Esikoista yrittämään 2011

Huomenta!!

Rättipäivät takanapäin. JES!!! Oikealla puolella alavatsaa kivistää koko ajan.. ja oksensin aamulla. Oksensin eilenkin aamulla. Ihana tämä räkätauti ko oksennus tulee tosta noin vaan.
Ihanaa tämä valeraskaus, ko se ei enää tule ennen menkkoja vaan on pysyvä olotila. JEJ!!! (NOT!)

Heräsin puol seiska ko oli hammaslääkäriin meno. Ne poisti hammaskiven, jota ei kuulemma ees ollu paljoa ja koska aikaa oli ni se teki mulle palveluksen ja poisti tupakanvärjäymät alahampaista takaa. Nyt on voittajan hymy. Jos olisin myynnissä oleva hevonen, niin mut sais samantien kaupaks. Eiks heposilta tarkisteta hampaat aina ekaks??? ( vai miks niin kaikissa länkkäreissä on? :) )

Olen aikeissa pitää pienen kurinpalautuksen ittelleni. Olen kesän aikana lihonu ! Jos kerta sitä lasta ei tule niin alan himobodariksi sitten perkele. Laihdutan 15 kiloa ja alan astronautiksi. Ei vaiskaan, jos sais 5-7 kiloa pois ni vois olla happy happy.

Jotenki se fakta, että meän äitillä o ollu yhdet menkat ennenkö se ties musta ei auta tätä mun valeraskautta. Taian varuiksi taas käyä pissaamassa taikatikulle. Ens viikolla sitten valitan lekurissa, ko taikatikkuihin ei tuu mitään. Niin ja siitä alavatsan kivistyksestä. Siinä o semmone kova möykky, ei näy päälle päin. Mietin, että oliskohan mulla joku tyrä, kasvain tmv. En kuitenkaan googlaa ja jos googlaanki niin googlaan vaan pikkusen ja vaan pikkusen googlaa ni se kai ei haittaa???
 
Torstai 18.8.2011

Vauvantekohommissa jo:

nimim..............ikä.............YK.................KP...........JÄNNÄPV

Hennu86.....25..........5..........48/27-32...............1.8.
Santski........28.........4..........46/31-52...............?
Annastiina79.....31......?...............38/32-48...............?
~Vivianne~.......28......8...............33/25-43...............?

Selia.................25......2...........26/27-32..............25.8.
Manda86...........24......9...........24/30...................?
Eskapismi..........25......2...........24/30...................25.8.
Tuanni.............26............4.............23/26-29...........21.8.

Juliane.............24............9.............21/32................29.8.
Syksy2010........30............10...........20/28-38...........?
sindi^^............25...........13....... ....20/28-33...........?
Destello............23..........3...............16/33-35..........?

Jo....................30..........7 (KM yk2)..12/33................7.9.
Ambrosia85......26..........9...............10/25-32............?
millimolli..........25..........13..............7/26-30............?
Emby^.............25...... - .................6/28.....................TJOT

-Liv-...........23..........6................7/40-55..................?
pikkumy............25......12..........5/28...................?
Crystal83..........28......3...............3/28-30...............13.9.

:heart:plussanneet 2011:heart:

nimim..................ikä....... ...plussa............LA...........Monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27.............22.2..............3.11.............YK1
köppiäinen........24.............7.3................15.11...........YK4
Susimieli...........22............12.4...............13.12...........?
milizza..............25............25.4...............28.12...........YK3
jjuuli.................19............11.5 ..............?.................YK2
LeenaT.............25............17.5...............25.1.............YK5
{Anskutin}.........27...........17.5................21.1.............YK1
namppis88........22............20.5................29.1............YK5
Heddy81...........29............27.5................2.2..............YK1
Line..................30...........18.6................23.2.............YK8
MM-11..............26...........28.6................4.3...............YK6
Kirskis...............25...........7.7.................15.3..............YK5
Bubble89...........22...........18.7...............?...................YK3
Epa_88..............22...........18.7..............?....................YK2/4tm1
Kristiina84..........27...........10.8..............?....................YK7

Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Huuh.. :|

Mä päätin nyt tän "valitus" asian omaan arvoonsa. Kaikki lääkärit on tehny parhaansa ja niin päin pois.

