Esikoista yrittämään 2011

On se kumma kuinka puhuminen helpottaa. Heti kun vähän saa purkaa ja keskustella lapsenteon tuskasta, tuntuu vähän aikaa paremmalta. Vähän aikaa, niin.

Kesästä. Suunnittelen ulkomaanmatkaa, enkä usko, että raskaus haittaisi asiaa. Mä oon optimisti siinä asiassa, etten usko saavani raskauspahoinvointia.

Minä ilmoittaudun nyt ihan virallisesti jännäilemään... Eka yrityskerta siis meneillään, peitot heilunut ja tällä hetkellä kp22 eli viikon verran saisi vielä jännäillä... Tosin tämä eka kierto pillerien lopetuksen jälkeen, joten saa nähdä miten alkaa kierto heittää volttia ja onko ovista edes ollut, itse kun en osaa omasta kehostani lukea mitään oviksen merkkejä muutenkaan.
Mutta ainahan on hyvä haaveilla kaikenlaisia oireita.... Vatsaan on nippaillut, vatsaan on kerääntynyt ilmaa sekä on hieman turvoksissa.. Nänneissä ei tosin mitään arkuutta eikä pahoinvointia ole ollut. Nälkä on kova. Jotenkin tuntuu, että ei ole tärpännyt. Mutta olisihan se pienoinen ihme jos heti ekasta tärppäisi :p Eniten toivon, ettei kierto noitten pillerien lopetuksen jälkeen ole ihan sekaisin...

Se siitä toukokuussa yrityksen aloittamisesta, ilmoittaudun myös jännäilemään :) Eilisen keskustelun jälkeen me päätettiin aloittaa yrittäminen. Eli yk 1, kp 21/28 (ehkäpä), jännäpäivä 7.4.

Jjuuli: Meillä on aikalailla sama tilanne :) Mulla kanssa samanlaisia oireita ollut. Mä oon lopettanut pillerit jo tuossa viime vuoden puolella ja kierto on kyllä välillä aika sekaisin. Toivotaan ettei se vaikeuta vauvan saamista. Kerro sitten minkälaisia oireita sulle tässä viikon aikana tulee, jännäillään yhdessä.

Torstai 31.3.2011

Vauvantekohommissa jo :

nimim............ikä.................YK.................KP...........jännäpäivä

Laku91.........19...............2................56/?.........................?
Namppis88..22................4.................38/28-60..................?
Hennu86........25...............2...............34/?.........................?
Mehiläinen 83..27.............3...............29/29-44............1-14.4.

Mircea.........21................8...............28/34-36............9-11.4.
Katharsis.........26............2........ ......26/26-28..............1-4.4.
Ngale..............23............3...............26/30-36..............4-10.4.
Manda86.......24..............4................25/27-28.................5.4

Avocado.......29...............6................23/26-31....................?
jjuuli............?.................1.... ...........23/?.........................?
Renesmee....29................5........ ......21/28.....................7.4.
Laurelle.......23................1............ ..21/28......................7.4

kaisla86_......24................5................16/30-35.....................?
milizza.........25................3................11/25-34..............14.-23.4
Line.............30................6................6/28.....................22.4.
millimolli......25...............8..... ..........5/26..........................?

Juliane.........24................5...............5/33.........................29.4
Kristiina84....26...............4............ ...3/30-40.........................?
pikkumy.......25................7................2/28..........................?

Syysmyrsky.....?.............1(KKM yk 12)............?..................?
Jo...............29...............3(KM yk 2)...............?..................?
LeenaT........25...............4(KKM yk3)..............?/28..............?

Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
sindi^^

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tuanni....................25..................................huhtikuu 2011
sansu86..................24..................................huhtikuu 2011
Susimieli.................22..................................kesällä 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
tryffeli89.................21...................................2011
Syksy 2010.............30...................................kevät 2011

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2............?................YK1
Epa_88...............22...........24.2..............?.............YK4
köppiäinen.........24................7.3...............?..........Yk4
Kirskis..............25...............31.3...........28.11........YK3

Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1888774-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-talvella-2010-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Viimeksi muokattu:
Juliane ja pikkumy Pahoittelut tätistä ja tsemppiä uuteen kiertoon! :hug:

jjuuli ja Laurelle: Kiva, että olette päässeet nyt virallisesti yrittämään ja jännäilemään :) jjuuli en muista oletko ilmoitttanut ikääsi aikaisemmin, joten se puuttuu nyt kohdaltasi tuolta listasta.

ON Torstai on toivoa täynnä, torstai on onnenpäivä! :heart: Digiin tuli tänään Raskaana 2-3, joten ei enää tarvitse ihmetellä niitä haaleita plussia!!! Jeee! Kiitos ihan älyttömästi kaikista tsempeistä!! Onneks on täällä saanut purkaa jännitystä, muuten taitas olla pää aika hajalla. Seuraavaksi jännätään odottajien puolella, josko pikkuinen jaksaa mukana kasvaa. Varmasti tulen jatkossakin seuraamaan tätä pinoa. :)

Jaksamisia kaikille ja ehdottomasti plussatuulia!!!

Kirskis, wuhuu!! Oikein paljon onnea! :flower: Varmasti nyt helpotti. Toivotaan, että kyytiläinen pysyy messissä loppuun asti :)

Laurelle ja jjuuli, teillä on jännät päivät edessä :) Toivottavasti teistä saataisiin seuraavat plussaajat :) Ja Manda jännäilee samoihin aikoihin :)

Itse jännittelen kanssa tuossa 5. - 7.4... Nyt siis menossa kp 34 ja se oletettu ovis oli viime viikolla...
Eilen hävisi kaikki oireet. Illasta nippaili vähän enemmän alavatsaa ja iltapäivällä oli sellaiset fiilikset, että täti vois kurvata kylään hetkenä minä hyvänsä, mutta eipä ole kuitenkaan näkynyt. Ja loppui myös ne nippailut.

Toisinaan nettikin voi olla niin ärsyttävä. Mitä enemmän lukee, sitä enemmän masentuu ja ärsyyntyy. Itse tässä toivoo, että mahdolliset alavatsan nippailut, väsymys, nälkä ym. voisi johtua mahdollisesta raskaudesta, mut tuskin. Eiköhän nää vain ole jotain oviksen ja kuukautisten välissä olevia oireita. Miks niiden oireiden pitääkin olla niin samanlaisia?? Ja jos mulla ei ole edes ollut mitään ovista, kun kierto on taas näin pitkä??

Ja ärsyttää suunnattomasti se, ettei tunne omaa kehoaan eikä se toimi niin kuin olisi ihanteellista... Vaikka lopetin pillerit silloin 15.12.10, niin sen jälkeen ollut vain yhdet luomumenkat ja tod.näk. yksi ovis. Olenkin jo asennoitunut, että me yritetään lasta KAUAN. :'( Kärsivällisyys ei kuulu tapoihini..

Kesän suunnitelmista. En mie tässä ala mitään nunnaeloa elämään... Vaikka lapsi saisikin alkunsa tässä kevään aikana, niin ihan ollaan festareille menossa ja laivalle ym. Oon päättänyt, että raskaaksi tultuani elän samalla tavalla kuin ennenkin, paitsi että jätän alkoholin ja tupakan poies. Voin esim. perjantai-iltana lähteä laulelemaan karaokea paikalliseen, jos siltä tuntuu :) Tosin tietyst oman voinnin mukaan. Mun tuurilla oksennan ensimmäiset 3 kk...

Joo. Eipä tässä nyt muuta. Vähän on kiukkunen fiilis :)

Onnea kirskis :flower:

Mä tääl toivon et plussais ny ennen tuota syksyä, ennen ku näit yk:ita alkaa olla se 12 kasas ja pitäis miettiä hoitoja. Toisaalta tämä odottamisen odottaminen vaikuttaa kyl hieman suunnitelmiin. Kesäl kyl jossain vaihees ollaan pätkä ilmeisesti miehen perheen mökillä, muuten viel kaikki ihan auki.

Ikää löytyy vasta 19vuotta, ilmeisesti tämän pinon nuorimpia.. Ja noihin kiertoihin ja jänniin päiviin en kommentoi mitään, koska en yhtään tiedä mitä kiertoni tällä hetkellä touhuu :D
Laurelle, vaihdetaan ihmeessä kuulumisia ja juttuja "oireista", kivaa että jonkulla sama tilanne! Tälläkin hetkellä vatsa aivan turvoksissa ja farkut piukottaa. Jatkuvasti tuntuu pieniä nipistyksiä ympäri vatsaa.. Yhtenä yönä tuntunut repäisevä kipu. Toisaalta vatsani on muutenkin jostain syystä jonkin aikaa toiminut hieman miten sattuu, joten kaikki saattaa selittyä silläkin. Mutta toivossa on hyvä elää :) Myös pää särkee aika useasti ja väsymystä on, nämä taas voi selittää uudella työpaikalla ja pitkillä työpäivillä..
Hitsi, että odottaminen on tylsää, vaikka toisaalta tälläisen jännityksen ylläpitäminen on ihan mielenkiintoista. Mut olisi silti kivaa testata jo, viime yönä näin untakin omasta vauvelista :D

Kristiina84
Kirskis :heart::heart: Mahtavaa!!!!!!

Tervetuloa jjuuli ja Laurelle virallisesti listoille :wave:

Hennu86 :hug: Ymmärrän erittäin hyvin sinun tuntemuksiasi.. Oon paljon pillittänyt kotosalla(kun muille ei kehtaa) tätä mun kroppaa ja varsinkin sitä, ettei menkat tulleet ilman lääkkeitä. Jotenkin on syyllinen olo siitä, ettei sen vertaa pysty olemaan nainen, että edes kuukautiset tulisi niinkuin niiden kuuluisi tulla. Mun mies hokee koko ajan, että kyllä me vauva vielä saadaan. Mä yritän aina sille tolkuttaa, etten minä pelkästään sitä murehdi, alussa tässä vasta ollaan, vaan enemmän stressaan koko ajan auttaako terot mitään, alkaako kroppa tuottaa omia menkkoja jatkossa, kun kuuri loppuu jne. Minä oon myös Hennu86 asennoitunut siihen, että me saadaan odottaa vauvaa pitkään. Luultavasti se on jotain itsesuojeluvaiston tapaista, koska pelottaa miten pitkään tässä oikeasti menee.
Eilen kuulin jälleen vauvauutisia, ja vaikka en tunne pariskuntaa, ainoastaan tiedän, niin silti kirpaisi. En tiiä miks, koska eihän se oo meiltä pois jos muut tulevat raskaaks. Jotenkin sitä on vaan ihan hirvee vauvankaipuu... Jaksamista sinne, välillä saa ärsyttää. Plussatuulia sinulle kovasti!

Kesän suunnitelmista ja oikeastaan tulevaisuuden... mulla saattaa olla mahiksia jatkaa syksyllä samassa työpaikassa kuin nyt, joten yritän kovasti keskittyä tulevaisuuden suunnitelmissa työntekoon ja työkuvioiden mietintään. Kesän työtilanne on ihan auki, mutta jos edes syksyllä jatkuis, niin en kauheaa stressiä jaksa kesästä ottaa. Tosin jotain tekemistä pitää keksiä, jottei mene ihan koko aika vauvan miettimiselle :D Röökin lopettamisesta tulee huomenna 2kk, joten se on suurin elämänmuutos nyt tämän yrittämisen aikana, mutta muuten ihan samalla tavalla käyn baareissa ym. kuin ennenkin...

Heissun kaikille :) Tänään tein testin ja ihan odotetusti oli negaa. Perkuleen PCO, no nyt vaan odotellaan niitä menkkoja. Saas nähdä kauanko tällä kertaa menee...

Kesän suunnitelmiin kuuluu töitä, töitä ja töitä. :D

Suuren suuret onnittelut Kirskis...itse en uskalla/viitsi testata ennen kuin aikaisintaan reilu viikon päästä jos ei tätiä kuulu sitä ennen kylään...
Kesän suunnitelmiin kuuluu töitä, mutta elokuussa parin viikon loma, joista toinen viikko Turkin lämmössä :)

Kiiiitos kaikille! :flower:

Aamulla tuli jotenkin ahdistunut olo, että päivitinkö sittenkään eilen listaa oikein ja huomasin siellä yhden mokan Julianen kiertopäivän kohdalta. Nyt pitäs olla kunnossa, mutta suosittelen silti tarkastamaan, että kaikki ok. :)

Aurinkoista viikonloppua!

Mie nyt vaan äkkiä kirjoitan.

Tuli tässä mieleeni, että tuleeko tämä nyt joka kuukausi olemaan samaa kuin mitä tämä kierto on ollut:
- 5 päivää kestää kuukautisvuoto (kp 1...5)
- tämän jälkeen on suht ok fiilikset (kp 6...23), jonka jälkeen tulee
- oletettu ovulaatio kp 24...27
(ainakin tässä kierrossa, voihan se olla, että ovis on ollut aiemmin, mutta sitten olisi pitänyt jo tädin kurvata kylään)
- ovulaatiosta eteenpäin kärsitään sitten alavatsan nippailuista, väsymyksestä, turvotuksesta ja kiukuttelusta aina sinne asti, kun täti suvaitsee saapua kylään joskus kp 40 tms.

En ala mitään...

Onnea Kirskis!!! Tervetuloa jjuuli ja Laurelle!

Mä oon ovista yrittänyt tikuttaa, mutta olen vain saanut haaleita ja välillä vieläkin haaleampia viivoja aikaiseksi. Voi siis olla että sitä ei ole vielä tullu tai sit se meni jo tai sit sitä ei tule ollenkaan. ääh! Allekirjoitan myös nuo hieman surkeat fiilikset mitä tässä on monella ollut. Onneksi aktiivinen ja osittain kiireinenkin elämäni päästää mut välillä unohtamaan vauvahuolet. Kovasti minäkin sitä omaa pientä tuhisijaa kaipaisin. huoh.

Kesästä: Meilläkään ei mitään suuria suunnitelmia. Perus mökkeilyä ja muuta pientä. Jossain vaiheessa en uskaltanut suunnitella mitään, mutta sitten tajusin, että en voi lakata suunnittelemasta elämääni normaalisti, koska tässä yrittämisessä ja sen aiheuttamassa epävarmuudessa voin joutua elämään kauan.

Toivottavasti Kirskiksen plussa auttaa meitä muitakin. Piristävää viikonloppua kaikille!

jjuuli: Kuulostaa ihan lupaavilta sun oireet :) Kiva kun joku muu on samassa tilanteessa. Mulla eilen (eli noin viikko oviksesta ja noin viikko menkkoihin) alkoi touhuilun jälkeen vuotamaan verta ja se kesti pari tuntia. Ihmettelin heti mitä tapahtui sillä mulla alkaa menkat aina tuhruvuodolla ja sitäkin normaalisti tulee muutama päivä. Ja todellakin tuo verenvuoto kesti vaan hetken. Nyt mä oon ihan sekaisin mun tilanteesta. Noh odotellaan ensi viikkoon, eiköhän silloin selviä vähän enemmän. Mutta tosiaan mahaa nippailee, väsyttää, menkkamaisia oireita, paleltaa. Eri asia onko nuo sitten oikeasti oireita vai kuvittelenko vaan :D

Kesäsuunnitelmista: Mulla olis 3 viikon loma heinäkuussa ja silloin meinasin viettää aika paljon aikaa kotimaisemissa vanhempien luona. Siskokin tulee kesäksi kotiin. Miehellä on vain vähän lomaa (aloitti siis uudessa työpaikassa vasta) joten sen varaan ei voi laskea mitään. Kesällä viikonloppuisin käydään mökeillä ja tavataan paljon kavereita. Ehkä myös laivalle/ulkomaille. Katsoo nytten. Toivottavasti masussa ois silloin jo asukki :)

Onnea kirksis!

Ja tervetuloa uusille!

Hiljaiselon jälkeen: Negaa herkässä testissä, ei mitään oireita (paitsi flunssa viime viikolla, mutta se taisi olla vain flunssa).
Eipä tainnut tulla minista mammaa tämän vuoden puolella. Nyt taas sitten panostamaan täysillä työnhakuun, kun työsuhde päättyy heinäkuussa.

Pohdin jo et pitäiskö suosiolla jättää kesällä yrittämättä, niin voisi hakea niitä töitäkin hyvällä omallatunnolla ja voisi viettää vielä yhden "nuoruuden(?!?) kesän". Yrityskerta 7 kyllä kuulostaa masentavalta. Paljonkohan yksityiselä maksaisi tutkimukset jos tarkistetaisiin tuo mun värkki, että kaikki on kunnossa? Onko kokemuksia?

Olin eilen baarissa... Hirveiden tunnontuskien kanssa. Laskin sen varaan, että ovis jäi laskelmieni mukaan hyödyntämättä. Olin luvannut ko reissun frendille jo kuukausia sitten ja en millään halua kertoa vauvahaaveistamme kellekään vielä tässä vaiheessa. Tein kyllä testin ennen kun lähdin, eihän siihen mitään tullut. Yli/yliylihuomenna pitäis menkkojen alkaa. Huomenna testaan taas aamulla. Neuroottista :D

Hennu86 jännittää sun puolesta, mun jännäpäiväkaveri! En mäkään saanut niihin ovistikkuihin kun haamujen kingejä, siksi heitinkin ne hiiteen ja turvaudun matikkaan. Tietenkin sulla on tilanne eri, kun kierto vielä hakee itseään. Mä lopetin pillerit joskus 3 vuotta sitten ja meni muutama kk ennenkuin osasi arvata tädin tuloa.

Uusi kuumeilija ilmoittautuu..

Aiva just tehtiin miehen kans päätös, että uutta pillerilevyä ei enää aloteta.. Joten meillä alkaa jännät ajat. Oli kiva nähdä, että jjuuli ja laurelle on hyvin samois aikatauluis ku me, ootte aavistuksen vaa edellä..

Eli oon 23 vuotias juuri naimisiin menny rouva (ei oikee viä oo tottunu;)).. Yhdes mieheni kans ollaan oltu 7 ja ½ vuotta.

Onnea kaikille kuumeiluun.. =) Tää lähtee kohta nukkumaan, kunhan aamutyöntekijät vaa tulee.|O

Kristiina84
Heippa!

Tervetuloa mukaan Pikkumyy87 :wave:

Pahoittelut Manda negasta :(

Avocado onko sulle tehty nyt viime aikoina siis mitään tutkimuksia gynellä? Hintahan riippuu mitä se tekee, mutta esim kun mä kävin pari kk sitten menkkojen poisjäännin takia gynellä, jäi maksettavaks ultraus, papa ja perus poliklinikkamaksu yksityisellä n. 170 euroa ja tästä siis on jo vähennetty kela-korvaus. Että ei oo halpaa lystiä, mutta toisaalta löytyi syy poissaoleville menkoille ja sain välittömän avun ja muutenkin oli hyvä katsoa yleisesti onko paikat kunnossa. Että jos raaskit ja haluat, niin kannattaahan se käydä jo ihan oman mielenrauhan vuoksi tarkastuksessa :)

ON: täällä mennään kp6 ja menkat ihan lopuillaan. Seuraavan viikon suurena missiona peittojen heilutus. Parin viime viikon aikana makkarin puolella onkin ollut hiljaista, kiitos vatsataudin, reissun ja menkkojen. Uudella innolla siis eteenpäin :D

Plussatuulia kaikille jännittäjille!

Tervetuloa pikkumyy!

Manda86, mulla on aivan sama "morkkis" ja tialnne, eli olin myös eilen viihteellä. Nyt oli ainut mahdollisuus ennen vappua vähän juhlia, ja ei todellakaan ole mitään raskausoloa. Ja vaikka en nyt mitenkään perseet olalla ollutkaan, niin kyllä nyt tuli useampi olut nautittua. Nyt vähän mietityttää, että jos kuitenkin... Mutta eilen herkällä testillä nega, tänään myös (jos tuijottelen noita testejä tarpeeksi kauan niin niihin muodostuu haamuviiva...siis mun päässäni :) ). Oikeasti ovat ehtoja negoja. Lisäks vatsaa juilii siihen malliin että huomenna voipi odotettella kuukautisten alkavan. Huoh.
Jännää kuinka psyyke kuitenkin yritäää pitää toivoa yllä siihen hetkeen asti kun vuoto alkaa.

Näin eilen yhtä kaverini lasta ja yhtä raskaana olevaa tuttavaani. Kun olin kahvilassa viereisessä pöydässä oli jonkun keskustelupalstan odottajien tapaaminen, 7 naista vatsat pystyssä. Kun avasin tänään telkkarin, sieltä tuli Kätilöt. Yritä tässä nyt sitten ajatella jotain muutakin!:O

Yhteistyössä