Esikoista yrittämään 2011

Viikonloppu vietetty ihanasta säästä ja seurasta nauttien. Jäi jopa hetkittäin vauva-ajatukset taka-alalle :)

Täällä mennään nyt kp 52 eikä tätiä kuulu edelleenkään. Välillä on sellainen tunne, että "Nyt ne alkaa", mut ei. Pitäis vaan unohtaa koko asia, niin kyllä ne sieltä tulis... Ja JOS mulla olis ollukin se ovis vasta toissaviikolla, niin nätisti pääsiäiseks pitäis täti kurvata kylään. Sitä odotellessa :LOL:

Tnya, tervetuloa joukkoon!! :)

-Liv- ja Mehiläinen83 Pystyn kyllä niin samaistumaan teihin kaikin puolin: kropan hormonit toimii miten sattuu ja testit näyttää negaa. Itse en enää usko raskauden mahdollisuuteen. Sen suhteen toivo on kuollut ja kuopattu tämän kierron suhteen.

Eilen juttelin puhelimessa veljeni vaimon kanssa, joka odottaa nyt heidän toista yhteistä lasta. Siinä jutellessa multa sitten tirahti itku, taas vaihteeks. Emäntä neuvoi, etten missään tapauksessa saisi alkaa syömään Teroluteja tai muita hormoneita. Hänelle ne olivat aiheuttaneet rankat alavatsakivut eikä olleet auttaneet kiertoon muutenkaan. Mitä nyt ite on netistä lukenut muiden kokemuksia, niin suurimmalla osalla terot sekä clomit ovat auttaneet oikein myönteisesti...

Lisäksi emäntä lohdutti, että kun olen kerta pillereitä syönyt 10 vuotta, niin elimistö voi olla pitkäänkin sekasin. Kiitos, tämän jo tiesinkin... On vain tullut mietittyä, että olisi pitänyt ne pillerit lopettaa jo ajat sitten... Turha sitä vaan on miettiä, kun tilanne on nyt mikä on. Miksei mun kroppa voi toimia normaalisti??!!

Sitten saa netistäkin lukea joidenkin naisten kirjotuksia: "Mulla, kun on tämä kierto niiiin pitkä: 32 päivää". Siis voi v***u sanon minä..

Mutta joo. Ei tämä kiroaminen paljon auta asiaa.
 
Täälläkin odotellaan menkkoja kunnolla alkavaksi. Nyt on muutaman päivän tullut melko isoakin tuhrua, niin että sidettä on tarvinnut käyttää, mutta edelleen vuoto vähäistä ja ruskean (välillä vaaleampaa ja välillä tummempaa) väristä. Kp on nyt 29 ja kun edelliset kolme kiertoa on ollut 26-27, tosin en oikein muista minkälaisesta vuotopäivästä olen kierrot aloittanut laskemaan, mutta nyt rupeaa ihmetyttämään. Lauantaina testasin negan eli raskaanakaan en ole. Entä jos tämän kierron vuoto onkin vain tällainen niukka vai kuinka kauan tää tuhru oikein kestää???

Eikä asiaa ja sen miettimistä helpota yhtään jutut mihin mahdollisiin vaivoihin tällaiset oireet voi liittää. Mulla kun on tuo aknekin. Tosin gyne silloin yk2 alussa sanoi kaiken ultran perusteella olevan kunnossa.

Lauantain olin kyllä aika maassa negan jäljiltä ja miehen olkapäätä vasten itkinkin, mutta nyt vähän parempi fiilis, mutta sais nyt sitten ne menkat alkaa kunnolla niin ei tarttis arpoa näitä kiertopäiviä. Tiedän, että monella teistä on paljon mua pidemmät kierrot ja siten paljon isompi huoli. Pettymystä aiheuttaa tämä oma tilanne silti. En halua että rupeaa uudestaan oman kierto venymään yli kolmenkymmenen. Jos tämä tuhru ei muutu kunnon vuodoksi ja loppuu esim. viikon päästä, voinko laskea nämä menkoiksi ja aloittaa uuden kierron tuhrun ekasta päivästä??

