Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Vici
Oon käyny teromimmeissä lueskelemassa vissiin kerran tai kaks. Mut jotenki ajattelin että ilmottaudun vasta kun on ekat napit naamassa. Vissiin jotain toivoa yrittää elätellä tässä viimesessä luomukierrossa? Ehkä rohkaistun joku päivä tulemaan. Vaikutti kyllä mukavalle ketjulle sekin. Täällä helpottavaa kun kellään ei ole lapsia.
 
Rone, mä ymmärrän just ton vakipaikan metsästämisen hankaluuden ja raskauden. Itsekin ajattelin, että alkais ajatella raskautta vasta sitten kun on se vakipaikka, mutta siihen voi mennä vuosia... Joten se ajatus hylättiin. Kyllä se sieltä vielä tulee.

Vici, oot kyllä siinä oikeessa, että tässä ketjussa on mukava olla kun kaikilla on "sama tilanne" :) mä käy myös tuolla kierukka on nyt pois ja yritys voi alkaa -keskustelussa, mutta sielläkin suurin osa yrittää toista/kolmatta/neljättä lasta...

Täällä ei näy eikä kuulu tätiä, kp27/25. Huomenna testaillaan ja toivotaan keskiviikkoisen negan vaihtuneen vaikka haamuksi...

Ainiin ja jotain hyviä uutisia, töistä nimittäin. On hyvinkin mahdollista, että saisin 1,5 vuoden määräaikaisen pestin. Hetken jo mietittiin, että jos sen saan, pistetäänkö vauvaprojekti katkolle ja jatketaan yrittämistä ensi vuoden puolella... mutta saa nähdä. Ehkäsyä ei kyllä oteta takasin, sitten vaan jäis ovistikuttamiset ja laskemiset pois ja mentäis "ihan rentona" :D
 
Onnea Miwwi! Kyllä tuo ihan selkeä plussa on =)
Täällä menossa kp 5/28, aika tuntuu menevän ihan tuhottoman hitaasti. Ja jos oikein huonosti käy niin mies on reissussa oviksen aikaan. Ärrinmurrinpurrin... :kieh:
 
papasta tuloksena lievä solumuutos, luokka II. ja edustavuus hyvä?
seuranta vuoden päästä/hoidon jälkeen eli syksyllä.
voi jumalauta!!!
mies lähtee tänään viikonlopuks koulutukseen. eikä ovulaatiotakaan oo jaksanu paljon bongailla. moido.
 
uutena tänne kirjottelen, pitkään oon palstaa lueskellu, mutta nyt ajattelin sitten ottaa osaa höpöttelyyn. :)

meillä kanssa haaveissa pieni ihme maailmaan. kiireellä ei edetä, enkä tikuttele ovista, vaan lähinnä ajatuksella pupuillaan oviksen aikaan enemmän, kun sen tunnen, muksu saa tulla jos on tullakseen. jos sitä ei nyt rupee useempaan vuoteen kuuluu niin sitten saattanee ruveta miettii missä mättää.

pillerit oon jättäny ehkä pari kuukautta sitten pois kokonaan, alkuvuodesta saakka syönyt hyvin epäsäännöllisesti. nyt kp 21/??. ilman pilsuja on tosi epäsäännöllinen kierto, en tykkää niin yhtään, mutta näillä mennään. :)

hyvää perrjantaita muille! :cool:
 
lauwra: Me alotettiin tänä talvena dogin kanssa koirahiihto. Ei oo lyhyet jalat hidasteena siinäkään. Mekin käyty näyttelyharjotuksissa, mutta ei oo rohkeutta löytyny näyttelyihin asti :)

Lapsi sai uuden lelun :D Latasin puhelimeen WomanLog widgetin. (Tässä vaiheessa en tietty voinnu kun arvata ja syöttää kierroksi sen mikä oli ennen pillereitä.) Nyt se kertoo milloin on menkat, milloin oisin hedelmällisimmilläni ja milloin oletettu ovulaatio. Sydän tagin voi laittaa päiville jolloin on harrastettu seksiä ja erilaisia hymiöitä mielialan vaihtelun mukaan ja mahdollisia oirehavaintoja, lämpötilamittauksia yms yms. :)
Liian masentava oli widget jossa kukka kasvaa puhelimen näytöllä kiertopäivien mukaan, kukkii ovulaation aikaan ja menkkojen lähestyessä mustat pilvet tulee kukan päälle…ja menkkojen aikaan tietty sataa :D
 
LittleOne, mitä ihmettä on koirahiihto?? :D Meidän eka kurssipäivä meni hienosti. Mulla pienenä tavoitteena olis mennä nyt kesäkuussa Corgien erikosinäyttelyyn joka on täällä Tampereella.. En tiedä uskallanko viralliseen kisaan, mutta jos meni epäviralliseen kotikoiraluokkaan näin aluksi :) Ainakin menen paikalle ihastelee muiden corgeja! Ja toi WomanLog widget kuulostaa huipulta :D :D
(meidän pitää niin raskautua samoihin aikoihin, että voidaan jatkaa jotain yksityistä kirjeenvaihtua corgeista ja vauvoista :D)

Täällä oltiin taas kipeenä. Päälimmäisenä kurkkukipu, mutta päivällä tuli myös todella huonovointinen olo, joka on kyllä nyt helpottanut. Ei menkkoja vielä, huomen aamulla testi edessä taas.. jos nyt tulee negaa niin uskon sen sitten todeksi.
 
Paljon onnea Miwwi!
Ja jaksamisia Pinna!

Täällä tuskastellaan kp 27/26, ja mahdollisia raskausoireitakin oon jo itelleni kehitellyt. Mut pitäis varmaan laskeutua pilvistä, voi olla nää yövuorotkin, mitkä on pistäny mun hormonit sekasin. :LOL: Menkat siis ennen aina niin täsmällisesti tulleet... Noh ei auta kun odotella... alkuviikosta ehkä sitten jos testailis, jos tätiä ei vieläkään näy...

Nimim. malttamaton
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Miwwi! Tervetuloa pieni-ihme :)

Eilen minulla oli lääkärin soittoaika. Lääkäri sanoi, että pienen myooman ei pitäisi haitata raskautumista, mutta mikäli en ole puolen vuoden sisään raskaana, niin pääsen tutkimuksiin yleiselle puolelle :) Kuukautisia käski odottelemaan vielä pari kuukautta, jonka jälkeen pääsen yleiselle puolelle sitä asiaa hoitamaan. Nyt on mulla menossa kp 60 tai 43.
Käytiin huvittava keskustelu puhelimessa lääkärin kanssa:

Lääkäri: Tuli tässä mieleen, että olethan tehnyt r-testin?

Minä: En oo tehnyt

Tätä seurasi hetken hiljaisuus, näin sieluni silmin,kuinka lääkärin kasvot hautautuvat kämmenen alle.

Lääkäri: Niin no... kannattais varmaan tehdä, kun kuitenkin kuukautisten poisjäämiseen voi usein olla se raskaus syynä.

Meinasin revetä itselleni :.D Teen varmaan huomenna testin, mutta kun olen niin varma että en ole raskaana .En kuitenkaan tarpeeksi varma, etteikö nega tuottaisi pettymystä.

(Mulla muutes on lähtenyt pois hymiö ja livavointi/kursivointi jne.. mahdollisuudet tästä kirjoittamisesta :( )
 
Kp28/25 ja aamulla testattu nega. Jospa sen nyt uskois :) Tänään teatteriin ja ravintolaan kera ison läjän ystävien, saapahan ottaa viiniä pullotolkulla! Jotenkin en jaksa edes harmistua ettei tärpännyt. Kuhan alkais vaan uus kierto ja uus yritys pian :)
 
Täällä kp 1, mutta me otettiinkin varaslähtö eli ei siinä mitään.

Kysymys: mitä mieltä olette, pitäskö tehdä uusi pino, jotta tiedettäis ketä täällä kirjottelee, ikä ja yk mahdollisesti myös. Ja ketkä on jo alkaneet yrittää ja ketkä vielä odottelee yrityksen aloittamista. Mä olen surkea tietokoneitten kans, joten musta ei ole ylläpitäjäksi, mutta löytyiskö kiinnostuneita? Ja onko sitten edes tarvetta uudella pinolle, mitä olette mieltä?
 
vastauksena kysymykseen olen kyllä tyytyväinen ihan näinkin.

omista asioista se verran että mies siis poissa. tulee huomen illalla ja menin sitten testaamaan ovisplussan. oon riemuissani että toimin ja lähes samana päivänä plussa ku viime kierrossa mut äärimmäisen raivostuttavaa että se tuli nyt. olin jo ajatellu et se meni jo tai ei tuu ollenkaan tms.

mutta nyt sit vaan kalenteriin ylös että koska eka terokuuri alkaa. varmaan aikalailla kuukauden päästä. uskomatonta että tää on näin hidasta.

selvittelin sen papa vastauksenkin. googlaamalla mutta kuitenkin. ei se mikään hengen lähtö ole eikö edes tarkota lapsettomuutta. mutta ärsyttää ettei voi suomeks selvittää sitä siihen paperiin tai soittaa.
 
Voi huippua ja onnea Miwwin plussasta :heart: Voi kun sitä itsekin olisi joskus samassa tilanteessa =) Ja tervetuloa Pieni ihme

Anteeksi ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta miten olette laskeneet lasketun ajan kun eihän Miwwikään varmaan ole vielä neuvolassa käynyt?

