Esikoista yrittämään 2011

Nyt on näyte viety labraan ja tuloksia voi kysyä tänään iltapäivällä. :) Inhottaa kyllä, kun tuntee oman kroppansa sen verran hyvin että en usko olevani raskaana. Pitikin sen terkkarinkin nyt tuollaisia päästää suustansa sillä ennen sen sanomisia en edes ajatellut vielä, että tästä kierrosta olisi voinut tärpätä. Noh. Kirjoittelen sitten lisää, kun olen viisaampi.

bellabambini :hug: Saako kysyä, mikä on syy tähän päätökseen...? :(

Muiden raskaudet. Täytyy sanoa, että itteää vähä aina kirpasee, kun kuulee tai lukee esim. naamakirjasta, että joku onnellinen pariskunta odottaa lasta tai saa lapsen. Mutta olen kuitenkin iloinen muiden puolesta ja tiedän, että osa on yrittänyt lasta pidempääkin. Suotakoon siis onni heille :)

Mircealla on nyt kyllä jännät paikat! Ilmoittelehan heti, kun saat pissanäytteen tulokset! Ihana se terveydenhoitaja :)

ON: Täälläkin vähä jännittää nyt! Dpo 7-8 menossa ja eilen pariin otteeseen lorahti valkkaria housuihin vähä enemmän. Iltapäivällä oli ihan menkkaolo, mikä yleensä vaivaa muutama tunti ennen menkkojen alkamista. Iltapäivästä tein piruttain ovistestin (pitäis olla tässä vaiheessa jo ihan selvä nega) ja testiviiva näytti melkein yhtä vahvaa tulosta kuin kp 17 eli 2 päivää ovisplussan jälkeen. Vahvempi viiva kuitenkin verrattuna kp 9. Mut jätettäköön se testi omaan arvoonsa.

Iltapäivästä sain ravata vessassa ihan urakalla (pissatti niin pirusti, laitetaan kahvin piikkiin) ja yhdellä kerralla paperiin jäi ihan pikkuriikkisen haaleaa verta. Se oli joko a) teroista johtuvaa tuhruvuotoa tai b) kiinnittymisvuotoa. Pessimistinä ajattelen sen olevan vaihtoehto A. Tästä vessakäynnistä meni joku alle pari tuntia, kun oltii kaupoilla. Kassalla ollessa tunsin todella voimakkaan vihlasun vasemmalla puolella kohtua ja heti ajattelin: "Nytkö se sitten kiinnitty?".

Hitto vie, vielä melkein viikko pitäisi malttaa ennen ku testailee... Veikkaan, että oma mieli tekee taas tepposet ja voin pistää nää oireilut terojen piikkiin.

Vaikka meillä vasta menossa yk 3, niin kahden viikon päästä tulee kuitenkin puoli vuotta siitä, kun pillerit jätin pois. Pikkasen hitaalla käynyt mun elimistö, mut ehkä se tästä??

Plussatuulia!! :heart:

Viimeksi muokattu:
Täällä tuli vihdoin täti kylään viimeyönä joten minulla tänään KP 1/29-47 ...näyttää siltä että kierrot venyy ja paukkuu...noh...ehkäpä alan tikutteleen, ehkäpä...oli vaan niin suru taas kun menkat alkoi, vaikka ei mulla mitään raskauteen viittavia oireita edes ollut...

Innostuin aamulla kanssa labrahommiin. On meinaa viikon juilinu tuota alapäätä. Siis vihloo ja tuntuu todella epämiellyttävältä, siispä epäilin, että joskos mulla taas olis se clue-solu juttu. No sielläpä sitten hoksattiin, että mulla olis myös tautitestit ottamatta ( kysyin kaks vuotta sitten lähetettä, en jaksanu mennä) No päätinpä sitten samalla, että otetaan sekin, ko se kysy et saako sen poistaa. Eli kävin siellä levittelemäsä haarojani ko se otti näytteen ja pissasin purkkiin ja luovuttelin verta. Aamusta oksensin kaksi kertaa, toistaiseksi tuntemattomasta syystä. Eli varsin eritepitoinen aamupäivä mulla :D
Pitäis vissii pikkuhiljaa alkaa tekemään elämäntaparemppaa, mutta toisaalta uskon, että se o täysin tarpeetonta. Kaveri, josta eilen postasin että o raskaana. No se o viime talven vetäny tenttua ko puliukko ( no ei nyt aivan, mut nestepitoisella dieetillä o menny :) ), polttanu ko korsteeni ja syöny lähinnä pitsaa yms yms. JA sitte kertalaukauksella tapahtuu äksidentti. Että kyllä mie uskon näiden olevan niin pimeyden miesten hommia, että ei siinä auta ittellä ko ootella kiltisti ja laittaa tilausta vetämään :)

Laitan tämän saman jutun tännekin minkä olen muutamaan muuhunkin pinoon laittanut:

Heippa vaa!
Nyt oli pakko tulla kommentoimaan...Minä en ole oikein jaksanut kirjoitella vaikka olenkin joka päivä käynyt lukemassa teidän juttuja. Se on kun kesä tulee niin ei tule oltua kuin töissä koneella ja sillon ei yleensä sit just ole mitään kirjoitettavaa. Tänne ei mitään ihmeitä...Mua masentaa kun yks kaveri kertoi juuri viime viikolla FACEBOOK -päivityksellä olevansa raskaana, joo ja vasta rv 7+...ja hyvin tietää mun/meidän tilanteen... raivostuttaa jne... :stick:

Hennu86: Olen samaa mieltä muiden raskauksista kyllä. Voisi silti ajatella muitakin kuin itseään eikä esim. huudella facebookissa.

