Esikoista yrittämään 2011 vol3

Tervetuloa Pamsku!

Ja tuplaplussaa toivotaan Puuhikselle ja melassille!

Pionia: täällä tilanne odottavainen, tissit kummalliset, yleensä näihin kiertopäiviin mennessä jo tuntemukset normalisoituneet. Selkäkipu on ehkä nyt tuomittu lieväksi noidannuoleksi. Mutta niin, odotellaan ja viikonloppuna testausta jos tätiä ei kuulu. Eli sama kun sulla. Otetaanko kans tuplaplussa? ;)
 
puuhis Sulla on kyllä hyvät suunnitelmat tälle kierrolle!! :) Mie pidän peukkuja :)

Toivotaan, että puuhis ja melassi saisivat nyt tuplaplussan tässä kierrossa :)

Crystal83 Hienoa gyneuutisia! Ovista siis odotellessa :)

another Mukavaa, että ystäväsi lapsella on kaikki kunnossa. :)

Pamsku Tervetuloa listalle! Oireet kuulostaa hyvältä ;)

Pionia MUlla on niin sellain fiilis, että sie plussaat tästä kierrosta :)

ON: Kp 17 ja oviksesta ei vielä toistaiseksi tietoa, mutta onneksi tähän on asennoitunut alkukierrosta asti. Hieman alkaa kosteus lisääntymään ja himot nostamaan päätään. Tosin, meinaa flunssakin nostaa päätään, joten saa nähdä, miten käy... : /

Oli vähän vatsan kanssa ongelmia alkuviikosta. Näinkö on joku flunssapöpö päässy hyökkäämään, kun suoliston bakteeritasapaino ei ole ollu kunnossa :(

Ja sitten. Suosittelen, että jos joku teistä ole hirveästi suosinut hammaslääkärin palveluita viime vuosina, niin kannattaa nyt hoidattaa hampaat kuntoon, kun vasta yrittää lasta...

Mihin suun terveys vaikuttaa? - Suuhygienia - Suu - Terveysklinikat - Tohtori.fi

Ite kävin viime keväänä hoidattamassa hampaat kuntoon 4 vuoden tauon jälkeen. Yksi pieni reikä paikattiin tuolloin ja poistettiin aika hemmetisti hammaskiveä.

Nyt kävin eilen hammaslääkärillä ja ei ollu mieltä ylentäviä uutisia; hammaskiveä muodostuu niin paljon, että suuhygienistilla on käytävä mahdollisesti jopa 4 kk:n välein. : /

Huhtikuun alussa otetaan röntgenkuva, josta katotaan, et onko mahdollisesti tullut luukatoa hampaisiin ton hammaskiven myötä. Samalla reissulla poistetaan ylhäältä yksi viisaudenhammas.

Nyt siis korostuu entistä enemmän suun puhtaudesta huolehtiminen. Tavallinen hammasharja vaihdettava sähköhammasharjaan ja suuvedet + hampaiden välien puhdistaminen korostuu entisestää.
 
pamsku tervetuloa =)

oma täälä ei menkat kuulu eikä edes tunnu että alkaisivat vaikka meni ohi tuo lyhyemmän kierron mahis jo..testailin eilen ja niin tyylipuhdas nega pärähti testiin..ei muuta kun odottelua täällä suunnalla.. omituista oli se että mahdollisesta oviksesta noin 8 päivää eteenpäin oli valtavat mahan poltot ja vihlaisuja sekä sellaista omituista koko alamahan särkyä muutaman päivän..oudointa on että noin viikkoa ennen menkkojen alkua yleensä on rinnat kipeät ja nyt ei ole minkään laista tuntemusta, joka kierrosta on rinnat kipeytyneet... ajattelin testailla viikonloppuna vasta uudestaan kun enään yksi testi kaapissa :p

syökö kukaan teistä sitä multitabsin raskaus vitamiinia ? ajattelin itse aloittaa sen syönnin..niin ja asiasta kolmanteen ! onko kukaan lukenut mistään että olisiko auringon otolla haittavaikutuksia raskaaksi tulemiseen (olen himo auringon ottaja) =) ja sillä kyselen kun tuo ihana kesä tuolta hiipii hitaasti mutta varmasti :heart:
 
bonus eikös se d-vitamiini ois hyvä asia (etenkin jos on pco:ta), joten luulisi että auringonotonkin auttavan asiaan ;) tosin tietenkin ihoa on suojeltava palamiselta!

