Esikoista yrittämään 2011

Ihanaa Susimieli ja onnea! :)
Joskus ne vauvat päättää tulla silloin kun vähiten sitä osaa odottaa.. Kyllä sun mieskin ajatukseen kohta tottuu ja ootte molemmat ihan innoissaan, vaikka suunnitelmat taiskin mennä vähän uusiks :)

Tervetuloa odotuspuolelle sitten kun uskallat!
 
Kristiina84
Siis minä meinasin pyörtyä, kun huomasin Susimielen uutiset!! Onnea hurjan paljon! :heart: :heart: Antaa tunnemyrskyn laantua ja aikaa ajatuksille, uskon että siitä ne tasoittuvat :) Ihanaa!

ON: Terot taas alkaa. Kiitos kaikille, jotka ootte listannut ovisoireita... Mulla on toista päivää tämä sama tosi omituinen alavatsan nippailu, välillä se on toispuoleista, välillä koko mahassa. Mitään limasysteemejä en osaa katsoa, koska mulla muutenkin valkkari on yleensä melko runsasta ja olen niin tottunut siihen. Mutta ajatukset heräs ovikseen, koska on menossa kp15. En taida enää keretä tikuttelemaan, mutta seuraavassa kierrossa voisin ottaa nekin käyttööni.
Mutta oli ovista tai ei, käyn kellistämässä ukon tänään makkarin puolelle ;)
 
Voi oikein paljon onnea Susimieli! Kyllä ne ajatukset selkiää ajan kanssa.

ON: Jännitys vain lisääntyy. Nyt kp 23 ja mietin vain koska testin uskaltaisi tehdä. Toisaalta en halua liian aikaisinkaan testailla. Otan vuodon mielummin menkkoina kun varhaisena keskenmenona. Viime yönä näin unta, että oli kahden kaverini kanssa lääkärissä ja tein siellä ovistestin ja se kun näytti plussaa, kysyin että saisinko tehdä vielä raskaustestin, mutta juuri kun olin testiä tekemässä, herätyskelloni soi...Olin sitten vähän pöllämystynyt aamulla. En ole ennen testeihin liittyviä unia nähnyt. Rupesin heti tietty toivomaan...
 
Siis voi apua, älkää nyt noin kauheesti onnitelko kun täällä ollaan ihan puulla päähän lyötyjä. Mun todellakin piti tehdä testi vain voidakseni odotella rauhassa kuukautisia. Kerrankin kun en odottamalla odottanut positiivista tulosta. Aika hurja olo oli kyllä kello 6.15 vessan matolla tikku kädessä istua. Sen verran sydän hakkasi, eikä vieläkään ole mitenkään ratki onnellinen olo. Mie oon lähinnä edelleen ihan hämmästynyt ja ukko kauhuissaan. Olin niin varma etten ole raskaana että aivot ei vieläkään omaksu tietoa. Tuntuu jotenkin hassulta yrittää sanoa "Minä olen raskaana."

Yritän kait neuvolaan soitella lähipäivinä, saisi jotenkin konkreettisemmaksi tämän asian. Kyllä tätä vähän pitää sulatella :D

Ja oireista niin ei muuta kuin tissit kipeet, oletin vaan että menkkoja enteilee. Eli siis paljon enemmän "oireita" on ollut negakierroissa.

Yritän asentaa sitä testi kuvaa tänne, voi olla että jääpi yritykseksi..
 
Viimeksi muokattu:
Laurelle: Siis viime viikon maanantaiksi niitä odottelin, eli kp 38 on vissiin tänään kun testin tein. 8 päivää myöhässä siis. En tehnyt aikaisemmin kun ei ollut syytä odottaa raskaana oloa ja kun menkat on tässä viime aikoina heitelleet vähän, olin siis 100% varma negasta, ja tässä sitä ollaan. Huhuh! :D
 
Kiitos kaikille osanotoista ja halauksista.

Susimieli Mielettömästi onnea!!!!!! :heart: Ensimmäisiä asioita, joista on tullut vilpittömästi iloiseksi päiväkausiin. Tarrasukkia pienelle ja teille molemmille voimia odottamiseen! :heart:
 
Kristiina84
No niin, täällä yksi pöllö meni ja kävi ostamassa ovistestejä. Alkoi tosissaan vaivata tuo alamahan nippailu/selän kipu, joten tein elämäni ensimmäisen testin. Yritin tulkata niitä ohjeita ja siitä olen varma, ettei se plussaa näyttänyt mut testiviiva oli melkein yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Eli siis varmaankin negatiivinen eli ei ovista. No tämähän ei mua tietysti yllätä :D Mutta Hennu86 puhuit aikaisemmin, että olit saanut ovistestiin haamun/viivanpaikan tms? niin oliko se miten vahva? En sitten tiedä, että voiko se testiviivan väri vaihdella siinä ovulaation läheisinä päivinä, tarkoittaen värin mukaan onko ovis ehkä tulossa/menossa?

Pyysin ukkoakin vilkaisemaan(en tiiä kyllä miks) ja aikansa tiirattuaan testiä alko suureen ääneen kailottamaan, että "selvä negatiivinen tämä on, ei siellä mitään ovulaatiota tässä kuussa tapahdu." Hyvä ettei perheriita saatu aikaiseksi :LOL: Tiedän kyllä varsin hyvin, että meikäläisen kohdalla ovulaatio olisi yhtä todennäköistä kuin lottovoitto, mutta silti ottaa päähän. Blaah. Ei olis pitänyt ollenkaan ostaa noita tikkuja, mutta uteliaisuus voitti...
 
Susimieli: Vaikka kielsit hehkuttamasta, niiiin Onnea! ..voimia tunteiden myllerrykseen.. :hug:

Olisin hakenu tänään ovistestin, mutta mitä! En löytäny meidän apteekista.. :confused: aikaa ei ollu jäädä ettiin tai kyseleen, ku oli töihin kiirus.. Mut, eikö ne tapaa olla raskaustestien kans hyvin samas paikas? No, paree kai tilata netistä.
Tää on alavatta aiva turpeena, eilen oli kunnon vihlasu oikeella puolella.. Käsittämätöntä tää kropan tutkiminen! Saispa nakattua aivot narikkaa ja lopettais tän ressaamisen!
 
Kirskis: Suuren suuret pahoittelut...jaksamisia :hug:

Susimieli : Onnittelut täältäkin... ;)

ON
Täällä edelleen odotellaan menkkoja...edellinen näin pitkä kierto ollut joskus viime syksynä...testiä meinaan loppuviikosta tehdä jos ei menkkoja näy vielä silloinkaan...hirveästi ei ole ollut kyllä mitään tuntemuksia joten negaa lähinnä odottelen ja tätiä kylään...
 
Ihan mahtavan paljon onnea Susimieli!! :flower: Kovasti tarrasukkia pikkuiselle, että pysyy kyydissä. :) Ehkä meidän muidenkin kannattaisi ottaa oppia ja lopettaa tämä stressaaminen... :)

Kristiina84 Niistä ovistesteistä. Silloin kun alotin testaamisen 21.3., niin tikkuun ilmestyi haalea haamu / viivan paikka ja omasta mielestäni se oli vahvimmillaan 23.3. Tosin tasavahvoja viivoja en onnistunut tikuttamaan, mutta oli se vahvin viiva kuitenkin selvästi näkyvissä. Nyt toissapäivänä oli vain semmonen viivan paikan tyylinen. Jostain luin, että naisen elimistössä on jatkuvasti pieniä määriä LH-hormoneja, jotka sitten ovat ennätyssuuret ovulaation aikoihin.

Nyt nimittäin kaduttaa pirusti, kun en viime viikolla niitä tikkuja käyttänyt. Jos täti tulee kylään ensi viikolla, niin sittenhän mahdollinen ovis olisi ollut viime viikolla :'( Silloin myös oireet olisi pitäneet paikkansa. Tosin minulla ne alavatsan nippailut ym. ovat jatkuneet jo kolme viikkoa. Valkovuotoa ei enää tule niin paljon, mutta välillä lorahtaa housuihin siihen tyyliin, että on mentävä vessaan tarkastamaan olisiko täti tullut kylään...

Niin toivoisin, että se täti nyt tulisi kylään, että saisi uuden kierron aloitettua. Tätä menoa meillä ei vuoden aikana montaa yrityskertaa ole :(

Postissa pitäisi tulla lisää raskaus- ja ovistestejä. On sitten taas tikut valmiina ensi kiertoa varten :)

(huomaatteko, en malttanut sittenkään jäädä taustailemaan ;) )
 
Mä oon vieläkin ihan fiiliksissä tuosta Susimielen plussasta :) Pitäisi itsekin lopettaa stressaaminen!

Täällä alkoi vihdoin ne menkat kunnolla! Viikon verran kesti sitä tuhruvuotoa (välillä enemmän ja välillä vähemmän). Ensimmäistä kertaa olin innoissani menkkojen saapumisesta, saapahan ainakin aloittaa uuden kierron :) Mutta voi helkkari kun koskee! Sanoin jo miehelle että parempi pitää huoli ettei menkkoja tule enää ensi kierrossa. Tietääkö kukaan onko tästä kierron heittelystä ja tuhruvuodosta haittaa kun yrittää raskaaksi?
 
Laurelle, se riski on olemassa pitkien kiertojen kanssa ettei välttämättä ovuloi ollenkaan... Itse en todennäköisesti ovuloinut ekassa luomukierrossa ollenkaan. Ei ainakaan ollu mitään sinne päin viittaavia oireita.

Katselin kalenteria ja tajusin, että minullahan on se gynekologi alle kahden viikon päästä :)
 
Keskiviikko 13.4.2011

Vauvantekohommissa jo :

nimim............ikä.................YK.................KP...........jännäpäivä

Laku91.........19...............2................69/?.........................?
Hennu86.....25...............2.................47/?...................5-7.4.
-Liv-...........23...............3..................47/39-45..................?
Mehiläinen 83..27.............3...............42/29-44............1-14.4.

Katharsis.........26............2........ ......39/26-28..............1-4.4.
Ngale..............23............3...............39/30-36..............4-10.4.
kaisla86_......24................5................29/30-35.....................?
milizza.........25................3................24/25-34...........14.-23.4.

Syksy2010.....30..............6..............22/31-35...........22.-26.4.
Line.............30................6................19/28..................22.4.
millimolli......25................8.............19/26....................22.4
Juliane.........24................5...............18/33..................29.4

Kristiina84....26...............4............ ...16/30-40.......................?
pikkumy.......25................7................15/28..........................?
Santsi..........28................2...................11/31......................?
Jo...............30...............3(KM yk2)........11/37...................10.5.

Mircea.........21................9...................10/32.....................5.5.
Manda86.......24..............5...................10/27-28..................2.5.
jjuuli............19.................2.... ...........10/27.........................?
Avocado.......29...............7..............10/25-31..............27.4.-3.5

Someoldsong..20..............13..........9/?....................................?
Namppis88...22................5...........6/28-60.........................?
Renesmee......29...........6..........4/29..... .............8.5(äitienpäivä)
Laurelle.......23................2.......... .....3/28-31..................8.-11.5

LeenaT........25...............4(KKM yk3)..............?/28..............23.4
PikkuMyy87....23.............1............................?...................?
Syysmyrsky.....?.............1(KKM yk 12)............?..................?


Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
sindi^^
Kirskis (KM, yk3)

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tuanni....................26..................................toukokuu 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
sansu86..................24..................................elokuu 2011
tryffeli89.................21...................................2011


:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2............?................YK1
Epa_88...............22...........24.2..............?.............YK4
köppiäinen.........24................7.3...............?..........Yk4
Susimieli...........22...............12.4............13.12........?

Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Viimeksi muokattu:
Hmmm... Listaa on nyt päivitetty. Kymmenen kertaa olen jo varmaan muokannut, kun olen huomannut virheitä... Suosittelen lämpimästi omien tietojen tarkastamista.

sansu86 Iloa ja tsemppiä häärjestelyihin! Päivitin sinulle yrityksen aloitukseksi elokuun, koska muistaakseni silloin aloitatte avioparina yrittämään =) Käythän aina kertomassa kuulumisia, vaikka yritys ei olekaan vielä ajankohtainen.

Susimieli Lisäsin sinut plussanneisiin ja nappasin LA tuolta odottajien puolelta. Toivottavasti tämä ok =)

Laurelle Olit aikaisemmin ilmoittanut uuden kierron tuhrujen vuoksi ja nyt olit päivitellyt tädin saapumisesta kunnolla. Eli minkään onkaan kiertopäiväsi?

Hennu86 Kiva vaan, että jäit tänne aktiivisesti rupattelemaan =)

LeenaT ja millimolli Mitä lääkäri sanoi silloin teille, milloin uuden yrityksen voi aloittaa vuotojen jälkeen?

ON Tänään tuntuu jo hieman paremmalta. Kohtu ilmeisemmin tyhjentynyt, koska vuoto on onneksi vähentynyt huomattavasti. Kämppä kiiltää, kun on tullut kiitettävästi harrastettua siivousterapiaa..
 
Kirskis, ikävää että säkin jouduit tähän tilanteeseen. Mulle sanottiin polilla, että ei ole mitään syytä odottaa yrityksen jatkamisessa. Toki toivoivat, että odottais ekat menkat, jotta raskausviikot olisi helpompi päätellä (eli rivien välistä ymmärrettynä tarkoittivat, etteivät haluaisi kustantaa yhtään ylimääräistä ultraa). Ohjeena oli myös, että jälkivuodon aikana kannattaa käyttää ehkäisyä tulehdusten välttämiseksi. Ehdottivat jälkitarkastusta ihan esim. terveydenhoitajan luona. No en oo käyny. En ymmärrä mitä hyötyä siitä olis. Ultra olis ainut mikä auttais siihen että näkisi onko kaikki tyhjentynyt.

Tässä onkin nyt omituinen tilanne menossa. Oviksen siis tikutin viime viikonlopulle ja tänään aamulla (dpo4) sit vuoti vähän sellaista ruskeaa limaa. Eikä oo aavistustakaan mistä se johtuu. Toivottavasti ei oo mikään tulehdus. Kun ei se ollut edes mitenkään menkkamaista, ei lainkaan veristä. Mitään muuta vuotoa ei ole enää ollut eikä kipujakaan. Ovispäivänä oli aikamoista nippailua ja kiristystä, mutta kyllä ne oli ihan vaan ovikseen liittyviä.

Ehdotus listaa koskien: Voisko ton laittaa järjestykseen jännäpäivien mukaan? Muistaakseni niin oli aikaisemmin. Siitä näkisi helpommin jännäilyt kuin kiertopäivien perusteella, koska kiertoja on niin monen pituisia. Eihän se paljon muuttuisi, mutta mä nyt oon tällainen pilkunviilaaja. :D
 
Hennu: Aika selkeät ovuloinnin merkit mulla oli joskus kp 17. En ainakaan vielä meinannut ottaa ovistikkuja käyttöön, ne kun stressais mua vielä enemmän. Katotaan jos ei muutamasta kierrosta tärppää niin ehkä sitten.

Kirskis: Tuo lista näyttää mun osalta ihan hyvältä. Täysin varma en nimittäin itsekään ole tuosta kierron aloituspäivästä mutta en tiiä onko sille loppujen lopuksi kamalan väliä :)
 
Jaahas, jostain syystä meikäläisen käyttäjätunnus oli hävinnyt kokonaan, ihan ihmeellistä... :confused: No teinpähän sen uudelleen.
Mutta kiitos Hennu86 tiedoista :) Tein äsken uuden ovistestin ja mun mielestä se oli haalempi viiva kuin eilen. Eli siis omaa tulkintaani on, että olisiko ovis voinut jo mennä muutama päivä sitten, koska eilisen ja tämän päivän välilläkin on eroa. Pitänee tehdä vielä huomenna testi ja katsoa onko entistä haaleampi. Lopputulos tästä on se, että entistä enemmän alan stressata tätäkin asiaa :D Toivotaan, että tuo sinun tilanteesi selviäisi piakkoin!

Kirskis kiitos päivityksestä :) Minun puolesta listaa saa muokata kuiten haluatte, tosin itselläni ei oo merkittynä jännäpäivää, kun en oikein sellaista osaa sanoa. Tämä on niin arpapeliä koko homma tällä hetkellä. Paljon tsemppiä ja jaksamista! :hug:

Ja vielä omanapailua... jo kolmatta päivää jatkuu alavatsan kipuilu/selkäkipu. Oon ihan ihmeissäni, että mitä on tekeillä, kun ei noista testeistäkään ota selvää. Tämä kipuilu on ihan uutta, tavallaan menkkakipua mutta ei niiden nyt kyllä pitäisi tulla, kun vasta terotkin aloitin. Siis jos nyt alkaa menkat lähipäivinä, niin minä alan oikeasti huutaa :kieh: Ensin ootat monta kuukautta menkkoja saapuviksi ja sitten kun vihdoin kierrot alkaa lyhentyä, niin tietysti lopputuloksena superlyhyt kierto.

Anteeksi, on vaan ärrimurri olo :ashamed:
 
Kirskis Kiitoksia muutoksista. Kaikki on oikein. Me lähdemme lasta yrittämään vasta aviopuolisoina. minulta jää kyllä pillerit pois tuossa kesäkuussa, jos tuo kierto tasottuisi edes hiukan. viimeks meni ainakin puoli vuotta. ja siin oli se keskenmenokin joka kans heitti kierron sekaisin. Kyllä minä kuulumisia tulen kertomaan

susimielelle kauheasti onnea plussasta. :flower: ja muillekkin joka plussan on saanut ja pahoittelut kaikille tädin kohdanneista
 
Tulen naapuripinosta aina välillä vierailulle vakoilemaan teidän kuulumisia, ja ilahduin kanssa kauheasti Susimielen plussasta! Onnea paljon, kunhan se ajatus alkaa tuntua tutummalta niin varmasti fiilis paranee ja pää selkiää! :)
 
Tuun taas tänne vähän avautumaan :D Mun naama, kaula ja rinta on täynnä finnejä ja oon huomannut hiuksia pestessä, että lähtee ihan älyttömästi hiuksia :( Mulla oli ennen (vielä pari viikkoa sitten) suht hyvä iho, ennen menkkoja saattoi tulla muutama näppy, mutta ei sen kummempaa. Ei olis ihme, jos työkaveritkin jo rupeaisivat ihmettelemään tätä "uutta murkkuikää"... Rinnoissa on tuntunut nyt muutamana päivänä kummia vihlaisuja, millaisia en ennen ole huomannut (pillereitä syödessä ei ollut IKINÄ mitään tuntemuksia eikä myöskään edellisissä luomukierroissa). Valkovuotoa tulee edelleen reippaasti ja välillä tuntuu pieniä elohiiriä vatsassa. Pieni toive taas herännyt, että josko nämä johtuisivat alkavasta raskaudesta, mutta luulen kuitenkin, että kyseessä vaan pillereiden lopettamisesta johtuvat jutut... Kuitenkin lauantaina testasin negan (nyt kp47/39-45?).
 
Tää menee nyt ihan omanapailuksi mutta on pää niin täynnä tätä yllätystä että vaikea muuhun keskittyä. Töissäkin tulee oltua ihan huulipyöreänä vain.. Pomolle sain sanottua tänään, aattelin että jos tulee poissaoloja tän takia niin se tietää sit. Ja mein pomo on niin reilu että se sanoikin heti vaan että "haet sit silti nyt tän kuun lopulla niitä vapautuvia paikkoja" eli ei ala karsiin multa töitä.

Soitin tänään neuvolaan, ensimmäinen neuvola on toukokuun ekalla viikolla, silloin oon jo viikolla 8+0.. Mukavan oloinen neuvolantäti oli, täällä olisi ultra vasta viikoilla 11-13, mutta kun sanoin ettei me oikein tiedetä varmasti mitä halutaan ja että meinattiin mennä yksityiselle alkuraskauden ultraan mutta ettei oo varaa (maksaa 150€) niin se varasi ultran meille tohon samaan. Aattelin että ukkokin saa tuntumaa vähän siihen mikä tuolla mahassa on. Niin on senkin sit helpompi sanoa mitä se haluaa. Ihmeen nopeasti sitä itse on asettunut jo ajatukset tän suhteen, kropassa huomaa että jotain on tekeillä, jännityksellä odotan tulevia viikkoja. Jänniä aikoja.

Minä käyn täällä teitä lukemassa, taidan nyt lompsia tonne plussanneisiin, vaikka hassua olla siellä kun puolisen vuotta oon tässä ketjussa ollut. Koko sydämestäni toivon että teille kaikille plussa pian tulee! Olette hurjan tärkeitä tyypit! :heart:
 
Kiitos Susimieli :heart: Toivotaan, että kaikki menee nyt hyvin :) Liikaa huonoja uutisia ollut meidän keskuudessa :(

-Liv-, kannattaa testata vaikka kerta viikkoon siihen asti, kunnes täti tulee kylään... Ainakaan noi liuskatestit ei hinnoilla päätä huimaa.

ON Täällä testattu eilen nega kp 47/"vain luoja tietää". Mullekin on ilmestynyt noi elohiiret: niitä on alavatsalla, reisissä, mahassa ja jopa nenässä! Harvemmin elohiiret minuu vaivaa, kun oon pari vuotta syönyt mm. magnesium-tabletteja. Kaliumia mun luulis saavan riittävästi, mutta mistäs sitä tietää. Mutta onhan se, että myös stressi voi laukaista elohiiret... Suonenvedot ovat onneksi pysyneet poissa.
 

Yhteistyössä