Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

NiQ
Neuvolassa käyty 29+6:
Paino: +0,9kg (yhteensä 1,1kg koko raskausaikana)
HB: 137
RR: 137/90 (mittarikammo!)
Tarjonta: RT
Syke: 145
SF: 30 (Nyt tiputtiin JO yläkäyrälle )

Eilen oli ekat perhevalmennukset, mieskin oli sitä mieltä että oli tosi hyvää asiaa ja oppi paljon, ja mulla on nyt vähä levollisempi mieli synnytystä kohtaan :)

NiQ & Pena 29+6
 
NiQ Meilläkin oli eka perhevalmnnus eilen.

kipeät supistukset Tänään sain oletettavasti 4 kipeää supistusta, ne tuli noin 30-60 minuutin välein ja kesti muutaman minuutin. Itse maha ei supistanut, alamaha vähän, mutta selkä oli aika voimakkaasti tulessa/kipeä. Kaikki tuli ihan istuessa. Onko kellään muulla ollut tälläistä? Olisin soittanut neuvolaan, mutta sitten ne loppui tunniksi, kun soitto aika alkoi, niin en soittanut. Eikä niitä aamupäivän jälkeen ole tullut ja kaveri temmeltää kovasti.
 
Otokka
Neuvola 35+4:
Paino: +175g (kokonaisuudessaan n. 7kg)
Hb: 150 (en ole joutunut rautaa syömään ollenkaan)
rr: n. 125/75
tarjonta: rt
syke: 150
sf: 30 (uusi lääkäri mittasi, viikko sitten oman neuvolaterkan mukaan sf 32, ota tästä nyt sitten selvää...)
pissa: valk. edelleen yhdellä plussalla, pitää käydä jättämässä labraan näyte, pöh (onneksi ei mitään oireita)

Kohdunsuu 3cm ja kiinteä, vauvan päätä ei saatu liikuteltua lantiossa :).

Se olikin viimeinen lääkärineuvola. Nyt sitten viikoittain terkka-käyntejä ja odotusta, että kaveri tulisi ulos!

Otokka ja ElmoPikkarainen
 
Niq ja Keiju: mitä siellä perhevalmennuksessa käsiteltiin? Kun olen saanut sellaisen kuvan, et on ihan turhaa... Et puhutaan vaan omista tunteista, et miltä tuntuu tulla isäksi/äidiksi jne. Itse en koe jotenkin hyväksi mennä puhumaan vieraiden sekaan tollasista asioista, mutta haluaisin käytännön vinkkejä ja opastusta. Meillä olis tänään ensimmäinen kerta, mut olen kipeä, niin tänään ei ainakaan päästä... Ehkä sit ens kerralla.

Tullaanko teille muille käymään kotona neuvolasta jo ennen lapsen syntymää? Meille on ens tiistaina tulossa neuvolantäti käymään. Ensin ihmettelin tätä, mut on kuulemma käytäntö täällä meidän paikkakunnalla, käyvät kaikilla jotka kotiinsa päästävät. Kaverinikin oli ajatellut heti, et epäileekö ne ettei koti ole kelvollinen, mut ei olekaan kyse mistään sellaisesta! :D

Vaikuttaakohan muuten lapseen jotenkin, et ite on kipeä? Tai siis tunteeko sekin jotenkin kivun..? Tämmösiä sitä kerkee miettimään pienessä kuumeessa... Mut pikkuinen on ainakin ihan yhtä vilkas kuin muulloinkin, ei äidin väsymys ainakaan ole lapsukaiseen tarttunut! :)
 
PALJON ONNEA PÄIVÄNSÄTEEN PIKKU TYTÖLLE! AIVAN ÄLYTTÖMÄN SULOINEN!!! :heart:

Mieki olisin kiinnostunu tuosta perhevalmennuksesta.. onkohan se joka paikkakunnalla? meille ei oo puhuttu muutakun synnytysvalmennuksesta.. hmm.. :)

Espen kysymykseen, ei meille tulla käymään ennen vauvan syntymää.. terkka tulee sit vauvan syntymän jälkeen pari kertaa. Mutta käytännöt on erilaisia.. mitä ne sit tekee siellä teillä, tiätkö? :D