Sain soitettua tänään äitiyspolille sinne toimistoon ja sieltä vastas erittäin mukana kätilö jolle sain esitettyä sitte asiani, että tää vaivaa mun mieltä ja ihmetteln miten mulla voi olla ne ultrakuvatkin siitä, että kuinka voi olla mahdollista?! Ja hän sitte selitti, että kun se "pussi / sarvi" missä se sikiö oli kasvanut, ni oli jo sillon sellanen "hanhen munan kokoinen" ja se oli peittänyt mun oikean kohdun. Eli se heijjasti sillai, että olisin oikeesti raskaana.. Nih. : /
Helvetin huono tuuri.. :'(

Mut näin. Päätin nyt, et annan asian olla, ja meen keskustelemaan psykiatrille asiasta. Piste.
 
).( Tässä kierrossa ei oo ollu mitään tuntemuksia mahassa, ei vieläkään...Perhanan kierto taitaa venyä? Mulla oli kotona 1 testi, pakkohan se oli kokeilla. Näytti tiistaina negaa. Mies on sitä mieltä että mitä sitä turhaan testailee, eli sen mielestä on sama odotella. Mä en itse kestä epätietoisuutta. Mä haluan ennemmin tietää, niin ei tuu turhaan heräteltyä toiveita...
 
Emby^ Hienoa, että kätilö selitti sinulle asian ja oli muutenkin ymmärtäväinen :) Eikä ollenkaan huono idea lähteä juttelemaan ammattiauttajalle. Sen takia he työtään tekevät. Nimimerkillä Itsekin psykologilla käynyt muutaman vuoden.

~Vivianne~ Odottaminen... Niin ärsyttävää! :( Plussatuulia sinulle! Monesti ne puuttuvat oireet voivat olla merkki jostain hyvästä ;)

ON: Täällä nyt ihan kylmää ja on vähä outo fiilis. TIEDÄN, ettei ovistestien tuloksia saisi katella jälkeen päin, mutta tänä aamuisen testin testiviiva oli nyt iltapäivällä aavistuksen tummempi kuin kontrolliviiva :confused: Haalea se kontrolliviivakin tosin oli, mutta selvästi havaittavissa...

Ei noissa testeissä se testiviiva yleensä tummu lisää vaan päinvastoin haalenee... Ovis tuskin on kysymyksessä? Ei ole mitään siihen viittaavia oireita tai oloja. Mutta, en ala innostumaan. Niin pessimisti olen tämän kierron suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Kuulkaas tytöt. Se on nyt semmonen juttu, että mie haen Terolutit maanantaina. Tänään r-testi täysin puhdas negatiivinen. Testaan vielä varmuuden maanantaiaamuna ja illalla alan sit vetää hormonia kehoon.

Ja muutenkin aion nyt kiltisti vetää sen kolmen kuukauden kuurin, joten sen aikana tuskin mitään tapahtuu, kun en ovuloi. Joten eiköhän meitin vauvahaaveet voi haudata loppuvuodeks ja mie jään sit taustalle hengailee... Joku muu päivittäköön listaa.
 
Moi murut :)

Hennu: Eikä, pahoittelut negasta! :hug: Toivoin, niiin kovasti, että sulla olisi tärpännyt nyt, noi oireet oli taas niin lupaavat...

Plussatuulta ja positiivista mieltä kaikille! :heart:

ON: Täällä on pitänyt kiirettä sekä töissä että kotosalla kun olen kaikennäköistä tekemistä haalinut itselle... Tässä kierrossa ajattelin jättää tikuttamatta oviksen (saa nähdä maltanko :D ), mennään omien tuntemusten mukaan ja yritetään pupuilla 2-3 päivän välein :) Luulen, että toi tikuttelu aiheuttaa mulle vaan lisää stressiä. Lääkäri kyllä sanoi (kävin ihan muista syistä ja valittelin samalla pitkää kiertoa yms.), että kannattaa tikutella ja laitaa kalenteriin ylös ovisplussat yms, niin jatkossa helpompi tutkia jos tarvetta. Sanoi myös, että jos loppuvuoteen mennessä ei ole tärpännyt, niin sitten vaan gynelle tarkistukseen ja hakemaan terot.

Olen ilmottautunut nyt mukaan muutamiin pippaloihin, enkä kyllä aio olla kuivin suin! Jos tässä yrittämisessä menee ties kuinka kauan, niin enhän mä voi vaan kotona mököttää ja erakoitua :) Ja niin kun monta kertaa ollaan täälläkin todettu, niin kyllähän niitä vahinkoraskauksia on käynyt himoryyppääjille yms..
 
Viimeksi muokattu:
Perjantai 19.8.2011

Vauvantekohommissa jo:

nimim..............ikä.............YK.................KP...........JÄNNÄPV

Hennu86.....25..........5..........49/27-32...............1.8.
Santski........28.........4..........47/31-52...............?
Annastiina79.....31......?...............39/32-48...............?
~Vivianne~.......28......8...............34/25-43...............?

