Esikoista yrittämään 2011

LeenaT tiiän ton tunteen, että yhenki kierron epäonnistuminen aiheuttaa valtavan paniikin. Tulee semmoinen No niin nyt mie en saa KOSKAAN lapsia. Saati jos aattelee kuinka pitkällä olis.
Miehen synttäreistä tulee syyskuussa varmaan ratkiriemukkaat jos sillo ei ole tärpänny. Sillo ois ollu laskettu aika. Täytyy koittaa olla pilaamatta sen synttäreitä kuites :)
 
Kirskis: Voi ei, oon niin pahoillani.. Kuinka niin pienen ajan sisällä joutuu kokemaan suuria ilon ja sitäkin suurempia surun tunteita. Voimahalaus sinne! :hug:

En tie, voisko millää olla mahdollista, että olisin jo bongannu oviksen.. En edes jaksa uskoa, että keho on niin kartalla Niin nopeesti pillerien lopettamisen jälkeen..? No peittoja on kuitenki heiluteltu eilen ja toissapäivänä, joten.. Hommia on tehty.. Ja Himot On! ;) ...onnellinen niistä, kun niitä ei aikoihin oo kunnolla ollu.! =) Huomenna olis aika gynelle, tarkistetaan ny viä, että kaikki on ok.

Hyvää alkavaa viikkoa! Plussatuulia kaikille! :heart:
 
Kirskis, pahoittelut. Kauheesti täällä on ollut keskenmenoja.

Pikkumyy87, kyllä, heti eka kierto pillerien jälkeen voi olla täysin normaali kierto. Minusta ihan kummallinen luulo etteikö voisi olla. Tietysti erilailla eri ihmisillä.

Täällä tosiaan KP1, YK6, ja olo suht hyvä. Toivotaan tosiaan että valoisa aika tekee nyt sitten tehtävänsä, huoh :)
 
Kirskis, pahoitteluni :( :hug:

Renesmee, toisaalta varmaan helpottavaa, että alkoi uusi YK eikä tarvitse odotella sitä tätiä kylään...

millimolli, toivotaan, että tämä valoisa aika tuo paljon plussia tähän porukkaan :)
 
Kirskis, pahoittelut. Kuten Renesmee sanoi, täällä on ollut aika paljon keskenmenoja. Jotenkin saa tajuamaan, että pelkkä raskaaksitulo ei ole kuin taipaleen eka osa.

Täällä ilmeisesti PMS. Yleensä oireet ovat minulla hyvin lieviä, mutta tänään alkoi tuntua, että olen maailman huonoin ja ilkein ihminen enkä osaa mitään. Aikani sitä tässä olen märynnyt ennen kuin tajusin vilkaista kalenteria ja todeta tosiasiat.

Katselin tänään töissä työkaveria ja hoksasin, että taitaa olla pullat uunissa. Hassua, kun juuri viikonloppuna epäilin, että hänelläkin varmaan pikkukakkonen on yrityksessä lähiaikoina...Olin vähän kade, mutten vielä kehdannut isoon ääneen alkaa kyselemään, kun ei ole itse mitään puhunut.
 
Kristiina84
LeenaT :hug: Voin kuvitella tunteesi, vaikken tietenkään oikeasti voi tietää. Kuten Tuanni totesi, on raskaaksitulo vasta ensimmäinen askel ja siihen asti kunnes vauva lopulta tuhisee sylissä, on todella pitkä matka. Sitä vaan ei itse tässä vauvakuumehuumassa aina älyä ajatella mitään muuta kuin, että tulis tulis tulis se plussa. Mulla on lähipiirissä ihmisiä, joilla on mennyt kesken ja joilla on meinannut mennä kesken siten, että on pitänyt olla tosi iisisti koko raskauden ajan. Myös ne on saanut meikäläisen pohtimaan, miten iso onni oikeasti on, jos joku päivä saisi oman nyytin siihen syliin asti.

