Esikoista yrittämäään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

Hmm.. vielä ei tää naikkonen jaksa miettiä sairaalasta tulovaatteita eikä muitakaan tollasia juttuja :)

Nyt olis tää viikko sairaslomaa, selkä sano sopimuksen irti eilen työpäivän jälkeen.. Ihan jjees fiiliksillä mennään..

Tänään poksutaan 27 viikkoa :) :heart:
 
Moi kaikille!

Mä tuossa katsoin, että täällä ei kesäkuun jälkeen ole enää synnyttäjiä, mutta kun kerran tuosta esikoista yrittämään pinosta plussasin, niin täällä ollaan. :) En tiedä sitten onko teillä ihan eri jutut menossa kun olette niin pitkällä jo, mutta on musta kiva itse ainakin niitä kuunnella, ja teiltä ehkä saa sitten hyviä vinkkejä näin alkuraskauteen. :)

Mun laskettu aika näillä näkymin (eli nettilaskurin mukaan, en ole vielä käynyt missään neuvolassa tms.) on 22.11. synnäri ilmeisesti SatKS, ja ikä 25

Pitääpä muistaa huomenna soitella, että jos pääsis varhaisultraan, vai kuinka pian sinne pääsee?

Täällä siis 4 +5
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Tervetuloa mukaan Barbababy! :) Ihanaa kun uusia plussaajia! :) Ja onnea! :)

Itse kävin varhaisultrassa kun viikkoja oli 6+ :)

Omaa napaa, neuvolassa käyty, polille ei menty vieläkään vaan katotaan uusiks ens viikolla (maanantai jolloin viikkoja on 40+2). Lillus ei ole laskeutunu eikä myöskään kiinnittyny joten eipä taida meidän pikkunen tulla ihan lähiaikoina ulos :(

Bubble ja Lillus 39+3
 
Tervetuloa Barbababy! Ihanaa saada uusia odottajia mukaan! Toivottavasti muut seuraavat esimerkkiäsi! :) Tämä pino on siitä loistava, että jo synnyttäneet vastailevat usein ja mielellään askarruttaviin kysymyksiin, joten rohkeasti mukaan.

Barbababylle vielä, että oletko menossa varhaisultraaan omaan neuvolaasi? Kaikissahan sitä ei järjestetä, joten moni käy yleensä yksityisellä omaan pikkiin. Itsellä ei ole kokemusta yksityisen ultrista.

Bubble tsemppiä viimeisiin hetkiin odotuksessasi! Meidän Kaikukaan ei mun mielestä ollut laskeutunut tai ainakin tuntui siltä, että poika pyöritti pyllyään ja jalkojaan todella korkealla. Ja tosiaan eihän sitä koskaan tiedä, milloin teidän Lillus päättää ulos tulla. Voi tulla yllättävän nopeastikin eteen se tilanne :)

ON Kiitos onnitteluista! Olo on onnellinen ja poika on aivan ihana :heart: Nyt on minun aika jättäytyä päivittäjän roolista, joten uusi pino uudella päivittäjällä olisi tervetullut.

Kirskis ja Kaiku
 
Kirskis paljon onnea ja ihania hetkiä pienokaisen kanssa :) :flower:

Barbababy tervetuloa mukaan ja onnittelut plussasta :) pitkä aika taitaakin olla kun viimeksi tänne on tullut "kotipinosta" plussannut.

Sindi ja Iipu 29+4
 
Terveisiä Tyksistä! Käytiin käyrillä ja lääkärillä kun neuvolassa vauvalla sykkeet oli pidemmän aikaa +180-200, kaikki oli kuitenkin käyrillä hyvin. Vauvalla painoa nyt 3600g ja teki aika ihanan alatie tutkimuksen kätilö ja opiskelija, kohdunsuu 1cm auki ja kanava hävinnyt.
Jaaha, ja kävinpä äsken vessassa ja varmaan se kuuluisa LIMATULPPA PLÖTSÄHTI vessan pönttöön!! Jihuu!!! :) Pian pääsee siis varmaan tosi toimiin! :) I´m so happy...

