Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Vinku85 mulla olis se kp28 lauantaina, enkä todellakaan tiedä, että maltanko sinnekkään asti. :D Yritän vaan koko ajan miettiä että aivan turhaa testailla nyt, viimeksikin kierto oli kuitenkin sen 32 päivää. Tilasin kyllä mammaksilta niitä herkempiäkin testejä, mutta silti! :D

Mä oon tota juomisasiaa ratkassu nyt niin, että sanoin vaan jossain vaiheessa kuuta että oon tipattomalla tän loppukuun. Tyttöjen ilta olis tiedossa ensikuun alkupuolella, samaan aikaan kun menkatkin (jos ne alkaa) joten sillon varmasti tulee taas muutama otettua ja olin kyllä viihteellä nytkin kyllä alkukuusta kun oli menkat. Kierron puolivälin jälkeen sit taas ei. Ja tosiaan toi antabusvaikutus lääkkeellä on myös sellanen jota oon ajatellu hätätapauksessa käyttää. :D
 
Kun ootte nyt jutelleet tuosta testaamisesta.

Minähän testasin ekan testin jouluaattona, jolloin oli kp 30 / 31-39... Ja se oli nega. Toki siis kun ei yhtään tiennyt millä kierrolla siinä kuussa mentiin, niin olikin vähän aikaista.
Seuraavan testin teinkin vasta 5.1, ja se oli selvä plussa (oli siinä vaiheessa jo kp 42).

Itseäni se jouluaattona tehty testi vähän rauhoitti, eikä asia sitten ihan koko ajan pyörinyt mielessä. Joten siinä mielessä kannattaa oman mielenrauhan takia testata aikaisin.
Toisaalta, eihän se aikainen testi ole luotettava, eikä voi olla varma tuloksesta. Sehän voi näyttää myös plussaa, ja sitten onkin kemiallinen.... ja luulen että siinä vaiheessa tuntuis tosi ikävältä, kun olis jo ehtinyt innostua.


Mä olen tällä hetkellä pari päivää sairaslomalla kauhean väsymyksen ja huimauksen takia. Olenkin nukkunut viimeisen vuorokauden aikana melkein 20 tuntia!

Huomenna on eka neuvola. Hurjaa!

Toivottavasti moni teistä siirtyy pian tuonne odotuspuolelle :heart:
 
Helou!
Hengissä ollaan vielä. Hcg laskenut tasaisesti, mutta ei ole ollut oikein intoa kirjoitella, kun ei ole oikein mitään kerrottavaa.

Me ollaan miehen kanssa tavattu yhteisten ystävien kautta tuossa viitisen vuotta sitten. :heart: Meillä kyllä riidellään ihan tosi harvoin. Alkuaikoina tuli sellaisia mustasukkaisuudesta johtuvia riitoja, kun ei vielä osannut luottaa toiseen 100%. Kumpikin meistä on saanut edellisiltään aikasmoista kohtelua. Silloin saattoi olla raivokkaitakin riitoja. Nykyään kinastellaan tai yleensä minä tiuskin ja äyskin, jos olen väsynyt. Miehellä on lehmän hermot ja kiivastuu todella harvoin. Yhteistä historiaa, kun on noinkin "kauan" takana, niin osaa ja uskaltaa ottaa asiat keskusteluun ennen kuin ne saattaisivat kehkeytyä riidaksi.

Tänne on tullut niin hurjasti tekstiä, etten muista, mihin kaikkeen piti kommentoida. :) Ainakin onnea Newlle ja tsempitykset Piikikkäälle ekaan neuvolakäyntiin. :D
 
Cattibrie no sepä, kun mieli tekis testata vaikka heti! :D Mutta kuten Piikikäskin totesi, niin mitä pidemmälle jaksaisi odotella, sen varmempi on sitten tulos. Tässä odotellessa ehtiikin tulla jo monta kertaa luulosairaaksi, kun kuvittelee itselleen jos jonkinmoista oiretta ;) Todellisuudessa hyvin oireeton oon ollut, ei mitään mistä voisin päätellä olevani raskaana.

Eka neuvola :) Se tuntuu joltain kaukaiselta unelta, huoh... Paranemisia Piikikkäälle, ja tulethan sitten raportoimaan meille miten neuvolakäynti meni :)
 
Kysynpä tällaisen henkilökohtaisen kysymyksen.. Kuinka usein te keskimäärin pupuilette? Ja kumpi tekee aloitteen? Ja tuntuuko, että haluaisitte puputtaa useammin ihan vain tämän vauvaprojektin takia? Musta tuntuu että tämä vauva-ajatus saa puputus-himoni kattoon. Mies ei lämpeä, ja sekös mua harmittaa. Tiedän kyllä, että tuskin ovulaatio edes vielä on käsillä mutta haluaisin touhuta mahdollisimman paljon. Tuntuu et miestä alkaa ahdistaa tämä mun intoilu, vaikkei se ääneen sitä sanokaan. Oviksen tikuttelukin tuntuu turhalle, kun mies ei intoile asiaa yhtään. Huokaus :headwall:

Äsken tosin tikutin ekan kerran tälle kierrolle. Toissapäivänä alkoi pieni mahan nippailu ja tissien aristaminen, sama kuin viime kierrollakin pari viikkoa ennen ovulaatiota. Kokeilin huvikseni tuota mammaksilta tilaamaani Davidin ovistestiä, ja siihen tulikin hailakka viiva nyt kun kp16. Viime kierrolla ovis ollut arviolta kp28-31 välillä, joten aikaa tuohon on. Tarkoittaako tuo hailakka viiva sitä, että hCG -hormoonia on jonkun verran, ja viivan vahvistuessa ovulaatio lähenee ja viivan ollessa samanlainen kuin kontrolliviiva niin silloin ovis on lähellä? Vai onko hailakalla viivalla mitään merkitystä..

Ihanaa Piikikäs, kerro sitten kaikki ekasta neuvolasta! :)
 
nallukkan Meillä keskimäärin 3 kertaa viikossa, eli n. joka toinen päivä. Ja yleensä mä teen aloitteen. Mies ei innostu kovinkaan monesti aloitetta tekemään, mutta sitten kun minä sen teen, niin seki innostuu ;D
Aluksi tuntu mulla, että haluaa enemmän puputtaa vauvaprjoketin takia, mutta nyt kun tuli tuo pco-diagnoosi, niin en enää ajattele sitä projektia paljoakaan pupuillessa. Nyt kun ei oo oikein mahdollista edes raskautua. :/
 
nallukkan tässä ekassa kierrossa intouduttiin touhuileen joka päivä oletettuun ovikseen asti, sen jälkeen noin joka toinen päivä varmistelumielessä. Ihan selkeesti vaikuttanut sänkypuuhiin positiivisesti tää vauvaprojekti, eikä suorituspaineitakaan oo ainakaan vielä ollut. Mies tekee meillä yleensä aloitteen, koska hänen tuntuu tekevän aina mieli, mutta nyt mäkin oon enemmän aktivoitunut ja selättänyt miehen milloin mihinkin :D Ehkä tässä on jotain uutuudenviehätystä nyt alussa, katellaan mikä on meininki parin kuukauden päästä.. ;)
 
Nyt se eka neuvola on sitten käyty. Jostain syystä tämä ei tunnu yhtään sen todellisemmalta. Oikeastaan tuo kauhea kasa esitteitä ja papereita jotka saatiin sieltä, vähän kauhistuttaa :D.