ON: Havahduin tänään omituiseen alavatsan nippailuun, jota on ollut koko päivän. KP14 on menossa, joka tietysti mun kohdalla tarkoittaa ainoana varmana asiana sitä, että huomenna alkaa taas terolutit. Kuitenkin mieleeni hiipi ajatus(toive?) ja kysyisin, vaikka moneen kertaan olette varmasti asiaa selvittänyt täällä, että millaisia oireita teille, jotka tunnistatte/tiedätte oviksen, siitä on ollut? Nyt joku varmaan ajattelee, miksen tikuttele :) Koska en jaksa/viitsi, koska kierto on niin epäsäännöllinen edelleen teroista huolimatta. Ehkä tulevaisuudessa otan mielenkiinnosta nekin käyttööni :)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Renesmee: Joo, tottahan se on mahdollista, tiedän sen, mutta lähinnä vain pelkään, että kaikki ei mene niin kuin ohjekirjassa.. Osais vaa olla ressaamatta! : /

Tänään kävin siä gynellä, ja kaikki on ok..! =) Piti sitäki käyntiä jännittää, mutta onneks se on ny ohi, ja kroppa valmiina vauvan tuloon.
 
Kirskis: Pahoittelut täältäkin :hug:

Mun kierto on aiivan sekaisin. Ruskeeta vuotoa on vuotanut viime keskiviikosta lähtien (kp 27) ja jatkuu vieläkin. Tänään ehkä tuli vähän vertakin joukossa joten laskenko että tänään on kp 1? Vai miten ihmeessä mä lasken tämän ruskean vuodon kanssa? Tehdään nyt niin että tänään kp 1 / 28-31 ja jännäpäivät 8.-11.5.

YK 2 lähtee siis käyntiin :) Plussatuulia kaikille!
 
Kristiina84 Mulla o 26 päivän kierto niin kp 12 on säännöllisesti tullu ovis, jos on siinä kuussa ollu. Kellontarkasta kehosta olen kuitenkin huomannu, että tämän yk8 aikana ovis o tullu vaan n.3-4 kertaa! oireina vähän semmone nuutunu olo, hieman lämpöä, ja sinkuva vuoto. Siis se sinkuu. Tässä kuussa se oli vähä sellaista ruskehtavaa, mutta monesti ollu aivan kirkastakin. Sitä tulee mulla paljon. Muutaman kerran olen erehtyny miettii, että alkaako menkat liian aikaisin. Mut ovis se vaan on.

Tissit mulla ei reagoi mitenkään melkee mihinkään. Ei ees sillo ku olin paksuna, ni ne vaa tuntu vähä siltä et ne olis eessä.

Mulla ainakin tulee heti ekana ku mietin mahollista raskautta semmonen toive, että kumpa se tällä kertaa sit kestäis.
 
häät pidetään tänä vuonna elokuussa sillä budejetilla kun se on. ei lähetä siirtää päivää tai juhlia. ei sovi meille jotenkin. ja esikoisen yritys alkaa sitten elokuussa häitten jälkeen.. en ota riskiä etten mahdu hääpukuun. :)
 
Kristiina84 kyseli ovisoireita. Mulla tuntuu nipsauskipuja molemmilla puolilla muutamaa päivää ennen ja pari päivää jälkeen oviksen. Ne nippailut voimistuu ovista kohti, voimakkain tuntemus jommallakummalla puolella on sitten suunnilleen se ovis. Jonkun verran ylimääräistä, kirkasta ja venyvää vuotoa tulee samalla. Ja himoja tulee kans. Plussa tikkutestissä tietty vahvistaa nuo tuntemukset. Suosittelen, että tekisit testin edes silloin, kun tunnet voimistuvia nipsailuja. Halvatkin testit yleensä toimii. Noissa ovistesteissä on se hyvä puoli, että ne voi näyttää plussaa useamman päivän, joten plussaaminen ei välttämättä ole parista tunnista kiinni. Tulipa pitkä selostus, toivottavasti jotain apua. Tsemppiä!
 
