Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet



Tässä minunkin masukuva (vko 32+0)! Toivottavasti onnistuu, en ole ennen kuvia lisännyt! Harmi, kun ei ole kotikoneella kuin paint, jolla saan kuvia muokattua, niin jäi valkoista reunaan... Mutta ei voi mitään. :)

Mulla on samallalailla kuin Keijulla. Olen ollut todella rauhallinen, ei itkunpuuskia, joita ennen oli huomattavasti enemmän!

On: Jouduin kuitenkin saikulle... Meni vallan ääni ja lääkäri määräs antibiootin ja lepoa. En sitten päässyt toiseenkaan perhevalmennukseen. Ehkä ensi viikolla... :)

espe ja poju 32+2
 
Otokka
Omanapa päivitys: Huomenna alkaa 38. raskausviikko, eikä mitään merkkejä siitä, että asukki luopuisi viihtyisästä yksiöstään ennen laskettua aikaa. Neuvola oli tänään. En jaksa eritellä, kun kaikki oli ihan normaalisti ja hyvin :).

Otokka ja Pikkarainen 36+6
 
On se pakko tulla nyt hehkuttamaan tännekkin, MÄ SAIN KOULUN PAKETTIIN JA VALMISTUN!!!!HIp hip hurrreei!! :cool: :flower:

Muutenkin olo on mitä mahtavin, täällä vietellään jo mammalomaa ja ei oo muuta kuin aikaa!! Nautin suunnattomasti, jeps ilonitkut on tänäänkin heitetty :D

Paranemisia sairasteleville ja voimia kipujen kanssa oleville. Täälläkin melko kivuliaita potkuja,möyrimisiä tänään ja tais ne hieman "kivuliaammat" supparitkin tulla eilen, tuli taas oikein pahaolo :( Lenkkeilyn kanssa on hieman rauhoituttava! Oli semmoset suonenvedot molemmissa nilkoissa lenkin päätteks, et huh huh. Luulin, et mulla suonet räjähtää, kun pullahti molempii sääriin oikein koholle....iiik...lenkkitossut vaihdettu crocseihin,on tilaa jalalle levitä joka suuntaan noilla helteillä ja vesipullo olis hyvä olla ja mukana.

tässä pientä päivitystä...ai niin vielä niistä sokruarvoista kun joudun kotona seurailee, niin niihin on tullut nyt vähän heittoo rajojen yliki, joten me mennään jorviin diabeteshoitajalle ja katsotaan mitä hän sanoo...toivottavasti ei laita insuliini piikille, terkka kyl rauhoitteli et ei usko...päästään vielä yhteen ultraan ja koko arvioon :D jos tuosta nyt jotain positiivista voi repiä...mut ei se ruokavaliokaan kaikilla auta...ei tästä voi kuulemma itseään ruveta soimaa, se on vain mulla luultavasti geeneissä taipumus....itkuhan siitäkin kuitenkin pääs,kaikkeni yritin ja hirvee syyllisyyden tunne!!

No tästä eteenpäin on vain mentävä positiivisesti ajatellen, että ylipäätänsä saa kantaa tälläista ihmetta masussaan :)

Aurinkoisia päiviä Mammat!

Terkuin zannuli & pallero 33+1 (iso pallero jo onkin :) )
 
Viimeksi muokattu:
Onnea zannulille valmistumisesta!

Mä jäin sitten keskiviikkona saikulle tuon selän takia. Jouduin menemään työterveyteen, kun neuvolan lääkäri oli kipeänä ja lääkäriaika peruuntui. Ensi viikon loppuun asti on saikkua ja keskiviikkona katsellaan neuvolan lääkärin kanssa tilanne uudestaan.

Nyt kun olen ollut kaksi päivää kotona, niin tänään pääsin pitkästä aikaa koiran kanssa metsään kävelemään ilman että tuo selkä olisi oireillut (=oikea jalka lähtee alta...). Toki tunnen kokoajan ettei siellä kaikki ole kunnossa, mutta se ylitsepääsemätön kipu oli poissa!

Ensi viikolla sitten lääkäriin ja perjantaina vielä neuvolaankin, johan siinä sitten on taas ohjelmaa ;) Ei vaan, kyllä nyt on tarkoitus touhuta omaan tahtiin kaikenlaista, pitää vain vältellä turhaa istumista.

Hui, tänään poksutaan taas :O

HennaN & Onerva 31+0

Tässä vielä mun masua tältä aamulta
 
NiQ
espellä kaunis masu :heart:

Zannulille isot onnittelut koulun päättymisen johdosta :hug: on se vaan niin mahtava tunne kun joku asia on loppuun hoidettu :flower: Ikävä juttu tuo radi, ja varmasti harmittaa kun parhaansa on yrittänyt eikä silti tuu tulosta :( Ootteko te saanut vielä mitään syntymäpainoarvioita? Vai huiteleeko sf-mitta ainoastaan isoja lukemia?

HennaN Sulla on niiiiiin <3 masu. Mulla oli tuon selän kanssa ihan samaa ongelmaa, että oikea jalka vaan päivän päätteeksi ei enää toiminut ja särki öisin ihan mielettömästi. Oon jo jostain 26. viikolta lähtien ollut saikulla ja äippälomaan asti sitten sitä. On täällä kotona yksin möllöttäessä niiiiiiiin tylsää, mutta ah, niin ihanaa ku ei särje selkä :) Tänäänkin innostuin lähteen pitkästä aikaa lenkille, tosin kipuilihan tuo selusta muttei niin paljoa etteikö sen kanssa lenkille lähtisi. Enemmän tuo lenkkeily tuntuu tuossa vatsanahassa vaikka tuplatukivyöt on aina lenkillä ollessa viritettynä.

Tänään tuli äitiyspakkaus postissa, yhyy! se oli se vanha!! :( ei nyt, oli se loppu viimeks livenä ihan kiva, enemmän olisin vaan tykännyt siitä uuden pakkauksen tummanharmaasta toppahaalarista. Eilen valitin miehelle kun hää töistä tuli että on niiin tylsää olla vaan kotona ym, niin tänään hän sitten teki yllärin ja oli ottanut iltapäivän vapaaksi ja lähdettiin yllärinä Vaasaan shoppaileen ja ravintolaan syömään. On se vaan niin <3 tuo mun mies :p

:attn: Mulla tuli eilen sohvalla istuessani joku ihan ihme huimauskohtaus, ensin korvassa kuului hetken sellanen humiseva tasainen pauke ja sitten alkoi päässä pyöriin, ihan ku olis ollu ihan jäätävässä nousuhumalassa ja vähä päälle. Onneks olin istumassa... Onko muilla ollu mitää selittämättömiä huimauksia tms? :attn:

NiQ & Pena 31+1
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kiitos onnitteluista!

NiQ: no en tuohon sf-mittaan menis hirveesti nojaamaan. Kun sanotaan et ei se välttämättä sitä vauvan kokoa kerro?! mutta juu kyllä sekin melkosia senttimääriä on nyt näyttänyt. Viime mittaus tosiaan 32+5 oli 33cm :O . Ei olla saatu vielä mitään syntymäpainoarvioo,se tässä hieman jännittääkin. Luulen, että nyt tulee vielä yksi ultraus, toivon ainakin näin! :) Ihana mies sulla kun tuommoisen tempauksen teki!

Tsemppiä HennaN selkävaivoihin!