Hyppy ja muru 25+6
 
NiQ
Perhe- ja synnytysvalmennuksesta meillä oli ainakin tosi hyvä se ja mieskin sanoin että oli tosi paljo hyvää asiaa :) Nyt ekalla kerralla kerrottiin loppuraskaudesta ja siitä synnyttämään lhtemisestä ja siellä olosta. Mä ainakin koin hirmu tärkeeksi noi että sai kuulla oman sairaalan käytäntöjä ja tärkein oli ehkä se että nyt mieski tietää kaikki avautumisvaiheet ym ettei se synnytys oo sille sellanen mörkö mitä pitää pelätä :) ei me ainakaa siellä keskusteltu mistään omista tunteista, toki siel välillä kysyttiin että jos joku haluaa kysyä jotain ym. Mut mua ois ainaki ihan sikana harmittanu jos en ois sinne menny, ja se mein neuvolatäti joka sitä piti on tosi rento tapaus, varmaan seki vaikuttaa millanen vetäjä on... Ja meillä on siks toi tollasella perhe-ja synnytysvalmennus nimellä ku sit yhdellä kertaa opetellaan sitä vauvan hoitoo ym ettei se koko asia oo vaan synnytystä vaan sen jälkeistäkin elämää. Luulisin että vaikka nimi olis pelkkä synnytysvalmennukskin niin sielläkin tulee silti sen jälkeistäkin asiaa :)

En mä oo ainakaan kuullut että tulisivat kotiin ennen ku vauva on syntynyt :eek: ehkä siinä on joku sellanen takana että tietää sit neukkutäti minne on tulossa ja osaa perille tms...

NiQ & Pena 30+0(iso POKS!) :)
 
Hyppy: Siis ne käy kattomassa onko jo hankintoja tehty ja kai ne vähän kattoo millasiin oloihin lapsi syntyy (on siistiä yms). Mut on täällä ihan normaali käytäntö. Yhdelle tutulle oltiin huomautettu kodin vaarakohdista, oli ollut tv kiinnitettynä kattoon, niin oli vaan huomautettu, et voi olla vaarallinen jos tippuu. Ja hyvälle ystävälle oli vaan huomautettu, kun se ei ollut vielä hankkinut mitään, et kannattaa pikkuhiljaa hankkia välttämättömimmät, et jos vauva syntyy kovin etuajassa. Vähän turhalle tuntuu tälläi, kun ei ne huonot perheet varmaan päästä kotiinsa. Ehkä ne sitten just kattoo vähän enemmän ko. perheen perään, jos ei päästä kotiinsa, et mitä salattavaa. Mut tulkoon, meillä on ainakin kaikki kunnossa! :)

NiQ: Juuri tuollaista käytännönjuttua minäkin haluaisin kuulla! Meillä täällä vaan taitaa olla systeemit vähän oudot! :D Käydään kyttään kotona ja puhutaan tunteista! ;) Noh, toivottavasti ens kerralla pääsen menemään miehen kanssa, niin sitten sen näkee. Tää päivä on mennyt nukkuessa.

Meidän kaikkien ensimmäinen Äitienpäivä lähestyy! :)
 
onnea päivänsäde ja koko muukin perhe aivan ihana tyttönen!! :)

omaan napaan ei mitään uutta.. Kamala selkäkipu ja varmaankin onkohan nämä liitoskipuja,kun häpyluun aluetta särkee.. Toisinsanoen huono päivä. Huoh. Onneks pikkunen potkuttaa koko ajan.. :)
 
Onnea Päivänsäteelle prinsessasta :heart:

Eilen taas oli neuvola ja sen myötä ensi viikolla lääkäri. Issias vaivaa sen verran paljon, että käydään nyt sitten lääkärillä keskustelemassa siitä sairaslomasta. Tuo töissä istuminen nyt vaan pahentaa tota kipua ja iltaisin ei enää kävelykään suju :( Äippälomaan olisi vielä vajaa 5 viikkoa, mutta ihan niin pitkään ei taida tän mamman terveys (=selkä) kestää...