Anteeksi tämä suuri purkautuminen ja pelkkä omanapailu, mutta kuten huomaatte moni kysymys mietityttää. Helpottaa myös jotenkin kun saa kirjoitettua kaikki kysymykset ja katsoa niitä sitten ikäänkuin etäämmältä.

Oikein hvyää viikon alkua kaikesta huolimatta kaikille!

Hienoa susimieli, että pikkuhiljaa innostus näyttäisi valtaavan mieltänne!
 
Eilen pari tippaa vertaa vaikka oli vasta 26. kiertopäivä (kuukautiset alkaa yleensä 31.-35. päivänä). Tänään uudestaan. Omituista. Samapa kävi syyskuussa mutta enpä silloinkaan ollut raskaana. Mitähän se silloin mahtoi olla ja mitähän se nyt on. En oikein tiedä mitä uskoa "kiinnittymisvuodosta".
Kokemuksia?
 
Maanantai 18.4.2011

Vauvantekohommissa jo :

nimim..............ikä.............YK.................KP....... ....JÄNNÄPÄIVÄ

Laku91.........19.............2................74/?.........................?
Hennu86.......25.............2............... 52/?...................5.-7.4.
-Liv-.............23.............3................52/39-45..................?
Mehiläinen 83.27............3...............47/29-44............1.-14.4.
Katharsis........26............2........ ......44/26-28...............1.-4.4.
Ngale.............23............3...............44/30-36...............4.-10.4.

milizza............25............3...............29/25-34..............14.-23.4.
Tnya.............21............2.................26/28.....................20.4
Syksy2010.......30............6..............27/31-35................22.-26.4.
Line................30............6..............24/28.....................22.4.

millimolli..........25............8....... ......24/26....................22.4.
LeenaT............25...........4(KKM yk3)..?/28.......................23.4.
PikkuMyy87......23..........1.................18/24-30...............25.4.-1.5.
pikkumy...........25...........7................20/28...................26.4.

Juliane.............24...........5................23/33...................29.4.
Kristiina84........26...........4............ ...21/30-40..............27.4.-7.5.
Avocado...........29...........7................14/25-31............27.4.-3.5.
jjuuli................19...........2.... ...........15/27...................30.4.
Manda86..........24...........5...............15/27-28...............2.5.

Santsi..............28...........2...............16/31....................3.5.
Mircea..............21..........9...............15/32.....................5.5.
Renesmee........29..........6................9/29..... ........8.5(äitienpäivä)
Laurelle............2...........2.......... .....8/28-31.................8.-11.5.
Jo....................3............3(KM yk2)....16/37....................10.5.

kaisla86_........24............6...............3/30-35.................15.5
Someoldsong....20..........13..............14/?........................?
Namppis88........22...........5...............11/28-60..................?
Syysmyrsky.......?...........1(KKM yk12)....?.......................?


Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
sindi^^
Kirskis (KM, yk3)
Epa_88 (TM yk4)

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tuanni....................26..................................toukokuu 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
sansu86..................24..................................elokuu 2011
tryffeli89.................21...................................2011


:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim..................ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2................?................YK1
köppiäinen........24.............7.3.................?................Yk4
Susimieli...........22............12.4..............13.12.............?

Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Kirjoittelenpa minäkin kuulumisia taas välillä. Oireita ei juurikaan ole (tai on, mutta ei mitään niin erilaista ettenkö voisi kuvitella niitä), mutta eihän se vielä mitään tarkoita muuta kuin että on odotettava vielä. Pääsiäisenä pitäisi joko tärpätä tai tädin tulla kylään.

Meillä on suunnitelmia pääsiäiseksi ja nuo testaukset sattuu vähän huonoon ajankohtaan. Mietin, että voinko testata jo torstaina (jännäpäivä perjantaina) ja luottaa sen tulokseen vai onko jotenkin onnistuttava testaamaan vielä muinakin päivinä?