Ihania masuja täällä on....mä ooooon JÄTTI! :D
 
NiQ
Zannuli Joo, en mä itsekään tuohon sf-mittaan mitenkää jaksa uskoa :D Itselläni kun sf huitelee tuolla yläkäyrän yläpuolellakin (tai no, viimeksi oltiin 29+6 tiputti JO yläkäyrälle lukemilla 30cm). Ja ollaan kuitenkin jouduttu tuolla äitipolilla juokseen noissa kasvukontrolleissa ku meidän pieni on ollut liian pieni. 28+5 päästiinkin sitte alakäyrän ja keskikäyrän väliin niin kasvukontrollit päätettiin lopettaa, joten ei todellakaan sf kerro vauvan koosta :) Me saatiin tuossa viimeisessä kasvukontrollissa muutama viikko sitten arvion että laskettuna aikana vauva oli 3,4kg (sopii mulle! :) )
 
Heippa taas, ihanat naiset! Mä tulin vähän kurkkimaan tänne näin alustavasti. Tänään (kp 28/~30-32) tein semmoisen semi-haalean positiivisen raskaustestin :heart: Viiva on jo nyt selkeämpi kuin kemiallisen raskauden aikaan, jolloin sain ekan todella haalean haamulaisen aikaan kp 30. Pitäkää peukkuja, jooko!

Kauniita masuja teillä kaikilla :) Paljon tsemppiä ja jaksamista!
 
Isot onnittelut Jomille!:hug:

Onpas teillä nättejä masuja! :)

Tänne ei kummempia, pahoinvointi alkanut jonkin verran hellittämään, mutta edelleen tulee oksennettua 3-4x/viikossa, mutta ihanaa että jaksaa jo paljon paremmin! Torstaina olisi tarkoitus lähteä kokeilemaan töiden tekoa, saa nähdä miten käy.. Hirvittää ku ois 12h päivä yhden kokouksen takia melkein heti sairasloman jälkeen. Taidan kyllä nyt ajatella kuitenkin itseä ja sanoa etten iltakokoukseen tule, etten heti joudu taas jäämään sairaslomalle..
Täällä odotellaan kovasti liikkeitä! Välillä oon ihan varma et nyt se oli vauva, mut sit en taas ookkaan enää varma.. Dopplerilla ku kuuntelee ni kyllähän tuo aika kiitettävästi siellä liikkuu, tulevalla isukilla meinas tärykalvot haljeta ku pamautti potkun suoraan doppleriin, vähänkös nauratti :D (isukki oli meinaan viime yön juhlimassa kavereidensa kanssa, ja äiti oli jo ihan huolissaan ku tuli niin myöhään kotiin, ni tuo oli ilmiselvä kostoisku isukille!):p
 
Ihme kipuja tullut!! parina päivänä nyt huomannut kun käynyt lenkillä niin yhtäkkiä vihlaisee alapäähän niin että polvillee meinaa joutua mennä, mutta se menee ohi yhtä nopeasti kun tuleekin!! Onko muilla?? Ja tosiaan todella kiva kun tuolla koirien kanssa menee ihmisten ilmoilla ja se kipu lamaannuttaa hetkeksi aivan täysin ja tosiaan kun vielä vihlasee oikein tuonne sisälle!!!

Vauva kyllä möyrästi mahassa eilen niin että tuntui että jalka tulee tissin alta läpi pian!!

Anu ja pikkuinen :heart: 31+3
 
Kiitos teille! :heart:

Omanapailen heti kärkeen, kun käyn niin kierroksilla edelleen... Oon tehnyt joka päivä raskaustestin ihan silkasta testaamisen ilosta, kun kerrankin tulee positiivisia tuloksia :D Yritän kumota ne lukuisat negat, hih! Viivat on kyllä vahvistuneet tosi kivasti, ei oo tarvinnut arpoa sen suhteen yhtään. Eilen tein iltapissistä PregCheckin liuskan ja siihen tulikin sitten melkein tasavahvat viivat. Aamupissasta oon testaillut David-liuskoilla, joihin ei kai yleensä saakaan kovin vahvaa testiviivaa, vaikka olis jo pidemmälläkin, mut niin vaan tänään oli jo ihan tarpeeksi komea viiva :heart: Yksi PregCheck mulla on vielä, sen jälkeen saa testaaminen riittää. Olo on jotenkin tosi rauhallinen ja luottavainen, vaikka tiedostankin sen, että mitä tahansa voi tapahtua. Mut sitä on turhaa murehtia etukäteen, eikö!