Iso poks täälläkin tänään, eli 30+0 :O
 
NiQ
Ohhoh, meinasin kipata selälleni kun kävin Kelan sivuilla katsomassa että joko olis päätökset tullu. Joo, ensinnäkin ne oli käsitelty muutamassa päivässä! Ja toi äitiyspäivärahan määrä! Huh huh, eka maksu oli vissiin jotenkin korotettuna ja se oli noin 600e suurempi mitä yleensä palkkaa tulee kaikkien vähennysten jälkeen hanskaan, toka maksu oli kolme satkua isompi ja ensi kevääseen saakka sit aika sama raha mitä palkasta on verojen ym jälkeen jäänyt käteen :eek: mä oletin et tota rahaa tulee paljon vähemmän... Näkyi olevan äitiyspakkauskin tulossa kahden viikon sisällä, varmaan on mun tuurilla se vanha :(

NiQ & Pena 30+3
 
NIQ Se eka erä on 30 päivältä 5 eli viideltä viikolta, ja muut sitten 25 päivältä. Ja muista siitä summasta lähtee vielä verot, yleensä isompana kun palkasta. Mulla lähtee veroa 13% vaikka minimi, ja toi prosentti on laskettu ihan äippärahaa varten verotoimistossa :(
Toivotaan, että saisit uuden pakkauksen, peukut pystyyn :)

Tänään taas neuvola. Lisäksi pakko hehkuttaa, nyt on koulu valmistumista vaille valmis :)

keiju ja hippiäinen 31+6
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Keiju Joo toi veroaisia tulikin mieleeni vasta myöhemmin :D Täytyypä käydä lasketuttamassa muutosverokortti. Otin alkuvuodelle tahallani pikkusta suuremman veroprossan jos pääsis näistä vähä pienemmällä sit. Ja hei, oikein paljon onnea valmistumisen johdosta! :hug: aiotko pitää pippalot vai nautitko vaan kaikessa hiljaisuudessa vapauttasi? ;)

NiQ & Pena 30+4

Muoks! Tässä tältä päivältä masukuva

Voiko tuolla muka joku yli 1,5kg lapsonen köllötellä :whistle:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hei kaikille! Ja alkuun tietty Päivänsäteelle onnittelut pienokaisesta!! :hug:
Perhevalmennuksista sen verran, että meillä päin järjestetään luentoja, joissa on selkeästi kerrottu aiheet. Ollaan oltu esimerkiksi Synnytys, Imetys- ja lapsivuodeaika, Raskauden/imetyksen aikainen liikunta ja ravitsemus, Vauvan hoito (tässä oli oikea 5vk vanha vauva näytillä). Vielä on edessä pari parisuhdeaiheista luentoa, joista toinen varmaankin jätetään väliin ja aktiivisynnytys. Mieskin on ollut mukana kaikilla paitsi tuolla liikunta ja ravitsemus luennolla ja on tykännyt, että ollut ihan fiksuja paketteja. Eli luennoilla on kerrottu ihan käytännön asioista esim. mitä sairaalaan tarvitsee mukaan, synnytyksen vaiheet, kipulääkkeet...jne.

Olin viime viikolla muutaman päivän saikulla flunssan takia. Alkuviikosta kerkesin hakea itselleni tukivyön selkäkipujen takia. Nyt vasta pääsin sitä testaamaan työpaikalle ja eipä siitä tunnu kovin paljoa apua olevan. Selkä väsyy istumisesta...hieman kauemmin jaksan kyllä istua vyön kanssa kuin ilman, mutta ei tästä koko päiväiseksi avuksi taida olla...no täytynee vielä testailla pari päivää ja katsoa mitä sitä tekisi sitten.
Meikäläisen SF-mitta vetelee ihan alakäyrän tuntumassa. Hemppa on laskenut 112 ja neuvolan täti sano, että ei tartte vielä syödä rautaa, mutta saa jos haluaa. Satuin saamaan rautatabuja, joten alotin sitten kuurin, jotta ei pääse ainakaan liian alas tippumaan hemppa.

Että semmosta tänne.

Aavistu ja Otus 29+2
 
NiQ: Voi kuinka sulla on söpö pieni masu! Mulla on viikkoja melkein saman verran ja oon ihan pallo jo! :) Tuskastuttaa, kun ei vaatteet sovi enää!

Aavistus: Teidän perhevalmennus kuulostaa hyvälle! Huomenna tulee meidän neuvolantäti käymään täällä kotona, niin kysyn siltä suoraan mitä siellä on. Kun se pitää ne ryhmät. Mutta useammalta tämän seudun äidiltä olen kuullut mielipiteen, et ihan turhia on... Noh, täytyy ehkä itse mennä katsomaan, ennen kuin antaa ennakkoluuloille vallan! :)

On: Flunssa ei helpota ja olo on kamala... Töistäkään ei kehtaisi olla pois, kun ei ole kuin kolme viikkoa äitiyslomaan... Ihmeellistä, kuinka sitä tuntee huonoa omatuntoa, vaikka oikeasti on kipeä! Ja olen ollut pois ihan vain muutaman kerran koko noin 7 vuoden aikana.

espe ja poju 31+5
 
Viimeksi muokattu:
NiQ Siis ihana pikku massu, näkisitpä mun jätin :D Siis valmistun tän kuun lopussa, ja pidän sitten juhlat. Opinnot pitää olla suoritettu 3 viikkoa ennen valmistumista. Tänään oli kylläkin sairaanhoitajaliiton juhla :)

Tänään neuvola, kaikki ok. hb 130. RR ok. Painoo tullut 3 viikossa ka 170g/vk. Pelkäsin punnitusta :/

keiju ja hippiäinen 31+6
 
Päivänsäde Todella suloinen tyttö, onnea vielä! :heart:

NiQ Ihana masunderi! :heart: Vitsi mä oon kade, sulla ei varmaan vielä liikkuminen tee tiukkaa...ketuttaa kun ite kävelen kuin hidastetussa filmissä ankkana jalat levällään ja takapuolen pyyhkiminenkin alkaa olemaan jo aika operaatio (anteeksi yksityiskohdat). :LOL:

Ne H&M:n äitiysfarkut on kyllä ihan vitsi, mä olen joutunut luopumaan puolivälin jälkeen jo koko ajatuksesta käyttää muuta kuin college- ja muita pehmeitä housuja. Onneksi löysin käytettynä ihan siistejä suoralahkeisia äitiyspehmohousuja, joita kehtaa käyttää töissäkin.

Tosi upeesti oot saanu pidettyö kilot kurissa, mulla on tähän mennessä tullut jo ennen plussausta-lukemasta 20 kg. :kieh: Että jos muut on siirtyneet uusille kymmenluvuille niin meikäläinen on sitten jo uudella sataluvulla...


taiskalle ja Hennalle ja muillekin kipuilijoille tsemppiä!
:hug:

Keiju Onnittelut valmistumisen johdosta!


Itsellä ainoa opiskelutavoite tällä hetkellä on saada kakkosvaihe ajokortista suoritettua, aikaisin vapaa ajankohta tälle oli 30.5., suapi nährä mahtuuko tämä mamma silloin enää ratin ja penkin väliin. :)

Perhevalmennus alkaa täällä ensi viikolla, ekaan ryhmään ei päästy mun työvuorojen takia, olisi alkanut viime kuussa. Kertoja on kolme ja teemoja on Synnytys ja kivunlievitys; Imetys ja lapsenhoito; ja Parisuhde. Itse odotan ihan mielenkiinnolla, toivottavasti tuo mieskin alkaisi pikku hiljaa ymmärtää että lapsi on ihan just täällä.

Onko teillä muilla pelkoja isän roolin suhteen? Mua on alkanut hirvittämään ettei mies halua hoitaa lasta ollenkaan vaan jättää sen täysin mulle. Vaimon hoidossa raskausaikana on kyllä ollut tosi hyvin mukana, mutta ei ole esim. halunnut kokeilla vauvan liikkeitä, ja kun olen tämän joskus ottanut puheeksi niin ei ymmärrä että mikä siinä on niin iso juttu. Vauva on ollut koko ajan yhteinen hanke ja haave, mutta mua pelottaa että mies ajattelee ettei hänelle voi muodostua suhdetta lapseen ennen kuin sitten vasta joskus paljon myöhemmin. :(

ON: Se on väärinpäin! |O Kääntöä yritetään kolmen viikon päästä jos ei siihen mennessä ole kääntynyt itsekseen. Ihan tosi jees, muutenkin stressaa niin maan perkuleesti kun seisoo sekä piha- että sisäremontti ja lonkat on kipeet ja mihinkään ei yksin pysty. Ainoa mitä mä synnytyksessä pelkään on sektioon joutuminen, onneksi sai lukea tuon Päivänsäteen kertomuksen, pelko ehkä vähän hellitti.

Onko muilla itku herkässä?

MJ & Väinö Istuva Härkä 34+0 POKS
 
Noi kelan asiat on kyllä sellasia,mistä mä en paljon ymmärrä.. Kunhan rahaa tulee,niin mä oon tyytyväinen.. :D En varmasti osais vaatia enempää/vähempää..

Äitiyspakkaus tuli!! Vuosimallia 2010! Ja justiin se minkä halusinkin.. Hölmöö vain,että mun siskolle,(se saa vauvan 2viikkoo mun jälkeen) oli sanottu jo toukokuun alusta,että se uus pakkaus on jaossa nyt..(Se kun tahtoisi se uuden paketin..) Ja siltikin suomi24 kela-kertun sivustolla 7.5 oli vielä,että vanhaa on jäljellä muutamia..
Mikä sit kelan muutama on,mene ja tiedä... :)

NiQ ihanan pieni massu.. Ja tiedän,että toi ärsyttää,kun tahtois jo varmasti sen vauvamahan näkyvän,(???)mutta sulla varmasti menee vaatteet päälle vielä.. Täällä ei toivoakaan.. Ja kuten Mary Jane ei oo ollu moneen viikkoon puhettakaan,että menis päälle muuta kuin löysiä kangashousuja,vaikka farkkuja vielä mielellään pitäisin näissä ns. hienoimmissa paikoissa.. H&M farkut tilasin,vaan ei kyllä puhettakaan,että ne menis jalkaan :(

espe mulla on samaa ongelmaa. Siis toi töistä poissaolemisen kans.. Väliin aamulla on selkäkin niin kipee,että oikein pelottaa,että miten jaksaa taas päivän kantaa lapsia,mutta sit sitä töihin vain menee,kun ei kehtaa olla pois.. Mutta onneks vielä oon ihan kiitettävästi pärjänny. Koittanu vain vältellä tilannetta,jossa joutuis nostaa..

isän roolista ei ole pelkoa muuten,mutta ukko kun kulkee reissuhommissa,niin sillon joutuu yksin olemaan.. Uskoisin,että miehen kotona ollessa osallistuu hoitoon,kun nytkin niin ihanasti aina kotona ollessaan tunnustelee liikkeitä,pyytää aina mua ja pojua viereen nukkumaan,istumaan tai tälleen ja puhuttelee siis mua kahtena eri henkilönä :D Kuuntelee iltaisin puhelimessa (siis reissussa ollessaan) mun huolet ja murheet ja yrittää lohduttaa ja ja hmm.. Muutenkin ihan innoissaan hankkimassa kaikkee tarpeellista.. Että ei ainakaan vielä pelota miten käy :) Uskoisin,että ihan hyvin.. Toivottavasti MJ:kin mies ymmärtää mikä siinä liikkeiden kokeilemisessa ja muussa "touhuun osallistumisessa" on naiselle niin isoa ja suurta :) Ja eiköhän se tunneside sitten syntymähetkellä synny,kun mieskin oikeesti tajuaa,että hänestä tuleekin isä :)

