~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

meilläkin on ollut univaikeuksia viime aikoina... oikeastaan viimeisen kuukauden ajan eli 7kk iästä lähtien. Minja nukkuu usein hyvin, kunhan nukahtaa vaan. eli nukuttaminen on ollut ongelma. ei oo ollut eroa paljonko on nukkunut päiväunia, onko ollut illalla hereillä 2h vaiko 5h. sängyssä on touhuttu, uni ei tule jos istut vieressä mut itku alkaa jos lähdet huoneesta pois = ristiriitaista! nukuttaminen kestää 30min-2h... parhaimmin on nukahtanut, jos päiväunet on jääneet pätkittäisiksi esim. kyläreissujen takia ja koko päivä on ollut touhuntäyteinen, mut en mä keksi/halua meille joka pvä kauheesti hulabaloota.

nyt Minjalla on nuha ja kolme perättäistä yötä (siis tämän nuhan takia) on menneet itkeskellessä. eli on heräillyt about 1h välein itkemään, en oo kellosta tarkistanu mut monta kertaa on yöllä herätty tuttia laittamaan/silittelemään.

jopa päiväunille pitää usein nukuttaa. ennen on riittäny että puetaan vähäeleisesti ja viedään hiljaa ulos, ja sinne jää, mutta nyt on hetken aikaa tarvinnu vaunuja heilutella, että nukahtaa. ilmeisesti eroahdistusta, koska itku alkaa heti, ku katoan vaunukopan näköpiiristä.

uusia taitoja meilläkin on. 7,5kk iästä noussut tukea vasten seisomaan ja sitä treenataan kovin. vieläkään ei istuta tuetta, eikä kontata. ryömimällä mennään kovaa vauhtia ja mieluusti niihin muutamaan kiellettyyn paikkaan :D

minäkin käyn monta kertaa viikossa lukemassa kuulumiset mut en ehdi kommentoida/kirjoitella. nytkin odottelen että Minja heräilee uniltaan, joten en enempää paneudu kirjottamiseen. kaikille toivottelen kuitenkin hyviä jatkoja, uusia taitoja, parempia yöunia ja helpompia hampaita sun muuta. :heart:

Talvis ja Minja 7,5kk+
 
SuukkoSuulle kiitos, ihan kiva pätkä teilläkin nukuttu. Teillä mennäänkin kivan ajoissa nukkumaan. Meilläki ennen meni, mut nykyään siin 21-22 aikaan. toisaalta ihan hyvä ni mäkin saan sit ees joskus nukkua. kuitenkin herää ain siin 5-6 aikaa. Meilläkin tarkoitus ois tässä kohta puolin siirtää omaan huoneeseen nukkumaan. kunhan saisin aikaiseksi vaan ostaa sinne jotku pimennys verhot...muuten herää jo siihen ku on niin valosaa.

Onnea Atelle!!! onkos teillä 10kk neuvola?
 
Alley Meillä on ollut vähän samanlaisia ongelmia. Ennen Milla nukkui 6-7 h ja sai sit rinnasta maitoa. Sit jatkoi unia. Nyt on muutamana yönä nukkunut vain 3-4 h. Ei ole rauhoittunut tutilla, vaan on tarvinnut maitoa. Sen jälkeen on nukkunut ja saattanut nukkua 3-5 h. Viime yönä nukkui 5 h ennen kuin söi. Aamulla herää 6.00 aikoihin ja tarvitsee maitoa sit jatkaa unia vielä muutaman tunnin. Päivisin nukkuu vaunuissa kohtalaisen hyvin. Parina päivänä on herännyt johonkin 2 h jälkeen, mut rauhoittelun jälkeen nukahtanut hetkeksi. Iltapäivällä nukkuu yhdet tai kahdet 1h unet. Riippuen vähän siitä miten on päivällä nukkunut ja ollaanko oltu käymässä jossain. Iltaisin on ollut, että ei tahdo nukahtaa kuin viereen. Siitä voi sit nostaa omaan sänkyyn ja jatkaa siellä unia. Isä ei tahdo kelvata nukuttamaan.

Suukkosuu Onnittelut Atelle.

EM:n Onnittelut Myylle.

Meillä neiti saa pääasiassa vielä rinnasta maitoa. Mut välillä saa myös pullosta, kun olen jossain käymässä. Nyt ongelmaksi on tullut, että pullo ei tahdo kelvata. Ennen ei ollut mitään ongelmaa. Nyt saattaa huutaa jonkin aikaa ennen kuin suostuu juomaan pullosta. Sillä ei ole tuntunut olevan merkitystä, onko pullossa mun maitoa vai korviketta. Lämpötilasta on aika tarkka. En tiedä kuuluuko tämä tähän ikään. Rinnasta syö hyvin.

