Esikoista yrittämään 2011

Ihanaa Kirskis!!! :heart: Kattelin just että samoilla kp mennään mutta mulla jää kyllä samanlaiset uutiset varmaan kertomatta. No perässä tullaan plusssapinoon :D :D Nyt tarrasukat pikkuselle jalkaan ja 9 kk kasvuaikaa! :hug:
 
Paljon onnea Kirskis :flower:

En ole nyt täällä hyvin kerennyt käymään ja kommentoimaan. Miut voisi nyt tiputtaa tuonne taustailemaan. Tulen sitten toukokuun lopulla takaisin, kun palaan reissusta. Täällä alkoi nyt yk 9...tuntuu aika hirvittävältä luvulta tuo..mutta minkäs teet. Jospa se sitten tärppäisi, kun pääsee vähäksi aikaa täältä pois. Tänään tuntui aika uskomattomalta, kun kävin katsomassa kaverin pientä tyttöä. En osannu mitään sanoa, kunhan vaan tuijotin ja ukko tuijotti vieressä. Kyllä siinä vauvakuume entisestään nousi :)

Toivotan teille kaikille mahdottoman paljon plussaonnea ja jaksamista tämän kuumeilun kanssa :heart:
 
Onnea onnea onnea Kirskis ! Täällä miulla taas on nännit todella arat, pieniä punaisia verisuonia näkyvissä rinnoissa ja outoa kyllä jotain raskausarpien tapaisia mahassa :S En mielestäni ole paljoa tässä nyt lihonnutkaan. Onko kellään tietoa mistä voisi johtua? Voihan se kai olla, että oon lihonnut mutta en kyllä omasta mielestäni :C
 
Paaaljon varovaista onnea Kirskis!!! Toivottavasti siitä alkoi nyt pikkuruisen suuri ja ihmeellinen matka ja toisi myös meille muille onnea!

ON: Mulla lipsahti täs muutaman päivän aikana muutamalle ystävälle tämä yrittämisuutinen. Tai ei lipsahtanut, mutta kun suoraan kysyttiin niin en viitsinyt valehdellakaan. Vannotin heidät kyllä olemaan hiljaa asiasta. Tosi vaihtelevin tuntein mietin tuota kertomista. Välillä tuntuu et oli hyvä juttu, mut välillä vähän harmittaa. Samoin hyvin vaihtelevasti olen miettinyt myös raskauden kertomisesta sitten aikanaan. No kunhan nyt päästäisiin sinne asti joskus...

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
 
Paljon onnea Kirskis!! :flower:

Vitsi, kun itsekin pääsisi joskus testaamaan sen plussan... :)

Täällä on selvitty tyttöjen illasta ja arki on taas koittanut. Jos kyseinen ilta jäi toistaiseksi mun viimeiseski ryyppyillaksi, niin olipahan meillä kyllä mukavaa! Aivan mahtava porukka, ruoka oli hyvää ja ilta meni muutenkin ihan nappiin. Mikäs siinä oli Hummer-limusiinin kyydissä ajella ;)

Täällä on nippaillut vasemmalta puolelta jo viikon verran. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Torstaina iltapäivästä iski ihan järkyttävä väsymys, joka jatkui perjantaina ja olo oli muutenkin itkuinen ja ärtynyt. Normaalisti nämä oireet enteilevät tädin kyläilyä, mutta tätiä ei kuitenkaan ole kuulunut eli täällä mennään nyt kp 31. Toivottavasti olen oikeasti ovuloinut viime viikolla. Vaikkei nyt tärppäiskään, niin ainakin mun elimistö toimii...

Pillereiden lopettamisen jälkeen en kyllä ole kokenut hirveän negatiivisia asioita. Tosin alkuvuosi meni tasaisen paskalla fiiliksellä, kun tuntui olevan PMS-oireet päällä koko ajan. Onneks mieli tasottu ja nyt on ihan samanlaista kuin pillereidenkin kanssa. Tosin on paljon ihanempaa tutkailla, miten oma keho toimii näin luomuna :)
 
Maanantai 28.3.3011

Vauvantekohommissa jo :

nimim............ikä.................YK.................KP...........jännäpäivä

Laku91.........19...............2................53/?.........................?
Juliane.........24................4................35/33.............27-28.3.
Namppis88..22................4.................35/28-60..................?
Kirskis..........25...............3................35/26-28..............21.3.

pikkumy.......25................6................33/28.......................?
Hennu86........25...............2...............231/?.........................?
Kristiina84....26...............3............ ...30/?.........................?
millimolli......25...............7..... ..........29/26-30...................?

Mehiläinen 83..27.............3...............26/29-44............1-14.4.
Mircea.........21................8...............25/34-36............9-11.4.
Katharsis.........26............2........ ......23/26-28..............1-4.4.
Ngale..............23............3...............23/30-36..............4-10.4.

Manda86.......24..............4................22/27-28.................5.4
Avocado.......29...............6................20/26-31....................?
Renesmee....29................5........ ......18/28.....................7.4.
kaisla86_......24................5................13/30-35.....................?

milizza.........25................3................8/25-34..............14.-23.4
Line.............30................6...............3/28.....................22.4.

Syysmyrsky.....?.............1(KKM yk 12)............?..................?
Jo...............29...............3(KM yk 2)...............?..................?
LeenaT........25...............4(KKM yk3)..............?/28..............?

Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
sindi^^

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tuanni....................25..................................huhtikuu 2011
sansu86..................24..................................huhtikuu 2011
Susimieli.................22..................................kesällä 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
Laurelle..................23...................................toukokuu 2011
tryffeli89.................21...................................2011
Syksy 2010.............30...................................kevät 2011

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2............?................YK1
Epa_88...............22...........24.2..............?.................YK4
köppiäinen.........24................7.3...............?..........Yk4


Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1888774-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-talvella-2010-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
sindi^^ Siirsin sinut nyt tuonne taustalle. Ihanaa reissua, minne ikinä menetkään! :)

Kiiiiiiitos valtavasti onnitteluista! :heart: Joo, se oli tosiaan haalea plussa, kun en itse sitä osannut sanoiksi vääntää. Nyt odotellaan testejä saapuviksi, niin jos saisi sitten niihin vahvat viikot. Tilasin kans clearbluen digin, niin jos siinä näkyisi viikot suoraan :) Ilmeisesti mulla on nyt alkanut tai huomenna alkamassa jo viides viikko laskurin mukaan!

Oireet on vähä muuttaneet muotoaan. Alussa ennen sitä haaleaa oli todella paljon sitä paineentunnetta, mutta nyt lähinnä vaan vihlontaa. En edelleekään tiiä, miltä sen nippailun pitäisi tuntua, niin en tiiä, että onko sitä. Ruokahalu ei ehkä enää ole niin valtava, mitä se kävi tuossa yhdessä välissä. Hengästyn ihan törkeen helposti esim. rapuissa tai kävellessä. Asutaan kolmannessa kerroksessa ja nousen rappuja kuin alakerran mummeli :LOL: Väsyttää edelleenkin todella paljon.

Kai sitä raskaana ollaan, mutta silti haluan ne vahvistukset testeistä. Miehen kanssa jutellaan siitä, koska muusta nyt ei osaa puhuakaan. Mies taas kyselee, että joko potkii :) Olen alkanut miettimään toimintasuunnitelmaa häihin, jotka ovat tulossa reilun kuukauden päästä. Silloin ei varmasti kukaan tiedä meidän lisäksi asiasta.

Tuota listaa päivittäessä tajusin, että todella monella on alkamassa jännät päivät! Ihan ryminällä kaikki vaan plussaamaan! :) :heart:
 
Kristiina84
Heippa kaikille!

Oon ollut vkl:n reissussa ja kun tulin täällä käymään, niin mitäs täällä odottikaan. Mahtavia uutisia, sydämellisesti onnea Kirskis!! :heart: Aivan ihanaa! Kerro sitten heti kuulumisia, kun teet uuden testin. Toivottavasti viivat vahvistuu! :)

ON: Menkat ei vieläkään ole alkanut, menossa kp30 ja 6 pvää vikasta terosta. Eli odotellaan, kärsivällisyyttä taas testataan. Murr. Varmaan lähipäivinä teen testin, jos ei menkkoja kuulu. Toiveikas en kyllä oo, luultavasti vaan kierto edelleen venyy...
 
Hennu86 vähänkö kiva, jännäpäiväkaveri :hug: Jos ei taaskaan tärppää, niin sit mulla seuraava onkin jo yk5 :O

...Ja mä kun ajattelin joskus nuorempana, että käärön voi tilata tosta noin vaan, tietää et toimitusaika on se 9kk niin siitä sit laskis koskas ois sopiva vuodenaika. Pyörittelin päässäni, että ei toimitusta ihan tammikuulle, koska sitten sillä ei oo aikuisena kivaa kun vanhenee ekana samanvuotisista. Tai ei ihan loppuvuoteenkaan, ettei tarttis odotella ajokorttia ja katsella turhautuneena kun luokkakaverit pärräilee. Ja mä pidin tähän regressioon asti itseeni ihan fiksuna ihmisenä :D
 
Manda , mullahan se alkaa sitten VASTA yk 3, jos ei nyt tärppää, mutta mieluiten laskisin tämän yk 2:n ensimmäiseksi yrityskerraksi, kun on sellainen fiilis, etten ovuloinut ensimmäisessä luomukierrossa ollenkaan. Mutta olkoon :) Tosiaan tädin kyläilyä odotan joskus 5. - 7.4. Jostain vain olen saanut päähäni, että tämä kierto on noin 40 päivää :D Tuolloin 7.4. tulee vuosi mun hyvän ystävän/naapurin emännän yllättävästä poismenosta :'(

Täällä jatkuu alavatsan nippailu vasemmalta puolelta. Johan tässä tuli viime yönä mietittyä, että kai siellä on vain jotain vikaa. Tuskin tälläinen jatkuva nippailu on ihan normaalia? Yön aikana se nippailu levisi hetkellisesti koko alavatsaan, mutta asettui sitten taas vasemmalle puolelle...

Viime yö oli muutenkin... noh, aika surullinen. Olen nyt viikon verran nähnyt aika selkeitä unia ja ne muistaa aamulla hyvin. Viime yönä näin sellaista unta, että meidän äiti sairasti syöpää ja elinaikaa oli enää joku muutama hassu päivä. Meille lapsille ei oltu asiasta aiemmin kerrottu. Voi tsissus, miten itkin siinä unessa ja vaan halasin äitiä. Itkin siinä samalla sitä, että menetän äitini ja toiseksi sitä, ettei äiti tule koskaan näkemään meidän tulevia lapsia :'( Muutenkin viime yön unet olivat ahdistavia ja surullisia. Sellainen fiilis jää jännästi päälle...
 
Täällä testit näyttää edelleen puhdasta negaa. Joten sitä seuraavaa kiertoa odotellessa... Tosin ois pitäny alkaa jo, jos oireet mahollisesta oviksesta (jos niistä ny mitää otti selvää ku koko alkukierto oli omituinen) piti paikkaansa. Huoh.
 
Onnea Kirskis!!

Voi voi, tää palstan lukeminen taitaa pahentaa mun vauvakuumetta ja tuskailua asian parissa. :)
Jos pitäis vaan näpit erossa tästä tietokoneesta ja menis vaikka lukemaan koulujuttuja niin aika ei ehkä matelisi näin hitaasti (kohti seuraavaa "jännäpäivää").

Kävin viime viikolla yksityisellä gynellä ja kuulemma ei tosiaan haittaa vaikka menkat olisivat kuinka niukat vaan, kunhan kierto on suht säännöllinen. Joku täällä taisikin samaa sanoa mutta kävin kuitenkin kysäisemässä...
 
Tiistai 29.3.2011

Vauvantekohommissa jo :

nimim............ikä.................YK.................KP...........jännäpäivä

Laku91.........19...............2................54/?.........................?
Juliane.........24................4................36/33.............27-28.3.
Namppis88..22................4.................36/28-60..................?
Kirskis..........25...............3................36/26-28..............21.3.

pikkumy.......25................6................34/28.......................?
Hennu86........25...............2...............32/?.........................?
Kristiina84....26...............3............ ...31/?.........................?
millimolli......25...............7..... ..........30/26-30...................?