Meillä jäi tosiaan pillerit pois ja uus liuska ois alkanut perjantaina eli ihan ekoja päiviä ilman pillereitä ja mä tässä odottelenkin että kuoriutuuko musta kohta joku kamala,kärttynen,finninen hirviö kunhan omat hormoonit pikkuhiljaa palailee, jännää.

Joidenkin laskujen mukaan (joilla ei todellisuudessa ole mitään merkitystä tässä tapauksessa) ni mun ovis saattas ajottua ensviikonlopulle. Mutta toisaalta nyt kun pillerit vasta lopetin ni tuskin tulee minkäänlaisten sääntöjen mukaan. Ja apteekissa proviisori sanoi kun asiasta kysäisin :) että ovulaatio voi tulla melkein milloin vain kierron aikana (tai olla tulematta).Mutta hauskaa tässä hommassa on se, että lähdenkin mieheni mukaan käväsemään toisella paikkakunnalla ja yövytään anoppilassa. Siinä sitten kiva pupustella kun on anoppi oven toisella puolella :whistle: Noh,kassellaan,ei pidä alkaa ihan liikaa stressaamaan.

Olin eilen viihteellä vähän sillä ajatuksella että vois vähentää juomista tai melkein lopettaa...sen verran paha dagen efter ollut tänään että kyllä tää hupi saa nyt mun osalta riittää. Ja eilen vetelin viimeset tupakat, jatkossa jos vauvan tulo kestää niin voin varmaan polttaa pari tupakkaa ihan silloin tällöin mutta nyt "projektin" ollessa alussa saavat molemmat paheet kyllä jäädä vähäks aikaa.
 
Kiitos kaikille.. :heart: oli tänään pakko tehdä digi testi ja kyllä siihen vain tuli Raskaana 3+ :heart: toivottavasti kaikki menee vaan hyvin :) ja plussatuulia teille kaikille :heart:

Muksutar Itse tiedän koska kuukautiset on viimeksi alkanut ja sitten olen raskauslaskurilla laskenut tai sitten tiedän koska suurinpiirtein hedelmöittyminen on tapahtunut :) ei tiedä kyllä varmaa tarkkaa(?) missä mennään, mutta minulla olisi siis nytten menossa 4+6 :)
 
Viimeksi muokattu:
Lauwra sulla on hyvä asenne, pidä hauskaa :)

Pinna, mahtaa olla turhauttava tilanne, mutta nauti siitä, että ainakin toimit, ja olet toiminnoistasi hyvin perillä :) Ja kiroan täällä sinunkin puolestasi noita epäselviä vastauksia ja "pakon edessä" itse googlaamista.. Mutta tosiaan, jos seuranta on vasta vuoden päästä, niin ei voi olla kovin vakavaa.

Täällä myös testattu nega. Pyöritellessäni testiä ikkunan edustalla siihen ilmestyi hetkeksi haalea mutta selvä testiviiva joka sitten katosi muutamassa sekunnissa. Aika selkeästihän tässä tapahtui niin, että tikkua käännellessä testialueelle valui lisää virtsaa, joka ohittaessaan aluetta ilmeni haamuna. Ärsyttää kun ehti vähän innostua. Opinpahan, että ei saa pyöritellä niin ei tule turhia toiveita ja pety sitten entisestään.

Alkais jo kuukautiset. Nyt on jo kp 61 tai 44. Haluan jo yrittämään! En millään jaksais odottaa kahta kuukautta, mutta yksityiselle ei ole tällä hetkellä varaa mennä, kun on vastikkeessakin ylimääräisiä maksuja tulossa ja muuta kivaa. Ihanaa kun valmistuu kohta, opiskelijan elämä on kyllä rahallisesti niin tiukkaa. Noh, ei auta nyt kun testata aina parin viikon välein ja kesäkuussa varata aikaa jos ei mitään punaista kuulu.

Tietääkö muuten kukaan, että kauanko munasolu kypsyy (viikkoja?kuukausia?)? Itselläni gyne totesi 5.3. että näyttäisi olevan vasemmalla munasolu josta voisi follikkeli tulla.

Kysymykseen: Minulla ei ole mitään sitä vastaan jos joku haluaa uusia pinon, mutta omasta mielestäni on ehkä rennompi näin, että ei nyhjätä jatkuvasti niitä kiertopäiviä tms.
 
