Esikoista yrittämään 2011

Hohhoijaa, kun väsyttää! Viikonloppuna tullu nukuttua piiiitkiä yöunia eikä oikein taho jaksaa mitään. Työviikko kyl vei mehut ja nyt ilmakin on tollain harmaa ja märkä :/ Huomenna mulla onkin ylimääränen vapaapäivä, jonka aattelin käyttää siivoamiseen :D Jos huomen olis jo sen verran energiaa, ku nyt on pyhittänyt päivät vaan olemiselle...

Pikkumyy87, teretulemasta joukkoomme iloiseen (no ehkei meil nyt aina niin iloset fiilikset oo, mut kuitenkin) :)

Manda, turhaan tunnet syyllisyyden tunnetta siitä, että olit viihteellä. Monet odottavat äidit saattavat vetää joka viikonloppu perseet, kunnes huomaavat olevansa raskaana tyyliin jo 7. viikolla. Itelläni tosiaan se asenne, että niin kauan kuin testissä ei näy mitään, niin en ota stressiä.

Täytyykin tähän väliin kertoa. Mun kaveri sai tytön tammikuussa 2008. Tosin, tää kaveri ei tiennyt olevansa raskaana! Se laitto mulle viestiä ja kertoi, että on saanut tytön. Vastasin siihen epäuskosena, että "Mitä h*****tiä? En ees tienny, että ootat?!" (asuttiin jo eri paikkakunnilla eikä oltu nähty). Kaveri vastas: "Joo, en miekää tienny." Oli menny kovien vatsakipujen takia päivystykseen ja siitä tunnin päästä olikin synnytyssalissa. Oli tullu "pikkusen" kiire hommata kaikki tarvikkeet vauvalle ym... Mut ensijärkytyksestä toivuttuaan heillä on menny hyvin :) On siis näköjään tuokin mahdollista, että tuleva äiti on täysin tietämätön siitä, mitä tuleman pitää. Eräs tuttuni sai tietää olevansa raskaana, sillon kun oli menossa jo 6. raskauskuukausi. Siinäkin vain 3 kk aikaa totuttautua ajatukseen, että vauva on tulossa. Hurjaa.

Mut joo. Toisilla se käy noin helposti ja toiset tuskailee kuukausitolkulla eikä mitään tapahu. Itteääki ärsyttää, kun tulee tarkkailtua kaikkia kehossa tapahtuvia asioita. Mut toisaalta on hyvä tuntea oma keho, mutta liika on liikaa :D

Eilenkin join 3 lonkeroa ja niiden jälkeen alko ihan hillitön päänsärky ja vähän sellanen kuumeinen olo, vaikkei kuumetta ollutkaan. Myös väsymys oli ihan järkyttävä. Ei normaalia mulle :D Menin siis aikasin nukkumaan ja nukuin kevyesti lähemmäs 10 tuntia. Edellisenä yönä tuli nukuttua noin 12 tuntia.

Toisaalta nyt toivon, että täti kurvais ens viikolla kylään ja saatais uus kierto alkuun. PMS-oireista ei tosin ole tietoakaan. Ne alkavat yleensä noin viikkoa ennen tädin kyläilyä. Alavatsaa on edelleen nippaillut, muttei sillee menkkamaiseen tyyliin. Noh, pian sen näkee, mitä tuleva viikko tuo tullessaan...

Jaksamista ja tsemppiä meille kaikille! :heart:
 
Täällä ei ole mitään oireita mihinkään suuntaan. Ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon. Menkkoja odottelen siis tulevalla viikolla alkavaksi. Harmittaa vaan, kun tuntuu että joka aamu herää toivoen että olisi jotain yökötystä tai jotain mutta ei. Eihän sitä tiiä vaikka olisi oireeton raskaus, mutta silti. Yrityskerta 9 alkaa, jos nyt ensi viikolla menkat ilmestyy kuvioihin. Laskin kyllä, että miun kierto ei oo ees tasaantunut vielä. Kaksi edellistä ovat olleet kestoltaan 32 ja 36. Tätä kiertoa menossa nyt KP 31.

Huokaus. Mutta hei Kirskis ONNEA ONNEA ONNEA :flower::kiss:
 
Mircea, toisilla naisilla tuollainen pidempi kierto on ihan normaali ja silti voivat tulla raskaaksi ilman lääkitystä :) Ei siis luovuta toivosta :) Mulla nyt menossa kp 38.

