~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Vifslan no sanoppa muuta. Mokomat vauvat. pöh. miks ne ei vois vaan toimia samalla lailla joka päivä?? :saint:

Suukkis voi ihanaa! Atte lähtee kohta konttaamaan!!! :D :D HAuskaa anoppilareissua, mekin mennään tänään käväisemään anoppilas. :)

nibbler komiasti kasvaa! :D :D

Meillä on siirrytty (EHKÄ ) kaksien päikkäreitten rytmiin. On nimittäin viimeiset kolme päivää herännyt siinä puoli yhdeksän aikaan vasta!! wauwau! Ja ekat päikkärit on ollu siinä 11-12 aikaan, tokat siinä 15-17 aikaan. Tosin tänään menee varmaan kolmet päikyt kun nukkui levottomasti aamun ja oli aikas väsy niin laitettiin jo nyt unille. :) Öisin on heränny nyt vaan kerran... jee jee, oisko tää pysyvää trendiä - toivotaan niin. :D

Mut yhtäkkiä elo tuntuu jotenkin helpolta nyt tuon mukelon kanssa. Se on hyväntuulinen, nukkuu ja syö kohtuullisen hyvin. Maidon kans saa kyl vähän pelata... :whistle: Ku ei meinaa mennä sitä tarvittavaa määrää. Pitänee ostaa sitä maitojauhetta ja laittaa soseiden ja puurojen sekaan niin saa tarpeeks maidon hyviä ainesosia mokoma nirppanokka.

Myy on alkanu jokeltelemaan ihan kunnolla! Ätäi- täi-täi, läi-läi, mäm-mäm-mäm. :D sitä on NIIN ihanaa kuunnella!! :heart:

Mukavaa lauantaita kaikille! :wave:
EM ja Myy 6,5 kk :heart:
 
EM kiva ko jokeltaa! =) Meilki ny enempi o tullu tavuta, ei oo enää vain sitä Attt -tee ja äitt- ti tai ätt- tää. Ny on pää pää ja pau pau :heart: Ja se o nii ihanaa ko tekee suullaanki sillai hassusti ain ko höpisee. Ja nykysi alkanu myös tuleen "märäks" noi ääntelyt.. :LOL: Vitsi mie osaan selittää :D Mut siis sillain ku sylkee tulee höpistessäki nykysi enempi ni kuulostaa erilaiselt.

Jee, yhel vaippakauppiaal oli hiano iskä -vaippa: siin luki etupuolel et etupuali, takana takapuali ja siin läpässä suurin piirtein et taita tämä kahtia ja laita vaipan sisään :LOL: Mies sit sano, et tommosen jos ostan ni hää vois vaiks maksaaki :heart: :LOL: (neppula ol siis ton vaipan tekijä ) Ja osallistuu mies siis kaikkiin hankintoihi ain ja laskut maksaa meil kaikki yms. Mut vaipat o mulle enempi harrastus ni siks mie oon maksanu suurimman osan. Jos oon oikeen ison tilauksen (ny tilasin kolme onnikkaan yövaippaa = 79?) tehnä, ni sit oon kysynä osallistuisko mieskin :) Mut tommone vaippa ois kyl aika hieno :heart:
 
Lähinnä vain tulin sanomaan terve, että vielä mukana ollaan! Lukemassa käyn kyllä päivittäin, mutta ei vain tuu kirjoitettua.

Mut pakko kommentoida tuota Suukkiksen vaippalöytöä: tuohan ois kun miulle tehty kestovaippa! :LOL: Oon niin onneton noiden kanssa (ei oo kiinnostus riittäny paremmin niihin perehtyä), että tuollainen vaippa, joka ohjais miten tehään ja taitellaan, ois oikein oiva miulle :D Olin äitiyspakkauksen imse vimsejenkin kanssa ihan peukalokeskelläkämmentä :ashamed: :LOL:

Dsaria ja "Yrjö", joka huomenna saa nimen ja kasteen 7vko 3pv
 
Visflan Luin jostain et se Libero pakkaus olis erilainen vähän joka paikkakunnalla, aika erikoista kyl.
Joka yö on mun tuttivuoro joten miä oon nyt jo parina yönä laittan Ronin sänkyy pari tuttii, nii poika löytää ne sitte itte ku pyörii siellä kuitenki miten sattuu. :D

nibbler Onnea pojulle uudesta taidosta :)

