kuin se plussa tulee.Olis vaan niin helppoa kun olis tullu vahinko silloin kun vielä söi pillereitä.Ja ehkä pikkasen kateellisena luin Iltalehestä sen jutun, missä lukijat kertoivat yllätysraskaudesta...

Ehkä me kohta saadaan muuta ajateltavaa edes hetkeksi kun se kevät ja kesä saapuu. Jos otettais kaikki sellanen asenne, että nautitaan nyt vielä tästä ei-lapsellisesta ajasta kun vielä voidaan.Tehdään kaikkea kivaa, mitä lapsen kanssa ei niin helposti voi tehdä ja nautitaan parisuhteistamme. Ehkä helpommin sanottu kuin tehty, mutta jos vaikka yritetään. Jookos? :)
 
tilasin tänään 2 raskaustestiä. mutta vaan pahoin pelkään, että saan pettyä. on kyllä tunne, että nyt on joku toisin ja on sinne viittaavia oireita, mutta silti. tiedän, että ajatuksenvoimalla ei voi tehdä mitään, mutta pelkään, että jos ajattelen, että no otanpa ja testaampa niin petyn sitä varmemmin, mutta jos vain olen, että no kyllä se kiertopäivä 1 tulee ja pian niin ehkä pettymys olisi pienempi... vaikka onhahn se pettymys joka tapauksessa jos täti kyläilee :D mutta tällä viikolla on ne päivät, jolloin sen pitäisi tulla, mutta ei merkkejäkään siitä.

äää tää odottaminen ja epätietoisuus on vallan inhottavaa :D kamala kierre johon jää koukkuun :D
 
Pepsille onnea!! Luo vähän toivoa itsellekin. Itsellä yritystä nyt 7kk. Nyt on kp44 ovisplussa oli sillon la. Kuvittelee kovasti omaavansa jotain semmosia oireita mitä ei viime kierroilla ole ollut. Että koen kyllä samaa kuin pieni ihme*

Lauwran vastaukset ulkopuolisten uteluihin oli kyllä huippuja. Vois melkein ottaa käyttöön tuon että jos joku kysyy ni sanoo että jokainen kysymys siirtää yrittämistä vuodella! :D kyllä vois hiljetä hetkeks. Mun tuttavissa ei tosin ole kuin yks joka kyselee ja sitä nään niin harvoin että osaan vältellä. Muutenkin tulee välteltyä kaikki vauvapartyt.

Onneks ei ole testejä kotona niin ei tuu heti ens viikolla kiusausta testata. Oon päättäny ny kerrankin odottaa oikein kunnolla. Kyllä se täti sitten tipauttaa aikanaan.
 
Voi pojat...tai tässä tapauksessa naiset :)

Minä olen turvonnut kuin ilmapallo.Ja mun maha näyttää siltä kun oisin neljättä kuukautta raskaana. Tätäkö tää pillerittömyys nyt sitten on? Jos kierto ei ois näin aluillaan (kp 11) niin saattaisin jo kuvitella että mahassa on muutakin kuin ilmaa ja pillerien poisjättö tuntemuksia. Mahaa nipistelee ja edelleenkin tuntuu kuin joku vispilällä siellä sekottaisi. Voi juma, toivottavasti tää turvotus laskee...ihmiset luulee kohta että ootan lasta vaikka muuten vaan pömpöttää :snotty: Vielä vähän oma napailua: eli oliko teilläkin pillereitten jättämisen jälkeen tällasta hillitöntä turvotusta? Enhän mä kohta pysty harrastamaan seksiäkään kun mies killuu mahan päällä :LOL: Rone, toivottavasti nää tuntemukset ei jatku sentään ekoihin luomuihin asti..
 
HUOMIO NAISET
Täällä ois myynnissä 15kpl Sofi One Step ovulaatiotestejä, liuskamallisia. Myyn tarpeettomana pois. Hinta: Tarjoa + postikulut.
Voi olla, että ens viikolla mulla käy ylimääräiseksi myös muutama Davidin ovistesti, jotka sitten voin nakata pakettiin mukaan. Yhteydenotot YV:llä :)
 
muksutar: onneks mulla meni jo nuo ”oireet” ohi. Veikkaan, että saatto mulla johtua ihan vaan jännittämisestä. Vatsahermot hermoilee mun puolesta :D Eiköhän sullakin kohta normalisoidu, oli syy mikä tahansa.

Itekään en kyllä voi sanoa mitään pahaa pillereistä. Söin myös aina neljä liuskaa putkeen. Näin ollen oon myös aina välttäny menkat kaikilla reissuilla ja lomilla. Ja kesto oli aina 3 päivää. Pieni pelko minkälaisena ja milloin luomut saapuu.

2 viikkoa vappuun ja ulkona sataa lunta??? Pitää varmaan vielä harkita piknikkiä :p
 
muksutar: Mulla oli viime kierrossa (eka täysin pilleritön kierto) aivan järkky turvotus. Maha oli ku ilmapallo ja sen lisäksi turposi nilkat ja sormet. Kuljin pari viikkoa verkkareissa, koska farkkujen nappi ei mennyt kiinni :ashamed: Ja se jatkuva röyhtäily ja kaasuttelu, hitto että hävetti...
Nyt tässä kierrossa on turvotellu vaan ihan pienesti. Tosin menossa vasta kp 10/28, saa nähdä millaiseksi palloksi paisun oviksen jälkeen.
Muuten oon kyllä tykänny olla ilman pilsuja. Seksihalut on palanneet, mutta finnit ja menkkakivut onneksi pysyneet poissa. Toivottavasti jatkossakin pysyy olo yhtä hyvänä. Plussaa tuskin vielä tästä kierrosta tulee.
 
Voi ei APUA! Nyt olen minäkin hurahtanut kuvittelemaan raskausoireita. Olen huomannut pikkuhiljaa tässä, että hiki ja pisu haisee huomattavasti voimakkaammalle kuin ennen. Eilen aamulla tuli nenästä kunnolla verta, ensimmäistä kertaa elämässäni (aikaisemmin tullut niistäessä jne..). Palauttakaa joku minut maan pinnalle, tein sentään negan juuri sunnuntaina :LOL: ja kiertopäiväkin on jo 48 tai 65. Alkais vaan nyt se toinen pää vuotamaan niin pääsisi tämä raukka tuskistaan...
 
Muksutar: Mulla oli pilleireiden jälkeen ihan vaihdevuosioireet. Kuumia aaltoja ensimmäinen viikkoa. :D Myös turvotusta on ollut luomumenkkojen aikana paaaljon enemmän kuin pillereiden kanssa. V-käyrä nousee ja laskee vähän rivakammin, mutta kuitenkin on paljon positiivisempi yleisfiilis. Ja sitten menkkojen aikana tulee aina joku ihan kamala yksittäinen hormonifinni keskelle naamaa, joka kestää sen kaks viikkoa. :D

Voi naiset, nyt mun pieni pää vasta sekasin onkin! Olen kertonut teille joskus aikaisemmin miten mulla ei ole sitä vakituista työsuhdetta, vaan määräaikaista pätkää vaan samassa firmassa. No joskus kuukausi sitten menetin hermoni hetkellisesti töissä ja roiskaisin hakemuksen yhteen toiseen duunipaikkaan. Unohdin koko asian, mutta nyt tulikin kutsu haastatteluun! Kyse olis vakiduunista varsin suuressa yrityksessä, johon työntekijät valitaan yleensä eläkeikään asti. Palkka olisi alkuun vähän huonompi, mutta muut edut parempia (ruokaetu, laaja työterveyshuolto) ja lyhyempi työmatka. Eikä ne työtehtävätkään nyt niin huonoja olisi urakehitystä ajatellen. Niin ja tämän hetken duunissa mulla ei ole mitään etenemismahdollisuutta, mutta tässä toisessa paikassa olisi. Mutta nyt en sit tiedä mitä tekisin. Ens viikolla on haastattelu ja vappuna on taas kierto lopuillaan. Mitäs jos sitä onkin raskaana ennen kuin edes aloittaa uudessa duunissa? Mietin myös, että jos en ole niin pitäsiikö laittaa vauvaprojekti jäihin muutamaksi kuukaudeksi, jos sen duunin saa. Valintaprosessi kestää kuitenkin vielä muutaman viikon ja siihen päälle mahdollinen irtisanomisaika nykyisestä duunista ja uuden duunin koeaika yms yms. En tiedä kuinka reilua olisi vastaanottaa uusi duuni ja parin kuukauden jälkeen ilmoittaa, että by the way, jäänkin parin kuukauden päästä äitiyslomalle... :LOL: Ja enhän mä edes ole vielä saanut sitä duunai ja nyt mietin jo tämmösiä! Voi pää minkä taas teet....
 

Yhteistyössä