Yks mun huomio on jäänyt teille kertomatta. Viime viikolla kokeilin piruttain, mitä ovistikku näyttää. Tuli vain haalea viivan paikka, ei muuta. Toissa viikolla testiviiva oli haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta kuitenkin selkeästi nähtävillä. Mulla siis on tainnut olla ovis toissa viikolla. Wuhuu! :)

Viime yönä näin unta, että raskaustesti näytti niin vahvaa plussaa kuin olla ja voi. Unessa menin jotenkin ihan hämilleni. Mietin, miten kerron miehelle, kun hän oli töissä. Aattelin, että odotanko siihen asti, että hän tulee kotiin vai soitanko saman tien. Heti alkoi kaikki ajatukset jylläämään päässä. Aamuyöstä sitten tuntui pari kunnon kramppia alavatsalla. Pistän ne suoliston toiminnan piikkiin :)

Alitajunnan ja unien yhteys on kyllä valtava. Toivon niin kovasti sitä plussaa, että se tulee jo uniin asti. Sit aamulla joutuu pettymään, kun palauttaa ittesä maan pinnalle ja toteaa, että tuskin tässä nyt raskaana ollaan... Mutta. Tänään aion nauttia tosta ulkona vallitsevasta vesisateesta, koska lumet saa kyytiä ja kevät on niin lähellä :)
 
No tuleepas miun seuraava päivitys nopeaa. Nimittäin tänään tuli vessareissulla vaaleanpunaista tuhrua pyyhkiessä. Ei ole kyllä mitään menkkaoireita kovin paljon ollut, mutta katsellaan jos muuttuu runsaammaksi tämän päivän aikana niin tulen päivittämään tilanteeni. :/
 
Mircea, mulla on kans hieman pitkä kierto, 30-35 päivää. Nyt viimeksi ollut 35 ja 33. Mulle lääkäri sanoi että tää voi olla ihan luonnollinen kierronpituus, jos pysyy kuitenkin suunnilleen samana. Mutta jos on vielä pitempi kierto aina niin lääkärille voi mennä jo aikaisemmin kuin vuoden yrityksen jälkeen!
Eikös se ole niin että jos on pitkät kierrot niin ovulaatio voi jäädä tulematta, tai tulee todennäköisesti ainakin vain joskus? Kokeilin ovulaation tikuttamista viime kierrossa ja en tainnut sitä löytää, joten nyt päätin etten laita rahojani niihin testeihin enää. :)
Ja pari päivää sitten oli menkkamaista jomotusta oikealla puolella, jospa se oli ovis! :)
Onko teillä mitään ovulaatio-oireita?
 
Mircea :hug:

kaisla86_ Mulla oli pari viikkoa sitten todennäköisen ovulaation aikoihin himot korkealla. Normaalisti oon aika haluton ( :( ), mutta silloin kyllä halutti ja puuhailtiinkin 20. ja 23.4. Oli myös nippailua alavatsalla ja limaisempaa vuotoa (piti ihan tarkistaa kuukautispäiväkirjasta).

Tosin tuon oviksen jälkeen (luotan, että se oli sitä!), mulla on jatkunut alavatsan nippailut, turvotus, väsymys jne jne. Odotan, että pääsen tän kuun lopulla sinne yksityiselle gynelle, jos se vaikka ultrais mun kohdun ja munasarjat. Ennen pillereiden alottamista mua ei edes tutkittu, että mistä niin rankat epäsäännölliset menkat johtui. Tuskin se oli normaalia, että kahden vuoden kuluessa menkkojen alkamisesta kierto vain paheni eikä säännöllisyydestä voitu puhua missään vaiheessa. Myös kivut ja vuodon määrä lisääntyi. Tosin sekin on sukurasite.

Tätä kiertoa kun vertaa edelliseen (kp 72), niin huomattavasti enemmän kehossa on tapahtunut jotain. Antaa toivoa edes vähäsen.

Ja minä hölmö menin tänään aamulla tekemään raskaustestin --> nega. Jos tässä nyt malttais odottaa vaikka perjantaiaamuun toivoen, ettei menkat ala sitä ennen...
 
Hennu86 Toivottavasti se oli ovis! :) Silloin on ainaki mahiksia jos ovulaatio tapahtuu, vaikka olis epäsäännölliset kierrot.

"Elämäntapamuutoksista": Olen elänyt normaalia elämää nyt yrityksen aikana, ekassa yk:ssa jätin kaiken alkoholin pois mut sit ajattelin että pyh, tässähän voi mennä vaikka kuinka pitkään...
Sen jälkeen oon käyny ihan normaalisti baarissa ja juonut alkoholia, mutta en humalaan saakka oletetun ovulaation ja kuukautisten alun välissä. Luin jostain että alkoholin juonti huonontaa hedelmöittymistä/kiinnittymistä, ja lisää varhaisia keskenmenoja, joten olen ottanut rauhaisasti "jännäpäivinä".
(Siis, heh, en ole mikään himoryyppääjä joka muuten olisi joka viikko kännissä.)

Sitten jos onnistun tulemaan raskaaksi jonain päivänä, ajattelin etten raskausaikana värjäile hiuksiani ja käytän suurimmaksi osaksi luonnonkosmetiikkaa, ainakin ihovoiteita yms. millä tulee paljon läträttyä. Ja tietty koitan syödä mahdollisimman terveellisesti, ei mitään valmispitsoja joka päivä :)
 
kaisla86_ Toivottavasti oli ovis :)

Multa tää netti pitäis kieltää kokonaan. Tai ainakin pääsy sivuille, mistä pääsen lukemaan kaikkea raskauteen liittyvää. Välillä on toiveikas olo, että voisin olla raskaana, mutta enimmäkseen mielen täyttää pettymys pitkästä kierrosta johtuen ja mahdollisesta ovulaation puuttumisesta. :(

Mietin tässä, että silloin kun ensimmäiset luomumenkat alkoivat 26.2. ei mulla ollut mitään oireita viitaten tulevaan tädin kyläilyyn. Se vain yllätti silloin aamulla. Eikä kyllä ollut mahdolliseen raskautumiseenkaan liittyviä oireita, vaikka tätiä oli saanut odotella kauan. Tosin olin 2 testiä tehnyt ja molemmat näyttivät negaa.

Pillereiden aikana mulla oli loppuvaiheessa menkkatuntemuksia jo kaksi viikkoa ennen tädin kyläilyä ja tämän kyläilyn alettua alkoi mieletön väsymys ja turvotus. Nyt olen noista kahdesta kärsinyt 1,5 viikkoa. Ehkä se täti sieltä tulloo...
 
Heih. Juuh. Päivittäkää miulle YK 9 :)/) KP 1/32 Jännäpäivähän olisi sitten 5.5.2011 jos nyt näillä kierroilla mennään. Tää oli nyt toinen kierto, jossa oli 32 päivää joten veikkaisin että se on se miun kierron pituus. Katsellaan ja kuulostellaan. Harmittaahan tällainen kun jo yhdeksäs yrityskerta. Pillereitä syönyt vuodesta 2004 ja lopetin ne viime vuoden elokuussa. Tän siitä sitten sain "palkaksi" :( Niin ja kysymys: Te joilla pitkät kierrot tai useampi yrityskerta kertynyt onko teillä mikä bmi? Itselläni kun on pientä ylipainoa vaikka elänkin tosi terveellisesti mm. liikuntaa säännöllisesti enkä hirveästi syö edes epäterveellistä ruokaa. Gyne todennut, että sillä voisi olla vaikutusta asiaan. En tiedä.
 
No mie voin varmaan laittaa pitkät kierrot pillereiden lopettamisen ja lievän ylipainon piikkiin... Pitäis joku 3 kg saada pois, niin olisin ton bmi:n mukaan normaalipainonen...

No juu. Yritän joku päivä opetella ton listan päivittämisen...
 
Jo
Maanantai 4.4.2011

Vauvantekohommissa jo :

nimim............ikä.................YK.................KP...........jännäpäivä

Laku91.........19...............2................60/?.........................?
Namppis88..22................4.................42/28-60..................?
Hennu86........25...............2...............38/?.........................5-7.4
Mehiläinen 83..27.............3...............33/29-44............1-14.4.

Katharsis.........26............2........ ......30/26-28..............1-4.4.
Ngale..............23............3...............30/30-36..............4-10.4.

Avocado.......29...............6................27/26-31....................?
jjuuli............19.................1.... ...........27/?.........................?
Renesmee....29................5........ ......25/28.....................7.4.
Laurelle.......23................1............ ..25/28......................7.4

kaisla86_......24................5................20/30-35.....................?
milizza.........25................3................15/25-34..............14.-23.4
Line.............30................6................10/28.....................22.4.
millimolli......25...............8..... ..........9/26..........................?

Juliane.........24................5...............9/33.........................29.4
Kristiina84....26...............4............ ...7/30-40.........................?
pikkumy.......25................7................6/28..........................?
Jo...............30...............3(KM yk2)...............2/37..............10.5.
Mircea.........21................9...............1/32............5.5.
Manda86.......24..............5................1/27-28.........2.5.

PikkuMyy87....23.............1............................?...................?
Syysmyrsky.....?.............1(KKM yk 12)............?..................?
LeenaT........25...............4(KKM yk3)..............?/28..............?


Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
sindi^^

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tuanni....................25..................................huhtikuu 2011
sansu86..................24..................................huhtikuu 2011
Susimieli.................22..................................kesällä 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
tryffeli89.................21...................................2011
Syksy 2010.............30...................................kevät 2011

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2............?................YK1
Epa_88...............22...........24.2..............?.............YK4
köppiäinen.........24................7.3...............?..........Yk4
Kirskis..............25...............31.3...........28.11........YK3


Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1888774-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-talvella-2010-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Viimeksi muokattu:
Jo
Koitin päivitellä, toivottavasti meni edes sinnepäin... Tänne tuli vihdoin täti =) päästään jatkamaan yritystä! Samalla päräytin uudelle vuosikymmenelle, huh :D
Flunssasta kun selviän niin alotan kuntoilun, kesäkuntoon juhannukseen mennessä. Vaikka vaa'an mukaan suht ok kilot niin oma olo on löysäillyn talven jäljiltä aika lösähtänyt. Ja vatsalihastreenistä ei varmasti ole haittaa jos se vauva joskus hamassa tulevaisuudessa suvaitsee tulla...

Kirskikselle onnittelut! :flower:
PikkyMyy87 tervetuloa! Laitatko vielä tarkempia tietoja kierrosta?
Mircea - täti. Damn. No, ei muuta kun uutta yritystä. Periksi ei anneta!!!
 
Täällä elellään jänniä päiviä...viimeiset kolme kiertoa olleet 32-35, ja tänään tosiaan kp33, eikä tätiä ainakaan vielä näy... Maha- ja alaselkä ovat olleet kipeänä eilen ja tänään samaan malliin, kuin normaalisti kuukautisten ensimmäisinä päivinä...olenkin siis koko ajan ravannut vessassa, että jokos nyt alkoi, mutta ei ainakaan vielä...eikä toivottavasti ollenkaan :D... testailua suunnittelin kuitenkin vasta loppuviikosta tai seuraavana maanantaina, jos täti ei ole silloin vielä saapunut :)
 
Jo: Tarkempia tietoja mulla ei kierrosta viä oo.. Oon syöny pillereitä 7vuotta ja nyt itseasias tänään alkoi aika ilman ehkäisyä.. Eli mitää hajua normi kierrosta ei oo. Jotai iänkaiken vanhoja kiertoja kattelin, mutta eihän siitä ny tie kuinka menee..

Kuinka muilla on pillerien lopettaminen vaikuttanu, fyysisesti/psyykkisesti?

Kaisla86_: Oon ihan samaa mieltä ton netin kieltämisen kans! Mutta, on se ihana ku saa jakaa asioita jonku kans. Me ollaan ainaki miehen kans puhuttu, että vauvahaaveista ei viä puhella. Ja plussan kertominen sitte joskus on suunniteltu vasta ensimmäisen neuvolan jälkeen.. Mutta, siihen ny on viä aikaa..
 
Pillereiden lopettamisesta. Söin kymmenen vuotta pillereitä ja viimeisen pillerin otin 15.12.2010 ja 18.12.10 alkoi normaali tyhjennysvuoto, joka kesti sen 5 päivää. Tämän jälkeen seuraavat menkat alkoivat 26.2.11... Varaudu Pikkumyy87 siihen, että elimistöllä voi tovin kestää ennen kuin hormonit ym. palautuu normaalille tasolle.

Itselläni oli koko alkuvuoden tasasen tappavan paska fiilis ja painoakin tuli pari kiloa lisää. Onneks painon suhteen asia on tasoittunut, samoin mielialan. Sanotaan näin, että helmikuun alku oli todella vaikeaa psyykkisesti. Mulla oli myös töissä silloin kiireitä ja paineita, joten nekään eivät asiaa helpottaneet. Nyt onneksi luistaa hyvin :)

Ensimmäiset luomumenkat olivat ensimmäisenä päivänä ehkä hitusen runsaammat kuin pillereiden kanssa. Luin, että tämä saattaa johtua siitä, kun ovulaatiota ei ole tapahtunut, vaikka elimistö (kohtu ym) valmistautuneet ovulaatioon sekä mahdolliseen hedelmöittymiseen ja loppujen lopuksi elimistö väsyy odottamaan ja verta saattaa tulla vähän enemmän kuin normaalisti. Ja pitkissä kierroissa ovulaatiota ei siis välttämättä tapahdu.

Toisilla kierto palautuu hyvinkin nopeasti normaaliksi pillereiden lopettamisen jälkeen ja saattaapa se tärppikin tulla heti ekalla yrityskuukaudella :) Tsemppiä Pikkumyy87 :)

Nyt mulla on tässä kierrossa menossa kp 39, mutta luulen bonganneeni oviksen pari viikkoa sitten. Nyt sitten jännätään, että kurvaako täti tällä viikolla kylään vai tulisiko iloinen yllätys raskaustestiin.
 
Kuinka muilla on pillerien lopettaminen vaikuttanu, fyysisesti/psyykkisesti?
Mulla ei oo vaikuttanut mitenkään muuten kuin että menkat on niukemmat kuin pillereiden aikaan "pillerimenkat" oli. En huomaa mitään psyykkisiä muutoksia enkä esim. lihomista, yms. :)

Ei kai ylipaino vaikuta muuten kuin että sillon PCO:n riski on suurempi? Niin olen luullut.
Itse oon normaalipainoinen, kiertoni vähän venähti pillereiden jälkeen. Ennen kuin söin pillereitä eli noin kuusi vuotta sitten, kiertoni oli n.27 päivää, nyt ollut siis 33-35...

Hennu86, sullahan on jännät paikat, toivotaan parasta! (Mä teen aina tossa vaiheessa kärsimättömänä pari testiä ja sit ärsyttää kun menkat alkaa ja turhaan meni rahat testeihin. :D )
Jos tunsit oviksenkin niin merkit on sulla hyvät!!!
 
Eeeei ku anteeksi, kyllä se ylipaino voi vaikuuttaa, nörttäsin ja löysin tietoa:

"...Painon vaikutus hedelmällisyyteen

Lihavuus aiheuttaa naisen lisääntymisterveydelle monia vaaroja (Tiitinen ym. 2000, Koivunen ja Morin-Papunen, tässä numerossa). Erityyppiset kuukautishäiriöt ovat lihavilla yleisiä, ja nuoren ylipainoisen naisen lapsettomuus myöhemmällä iällä on kolme kertaa todennäköisempi verrattuna normaalipainoiseen (Rich-Edwards ym. 1994). Hedelmällisyyden kannalta vyötärölihavuus on naisilla lantiolihavuutta ongelmallisempi (Zaadstra ym. 1993). On arvioitu, että 0,1 yksikön kasvu vyötärö-lantiosuhteessa vähentäisi 30 %:lla hedelmöittymisen todennäköisyyttä (Zaadstra ym. 1993). Usein ylipainoon liittyy munasolun kypsymis- ja ovulaatiohäiriöitä, mutta riippumatta lapsettomuuden syystä ylipainoisilla naisilla lapsettomuuden hoitojen tulokset ovat merkittävästi huonommat kuin normaalipainoisilla. Lukuisissa tutkimuksissa on todettu laihdutuksen hyödylliset vaikutukset hormonitalouteen, kuukautiskiertoon ja hedelmällisyyteen. Jos lapsettomuuteen ei ole muita syitä kuin ylipaino, jo 5–10 %:n laihtuminen voi auttaa jopa puolta lapsettomista pareista (Tiitinen ym. 2000). ..."
(Lähde: Aikakauskirja Duodecim
2002;118(5):527-530)

No joo ehkä joku pari kiloa sinne tänne ei vaikuta, mutta mahkut paranee nähtävästi jos saa ylimääräistä pois. Toisaalta voisi kuvitella että rankka laihdutus ei myöskään olis hyvä...
 
