Esikoista yrittämään 2011

Tervetuloa uusille! :wave:

Noihin gallupeihin... Itse en kovin tarkasti päiviä laske ja vähän sama juttu kuin pikkumy:llä, että välistä joudun katsomaan täältä tai laskee kalenterista, kun pääsee unohtuu. Mutta en tiiä, onko siitä päivien laskemisesta mitään hyötyä itellä, koska kierto kovin vaihteleva. :confused:
Sitä ei voi ainakaan nyt tässä kierrossa sanoa, etteikö "tärkeitä" päiviä olis hyödynnetty. ;) Tosin vaikea tietää mitkä on ne "tärkeät" päivät, kun en tikuttele tms.. Olin kyllä bongaavinani oviksen, kun tulin kunnon limat jossain tossa 15.pv tietämillä, mutta sekavaa tää naisen elämä on!

Vitamiineja en syö säännöllisesti. Talvella napsin D-vitamiinia sekä tavan multi-tabseja, mutta nyt toivon/uskon saavani d-vitamiinia tarpeeksi auringosta sekä monipuolisesta ruoasta. :)
Sen kyllä olen päättänyt, että jos ja kun toivottavasti, joskus oon raskaana, niin sitten popsin kyllä D:t, kalsiumit, foolihapot yms. Itsehän en juo maitoa, joten toi kalsiumin saanti mulla on ajoittain vähäistä...

Muuten ei erikoisempia, kierto lähenee loppuaan ja ehkä viikon päästä voisi testailla, jos ei menkkoja kuulu. :) Oireita ei oikein ole muutakun väsymys ja vessahätä useammin kuin mielestäni aiemmin. Niin ja jano, voi jestas kun välillä oikein suuta kuivaa... voi tietty johtua jostain ihan muustakin. Mutta plussatuulia ja hellekelejä!! :flower:
 
Tervetuloa uusille! :wave:
Tuohon gallupiin sen verran, et nyt tän kierron alusta aloitin juomaan greippimehua (yök, pahaa), mut muita poppaskonsteja ei oo kokeiltu. Mut täällä mennään hyvällä fiiliksellä ja iloisella mielellä, koska musta tuli eilen pikkuisen tytön täti!! <3 Ei malta oottaa et pääsis katsomaan pikkuista!
Tää vaihe kierrosta on kyllä toooosi tylsä, mut kohtahan tässä saa ruveta ootteleen ovista. Jätin tikuttelut vaan yhteen kiertoon, koska aika selvästi osaan jo tunnistaa oviksen ilman tikkujakin.

Jospa näiden helteiden ansiosta nyt monet rentoutuu ja ja stressit vähenee niin rupeaa niitä kauan ja ei niin kauan odotettuja plussia paukkumaan!!! :)
 
Syön jatkuvasti d-vitamiinia 100 µg/vrk (ihan muuten vaan, ei pelkästään raskauden toivomisen takia) ja lisäksi epäsäännöllisen säännöllisesti foolihappoja 5 mg/vrk.

Tuliki tästä mieleen, että onko jollekin täällä todettu kilpirauhasen vajaatoiminta?

Niin ja välillä olen juonut itsepuristettua greippimehua. Mutta mähän tykkään siitä :p
 
Viimeksi muokattu:
En kyllä enää tahdo uskoa että testi näytti oikein. Tänään nimittäin yrjö kävi kylässä. Kai mun vaa täytyy sinnitellä viikko jotta vois tehdä testin uudestaan. Oli jo helpottunu olo kun ehti tottua ajatukseen että vielä ei tärpänny.
No mutta tästä tämä lomalainen lähtee puutarhahommiin :) saapahan muuta ajateltavaa.
 
Bubble, greippimehu vaikuttaa ovislimoihin. Tekee ne jotenkin selvemmin havaittaviksi, jolloin oviksen tunnistaa helpommin. Sellainen käsitys mulla ainakin on. Eli periaatteessa kai niin että jos tikuttelee ovista, niin ei tarvii mitään greippimehuja. Mulla auttoi oviksen tikuttaminen, jotta tuli pupuiltua oikeana päivänä.

Leena ja pikkuinen 6+6 (Huomenna varhaisultra, apua!)
 
Päivien laskemisesta. Täällä kyllä lasketaan päiviä :D Onneksi nyt terojen ansiosta kierrot lyhenevät huomattavasti. Ei nimittäin paljon naurattanut, kun kierrot huiteli 70 päivässä... Toivottavasti kroppa alkaa pelaamaan sitten ilman terojakin!

Päiviä lasketaan myös seksielämämme takia. Täällä kun ei normaalisti heilutella peittoja 2 tai 3 kertaa viikossa, niin yritetää sitten päivien laskemisella ja ovista tikuttamalla ajoittaa hommat oikeaan aikaan :)

Poppaskonstit. Mie oon jostain lopputalvesta alkan syömää Multivitan Raskaus ja imetys -vitamiineja ja lisäksi otan myös D-vitamiinia suoraan purkista. Olen myös yrittänyt vähentää ylimääräisen sokerin, valkoisen viljan, pastan ja riisin käyttöä. En tiedä, johtuuko nimenomaan tuosta, mutta vyötärön ympärys on kaventunut jo 3 cm :) Meillä PCO-naisilla kun on taipumusta siihen, että rasvaa kertyy tuohon vyötärölle ja sisäelinten ympärille.

Toivottavasti tuleva kesä, lämpö ja aurinko tuo tänne paljon plussia :)

P.S. Aionpa muuten tulevana viikonloppuna riipasta muutaman viikon tauon jälkeen kunnon kännin.
 
Heippa!

Tänne voi päivittää kp1/47, yk6 ja jännäpäivät menee jonnekin 24.7 asti Kiitos! :wave:

Eli siis täti punainen saapui VIHDOIN ja VIIMEIN ja ei tarvitse pahoitella :) Koska tiesin jo pitkään, ettei mahiksia ole, joten ainoastaan kiinnosti tietää miten kauan menkkoja saa odottaa. Eli toistaiseksi terolutit saa jäädä apteekin hyllyyn ja toivon, ettei niitä tartte enää ottaa. Pitkähän tuo kierto taas oli, mutta nyt kuitenkin menkat tuli itsestään, koska tauko on teroluteista menossa. Eli uutta yritystä kohti taas :)

LeenaT:lle Paljon tsemppiä varhaisultraan, toivotaan että pikkuisella on kaikki hyvin :heart:

MM-11
Onnittelut tädille! :)

Gallup lyhyesti: täällä menee d-vitamiini normiannoksella, foolihappo päivittäin ja taas pitää alkaa kitata greippimehua :D

Plussatuulia kaikille!
 
Täällä ei mitään oireita. Pyh. Ihan normi olo, mitä nyt pyyhkiessä tulee ihan kirkasta limaa. Eikai se nyt enää voi ovis olla? :'D Varmaan vaan menkkoja edeltävät limat. 3-5 päivää menkkoihin. Jos olisi mennyt viime kierron mukaan täsmälleen niin ois pitänyt alkaa jo eilen. Mutta ei niin ei. Mie kun olin jo ehtinyt toivoa, että nyt nää kierrot tasaantuis. 4 kiertoa oon pistänyt ylös ja KP:t ovat olleet, 32, 36, 31 ja 34. Harmittaa etten jo aikaisemmin tajunnut tätä, että alkaisin merkkaamaan nää kierrot.
 
Heipä hei, taas pitkästä aikaa. Mua ei ole täällä hetkeen näkynyt, johtuen opiskelukiireistä ja myöskin siitä, että olen hieman halunnut hillitä kuumeilujani.;) Ihanaa että niin moni on plussannut taustailuni takana.:heart: Onnittelut vaan kaikille! Nyt tosiaan opintoni loppuneet ja hain jatko-opintoihin, joihin en kuitenkaan päässyt.

Nyt kuume tosiaan taas nostanut päätänsä ja olen taas alkanut näkemäänkin vauva unia. Aloittaminen tuntuu nyt paremmalta kuin koskaan, mutta endo edelleen kummittelee, jos joku edes enää sattuu muistamaankaan. Lääkärillä käyty, kaikki sisätutkimuksessa ok ja hänen mielestään ei voi muuta tehdä, kuin syödä pillereitä tai yrittää raskautua. Eli kohta yritys alkaa. Ihanaa kesän alkua vaan kaikille!:flower:
 
Keskiviikko 8.6.2011

Vauvantekohommissa jo :

nimim..............ikä.............YK.................KP....... ....JÄNNÄPÄIVÄ

Katharsis........26............2........ ......95/26-28...............1.-4.4.
Bubble89.........22.............2......... .....43/27-38..............?
Avocado...........29...........8................41/24-29...............?
-Liv-.............23.............4..................36/?.....................?