Epa ja Jokke 40+2
 
Tsemppiä Epa! Kohta sulla on jo vauva sylissä tuhisemassa. :heart:

Tervetuloa Barbababy! Kiva saada vihdoin lisää porukkaa. Toivottavasti kaikki menee sulla hyvin.
Kuten Kirskis sanoi, niin me synnyttäneetkin vastaillaan täällä mielellämme. Mä ainakin luen tän päivittäin, pinttynyt tapa. :)

Leena ja tyttö 8vkoa
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Tsemppiä täältäkin Epa!!! :) Neuvolatäti soitti tänään ja oli sittenkin tullut siihen tulokseen että polille lähete painoarvioon. Tiedä sitten koska kutsu tulee?

Kirskis Miten sulla se SF-mitta meni? Pienenikö se missään vaiheessa?

Tänään oon hemmotellu itteäni! :) kävin kampaajalla laittamassa hiukset uuteen uskoon. Nyt kehtaa taas näyttäytyä ;) viimeks kampaajalla käyty reilu vuos sitten :D
Siinä tuolissa kun istuin Lillus piti sellaset fudisharkat että ei mitään rajaa. Maha vaan veny joka suuntaan :D Näytti hauskalta. Samalla ku se siellä väänteli itteensä niin mua sattu. Supistuksia tuli ja meni, särkyä alaselässä ja pahoinvointia ilmaantu siinä samalla. En sit tiedä mitä supistuksia nämä nyt oli. Kaupungilla kävelin vielä kaverin kanssa jolloin supistukset jatkui mut kun kotiin pääsin niin alko rauhottumaan. Olis kiva saada tilannekatsaus tuolta alapäästä ;) ollaanko missä vaiheessa.

Bubble ja Lillus 39+4
 
Tervetuloa Barbababy! Itse kävin yksityisellä varhaisultrassa viikoilla 6+, jolloin näkyi myös syke (ei välttämättä näy vielä silloin).
Ehkä tänne tulisi enempi porukkaa, jos etusivun kuvauksessa korostettaisiin, että kaikki esikoisen odottajat voisi tulla. Tai siis toki on nytkin voinut muutkin liittyä..no, en tiedä.
Mäkin käyn täällä päivittäin edelleen :)

Epalla jännää! Tsemppiä! Mulla meni 2vrk limatulpasta niin poika oli sylissä :) Tosin toisillahan menee kauankin vielä siitä..

~Eltsu ja poitsu 5kk
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Tervetuloa Barbababy joukkoon! Nopeasti sinä meidät muut kiinni saat, aika nimittäin kuluu hirveetä kyytiä :) Itse kävin myös varhaisultrassa viikolla jotain 6 ja vähän päälle. Näkyi jo sykekin. Meillä kunta tarjosi sen, joten oli ihan kätevää.

Tsemppiä Epa!!!!!! :heart: Täällä siis lähipäiviksi kytättävää :D Näin mammalomalla on aikaa käydä ahkeraan lukemassa.

ON: Lääkärineuvolassa kaikki hyvin, painoa nyt humpsahtanut tulla vähän reilusti viime kerrasta, mutta osasyynä varmaan turvotus joka mm. on jo pakottanut ottamaan sormuksen pois sormesta. Ihan selvästi tämän jo huomaa. Vilkas kaveri on masussa, lääkärikin totesi sen jo toiseen kertaan :D Verenpaineet kuitenkin ok, joten ei tartte ainakaan vielä pelätä raskausmyrkytystä. Pissassa koko ajan heikosti proteiinit plussalla, mut laajemmissa kokeissa aina ollut puhdas, joten kovin huolissaan siitäkään eivät ole. Neuvola nyt tästä lähtien viikon välein, joten ompahan lomalaiselle jotakin tekemistä :D Kovasti jo nyyttiä odotellaan, mutta tokihan vielä muutama viikko on hyvä sisällä pysyä. Katsoin tuossa kalenteria ja tajusin, että jos yliaikaiseksi menee niin ei meillä vielä välttämättä vappunakaan ole vauvaa :popcorn:

Kristiina ja Onni 35+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
No niin, eloa pinoon! Tervetuloa Barbababy minunkin puolesta! Niinku eltsukin, mäkin käyn täällä aina lueskelemassa, kun jotain tapahtuu...

