heissan!
vähän taas mieli maassa ja ahdistaa. yks tuttu perhe sai kolmannen lapsen lauantaina. "vanhin" niistä on joku alle 3? keskimmäinen kerkes just täyttää vissiin vuoden ja ja nyt sit kolmas.
toiseen perheeseen (vanhemmat päihteidenkäyttäjiä) syntyi toinen vissiin eilen. ensimmäinen on noin 1,5v.
voi JU******A!! ihan oikeesti. ja kaks synnyttää vielä vissiin tässä kuussa ja pari on pian puolivälissä. on jo sanonu miehelle et älä kerro mulle mitään. saa sanoa että nyt synty mut ei muuta. mua ahdistaa nuo jutut taas niin että mahaa vääntää
oon alkanu miettiä taas että ei täs oo mitään järkeä. et jos oisin tajunnu et tää vaikuttaa muhun näin ni en olis suostunu.
mutta no. se siitä. tää on tätä taas.
oon nyt toista kiertoa syömässä tuota foolihappoa en tiedä venähtikö sen takia kireto niin valtavaks viimeks. mut lääkäri sano että ei varmasti ole ainakaan haittaa. ja että saa syödä koko ajan. greippimehuakin join jossain välissä mutta se ei ole ihan ykkösherkku. ja muutenkin huono juomaan mehua.
vauvakirjoista muuten. en ole asiaa aiemmin edes ajatellut oman lapsen osalta mutta ehdottomasti joku hyvä on oltava. oma äitini kuoli kun oli teini niin ei ole tietoa minkälaisia hänen odotus, synnytys tai oma vauva-aika on ollut. paiti ne muutamat valokuvat ja jotain kirjotettuna vauvakirjaan. siskollani on vähän runsaammin täytettä kirjassa kun oli esikoinen. kakkosen asiat jääny vähemmälle.
ajattelin että niihin sais kirjottaa omaksi iloksi ja että lapsikin vois sitä vanhempana lueskella. mutta en ole kyllä edes halunnut ajatella mitään vaatteita, lehtiä tai kirjoja. tai mitään muutakaan vähään aikaan. ahdistaa niin. tuntuu että on itku heti herkässä kun joku on synnyttänyt tms.
niin ja regalo ei ihme että on vainoharhaisuutta ilmassa. kyllä itselläkin kierron pari viimestä vkoa on aina melkosta kiemurtelua ja "oireiden" tutkimista. ja joka kerta kun uusi kierto alkaa päätän että ens kerralla en tee testiä ennen ku oon aivan varma. enneku oon huomannu jonku aivan erilaisen oireen. joopajoo. joka kerta edellisen kierron asiat unohtuu ja aina sama juttu.
pahoittelen muuten että huutelen aina vaan omia asioitani. käyn kyllä aina lukemassa uudet tekstit ja melkein sitten kun kirjottelen jotain niin on joku "tilanne" tai mielentila päällä..
mutta kiitos. ja anteeksi.