Tosiaan tällä listalla on ollut huonoa onnea tämän yrityksen kanssa. Mä olen toisaalta iloinen (tiedän, että kuulostaa kamalalta, pahoittelut siitä), että oon nähnyt kuinka herkkä prosessi tämä lapsen saaminen on. Useinhan ei kuule tuttavapiiristä tällaisia ongelmia, koska varsinkaan alkuvaiheen ongelmista ei useinkaan puhuta. Nyt ehkä osaa itse varautua paremmin mahdolliseen menetykseen, tai ei ainakaan oleta, että suurin osa onnistuu tuosta noin vaan täydellisesti.

Aknesta. Mulla on finnit palanneet. Erityisesti selkään. Alunperin teininä pillerit määrättiinkin aknen takia ja poissa ovat pysyneet tehokkaasti. Myös hiukset rasvoittuu nykyään nopeammin kuin aiemmin.

Hiivasta kysyisin myös teiltä. Välillä mä epäilen, että mulla voisi olla hiiva, mutta sitten se häviää. Onko teillä samanlaista vai onko se täysin selvä jos hiiva tulee? Eikö hiiva voi estää raskautumisen, vaikka olis vaan vähän?
 
Tnya Tervetuloa joukkoon jännäilemään!

Mehiläinen 83 Mulla oli alussa suurimmat oireet juuri tämä paineentunne ja sitten vessassa ravaaminen. Ja muistaakseni jännänpäivän aikoihin antoi negaa pienenpienellä haamulla, myöhemmin tuli haaleita plussia ja reilun viikon päästä jännästäpäivästä sain digin tekstin ja viikot. Toivottavasti sulle tulisi se plussa, vaikka nyt tällä hetkellä onkin kateissa!

Line Testejä on niin erilaisia, että osaan kai riittää vain yksi päivä siitä, kun menkkojen pitäisi alkaa. Kannattaa katsastaa testin kyljestä, että onko herkkä testi vai mikä on. Voihan sitä jo testata päivää ennenkin, kuka kieltää? Siitä hiivasta en tiedä, koska ei ole koskaan ollut (koputan puuta)... Mutta mulla on pariin otteeseen ollut emätintulehdus, joka oli täysi yllätys. Millasia oireita sulla on?

milizza Tottakai täällä saa purkautua! Täällä ollaan kaikki samassa tilanteessa ja ymmärretään sinua :)

Hennu86 Tsemppiä sinulle! Kyllä se täti sieltä jossain vaiheessa tulee, jos on tullakseen. Toivottavasti siellä kuitenkin olisi parempaa luvassa ;)

Laku91 Onkohan häntä näkynyt tai kuulunut missään?!

ON Täällä alkaa vähitellen tuntumaan ihan hyvältä. Pari todella huonoa päivää ollut, jolloin käytännössä itkenyt, itkenyt ja murehtinut pienen menettämistä. Välillä taas hassutellaan miehen ja sukulaislasten kanssa, että mieli ollut iloinen. Todellista tunteiden vuoristorataa! Anteeksi jo seuraava lauseeni, mutta pupuilu oli aivan mahtavaa tämän pienen tauon jälkeen! Pystyin tuntemaan ja nauttimaan tilanteesta! Luulin nimittäin, että minusta ei olisi siihen enää ikinä ja jännitin tosi paljon aluksi. Me ei taideta jaksaa odottaa niitä yhtiä kuukautisia ennen yrityksen uudelleen aloitusta... Mutta sehän on vaan hieno asia! :LOL:

Plussatuulia kaikille! :heart:
 
Heips!

Täällä ootellaan perjantaita.. Jännittää iha sikana jo valmiiksi. Yritän järkeistää, että ne menkat alkaa sillo. En pettys sitten nii pahasti taas. Mutta koko ajan joku kuiskailee, ei ne ala nyt se tapahtuu.

Harmi vaan, että niin on kuiskaillu viime elokuusta asti.. Listalla mulla o kiertopäivät eilen pompannu pikkusen liian korkeiks. Tänään on vasta kp 24.

Solis sitten Yk9 eessä. Viikonloppuna tein testin, kun oli iltamenoja. Näytti negatiivista, join sitten siideriä. Varmaan tunnen siitä sitten kamalaa morkkista vuoden, jos olenki raskaana. Tosin aika monethan o tuossa vaiheessa drinksutellu, mut siltikki.

Mie vaan haluan, et se pikkuinen tulis. Mie haluan ostaa sille sängyn, lipaston, pulloja kaikkea mahollista. Mie haluan laulaa sille ja hoitaa sitä. Nyt alkaa itkettää, kun aattelee, et jos niin ei käy koskaan.

Pikkuisen on maha kipeä, vasemmalta puolelta. Semmosta onttoa kosketusarkuutta. Tissit o oviksesta asti ollu arat, semmoiset et jos niihi koskee tuntuu hiekkapaperilla hinkkaamiselta. Yritän tässä nyt rauhottua, kiva mennä töihin punaisilla silmillä. Mie olen aika hyvä lietsomaan ittelleni paniikin aiheesta ku aiheesta. MIE HALUAN SEN VAUVAN! Mielellään heti huomenna jo.
 
Millimolli, mulla oli just tollaset tissituntemukset plussakierroissa. Hirveästi plussatoivomuksia sulle! Ja tuosta juomisesta. Kyllä minäkin viikonloppuna viiniä nautiskelin. Oon järkeillyt sen niin, että jos oliskin tärpännyt, niin sillä hetkellä olis se hedelmöittynyt munasolu vaan matkustellut mun sisällä eikä siihen kulkeutuisi mistään sitä alkoholia. Mun omaa hömppäfiksuilua. :D

Kirskis, mulla myös välillä muistot pienestä lapsenalusta nousee pintaan. Tuolla keskenmeno-palstalla on niitä runoiluja lapsen menettämisestä. En oo vieläkään pystynyt lukemaan niitä kokonaan. Olen ajatellut, että jonain päivänä kun olen yksinäni kotona eikä muita asioita tai tekemisiä mielessä, luen ne runot ja itken sydämeni kyllyydestä kaikki surut pois.

Line, voit hyvin testata herkällä testillä jo aiemmin (mutta älä vaan osta predictoria, se näyttää ihan mitä sattuu). Mulla näytti davidin herkällä testillä haaleaa haamua jo dpo9-10.

Mulla täällä jo ennakoi menkkoja, aamulla tuli vähän tuhrua. Ja nyt ei oo ollu tisseissä pienintäkään kipuilua, en tiiä oliko koko ovista sittenkään tässä kierrossa. Voikohan tätä edes laskea yk:ksi... Nippailuja on vaikka kuinka, mutta vissiin se on sitten vaan ihan normaalia eikä liity mitenkään raskauteen. Musta tuntuu että seuraava kierto on "the kierto". On tosi varma tunne siitä, vaikkei koko kierto ole vielä edes alkanut. Kunhan vaan saa miehen silloin petipuuhiin, tässä km:n jälkeisessä "kierrossa" ei herunut silloin ekana ovisplussapäivänä vaikka kuinka yritin, perhana.

Oon kerännyt tässä viimeaikoina rohkeutta kosia tuota mun miestä. Mutta vielä en ole uskaltanut. Olis ihana olla edes kihloissa sitten kun vauva syntyy (siis mähän olen varma että ensi talvena suunnilleen helmikuussa meille tulee vauva) ja sitten kesällä 2012 vois mennä naimisiin. Oon yrittänyt luoda tilanteita, joissa mies voisi kosia mua, mutta kun ei se tajua. Mun mielestä se olis miehen homma, mutta kai se on pakko itse tehdä, kun ei muuten tapahdu. Herranjestas alkusyksystä tulee jo 8 vuotta täyteen! Perjantaina mies sai veroehdotuksen ja kauhisteli sitten maksavansa kirkollisveroa yli 400 euroa vuodessa. Heitin siihen vitsillä, että mennään naimisiin, voit sitten sen jälkeen erota kirkosta, niin ei tarvii enää maksaa sitä veroa, mutta ei se siihen kommentoinut mitään. Joo ei kyl olis ollutkaan kovin romanttista. Miten teillä muilla on nää kosimishommat menneet?
 
LeenaT: Meillä isäntä oli lähdös viikoksi työreissuun ja meillä oli sen kyseisen viikon aikana vuosipäivä.. Vimppana päivänä ennen reissuun lähtöö oltiin tulossa anoppilasta kotiin kun meidän sohvalla oli Iso pehmokoira. Aattelin, että se on isännän vuosipäivälahja.. Luin kortin joka koiran edessä oli, "hyvää vuosipäivää, tulevalle vaimolle?".. Mulla ei oikee ensi menny perille, onko se tosissaa vai onko tää jotai huonoo huumorii, mutta kyllä se kosinta oli.. Nyt ollaa pari kuukautta oltu naimisis. =)

Mä oon ny aikalailla taustaillu vaa, tuntuu että olis helpompi olla tän vauvaressin kans.. Mutta tuun kyllä aina välillä ilmotteleen ittestäni.. Ja lukee teidän kuulumisia! Plussatuulia teille kaikille! :whistle:
 
LEENAT Meillä ei mies ole tehny elettäkää et mentäis joskus naimisiin :)
Tossa vasta se höpisi, että haluaa olla mun kanssa aina ja loppuiän, vaikka ei olekkaan vielä kosinu mua, mutta ehkä hän joku päivä sen tekee. Tuumin vaan, että en kuitenkaan pidätä hengitystä sitä ootellessa :D

Pikkumyy87 IHANA KOSINTA! :)

OMAA NAPAA JA RUTKASTI
Jouduin sitte lähtee töistä kesken päivän. Paloi niin taulu. Se vakkaripaikka tuleeki hakuun ehkä vasta syksyllä, kesälomasuunnitelmat menee kaikilta uusiks sit yks asiakas oli suoraan sanottuna VITTUPÄÄ. Mie pimahin ja räkytin melkeen sille takas. Märisin sitten tunnin töissä ja keskusteltiin pomon kanssa, että jos ottasin lomaa loppuviikon. Niin saisin levähdellä, ittekin tuumi, että on teettäny mulla nyt vähä liikaa töitä. Lähdin sitten kotiin, mutta tämä itku ei tunnu loppuvan. Äiti kysy olenko paksuna ku kerroin sille. Olisinki ni olis joku selitys tälle mielialan vaihtelulle, aamu kun alkoi niin kauniisti. Taian tehä testin jos vaikka vahingossa näyttäis plussaa. Jos sais ees jotenki ittensä rauhotettua ni olis aika ZEN.
 
Kiitos Kirskis kannustuksesta! Paljon voimia sulle, ihanaa että positiivisuus jo pilkahtelee.

Kosinnasta. Mä kosin meillä. Mäkin oon aina ollu sitä mieltä et se on miehen homma, mutta sit oma halu naimisiin oli niin suuri ja tiesin et mies ei ollut sitä edes ajatellut, joten sitten eräänä päivänä suihkussa ollessamme kysäisin. Kohta on oltu neljä vuotta naimisissa.

Hiivasta. Mulla on ollu monen monta hiivaa. Yhteen aikaan ihan joka kuukausi. Paloi täysin kiinni!! Oireet on selvät, mistä tunnistan oman hiivani. (kihelmöinti/kutina/arkuus alapäässä, runsas ja/tai kokkareinen valkovuoto) Nykyään havahdun jokaisen pieneenkin tuntemukseen tuolla alapäässä ja jos se ei mene päivässä ohi tai pahenee nopeasti, otan suun kautta otettavan lääkkeen. Sitä ei toki saa ottaa jos on raskaana eli turvallisinta sitä on käyttää ihan alkukierrossa. Muuten on turvauduttava puikkoihin.

