~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

vauvis , onnea varovasti... :flower:

EM onnea hampaasta, ihanaa! Tuskin se puhjennut hammas ainakaan enää öihin vaikuttaa, eikös ne hampaat vaivaa nimenomaan ennen puhkeamista? Paitsi odotas vain, eiköhän se toinen tule pian perässä. Meillä toka hammas puhkesi 2pv ensimmäisen jälkeen, ilman oireita. :) Nyt yläien sitten tuntuu vaivaavan ja turvottavan oikein kunnolla... :/
 
Vauvis ihanaaaaaaa..... varovaiset onnittelut!!! :heart: :heart:

Kiitos hammasonnitteluista!!! :D mäkin laitoin Myyn sisälle nukkumaan ja toistaiseksi nukkuu vielä... nyt nukkunut 40 min. :) En sit uskaltanu mäkään viedä pihalle. Meillä tänään -15. Nukahti ihan nätisti sisällekkin. Saa nähä kauan nukkuu.

Siis viime yönä kävin laittamassa tuttia klo 1.15, 3.20, 4,40, 5.30, 6.00.... :headwall: Sitten kyllästyin ja hain meidän viereen tytön ja siihen onneksi rauhottui ja nukkuikin sitten 9 saakka. Uh. Ehkä se oli siitä hampaasta.... tai seuraavasta! :/ Mut ei annettu maitoa!!! :saint:

ihanaa ku aurinko paistaa mut ei viitti lähtee tuonne pakkaseen tuon lapsen kans. Kai sitä vois pienellä kävelyllä käydä jossain vaiheessa.... :/
 
vilmav Ei mekään kauheasti lapsien kanssa olla tekemisissä, mutta meillä se vierastaminen ei montaa kertaa eikä kauan kerrallaan kestänyt. Ensin Roni oli ihan kauhistunut mutta vähän aikaa katseltuaan jo utelias :)
Miä muistelen et se pakkasraja meni niin, että alle puol vuotias -10astetta rajana ja alle vuoden -15astetta rajana.

EM Onnea Myylle hampaasta.:flower:

vauvahaaveita :eek: :flower: :heart: Vau :D Onnea!!! :flower: :heart:


Yritän laittaa Ronia just päikkäreille, tänään tuntuu taas jotenkin tosi hankalalta. Siellä se yksin juttelee ja lepertelee tuteilleen :)
Vihdoin ja viimein sain tilattua vaatteitakin ittelleni. On pitäny tilata jo monta kuukautta. Ei olis kannattanu odotella, kivoin paita minkä halusin tilata, oli loppuunmyyty. Taisin innostuakin vähän kun niitä vaatteita siinä katselin ja tilasin t-paidan joka maksoi 30? :ashamed:
Äh, vielä oli vaikka mitä asiaa, mutta täytynee mennä taputtelemaan ja silittelemään Ronia vähäsen että saisi pikkuherra unen päästä kiini.
 
Herranen aika nythän täällä alkaa koko porukka pikku hiljaa vauvaantumaan jälleen :eek: :D
Onnittelut Vauvikselle :flower:

Myylle: Onnittelut hampaasta :D

Meille ei ihmeempiä. Jouluun valmistaudutaan. Eilen pipareita tänään Taateli-ja hedelmäkakkujen leipomista :xmas:
Lopummalla viikkoa joulusiivousta B)

Dadde & Neito :xmas:
 
Myylle onnea hampaasta :) Toivottavasti yöt paranis teillä, vaikka hyvä on ettei maitoa kuitenkaan tartte antaa =)

Vauvikselle varovaiset onnittelut :hug: :heart:

Meillä nukuttiin koko eilinen päivä, oli Niia vissiin väsy ristiäis hulinoista :) Tääkin päivä vaikuttaa menevän hyvin pitkälti unten mailla. Tyttö on nyt alkanu järjestään nukkumaan sen 7h pätkän öisin. Jo 3 yötä peräkkäin :D Vielä kun oppis ite olemaan vilkuilematta kelloa ja luottamaan ettei kaikki äänet tarkoita että on heränny ja tarvii nousta.

Onko kellään vinkkejä hiertymien hoitoon? Meillä on lastan kanssa pysyny iho ihan kunnossa, mutta nyt huomasin että selkään siihen vaipan yläreunaan, missä on kuminauha, on tullut hiertymä mistä on ihoa pois. Ei mitenkään verillä vielä eikä ilmeisesti kovin kipeä, mutta ettei menisi pahemmaksi... Keskiviikko iltaan pitäis vielä kestää, sitten saadaan ottaa lasta pois kokonaan :D Olen laittanu siihen bebanthenia välillä ja nyt aamulla rasvatalkkia, mitä neuvottiin muuten käyttämään lastan kanssa.

Täälläkin nukutaan päikkäreitä sisällä. Oltiin aamulla puolen tunnin lenkkillä ja se saa riittää, täällä pakkasta -11. Ei olla muutenkaan vielä kovin usein nukuttu ulkona, mutta olen päättänyt alkaa nukuttamaan Niiaa kerran päivässä päiväunille, mielellään pidemmille ja viime viikolla tykkäsi vaunuissa nukkua jopa 3h. Meillä kun ei oikein muuten nukuta ja sitten kitistään ilta, kun väsyttää eikä malteta nukkua.

Alley ja Niia huomenna 7vko
 
alley ihanaa, että tyttö nukkuu noin hyvin. Toivottavasti sama rytmi jatkuisi. Meillä Onni nukkui 2kk iässä YHDEN kerran 7h unipätkän, seuraava yhtä hyvä yö saatiin vasta lähemmäs 6kk iässä. :D
Hiertymien hoidosta en oikein muuta tiedä kuin että mahdollisimman kuivana ainakin täytyisi ihon pysyä. Meillä ihan pikkuvauvana nivuset hautuivat rikki, ja ensin kokeilimme pebanthenia, mut sitten ihan normitalkki auttoikin paremmin. Hiertymä toki on eri asia kuin hautuma... Onneksi saatte lastan pian pois. Äkkiähän tämä aika meni. Ihan juuri vasta yhdessä surkuttelimme sitä lastaa, ja nyt se on kohta jo mennyttä aikaa. :)

Hei kuulkaas valakaa nyt uskoa muhun. Voihan yli puolivuotias vauva jo nukkua masullaan, voihan? Tiedän, että monet nukuttavat masulleen jo ihan pikkuvauvasta asti, mutta mä en ole uskaltanut, kun olen pelännyt ja pelkään edelleen kätkytkuolemaa ihan kamalasti ja pään kannatuskin oli pitkään aika heikkoa. Viime päiviin asti Onni on kääntynyt sängyssä vain kyljelleen, ja jos on kierähtänyt vatsalleen, olen aina kääntänyt. Mut nyt ei mikään enää auta. Onni kääntyy vatsalleen joka kerta kun hänet laskee sänkyyn. Ja vaikka saisinkin hänet käännettyä takaisin selälleen, hän kääntyy jossain vaiheessa yötä kuitenkin uudelleen masulleen. Eli tästä päivästä eteenpäin en enää käännä, nukkukoon miten haluaa, eikö?
 
Kiitos edelleen allergiakommenteista. Ei ole ehtinyt juuri koneella olla ja aika menee tuolla allergiakeskusteluissakin :saint:
Tänne on unohtunut kirjoittaa, että lääkärin mukaan Nuppu on muka atoopikko :D Mutta ei kyllä iho ole atoopikkoa nähnytkään...

Talvis Juu, testattiin riisi ja maissi ja ne oli puhtaat. Ja ei niistä ole tullut nyt mitään näppyjäkään. Tai maissi on ollut naksuina vasta ja tänään sai ekaa kertaa maissia soseena. Tuolta kun heräilee niin näkee onko mitään tullut, mutta posket on ainakin siistit.

Monilla oli hurjan hyviä öitä ollut, onnea niistä :heart: Ja EM:N unikoulu on onnistunut ihan mahdottoman hyvin :heart:

Jaksuja ja pikaista paranemista kaikille kipeille :hug:

Vilma Onko mustikka ummettava? Kun eikös sen pitäisi juurikin parantaa vatsan toimiintaa?
Meillä oli kesäkurpitsa hitti. Tai siis eihän meillä vielä montaa ruokaa ole maistettu, mutta näistä parhaiten menee kesäkurpitsa.

Onko joku tehnyt maissisoseen itse? Voiko kaupan soseita pakastaa?
Meillä otettiin maissi tänään maisteluun ja ihan hyvin meni kesäkurpitsaan sekoitettuna.

Vauvis Varovaiset onnittelut, ihanaa :heart:

Meillä nukuttiin tänään 1,5 h vaunuissa ja sitten nostettiin sisälle. Nyt nukkuu sängyssä haalari auki, mutta taitaa olla aika hikinen kun joskus heräilee. No, vaihdetaan sitten kuivat vaatteet. Pääasia että nukkuu, kun sisällä ei juurikaan ole ennen nukkunut. Oli -12 astetta ja täällä ei ole ennen tuollaista pakkasta ollut niin kestää hieman totutella näihin keleihin.

Jatkan kohta :wave:
 
Mielenkiintoinen päivä takana............. neljänsillä unilla on tyttö kylppärissä kun siellä on vähän viileempi ja pimeetä :LOL: Mut tosi hyväntuulinen kyllä on! Pakkaset on kivoja mut ei ulkona nukkuvan vauvan kans.

Sompio, mustikkaa käytetään ainakin ripulin hoitoon tasapainottamaan vatsan toimintaa. Ja voi ummettaa herkkävatsaisia :)

Nyt ei ehdi muuta, täytyy lähteä valmistautumaan kauppareissuun!
 
Heips..
Onnea kaikille joilla hyvät yöunet ollu.. :)

Pikaista paranemista kaikille kipeille.. :hug:

varovaiset onnittelut vauvikselle.. :hug:

Neuvolassa käyty, tyttö kasvaa hyvin.. nyt painoa 4,5kg.. :) pituutta tullu 1cm lisää..
Vapinaan..hmm.. ei oikee mitää vastausta saatu.. kokeiden arvot ok.. seurataan tilannetta..

TB ja tyttönen 1kk 1pvä :heart:
 
Vifslan: Joo, todella nopeesti on aika menny ja ihanaa kun lastan saa pois :) Siitä masullaan nukuttamisesta, on kai montaa eri mielipidettä, mutta viimeistään siinä vaiheessa kun vauva ite kääntyy masulleen niin on kaikki vaara ohi. Meillä nukutaan mahallaan jos sattuu päivällä niin nukahtamaan, mutta ei öisin.
 
vauvis kiitos! :) Aiotko sie mennä varhaisraskauden ultraan?

Miule tuli tosi hyvä mieli ku mies oli se, joka ehdotti sinne yksityiselle menoa ku sanoin, et ei kunnalliselle otetakaan enää =) Laittoi vaa viestillä kerran et no mentäiskö yksityiselle taas ultraan :heart:
 
Myylle onnea ekasta hampaasta :heart: Nyt vasta ehdin jatkaa ja lukemaan loppuun asti. Onnittelin jo hienoista öistä, mutta olikin tullut hieman takapakkia :( Toivottavasti ensi yö olisi taas parempi :hug:
Mä otin kanssa Nupun meidän väliin kuuden maissa ja se tuli ihan kylkeen kiinni ja varuiksi vielä yöpaidastakin ihan kunnon ote. Mutta mä en saanut itse siinä unta ja kun siirsin neitiä kauemmaksi niin heräsi siihen eikä nukahtanut uudelleen. Niinpä meidän aamu alkoi taas kuudelta :)

Meilläkin hieman pelätään vieraita vauvoja. Tai ei nyt oikeastaan pelätä, mutta Nuppu ei välitä niistä tuon taivaallista :D Muskarin uhkasin lopettaa, kun neiti vain imeskeli peukaloa koko ajan ja joka kerta pitää päikkäreiltä herättää sinne lähtiessä. Mutta 2 viimeistä kertaa nyt syksyllä Nuppu viihtyikin siellä tosi hyvin niin täytyisi varmaan jatkaa kuitenkin keväällä.
Muuten me ollaan niin paljon kotona vain oman perheen kesken, että ei Nuppu totukaan kehenkään jos ei aleta enemmän liikkumaan ihmisten ilmoilla. Kotona vaan on kiva olla :saint:

Millä te saatte riisihiutaleista hienoa puuroa? Kun meillä ei mene kökkäreet ja tuo Muksun riisipuurojauhe on kalliimpaa kuin tava-hiutaleet. Mutta mä en saanut siitä sellaista mikä Nupulle kelpaisi :/

Mulla alkoi sitten tänään kuukautiset :/

Koko viikko on luvattu tällaisia pakkasia... Kökkö juttu päiväunien kannalta kun täällä on monta vaununukkujaa. Mä sain aamupäivällä Nupun nukkumaan sisällä 2 h, kun jäin itse viereen ja 15-30 min välein silittelin uudelleen uneen. Aika rasittavat päikkärit pidemmän päälle.

Ihanaa, mä sain kortit tänä vuonna hyvissä ajoin postiin ja pari postissa lähetettävää pakettiakin lähti tänään. Muut paketit saan toimitettua tässä ennen aattoa ja joulumenuuta suunniteltiin tänään miehen kanssa.
 
vauvis ONNEA selvä plussa!! :heart: :D :flower:

sompio no joo, toivotaan että ens yö ois parempi. Se voi olla et tulee samantien se toinen hammas siihen viereen, tai mitä levottomuutta lienee. :) Kyl syömiset on jääny kokonaan pois öiltä kuitenkin. Saattoihan se olla myös eroahdistusta tai jotain. riisihiutaleet meillä on pika-versiota jotka mä hienonnan sauvasekoittimella sellaiseksi jauhomaiseksi. Sitä sitten mikrossa teen ja tulee tosi samettista! maissisoseen oon tehny ite pakastemaisseista. Eli keitän, soseutan ja sit vielä metallisiivilän läpi. Tulee pehmoista ja aika huima makuero siihen kaupan sössöön...

vilma kekseliäisyys kunniaan! :D :D meillä Myy nukkui sisällä kahdet unet, molemmat kesti sen 45 min. TASAN. On se tarkka tyttö... :headwall:

Meillä on ollut sellainen nitinänatinapäivä että huh! :eek:

EM ja Myy :heart:
 
EM Mä olen yrittänyt hienontaa vasta valmiin puuron ja hiutaleet morttelilla. En tajunnut sauvasekoittimella hienontaa raakoja ryynejä :headwall:
Pidätkö enään blogia? Mä tykkäsin käydä sitä lukemassa, mutta ei ole enään sun profiilissa linkkiä.
Täytyy kokeilla tuota maissisosetta itsekin. Kaupan sose meni ihan ok tänään kun maisteltiin. Tai oli sekoitettu kesäkurpitsaan, mutta purkista menee meillä aina osa hukkaan :/ Senkin takia kannattaisi itse pyrkiä tekemään kaikki.

Suukkis Meillä menee tosi hyvin se Muksun riisipuurojauhe. Ajattelin ensin sekoittaa keskenään noita oikeita pikahiutaleita ja sitä jauhetta ja päästä pikkuhiljaa siihen pelkkään pikahiutaleeseen...
 
vauvis, kyllä mä jo onnittelen :flower: =) :heart: ONNEA!!! :flower: :flower: :flower:
Tossa laskeskelin, et meil taitais olla aika lailla samaan aikaan LA:t jos oisin nyt raskaana :D

Suukkis, osta ihmeessä, muaki kiinnostaa tietää, et näyttääkö se oikein ne viikot =)
Onnea huomiseen ultraan =) Tuuhan heti, ku kerkeet, ni ilmotteleen uutiset =)

EM, meil on Eetu kans tarkka; nukkuu sisällä aika tarkalleen puol tuntia, hyvällä lykyllä nukahtaa syliin sit uudelleen, ja nukkuu taas jonku pätkän.
Paremmin nukkuu rattaissa, mut paha laittaa ulos nukkuun, ku pakkasta on sellaset -20 |O
Niin, ja onnea Myylle ekasta hampaasta :flower:
Eetulle tuli ekan hampaan jälkeen heti toinen perään, et Myyllä voi olla ihan hyvin sama juttu :/
 
vauvis oo :saint: onnea!! :flower:

Suukkis mukavaa ultrareissua :heart:

EM siistii, hammas! =)

Vifslan Minja kannatti jo alusta saakka päätään aika hyvin ja on edelleen jäntevä muutenkin, meillä on siis nukuttu yöt 3vko ikäisestä masullaan. ei tuu mitää jos selälleen koittaa...

yövaipatus meil on ollu R&R yövaippa ja tuplaläppiä, tuplaläppien kanssa pieni lisäimu levittämässä kosteutta ja hahtuvaimu vaipan ja villiksien välissä. toimii. =) meil ei oo ku kolmet villahousut: yhdet hahtuvat, hh wool ja ruskovillat. hahtuvat on parhaimmat yökäytössä, ruskovillat menettelee, ei oo niin hyvät ku hahtuvat mut noita hh wooleja en kokeile toista kertaa, ku niistä tuli lemu niin selvästi läpi! huhu!! :$ neljännet villikset eli omatekoiset hahtuvat valmistu puikoilta tänään ja ne on kuivumassa pesun ja lanoliinituksen jäljiltä.

ei nyt liity yövaipatukseen mut koin tänään järkytyksen. Minja tuli päikyiltä, ja mentiin vaihtaa vaippaa ennen ku ruvettiin syömään. tultiin alakertaan ja aloin laittamaan sosetta lautaselle kun kuulu tuttu ähinä "aha, se kakkas sit just vaihdettuun vaippaan". mentiin uudelleen vaipanvaihtoon, ni pissa oli kostuttanu jo villiksetkin :eek: :eek: :eek: vaippa oli päällä max 3-5min. Minjalla oli noi hh woolit ja flanellista ja joustofroteesta tehty sisätäyttis, jossa oli ulommaisena imuna 4krs hamppua, keskellä 4krs bambua ja lähimpänä peppua 4krs flanellia. ajattelin et tuliks toi pissa jostain sit ohi mut ei, kaikki imut oli edestä litilätimärkiä... :eek: kiesus!!

niin tosta edellisestä kappaleesta tuliki vissiin ilmi et meil kyl nukuttiin päikyt ulkona tänään... ei mul tullu mieleenkää mitää pakkasrajaa! aamupäikyt oli -15 asteen pakkasella ja iltapäiväl en sit kattonukkaa... :ashamed: mut tod näk vähemmän pakkasta ku aamulla.. oli lapsi aika paketti ku oli vaunuissa :p äp:n toppis ja siihen kuuluvat tumput+töppöset, villatumput ja kahdet villasukat, normaalien vaatteiden päällä villatakki ja -housut, kypärämyssy ja villapipo, ja tämä koko komeus oli vaunuissa makuupussissa ja makuupussin alla/päällä/ympärillä 3 pikkupeittoa. :LOL: ainoastaan posket ja nenä oli kylmiä ku tuli sisälle! päikyt 2h ja 2,5h

 
Sompio saitpas mukavan vieraan kylään :hug:

mulla ei edelleenkään oo näkyny menkkoja.. mut oon ihan satavarma, et mul oli lauantaina ovis!! :eek: aamulla jo alkoi kipuilua vasemmalla puolen alavatsaa ja se särkeä jomotti pitkin päivää. innostuttiin miehen kanssa sänkypuuhiin ni mua sattu melkeen jokane asento jos meni syvälle saakka. :/ sunnuntaina vielä arasteli... ja lauantaina tuli myös sitä kuuluisaa kananmunavalkuaislimaa.. ei oo koskaan ollu näin selkeetä ja oon kyl ihmeissäni jos tulkitsin itteni väärin.
 
Ai niin, onnea Suukkikselle ultraan. Ihanaa, näette pikkuisen :heart:

Talvis Mä mietin tuossa ulkona nukuttamisessa just sitä, että ei posket ja nenä jäätyisi ja ettei olisi liian kylmä hengittää :/ Muuten tuntuu kyllä, että hyvin siellä tarkenisi ja vaatteita kyllä saa päälle riittävän monta kerrosta.
 

Yhteistyössä