Sameoldsong....20..........14..............35/?........................?
Mircea..............21.........10...............33/36...................10-12.6
Santski..............28..........3...............27/31-40...................?
Line................30............8................21/28.......................15.6

Epa_88.............22............1/4tm1......20/30-33......................?
millimolli..........25...........10................17/26-30................?
Juliane.............24...........7..................14/~31...............~25.6
Syksy2010.......30............8....... ......13/31-36............27.6.-2.7.

sindi^^...........25...........11............13/28-32.....................?
pikkumy...........25...........9................13/28.......................?
Manda86..........24...........7... ............10/27...................26.6.
MM-11.............26............6........ ......10/28-33.............30.6

Mehiläinen 83..27............5...............9/29-47..................?
mesikämmen....20..........2................9/30-32.................?
Jo...................30............5(KM yk2)...7/30.....................2.7
Tuanni............26............2..............5/26-27...................28.6

Hennu86..........25...........4..............4/28-30..................4.-7.7.
Kristiina84........26...........6............ ..2/47....................24.7.
Kirskis............25............5(KM yk3)...1/29.......................7.7

Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
merinorsu
Laurelle
Nomppeli

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

selia.......................25..................................heinäkuu 2011
Emby^...................24..................................heinäkuu 2011
sansu86..................25..................................elokuu 2011
keijutyttö_90.................................................elokuu 2011
Brita...........................30.............................syyskuu
tryffeli89.................21...................................2011


:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim..................ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2................3.11...........YK1
köppiäinen........24.............7.3...............15.11...........YK4
Susimieli...........22............12.4..............13.12.............?
milizza..............25...........25.4...............28.12...........YK3
jjuuli................19............11.5 .................?..............YK2
LeenaT.............25...........17.5...............25.1.............YK5
{Anskutin}.........27...........17.5..............21.1..............YK1
namppis88........22...........20.5...............29.1...................YK5
Heddy81.........29.............27.5...............2.2...................YK1

Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Hennu86 Kunnon kännit kuulostaa hyvältä :) Välillä olenkin pohtinut, että olenko ainut, joka välillä kännäilee silleen "kunnolla". Siis on tullut tunne, että moni on jättänyt alkoholin yrityksen myötä. Onnea muuten vyötärön kaventumisesta :) Kyllä se hillareitten vähentäminen vaikuttaa kroppaan, ainakin meillä kahdella todistetusti.

Kristiina84 Kiva, ettei kierto enää tuon pidemmäksi venynyt!

tryffeli89 Täälläkin on nyt vauvat tulleet uniin, kaksoset vieraili yksi yö! :) Toisen kanssa katsottiin silmästä silmään ja se vauva oli niin sulonen. Lisäksi oon nähnyt unia siitä, miten päivitän itselleni tänne yk7, yk8 jne..

ON Täti tuli valitettavasti kylään ja otti mukaansa älyttömät kivut. Pohdittiin eilen miehen kanssa (minun aloitteesta) yrittämisen lopettamista (eli aloitettaisiin ehkäisy). Ei vielä tehty mitään päätöksiä. Minusta tuntuu, että tästä on tullut jo pakkomielle... Haluaisimme kovasti vauvan, muta en tiedä. Välillä tulee fiilis, että se keskenmeno oli merkki siitä, ettei meidän tule saada vauvaa vielä, tai ehkä ollenkaan. Miten näitä pettymyksiä jaksaa myöhemmin, kun ei näitä tahdo jaksaa nytkään?!
 
Vähän pelotttaa ryhtyä lapsentekohommiin. Jotenkin tuntuu siltä ettei välttämättä helposti tule raskaaksi. Teininä tuli hölmöityä sen verran että ihme etten tullut raskaaksi sillon aikoinaan. Tosin hyvä niin. Mutta kuiteskin mietityttää.
 
Viimeksi muokattu:
Älkää rakkaat kohtalotoverit vielä heittäkö kirvestä kaivoon! Tämä yrittäminen on yhtä vuoristorataa ja välillä tuntuu, että onko tässä mitään järkeä. Mutta miettikää sitä tunnetta, kun vihdoin ja viimein teillä on se pieni käärö sylissänne. Tämä kaikki on sen arvoista!! :heart:
 
Ollaanpas naiset pirteämmällä mielellä! Mekin pelleiltiin 5kk ehkäisyn kanssa, ja sitten kun yritettiin sitä tunnollisemmin käyttää niin tulinkin raskaaksi :D Eli itsellä ainakin koko päivien laskemisen unohtaminen auttoi :D

Pienellä on kaikki ultran mukaan hyvin! Erikoislääkärillä oltiin maanantaina ja sydän, sisäelimet ja sen semmoiset katsottiin oikein tarkasti. Mihinkään kehityshäiriöön viittaavia ei näkynyt, mutta tietenkään ultralla ei voi 100% varmaksi sanoa. Jos halutaan kunnon varmistus niin 20.6. olisi aika lapsivesipunktioon jossa siis tarkastavat lapsen kromosomit. Ei olla oikein päätetty mennäänkö siihen vai ei. Kun nyt toisaalta näyttäisi että ainoa "vika" on toi niskaturvotus. Toisaalta olisi helpottavaa saadaa varmaa tietoa. Myö siis jännäillään edelleen :) Mutta nyt paremmalla mielellä.

Koittakaahan rakkaat ihmiset nauttia helteistä ja kesästä!

Susimieli ja Pieni 13+3
 
Kiva kuulla Susimieli, että asiat kunnossa! :)

Kirskis, miettikää vielä tarttetteko ehkäsyä. jos vaan ootte ja meette ilman ehkäsyä, niin siitä voisi seurata jotain ihanaa.. Ellette ole jo päättänyt ettette ollenskaan halua lapsia. :) Eihän tässä maailmassa mikään hoppu ole. ( En halua olla tungetteleva tai neuvova, mutta elä heitä vielä toivoa!) :hug:
 
Heips, pakko tulla kertomaan kuulumiset. Meillä oli tänään varhaisultra. Ja siellä oli kaikki hyvin. :heart: Koko oli juuri oikea ja sydän sykki. Saatiin jopa kuuluviinkin ne sydänäänet *jumpsjumpsjumpsjumps*

Mä niin toivon että te kaikki plussaatte tänä kesänä!!!

Leena ja pikkuinen 7+0 *POKS*
ja jos vaikka taas menis oksentamaan...
 
ON: Työkuviot menee hieman uusiksi. Voi olla, että joudun siirtämään projektia kuukauden tai pari, kun hommat edellyttää, että olen vielä täydessä iskussa alkukeväästä. Hieman hämmentynyt olo. En oikein tiedä mitä tästä pitäisi ajatella, pari kuukautta sinne tai tänne. Eihän sitä varmasti olisi tiennyt, että tästä kierrosta tai seuraavasta edes tärppää.

Kuinka paljon tässä voi yrittää optimoida? Tiedän, ei voi, muttei ihan tarkoituksella kannata varmaan tähdätä vaikeaan aikaan. Sitähän ei tietysti tiedä yhtään, vaikka joutuisi vuodelepoon puolessa välissä raskautta tai jotain. Mutta samaa voi sanoa muusta olosta. Voihan sitä jäädä vaikka auton allekin ja maailma pyörii senkin jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Hennu86, niinpä!! Kyl täälläki tota herra Alkoholia nautiskellaan.. Sillon tammikuussa olin vielä kunnolla viihteellä lauantaina, kun tein positiivisen raskaustestin maanantaina vai tiistainako se oli.. Ei se ny kerrasta hätkähä. Ja kun en sillonkaan missään kaatokännissä ollu.. Mutetniih.. ei se ylihuolehtivuus ja paskahalvausten saaminenkaan varmaan kauheesti auta tilannetta.. :O :ashamed: :x
 
hennu86 Ei täälläkään niitä peittoja heilutella sitä 2-3x/vk. Ei todellakaan. Mut en mä silti oo jaksanu laskea päiviä, fiilisten mukaan menty. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Onpa noitakin kiertoja ollut mitkä on ollut samantien tuhoon tuomittuja kun kierron puolivälissä on ollut joku useamman päivän migreeni joka ei oo antanu periksi. Joten en oo jaksanu stressata laskemalla et just sillon ois pitäny heilutella niitä peittoja. Ja onpa noita muitakin syitä mitkä mun osalta välil haittaa peittojen heiluttelua.