Mä kävin kans yksityisellä varhaisultrassa rv6+3, mutta silloin ei vielä näkynyt mitään. Tosin tässä meidän kylän yksityisellä oli jotkut hieman huonommat ultralaitteet, lääkäri oli naapurikaupungissa seuraavana päivänä pitämässä vastaanottoa ja otti mut sinne aikojen välissä tarkistuttamaan tilannetta, sitten jo näkyikin syke ja kaikki oli kunnossa! :heart: Tänään Anni onkin jo 10 kk! :D
 
Epalla jännät paikat, paljon tsemppiä :)

Barbababy kävin varhaisultrassa viikolla 7, suosittelivat ettei ennen sitä, koska varmemmin näkyy sit syke.

Kukaan muu ei ole tainnut ilmoittautua vapaaehtoiseksi päivittäjäksi. Voin toki päivittää tuota etusivun listaa. Tosin en pahastu siitä jos joku muukin sitä päivittää :)

Sindi ja Iipu 29+5
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! :)

Ja nyt kävi tosiaan selville se, että ei täällä saa sitä varhaisultraa muuta kuin yksityisellä, enkä tiedä onko nyt kiinnostusta maksaa siitä sitten maltaita.. Vähän tietysti haluis nähdä onko kaikki ok, mutta toisaalta, näkeehän sen sitten muutaman viikon myöhemminkin.

Neuvolaan tosiaan soitin ja oli onneksi mukavan kuuloinen nainen toisessa päässä, kuukauden päähän sain ekan ajan sinne sitten. Just nauroin kaverille eilen kuinka sekin oli niin jännää sinne soittaa. :D Tää on kaikki yhtä aikaa niin ihanaa ja jännää, tietty pienen pieni pelko siitä että meneekö kaikki hyvin.

Toivottavasti tosiaan saan teidät kiinni pian, ehkä tää alkuaika on kuitenkin kaikista hitaimmalta tuntuvaa.

Ja mukava täällä jännätä teidänkin juttuja, esim. juuri nyt tuota Epan tilannetta! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Barbababy yksityisellä kävin minäkin silloin ja maksoi 70-80€ Silloin näkyi pienen syke ja muutenkin katsoi että kaikki oli niinkuin piti. En kadu sitä että maksoin sen summan. Oli ihana saada tietää että pikkunen kasvaa siellä missä pitää ja että se tosiaan kasvaa siellä.
Ihan äskettäin mäkin jännitin sitä neuvolaan soittoa ja kertoa että raskaustesti näyttää positiivista :) Kyllä mä sanoisin että ne ihan ekat viikot plussaamisen jälkeen menee hitaasti. Mitään ei näy ja tunnu. Ja sit kun alkaa tapahtumaan niin sitten aika menee ihan hui hai! :D Vaikeeta on mun tajuta että enää on 2 päivää laskettuun aikaan :eek:

Sindi Kiva olis jos ottaisit sen päivittämisen toistaseks niskoillesi :)

Bubble ja Lillus 39+5
 
Tervetuloa munkin puolesta Barbababy! Ihanaa saada tänne uusia mukaan. Tulee muisteltua itsekin noita alkuaikoja lämmöllä, kun joku toinen kertoo plussauksesta ja alkutaipaleestaan.

Mä kävin yksityisellä varhaisultrassa viikolla 6+6 ja ihana pienen pieni sykkivä möykky siellä näkyi. En ikinä unohda sitä näkyä ja sitä helpotuksen tunnetta, että kaikki on oikeasti kunnossa. Vähän sen ultran jälkeen kerrottiin molempien vanhemmille uutinen. Ja niin kuin muutkin ovat sanoneet niin ekat viikot menee hitaasti ja vähän epäuskoisestikin paitsi silloin kun on kunnolla raskausoireita...Nyt on tietyllä tavalla vähän ikäväkin raskaana olemista :)

milizza ja kaveri 12vkoa
 
Bubble Mun sf-mitta oli korkeimmillaan 36 ja ei se missään vaiheessa laskenut. Olisikohan pari viimeistä kertaa pysynyt samana, en muista nyt aivan tarkkaan, kun en jaksa neuvolakorttia käydä vilkaisemassa. Siihen painoarvioon jouduin, kun neuvolalääkärin tekemissä ultrissa selvisi, että vauva oli tehnyt isoja kasvupyrähdyksiä.

Sindi Iso kiitos, jos ja kun otat päivittämisen vastuullesi :) Käytännössä sinun tulee aloittaa uusi pino, koska vain minä pääsen päivittämään etusivun tietoja tässä pinossa.

Kirskis ja Kaiku
 
Kirskis alright.. :D mulla se SF-mitta tiistaina oli 40cm :D mut kiva tietää että se ei sulla laskenu koska silloin on mulla vielä toivoa että tämä syntyis suht lähelle laskettua :)
Postissa ei tänään ollu kirjettä että olisi aika painoarvioon joten ens viikolle se menee :( Höh, turhauttavaa! Kai ne tajuu että tämä mamma mielellään haluais tietää miten isoa lasta odottaa ja siis tyhmää että joutuu odottaa sen LA:n yli. Anteeks mun purkua, ottaa vaan tosi paljon päähän. En halua synnyttää isoa lasta ja haluan että käynnistää sen ennen kuin se kasvaa liian isoks. Sektiolla en vieläkään halua synnyttää. Kai tässä vaan voi neuvolatätiä syyttää :(
 
Bubble Viimeisimmällä käynnillä neuvolalääkärissä sain kuulla, ettei pienempiä vaatteita kannata todellakaan ostaa ja vauva tulee olemaan syntyessään reilusti yli 4 kiloinen. Noh, jonkin verran meni pieleen hänen veikkauksensa.

Pakko myöntää, etten oikein vieläkään täysin ymmärrä tätä sf-mittaa. Ei se minun mielestä kerro kunnolla vauvan koosta. Monella on ollut isompi sf-mitta kuin minulla ja he ovat synnyttäneet pienemmän vauvan kuin minä. Eikä kyllä mahan kokokaan kerro totuutta vauvan koosta. Minullahan oli melko pieni maha raskauden ajan ja monelle varmasti tuli yllätyksenä, että näinkin suuri vauva sieltä putkahti.

Minulla oli aivan samanlaiset mietteet kuin sinulla Bubble, etten todellakaan halunnut mitään jättiläistä synnyttää. Ensimmäisellä käynnillä äitipolilla katsottiin tilanne ja annettiin sitten uusi aika parin viikon päähän. Ymmärsin, että tällä toisella käynnillä olisi mahdollisesti käynnistetty tai sovittu käynnistysaika, mutta sitähän ei sitten tarvittu. Eri synnäreillä on varmasti eri käytäntöjä, mutta kannattaa keskustella lääkärin kanssa, kun sinne pääset. Kyllä kaikki hyvin menee :)

Kirskis ja Kaiku
 
Kiitos sindi! :)

Mulla on sf-mitta tällä hetkellä 34 ja tosi monet sanoo, että maha on melko pieni viikkoihin nähden, itse asiassa sitä on kuullut koko raskauden ajan. Siitäkin oon jo stressiä vetänyt, niinkuin kaikesta mahdollisesta, mutta mahan kasvu on ihan yksilöllistä eikä kerro lopullisesti vauvan kokoa :)
 

Yhteistyössä