Miwwi: Oikein paljon onnea! Ja tervetuloa pieni ihme*.

pinna: Mulla on ollut kerran papa-luokka II, tosin se tuli ihan ensimmäisestä papa-kokeesta niin en edes tajunnut asiaa murehtia sen kummemmin, kun lääkäri sanoi että tulos johtui vain emätintulehduksesta, joka hoidettiin antibiooteilla. Sen jälkeen onkin papat aina olleet I-luokkaa.

mimmilii: Niin tällä hetkellä kukaan etusivulle kirjoittaneista ei taida olla kauhean aktiivisesti tänne kirjoittanut. Ajattelin, että muutenhan joku heistä olisi voinut tuon ensimmäisen listauksen kopioida omaan etusivun kommenttiinsa ja päivittää sitä. Muuten melkein pitäisi tehdä sitten kokonaan uusi ketju, jos haluaisi listoja päivitellä, koska ainakin mun mielestäni se on kaikkein selkein, kun listaus on vain etusivulla, eikä päivitettyjä versioita koko ajan postata ketjun muiden viestien sekaan (tulee niin paljon mittaakin yhtäkkiä aina ketjulle sitten). Nykyiselläänkin olen tyytyväinen, vaikken toki koskaan muista mikä vaihe kenelläkin on.

Ninkku: Se kypsymisaika riippuu vähän kuukautiskierrosta, mutta yleensä se on jotain parin viikon luokkaa (varsinkin jos kierto on se kuuluisa ja äärisäännöllinen 28pv). Follikkeli siis kypsyy ja kun se puhkeaa niin sieltä vapautuu munasolu, jolloin siis tapahtuu ovulaatio ja sen hormonimuutokset.

Viisi pilleriä viimeisestä liuskasta jäljellä. Ei se mies ole saanut vielä ainakaan aikaiseksi mistään hommata kondomeita. Pitää nyt katsoa pitääkö sitä itse mennä kaupan hyllyille haahuilemaan. Ajattelin kyllä ostaa foolihappoa ja syödä sitä jonkun pikkukuurin ainakin, kun apteekkiin olen piakkoin kuitenkin menossa kalaöljykapseleitao stamaan.
 
Onnea Miwwi!!! :heart:

Tervetuloa uudet!

Pinnalle tsemppiä jaksamiseen. Yritä löytää hetkeksi muuta ajateltavaa jos vaan pystyt :) Mulla se ainaki autto. Ja sillon joku 3 vk sitten räjähdin miehelle ihan totaalisesti kaikesta ahdistuksesta ja sen jälkeen oon ottanu tän vauvailun tosi iisisti!

Ninkulle tsemppiä odotteluun! Toi on niin raastavaa... Munki pitäs vielä reilu kk odottaa lääkäriaikaa.

Mulla tullu taas 4 päivän ajan pienetä tuhrua, vähän enemmän ku aikasemmilla kerroilla. Jospa tästä alkais kunnon kierto!!??! Tänään pisti tosi ihmeellisesti vasemmalta puolen nivusen yläpuolelta. Oisko ovis?!?!? Oon tikutellu pregchecillä ihan huvikseni viime viikon ja tikut on tummunu mut selvää plussaa ei oo tullu... Vois olla ku 2 vk sitten ollu vuoto. Tai sitten ei ku tämä mun kroppa on tämmönen hassu mut otan lauwrasta mallia ja en niin välitä! :)
 
lauwra: Tääl on erikseen koiraladutkin. Normi luisteluhiihtoa ja koira juoksee eellä valjaat päällä (hihna vyötäröllä kiinni). Tänään käytiin 10km. Ei sentäs koiralla suksia :D
Eihän sitä tiiä jos ruvetaan joskus vielä tehtailemaan pentuja näillä meijän koiruleille (meillä siis uros) :)

Tää meijän ketju on kyllä mukava kun täältä ei löydy "kaikkitietäviä äitejä" joilla kokemusta kaikesta ja hyvä ettei varmaa tietoa jopa toisten ovulaatioista. Jotenkii mukavempaa kun ollaan kaikki yhtä "tyhmiä" ja yhtä pihalla ja innoissaan kaikesta!
 
Mommytobe
Moikka :) uutena osallistun keskusteluun. Tultiin ensimmäisen kerran ylläri raskaaksi vuoden alussa, mikä valitettavasti osoittautui kohdun ulkopuoliseksi. Siihen liittyvän rumban aikana meillä kirkastui molemmille ajatus siitä, että nyt on oikea aika alkaa yrittämään pienokaista ihan tarkoituksella :) Itse olen 30, eikä tästä nyt enää ainakaan nuorene :D Molemmilla on opiskelut vielä kesken, joten siksi ollaan tähän saakka lykätty asiaa, vaikka se puheissa onkin pyörinyt jo pitkään. Mutta nyt tuntuu siltä, että varmasti kaikki sujuu omalla painollaan ja opiskelut ym asiat järjestyvät :)
 

Yhteistyössä