EM Minustaki tuntu ku Roni alko saamaa rytmistä kii, et kaikki helpponi ja muuttu kivaks ja kevyeks. Alkuu Roni kävi päiväl nukkuu mihin aikaa vaa ja aina kelpas vaa syli. Oli kyl niskat pikkusen kipeet sillo. Ja sitte ku Roni nukku päikkäreit omas sängys ni ei tienny mitä ehtii tehä vai ehtiikö mitää. Nytte ku tietää monelt toinen käy nukkuu ja kauanko herää ni on tosi kiva.
Roni jokeltelee kans jo tosi paljon, se on ihanaa :heart: Välil intoutuu juttelee pitkii tarinoit "ööpääpäpeepepee" ja vaikka mitä muuta :D


Tänää meinasin mennä mun porukoille käymää ku mies on taas töissä. Tuli yöllä ja lähti aamulla :/ Ei ookkaan äiti koton ja nyt mul on todella tylsää, ku kerkesin jo sinne menoo miettimää. :D
Sisko tulee kohta, ehkä me jotain tekemistä keksittäis. Ei huvittais olla taas yhtään kotona kun alakerran naapuri treenaa jo joululauluja, viimeks laulo illalla nii meni hermo ja hakkasin survimella lattiaan, nyt ei kehtaa keskellä päivää sitäkään tehdä.
 
DsariaL meidän neiti saa kans huomenna nimen ja kasteen. Nimikin tuli vihdoin ja viimein päätettyä.

EM Teillä on mukava rytmi. Siinä ehtii itsekin tekemään jotain. Kiva, kun jokeltelee enemmän.

Meillä neiti on alkanut nyt hymyilemään enemmän. :)

Neiti on nukkunut aika hyvin. Kahtena yönä nukkui seitsemän tuntia ennen kuin heräsi syömään. Olin ihmeissäni, että kuinka noin pitkään nukkui. Mut ei malttanut paljon niin kahtena päivänä iltapäivällä nukkua. Lähdettiin tänään vaunulenkille ja ajattelin, et neiti vois nukkua päiväunet ulkona vaunuissa, mut sit alkoikin satamaan. En voinut jättää ulos nukkumaan, kun ei ole katosta. On nyt nukkunut eteisessä vaunuissa, vähän vähensin vaatteita. Hyvin on tuntunut uni siinäkin maittavan.
Nyt on ehtinyt viimeiset ristiäisvalmistelut tekemään. Me mennään tänään käymään neidin toisessa mummulassa, kun mummulla on tänään syntymäpäivä.

Nasuli08+Nöpöliini 5 vko
 
Onnea jokelteluista, hyvistä rytmeistä ja kaikesta muustakin kivasta :heart: ja jaksuja huonoista yöunista ja muusta huonosta niitä tarvitseville :hug:

Meillä kanssa selkeesti päivällä on joku rytmi, kun nukutaan kahdet vaunu-unet. Ja illalla mennään kasin aikaan nukkumaan. Mutta se yö :headwall: Viime yönä laitettiin suppo ja sen jälkeen sitten nukuttiinkin 2 h heräämättä. Eli liekö sittenkin hampaita tai jotain flunssaa tai muuta. Tänään varmaan laitetaan suppo jo heti illasta.

Eilen oltiin hieman ajoissa puolivuotisneuvolassa ja labrakokeet oli valmiit niistä meidän allergiatesteistä. Maidon vasta-aine oli koholla, joten varmaan sitten maito on se allergisoiva kuitenkin. Mutta kaikesta ei verikokeita ole otettu, joten odotellaan nyt sinne allergiatesteihin asti.

Nupu paino oli 9420 g, pituus 66 cm ja pää 43,5 cm. Kauheasti ei ollut kasvanut 5 kk:n mitoista, mutta terkan mielestä riittävästi kuitenkin. Ja sanoi, että nuo reidet on aika legendaariset :D

Nuppu on alkanut tosissaan kierimään ja liikkumaan lattialla. Ei pysy yhtään enään leikkimatolla ja aamulla meidänkin sängyssä suuttui kun tuli laita vastaan ja ei mahtunut pyörimään.
Ja meilläkin jutellaan niin paljon, että sylki vain lentää ja uusia ilmeitä ja varsinkin suun liikkeitä alkaa olla. Nyt on tosi kiva imeä ylähuulta ja se maiskahtaa kivasti kun päästää imun irti :D Ja on tullut ihana sikkuranenä kun nenä pistetään sikkuralle samalla kun hymyillään :heart: Meillä on kyllä päivisin sellainen kiekuja ja ilopilleri että en käsitä mikä öisin vaivaa :/
 
MEILLÄ NUKUTTIIN !!!

Nuppu nukahti klo 22 ja heräsi hihkumaan aamulla 6.30 :heart: On siinä välissä laitettu tuttia ainakin 15 kertaa, mutta ei ole pitänyt yöllä huutokonserttia eikä ole sylkytetty tai syöty kertaakaan.
Jätettiin iltariisipuurovelli pois ja mä jätin omenan omasta ruokavaliosta pois. Jompikumpi auttoi tai sitten oli sattumaa :/
Mutta voitte uskoa kuinka hyvältä tuntuu :heart:
 
Onnea Sompio hyvistä yöunista!! :heart:

Me tehhään varmaan tarjous reilu saan neliön omakotitalosta!! :heart: Toivottavasti me saatais se! On syrjemmässä paljonki ku tää mis ny ollaan kerrostalos vuokralla koska ny asutaan kaupungis ja se olis täältä n.10km päässä. Mut se olis tosi ihanteellinen paikka lasten kasvaa :heart: Saa nähä!=)

Jee, sain muutamia vaippoja myydyks:) ny pitäs viel sit saada aikasiks viijä ne postiin + laittaa uusia myyntiin. Meil ku on muutama epäsopiva ja pari, joiden kuoseista en tykkää tms :)
 
Melko levoton yö taas takana, ja mun tuttivuoro jälleen. Mutta mua tarkemmin ajateltuna vähän kyllä nolottaa avautua asiasta, sillä niin kuin Zoekin kirjoitti, niin joissain perheissä "tuttivuoro" on äidillä joka yö. Eli mun ei pitäisi valittaa. :ashamed: Niin, ja luulisi, että koliikkikuukausien myötä olisi vähän karaistunut eikä enää ihan pienistä hermostuisi, mutta niin ne kauhukuukaudet vain unohtuvat... En mä ekoista viikoista ja kuukausista muista enää paljon mitään. (Paitsi kanniskelua, kanniskelua, kanniskelua... ) Hyvä niin... Ja nyt sitä sitten huomaa valittavansa mitättömistä asioista, vaikka pojan kanssa elo on loppujen lopuksi tosi helppoa nyt. :ashamed:

Sompio onnea hyvästä yöstä! Se on ihanaa kun pikkuinen herää iloisena. :heart: Ja se nenän kipristely hymyillessä vasta suloista onkin! :heart: Kaverin tyttö kanssa hymyili aikoinaan sillai veikeästi, iiihanaa...

Meillä kans suun liikkeitä harjoitellaan ahkerasti. Monesti kun juttelen tai luen pojalle, niin poju tuijottaa keskittyneesti mun suuta ja liikuttelee huulia perässä, ihan äänettömästi siis. Ihan selvästi siis treenailee puhumisen alkeita, vaikka jokeltelu muuten on vielä aika lailla, noh, ei-niin-kehittynyttä... "höö, höö, höö" ja kirkunaa. :D

Kuulkaas mulle tapahtui karmea puuromoka. Meillä mies tekee aina aamuisin ennen töihin lähtöä mikrossa ison satsin puuroa, niin että siitä riittää aamupalaa molemmille. Luulin, että hän oli tehnyt tänään kaurapuuroa, joten fiksuna likkana ajattelin, että otanpa tästä omasta annoksestani Onnille aamupuuron. Lisäsin vähän vettä ja korvikejauhetta, ja vedin sauvasekoittimella hienommaksi. Hyvin maistui, ja ison annoksen söikin. Sen jälkeen söin itse oman annokseni samaa puuroa ja tajusin, että se olikin neljän viljan puuroa!! :eek: Olin kai aamulla vielä niin unessa, etten ollenkaan tajunnut... Miten luulinkin sen olevan pelkkää kauraa, onhan neljän viljan puuro paljon tummempaakin kuin kaurapuuro. :ashamed: Ei siinä muuten mitään, mutta kun meillä on noista neljästä vasta kauraa kokeiltu. Eli se siitä varovaisesta uusien ruoka-aineiden maistelusta! :LOL: No, toivottavasti ei tule mitään oireita. :/ Tänään piti maistella ekaa kertaa kanaa, mutta ehkä kolme viljaa on ihan tarpeeksi uutta yhdelle päivälle. :LOL:
 
täält tulee nyt sit tunnustus. oon ihan kauhee ja paska äiti. suoraan sanottuna mä en oikeesti voi ymmärtää ihmisiä kellä ei mee koskaan hermo lapsiinsa!!! mä oon sen luonteinen et mä en kyl pysty kauaa mun kiukkua/ärsyyntymistä peittelee vaan sit jo ääni korottuu, kirosanat raikaa ja tavarat lentää. kunpa iteki pystyisin jonkun tuttirumba-yön tai kiukuttelun kuittaamaan "no lapset nyt vaan on tällasia" niinku mun mies esimerkiksi!!

viime yönäkin taas paiskoin mikron ovea ku hain yöllisiä tuttipulloja ja nukkusin vierashuoneessa ku en vaan kestäny olla miehen ja likan kans samas huonees. aamulla heitin puurolautasen nurin pitkin pöytiä ku meni pöristelyks ja sylkemiseks (kaikkien muiden lapset syövät puuroa paitsi just mun!!!!!).

EN YMMÄRRÄ MISTÄ MUILLA LÖYTYY SITÄ HERMOA PERKELE!!!!
 
Talvis: eiköhän kaikilla mee välillä hermo, kaikki vaan ei kehtaa tunnustaa :) Meilläki mies on se joka sanoo et lapset nyt vaan on tollasia tai et vauvat nyt vaan itkee.

Mä nyt oon viel jaksanu ihan hyvin, mut tiedän et pinna kiristyy kyl jossai vaihees kun käytännössä yksin hoidan tyttöä. Siis viikolla oon päivät yksin ja yöllä ukolla vaan on niin hyvät unenlahjat ettei herää syötöille tai ees mihinkään kitinään (meillä siis vieläkin osaimetyksellä mennään). Viikolla mä myös hoidan tytön nukuttamisen, kun on alkanu taas menee 12 aikaa vasta nukkumaan ja mies kun nukahtaa niin sitä ei helposti ylös saa niin minä hyssytän ja tutitan yms. Itseni tuntien jossain vaiheessa pinna kiristyy, mutta tässä tapauksessa se on mies kun kuulee kunniansa ei vauva :) Mutta jaksamisia sinne, kaikilla on parempia ja huonompia hetkiä! :hug:

Vifslan: Toivottavasti puuromokasta ei tuu oireita Onnille, ja helpostihan tuli uudet maut tälle viikolle ratkaistua :)

Kuinka monella on Manduca? Mielipiteitä käytöstä kaipaisin ja kuinka paljon kehtais maksaa kerran kokeillusta Manducasta. Huuto.netistä yhtä oon katellu ja aattelin ostaa joululahjaks miehelle ja tytölle yhteisesti. Kantoliina ei varmastikaan oo mun miehen juttu, ja ton kanssa pääsis metsälenkilleki koirien kanssa. Me kun tykätään paljon kävellä luonnossa ja vaunuilla ei oikein pääse poluille :) Ite sitten pyysin sitä kantoliinaa joululahjaks, menee toi lastan pois saanti niin lähelle aattoa et hyvin vois laittaa pakettiin ja ottaa käyttöön vasta joulun jälkeen.
 
Talvis sä ET ole kauhee etkä paska äiti. Tai sit oon mäkin. Mullakin menee hermo tohon pikkuiseen jatkuvasti. Mä olen paiskonut makuuhuoneen ovea öisin ja siirtynyt joskus olohuoneen sohvalle nukkumaan. Olen tiuskinut vauvalle, kun syöminen on mennyt pelleilyksi. Kehtaanko myöntää, että joskus oon jopa survonut tuttia vauvan suuhun ihan liian ronskisti... :( Itse asiassa nyt vasta äitiyden myötä olen tajunnut miten huonot hermot mulla oikeasti onkaan, ja siitä toisinaan morkkis. Sä et Talvis TODELLAKAAN ole ainoa, lohduttaako yhtään? :hug:
 
Talvis äiditkin hermostuu joskus. Ja se et ei aina jaksa olla se iloinen ja pullantuoksuinen (ehkä hientuoksuinen ennemminkin... ) äiti niin sehän on vaan normaalia. jos joku väittää ettei koskaan kiukuta, hermostuta tai väsytä se lapsi niin se kyllä valehtelee! =) :hug:
Mä pyrin siihen etten korota ääntäni lapselle, mut kyl joskus tulee sanottua aika tiukastikkin että NYT NAPERO syöt tms. :whistle:

Vifslan no mut eihän noita monia viljoja pysty edes yksitellen syömään. ei ruista ja vehnää ainakaan, musta se on parempikin ottaa se neljänviljan puuro kun siinä on vähän kaikkea. Jos ottaa vaikka mannapuuron heti niin sehän on pelkkää vehnää ja voi olla aika tujuakin. Ja ruista ei pelkälleen ees sais vissiin antaa näin pienille... :)

sompio onnea hyvistä unista! :D Hienoa! Meilläkin tyttö nukkui 20-05, söi ja jatoi unia vielä 8.10 asti. :)

Tyttö kutsuu... :wave:
EM ja Myy 6,5 kk ja rapiat :heart:
 
Chamorphis
Talvis et oo paska äiti! :hug: Tai sit täälä ilmottautuu yx paska äiti mukaan! :wave: Musta tuntuu kans välillä, että hermo ei kestä yhtään mitään! :ashamed: Jos poika menee sadatta kertaa kiellettyyn paikkaan tai jotain niin sitten tulee helposti tiuskittua. Öisin varsinkin kun on itellä väsy niin tuntuu, että se pinna on entistä kireemmällä.

Neuvolakuulumisia meiltä... oli tänään 10 kk neuvola

Pituus 76,2cm (8kk 72,8cm) kasvanu yli kolme cm 2 kk:ssa! :eek:
Paino 10,620 kg (8 kk 9,560 kg) :D
Kasvaa ja kehittyy käyrien mukaan! Painosta huomaa, että on ruoka-aikana ollu kotona! :whistle:
Ai niin ja meillä puhkes eilen hammas numero 7! =)

Cham ja poika tasan 10 kk! :heart: :eek: (mihin se aika menee?!)
 
Talvis: Täällä ilmoittautuu kans yks paska äiti, joka menettää hermonsa helposti.
Ja mä en edes kehtaa tunnustaa sitä koskaan, kun sen verran asiatonta tekstiä tulisi. Mut oon pyrkinyt kyllä, etten Neidolle korottasi ääntä. Mutta myönnettäköön, että on tullut Topakammin sanottua yleensäkin ruokailutilanteissa "- nyt loppu, ala rueta kunnolla syömään.. yms" Ja on mulla huonona yönä päässyt lausahdus "etkö sinä saatanan pentu nuku :ashamed: " Että jos hermostuminen on Paskan äitiyden mittari- Niin täällä on sit yks tosi paska äiti. Välillä tulee sellainen olo, et haluasin olla parin tunnin ajan kaikkea muuta, kuin äiti. :ashamed: :/
Mut onneksi minulla on Siippa, joka on Tyyneyden perikuva :heart: Auttaa hemmetin paljon. Ja ymmärtää, jos joskus ihan turhastakin ärisee ja jaksaa kuunnella!

Dadde, joka ei tänään ole menettänyt hermojaan (ihme kyllä) kertaakaan & Neito, joka välillää kiristää äidin hermoja vahingossa :D

Muoks: Ja juu meillä kans ovet ja tavarat saavat kyytiä ku mammaa kiukuttaa :whistle: Ja Siipan korvat ovat yleensä aika punaiset ku pistelen tekstiä tulemaan. :snotty: Mulla on se pahatapa, et puran kaiken vihani Siippaan. En osaa muille kiukutella, kuin hänelle. Suurenpaan osaan kiukkuani ei mies eikä neito ole osallisia ollenkaan. :ashamed:
 
Sompio Hienosti viime yö menny :) Toivottavasti jatkuu samalla lailla :)

Visflan Kaikki kokee asiat eri tavalla ja toisaalta se, että mä olen "tuttivuorossa" joka yö on mun oma valinta. Se on vaan helpompaa ja nopeempaa niin, että mä nousen ja käyn laittamassa tutin tai vähän paijaamassa kuin se, että mä herätän miehen joka on yöllä ihan pihalla ja kun siinä herättämisessä kestää -> Roni hermostuu -> nukuttamisessa saattaa mennä pidempää -> mä en osaa nukkua ennen kuin on hiljaista :)

Talvis Eiköhän meil kaikil oo joskus huono päivä tai väsyttää tai on stressiä tai muuten vaan kiukuttaa :hug:
Kyllä mulla joskus meinaa mennä hermo, ei varsinaisesti Roniin, mutta esimerkiks sillo, ku pääsen takas sänkyyn pitkälleen ja Roni alkaakin narista ja kyöhnätä uudestaan ja sit sit toistuu pari kertaa.
Tai sit esimerkiks pari päivää sit, Roni oli vähän väsyny ku syötin iltapuuroa ja Ronii kävi hermostuttaa. Silloin Roni ei oo yhtään paikallaan vaan käy pyörimään ja heilumaan. Roni kerkes sit napata lautasen reunasta kii, enkä mä ollu yhtään valmistautunu sellaseen ja lautanen pääty nurinniskoin lattialle.. No, ei siin auttan ku pyytää koira siivoo (jotaa hyötyy siitäki) ja antaa sosetta.
Kyl sit tullee lasketeltuu mielessää sillo tällö kaikki herran perkeleet, mut yritän ajattella aina sillä hetkellä (yöheräämiset, pukemiset tms) et mitä rauhallisemmal mielel oon ja mitä rauhallisemmil eleil tai otteil käsittelen Ronii nii sitä rauhallisemmin Roniki ottaa ja se on helpompaa meille molemmille. Joskus tekis mieli kiroo äänee ja lyyä päätä seinää ku Roni potkii ja repii ku yrittää pukee, mut sit vaa yritän samal selittää Ronille et kaikki on ihan hyvin ja lähtää vähän ulos ja pitää pukee ja hymyilen sit vaikka hampaat irvessä.
Muuten jos meinaa mennä hermo enkä jaksais nii yleensä mies on voinu auttaa jos on kotoon ollu ja näin. Mut viimeset kolme viikkoo oon ollu yksin Ronin kaa eikä oo ollu tietoo milloin miehel helpottaa töissä, on se ollu yötä kotona just ja just, mut ei hän mihinkää herää enkä miä viitti herättääkää.

EM Miä oon antan Ronille tähän mennes viljat eriksee ja oon antan ruisleipääki. Kaikki on menny ihan hyvin eikä mistää oo tullu mitää. Sitte ku on kaikki kokeiltu ni rupeen antaa Ronille just sitä täysjyväpuuroo, kun siin on melkein kaikkee paitsi tattarii muistaakseni.

Cham Onnea hampaista ja hyvista neuvolakuulumisista :)

Miehellä on tänään pitkästä aikaa olla kotonakin meidän kanssa. Lähtee kohta töihin eikä ole kuin muutaman tunnin. Mäkin sain nukkua aamulla vähän pidempään, Roni heräs kyöhnäämään vielä puol kolmen aikaa yöllä ja piti vähän hyssyttää, sitten uskaltauduin ittekin nukkumaan. Mies heräsi sitten aamulla Ronin kanssa :)
Ronilla on ollut pari päivää vetistä nuhaa, ei mitään muuta, eikä mitään hajua mistä tää johtuu, ehkä siitä kun oltiin meidän porukoilla ja siellä on tosi paljon eläimiä.
Roni on alkanut jokeltelemaan useammin ja erilaisia äänensävyjä käyttää myös nyt :) Juttelee väyvauvauväyväätä useinmiten :) Niin ihana kuunnella :heart:
 
jeejeejee se nukkuu vieläkin! :D :D nyt nukkunut 1½ tuntia. Ehkä se tästä... kaksilla päikkäreillä taas. Eilen meni vähän niin ja näin kun nukkui vain 45 min...

zoe aijaa... mä annoin ensin kaurapuuroo ja sit neljänviljanpuuroo. Ajattelin että se ei oo niin tujua kuin esim. pelkkä vehnä... hups. :D Mut eipä sille oo mitään tullut siitä. :p

Meilläkin maistellaan ruisleipää, siis annoin ihan ruispalat-leipää pienen palan käteen ja tyttö tykkäs kyllä kovin! Mut sai vaan siitä kovin isoja paloja kurkkuunsa. Pitää ostaa seuraavaks jotain vähän kovempaa leipää. :) Onhan noissa vähän suolaa mut tuo syö sitä niin vähän että oon ajatellu ettei se haittaa...
 
EM Mä olen tehny niin, että ensin annoin riisipuuroa. Alkuun lusikallisesta pariin ja näin niin kuin muittenkin uusien kanssa. Sitten laitoin aina siihen puuron sekaan vähän sitä uutta puurojauhetta. Nyt Roni saa aamul kauratattaripuuroo ja illal riisimannapuuroo. Seuraavaks voi sitte alkaa antaa sitä täysjyväpuuroo, siin tulee sit uuten vaa ohra ni ei oo mitää järkee metsästää eriksee jotaa ohrapuuroo tai jotaa. Ajattelin et antaisin sitä aamulla ja tattaripuuroo illal ni Roni sais kaikkii viljoi päivän mittaa tasapuolisest.
Miä oon antan ruislimpun kantapalan tai sit ihan tuoretta ruispalaa tai puikulaa. Kylhän siit irtoo niit isompiiki, mut oon antan Ronille sit vettä päälle. Ja välil laitan sellasii pienii paloi pöydälle ni Roni saa samal treenattuu pinsetti otetta. Vaaleeta leipää en aio antaa ellei siitäki löydy jotaa luomuleipää ku vähän kaikis on vaikka mitä emulgiointiaineit ynnä muit.
 
zoe onhan niissä kaupan leivissä vaik mitä... kai pitäis ostaa luomuruisleipää. :) Nii, ja annettiinhan mekin ihan ekana riispuuroo. :D sit kauraa, sit mannapuuroo josta ehkä tuli näppyjä, pidettiin viikon- kahen tauko ja kokeiltiin 4viljanpuuroo. Ja siit ei tullu mitään näppyjä eikä muutakaan. :) Mä en oo enää uusia makuja maistattanu tuollai lusikallisia sen jälkee ku tyttö täytti 5kk... Nykyään annan suoraan niin paljon kun haluaa syödä. Ja sehän haluaa... :whistle: ;) hih, annoin tytölle tänää mustikoita ihan kokonaisena. Ai kun tykkäs mutustella niitä. :D

Vitsit mä oon nyt iloinen kun tuosta tytöstä on tullu helppo tapaus. :) Syömiset, päiväunet ja yöunet sujuu nyt tosi hyvin. Nyt ei sit mitään hampaita tai muuta sotkemaan tätä kivaa kuviota... :saint:
 
hermojen menettämisestä olitte jutellu. Mu mielestä äitikin toki saa hermostua kuten varmaan jokainen joskus. Iteki joskus saatan kivahtaa pojalle, mut het samas hetkessä hymyilen ja pyydän anteeks. Noit kivahtamisiaki tulee onneks harvoin vaikkei poika nii helppo tapaus ookaan. Ei syö muuta ko kiukun kanssa useinkaan ja ain pitää jotai showta olla, et söis. Ja kynsiäki ku yrität leikata ni ei paikallaan oikeen pysy. Mut niin, mun mielestä silti ei pitäis ääntään korottaa ainakaan usein. Ja tavaroita ei sais paiskoo ollenkaan. Ainaki ite muistan omasta lapsuudestani kuinka pelottavaa oli, jos jotain paiskottiin tai vaikka riidellessä vain sohva siirty paikoiltaan. Lapsi ku ei aina tiedä, et kaikki on silti hyvin vaikka äiti vähän hermostuiskin.

Tänää ol neuvolalääkäri. Paino nousee hitaasti mutta omalla käyrällään. Pituutta ol tullu hienosti. Ny mitat siis oli 70,5cm ja 6655g, aiemmin oli sillo 1,5kk sitten joku 6305g ja 66,7cm. Eli pituutta tullu kyl tosi hyvin. Päänympärys 44,1. Kuulo +/+ ja hyvin ol kaikki asiat. Korvatkin oikein hyvässä kunnossa :)
 
EM Onhan niissä. Mut ainaki mitä kattelin jotaa ruispuikula pussii mistä annoin Ronille puolikkaan (tai puolikkaast puolikkaan, miten se nyt sit ajatellaa) ni siin ei ollu mitää lisäaineit.
Miä oon ihan varovast antan kaikkee ku Ronil tuli sillo kaurasta tai tomaatista (todennäkösest tomaatist) ihottumalaikut poskii ja punotust pyllyy. Muuten antaisin kyl ihan niin paljon ku haluu. Ja sit kurpitsaa annoin joku päivä sit ekaa kertaa ja eilen palkopapui ni eilen ja tänää ollu kans aika punanen takapuoli :/
 
no juu oli vähän purkautuminen eilen :D :ashamed: eniten mua kiukuttaa siis ihan oma itseni, kun se hermostuminen tulee niin pian, ja ei kyl montaa päivää löydy etteikö joku asia hermostuttais. ja jos saan pidettyä itseni "tyynenä" niin etten kiroa, sadattele tms ni sit tulee itku. :D mut oon kyl muutenki tällane et tunteet näkyy helposti enkä niitä peittele, en hyviä enkä huonoja.

niin ja vielä "puolustelu" eilisille teksteille, minäkään en tytölle suoraan huuda tai lähellä riehu. jos syömisen kanssa on vaikka kiukuteltu, niin usein vien tytön olkkariin touhuamaan lelujensa kanssa ja meen ite keittiöön jatkamaan sitterin potkimista, manaamista, kaappien ovien läiskimistä... meillä kolisee muutenkin ja on ääntä talossa..

eilen kiukutti myöhemminkin nää syömisasiat... itse olen avoin uusille ruuille ja tykkään lähes kaikesta ruuasta, erikoisemmastakin, ni kyl lievästi sanottuna ketuttaa et lapsi on tällane "hienokurkku". joo, on se pieni ja tarttee aikaa, mut höh. :( olis innostusta kokata hälle vaikka mitä kivoja ruokayhdistelmiä ja maistella kaikennäköistä. edelleen meillä syödään korvikkeen lisäks VAIN:
- piltin porkkana-perunaa
- semperin mangoa
- maissinaksuja
- omatekemää kukkakaalisosetta
- piltin päärynää lievän irvistyksen kera

oli suunnitelmissa lisäillä bataatti tällä viikolla joten avasin semperin perunamuusipurkin. se oliki aika paksua ja kökköä joten sekotin joukkoon kukkakaalia ja semperin porkkanaa (joka oli todella löysää). huomasin iteki et sekotus oli paljon paksumpaa ja kiinteämpää ku se piltin porkkana-peruna, ni ei kelvannu meiän kultakurkulle. eikä kelvannu riisipuurokaa vaik hiutaleet oli niin pieniks survottu ettei enempää saakaan.

ja meillä punoittaa peppukin edelleen/taas. en kestä tätäkään :'( :'( en nyt sit tiedä oliks se loppujen lopuks maissikaan vai mikä helvata se on :headwall: :headwall: :headwall: kun kerran punoitus tuli maissista (?) ja sit jätin sen pois. kokeilin uudestaan ku punoitus lähti. no ei se tullukaa takasin. sit olin et öö, okei sopii sittenkin. ja myös muidenkin ruoka-aineiden kanssa on ollu sama linja. ensin ei tuu mitään, sit tulee jostain punotusta, sit se lähtee, kun kokeilen uudestaan, ei tuukaan mitään, sit otetaan uus ruokalaji ja kun se poistetaan ni punotus ei lähdekään ja mul on tsiljoona vaihtoehtoo et mistä se tuleekaan!!!

tää hajottaa mut. tulee liikaa ajateltuu näit soseasioita ja "taas punottaa, mikä mahtaa olla syynä..." on ollu suunnitelmissa tehdä tytölle itse porkkana-perunasosetta jääkaappiin parin pv:n tarpeiks niinku Zoe ehdotti ja sitten lisätä siihen bataattia jos maistuu. on niin lannistettu olo jo valmiiksi, ettei oo ollu halua ryhtyä keittelemään. ennemmin teen sen ajan jotain omia juttuja, ku jälkeenpäin huomaan et taas tuli yritettyä turhaan.

no jos jotain huonoo ni jotain hyvääkin. on Minja oppinut noita kahta hedelmää syömään. eilen meni aamulla melkein purkillinen päärynää ja illalla meni purkillinen mangoa :heart: niin nopeasti saa lappaa ku vaan ehtii... täytyypi kokeille meniskö kasvissosettakin päikkäreiden jälkeen purkillinen :heart: äitin iso tyttö!!
 

Yhteistyössä