Mehiläinen 83..27.............3...............27/29-44............1-14.4.
Mircea.........21................8...............26/34-36............9-11.4.
Katharsis.........26............2........ ......24/26-28..............1-4.4.
Ngale..............23............3...............24/30-36..............4-10.4.

Manda86.......24..............4................23/27-28.................5.4
Avocado.......29...............6................21/26-31....................?
Renesmee....29................5........ ......19/28.....................7.4.
kaisla86_......24................5................14/30-35.....................?

milizza.........25................3................9/25-34..............14.-23.4
Line.............30................6...............4/28.....................22.4.

Syysmyrsky.....?.............1(KKM yk 12)............?..................?
Jo...............29...............3(KM yk 2)...............?..................?
LeenaT........25...............4(KKM yk3)..............?/28..............?

Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
sindi^^

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tuanni....................25..................................huhtikuu 2011
sansu86..................24..................................huhtikuu 2011
Susimieli.................22..................................kesällä 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
Laurelle..................23...................................toukokuu 2011
tryffeli89.................21...................................2011
Syksy 2010.............30...................................kevät 2011

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2............?................YK1
Epa_88...............22...........24.2..............?.................YK4
köppiäinen.........24................7.3...............?..........Yk4


Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1888774-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-talvella-2010-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Hennu86 :hug:

Elettiinpä tuossa listassa uutta vuosituhatta, kun useampaan kertaan tullut päiviteltyä vuodella 3011.

ON Testit eivät tulleet tänään, niin jäädään sitten odottelemaan. Kiukuttaa, kiukuttaa ja vielä enemmän kiukuttaa... Kuvotus tullut kuvioihin. Tänään on huono päivä. :(
 
Kristiina84
Hennu86 mä myös nään joskus tosi ahdistavia unia ja ne todellakin jää päälle päivän ajaksi. Toivottavasti painajaiset menis sulla nyt nopsaan ohi, hus!

Kirskis :hug:

Tänne voi päivitellä Kp1/30-40, yk4, menkat alkoi yöllä :( Pahus sanon minä! Myönnän, että oli toiveita, vaikka tiesin jo perjantain selvän negan perusteella, että ihme pitää sattua jotta siihen jotain ilmestyisi tällä viikolla. No, säästyipähän taas yksi testi. Laitan tuon kierron pituuden nyt noin, luultavasti näillä teroilla saadaan kierto tuohon kolmenkymmenen huippeille.

Että katseet kohti yk4:sta ja terokiertoa numero 3. Tämän kierron jälkeen(jos siis ei tärppää) pidän gynen määräyksestä 2kk:n tauon teroissa ja katsotaan alkaako luomumenkat. On ainakin hitsin kivuliaat menkat, töissäkin oli tosi paha olla koko päivä...
 
Hennu86 :hug: Mulla on välillä kanssa todentuntuisia painajaisia. Kerran unessa mua ammuttiin jalkajousella päähän, ja tunsin sen nuolen mun silmäkulman yläpuolella :x Aamulla muistin vieläkin sen tunteen. Hyi yök.

Kristiina84 voi harmistuksen harmistus. Voimia sinne. Oon monesti miettiny sitä, että eikö menkoissa riittäis se niitten tuoma mielipaha. Tartteeks niitten vielä sattuakin :(

ON: Ei mitään. Pelkkää ensi maanantain odotusta :D
 
Kiitos kaikille halauksista :heart:

Kristiina84 :hug:

millimolli :hug: Jostain olen lukenut, että jos ollaan ensin yrittämällä yritetty monta kuukautta ilman tärppiä ja sit jätetäänkin varsinainen yrittäminen poies, niin melkein heti tärppää... Helpommin vaan sanottu kuin tehty, että lopettaa stressaamisen ym! :(

Täällä palstalla on nyt muutenkin vähän surullisen oloiset fiilikset. Kaikilla on omat murheensa, mutta kuitenkin niin samanlaiset muiden kanssa. Mulla alavatsan nippailu helpotti eilen ja siinä vaiheessa viimeistään tuli: "Enpä taida ainakaan raskaana olla". On niin vahvasti nyt negatiivinen asenne, mutta kuitenkin tuolla syvällä alitajunnan syövereissä toivoisi olevansa raskaana... Mutta pelottaa se, että mitä pitemmät kierrot, sitä epätodennäköisempää on ovulaatiot. Plaah!
 