Oireitakin on, iltaisin on alavatsa turvoksissa ja sitä jomottelee ja vihloo välillä melko kovastikin. Semmoista menkkakivun tyyppistä eli varmastikin kohdun kasvukipuja. Rinnat on pinkeät ja raskaat. Mahallaan ei voi nukkua, silloin sattuu.

mimmu1984 Hyvä, että pahoinvointi on vähän hellittänyt. Toivottavasti töissä ei oo liian raskasta!

anu84 Säkin oot jo hurjan pitkällä, ihanaa! :)

Jomi 4+2
 
Jomi IHANAA! siellä on vahva vauva tulossa! miten mulla nyt jo tuli mieleen että poika se on! ;) hih! Se on totta että ei kannata murehtia etukäteen, koska se on fakta että murheita tulee joka tapauksessa jossakin vaiheessa, vaikka ne olisikin vain säikäytyksiä...
Esimerkiksi mulla oli todella piinaava odotusaika (jos jaksat lärätä pari sivua taaksepäin, olen kirjoittanut siitä..) Mutta onneksi kaikki nyt hyvin. :heart: Enkä missään nimessä tarkota pelotella, vaan että nyt pitää nauttia ja murehtia sitten jos on murehtimista! :heart:
Ootko jo soittanut neuvolaan? millon ajattelit?

Hyppy ja murunen 27+4
 
Hyppy Heh, vai poika. Saas nähdä! Itsellä ei oo vielä mitään oloja suuntaan tai toiseen. Ja tosiaan muistan tuon teidän piinailun, kun oon käynyt täällä kurkkimassa juttujanne aina tasasin väliajoin! Onneksi tosiaan selvisitte säikähdyksellä :hug: Enkä mä säikähdä, vaan niin kuin sanoit, murehditaan vasta sitten, jos jotain murehdittavaa tulee. Neuvolaan en oo vielä soittanut. Ajattelin, että voisin tuossa ensi viikolla soitella, ellen sitten innostu jo aiemmin :)

Ootte varmaan käyneet näitä asioita jo sataan kertaan läpi, mutta kysyn silti: missä vaiheessa kerroitte raskaudesta isovanhemmille? Mua jännittää aika paljon omille porukoille kertominen, lähinnä sen takia, että mullahan on tässä vielä opiskelut vähän kesken ja tarkoitus on nyt kesän aikana suorittaa pakollinen ulkomaan harjoittelujaksokin :whistle: Tiedän, että mun äiti stressaa ihan kauheasti siitä jo muutenkin, saatika sitten nyt, kun olen raskaana... Mutta pysyn EU:n sisäpuolella ja menen joko Irlantiin tai Isoon-Britanniaan ja hallitsen englannin erittäin hyvin, joten ei mulla siinä mielessä hätää tule olemaan. Oon lisäksi lähettänyt sähköpostia noista kieliharjoitteluista vastaavalle opettajalle, että voisko sitä jaksoa lyhentää vähän tässä tilanteessa. Eiköhän tämä siis hoidu, vaikka kyllähän se vähän jännittää ja pelottaakin. Mutta se on maksimissaan 8 viikkoa eli ei mitenkään mahdottoman pitkä aika kuitenkaan.
 
Ihania massuja teillä jotka ootte kuvan laittanu :)

Jomi arvaas kuka teki kans sillon aivan alussa kaikki testinsä pois?:D Eihän niitä ollutkaan kun se 10 plus sit vielä ovistestit jotka nekin näytti raskauden.. Tilasin niitä sillon niin ison paketin,että pakkohan se oli ;D

Neuvolasta juuri tullut ja harmistuin kyllä:(
En siis edes tiijä mitä se meinaa,mutta leukkarit oli yhellä plussalla. Ja sokerit.. Huomenna pissanäyte labraan ja sit katotaan uudestaa.. En tiedä edes miks niin kovin harmittaa,mutta tuli vain tunne,että tästäkö tää oireilu nyt sitten alkaa :/ No mut eipä sille mitään voi.. Verenpaine kuitenkin oli kerrankin jopa neuvolassakin hyvä :)

Ja sf-mitta alkaa menemään jo käyrille..

Poju potki taas niin,että piti asentoo vaihtaa,kun pää tais olla hetken aikaa tuolla kylkiluiden alapuolella painamassa.. Oli aika tukala :D

No mut se taas tästä valitusvirrestä :)

Taiska ja napero 26+4
 
Otokka
Anu84: Ihan normaalilta kuulostaa, kohtu ja sen kannakkeen vaan venyvät. Myöhemmin myös kohdunsuun kypsyminen ja hiljalleen avautuminen aiheuttaa tosi teräviä ja äkillisiä vihlontoja (= sukkapuikkokipuja) just siellä. Jos vauva on raivotarjonnassa, niin myös sen pään liikkeet luisessa lantiossa saattaa aiheuttaa aikas kamalia, mutta nopeasti ohimeneviä vihjaisuja.

Jomi: Suuret onnittelut ja paljon tarrasukkia masuasukille! Soittoa vaan sinne neuvolaan, että saat varattua ensimmäistä aikaa :).

taiska87: Jos leukkarit on yhdellä plussalla, kyse voi olla esim. oireettomasta pissatulehduksesta. Se voi johtua myös ihan siitä, että näytteeseen on päässyt sekoittumaan vähän valkovuotoa tai siitä, että ei ole juonut tarpeeksi vettä. Kannattaa muistaa antaa aina keskivirtsanäyte, eli päästää ensin vähän pönttöön ja sitten vasta kuppiin. Mulla on ollut raskauden aikana kahteen kertaan leukkarit yhdellä plussalla, mutta labranäyte on sitten aina ollut täysin puhdas. Sokruista en tiedä sen enempää, oletko käynyt jo sokerirasituksessa?

Täällä supistelee tosi herkästi. Aamullakin pelkkä kyljen kääntäminen sai aikaiseksi kovan supistuksen, joka oli jo hieman kipeäkin. Tuntui alavatsalla sellaista menkkakipua. Lisäksi eilisen kävelylenkin jälkeen lonkat on taas ärtyneet, mikä ei sinänsä ole mikään yllätys. Oli sellainen olo, että huolimatta rasituksesta oli pakko saada vähän happea. En jaksaisi yhtään enää istuskella täällä kotona, aika käy pitkäksi :kieh:. Olisi ihanaa olla sellaisessa kunnossa, että voisi tehdä pidempiä kävelylenkkejä tai käydä kiertelemässä kaupoilla. Nämä vähän kivuliaat supistukset ja sukkapuikkokivut ja muut kertoo kuitenkin siitä, että jotain tapahtuu koko ajan, mikä on hyvä asia. Täytyisi vissiin varmuuden vuoksi pakata sairaalakassi loppuun asti valmiiksi. Lähtö voi tulla mikä päivä tahansa.

Otokka ja ElmoPikkarainen 37+3
 
jomi kertomisesta, meidän oli tarkoitus kertoa niskapussiultran jälkeen. Kerrottiinkin jo rv 10, sen verenvuodon ja toisen kaksosen menettämisen jälkeen, sillä kun ultrassa oli niitä selvitelty ja toisella kaverilla kunnossa :)
 
Jomille onnea ja tarrasukkia :heart:

Kävin aamulla ylimääräisellä lääkärikäynnillä tuon selän takia. Nyt levätään sitten kotona äippäloman alkuun asti. Tänään on ollut jotenkin vaikea aloittaa tekemään mitään, mutta kai se tästä pikkuhiljaa. Ensimmäinen SL-viikko ennen tätä lopullista päätöstä meni nopeasti kun olin kehitellyt itselleni niin paljon ohjelmaa :)

HennaN & Onerva 31+5
 

Yhteistyössä