Moikka kaikille!

Oon ollut vähän sivusta seuraajana tässä nyt, meillä kun tökki ne hääjutut sukulaisten toimesta ja samalla toi ukkokin alkoi hieman kakistella vauvanteko aikeissa. Itsehän olen tässä nyt sitten vähän koittanut niellä pettymystä, melkoisesti ehdin kesän vauvanyrityssuunitelmista innostua. En halua miestä mihinkään painostaa ja ei sekään nyt lukkoon lyönyt sitä ettei vielä, mutta tällä hetkellä se toivoi pientä rauhaa vauvarintamalla, melkoisesti olenkin kyllä aiheestä höyrynnyt viimeajat. Pitäisi nyt malttaa katsoa ja odotella (helpommin sanottu kuin tehty). Mie vaan olen aika tunne ihminen niin sitten kaikki on joko oikein hienosti tai hurjan kurjasti.

Niin ja tässä kun olette pohtineen kiertojen tasoittumista e-pillereiden jälkeen, mä lopetin Melianet siis elokuussa (onpas siitä kauan jo) ja alkuun mun kierrot oli tasan 30 päivää kunnes kolme viimeistä on mennyt miten sattuu, ensin oli 25 päivän kierto, silloin ovis oli selkeesti aiemmin, sit oli yli 40 päivän kierto, tosin silloin olin oviksen bongaavinani normaalisti kp 15 ja silti kierto veny.. Mikä lie hormonihäiriö, ehdittiin jo luulla raskaudeksi. Ja nyt tämä päällänsä oleva kierto, olin ihan riemuissani kun selkeä ovislima oli kp 15 ja ajattelin että nyt kierrot alkaa taas palautua normaaleiksi, mutta vielä mitä, nyt mennään taas kp 37.... Ja ainoa mitä on niin tissit on kipeet. Ja tässä kierrossa ollaan kumiakin käytetty silloin oletetun oviksen tienoilla, eli raskauden mahdollisuus on häviävän pieni, todennäköisesti kierto venyy taas. Nyt siis menkat viikon myöhässä. Ja toki olen taas vähän toiveikas... :headwall:
Koitan nyt malttaa odotella vaikka perjantaihin ja jos ei sittenkään ala niin testaan, ihan vain että saan mielenrauhan. Huolestuttaa että ovuloinko sittenkään kun kierrot on mitä on.

Aika masistelua, olen rypenyt antaumuksella itsesäälissä, pitää kai koittaa ottaa pää pois perseestä ja yrittää nähdä muutakin kuin vauvakumeen. Kaikki tuntuu pyörivän sen ympärillä.
 
millimolli: Itsekin aloin epäilemään valemenkkoja varsinkin kun on perjantaista lähtien ollut jatkuva paha olo/kuvotus. Mutta viimeksi tänään testattu nega joten en ole paksuna. Tai sitten mun mammaksin halppis liuskatesteissä on joku vika ;)
 
Laurelle, kannattaa vielä testata uudestaan myöhemmin ;) Toivottavasti plussa pärähtäis testiin! Raskaushormonihan käyttäytyy eri tavalla ihmisestä riippuen: toisillä näkyy testissä nopeammin, toisilla saattaa mennä kolmekin viikkoa siitä, kun tädin olisi pitänyt tulla kylään.

Susimieli, ikävä kuulla, että teillä on suunnitelmat menossa uusiksi :/ Toivottavasti miehesi pian taas innostuu vauvajutuista :) Sulla näköjään tasottu kierto aika hyvin Meliane-pillereiden jälkeen, vaikka nyt onkin heitellyt. Söitkö niitä pillereitä kuinka kauan?