mie tilasin just maanantaina netistä noita multitabs raskausvitamiineja, tein tarkkaa vertailua tuon multitabsin ja lady vita raskaus- vitamiinien välillä ja miusta tuossa multitabsilla oli paremmat jotkut arvot (jotku huonommat toki kun ihan samanlaisii tuotteita ei saa olla) niin tilasin sitten sen :) katotaan nytten auttaisiko niittenkään syöminen mihinkään!
samalla himoitsin tuota gelee royalia, mutta sain hillittyä ostohimoni vielä, katsotaan sitä sitten kunhan ensin saan tuon maca+kaakaon loppumaan, tällä hetkellä en oo sitä ees syönyt kun ajattelin ootella seuraavaan kiertoon vasta..

harmi bonus jos negan testasit :/ mutta jospa se plussa sieltä vielä tulisi, tulihan se mirameilläkin tosi myöhään vasta ;)

miramei
hihii mie kävin jo osallistumassa tuohon clear blue testiryhmään hakuun! siulle ei sentäs oo tarvetta siihen hakea ;) :heart:

hennu harmi jos siulla on edessä monia hammaslääkärikäyntejä hammaskiven takia :/
miekin kävin parin vuoden tauon jälkeen tuossa ja sain samantein kaksi aikaa vanhojen reikien paikkailuun! toisen niistä kävin jo ja toinen on sitten huhtikuussa!
nyt on sitten pari päivää ollut tässä tunne että tuonne taakse tulee hammas! ien on todella kipeä ja arka siltä kohti ja koholla! jospa se ei olis viisauden hammas!
 
Terve Pamsku :wave: et taida kauan tällä puolella heilua ;)

Tehäänkin triplaplussa Bonuksen ja Barbababyn kanssa :LOL:
niin ja sitten siellä on aikapaljon muitakin loppukiertolaisia, mitkäs on muitten tuntemukset?

Hennu ite olen kanssa pyöritellyt mielessä tuota hammaslekuria, tai oikeastaan hygienistiä, itellä kans tota hammaskiveä ollut ja en oikein luota siihen hammaslekuriin joka viimevuonna oli. Sanoi että kaikki hienosti, uskon että siel sitä hammaskiveä kuitenkin on. (oon vähän laiska kans ton langan ja suuveden kanssa).

Mä olen Bonus miettinyt kans et kohta pitää ostaa raskausvitamiinia. Syön nyt monta pilleriä päivässä, kun otan kaikki omana (oon kuullut ettei noi synteettiset vitamiinit imeydy hyvin ja niitä käytetään paljon noissa monivitoissa. Olis kiva löytää joku hyvä setti).

Tuli kuitenkin hyviä uutisia gyneltä Crystal, se on sitten vaan odotettava omaa vuoroa kiltisti...
 
Jatkoa....

Onpa kumma tuo siun selkäkipu Another. Ootko varovasti yrittänyt jumpata sitä?

).( Eilen illalla paleli tosi paljon ja yöllä kans. Aamulla heräilin ja kurkku kipee ja nokka vuotaa. Aattelin heti pienessä mielessä, et onhan se flunssakin yksi oire :x. Mutta sitten tajusinkin, että meillä on ilmalämpöpumppu ollut yön poissa päältä, kun käytävässä oli niin kylmä!! Mulla vaan tulee kurkku helposti kipeeksi (on täällä kuitenkin se 21c sisällä), joten kyllä otti aivoon! Tulla nyt pikkuflunssaan, kun pumppu jäänyt pois päältä. Kokopäivän nokka vuotanut ja pärskittänyt :snotty:. Isäntä varmaa taas nauraa, kun sille pääsen osoittamaan syyttävää sormeani :LOL:.
Anyway, miksi en pysty tätä viimeistä piinaviikkoa ottamaan yhtä lunkisti, kun kaikki muut 3vkoa. Uskomattoman hajoittavaa tällainen olla vai eikö olla fiilis!! :headwall:
 
Kiitoksei teille kaikille kovasti! :) Kovasti nyt kyllä pukkaa oiretta, mutta mitäpä jos tää onkin kuviteltua?