Selia.................25......2...........27/27-32..............25.8.
Manda86...........24......9...........25/30...................?
Eskapismi..........25......2...........25/30...................25.8.
Tuanni.............26............4.............24/26-29...........21.8.

Juliane.............24............9.............22/32................29.8.
Syksy2010........30............10...........21/28-38...........?
sindi^^............25...........13....... ....21/28-33...........?
Destello............23..........3...............17/33-35..........?

Jo....................30..........7 (KM yk2)..13/33................7.9.
Ambrosia85......26..........9...............11/25-32............?
millimolli..........25..........13..............8/26-30............?
Emby^.............25...... - .................7/28.....................TJOT

-Liv-...........23..........6................8/40-55..................?
pikkumy............25......12..........6/28...................?
Crystal83..........28......3...............4/28-30...............13.9.

:heart:plussanneet 2011:heart:

nimim..................ikä....... ...plussa............LA...........Monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27.............22.2..............3.11.............YK1
köppiäinen........24.............7.3................15.11...........YK4
Susimieli...........22............12.4...............13.12...........?
milizza..............25............25.4...............28.12...........YK3
jjuuli.................19............11.5 ..............?.................YK2
LeenaT.............25............17.5...............25.1.............YK5
{Anskutin}.........27...........17.5................21.1.............YK1
namppis88........22............20.5................29.1............YK5
Heddy81...........29............27.5................2.2..............YK1
Line..................30...........18.6................23.2.............YK8
MM-11..............26...........28.6................4.3...............YK6
Kirskis...............25...........7.7.................15.3..............YK5
Bubble89...........22...........18.7...............?...................YK3
Epa_88..............22...........18.7..............?....................YK2/4tm1
Kristiina84..........27...........10.8..............?....................YK7

Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Ambrosia85 Mut meikäläinen kun ei todennäköisesti ovuloi ollenkaan... Ja jos ovuloin, niin joskus kp 30 ja yli, jolloin on jo uusi kierto Terolutien kanssa. Sais nyt vaan loppuvuoden tulemaan edes vuodot säännöllisesti, niin ei kasvais toi kohdun limakalvo kohtuuttoman suureks.
 
Hennu86, oon hengessä mukana ja tosiaan terojen aikana voi tulla raskaaksi. :)

Nyt tulee sitten täysin omaanapaa taas, sorry!
Just sain gyneltä diagnoosin PCO tyyppisistä munasarjoista. On kyl voittaja fiilis! :(
ja terothan sieltä myös tuli, joita nyt popsin ainaki 3kiertoa ja sen jälkeen taukoa, että jos kierto sattuis tasaantumaan... Huoh! Hyvät puolet tässä on, että yritystä saa jatkaa ja suositus ois tosiaan joka toinen päivä harrastaa, että simpat ois hyvälaatuisia. toinen positiivinen asia on se, että tää voi parantua, jos hyvin käy. Eli mahdollisuus on tulla raskaaksi näiden aikana. No, jos puolen vuoden aikana ei mitään tapahdu, niin sit tulee clomifenit käyttöön ja lähete jatkoon.
Lääkäri oli kyllä aivan mahtava ja kerto tosi hyvin asiat, jotenki antoi toivoa. On kuulema diagnoosi tosi yleinen nykyisin ja toivoa on sekä jatkohoitoa.
Sain itelle ultrakuvatki, joita voin nyt sitten tiirailla ja ihailla rakkuloita. ;D voi vee.. kait sitä sitten vois ottaa ekan pillerin.

Mukavaa viikonloppua ja plussapuhureita!
 
Santski Mulla oli huhtikuussa samanlainen gynekäynti: PCO ja Terolutit, joita ensin 3 kk ja sit tauko (joka nyt menossa) ja viel 3 kk, jos ei kierrot tasaannu. Mullaki syksyllä edessä uus käynti ja tod.näk. Clomit käyttöön ja tarkemmat tutkimukset muutenkin. Ihanaa, kun jaksat olla positiivinen :)

Mie olin tänään kyllä niiiin maassa. Töissä vähän väliä tippa linssissä aina, kun yksinäni olin :( Mutta mutta. Jospa herkkyys juoruis siitä, että menkat vois alkaa viikonloppuna? Sen näkee sit, mut olisin tosi happy jos alkais! Sehän kielis siitä, että se toissalauantainen kipu olis johtun munasolun irtoamisesta.

Ja tosiaan, kyllä terojen avulla voi tulla raskaaks. Parashan siinä olis, että Terolutit tasottais kierron ja siinä samalla sitten ovulaatiokin lähtis rullaa ilman Clomeja tai muita :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea millimolli :flower: :heart:

Saanko kysyä teiltä pari tyhmää kysymystä? Koska kannattaa lähteä gynelle tsekkaamaan että kaikki on kunnossa? Nimim. oon itse käyny aina vain uusimassa pillerireseptiä aikoinaan, en koskaan muulloin. Silloin on vaan tehty perusjutut ja otettu papa joka on ollu aina ok. Voiko olla PCO tietämättä? Oon kyllä googlettanu sitä ja lukenu mitä oireita pitäis olla. Entä koska määrätään teroluteja? Kuinka epäsäännöllinen kierron pitää silloin olla?

Oon ite kuvitellu että mun kierrot ois suht ok: 28, 29, 28, 25, 43, 33, 30 ja ajattelin että onneksi tuon yhden pitkän kierron jälkeen tais onneksi taas tasaantua mutta nyt tää nykynen huitelee jo 35:ssä eikä juili mahaa vieläkään! Pillereitä söin tosiaan about 10 vuotta ja silloin kierto oli aina sama, sitä edeltäviä luomuja en todellakaan muista.
 
Viimeksi muokattu:
Vivianne Minun mielestä oikea aika käyä, on sillo ko ittellä mietityttää niinkö sulla tekee. Mielenrauha ja varmuus on aina parempi ko epätietoinen mietiskely yksin. Jos tarviskin lääkeapua niin siellähän se selviää, eikä tarvi tyhjään kuluttaa aikaa.

Miehä en saanu gynelle aikaa, vaa suoraa lapsettomuuspolille. Aika pelottava!! Ja mitä mie olen noista lääkehoidoista käsittäny ni o jos o pitkä kierto ( mulla ei oo ko o tasainen), ja sitte kypsyttää munasoluja ( ??) Entä jos mie en tarvi kumpaakaan ja se jää ainaiseksi mysteeriksi miksei tuu.
Mietin myös asioita kuten, onko oikein haluta lasta, osaanko olla sen kanssa, jne. Aivan ylikierroksilla siis. Onneksi ke on se aika nii saa jotaki selvyyttä miten edetään :)
 
Vivianne, kyllähän se PCO jotenkin oireilee esim juurikin epäsäännöllisinä kiertoina. Gyne sano eilen, että kun kierron pituus menee yli30 päivän, niin mäkään en luultavasti ovuloi olleskaan. Suosittelen kyllä käymään tutkimuksessa. En mäkään tienny asiasta mitään, vaikka säännöllisesti oon gynellä pillereiden aikaan käyny. Eilen se sit katsoi ultralla kohdun ja munasarjat, siellä tosiaan ihan iteki näki, että rakkuloita on. Toi PCO kertoo käsittääkseni siitä, että mm. keltarauhashormonia/naishormonia (?) ei ole tarpeeksi ja siellä ei sit kaikki toimi normisti. Terolut on nimenomaan keltarauhashormonivalmiste. Korjatkaa muut jos oon väärässä. Ja itsellehän siitä mielenrauhan saa ja tarvittaessa sit hoidotkin. :)
 
Pakko tässä on vissiin lääkäriin mennä. Täällä ei varmaan pääse mihinkään kunnalliseen, eli yksityiselle mars! pakko kuiteski odotella nää menkat eka ettei tarvi sit perua aikaa.

Joo, on tää lapsenteko sellasta salatiedettä että ei sitä voi käsittää. Kaiken pitää natsata just kohdilleen ja siltikin vaan reilu 20 prossaa mahdollisuutta onnistua. Mutta kai se ois pitäny tällä ajalla jo onnistua jos on onnistuakseen. Kahdeksas kerta jo menossa kuitenkin...Anteeksi purkautumiseni mutta ärsyttää...
 
Hei vaan, minä täältä taustalta huhuilen ja haluaisin hieman tsempata :wave: Meikäläisen raskautuminen on tavallaan "menestystarina", mitä tulee pco:hon ja teroluteihin ja kaikkeen muuhun kiertohäiriöihin. Vielä vuoden alussa mun kroppa ei tuottanut itse menkkoja, munasolut oli onnettoman pieniä ja kohdun limakalvo hyvin ohut. Gyne ei antanut suuria toiveita, ainakaan heti raskautumiseen ja mainitsi jo mahdolliset jatkotutkimukset/hoidot. Ja mulla on ns. paha pco. Söin 3kk teroja, jonka jälkeen jäin tauolle. Tämän jälkeen eka luomukierto oli 45 pvää, eli pitkä. Mut sitten tapahtui jotain ja kahdessa seuraavassa kierrossa PERÄKKÄIN olen ovuloinut ja viimeisimmästä nappas. Eli terolutit auttoi hieman viiveellä omaa kroppaa. Lopetin myös röökin n. puoli vuotta sitten, sillä voi olla jotain osuutta asiaan.

Pco:ta ei voi vähätellä etteikö se hidastaisi raskautta. Meillä meni n. 8kk, joillain varmasti enemmän. Pitkä tie on vielä edessä, reilun viikon päästä on eka ultra jossa tiedätään onko siellä ketään. Mutta haluan vain sanoa, että ihan oikeasti meillä pitkäkiertolaisillakin on mahdollisuuksia! Itsekin monet kerrat oon itkenyt oman kropan toimimattomuutta, enkä väitä etteikö olis ottanut välillä aika raskaasti. Toivon teille kaikille ihan vilpittömästi plussaonnea ja jaksamista tälle pitkälle tielle :heart: :heart:

Terkuin Kristiina ja ihmeiden ihme
 
Komppaan Kristiinaa täältä taustalta minäkin. Mulla todettiin pco helmikuussa kun kierrot paukku yli 50 päivää ja pillereiden lopettamisen jälkeen oli ollu tasan yksi normikierto eli se ensimmäinen. Ovulaatio tapahtui mullakin siis kp30 tai 31 että elkää luovuttako :). Yrityskiertoja oli 5 mutta yrityskuukausia 9. Näin se vaan meilläkin meni, ihme tapahtui :heart:

Namppis ja tirppa 17+3
 
Kiitokset tsempistä Kristiina ja Namppis!! :)
Toivoa antaa, kun saa lukea, että ihmiset on pco-diagnoosin kans raskautunut. Mutta kyllä tässä on meinannu masis iskeä viikonlopun aikana. Oon lukenu ties kuinka monta keskusteluppalstaa ja lääkärikysymyspalstaa aiheesta. Sitten vielä kuulin hyvän kaverin olevan raskaana, huhuh.. Kyllähän se kirpaisi, mutta en mitenkään kateellinen ole ja eihän sille mitään voi, ettei itellä kaikki toimi niinku pitäis. Nyt sitten tilasin netistä ovistestejä ja siinä tais tulla jokunen raskaustestikin mukana.. Ajattelin, että nyt kyllä yritän bongata oviksen ja jos sitä ei löydy, hakeudun sit terotauon aikoihin uudelleen lääkäriin.
 
Kiitos Kristiinalle ja Namppikselle tsempistä :)

Täältä tilannekatsaus ennen taustalle jäämistä hetkeksi aikaa:

Tänään aamulla r-testi negatiivinen. Kyllähän sen jotenkin jännästi tietää ennen kuin sitä testiä alkaa tekemään, että negatiivinen on tulossa... Kuitenkin. Olipa viimeinen r-testi, mitä talosta löytyy ja ovistestejäkään ei ole kuin pari hassua kappaletta, joita EN aio käyttää ensi kierrossa.

Tänään apteekista hakemaan Terolutit ja vuotoa voi odotella ensi viikon lopulla. Toivottavasti kolmen kuukauden kuuri auttaisi nyt jotain... Mun luontanen kierto on kuitenkin lyhyt, mutta jos (ja kun?) toi PCO on tullut e-pillereiden syömisen aikana, niin sehän muuttaa asian...

Papa-tuloksia odottelen saapuvaksi tällä viikolla.

Ja aion muuten nyt noudattaa samaa kuin -Liv-; Alan taas nauttimaan elämästä ja juon reilummin jos siltä tuntuu ym. Painoa yritän saada edelleen tippumaan, koska näytän jo nyt paljon paremmalta kuin esim. viime keväänä, vaikkei painoa ole tippunut kuin 3 kg, mut hemmetisti on turvotusta hävinnyt. Farkut ja paidat istuu ihan toisella tavalla.

Mutta plussatuulia teille ihanaiset! :heart: Mie taustalta kyllä seurailen teidän kuulumisia :) Haleja!
 
ON: Komento takaisin. Menkat ei sitten alkanutkaan. Tänään testattu selvä haamu, joka ilmestyi lähes heti. Pitänee varmistaa vielä jonkun päivän päästä, jos tätiä ei näy. Laskettu aika tulisi olemaan 1.5.
 

Yhteistyössä