Tosin, täällä ei oo taidettu ovuloida kyllä yhtenäkään niistä kierroista ennemmin milloin oon yrittäny jäljittää mihin saumaan tuo mun kierron puolivälis iskevä migreeni osuu. Nyt taas jäljittämässä. Aamulla vaan unohdin koko testin, meni varmaan tunti ennen kuin muistin tarkistaa mitä viivoja piirty. Oli vähä hups-olo: kaks yhtä vahvaa viivaa. Niin muuten tämän iltaisessakin, ettei se lh-huippu oo aikasemminkaan voinu iteltä karata niin etten ois sitä voinu ees hailakkaampana viivana havaita... Migreeniä vielä odotellaan, tiedänpä tän kierron jälkeen ainakin milloin sekin ilmestyy ellei tuu siihen odotetumpaan testiin niitä tuplaviivoja.

Vois täs päästää muutaman ärräpäänkin. Mies o lähteny töihin ennen ku heräsin. Ja tulee vasta yöllä. Tosin pääseepä sit vielä työpäivän jälkeen heiluttelemaan niitä peittoja. Ihania nämä 14-16h työpäivät...

Ja ihan normaalia elämää täälläkin on eletty tän vauvakuumeilunkin aikana. Mä nyt en alkoholia juo, mutta mulla on nuo perussairauksien lääkkeet, jotka kokee pienen muutoksen plussatestin jälkeen. Ja ehkä pitää siinä kohti napsia vähän tunnollisemmin noita vitamiineja ja hivenaineita mitkä itselle vielä sopii.
 
Onpas tänne taas tullut paljon uutta tekstiä..

Leena: Kiitos tästä infosta :).. Kiva oppia uusia juttuja. Ihanaa että vauvalla kaikki hyvin. Ai vitsi vitsi vitsi :).. mäki haluun et mulla ois sydänääniä joita tarkkailla.

Kirskis: Olen ihan samaa mieltä Santskin kanssa. Älkää yrittäkö. Ootte nähtävästi jo muutaman kierron ajan yrittäny joten peiton heiluttelu ei varmaan kiinnosta kovin paljon. Suosittelen että kokeilette jotain uutta :), ja tehkää se vain ja ainoastaan teidän takia, älkää siis miettikö ollenkaan mitä siitä voisi ehkä hyvällä tuurilla seurata .. pitäkää vaan hauskaa yhdessä :) jos siitä seurauksia tulis sehän olis vain bonusta ;)

Tuli tässä kirjoittaessa mieleen, oltiin miehen kanssa muutama kuukausi sitten yhessä kotibileissä. Teemana oli Ammatit, ja jokaisella oli pukupakko. Oltiin sitten miehen kanssa poliisi-pari. Juhlat meni hyvin ja sitten kun päästiin kotiin..nii.. siitä se hauskuus sitte vasta alkokin ;). Elämäni toistaiseksi parasta seksiä ikinä. Ja kiitos tästä kuuluu meidän asuille. Mies kävi kuumana ja omasta mielestä koko tilanne oli hyvin hyvin kuuma. Me ei kylläkään eläydytty rooliimme mutta ehkä joku toinen kerta ;) mitä sitä tietää koska sitä kyllästyy taas siihen normaaliin pussailuun :)..

Nonii eksyinpähän sitten aiheesta kokonaan.

Päivä alkaa olla loppu ja menkat ei siis alkanu tänäänkään. Pientä tuhrua on tullut mutta taas ei mitään kipuja? Tämä on niin outoa ja ei todellakaan mun tapasta. En ole oksentanu tänään mutta hieman huono olo ollu aina välillä. Tissit oli mielestäni isommat kun yleensä :confused: mutta tiedä sitten. Kai mä vaa kuvittelen kaiken :).. hitsin pimpulat. Alkais jo ne menkat tai sitten kroppa antais mulle selvät merkit että on tärpänny.

Eiköhän tässä nyt ole jo tarpeeksi kirjoiteltu tältä erää :)
 
LeenaT Ihana kuulla hyviä uutisia :) :heart:

Bubble89 Kyllä se vähänkin erilainen tilanne tuo kummasti lisää säpinää makkarin puolelle ;) Meillä on parhaimpia hetkiä ollut varmaan silloin, kun asuttiin vielä molemmat vanhempien luona. Siinä sitten yritti yön pimeydessä hiljaa hoitaa hommat ;)

ON: Täällä oli nyt sellaiset minimenkat. Oikeastaan vain maanantaina ja tiistaina vuoti jonkun verran ja sunnuntaina sekä eilen keskiviikkona tuli oikeastaan vain tuhrua. Nyt kun menkat ovat loppusuoralla, palasi taas nivusten jomotus ja tuntuu, että kohtu sykkii silloin tällöin...
 

Yhteistyössä