MM11 Mä ainakin poltan tupakkii edelleen ja poltan siihen asti jos joskus uudelleen raskaaksi tulen. Kyllä mulla täytyy joku pahuus olla, ei elämä ole hauskaa ja elämisen arvoista jos kieltää itseltään kaiken jo ennen raskautta.

Tervehdys kaikille! :wave:

Olin alkuvuodesta tässä pinossa, mutta meillä tuli mutkia matkaan ja yrittämistä piti siirtää. Nyt on saatu mutkat suoriksi ja yritys jatkuu. Toivottavasti saan tulla teidän mukaanne taas. :)

Mesikämmen.............20............1..............43/30-32.............??

Epa_88 niin minäkin poltan. Haluaisin kyllä lopettaa ihan muista syistä kuin vauvahaaveiden takia, mut ei vaan näköjään motivaatiota löydy tarpeeksi. Enkä todellakaan mitään pahaa tuolla aiemmalla kirjoituksella tarkoittanut, kunhan heitin vaan.

Jahas. Soitin labraan ja sanoivat, että "Perjantaina vasta on tulokset. Selitinkö huonosti?" Eli siis öö. Se ei ottanutkaan miulta sitä raskaustestiä! =/ Noh ei auta. Käyn ensi viikolla sitten ostamassa testin, jos ei menkkoja kuulu.

Terve kaikille!
Eipä tämä raskaana olokaan pelkkää auvoa ole, meillä oli maanantaina np-ultra ja "kärähdettiin" siinä. Niskaturvotusta oli 4,43mm kun 3mm on niiden huolestumisraja. Ensi maanantaina päästään jollekkin erikoislääkärille tarkempaan ultraan ja jos ei siitä tulla viisaammiksi niin halutessamme päästään lapsivesipunktioon rv 15. Tulokset saa pari viikkoa punktiosta ja sydämen kunto varmistuu lopulta vasta noin rv 20 kun on rakenne ultra. Eli huolestuneena saa olla aika monta viikkoa.. :(
Todennäköisesti pienellä on turvotuksesta huolimatta kaikki hyvin, mutta pieni riskiprosentti tässä nyt on. Yritetään pitää toivoa ja hyvää fiilistä yllä, Pieni oli ultrassa oikein virkeä ja hyvinvoiva!

Plussa onnea kaikille teille, nautitaan kesästä vaikka pieniä murheita onkin!

Susimieli ja Pieni 12+3

Voi vitsi mä oon ihan pihalla tutuista! Ihanaa Susimieli, että oot raskautunut. Toivottavasti pienellä on kaikki hyvin. Tsemppiä jatkoon!

Mulla hurautti täti eilen ryminällä kylään eli kp 2/30-32 voi mulle päivittää seuraavalla päivityksellä..

Susimieli, tyhmää kun joutuu odottamaan noin kauan. Ei kivaa :|

Raskauslaskurin mukaan laskettu aika ois meillä 2.2.12, eli sen vois päivittää tuonne listaan. Kiitos! Nyt toivotaan, että muutkin plussaavat ja saavat helmikuisen vaavin :)

Torstai 2.6.2011

Vauvantekohommissa jo :

nimim..............ikä.............YK.................KP....... ....JÄNNÄPÄIVÄ

Katharsis........26............2........ ......89/26-28...............1.-4.4.
Kristiina84........26...........5............ ...42/25-35................16.-26.5.
Avocado...........29...........8................35/24-29...............?
Jo...................30............4(KM yk2)...31/30.....................2.6

-Liv-.............23.............4..................30/?.....................?
Sameoldsong....20..........14..............29/?........................?
Mircea..............21.........10...............27/36...................10-12.6
Hennu86..........25...........3........... ...26/?.........................?

Tuanni............26............1..............24/26-27...................5.6
Kirskis............25............4(KM, yk3)...24/?..........................?
Santski..............28..........3...............21/31-40...................?
kaisla86_........24............7...............18/30-35....................?

Line................30............8................15/28.......................15.6
Epa_88.............22............1/4tm1......14/30-33......................?
millimolli..........25...........10................11/26-30................?
Juliane.............24...........7..................8/~31...............~25.6

Syksy2010.......30............8......... ......7/31-36................27.6.-2.7.
sindi^^...........25...........11............7/28-32.....................?
pikkumy...........25...........9................7/28.......................?
Manda86..........24...........7... ............4/27...................26.6.

MM-11.............26............6........ ......4/28-33.............30.6
Mehiläinen 83..27............5...............3/29-47..................?
mesikämmen....20..........2................3/30-32.................?

Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
merinorsu
Laurelle

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

selia.......................25..................................heinäkuu 2011
Emby^...................24..................................heinäkuu 2011
sansu86..................25..................................elokuu 2011
keijutyttö_90.................................................elokuu 2011
tryffeli89.................21...................................2011

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim..................ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2................3.11...........YK1
köppiäinen........24.............7.3...............15.11...........YK4
Susimieli...........22............12.4..............13.12.............?
milizza..............25...........25.4...............28.12...........YK3
jjuuli................19............11.5 .................?..............YK2
LeenaT.............25...........17.5...............25.1.............YK5
{Anskutin}.........27...........17.5..............21.1..............YK1
namppis88........22...........20.5...............29.1...................YK5
Heddy81.........29.............27.5...............2.2...................YK1

Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Tervetuloa mesikämmen takaisin listoille :)
Yritin päivittää tuon listan pikaisesti ajantasalle, sorry jos on virheitä...aika monta päivää oli taas välissä ettei ollut päivitetty. Ja minä kun en osaa laskea 1+1 ;)
Susimieli toivottavasti kaikki on hyvin ja ihanaa odotusaikaa :hug:
Tänne ei mitään uutta, huomenna gynelle papaan, saa nähdä onko viime marraskuun luokka 2 muuttanut mihinkään...
Nyt pihalle kukkapenkkiä mylläämään!

Susimieli Toivotaan, että pikkuisella on kaikki hyvin! Varmasti odottaminen ärsyttää :/

sindi^^ Mullakin on taas elokuussa kontrollipapa... Tammikuussa oli pitkästä aikaa luokka 1. Sitä ennen 2,5 vuotta luokka 2. Kolposkopia tehtiin viime heinäkuussa ja löydöksissä oli lieviä solumuutoksia. Toivottavasti saat puhtaat paperit!

ON: Viikonloppuna alkaa sitten tädin ja raskaustestin kilpajuoksu. Veikkaan, että täti kurvaa viikonlopun aikana kylään ja näin säästyy taas raskaustestit :( Mutta eihän siinä sit muu auta kuin kääntää katse kohti uutta yritystä! Mahdollinen ovisviikko olis sit jo kahden viikon päästä ;)

Täällä kolahti alkuviikosta postilaatikkoon nippu ovistestejä! Ajattelin sitten tilata, nimittäin haluun päästä edes jotain testejä tekemään ;) viime kierroissa, kun en oo testin testiä ehtiny tekemään, kun täti on yllättänyt tulemalla ajoissa. Kierto kenties vähän lyhenemässä. Ei vaan oikeasti ajattelin, et kokeillaanpa nyt sitäkin. Tie vaikka saisinkin oviksen niiden avulla bongattua ja toimittua sen mukaan oikeeseen aikaan.. Tosin mitään stressiä en asiasta aio ottaa..tai ainakin toivon niin.. :) Mietinpä vaan koska tehdä eka testi?, tänään on kp 8. Viime kierto oli 29, sitä edellinen 31 ja sitä edelliset 3kpl 33 päivää.. Tää tahto jo raskaaks ja vauvan!! ei jaksa odottaa.. nyt ehkä pikkuhiljaa on alkanu pieni pelko ja epätoivokin hiipimään..vaikkakin tiedän et joidenkin tutkimusten mukaan keskimäärin tärppää 8-9kk kuluttua alotuksesta..

Viimeksi muokattu:
Miulla äsken vihlaisi alavatsan kohdilta oikealta sellaisella nipistyksellä, että huhhuh.. Koskaan ei oo tuollein nipistänyt. On ollut hieman vaikeuksia pitää ruokaa sisällä. Tissit ovat turvonneet ja nännit hieman arat. 8-10 päivää menkkoihin. Huokaus. Haluaisin uskoa, että nyt on tärpännyt.

• Tykkää
Reactions: Hennu86 ja Juliane
Murr. Alkaa vituttaa kuulla: "Kyllä se tärppi sieltä tulee, kun sitä vähiten odottaa". Vittu, miks pitää rangaista meitä, jotka OIKEASTI haluavat sen lapsen ja joilla OIKEASTI on elämä nyt siinä mallissa, että lasta yritetään?? Onks tää nyt rangaistus siitä, että elämä muuten rullaa hyvin? Mie kyllä veikkasinkin jo vuoden alussa, että tässä "projektissa" tulee menemään kauan, koska kaikki muu ollaan saatu suht helpolla. No, katotaa ollaanko tässä raskaana edes viiden vuoden päästä...

Mutta tämä ainakin kasvattaa luonnetta, jos tästä odottamisesta ei muuta hyötyä ole.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä