Pupuiluista. Meillä oltiin hyvin paljon miehen aloitteiden varassa silloin kun söin pillereitä (ei se seksi toki mitään pakkopullaa mulle ollut, mutta aloitteen tein ihan tosi harvoin). Silloin pupuilujen määrä oli tosi vaihtelevaa... joskus oli parinkin viikon "kuivia kausia", ja sitten taas joskus sitten tuli useammankin kerran viikossa touhuiltua.
Pillereiden lopettamisen jälkeen omat halut kasvoivat ihan hurjasti. Mies oli vaan onnessaan kun mä kävin harva se päivä kimppuun
. Silloin siis tuli vähintään 5 kertaa viikossa touhuiltua ja monesti useamman kerran päivässä. Tosin marras-joulukuussa sitten vähän laantui muutamaan kertaan viikossa hommat kun meillä työkuviot meni ristiin
...siinä mielessä en oiken uskaltanut täysillä toivoakaan että olisi heti napannut.
Nyt alkuraskaudessa ei ole kovinkaan paljon tullut pupuiltua. Älytön väsymys ja paineen tunne alavatsassa vähän jarruttelee mun fiiliksiä, kun en kuitenkaan aina halua olla se "lahna joka vaan makaa, kun ei muutakaan jaksa"
. Periaatteessa halut ei ole mihinkään kadonneet mutta energiaa pupuiluun ei tahdo löytyä. Kerran viikossa on suurin piirtein tullut harrastettua.
Toivon että tämä tästä pikkuhiljaa tasaantuu ja minäkin pääseen taas vauhtiin.
Riitelystäkin on ollut puhetta. Meillä riidellään ihan älyttömän harvoin. Ollaan kyllä paljon eri mieltä asioista, mutta mies on (onneksi) opettanut mut keskustelemaan asioista. Sellaisistakin asioista, mistä normaalisti tulis ihan kauhee härdelli, niin nykyään pystytään asiallisesti juttelemaan. Molemmat esittää omia ajatuksiaa, pohditaan yhdessä miksi toinen toimii jollain tavalla tms, jne.
Minä, vanha kunnon dynamiitti, olen jotenkin tosi onnellinen tästä tavasta.
Kun vielä käytin e-pillereitä, olin kyllä paljon pippurisempi ja silloin vetelin hernettä nenään milloin mistäkin. Hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen tajuttiin miten paljon ne oli muhun vaikuttanut.Olen ihan lauhkea lammas verrattuna siihen aikaan
Yleensä riitojen aiheet, sitten kun riitelyyn asti päästään, on rahan käyttö, yhteinen aika, kotityöt ja monet pienet vähäpätöiset asiat jotka on kerääntyneet ajan kanssa ja sitten kun tulee tarpeeksi paljon niitä pieniä juttuja niin koko möykky räjähtää. Tosin mun täytyy nyt kyllä sanoa, että sen hormonaaliehkäisyn lopettamisen jälkeen ja näiden vauvantekoaikeiden selkiydyttyä me ei olla taidettu riidellä ollenkaan... siis yli puoleen vuoteen
Johtuu varmaan siitäkin, että monesti ne meidän riidat kuitenkin silloin aiemmin pohjas myös siihen että mua ahdisti odottaa miehen ajatuksien kypsymistä perheenlisäykseen kun itse olin ollut jo pitemmän aikaa valmis siihen. Ja siitä sitten seurasi sellainen epävarmuun itselle ylipäänsä siitä, että onko meidän suhteella tulevaisuutta kun mies ei tiennyt koska on valmis.