Tässä siis vähän raporttia siitä käynnistä :)

Käytiin läpi mun perustiedot, toiveet synnytyssairaalasta (jolla ei kyllä kovinkaan paljon väliä kun ajatuksissa on kevään aikana muutta toiseen kaupunkiin), Perinnölliset sairaudet, verenpaine, hemoglobiini, painoindeksi (jonka mukaan olen ylipainoinen, kun on yli 25, ja joudun automaattisesti sokerirasitustestiin...yök), yms. Täti antoi tosiaan nivaskan kaikkea infoa, josta suurimman osan olen toki ehtinyt jo netistä kaivaakkin..silti kiva että sai ihan paperiversion. Vau.fi:n "vauvan odotus" vihkonen on mun mielestä ihan kauhea...neuvolan täti sitä kovasti kehui, että kai se monelle sitten on sopiva.

Ja kuten odotinkin, viikot lasketaan nyt viimeisistä menkoista, joiden mukaan nyt olis rv 8+6. Oikeasti se luultavasti on noin viikon vähemmän, mutta selviää sitten ekassa ultrassa. Ja eka ultra ois sitten noin parin viikon päästä. Tämä sopii oikein hyvin, koska meillä on 14.2 mummon 80-v juhlat ja jos sitä ennen saisi sen ultran ja siellä kaikki hyvin, niin sitten saisi koko suvulle kerrottua uutiset samaan syssyyn :)

Sydänääniä yritettiin löytää, mutta ei löytynt...ilmeisesti näillä viikoilla aika harvinaista (varsinkin kun itse uskon vakaasti siihen että viikkoja todellisuudessa se päälle 7 vasta.)


Kaikin puolin jäi kuitenkin hyvä fiilis. Sitä ekaa ultraa odotan kovasti. Ja koska se ultra nyt sitten tulee kuuitenkin suht nopeasti, niin jää yksityisellä tehtävä varhaisultra meiltä käymättä ja säästetään nekin rahat vaikka sitten vaunuihin.


Mites testausta odottavilla menee? Mä täällä jo jännitän teidän puolesta.
 
Piikikäs itse asiassa juuri äsken testasin ku oon lähdössä laivalle ja hirveen kovasti kutkutti testata vaikka nyt onki menossa vasta kp31/35-36. Testasin Clearbluen tavallisella testillä ja isoksi yllätykseksi siihen ilmestyi haalean haalea viiva pystyyn! Oon kyllä lukenu monien kokemuksia et ko testi antaa myös paljon vääriä positiivisia eli en hihku kyllä yhtään vielä tuosta tuloksesta. Kattellaan ens viikolla sitten uudestaan jos ei menkat ala ennen. Kiva että joku meistä on päässyt jo noinkin pitkälle kuin neuvolaan! Ihanaa! Toivottavasti seurataan täältä kaikki pian perässä keillä yritys on jo alkanu ;)

Tänään siis laivalle ja tekosyynä juomattomuuteen käytän sopivasti "tipatonta tammikuuta" =) Luulis menevän läpi!
 
HUI!

Toivottavasti ensi viikolla tulee sitten vahvempi ja selkeämpi plussa.
Kutkuttava tilanne :D.


Btw: mä olen joskus aiemmin testannut kerran tolla clearbluen tavallisella testillä ja se oli kyllä mun mielestä ihan luvattoman kehno testi...tosi epäselvä se sininen viiva. Siis jo pelkästään se kontrolliviiva, saatika sitten se plussaviiva...
Oman plussani tein apteekin omalla ja se oli kyllä tosi selkeä... Ja sitten se clearbluen digi oli hyvä varmistus, kun siinä lukee selvällä suomen kielellä että raskaana (tai ei raskaana), niin ei ole paljon varaa enää sen jälkeen miettiä, että onko tulkinnut sittenkin väärin sen testin. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Apina25
Toivottavasti Apinalla viiva vahvistuu! :) onnea!
Itellä niin kummat olot, en sitten tiedä mistä johtuu. Aamupuurot meinasi tulla ylös tänään ja palelee hitosti. Alamahassa nippailee koko ajan. Töissä kyllä flunssa kaataa porukkaa, että voi ensimmäiset johtua alkavasta flunssastakin. Ja vatsakivutkin voi johtua tulevista menkoista. Niin paljon kutkuttaisi tehdä se testi huomenaamulla.