Eilen illalla pupuiltaessa vihlas niiiiiiiin kovasti, että itku meinas päästä. Sen jälkeen en sängystä meinannu ylös päästä ja yöllä kyljen vaihtaminen sai aikaan vihlontaa. Ja tänään töissä vihloi tuon tuosta, jos tein äkkinäisiä liikkeitä..
Kovastihan nuo testit houkuttais kaapissa, mutta eihän siinä oo mitään järkeä alkaa testailemaan, kun ei se kuitenkaan näy! :D

bonus:Vitskuista; alotin itse syömään foolihappoa kp 12 ->....

another: minäkin laiton "hakemuksen" menemään ;)
 
Crystal mahtavia gynekuulumisia!! Tosi helpottavaa tietää, että kaikki on ok. Ja mahtifollikin siellä tulossa, jes!!! Mullahan oli jopa clomiavusteises viimekierros suurin folli kp12 11.2mm, että tuo 17mm kuulostaa ihan huipulta!! nyt vaan talletuksia, ja rautaisia hermoja :heart:

Barbababylle ja pionialle kans tuplaplussat!!! Ehditteki ennen mua ja melassia :)

Bonus negapahoittelut, toivottavasti muuttuu viel plussaksi!
en syö noita raskausvitskuja.. Tai siis syön vaikka mitä vitskuja erikseen, deetä, foolia, gelee royalea, ja satunnaisesti omega kolmosta. Plus greippimehua ja clomeja :D

Hennu joo legot on kyl hyvä hoitaa kuntoon! Olipas sulla ikäviä uutisia sieltä(kin) suunnalta :( :hug: Tuo hammaskivi on ikävää, ite yritän muistaa käydä vuosittain suuhygienistillä poistattamassa sitä, tulee paljon hammaslääkäriä halvemmaksi. Vaik eipä tuol kunnallisel puolella muutenkaan hinnat päätä huimaa.

anotherin selkäkivut kuulostaa kummilta :( Teetkö toimistotyötä? Istuessa selkä saattaa kyl alkaa reistailla ilman mitään erikoisia liikehdintöjäkin. Mulla autto selkäongelmiin työtuolin vaihto pienempään, saa paremman tuen ku ei oo sellanen iso, miehille suunnattu malli ja ulettuu jalat maahan :D

pionia tsemppiä piinapäiviin! Oireet on lupaavan kuulosia ainakin :)

Pamsku vähänkö kuulostaa lupaavasti kiinnittymiselle tuo kipuilu :) Olispa siitä kyse!! Varmaan viikonloppuna vois jo näkyy testissä?

Teitähän on monta samoilla piinapäivillä liikkuvaa, nyt kimppatestausta kehiin eiks je?!?!? :p

ON tylsää, vasta kp4. Menee niiiiiiin hitaasti nää ekat kierron päivät! Clomit taas alotettu ja hiki virtaa.. Onneks vipa kerta, ku tarvii noita popsia ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Pionia
pionia en tosiaan ymmärrä miten oisin voinu tuon selkäni niin teloa että liikkuminen sattuu :/ en uskaltanut eilen jumppaankaan mennä ettei vain menisi kipeämmäksi, huomenna kun on kuitenkin töihin päästävä! tänään olin vain hölmö kun kokeilin pihalla huvikseni muutamaa juoksuaskelta kun koiralle läksin nopeaan palloa hakemaan, ei olisi kannattanut ei! noh jos sitä nyt koiran iltapissitystä lukuun ottamatta malttaisi illan vain lepäillä!

puuhis
kiitos vinkeistä mutta mie teen nimenomaan seisomatyötä :D oon siis koko päivän jaloillani eikä istumataukoja useinkaan ehdi tulla.. ei mulla ennen oo tämmösii kipuja ollut! tässähän pitää kohta oikeesti varata aika lääkärille jos tää ei viikossa ala toketa! särkylääkkeitä en vain ole viitsinyt syödä vaikka varmaan pitäisi, ehkä mä sit huomenna ennen töihin menoo voisin yhden ottaa. kun tulehduskipulääke varmasti lievittäisi tuota kipua..