PLÄÄH!

Todennäköisesti selvis syy mun nippailuille:

"Keltarauhanen todennäköisesti aiheuttaa vihlontaa ja repäisyjä (alavatsalla/sillä puolella mistä munasolu on irronnut) ovulaation ja kuukautisten välillä ennenkuin surkastuu, jos munasolu ei ole hedelmöittynyt."

Tulis nyt se täti kylään, niin sais aloitettua sen perkeleen YK3:n!
 
Keskiviikko 30.3.2011

Vauvantekohommissa jo :

nimim............ikä.................YK.................KP...........jännäpäivä

Laku91.........19...............2................55/?.........................?
Juliane.........24................4................37/33.............27-28.3.
Namppis88..22................4.................37/28-60..................?
Kirskis..........25...............3................37/26-28..............21.3.

pikkumy.......25................6................35/28.......................?
Hennu86........25...............2...............33/?.........................?
Mehiläinen 83..27.............3...............28/29-44............1-14.4.
Mircea.........21................8...............27/34-36............9-11.4.

Katharsis.........26............2........ ......25/26-28..............1-4.4.
Ngale..............23............3...............25/30-36..............4-10.4.
Manda86.......24..............4................24/27-28.................5.4
Avocado.......29...............6................22/26-31....................?

Renesmee....29................5........ ......20/28.....................7.4.
kaisla86_......24................5................15/30-35.....................?
milizza.........25................3................10/25-34..............14.-23.4
Line.............30................6................5/28.....................22.4.

millimolli......25...............8..... ..........4/26..........................?
Kristiina84....26...............4............ ...2/30-40.........................?

Syysmyrsky.....?.............1(KKM yk 12)............?..................?
Jo...............29...............3(KM yk 2)...............?..................?
LeenaT........25...............4(KKM yk3)..............?/28..............?

Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
sindi^^

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tuanni....................25..................................huhtikuu 2011
sansu86..................24..................................huhtikuu 2011
Susimieli.................22..................................kesällä 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
Laurelle..................23...................................toukokuu 2011
tryffeli89.................21...................................2011
Syksy 2010.............30...................................kevät 2011

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2............?................YK1
Epa_88...............22...........24.2..............?.................YK4
köppiäinen.........24................7.3...............?..........Yk4


Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1888774-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-talvella-2010-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Pahoittelut tädin kohdanneille :hug:

Meillä on tosiaan ollut negatiiviset fiilikset itse kullakin. Toivottavasti tästä kohta saadaan päät pystyyn ja päästään nauttimaan auringosta ja lumettomista keleistä. :) Siitäpä tuli mieleeni, että oletteko tehneet paljon suunnitelmia kesäksi tai uskalletteko tehdä niitä raskauden vuoksi?

Täällä ei liiemmin suunnitelmia ole tehty. Ainoastaan tiedossa pari keikkaa ja yhdet festarit. Lentoja ulkomaille en ole uskaltanut varailla, koska pelkään, etten ole lentokuntoinen mahdollisen raskauden vuoksi... Tai ei itse raskauden vaan sen "sivuvaikutusten" vuoksi. Kuitenkin odotan todella paljon tulevia mökkireissuja! Mikään ei voita mökkisaunaa ja siitä järveen pulahtamista :)

ON Haalea viiva jälleen kerran testistä. Huoh, miksi sinne ei yksinkertaisesti voi tulla vahvaa viivaa?! Voiko testin tehdä jotenkin väärin :D Tällä kertaa oli Davidin (?!) puikko. Huomenna varmaan testaillaan sitten aamusta Clearbluen digillä, jos sillä sais selvyyttä tähän hommaan. Jännittää edelleenkin todella paljon! IIK!
 
Kirskis Kyllä se viiva vahvistuu kun ehtii :) Ja huomenna päräytät digiin niin komeen Raskaana-tekstin ettei mitään rajaa :hug:

Kaikille muille ISOT TSEMPIT nyt kun kevät tulee kovaa vauhtia niin on helppo väsähtää mut ei kannata. Keväällä se luontokin sikiää ;)
 

Yhteistyössä