Tiistai 4.4.2011

Vauvantekohommissa jo :

nimim............ikä.................YK.................KP...........jännäpäivä

Laku91.........19...............2................61/?.........................?
Namppis88..22................4.................43/28-60..................?
Hennu86........25...............2...............39/?.........................5-7.4
Mehiläinen 83..27.............3...............34/29-44............1-14.4.

Katharsis.........26............2........ ......31/26-28..............1-4.4.
Ngale..............23............3...............31/30-36..............4-10.4.

Avocado.......29...............6................28/26-31....................?
jjuuli............19.................1.... ...........28/?.........................?
Renesmee....29................5........ ......26/28.....................7.4.
Laurelle.......23................1............ ..26/28......................7.4

kaisla86_......24................5................21/30-35.....................?
milizza.........25................3................16/25-34..............14.-23.4
Line.............30................6................11/28.....................22.4.
millimolli......25...............8..... ..........10/26..........................?

Juliane.........24................5...............10/33.........................29.4
Kristiina84....26...............4............ ...8/30-40.........................?
pikkumy.......25................7................7/28..........................?
Jo...............30...............3(KM yk2)...............3/37..............10.5.
Mircea.........21................9...............2/32............5.5.
Manda86.......24..............5................2/27-28.........2.5.

PikkuMyy87....23.............1............................?...................?
Syysmyrsky.....?.............1(KKM yk 12)............?..................?
LeenaT........25...............4(KKM yk3)..............?/28..............?


Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
sindi^^

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tuanni....................25..................................huhtikuu 2011
sansu86..................24..................................huhtikuu 2011
Susimieli.................22..................................kesällä 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
tryffeli89.................21...................................2011
Syksy 2010.............30...................................kevät 2011

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2............?................YK1
Epa_88...............22...........24.2..............?.............YK4
köppiäinen.........24................7.3...............?..........Yk4
Kirskis..............25...............31.3...........28.11........YK3


Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1888774-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-talvella-2010-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.[/QUOTE]
 
Tästä se sit lähtee...pettymysten suuri kierre. Halusin välttää tätä mahdollisimman pitkään, mutta enhän mä sellaiseen pysty ja menin tänään tekemään testin. Negaahan se näytti :(... nyt vain odotellaan sit tätiä saapuvaksi...
 
Noniin, meitin eka yk vaihtui sitten kakkoseen kun eilen tuli täti kylään...... Höh, oireetkin oli niin lupaavia (ja jatkuvat edelleen). Eli jossei tämä vatsan turvotus ja kipu sekä jatkuva huono olo ala kadota, niin eessä lekurikeikka. :( Varsinkaan kun mulla ei koskaan ole kuukautisiin liittynyt minkäänlaista kipuilua tai turvotusta..
Noh, jos jotain hyvää yrittää löytää, niin ainakin mun munikset toimii täsmälleen samalla ajalla kuin ennen pillerien syömistäkin :p Ei pitäis heti ekasta kerrasta masentua, mutta tietty heti alkaa salaa ajatella että mikä on vikana.. No toivotaan plussatuulia tähän kiertoon :)
 
Miulla pillereiden lopettaminen vaikutti fyysisesti painon nousuna. Tähän tietenkin lisään sen, että lopetin myös tupakoinnin. Silloin kun vielä söin pillereitä ja poltin tupakkaa olin hoikimmillani. Sanotaanko, että joulukuussa 2009 painoin vielä hienot 70kg, mutta nyt painan jo 82 kg. Tullut ihan reippaasti lisää painoa ja se näkyy vartalossani.

Olen lisännyt liikuntaa (mm. sauvakävelen joka päivä töihin ja työmatka on 3 kilometriä. Ei kovin paljoa, mutta hyödyllisempää sauvakävellä kuin vain kävellä.) ja vähentänyt naposteltavien määrää, mutta tuntuu ettei paino putoa millään. Silloin kun aloitin tupakan polton painoni tippui nopeasti johtuen siitä, että aina kun oli nälkä menin tupakalle.

Tämänkin vuoksi miuta masentaa, kun huomaan ettei esim viime kesäiset farkut mene päälle. Heikkoina hetkiä olen jopa ajatellut tupakoinnin aloittamista uudelleen. Olen ihan umpikujassa, kun tuntuu ettei paino putoa millään vaikka mitä yritän :(
 

Yhteistyössä