Esikoista yrittämään 2012!- ketjusta plussanneet <3

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Sennay

Tässä ketjussa keskustelevat:
+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +

nimimerkki, plussa tuli
  • Piikikäs........... 05.01.2012
  • Karole............ 05.01.2012 (k.u)
  • New............... 17.01.2012
  • Apina25.......... 26.01.2012
  • Karole............ helmikuu 2012
  • PikkuB............ 24.02.2012
  • Vinku85.......... 28.02.2012
  • Cattibrie......... 01.03.2012

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hei ihanaa Sennay, kun teit tämän :heart:

ja ihan mahtavaa jos viitsit tätäkin päivitellä...sanot vaan sitten jos et jaksa enää päivitellä molempia ketjuja niin katsotaan toinen ratkaisu.

Odottelen innolla tänne meille lisää seuraa :D
 
Joo nyt illalla katselin noita laskureita ja syyskuun alussa vaikuttais olevan laskettu aika.
Teillä ilmeisesti menee sinne elokuulle?

Mä olen vieläkin ihan hämmennyksissä. Tässä on vähän sulateltavaa, vaikka kuinka onkin ollut toiveissa ja tiedossa että pian tämä tapahtuu. Olin niin orientoitunut siihen että tammikuussa vasta :). Ja jotenkin en osaa ihan täysin tästä riemuita, kun oon typeränä lukenut vaikka mitä tuulimunista ja keskenmenoista. Pelkään että sitten kun tämän oikesti tajuan ja sisäistän niin jos joutuukin sitten luopumaan heti toiveista...

Maanantaina sitten neuvolaan soittoa...
 
Ymmärrän täysin tuon hämmennyksen.. =) Oma plussa tuli niin puskista. Ja edelleenkin on ihan idiootti-olo, kun ei huomannut mitään. Varmaan menee aikansa ennenkuin tajuaa oikeasti olevansa raskaana. On se niiiin iso juttu!

Pelkoja on täälläkin ja tässä vaiheessa netti ja keskustelupalstat voivat olla se pahin vihollinen, kun alkaa liikaa etsimään tietoa noista huonosti päättyneistä raskauksista. Täytyy vain yrittää ajatella positiivisesti. :) Mulla ei ole mitään oireitakaan. Viime yönä ja tänään koski mahaan ihan tajuttomasti. Repi ja vihloi nivusiin asti. Tietysti täytyi onkia mahd. paljon tietoa, mikä voisi olla. Luotan kuitenkin siihen, että ovat vain kohdun kasvukipuja, kun kerta vuotoa ei näy. Luin kyllä jo kohdun ulkopuolisista ja kaikesta.. Tulee rankat 9kk näiden pelkojen kanssa!!

Me "jouduttiin" eilen kertomaan mun vanhemmille. Asuvat tuolla n. 300 kilsan päässä ja olivat meillä yötä. Seuraavan kerran nähdään luultavasti vasta maaliskuussa. Tämä meidän pikkanen olisi heidän ensimmäinen lapsenlapsensa, niin silläkin kerrottiin. Painotettiin kyllä, että tässä voi vielä tapahtua mitä vain. Mutta ihanan onnellisia olivat tulevat isovanhemmat! :heart:

Mä menen tosiaan maanantaina veritestiin ja tiistaina kuulen tulokset. Riippuu sitten raskaushormonin määrästä, miten edetään. Suunnittelin jo alkuraskauden ultran varaamista ens viikolle.. :)

-Karole ja pikkanen 6+5??-
 
Laskeskelin tossa noita viikkoja. Omien laskujen ja arvioiden mukaan täällä ois hedelmöitys tapahtunut 15-17.12, eli nyt ois menossa rv 6+2, 6+1 tai 6+0 :). Mutta jos viimeisistä kuukautisista lasken, niin sitten ois jo 7+1 menossa.... ja jos ne neuvolassakin siitä laskee niin sitten on kyllä laskettukin ainakin alkuun tulossa elokuulle.

Mä en tiedä kuinka kauan pystyn olla kertomatta omalle äidilleni. Parin viikon päästäolen menossa käymään kotipuolessa niin voi olla että tulee sitten silloin kerrottua.

Ihan heti en kuitenkaan haluaisi kovin monelle kertoa, toisaalta en haluais sinne 12 viikollekaan odotella.
Mietin että lähimmille ystäville ja perheille vois kertoa jo aikaisemmin.
 
Hui, kun säkin olet sitten pitkällä jo.. :) Mä en osaa oikein ton enempää arvioida oman raskauden kestoa.

Mua helpotti hirveästi kertoa vanhemmille. Heille kyllä pystyn kertomaan sitten keskenmenostakin, jos niin on käydäkseen.

Onko sulla mitään oireita? Mä taidan kirjoitella vain tähän ryhmään nyt, kun vielä on niin epäselvää, missä mennään. Jos sitten uskaltautuisi tuonne elokuisiin neuvolan tuomion jälkeen. Laskureiden mukaan LA on 27.8, jos olen jo niin pitkällä kuin voisi olettaa.
 
Mä uskaltauduin muutamaan muuhunkin odotusketjuun jo kirjoittelemaan. Siis tämän lisäksi :D.
Oon tuolla syyskuisissa (kun olen niin varma ettei viimeisistä menkoista lasketut viikot pidä paikkaansa mun pitkän kierron takia), ja sitten 2012 esikoisen saavissa. Varsinkin tosta jälkimmäisestä olen tykännyt, koska siellä monet painineet samojen ajatusten kanssa kuin minä nyt, ja ovat monet jo pitkällä raskauden kanssa (saa vähän luottoa siihen että tämä voi onnistua :)). Tuolla syyskuisissa mua vähän pelottaa, kun kaikilla raskaus niin alussa, että mitä vaan voi tapahtua.

Oireita mulla on jonkin verran, ja vasta plussan jälkeen tajusin että niitä oli jo viikon verran ollutkin. Olin ne vaan laittanut tulevien menkkojen, nälän tai ähkyn piikkiin (kun olin vaan niin satavarma että ne menkat tulee).
- Vatsa on ollut jo pari viikkoa kipeä. Sellaista nippailua, kipristelyä ja paineen tunnetta. Vähän saman tyyppistä kuin menkkakipu, mutta "pehmeämpää". Oletan ja toivon että johtuu kohdusta joka totuttelee tähän uuteen tilanteeseen.
- Väsyttää ihan tajuttomasti. Olen nukkukun sellaisia "kevyitä" 13h yöunia ja yhdet päiväunet päälle. huomenna alkaa työt loman jälkeen ja pelottaa jo nyt, miten saan itseni hereille kuudelta aamulla.
- Etova olo ptikin päivää, joka aaltoilee välillä pahemmaksi ja välillä katoaa kokonaan. Tähän oloon on auttanut ulkoilu ja raitis ilma.
- Syön meetvurstia, jota en aiemmin ole voinut sietää. vetelen pitkin päivää metukkavoileipiä kun tekee ihan hillittömästi mieli.
-Tänään aamulla tuli ekan kerran ällötys jostain tietystä ruuasta: Viili. Sain puoli purkkia syötyä kun alkoi oksettamaan se viilin koostumus. Jäi loput syömättä.
-Pari päivää on myös janottanut ihan järkyttävästi, ja vessassa tulee kans ravattua. johtunee vilkastuneesta aineenvaihdunnasta.


Mutta mitään "perinteisiä" rintojen aristeluja tai mielialan vaihteluja mulla ei kyllä ole.

Luin eilen illalla tuota suomalaista vauvakirjaa jonka ostin ja siitä tuli jotenkin sellainen seesteinen olo... en tiedä mistä johtui, mutta nyt on sellainen olo että ei enää stressaa niin paljoa. Toki tämä voi mennä kesken ja voi tapahtua mitä vain, mutta ei ole enää sellaista totaalipaniikkia päällä.

Mietin kyllä myös tota varhaisultraa... Voi olla että täälläkin päädytään siihen. Paljon se teillä päin maksaa, oletko tietoinen?
 
New
Hei, eli tänne siirryin minäkin. Maanantaina soittelen neuvolaan ja omien laskujen mukaan nyt mennään viikko 5 loppua kohti. Itse ihan varmana varaan varhaisultran, sillä ei tunnu yhtään todelliselta. Odotettu lapsi mutta oireettomuus tekee tästä niin satua. Jos sydämmenlyönnit tekisivät raskaudesta konkreettiseman! Itseäni myös pelottaa että menee kesken, mutta oltiin jo syömässsä miehen kanssa ja ajateltiin että kyllä tätä pitää juhlia eikä vain pelätä pahinta koko ajan :)
 
Hei, ihanaa kun pääsit siirtymään näin nopeasti tälle puolelle New :D

Mulla oli alkuvaiheessa pientä pelkoa koko ajan, mutta nyt viimeisen viikon ajan suurinpiirtein olen ollut aika seesteisin mielin. Tulee mitä on tullakseen, ja mieltä rauhoittaa kun tietää että päivä päivältä ja viikko viikolta keskenmenoriski pienenee.

Sulla olisi laskettu siis sitten joskus elokuun puolivälin tienoilla?
 
Saitko New neuvola-ajan ja ultran varattua?

Me käytiin tänään ekassa neuvolassa, johon muuten tulostin etukäteen ne esitietolomakkeet ja audit-kyselyt ja tehtiin ne sitten ennen neuvolaan menoa. Tosin ihan samat asiat sitten kuitenkin käytiin siellä läpi suullisesti vielä.

Laitan tähän nyt saman sepustuksen kuin tuonne kuumeilupuolen ketjuunkin :D

Eli käytiin läpi mun perustiedot, toiveet synnytyssairaalasta (jolla ei kyllä kovinkaan paljon väliä kun ajatuksissa on kevään aikana muutta toiseen kaupunkiin), Perinnölliset sairaudet, verenpaine, hemoglobiini, painoindeksi (jonka mukaan olen ylipainoinen, kun on yli 25, ja joudun automaattisesti sokerirasitustestiin...yök), yms. Täti antoi tosiaan nivaskan kaikkea infoa, josta suurimman osan olen toki ehtinyt jo netistä kaivaakkin..silti kiva että sai ihan paperiversion. Vau.fi:n "vauvan odotus" vihkonen on mun mielestä ihan kauhea...neuvolan täti sitä kovasti kehui, että kai se monelle sitten on sopiva.

Ja kuten odotinkin, viikot lasketaan nyt viimeisistä menkoista, joiden mukaan nyt olis rv 8+6. Oikeasti se luultavasti on noin viikon vähemmän, mutta selviää sitten ekassa ultrassa. Ja eka ultra ois sitten noin parin viikon päästä. Tämä sopii oikein hyvin, koska meillä on 14.2 mummon 80-v juhlat ja jos sitä ennen saisi sen ultran ja siellä kaikki hyvin, niin sitten saisi koko suvulle kerrottua uutiset samaan syssyyn

Sydänääniä yritettiin löytää, mutta ei löytynt...ilmeisesti näillä viikoilla aika harvinaista (varsinkin kun itse uskon vakaasti siihen että viikkoja todellisuudessa se päälle 7 vasta.)


Kaikin puolin jäi kuitenkin hyvä fiilis. Sitä ekaa ultraa odotan kovasti. Ja koska se ultra nyt sitten tulee kuuitenkin suht nopeasti, niin jää yksityisellä tehtävä varhaisultra meiltä käymättä ja säästetään nekin rahat vaikka sitten vaunuihin.

Näillä näkymin siis laskettu aika oliskin jo 31.8. Aika varma olen että siitä tulee vielä ultrassa sitten muuttumaan.
 
Moikkiis! Mä kans tälläi varovaisesti ilmoittaudun tänne puolelle keskustelemaan. Tänään siis varattu eka äitiysneuvola-aika, joka on vasta 3 viikon päästä! Miten jaksan oottaa sinne asti? Mulla on ihan hirveä huoli ettei kaikki oo ihan hyvin, kun koko ajan sellaista menkkamaista kipua, mut vähän lievempänä..Kun ei vaan olis pieni kiinnittyny väärään paikkaan.. Ajattelin kans varmaan oman mielenrauhan vuoksi varata aikaa varhaisultraan. Joko ootte muut varhaistultrassa käyneet?
 
Hei, ihan mahtavaa saada sut apina tänne puolelle :D

Me sitten päätettiin jättää se varhaisultra käymättä ja säästää rahat vaikka vaunuihin.

Ekat viikot oli ihan kamalaa, kun ajattelin kuitenkin paljon sitä että se voi mennä kesken.
Neuvolan jälkeen helpotti, ja nyt tuntuu kun ollaan menossa jo 9+6, että aletaan olla sen verran pitkällä että uskallaan jo uskoa tähän ihan täysin. Pelko siitä että ekassa ultrassa ei näkyiskään mitään, hälveni paljon kun neuvolatäti sanoi että on tosi epätodennäköistä että tuulimuna tms. kestäisi sinne 12 viikon tietämille asti.

Mulla oli myös jonnekin viikolle 6-7 asti menkkamaista jomottelua, mutta jotenkin uskon että ne oli niitä ns. repäisykipuja ym.

Onko sulla apina mitään oireita?
 
New
Olin vähän taka- alalla hetken kun piti saada muuta ajateltavaa välillä, että tästä hermoilusta selviää. Eli ei edelleenkään oikein minkäänlaisia oireita. Eli ei mitään etovaa oloa, välillä tulee nokkaan outoja hajuja, ja nukun kylä päiväunia sekä rinnat arat, ei muuta! Huomenna aamulla neuvola ja soittaessani neuvolaan päädyimme että en varaa varhaisultraa sillä olen kuitenkin perusterve. Kaikki siis hyvin ja viikko 7 loppua mennään. Vanhemmille olemme jo kertoneet ja kaikki ovat ottaneet ilolla uutisen vastaan. Tälläistä tällä kertaa,hermoilut menee ohi ajallaan, itsellä aika seesteinen olo nyt !
 
Mulla on todennäköisesti viikko 4+3, mutta jos kuukautisten mukaan mennään tarkasti niin 5+3. Oireina mulla on nännit tosi arat ja sit sitä kipuilua alavatsalla. Ei muuta. Ehkä niitä ilmaantuu sit myöhemmin lisää.. Kahden viikon päästä olis sit varhaisultra viikkoa ennen neuvolakäyntiä. Mä en osaa kuitenkaan rauhoittua ennen ku näen et raskaus on oikeassa paikassa ym.

New Mukavaa että uutinen on otettu hyvin vastaan ja osaat olla melko rentona raskauden suhteen.

Piikikäs lohduttavaa kuulla et muillakin on ollut menkkamaisia kipuja. Tänään on ollut jo huomattavasti parempi päivä verrattuna viimeiseen 5 päivään..
 
Nehän laskee neuvolassa nuo viikot viimeisistä menkoista alkaen, kunnes ekassa nt-ultrassa mahdollisesti tarkentavat. Mä olen nyt mennyt niiden neuvolalaskujen mukaan ja katsotaan sitten ultran jälkeen minkä verran muuttuu. Nyt 10+0!

Tänään tuli postissa kutsu ultraan. Eka ultra 15.2, ja toinen 19.4. Paha vaan että molemmat yritän saada muutettua, kun ei oikein sovi miehen aikataluihin.

Mulla väsymys ja etominen vähän helpottaneet, Tuntuu että jaksan tehdä jotain muutakin kuin vain syödä ja nukkua :D.
Vatsaa turvottaa kyllä jo kovin. Ja siis ihan selkeää turvotusta on, ei vauvamahasta vielä tietoakaan :)... Mutta kyllä tää turvotus sen verran pullottaa, että kohta ei pysty enää pitämään salassa.
 
New
Hui kun olet Piikikäspitkällä. Hih itsellä muuttui, olin ollut jotenkin hupsu, eli nyt 6+3. Mielenrauha katosi siis samantien. Heh olisi ollut helpompaa olla menossa kohti viikkoja 8 kuin 7 heh. Tänään tuli taas herkuteltua sipsejä, ja heti tuli morkkis. On se kamalaa, ei kokoajan voi syödä vaan hedelmiä. Heheh . Mullaon ultra 9.3. Itse nukuin tänään taas kajden tunnin päikkärit, en tiedä onko tapa vai raskaudesta johtuvaa. Päivällä nukkuminen vaan on niin ihanaa!
Ja tervetuloa Apina25Olet hieman kateellinen varhaisultrasta, kerro täällä sitten miten meni !
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs teille kuuluu? Mulla on koko ajan hirveä pelko, et onkin kohdunulkoinen tai tuulimuna tai menee kesken jostain syystä. Ihan kauheeta ku ei pysty nauttimaan ja herkuttelemaan ajatuksella et on oikeasti raskaana! Rauhotun ehkä ens viikon varhaisultran jälkeen..toivottavasti. Onko teillä ollu vastaavia ajatuksia?

Huh ku on koko ajan kylmä!! Oon ihan jäässä ja lisäks aivan tuskaa nukkua ilman rintaliivejä, ku nännit on tosi herkät. Mahallaan nukkuminenkin tuntuu hetken inhottavalta.. No nyt pitäis varmaan tämän raskausasian ääreltä siirtyä taas opiskelun pariin.. Ihanaa viikkoa tytöt!

Apina25 ja tiitti 6+0
 
Täällä mennään aikalailla normaalilla meinigillä.

Oireet on helpottaneet tosi paljon. Syödä ja juoda täytyy muistaa riittävästi, ja päiväunet saatan ottaa, mut muuten olo palautunut pahimmasta. vatsan turvotuskin vähän laskenut...ja tottakai tämä oireiden katoaminen vähän pistää miettimäänkin sitten että ei kai vaan olisi mennyt kesken. Olen kuitenkin päättänyt, että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan :D

Meillä on tasan viikon päästä nt-ultra. Hurjan pian se sitten kuitenkin loppujen lopuksi tuli, vaikka neuvolakäynnin jälkeen tuntui että kolme viikkoa kestää ikuisuuden.

Jotenkin tuntuu, että vasta ultran jälkeen sitten minäkin tähän tosiaan uskon...ja onneksi sit sen jälkeen on viikkojakin jo hyvin kasassa niin pystyy pikkuhiljaa huokaisemaan.

Piikikäs ja Korak 10+3
 
New
Muruni on 7+0 ja samoja tuntemuksia. Ei olisi edes saanut alunperin katsella netistä mistään tuulimunista niin ei olisi pelkoa. Mulla ultraan vielä ikuisuus! Neljä viikkoa ja pari päivää eli huh huh... Nännit eivät ole noin arat, eli voin nukkua mahallani. Ja itselläni myös opiskelut tässä päällä, mutta vielä ei vaikuta mitenkään. :) hyvin olen oireettomana koulua voinut käydä :)
 
New
Mites kaikille kuuluu?miten odotus sujuu? Itse olimme tänään kuuntelemassa neuvolassa sydänääniä, ja hyvinhän ne siellä kuuluivat. Syke oli 154! oli ihana kuulla että kyllä siellä joku asukki on vaikka näin oireetonta onkin, nyt mennään siis 9+ 1. Kertokaa mitä teidän arkeenne kuuluu :)
 

Yhteistyössä