Alkoholista. Munasolu kiinnittyy noin viidentenä päivänä hedelmöittymisestä ja vasta sen jälkeen mun ymmärtääkseni voi alkoholi ruveta vaikuttaan. Jos testin (herkkyys 10miu/ml) on tehnyt ja negaa näyttää niin kyllä mun mielestä voi hyvällä omalla tunnolla vähän siideriä tai punkkua nauttia. Mulla ei ainakaan mitään tulis jos mun tarvis koko yrittämisenkin aika olla täysin tipatta. Johan sitä kaveritkin ihmettelis ja arvailis. Ja tää ei nyt tarkoita että joka vloppu mun tarttis päästä alkoholin avulla päätä "nollaileen"

ON: Tänään on sentään tullu mahaan menkkamaisia tuntemuksia tosin hyvin hyvin lieviä, mutta vuoto taas on entisestään vähentynyt. Mitähän ihmettä tää on?
 
Mulla taitaa olla kaapissa parikin eri testiä ja myös clearbluen digitaalinen odottamassa. Mies sanoi, ettei saa käyttää ennen ku on varma, että tulee "raskaana" kun on niin kallis :) Ehkäpä testaan sitten torstaina niillä ja jos näyttää negaa niin oletettavasti menkat alkaa kuitenkin pe-la akselilla niin uskallaudun juomaan pari lasia viiniä jo ennen niitä.

Oireita liittyen hiivaepäilyyn mulla ei ole oikeastaan muuta kuin epämääräinen ehkä "hiivamainen" haju. Ei kutinoita juurikaan tai kokkareista valkovuotoa. Tietysti se saattaisi olla jotain muutakin, mutta tosiaan häipyy aina ennen ku ehdin miettiä tarkemmin, että asialle tekisi jotain.

Kosinnasta. Meillä mies hoiti homman kotiin, mutta olisin itse halunnut jo aiemmin naimisiin. Jotenkin miehet tuntuu kuitenkin tarvitsevan pidemmän aikaa miettimiseen. Näen sen kuitenkin myös positiivisena, koska en ainakaan itse haluaisi miehen miettivän myöhemmin olinko se oikea kuitenkaan hänelle. Eli parempi odottaa ja onnistua kuin hätiköidä ja erota jos ei onnistukaan. Toki mitään takuita ei ole mistään, mutta nämä ovat omia ajatuksiani.

Mehiläiselle uutta energiaa uuteen kiertoon!
 
Tiistai 19.4.2011

Vauvantekohommissa jo :

nimim..............ikä.............YK.................KP....... ....JÄNNÄPÄIVÄ

Laku91.........19.............2................75/?.........................?
Hennu86.......25.............2............... 53/?...................5.-7.4.
-Liv-.............23.............3................53/39-45..................?
Katharsis........26............2........ ......45/26-28...............1.-4.4.

Ngale.............23............3...............45/30-36...............4.-10.4.
milizza............25............3...............30/25-34..............14.-23.4.
Tnya.............21............2.................27/28.....................20.4
Syksy2010.......30............6..............28/31-35................22.-26.4.

Line................30............6..............25/28.....................22.4.
millimolli..........25............8....... ......24/26....................22.4.
LeenaT............25...........4(KKM yk3)..?/28.......................23.4.
PikkuMyy87......23..........1.................19/24-30...............25.4.-1.5.

pikkumy...........25...........7................21/28...................26.4.
Juliane.............24...........5................24/33...................29.4.
Kristiina84........26...........4............ ...22/30-40..............27.4.-7.5.
Avocado...........29...........7................15/25-31............27.4.-3.5.

jjuuli................19...........2.... ...........16/27...................30.4.
Manda86..........24...........5...............16/27-28...............2.5.
Santsi..............28...........2...............17/31....................3.5.
Mircea..............21..........9...............16/32.....................5.5.

Renesmee........29..........6................10/29...................8.5
Laurelle............2...........2.......... .....9/28-31.................8.-11.5.
Jo....................3............3(KM yk2)....17/37....................10.5.
kaisla86_........24............6...............4/30-35.................15.5

Mehiläinen 83..27............4...............1/29-47..................?
Someoldsong....20..........13..............15/?........................?
Namppis88........22...........5...............12/28-60..................?
Syysmyrsky.......?...........1(KKM yk12)....?.......................?


Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
sindi^^
Kirskis (KM, yk3)
Epa_88 (TM yk4)

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tuanni....................26..................................toukokuu 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
sansu86..................24..................................elokuu 2011
tryffeli89.................21...................................2011


:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim..................ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2................?................YK1
köppiäinen........24.............7.3.................?................Yk4
Susimieli...........22............12.4..............13.12.............?

Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Line, ymmärrän kantasi, mutta olisi outoa, jos mieheni ei pitäisi minua hänelle oikeana kun kuitenkin lapsistakin yhdessä haaveillaan. Lapsi kuitenkin on suurempi sitoumus kuin avioliitto.
Saas nähdä uskallanko ottaa asian puheeksi miehen kanssa..(ehkä jo tänään) ;)

Mehiläiselle pahoittelut menkoista. Toisaalta onneks ei kierto venähtänyt enää sen pidemmäksi.
 
LeenaT toivon todella, että menee hyvin - tsemppiä. :)

Ja tosiaan meillä ei ollut lastentekosuunnitelmia vaikeuttamassa tilannetta. Tosin niistä oli puhetta, mutta ei päätöksiä ja samalla jossain vaiheessa itse mainitsin sivulauseessa, että haluan naimisiin ennen kuin lapsia aletaan tekemään :)
 
Heippa!

Pahoittelut kaikille tädin saapumisesta!!:( On tämä välillä niin kurjaa. Mutta hienoa, että niin monelta löytyy positiivista energiaa ja ajatuksia jatkaa uudella tarmolla seuraavaan kiertoon! :)

Kirskis ihanaa, että sulla on jo positiivisempi mieli kaikesta kurjasta huolimatta. Mahtava asenne:) On luonnollista olla välillä surullinen, eihän tämä oikeeta olis jos ei missään tuntuis. Eikun vaan uuteen yritykseen, jos se tuntuu teistä hyvältä :) Plussatuulia!

Minä pidän täällä peukkuja kaikille jännittäjille!! :)

Kosinnasta me siis ollaan vielä kihloissa. Kosinta tapahtu lomamatkalla muutama vuos sitten (ja nyt tulee ällövaroitus:D) auringonlaskun aikaan ulkoilma ravintolassa, hyvä ettei ukko vielä polvistunut ja jotkin soittajat olis tulleet siihen. Minä en oo kovin romanttinen ihminen, tai ainakin tuo tapa oli aavistuksen liian hempeetä mun makuun, vaikkakin toki ikimuistoinen :) Minä en vaan osaa aina näyttää muille ihmisille rakkautta ukon kanssa, eri asia on tietysti sitten kahdestaan.

On: nyt on pari päivää ollu tosi masis fiilis. Töihin oon tsempannut itseni hyvin, mutta kotona oon sitten pillittänyt ja murehtinut kaikkea. Tajusin, että terot on aikaisemminkin aiheuttaneet mielialahirviön, joten ehkäpä syy on niissä. Välillä tuntuu, että koko elämä on ihan solmussa, kun työkuviot, hääkuviot, vauvakuviot ja kaikki mahdolinen on yhtä sekamelskaa enkä saa mitään otetta mistään. Loppuviikosta terot loppuu ja alkaa taas jännääminen, ehkä sekin taas vaikuttaa. Oon pyrkinyt realistisesti valmistautumaan menkkoihin, mutta myönnän että nyt pettymys tulee olemaan suurempi kuin kertaakaan tämän yrityksen aikana. Huomaatteko kuinka positiivinen ihminen oon? :D

Kiitos teille kaikille, että täällä saa jutella ja purkaa tuntojaan. Tämä pelastaa aika monta hetkeä tässä yrityksen myllerryksessä! :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei ihanat. Täällä päätettiin pitää taukoa yritämällä yrittämisestä, keskityn nyt häiden järkkäilyyn, ne siis kesällä. Meillä kosinta meni niin, että en edes tiedä oliko sellaista tai kumpi kosi. Tosi hämärää. Mentiin vaan katselemaan sormuksia ja sitten sattui löytymään kivat --> ostettiin ja laitettiin autossa sormiin. :LOL:
 
Ja niin se vaan täti saapui tuhruillen eilen kylään ja aukoi hanat yön aikana oikein kunnolla:headwall: nooh eilen oli vielä pettynyt olo, mut tänään mieli jo parempi ja kohti uutta kiertoa ja yritystä:saint: Eli mulla siis tänään kp2/27-28.. alkoi siis menkat eilen jo vaikka piti tänään, ennen kierto ollut niin kellon tarkka: /
 
Heissan kaikille! Minulle voi iän päivittää 25v. tuli vuosi tänään täyteen. :) mennään asian vierestä mut olisiko jollain ideoita mikä vikana kun mulla on jatkuvasti sellainen olo et on pissahätä tai et pääsee housuun.. ehkä aavistuksen kirveltää virtsatessa. ja seksi on yhtä kidutusta kun on sellainen polttava tunne alapääs kun mies tulee sisään. josta systä seksiä ei oo pahemmin. lääkäri totesi mulle hiivan ja klamydia tesstattiin vaikka tiesin negaks. sain hiivaan lääkkeen suun kautta otettuna mut en oo huomannut eroa mihinkään suuntaan. ja jotain muutakin testattiin mut ne oli ok.. omalle lääkärille jonot on pitkälti 2kk joten turhauttaa. ja mun asia ei ole päivystys asia.
 
sansu kauanko siitä on kuin otit hiivalääkkeen? Viikko on nimittäin se aika, jolloin sen pitäisi muutosta tehdä. Mutta todennäköisesti sulla on virtsatietulehdus, siinä on tyypillistä tuo jatkuva pissahätä ja kirvely. Nykyisin jos oireet vastaa VTI:tä, ei enää näytteitä oteta vaan saa suoraan antibioottihoidon. En tiedä missä asut, mutta terveyskeskuksesta pitäisi saada terveydenhoitajan kautta ko resepti, yleensä selexidiä siihen syödään. Toki välttääksesi turhat antibioottihoidot, voit myös pyytää lähetettä virtsan bakteeriviljelyyn, jolloin selviää mitä on ja jos on, mikä siihen puree. Yksi vaihtoehto on myös limakalvokuivuus, mutta siihen ei yleensä liity tuota jatkuvaa pissahätää. Toivottavasti tästä oli jotain apua...
 
Sansu HÄPI BÖÖRTHDEI TU JUU!!! :)

Mulla ainaki oli samanlaiset fiilikset, kun oli cluesolutulehdus. Sain puikkoja ja parani. Samassa kuussa raskauduin. No se meni tosin kesken, mut siltikki vaikutti aika paljon ku sai tulehuksen hoidettua. Todettii ihan papa-kokeessa.

ON: Masentaa ja ahistaa edelleen kaikki. Sain viikon hermolomaa. KIRJAIMELLISESTI. Hakkasin pihalla hankea palasiksi äsken apinan raivolla. Jotenkin vaa kaikki hajoaa kerralla.
Huomenna o kp 26 eli perjantaina selviää tilanne. EI ainakaa vielä ole tullut muuta ku negaa. Eli alkaa näyttämään siltä, että melkonen MISSION IMPOSSIBLE tämä lastentekohomma.
 
manda: ne oli mult tulehdusarvt ottanut ja ne oli ok. niis ei ollut mitään. ja meil terveyskeskukseen ei edes hoitajal pääse.. tätä vaan on tosi kauan jatkunut ja viimeks joulukuus annoin mein osastol yhdel hoitajal näytteen ja niis ei virtsatulehdusta ollut eikä mitään muutakaan. miettisin et jos mulla on Vulvodynia. aut armias vaan mut kun lääkäriin ei pääse.
 

Yhteistyössä