ON: Käytin eilen huvikseni yhden ovistikun. Ovat nimittäin siitä ärsyttäviä, että niihin tulee näköjään joka tapauksessa haamu/viivan paikka. Eli voisiko olla, että mulla ei ollutkaan ovista silloin viikolla 12, vaan se olisi tuntemuksista (=paljon valkovuotoa tai jotain muuta limaa, alavatsan nippailua voimakkaammin) päätellen ollut viime viikolla (en silloin tikuttanut)? Viime viikolla haluja ei kyllä ollut yhtään, silloin aikaisemmin kyllä oli ja myös silloin oli alavatsan nippailua, limaa/vuotoa tms...

Liuskaraskaustestit ovat siitä hyviä, että ainakin mulla näyttäneet ihan selvää negaa eikä tartte mitään arpoa, että onko siinä nyt haamu vai viivan paikka vai mitä helvettiä... Tätiä edelleen odotetaan ja testaan vielä tällä viikolla uudestaan. Hetkittäin tulee lieviä pahan olon aaltoja varsinkin aamusta ja iltapäivästä. Alavatsaa nippailee silloin tällöin. Perus PMS-oireita ei näy eikä kuulu. Turhauttavaa tää odottaminen. Onhan mulla sentään ollu yhet menkat tänä vuonna :LOL:
 
Hennu86, saattoihan se olla ovis, sun pitää kohta taas tehä raskaustesti!! :)
Mulla on ollut nyt samanlaisia "lorahduksia" yöllä kun sulla (mistä kirjoitit vähän aikasemmin). Toivottavasti se olis hyvä merkki... Eikä mikään hiiva tai bakteerihäiriö.

Kristiina84, tässä kierrossa luulen että mahakipuni kp 20 oli oviskipua, sellaista jomottavaa menkkakivun tapaista kipua, enemmän oikealla puolella, mutta koko alamaha tuntui jomottavan ja kiristävän iltapäivän ja illan ajan. Seur. aamuna ei ollut enää kipua. Aikasemmin en oo tuntenut tuollaista!
 
Kirskis: Pahoittelut täältä ja voimia :hug:

Muakin mietityttää kierron tasaantuminen pillereiden jälkeen.. Tosiaan ensimmäinen kierto pillereiden lopettamisen jälkeen kesti 45vrk ja seuraava 39vrk, joten tietenkin ajattelin, että pienenis tosta kokoajan. No nyt mennään taas kp46, eikä mitään merkkejä enää oireistakaan...

Viikonloppuna oli kummallisia nippailuja alavatsassa ja valkovuotoa tuli aikas paljon, piti ihan mennä muutaman kerran kurkkaamaan, että nytkö ne alkoi, mutta ei. Muut oireilut on kadonnut kokonaan negatiivisen testin jälkeen :D
 
millimolli: Nyt on jo varmaan kp 33, viime keskiviikko oli siis kp 27. Piti oikein lukea vanhoja kirjoituksiani että hokasin mistä keksit tuon 27 :) Oon siis viikon verran vuotanut ruskeaa vuotoa tosi niukasti eikä vieläkään menkat oo alkanut. Eilen ja tänään kyllä ollut pahat maha- ja selkäkivut muttei sitä vuotoa vieläkään. Niin ja se etova olo jo ainakin viikon.

Hennu: Voi että, sehän ois unelma jos olisinkin raskaana! Onko oikeasti paljon tapauksia, että raskaustesti näyttänyt plussaa vasta todella myöhään? Arvelen että mulla on noin 16/17 päivää oviksesta, eikö sen muka pitäisi jo näkyä? Toki oviksesta en oo täysin varma. Tämä on kaikkein ärsyttävintä, joko alkaisi ne menkat tai selkeä plussa, ei tällaista...
 