voi että nytten kun te kaikki nappaatte joukkoplussat niin kenelle mie sitten juttelen :D haha..
mutta hei tuo teidän kimppatestailu kuulostais kyllä hauskalle: jokainen käy tekees testin tismalleen samaan aikaan ja tulee heti postaan tulokset tänne :D jänskää :D

mutta hei hyvä pamsku jos siekin pistit hakemuksen tuonne cb-juttuun :D eiköhän sinne varmasti satoja hakijoita tule!

bonus
tilaamani vitskut saapui tänään ja mukana oli yllätystilauslahjana huulirasvakin :D hauskaa! kyllä mä tässä oon aatellu että mitähän tuo meidän postintuojakin ajattelee kun mulle on nyt monena viikkona sadellut noita paketteja amazonista apteekkeihin :D hulluna ne varmaan mua pitää :D haha :LOL:

puuhis sanoit et menee hitaasti kierron eka päivät: noh entäs nää vikat, kun vaan oottelee ja oottelee kierron loppua! noooh ehkä mä ensi viikolla tähän aikaan oon jo ekan teron naamaani saanut :D
 
ei oo todellista, tuo selkäkipu taitaakin olla MENKKAKIPUA! mulla tuli nimittäin vaaleanpunaista nyt pyyhkiessä paperiin! ei p*rkle!!! en hyväksy tätä, s**tana! menee sitten kuukausi taas hukkaan kun jos joutuu odotteleen lisää lääkärin siirron takia! kun ei kai niitä teroja voi heti aloittaa jos on menkat ja jos ne alkaa nyt niin enhän mä ehdi niitä clomeja tähänkään kiertoon saamaan :( voi itku!!! :headwall:
 
another voi ei toivotaan että täti ei kurvaa kylään :hug: ...näin itekkin ajattelin tuon auringon suhteen että muistaa vain suojakertoimia käyttää =) HAHAHA taidat olla jo kanta asiakas kun laittoivat huulirasvankin kaupan päälle :D ollaan sitten yhdessä hullujan postinkantajien mieleen, mulle tulee kanssa millon mitäkin pakettia ja nyssäkkää laatikkoon :LOL: taas tarvis testejä tilata lisää jos menkat alkaa !

pamsku mulle on jäänyt epäselväksi se että onko toi foolihappo jokin ihan omansa pilleri... kun joissakin esim juuri tua multitab raskaus sisältää joitain pieniä määriä foolihappoa vain (tyhmä minä) :headwall: =)

puuhis25 mä juon tota greippiä myös mutta tuntuu että ei vaikuta mulle mitenkään..kun eikös sitä juomalla pitäs limojen muuttua jotenkin.. tai tietty juon vaan 1 lasillisen päivässä, taidan kokeilla jos auttas et jois 2 lasillista :p se on vaan niin hiton pahaa !!!

oma täällä ei vieläkään mitään uutta kerrottavaa.. missäköhän se täti nyt luuraa.. toivottavasti ei tulisikaan... saatika mun tissi kipuilu missä se on :O unohdin aikaisemmin mainita että olen nähny kamalia painajaisia tämän viikon..hyvä kun uskaltaa nukkuun mennä kun pelkää taas heräävänsä tuskahiestä märkänä keskellä yötä..pelottavaa...
 
another Voi ei, toivotaan ettei ne ole menkat! :hug:

Täällä onkin monella nyt jännät paikat. Toivotaan että niitä plussia tulee useampi tässä kuussa! Tsemppiä jännäpäiviin! :)

ON Aamulla tuli hymynaama digitestiin!! =) Eka varma ovisplussa minkä oon saanut. Vielä yksi PregCheckin liuska oli jäljellä, joten katsoin samalla mitä se sanoo. Oli samanlainen toisesta reunasta tumma viiva kuin ne mitä sain viime kierrossa. Eli plussaa taisi olla silloinkin. Eilen tuli talleteltua, mutta tänään menee kyllä työvuorot niin ristiin että ei välttämättä ehdi. Mut jospa huomenna ei vielä ole liian myöhäistä!
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
voi bonus, harmi jos oot pahoja unia nähnyt viime aikoina :( se on kyllä totta että nukkumaan käyminen on vaikeempaa jos tuommosii ongelmii on ollu :/

hehe, jooh oon mä paljon tilaillut kyllä, yleensä vain eri paikoista :D mutta yritän aina kattella missä ois paras diili ja tulis kaupanpäällisiä, uskoin kuitenkin ettei tuohon ois semmosii tullut kun siellä jotenkin luki että "huulirasva kaupan päälle - ei koske itselääkkeitä ostavia" tai jotain semmoista..

mutta toivotaan nytten että siun kierto bonus toimisi, joko menkat tulisi tai jäisi tulematta oikeasta syystä ;) huomennako testaat?

on:
joo en nyt sitten tiiä oisko parempi et se täti tänne tulis vai että ei. koska ajattelin että voisin kai mie silti sinne tutkimukseen mennä vaikka menkat olisikin, koska lähinnähän mie haluan vain ronkua sitä clomi reseptiä! kun vasta mulla kuitenkin marraskuussa tuo pcos todettiin niin tuskin se sieltä minnekään on muuttunut. mutta toisaalta, tottahan se on ettei ne oikein voi mitään tutkia jos vuotaa! sitten jos se vuoto nyt sitten tulisi ja tuo lääkäriaika pysyisi tuossa, niin olisi ehkä tuurilla juuri kp7 silloin, niin eikös niitä clomeja voisi vielä silloin alkaa syömään, jos se lääkäri siis suostuisi ne myöntämään.. (kun toisilla vissiin se on kp3-5, toisilla 7-9, jos oikein oon täältä jostain lukenut)
voi miten paljon jossittelua :(
 
bonus: juu on, babyplan -nimistä foolihappoa syön nyt.

No enhän pystynyt olemaan pois kaapilta, pahamaineiseen cb+ testiin tuli se jokakertainen ohut pystyviiva - ei mitään muuta ei edes haamun haamua, ei mitään. Kaipa se täti sitten kurvailee sunnuntaina (dpo12)
 
täytyy korjata tuohon edelliseen omaan viestiini että olin katsonut nuo clomien syöntipäivät väärin, tarkistin ne tuolta lääkeinfo.fi:n sivuilta eli yleensä niitä syödään siis "5 vuorokauden ajan kuukautiskierron 5.–9. päivänä tai 3.–7. päivänä"
eli en mä niitä enää tuohon seuraavaan kiertoon saa :( prkl :(

pamsku harmi jos testiin ei tullut vielä mitään muuta näkyviin! mutta vielähän tässä on aikaa siihen sunnuntaihin niin tilanne voi vielä muuttua ;) eikä se sunnuntaikaan niin ehdoton plussauspäivä ole!
 
Pionia......yk10........1/27-31......13.4

Kännykällä täällä töissä, et jos joku viel päivittää tänään. Niin ja piinailijoista pois.
Aika nujerrettu fiilis.... Yk 10, en olis uskonut, vaikka tiesin että sisaruksillakin kestänyt.

Muille tsemppiä sitten!
 
tupu_ kiitos kun päivitit listan :)
ja kiitos tsempistä, pidetään nyt miulle vain peukkuja että täti tulisi vasta parin päivän päästä niin olisi mahdollisuus clomeihin vielä olemassa. mä en millään jaksaisi ootella enää kuukausi kaupalla että saisi nämä hormoniasiat toimimaan!

harmi pionia että menkat alkoivat siellä suunnalla :( eikö toivoa enää ole että olisi vain pientä välivuotoa? mites ensi kierrossa sitten meinasit, onko lääkkeitä/vitamiineja/muita apukeinoja apuna?

millos barbababy meinasit testin tehdä ;)?

entäs mitä kuuluu mirumarulle, lenkkarille ja jenni_nooralle?
 
Tupu_ mä AION plussata tästä kierrosta, siks tarvin clomeja vaan nää kaks kiertoo. ;) Tähän kiertoon sama annostus, eli 1 tabu/päivä. Muutettiin vain ajankohtaa. Viimeksi otin kp5-9, nyt kp3-7 koska tämä on kuulemma tehokkaampi. Nyt siis varmaan tulee ovis aiemmin, ku viimeks tuli vasta kp25 tienoilla.

Pionia voi pirun täti, halaukset :hug: Oireetkin oli niin lupaavat, tosi epistä!!!

another toivottavasti ny pysyis se täti vielä muutaman päivän poissa, että ehtisit jo saada clomit seur kiertoon!! Kerroppas ny vanhalle dementikolle vielä kerran, koska sulla se gyne olikaan?

Crystal ovis+ onnea!!! Tuo hymynaama tuo kyllä hymyn huulille koko päiväksi :)

Pamsku negapahoittelut :( Ihan yli syvältä nuo ohuet viivat!! :mad:
 
Täällä odottellaan milloin pääsisi tekemään testiä :D tänään otin aamulla viimoisen teron ja nyt odotellaan menkkoja, tai siis toivottavasti ne ei alkais ;) nyt menossa kp 24, ehkä sitä vois maanantaina testailla, kun terojen kanssa mul on kierto n. 28 päivää...
 
Kiitoksia kaikille pahoittelusta, ja kiitti Tupu päivityksestä. Itse sain juuri ja juuri kännykällä ton värin oranssiksi ;)

another mikäs menkka tilanne, alkoiko? ja todellakin menet sinne lekuriin ja vaadit tropit!
Kyllä nää varmasti ihan menkat ovat, en viittii testailla. Olo on vaan penteleen huono, kun tuo flunssa tuntuu poskionteloissa, hoitajakaan ei osannut kunnolla käyttää sitä ultraa, kun varmistelin. Eikä voinut antaa huomista saikuksi...pyh!
Gelee royalea aion itsekin tilata ja se gyne pitäisi varata. Jaksaisi vaan lähteä surffailee..

Hennu ja muut, toivo on nyt teissä.... +++++:whistle:
 
puuhis vai dementikko :D noh, mullahan piti olla se lääkäri nyt toista kertaa siirrettynä aikana ensi viikolla 21.3. MUTTA tänään sain taas mukavan kirjeen että "aikaanne on siirretty, uusi aika 27.3.2012" että silleen :mad: kyllä mulla melkein itku pääsi kun kirjeen luin :'( mä en tajua miten lääkärille pääsy voi olla noin prkleeeeeeen vaikeeta!! (kun siis siellä on vain yksi lääkäri ja ilmeisesti sen saikku sitten vain jatkuu ja jatkuu, ja mie en ole listan yläpäässä kun lapsettomuus asia ei ole niin kiireellinen)

pionia ei ne menkat alkaneetkaan miulla, vähän tuli aamulla vielä vaalean punaista pyyhittäessä ja myöhemmin hitusen ruskeaakin, joten ei tässä auta kuin odottelu :( selkä on edelleen paikoin kipee muttei onneksi läheskään niin kipeä kuin edellisinä päivinä!

oletkos pionia itse menossa sitten yksityiselle vai kunnalliselle lääkärille?
epistä jos siekin sitä gele royaalee tilaat ja mie en sitä vielä viitsi tilata :D heh..

jenni_nooralle plussapuhureita täältä suunnalta ;) ei ne menkat siulla ala kun oot jo raskaana eikös!! :)
 
Voi Pionia, pahoittelut ja voimia uuteen kiertoon!

another: kyllä on rasittavaa tollanen aikojen siirto! Toivotaan, että nyt olis se oikea aika ettei vaan enää muutu. Ja toivon myös että sulla ei niitä menkkoja tuu! :) mä aattelin huomenna testata vasta, koska voi hyvinkin olla että tänään mulla alkaa menkat.. Tai ainakin edellisten kiertojen merkki nimeltä "kuuma aalto" on jo tuntunut ja sen jälkeen onkin vierailut alkaneet aika pian. Muuutta katellaan.. :)
 

Yhteistyössä