En viitti alkaa tuplapostailemaan, niin muokkailen tätä (ja samalla korjailen kirjotusvirheitä tästä :D )

Malttamattomana tein tänä aamuna testin ja negahan se oli. Nyt harmittaa että tuli edes testattua. Tuntuu että vähemmän harmittaisi alkavat kuukautiset kun se yksi viiva siinä tikussa. :/
Kai se flunssaa nyt puskee, nenäkin ihan tukossa tänä aamuna. Kunnon työntekijänä tuun tietenkin just viikonlopuks kipeeks. :D
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Piikikäs <3

Voimia lumihiutaleelle! Tulit tänään mieleen kun kävelin lumisateessa. Hassua :)

Nallukkan Me ollaan kans intouduttu nyt tähän ekaan kiertoon pupuilemaan lähes joka toinen päivä! Mies ihan innoissaan ku en normaalisti tee ite alotetta ku ehkä kerran kuussa :/ Oon itekki innoissani ku piiitkästä aikaa tekee oikeesti mieli ja on kivaa! Luulen et Nuvaringistäki johtunu kuivuus ja haluttomuus...

Me ollaan tavattu koulussa ja mentiin viimekesänä naimisiin. Nyt olis vauvan vuoro!

Miten te saatte päivät kulumaan? Odottavan aika on niin pitkä!! Pitäs vielä pariviikkoa ootella että pääsee testaileen..huoh.
 
Cattibrie: katselet pari päivää ja sitten jos ei menkkoja ala kuulumaan niin uutta testiä kehiin. Toivotaan että sieltä tulisi sitten se toinenkin viiva esiin :)

Mä mietin tässä, että kun varaslähtijöistä tuli kaksi plussaa, joista Karole tosin sai ikäviä uutisia, ja sitten plussasi New. Varaslähtijöitä ja tammikuussa aloittaneita on kuitenkin sen verran paljon että luulisi edes pari plussaa taas tässä tulevan.
Toki tajuan että itse olen todella onnekas, kun heti ekalla tärppäsi, mutta kyllä mä jaksan toivoa ja uskoa ettei se ole niin epätavallista ja että muillakin täällä käy samoin.

Tsemppiä kaikille päivien kulumista odottaville, toivotaan että sieltä tulisi pian niitä plussia :heart:
 
Voi että tympäisee kun kierto on taasen varmaan pitkä. Maanantaina alkoi kirkas vuoto lisääntyä ja haluttaa, mutta ei kuitenkaan viime kierron tapaan. Uskon että ovis on ens viikolla tai seuraavalla, jos on samanpituinen kierto kuin viimeksi. Toivotaan, että mies innostuu enempi puputtamaan kun ovisaika on käsillä :whistle: En haluais patistella ja olla tyrkky, siitä ei seuraa kuin "sä taas intoilet liikaa" -kommentteja. Kun käytin pillereitä eikä koskaan haluttanut, ei ollut hyvä. Nytkään ei taida olla hyvä kun ehdottelen päivittäin :D Koskaan ne ei ole tyytyväisiä -.-

Apinalle viivan vahvistumisia :)
 
Pupuiluista. Meillä oltiin hyvin paljon miehen aloitteiden varassa silloin kun söin pillereitä (ei se seksi toki mitään pakkopullaa mulle ollut, mutta aloitteen tein ihan tosi harvoin). Silloin pupuilujen määrä oli tosi vaihtelevaa... joskus oli parinkin viikon "kuivia kausia", ja sitten taas joskus sitten tuli useammankin kerran viikossa touhuiltua.
Pillereiden lopettamisen jälkeen omat halut kasvoivat ihan hurjasti. Mies oli vaan onnessaan kun mä kävin harva se päivä kimppuun :D. Silloin siis tuli vähintään 5 kertaa viikossa touhuiltua ja monesti useamman kerran päivässä. Tosin marras-joulukuussa sitten vähän laantui muutamaan kertaan viikossa hommat kun meillä työkuviot meni ristiin :)...siinä mielessä en oiken uskaltanut täysillä toivoakaan että olisi heti napannut.
Nyt alkuraskaudessa ei ole kovinkaan paljon tullut pupuiltua. Älytön väsymys ja paineen tunne alavatsassa vähän jarruttelee mun fiiliksiä, kun en kuitenkaan aina halua olla se "lahna joka vaan makaa, kun ei muutakaan jaksa" :). Periaatteessa halut ei ole mihinkään kadonneet mutta energiaa pupuiluun ei tahdo löytyä. Kerran viikossa on suurin piirtein tullut harrastettua.
Toivon että tämä tästä pikkuhiljaa tasaantuu ja minäkin pääseen taas vauhtiin.

Riitelystäkin on ollut puhetta. Meillä riidellään ihan älyttömän harvoin. Ollaan kyllä paljon eri mieltä asioista, mutta mies on (onneksi) opettanut mut keskustelemaan asioista. Sellaisistakin asioista, mistä normaalisti tulis ihan kauhee härdelli, niin nykyään pystytään asiallisesti juttelemaan. Molemmat esittää omia ajatuksiaa, pohditaan yhdessä miksi toinen toimii jollain tavalla tms, jne.
Minä, vanha kunnon dynamiitti, olen jotenkin tosi onnellinen tästä tavasta.
Kun vielä käytin e-pillereitä, olin kyllä paljon pippurisempi ja silloin vetelin hernettä nenään milloin mistäkin. Hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen tajuttiin miten paljon ne oli muhun vaikuttanut.Olen ihan lauhkea lammas verrattuna siihen aikaan :D
Yleensä riitojen aiheet, sitten kun riitelyyn asti päästään, on rahan käyttö, yhteinen aika, kotityöt ja monet pienet vähäpätöiset asiat jotka on kerääntyneet ajan kanssa ja sitten kun tulee tarpeeksi paljon niitä pieniä juttuja niin koko möykky räjähtää. Tosin mun täytyy nyt kyllä sanoa, että sen hormonaaliehkäisyn lopettamisen jälkeen ja näiden vauvantekoaikeiden selkiydyttyä me ei olla taidettu riidellä ollenkaan... siis yli puoleen vuoteen :eek:
Johtuu varmaan siitäkin, että monesti ne meidän riidat kuitenkin silloin aiemmin pohjas myös siihen että mua ahdisti odottaa miehen ajatuksien kypsymistä perheenlisäykseen kun itse olin ollut jo pitemmän aikaa valmis siihen. Ja siitä sitten seurasi sellainen epävarmuun itselle ylipäänsä siitä, että onko meidän suhteella tulevaisuutta kun mies ei tiennyt koska on valmis.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli myös pillereiden aikaan tosi vähäisiä puputushaluja. Ihan hävetti, kun huomasin kerta toisensa jälkeen sanovani että väsyttää tai ei huvita.. :ashamed: Kuivaakin oli ja kaikki sattui. Nyt on toista maata.

Pitäkää tytöt peukkuja ettei mun munasolu irtoais ennen sunnuntaita :attn: Isäntä on kotipaikkakunnallaan ja tulee sunnuntaina.. Haluaisin ees pienet mahdollisuudet :D Ja juuri nyt on mahanippauksia oikealta puolen ja vuotaa niin penteleesti.. Tosin tissiarkailua ei ole, kuten edellisen oviksen (?) aikaan.. Toisaalta haluaisin rauhoittua, kun tuskinpa se on miehen mielestä mukavaa että minä näin höyryän, vaikka nimenomaa sovittiin ottaa rauhassa.
 