Laurelle, näin mie olen netistä lukenut, että raskaushormonin lisääntyminen on niin yksilöllistä. :) Ja tietyst ovis on voinut olla myöhempään kuin mitä ite luulee jne.? Itteäni ärsyttää myös tuo tädin puuttuminen... ClearBluen digitestin ohjeissa neuvotaan, että jos testi on negatiivinen ja kuitenkin epäilee raskautta eikä oikein tiedä, koska seuraavien kuukautisten pitäis alkaa, niin testi olisi syytä uusia 19 päivää edellisen suojaamattoman yhdynnän jälkeen.

kaisla86, täytyy se testi tehdä tällä viikolla... :)

-Liv-, mulla on noita ihan samoja oireita. Valkovuoto toisinaan runsasta + alavatsan nippailuja ja sitten tietysti vähäistä etovaa oloa. Mutta nämäkin kaikki voivat johtua siitä, kun elimistö opettelee elämään ilman pillereitä. Täällä menossa nyt kp 46 ja edellinen kierto 72 päivää.

Katotaan, mitä tuleman pitää...

muoks Mie nykyään röyhtäilen yhtä paljon kuin pieni possu :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Hämmentävä aamu ja päivä ollu. Tein aamulla testin kun menkat kerran taas oli myöhässä, vaikka raskauden mahdollisuus olikin häviävän pieni tässä kierrossa, halusin sulkea sen pois. Hyvä ettrn pudonnut pöntön kannelta kun siihen tulikin kaksi viivaa! Tein vielä toisenkin kun en uskonut ja pussa sekin. Ukko meinasi saada sydärin kun herätin sen. Nyt olen töissä vaan hiljaa ihmetellyt. Päässä on aikamoinen pyörremyrsky. Aika huono sauma nyt, siksi pitää vähän sulatella tätä ja miettiä mitä nyt tehdään. Apua!
 
Voi Susimieli muru ihanaa :heart: Nyt sun on pakko ettiä löysä hääpuku tai karata maistraattiin sen ukkos kanssa :D Mun piti lukee varmaan kolme kertaa ennen kun tajusin että oot plussannu!! Jee jee :kiss: Laita kuva testistä.
 
Kirskis :hug: susimieli :kiss:

Plussatuulia kaikille. Häntä pystyyn ja kevättä kohti. Itseltäni tällaisia kuulumisia: :snotty: kauhea nuha. Alkoi sunnuntaina, kuumettakin ollut ja nyt pysyy max 15 min kerrallaan hereillä. Ai että mie vihaan flunssaa. Taitaa nyt petipuuhastelutkin jäädä alkukierrosta vähiin, kun ei edes hereillä pysy. Menkat oli tällä kertaa suht runsaat ja kestivätkin viisi päivää.

Nyt kuitenkin kun neljää kiertoa vertailen niin voisi olla EHKÄ tasaantumassa miun kierto. Joulukuun 2010 menkat olivat 27-31.12.2010, tammikuussa oli 28-31.2011, helmikuussa ei ollut ollenkaan, maaliskuussa oli 4-7.3.2011 ja nyt huhtikuun menkat olivat 4-8.4.2011 :)

Kevättuulia ja plussatuulia kaikille täältä ! --> Pakenen takaisin viltin alle.

Sen verran vielä tuun muokkaileen, että kiva kun laitatte noita ovisoireita. Itsestäni kun tuntuu etten koskaan oo sellaista bongannut. Yhden kerran taisi olla, mutta nuo ovislimat sun muut ovat miulle aivan tuntemattomia. Voihan se olla etten oo ovuloinut ollenkaan ja kaikki kahdeksan yrityskertaa ovat olleet "turhia"

Muok. Muok. Aapuva. Just kun valitan siitä ettei oo tuollaisia oireita ollut niin äsken alkoi mahaa juilia ihan tuhottomasti ja pikkuhousuihin oli ilmestynyt kirkasta vuotoa. Hmm. Pitäisiköhän tänään jaksaa puuhata varmuuden vuoksi makkarissa :))
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä