Esikoista yrittämään 2011

manda86 ja sansu86: Mä en ainakaan ottaisi antibiottikuuria ilman viljelyä, on meinaan kahta eri virtsatie-infektiota ja siihen toiseen ei perus antibiottikuuri auta... Tiedän vaan kun itsellä ollut kumpaakin sorttia ja joskus luultavasti syönytkin turhaa antibiottikuurin kun oli väärä, tämän vuoksi itse ainakin vaadin aina päästä antamaan näytteen.
 
Moi. Itsellä oli muutama vuosi takaperin paha virtsatietulehduskierre. Antibiootit ei auttaneet kun hetken, mutta kunnon karpalomehu auttoi. Et siis paljon menetä, jos testaat sitä. Itsellä Riitan Herkun karpalomehu auttaa pahoihikin oireisiin päivässä. Kannattaa juoda kuurina vielä oikeiden laannuttuakin, jos vaan tehoaa.
 
Sansu86, minulla todettiin Vulvodynia yli 10 vuotta sitten. Elin helvetissä 2-3 vuotta kun mitään ei löytynyt ja ensin alettiin hoitaa jotain hiivaa, sitten virtsatientulehduksia ja lopulta alettiin epäillä mielenterveyteni ja parisuhteeni toimivuutta. Minulla kehittyi hiljalleen todella paha vestibuliitti ja loppujen lopuksi yhdyntä ei enää ollut mahdollinen ollenkaan koska se vaan kerta kaikkiaan sattui niin pahasti. Se oli itselleni ja silloiselle parisuhteelleni rankka aika.
Itse sain asianmukaista hoitoa ja kohtelua vasta kun vaadin terveysasemalta lähetteen Naistenklinikalle, jossa tiesin toimivan maailmalla tunnettu asiasta perillä oleva lääkäri (Jorma Paavonen).
Voimia sinulle!

Ja minun jännäpäivää ei tarvi jännittää, kuukautiset oven takana, ei vielä kunnolla alkaneet mutta tuhrua tullut sunnuntaista lähtien.
Hyvää pääsiäistä!
 
Viimeksi muokattu:
Heip!

Minä tässä ajattelin näin kauniina kevätpäivänä, että NYT loppui stressaaminen, odottaminen ja kyttääminen... Aion elää tulevan kesän aivan normaalisti enkä tyyliin "Jos tässä kohta tulee raskaaksi, niin ei oikein uskalla alkoholia ottaa" jne. Ymmärrätte ehkä, mitä tarkoitan? :) Jos kesän aikana saataisiin kiertokin tasaantumaan, niin syksyllä olisi taas hyvät saumat jatkaa yrittämistä ja aloittaa taas terveellisemmät elämäntavat :)

Alkoi jo nimittäin tuntumaan, että päätä alkaa hajottaa ihan uskomattomasti ja se heijastuu myös töihin, vapaa-ajalle jne. Ei hyvä juttu ollenkaan.

Kyllä se lapsi saa alkunsa sitten, kun sen aika on... Meillä sen aika vain ei vielä taida olla.

Oikein hyvää pääsiäistä kaikille ja paljon plussatuulia!! :)
 
Onnea kaikille synttärisankareille! :)

Tervetuloa joukkoon keijutyttö :wave: Kyllä tänne mahtuu! Onko sulla käytössä jotain millä pyrit lyhentämään kiertoa vai ootko just lopettanut esim. pillerit tms?


Hennu86
Onnea(hassua sanoa näin) päätöksestä, jos se tuntuu teidän kohdalla oikealta :) En tiiä tarkoittaako se sitä, että poistut kokonaan täältä, mutta saapi täällä käydä aina välillä moikkaamassa, vaikka itsellä ei olisi yritys "päällä" :)
Oon nimittäin itselläni huomannut tuon vastaavan stressin ja kuten aikaisemminkin mainitsin, oon saanut jopa ukollekin luotua paineita :ashamed: Mut vauvakuume on aivan hirveä ja ainakin toistaiseksi jatketaan samalla tavalla, toki tietysti rentous ei tekisi mullekaan pahaa.

millimolli tsemppiä ja jaksamista sinne! Voin uskoa jotenkin sun tunteen, vaikka siis yritystä on mulla puolet vähemmän takana kuin sulla. Oon itsekin aikanaan "palanut loppuun" töiden takia, joten muistan ne fiilikset hyvin edelleen. Myös itselläni välillä ajatus siitä, jos en koskaan raskaudukaan, on todella ahdistava. En tämän pco:n takia tiedä ollenkaan, voinko ilman joitain lapsettomuushoitoja tulla raskaaksi, ei se ainakaan helppoa ole. Voimia huomiseen testaamiseen, minä pidän peukkuja!!!!:)


ON:
Tänään vika tero ja nyt alkaakin sitten jännääminen. Yritän valmistautua realistisesti tädin saapumiseen, mutta mutta... Mieli on ihmeellinen kun se alkaa kuvittelemaan kaikkea. *huoh*
 
Mulla tänään kp1/27-28 ja uudet jännät 17.-18.5. Ei yllättänyt, tuhrua tuli jo pari päivää enkä muutenkaan uskonut olevani raskaana. Alkoi menkat suht ajallaankin ovikseen nähden. Huomiseksi vasta odottelin, mutta päivä sinne tai tänne ihan sama. Nyt innolla uuteen kiertoon. Ja tästä seuraavasta kierrostahan tärppää sit, eiks niin. :D
 
noh asia ratkesi kävin töitten jälkeen terveyskeskukses kyselee. Heiltä suora vastaus mene yksityiselle ja mitään lähetettä he ei kirjoita. ai että kun ihanaa asua Raisios. Kai mä nyt juman kuat olisin jo mennyt yksityisel jos sellaisia ylimääräisiä rahoja olisi. muutenkaan mun tilanteeseen eivät kantaa ottanut.
 
Kristiina84 Kyllä minä täällä aion hengailla ja jännätä teidän muiden puolesta :) Enhän minä nyt pysty jättämään tätä palstaa noin vain :) Täällä on kuitenkin niin ihania naisia ja on hyvä, kun saa vertaistukea :) Vaikka nyt saa luvan riittää yrittäminen, niin edelleen mennään tjot-meiningillä.

Vielä Kristiina84:lle: Toivottavasti täti ei tulisi kylään ;)

Tosiaan, onnittelut kaikille synttärisankareille :flower: ja teretulemasta keijutyttö_90! :)

millimollille jaksamista ja toivottavasti pieni loma tekee hyvää :hug:

LeenaT, toivottavasti NYT on se kierto, että tärppää :)
 
Sansu86 Meitin kaupungissa pääsee puolen vuoden yrittämisen jälkeen alkukokeisiin kun jänkää (kilpirauhashormoni ja prolaktiini + siemennesteanalyysi) mut hoitoon vasta vuoden jälkeen. Tietty jos esim menkkojen myöhästymisen takia hakee lääkäriin niin pääsee niin pian kun on eka vapaa aika. Tällä hetkellä jonot siinä kolmen viikon luokkaa... Mut jokaisella kaupungilla on varmaan omat systeemit tonkin suhteen...

Tää mimmi hiljenee nyt pääsiäisen yli kun mennään leirille missä ei nettiä tod.näk oo saatavilla :) Munarikasta pääsisäistä teille :hug:
 
Perjantai 22.4.2011

Vauvantekohommissa jo :

nimim..............ikä.............YK.................KP....... ....JÄNNÄPÄIVÄ

Laku91.........19.............2................78/?.........................?
Hennu86.......25.............2............... 56/?...................5.-7.4.
-Liv-.............23.............3................56/39-45..................?
Katharsis........26............2........ ......48/26-28...............1.-4.4.

Ngale.............23............3...............48/30-36...............4.-10.4.
milizza............25............3...............33/25-34..............14.-23.4.
Tnya.............21............2.................30/28.....................20.4
Syksy2010.......30............6..............31/31-35................22.-26.4.

Line................30............6..............28/28.....................22.4.
millimolli..........25............8....... ......27/26....................22.4.
LeenaT............25...........4(KKM yk3)..?/28.......................23.4.
PikkuMyy87......23..........1.................22/24-30...............25.4.-1.5.

pikkumy...........25...........7................24/28...................26.4.
Juliane.............24...........5................27/33...................29.4.
Kristiina84........26...........4............ ...25/30-40..............27.4.-7.5.
Avocado...........29...........7................18/25-31............27.4.-3.5.

jjuuli................19...........2.... ...........19/27...................30.4.
Manda86..........24...........5...............19/27-28...............2.5.
Santsi..............28...........2...............20/31....................3.5.
Mircea..............21..........9...............19/32.....................5.5.

Renesmee........29..........6................13/29...................8.5
Laurelle............2...........2.......... .....12/28-31.................8.-11.5.
Jo....................3............3(KM yk2)....20/37....................10.5.
kaisla86_........24............6...............7/30-35.................15.5

Mehiläinen 83..27............4...............4/29-47..................?
Someoldsong....20..........13..............18/?........................?
Namppis88........22...........5...............15/28-60..................?
Syysmyrsky.......?...........1(KKM yk12)....?.......................?


Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
sindi^^
Kirskis (KM, yk3)
Epa_88 (TM yk4)

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tuanni....................26..................................toukokuu 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
sansu86..................24..................................elokuu 2011
tryffeli89.................21...................................2011


:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim..................ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2................?................YK1
köppiäinen........24.............7.3.................?................Yk4
Susimieli...........22............12.4..............13.12.............?

Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.[/QUOTE]
 
Perjantai 22.4.2011

Vauvantekohommissa jo :

nimim..............ikä.............YK.................KP....... ....JÄNNÄPÄIVÄ

Laku91.........19.............2................78/?.........................?
Hennu86.......25.............2............... 56/?...................5.-7.4.
-Liv-.............23.............3................56/39-45..................?
Katharsis........26............2........ ......48/26-28...............1.-4.4.

Ngale.............23............3...............48/30-36...............4.-10.4.
milizza............25............3...............33/25-34..............14.-23.4.
Tnya.............21............2.................30/28.....................20.4
Syksy2010.......30............6..............31/31-35................22.-26.4.

Line................30............6..............28/28.....................22.4.
millimolli..........25............8....... ......27/26....................22.4.
LeenaT............25...........4(KKM yk3)..?/28.......................23.4.
PikkuMyy87......23..........1.................22/24-30...............25.4.-1.5.

pikkumy...........25...........7................24/28...................26.4.
Juliane.............24...........5................27/33...................29.4.
Kristiina84........26...........4............ ...25/30-40..............27.4.-7.5.
Avocado...........29...........7................18/25-31............27.4.-3.5.

jjuuli................19...........2.... ...........19/27...................30.4.
Manda86..........24...........5...............19/27-28...............2.5.
Santsi..............28...........2...............20/31....................3.5.
Mircea..............21..........9...............19/32.....................5.5.

Renesmee........29..........6................13/29...................8.5
Laurelle............24...........2.......... .....12/28-31.................8.-11.5.
Jo....................3............3(KM yk2)....20/37....................10.5.
kaisla86_........24............6...............7/30-35.................15.5

Mehiläinen 83..27............4...............4/29-47..................?
Someoldsong....20..........13..............18/?........................?
Namppis88........22...........5...............15/28-60..................?
Syysmyrsky.......?...........1(KKM yk12)....?.......................?


Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
sindi^^
Kirskis (KM, yk3)
Epa_88 (TM yk4)

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tuanni....................26..................................toukokuu 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
sansu86..................24..................................elokuu 2011
keijutyttö_90.................................................elokuu 2011
tryffeli89.................21...................................2011


:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim..................ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2................?................YK1
köppiäinen........24.............7.3.................?................Yk4
Susimieli...........22............12.4..............13.12.............?

Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Viimeksi muokattu:
hui, onnistuikohan tuo listan päivitys nyt oikein? Rohkaistuin ja päivitin sen nyt ekaa kertaa. Tarkistaa menikö kaikki oikein ja kertokaa toki, jos tein jotain väärin. Ainakin lista tuli näköjään kahteen kertaan, vaikka ei ollut kyllä tarkoitus. Sori jo etukäteen kämmini!

Tervetuloa keijutyttö_90! Lisäsin sut listalle myöhemmin aloittaviin. Kerro toki lisää itsestäsi niin lisäillään niitäkin sitten.

ON: Keskiviikkona loppui tuhru kokonaan. Eilen (to) aamulla tein herkän (10miu/ml) testin ja haamu siihen piirtyi! Hetken haukoin henkeäni, koska olin varautunut, että tuhru oli vain merkki, että mullakin rupeaa kierrot meneen sekaisin. Sen jälkeen oon vain vuorotellen leijunut innoissani ja vuorotellen palauttanut itseäni taas maan pinnalle, että en liikaa vielä innostuisi. Tänään tein samanlaisen testin taas aamulla ja taas tuli haamu. Ke illalla mahassa möyrysi ja tuli hetkellisiä ällötyksiä, eilen ja tänään on nipistellyt mahassa. Voisikohan tämä olla oikeasti totta? Mietin, että josko sunnuntaina tekis seuraavan testin. Mikähän kannattaisi tehdä, kaapista kun löytyy edelleen Davidin herkkä (10miu) sekä Substpharman herkkä (20miu) ja Clearblue digital. Nyt vatsassa rupesi taas kihelmöimään kun ajattelinkin tätä raskausmahdollisuutta, iik. :)
 
hmmm.. mitähän tää mun "täteily" on.. tiistai-iltana eli päivää odotettua aiemmin alkoi tuhruvuoto ja maha oli menkkamaisesti kipeä, keskiviikkona tuli jonninverran enemmän vuotoa, kipua ei ollenkaan.. eilen sit tuli taas tuhrua ja nyt yön aikana ei ollu tullu mittään:O mitähän tästä pitäs olla mieltä?:rolleyes:
 
testi nega, oksettaa, tissit kipeet, maha turvoksissa, yms.
Eiköhän se täti ala tulemaan kohta. Mie vihaan sitä niin paljon. Sydämeni kyllyydestä.

Jotenki yritän uskotella ittelleni, et ne mun testit o jotenki viallisia. HAH.
Tätä menoa mie olen kohta psykoosissa. Täytyy lopettaa tämä haaveilu ja alkaa tosihommiin.
Mie niin halusin sen jo. Mie en käsitä miksi paskat ihmiset saa lapsia tosta noin vaan, ja vahinkoja tapahtuu. Mut miksei mulle voi koskaan käydä onnellisesti.
 
milizza En oo testannu.. oon tässä miettiny et pitäis testata ku tää ei oo yhtään normaalia mulle, et menkat on näin niukat.. tänään on tullu niin vähän tuhrua, että hyvä että siteestä huomaa.. Hieman huonoa oloakin taas ilmassa..:O Aattelin et vois käyä ostamassa semmosen Clearbluen digitestin tuossa ens viikon alussa niin pääsee tästä ihmetyksestä. Apua nyt muaki alko jännittää kun luin miten sulle on tullu haamu:D Toivottavasti vahvistuu :heart:
en tiiä kirjotinko tähän pinoon vai toiseen tuossa ennen "menkkojen" alkua, ku rinnoissa oli ja on edelleen nännipihoissa noita valkoisia nystyröitä.. eipä nuo oo minnekkää hävinny, vaikka "menkat" näyttää olevan loppumassa:confused:
 
Täällähän on jännät paikat :)

Onnea milizza haamusta! Toivotaan, että se siitä vahvistuu kunnon viivaksi! :)

Tnya, kannattaa testailla ensi viikolla ;)

Täällä ei mitään uutta. Tätiä ei kuulu, mutta onneksi kaikki alavatsan nippailut ym. on loppuneet. Olen siis käytännössä kattoen oireeton tällä hetkellä... Niin olin silloin ennen edellistäkin tädin kyläilyä. Mitkään oireet eivät etukäteen ennakoineet kyläilyä ja sieltä se sitten tupsahti :) Katotaan, mitä gyne sanoo tiistaina.
 
pitkästä aikaa kirjottelemassa.. päivittäin käyn teidän juttuja lukemassa, mutta laiska kun oon niin ei tuu itte mitään kirjoteltua tai ees merkkiä jätettyä.. :( pitäis ehkä yrittää ryhdistäytyä..
Täällä odotellaan menkkoja just sopivasti vapuksi :( Nimittäin raskauden mahdollisuus tästä kierrosta on todella pieni, olin juuri otolliseen aikaan työmatkalla.. Ainoastaan poikkeuksellisen aikanen ovis, hyvin säilyneet siittiöt tai myöhänen ovis voi pelastaa. Tai mistä mä silti tiedän ovuloinko ollenkaan?!? Oon miettinyt et pitäiskö ruveta tikuttamaan, ihan kokeeks.. Sais edes jotain testailla, kun parissa viime kierrossa en oo edes raskaustestejä päässy tuhlailemaan. Kierto ollu tasan 33 päivää jo useamman kierron ajan ja oonkin päättänyt et ainakin siihen asti odottelen ennen kun testaan eikä sit oo tarvinnu testata. Hyvä se silti on et kierto on tasainen, ei pidä valittaa :)
Mä oon mielessäni aina mietitty, et jos nyt raskautuisin niin mitä erityispäiviä ois edessäpäin tulossa, jolloin vois läheisille kertoa raskaudesta jotenkin hauskasti.. Esim. silloin marraskuussa kun yritys alotettiin ajattelin et jos heti tärppää, niin laitan viestiä jotenkin ystävänpäivä kortin muodossa menemään Sitten oli ajatus et molempien äideille äitienpäivänä, mut ei sekään sitte onnistunut..:( mitähän seuraavaks keksii?? Mun äiti täyttää kesällä pyöreitä, ehkä siitä vois ottaa seuraavan etapin.. Onko muilla mielessä mitään keinoja kertoa, entä ootteko puhunu miten pitkään pimitätte tietoa vaan itsellänne?

Hauskaa ja munarikasta pääsiäistä kaikille!! Toivotaan et pääsiäismunissa olis tänä vuonna kunnon yllätykset ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä