Esikoista yrittämään 2012!- ketjusta plussanneet <3

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
New
Terve!
Jotenkin tulee vähemmän käytyä täällä nykyääb kun ei ooe oikein mitään erikoista tapahtunut. Tänään 16+0 ja odotan uutta ultraa joka on 21+0 eli ikuisuuden päästä! Ollaan tehty jo kaikenlaisia hankintoja esim. Vaunut, pinnasänkykin koottu, patjat ym. Ollaan vähän ajoissa mutta pesän rakentaminen on niin ihanaa! Itsellä vielä vähn väsymystä eli nukun vieläkin päivisin. Muuten iholtaon finnit hävinneet jotka vaivasivat pari viikkoa sitten, eli kai tässä sitten "hehkutaan". Maha on jo kasvanut mutta malttamattomana odotan että kasvaa lisää. Hih.

Onneksi on kakilla ollut ultrassa asiat hyvi:) kuinka tarkkaan katsotte mitä suuhunne laitatte? Itse syön suht terveellisesti yrittänyt marjoja ja hedelmiä mutta Välipaloiksi tulee myös syötyä kaupan lihapiirakoita tai hoddokkeja. :/ syöttekö muuten jotain omega 3 tabletteja? Itsellä loppui raskaus ajaksi tarkoitettu joku kalaöljy tabletti ja mietin onko sellaista tarpeellista ostaa lisää? :)
 
Moi kaikille!

Tulin vain ilmoittelemaan, että poistun ketjusta ainakin toistaiseksi. Ultrassa 11+4 todettiin keskeytynyt keskenmeno, sikiön koko vastasi rv 9+0. Taysissa kun kävin sitten seuraavaksi varmentamassa tilanteen, olisi ollut 12+3 ja sikiön koko oli enää noin rv 7, ilmeisesti jo kutistumista tapahtunut. Kohtu on nyt lääkkeellisesti tyhjennetty ja se meni ihan hyvin, tosin vielä jälkitarkastus edessä, mutta lääkäri sanoi että hetikin voi alkaa yrittää uudestaan, ei tarvitse odottaa kuukautisia ellei itse halua esim. selkeyden vuoksi. Emme ota ehkäisyä käyttöön, mutta on tässä sen verran ollut ja on vieläkin suru puserossa, että uuden raskauden ajatteleminen tuntuu jotenkin kaukaiselta. Ehdittiin jo niin kovin iloita ja suunnitella kaikenlaista, nyt ollaankin taas lähtöruudussa. Kuumeilupuolelle tuskin enää palaan, mutta ehkä myöhemmin vielä tänne, jos hyvin käy.

Ihanaa kevättä ja onnellista odotusaikaa teille kaikille! :)
 
Vinku85 :hug:

Mä en ole tänne edes jaksanut käydä ilmottelemassa. Täällä myös keskeytynyt keskenmeno ja meillä mentiin oikein pitkän kaavan mukaan. Epäily 13.4. kun vastasi vaan viikkoja 5+5 eikä sykettä ja viikkoja piti olla jo noin 10 takana. Kontrolli siitä vajaan viikonpäähän jossa tilanne varmistu. Sitten lääkkeellinen ja eilen sitten päivystyksen kautta kaavintaan. Pahin suru alkaa hellittää otettaan, todella raskaasti otin. Kyllä sitä kummasti vajaassa parissa kuukaudessa ehtii valmistautumaan siihen että vauva tulee.

Yhdyntäkielto on tietenkin jälkivuodon aikana, mutta muutenkin tarkoitus kyllä kortsujen kanssa tässä hetki mennä. Ei mulla vaan pää kestäisi alkaa jännittämään uutta raskautta nyt heti, saati miettiin onko siellä kaikki hyvin.

Me ei raskaudesta kerrottu esim. mun perheelle, mutta nyt oon ollu niin romuna tästä, että nyt ollaan kerrottu. Erityisesti oman äidin tuki on ollut mielettömän ihana asia, en edes tiennyt että ollaan loppujen lopuksi näin läheisiä. Se kaikkein suurin tuki ja turva löytyy tietenkin omasta miehestä. Itse päätin, ettei tämä mikään häpeä ole joka pitää vaieta olemattomaksi. Tämän on iso suru ja suuri menetys jonka saa ja joka pitää jakaa jos tuntuu siltä ettei sitä yksin jaksa kantaa. Onneksi omalla kohdalla sairaalan henkilökunta on ollut enemmän kun ihanaa. Pikkuhiljaa tässä surun keskellä alkaa nähdä valoakin. Ainakin sen on saanut huomata miten ihana perhe, ystävät ja mies mulla on. Suru pitää surra pois, ei sitä saa haudata. Mä ainakin olin ihan reilusti sairaslomalla päiväkausia (automattisestihan sitä ei juuri kirjoteta, mutta pyytämällä kyllä saa). Mulle saa Vinku laittaa viestiä jos haluaa täällä jutella, valitettavasti voin sanoa että mulla on jokin aavistus siitä miltä susta tuntuu. Iso halaus ja paljon jaksamista! :heart:
 
hei pitkästä aikaa....

En ole muutamaan kuukauteen käynyt ollenkaan täällä kaksplussan puolella. Syyskuisten ryhmässä perustettiin rinnakkaisryhmä fb:hen ja siellä olen ollut vähän aktiivisempi.

Täällä näköjään aika hiljaista, ja viimeiset pävityksetkin lähinnä ikäviä uutisia :(

Omista kuulumisista sen verran, että raskaus sujunut hyvin, ilman suurempia ongelmia. Viikkoja tulee huomenna täyteen 25, ja rakenneultrassa kuukausi sitten saatiin varma poikalupaus.
Pikkuhiljaa alkaa kaikki tarvittava olemaan jo kasassa tulokasta varten ja nyt voin vaan keskittyä kesään ja tulevaan syksyyn.

Hyvä vointeja kaikille, ja voimia menetyksen kokeneille.
 

Yhteistyössä