Omat kädet on nyt alkanut kovasti kiinnostamaan. Tarttuu jo esineisiin. Milla katselee ja ihmettelee sormiaan. Ihan kuin katsoisi, että onko kaikki sormet tallella. Kääntyminen ei vielä ihan onnistu. Tuntuu, että ympäristö ja esineet kiinnostavat enemmän kuin kääntymisen opettelu. Taitaa olla tutkijatyyppiä.

Nasuli08+Milla 3kk 3 vko
 
Onnea kuukausista Myylle ja Atelle :heart:

Jo on saanut Suukkis "hyvät" ohjeet unikouluun :/ Onpas sulla jo viikkoja paljon :D

EM Mä kanssa liian helposti laitan tuttia tai silitän yöllä juurikin toivoen, että Nuppu ei heräisi ihan kokonaan. Meidän yöt on kyllä oikeestaan tosi hyviä nykyään. Ainut, että aamu alkaa kuudelta ja selkeesti jää Nupulla unet kesken ja haluis vaunuihin jo puol kasin maissa :/ Mutta kun ei nukahda kuudelta uudestaan niin ei nukahda :headwall:
Onnea hyvistä päiväunista :heart:

Zoe Onnea Ronin kävelytaidoista :heart:

TA Onnea hyvistä yöunista :heart:

Talvis Toivottavasti teillä toi nukahtaminen alkaisi helpottaa :hug: Onnea uusista taidoista :heart:

Nasuli Eiköhän teilläkin kohta käännytä yms. Meilläkään ei Saana juuri pulloa huoli ja on tosi tarkka lämpötilasta. On juonut onnistuneesti ehkä 6 kertaa pullosta :D

Vauvis Onnea hyvistä kuulumisista :heart: Paitsi yläpaine on aika korkea :/
 
en enää IKINÄ osta pamperseja!!! |O Tytön pimppialue on ihan punainen... ollaa nyt käytetty vajaa puol pakettia ja ostin ihan huvin vuoks niitä... Nyt on pari päivää ollu punainen ja tänään ihan kirkuvan punainen... :snotty: :snotty: Onneks on pari liberoo vielä, laitan yöks sellasen...
 
EM auts.. ei muuta ko niit kestoi käyttään ni josko tuo ongelma katois ;) Ei vaine, jokainen käyttää mitä käyttää :) Mut meil o ainaki iho ain pysyny hyvänä ku on ihoo vasten ollu bambua ja coolmaxia sekä harvemmin microfleeceä :)

Mieki aiemmin menin herkästi Aten luo just ton takii, ettei heräis kunnolla. Mut ny en oo menny ja kyl se alkaa huomata, et turha sitä on kitistä kovin kauaa ku palvelua ei tuu kummiskaa. Tai siis et en mee ees sinne huoneeseen enää. Senki on huomannu, et jos meen huoneeseen ni se pelkkä kitinä yltyy semmoseks itkuks ja vaativammaks kitinäks het ku se näkee mut :D

Nyt viime yö meni TOSI hyvin. Nukku n. 20.30-00.00. Heräs kerran ja oli poikittain selälteen ilman sukkaa. Laitoin sukan jalkaan, käänsin masulteen ja hetken aikaa hytkyttelin pepusta. En nykysi juur koskaa nosta syliin ku rauhottuu ennen pitkää muutenkin. Sit heräs vasta 5.15!!!!!! :heart: :heart: Sit kitis aikansa, rauhottu 5.40. Heräs uudelleen 6.25. Sit annoin mölistä 6.45 asti jollonka noustii ylös. Noi kitinät siis o nykysi semmosta aika pientä. Tai isompaakin kyllä, muttei se nykysi juur koskaa ylly kunnon huudoks. Siis semmoseks vaativaks ja hätäitkuks. Ainaki siis jos EI oo kääntyny selältee. Jos o selältee ni sillo ei kyl yleensä rauhotu.
 
EM: Onnea tasakuukausista! =) Toivottavasti Myyn iho paranee pian. Meillä kun oli vaippaihottumaa ni parani onneks ihan parissa päivässä.

Atelle kanssa onnea tasakuukausista! :)

Vauvis: Hyvät neukku kuulumiset bongattu :)

Meillä Niia hiukan kröhänen, räkää tulee vähäsen ja yskii ja aivastelee hiukan normaalia enemmän. Mutta ei oo mikään ihme, kun mies oli reilu viikko sitten ja mulla alko perjantaina enkä vielä oo ihan parantunu. Toivottavasti vaan ei ois kovin pitkä nuha, et menis nopeesti ohi. Vielä ei häiritse unia eikä touhuja on ollu ihan pirteä oma itsensä.

Niia on alkanu nukkumaan päiväuniakin =) Tosin vain niin että laitan sisältä vaunuihin ulos ilman mitään lenkkejä niin nukkuu 2-3h yhdellä tutti käynnillä. Jos mennään kävelylle niin herää puolen tunnin jälkeen eikä nuku enempää.
 
em meille pampersit teki saman, siksi ollaanki käytety vaan liberoa :wave:
Sompio joo, yläpaine pikkusen ylhäällä...käveltiin tuolla tuiskussa neuvolaan, eikä siinä ehitty kauaa oleen ku pääsin sisään nii saattaa olla, et sen takia vähän yläkantissa
 
ElinaMaria toivottavasti punoitus menee nopeasti pois! Meilläkin on yksi paketti pamperseja ja kokeilinkin niistä paria. kerran meilläkin oli tosi punainen peppu, mut en kyl muista olikos juuri sillo libero vai pampers vaippa...pitääkin tarkkailla. mä ku syytin sillo jotain ruokaa joka ärsyttänyt sitten. :p
 
suukkis mä osasin jotenkin odottaakkin tuota kestovaippakommenttia :LOL: onnea hyvästä yöstä!

Mut ei meillä oo koskaan aiemmin ollu vaippaihottumaa, ilmeisesti noi pampersien rasvat ja kemikaalit ei sovi meille. Eipä siinä mitään, liberot on hyviä ollu ja niillä varmaan jatketaankin. En oo kyl kokeillu niitä maissivaippoja näin isommalla, onkohan kellään kokemuksia? Eli onks niillä housuvaippoja? :) Punoitus onneks väheni heti kun vaihdettiin vaippaa.

Viime yö meni taas hienosti, nukahti klo 20 ja heräs ekan kerran vasta kuudelta. jee! :)

vauvis onnea muuten hienoista neuvolakuulumisista. :)

Mut nyt lähen kahvinkeittoon, mun vanhemmat tulee nimpparikahveille. :D Leivoin laskiaispulliakin tänään ja ostin itelleni aurinkolasit nimpparilahjaksi. :wave: :D
 
Miehen selkäleikkaus oli eilen ja kaikki on hyvin :heart: Tänään pääsi jo kotiin, mutta tosi hissukseen pitää olla. Kuukauteen ei saa nostaa eikä tehdä mitään. Istua saa hetkittäin, mutta enempi makuuasennossa vaan oltava.
Jos nyt vihdoin se tulisi sitten kuntoon ja pääsisi normaalia elämää elämään sen kanssa =)
 
ElinaMaria hyvää nimipäivää!! laskiaispullat on HYVIÄ, nam!!! =)

Meillä on käytetty melkein aina pampersin vaippaa (kokoon 3 asti) eikä oo tullut mitään oireita ja aina vaippa iho ollut moitteettomassa kunnossa. Liberot ei jotenkaan istuneet meidän pojan pepulle kunnolla.(olen kyl saanut niit aika paljon lahjaksi ni oon niitäkin käyytänyt ) Mut sitten pitikin siirtyy housuvaippoihin enkä löytänyt ku liberolta niin pienii ni ostin sit niitä. ja nyt sitten ku voidaan pikku hiljaa siirtyy isompiin vaippoihin ostin taas paketin pamperssia...oiskohan näihin isompiin sit lisätty niit aineita enempi tai jotain?? ku mäkin vähän luulen et meil punotus tuli just sillo ku oli isompi vaippa kokeilussa.

maissivaippojakin meil oli ku poitsu ihan pieni. sain lahjaksi niitä. Ei oo kyl tullut katsottuu oisko isompaa kokoo. ne oli aika kovia, mut muuten ihan hyvii vaippoi.
 
zoe ihanaa et roni juttelee jo noin paljon. :) Hienolta kuulostaa tulevaisuudensuunnitelmat, kyl se varmaan joo kannattaa koulut käydä loppuun. :)

Sompio hienoo et onnistu leikkaus. :hug:

suukkis muuten ku te teitte yhessä vaiheessa sitä vessaviestintäjuttua (vai teettekö vieläkin?) niin toimiks se? Käyks Atte nykyään vaan potalla kakalla? Mua kiinnostaa et miten siinä kävi! :D :D

meilläkin tyttö juttelee kovasti. Toistaa sanoja kun sanotaan että lamppu (ppuh) kylpyyn (pyypyy) pupu (popopo) äiti (äitä ) isi (iich)... En mä kyllä noita vielä oikeiks sanoiks laske... :D Ja sit jos haluu näyttää jollekin et kattokaa ku meijän laps osaa sanoa lamppu niin ei varmana sano ikinä silloin. :LOL: :saint: Jokeltelu on muutenkin muuttunut, Myy jodlailee "hodlidlilili, odildil..." Se on niin söpöä. :D Ja GaGaGa sanoo pehmeesti, ja sitten vaihtelee hauskasti äänenpainoja. :)

Oonkohan sanonu et meillä noustaan tukea vasten seisomaan ja kävellään tukea vasten.... :)

EM ja Myy 9kk :heart:
 
Käytiin eilen Niian kanssa lääkärissä ja saatiin sitten lääkkeet silmä ja korvatulehdukseen. Silmää mentiin näyttämään ja lääkäri ensimmäisenä alkoi katsomaan korvia ja sanoi, että yleensä silmätulehdus näin pienellä viittaa korviin. No olihan siellä sitten se saman puolen korva hiukan tulehtunut. Onneksi ei ollut vielä niin pahaksi mennyt että haittaisi jotenkin tyttöä. Ensimmäisenä kun mentiin sisälle, Niia nauroi lääkärisedälle, sitten kun katsoi korviin niin huudettiin täyttä kurkkua ja aina puolen vaihdon yhteydessä taas hymyili :) Kun kaikki oli ohi niin hymyili nätisti taas. Reipas pieni potilas :heart:

EM: Onnittelut Myyn uusista taidoista :)

Sompio: Hienoa, että miehesi leikkaus meni hyvin :hug:

Alley ja Niia
 
EM ei me ennää sitä tehhä. Ku sit sen kakkaamisrytmi muuttu niin täysin eikä se oikeen sit ollu semmosta selvästi huomattavissa, et millo ois kakkahätä ni se jäi. Nyttemmin oon aatellu, et vois pottailua koittaa ku nyttemmin kakkaamisen huomaa taas paremmin.
 
EM teillähä kehitytää huimaa vauhtia! Meilläki ny on Atte alkanu hoksata ton tukee vasten nousemisen. Eilen nous tiskaria vasten (oli sillo auki siin) melkein, sit vähä autettii ku oli polvillaa ni innostu siittä niin, et seisoo jo tukee vasten suht hyvin :) Mut ei viel kävele.

Kolmas hammaskin bongattu!! :) :heart: Ylös siis tuli. Ny o allaalla kaks ja yks yllääl.

vauvis, harmi tosissaa ku näi aikasin pomppaa :( Mut jospa se ois väärä hälytys ku voiha ne joskus pompata jos ei useempi arvo sentää oo. Ja sit tosissaa ruokavalio kohilleen ellei jo oo ja liikuntaa lisää. Toivotaan, ettet joudu piikitteleen :hug:

Aika menee iha järetöntä vauhtia.. Ny jo 14+2!! Ja 14+0 yöllä tuntu ensimmäinen hipaisu, oli niiiin ihana tuntee se! :heart:
 
Kiitos kaikille tsempeistä :heart:

Oikein hyvää ystävänpäivää kaikille :heart: Olette olleet korvaamaton tuki tämän pienen neidin elämän aikana, vaikka vähemmälle palstailu onkin jäänyt viime viikkoina.

Zoelle Opiskeluihin tsemppiä :heart: Toivottavasti saat opiskelupaikan ja Ronille hoitopaikan. Mä oon kanssa miettinyt opiskeluja, mutta saa nähdä. Mies menee syksyllä nyt uudelleenkoulutukseen niin ei voida kyllä molemmat opiskella. Tai siis mä oon nyt hoitovapaallakin tän vuoden.

Vauvis Voi harmi. Kuinka sitä nyt jatkossa seurataan/hoidetaan?

Alleyn Niialle pikaista paranemista :hug:

Suukkikselle Onnea hipaisusta :heart: Siitä ne voimistuu, ihanaa :heart:

EM:n Myylle onnea uusista taidoista :heart:

Meillä olisi kova hinkun nousta ylös, mutta jalat ei kanna. Eikä nyt tarvikaan, kun yksin pitäisi ehtiä joka paikkaan, niin parempi vielä keskittyä noihin konttausharjoituksiin :heart:
Pottakin on ostettuna mutta ei oo sitä vielä kokeiltu.
 

Yhteistyössä