Nallukkan: Jostain luin, että se "tulle jos on tullakseen" ja "edetään rauhassa" takoittaa miehelle ja naiselle yleensä eri asioita. Mies ei oikeasti ajattele pierun vertaa koko vauvajuttua, kun nainen taas kaikista sopimuksista ja puheista huiolimatta laskee kiertopäiviä, ovulaatiota ym.
Se oleellinen pointti siinä taitaa olla, että miten nainen piilottaa mieheltä oman laskelmoimisensa, ja pitää miehen siinä uskossa, että ihan vahingossahan se vauva sitten loppujen lopuksi alkunsa sai :D

Mutta jos ihan vakavasti puhutaan, niin ehkä tämä tässä vaiheessa onkin vähän isompi juttu naiselle. Siinä kuitenkin ollaan niin vahvasti oman kehon kanssa tekemisissä ja se keho siitä tulee muttumaan, että kai se on ihan hyväkin että jo etukäteen alkaa kuuntelemaan oman kroppansa viestejä. Näin mä ajattelen.

Toivotaan että se sun munasolusi siellä vielä päivän-pari odottelee.
 
Mielenkiintoista kuulla miten monella pillereiden (tai muun hormonaalisen ehkäisyn) lopettaminen on selkeästi vaikuttanut haluihin ja mielialoihin. Itse olen syönyt pillereitä teini-ikäisestä asti lähes tauotta, joten en osaa yhtään arvioida onko pillereillä jotain vaikutusta mielialaani tms. Odotan kiinnostuneena mitä tapahtuu sitten kun jätän pillerit pois.

Meillä aloitteen petipuuhiin teen useammin minä, mutta ollaan molemmat vähän sellaisia, että arkikiireet vie halut. Usein jääkin sitten n. kertaan viikossa tai välillä harvemminkin. Mulla myös hieman ongelmia kuivuuden kanssa, joten kiva kuulla, että joillain ehkäisyn lopettaminen on auttanut myös siihen. Olisi kiinnostavaa tietää mikä osa noissa vaikutuksissa johtuu varsinaisista hormoneista (ne pitoisuudethan ovat nykypillereissä tosi pieniä) ja mikä taas on psykologista. Vaikka välikö sillä, jos vaikutus on positiivinen :)
 
Niin meilläkin muuten pillerien lopettamisen jälkeen tuo "kuivuus"-asia ei enää ollut ongelma. Nyt raskaana kylläkin on taas tullut vähän takaisin se...vaikka valkovuotoa on runsaasti niin seksi tahtoo olla vähän kitkaista...onneksi liukkarit pelastaa :D
 
Ensinkin Apina25:lle toivon viivan vahvenemista, ihanaa jos täällä näin hyvällä vauhdilla raskaudutaan :)

Yritän nyt muistaa kaiken mistä täällä on puhuttu, asiaa on tullut niin paljon viime kirjoittelun jälkeen.. Riitely on meillä vähentynyt ensimmäisen yhteiselovuoden jälkeen huimasti, johtuen luottamuksen kasvusta minun osaltani. Olen ollut alussa aika mustasukkaista sorttia, että jälkeenpäin ihan naurattaa miten pienistä sitä kaikkea kuvittelee :D Onneksi on mieskulta kaiken kestänyt. Nykyään riidellään vain pienistä arkipäivän jutuista, esimerkiksi viimeksi kilahdin kun mies oli laittanut jääkaappimehut kuivatuotekaappiin.. inhimillinen erehdyshän sekin oli, mutta sillä hetkellä ärsytti kun hyvät mehut meni hukkaan :D

Pupuilusta , harrastetaan kun siltä tuntuu, suunnilleen kerran kaksi viikossa. Minä olen alkanut tekemään useammin aloitteen näin vauvakuumeen kourissa, mutta alkuaikoina mies joutui aina tekemään aloitteen, eli tasataan nyt vähän tilejä :) Harmi vain, etten ole mikään maailman parhain aloitusten keksijä. Minä kun haluaisin että lähtötilanne olisi aina vähän spesiaalimpi kuin pelkkä sänkyyn heitto.. :D

Pillereiden lopettamisesta en muista olenko jo joskus siitä kirjottanut, mutta kun alkuun päästiin.. ;) Minulla pillereiden lopetus on palauttanut halut (tai sitten se on ihan tästä vauvakuumeesta) ja kosteuttakin nykyään löytyy. Kärsin myös pillereiden aikaan kuivuudesta petipuuhissa, mutta enää ei ole sitä ongelmaa.. Melkein päinvastoin :D Ainut miinus pillerittömässä ajassa on, että naama kukkii kuin milläkin teinillä, mutta se taitaa olla pieni paha ja onneksi jopa "piilotettavissa".

Tikutin ovista kunnes tikut loppui viime maanantaina, eikä plussaa tullut siihen mennessä. Nyt keskiviikkona alkoi valkkarivuoto ja olen miettinyt että menikö tämä kierto nyt tässä, kun podin mahatautia juuri keskiviikkona eikä olla pupuiltu sitten sunnuntain, vai alkaako valkovuoto lisääntymään jo ennen ovulaatiota? Että kannattaisiko tuo mies tänään vaikka heittää sängylle raskautumisen toivossa, vai alanko jo odottamaan kuukautisia parin viikon päähän? :D Toivottavasti täällä on ovulaation ammattilaisia.. Ja anteeksi kilometriviesti :S
 
Piikikäs huh kun helpotti! Minä jo melkein tyypillisenä naisena ajattelin, että mies on luopunut vauvakuumeestaan kun ei pupuilut maita eikä päiviä laske. Nyt kun järjellä ajattelee, niin todennäköisesti miehet ei oikeastikaan ole niin innokkaina ovista metsästämässä kuin me naiset. Ja muutenkin miehellä voi olla halut vähissä, kun jalkakin on vielä kipeä (leikkauksesta 4vko) ja pupuilu onnistuu vain tietyssä asennossa. Voisin kokeilla ens kierrolla etten hehkuttaisi laskelmieni kanssa, itse kun tietää niin saattais olla rennompaa. Nyt toisella kierrolla on muuten itsellänikin ollut jo helpompaa, ei stressaa niin julmetusti kuin ekoja luomuja odotellessa.

bambi90 vuoto lisääntyy ennen ovulaatiota. Jostain luin, että vuoto liittyy olennaisesti myös siihen että liukkautta olisi enemmän yhdyntää varten, kun on muutenkin paras aika hedelmöittyä. Itse huomasin aivan selvän eron viikko sitten verrattuna kierron alkuun, välillä oikein häiritsee kun jatkuvasti tulee kirkasta vuotoa :D Missä vaiheessa aloitit oviksen tikuttelun? Mä aloitan säännöllisen tikutuksen maanantaina, kun kp 21. Nyt olen pari kertaa kokeillut uusilla ovistesteilläni, ja aina olen saanut pienen viivan (Sofin One stepeillä ei tullut sitäkään!). Mistä muuten tietää, onko ovistestissä haalea viivanen vain ns "viivan paikka". Onkohan sellaiset miten haaleita, ja näkyykö selvästi vai vain tihrustamalla? :confused:

Ostin tänään vauvalehden *hyminää* Olipa muuten haasteellista ottaa se lehti hyllystä ja laittaa koriin. Ihan tuli mieleen teiniajat, kun kondomeja piti ostaa :LOL: Pitänee tässä illan ratoksi käpertyä sohvalle viltin alle lueskelemaan. Pitäähän sitä vertailla, että mikä lehti on paras ja mitä kannattaa alkaa raskauduttua tilaamaan ;) Vauva -lehden ostin nyt.

Mitä te eniten odotatte elämältä pienen kanssa? Tietenkin pääasia että pääsee elämään tavallista lapsiperheen arkea, mutta kuitenkin on joitain juttuja mistä eritoten on haaveillut. Ite odotan yhteistä tekemistä: vauvauintia, myöhemmin sitten kesälomareissut perheen kanssa, pulkkamäet, joulu, synttärit ym. Mikä sitten pelottaa / jännittää? Täällä synnytys on aikamoinen mietinnän aihe, samoin oma jaksaminen ja ajan riittäminen kaikkeen.

Oon innoissani katsonu telkkarista kaikkia vauvaohjelmia :D Sydänääniä ja Vauvan tarina tallettuu boxille aina, nyt myös MTV3 Faktan Synnytyssairaala ja Vauvan ensimmäinen vuosi (tai vastaavaa) kun mentiin hankkimaan kanavapaketti. Enempi sais olla suomalaisia vauvaohjelmia, on noi jenkkiläiset versiot aikamoisia... :D
 
juu noi jenkkien vauvaohjelmat on kyllä enemmänkin huumoriohjelmia :D

Mä oon kattonut sitä sydänääniä myös...katoin jo silloin kun se tuli ekan kerran ja nyt uudemman kerran. Mun mielestä se on mukavan realistinen. Ja vähän ehkä myös haikeana katson sitä. Itse olen sielta Tammisaaren suunnilta kotoisin, ja syntynyt (kuten kaikki mun sisarukset, suurin osa serkuista, kavereista, siskon lapsista ja kavereiden lapsista) siellä tammisaaren synnytyssairaalassa. Harmittaa niin paljon että se suljettiin, koska jotenkin aina olin ajatellut että itsekin sinne pääsen synnyttämään.
 
Vici Kiitos paljon sulle kauniista sanoistasi, sait hymyn huulilleni! :)

Täällä sama meno vain jatkuu, ei menkoista tietoakaan :( Tulisipa se sperma-analyysin vastaus nyt ensi viikolla, en toivo mitään muuta! Joka päivä, joka hetki se on vain mielessä. Kun saisi asiaan jotain selkoa ja pääsisi kunnolla asiaan :(
 
Voi kakan kakka! Nyt on niiin menkkakipuilua alavatsaosastolla ettei vois selkeempää olla...Toivottavasti ei oo menkat! Pitäis muutenkin alkaa vasta ens viikon puolella. Ehdin tahdosta riippumatta jo vähän innostua mun haaleasta viivasta, joka tod näk oli kyllä vaan väärä positiivinen. Aaarrgghh! No vielä ei vuoto oo ainakaan alkanu niin toivoa on, mut pelottaa kuiteski...

Kiitos kaikille tsemppailuista kuitenkin!

lumihiutale Toivottavasti saatte selkoa asiaan suuntaan tai toiseen :hug:
 
Eipä tuota apina koskaan tiedä, ennen kuin se vuoto tulee... jos ei menkat ala niin tee uutta testiä.

Mähän ihan vakavissani odotin niitä menkkoja joulusta alkaen, kun oli niin selkeät menkkaoireet. Sitten kun kahteen viikkoon ei niitä menkkoja tullut, niin tein sen positiivisen testin. Ja siis ihan tosi, se plussa tuli yllätyksenä juuri sen takia että menkkaoireet oli niin selvät. Pari päivää olin ehtinyt jo varmuudeksi pitää sidettäkin kun oli sellainen olo että minä hetkenä hyvänsä ois alkanut vuoto.
Nuo "menkkaoireet" jatkui sitten vielä pari viikkoa...ehkä jonnekin rv 7 asti... mä nyt jälkeenpäin luulen että ne johtui kohdun "käynnistymisestä" tähän hommaan. Niin ja siis ne mun "menkkaoireet" oli tosi voimakas paineen tuntu alavatsassa, sellainen tietty ällö ja tukala olo joka mulla on aina ollut ennen menkkoja ja herkkä hikoilu.

Voihan tuo sun tilanne johtua esim. kemiallisesta...mutta ei nyt maalata piruja seinille, ennen kuin varmistuu.

Mä yhä vieläkin toivon että sieltä se plussa pärähtää :D
 

Yhteistyössä