Ja on itkuherkkyyttä.. Pikkuveli lähti suureen maailmaan amerikkaan lomailemaan ja oon kuunnellu haloo helsinki - maailman toisella puolen ja itkeny vain.. Vaikka ei mitää syytä. Ikävä vain mun ihanaa kirppu-pikkuveljeä. (siis on ihan aikuinen,oli aina vain niin pieni,että kirpuksi kutsun:)) Ja muutenkin kaikki tunteet tuntuu hirmu paljon voimakkaampana ku ennen.. Jos vituttaa,niin voin kertoo,että sillon vituttaa.. Suututtaa,tai naurattaa aina sama.. :)

Taiska ja napero 25+4 :)
 
Ooh, mä oon kateellinen sulle NiQ miten vähän painoa sulla on tullu rask. aikana! :eek: täällä jo yli 10kg! Ja muutenki toi sun maha on ihana! Ite voisin vaihtaa tuommoseen.. alkaa hermot mennä, huomaan miten oon kiukkunen ku vaatteett ei sovi päälle ja henkeä ahistaa kantaa nyt jo tätä mahaa..vaikka ei kuitenkaan järin iso vielä ole :D

Mj meillä kyllä mies kyselee että onko poika potkinut.. ja kokeileekin joskus.. mutta se on vaan n. 10sek kokeilu ja sitten "no ei se nyt liiku".. eli malttia ei oo hällä ainakaan :D Ja yleensä mies kokeilee mun ehotuksesta, tai kun otan hänen käden mahalle.. mun puolesta sais vähän useemmin kokeilla.. mutta luulen että se jotenkin on niin uus asia että konkretisoituu vasta vauvan syntymän jälkeen..

Itkuherkkyys.. niiiiin tuttua! loukkaannun helpommin kun ennen, varsinkin vieraammille ihmisille.. en niinkään miehelle tms.. joka asiasta tippa tulee silmään. :D kamalat hormoonit!

Iik, huomenna lääkärineuvola...

Hyppy ja muru 26+4
 
Meillä mies ei ole kovin innokas mahan taputtelija. En kyllä yleensäkään tykkää, että anopit ja muut vatsaa silittelee, mutta kyllä toi mies vois vähän kiinnostuneempi siitä olla. Se kyllä tykkää lapsista ja suunnittelee pitävänsä isäkuukauden, joten uskon, että kun pikkarainen syntyy, niin kyllä se hoitaa.
Mitä muuten mut tykkäätte vatsaantaputtelijoista? Onko tullut vastaan? Mua ei onneksi ole taputellut muut kuin anoppi ja miehen sisko pari kertaa.

Yleensä mielaloista, niin huomaan välillä antavani hiukan turhankin kipakoita vastauksia "tyhmiin" kysymyksiin ja kyyneleetkin irtoaa helpommin, kuin normaalisti.

Aavistus ja Otus 29+3
 
Nonni, löyti se kuume ja kurkkukipu tännekki prkeles!!!! No parempi nyt kun lähempänä synnytystä!!
Neuvolassakin tänään käyty ja sf mitta 30 eli pääsin oikein jo käyrille, yläkäyrälle kylläkin, mutta ei onneks huitele enään siel korkeuksissa! kaikki oli hyvin, sykkeet oli 145 ja neuvolantäti rauhoitteli että ihan kumpi vaan voi tulla että ei voida kyllä sykkeiden äänistä tms katsoa, niinkun mulle se lääkäri sanoi että poika on, mutta tuo neuvolantäti sanoi et on niin tyttömaha kun olla ja voi, mutta ihanaa kun voi vielä odottaa kumpaa vain!!! <3

Anu ja pikkuinen 30+3
 
Ihanaa tää lomalla olo, kerkee tehdä vaikka mitä :) Ompelin tänään äitiyslaatikkoon sellaisen kankaisen reunuksen, taidan nukuttaa siinä muutaman kuukauden...tuntuu tuo pinnasänky niin isolta pikkuiselle.

Itkuherkkyys Mies sanoi eilen, että olen ollut raskausaikana tasapainoisempi kuin koskaan :) Olen silleen itkuherkkä, mutta en sen enempää kuin aiempinkaan.

Perhevalmennus Eilen oli se viimeinen kerta, jossa imetyksestä, vauvanhoidosta yms. Ihan kivaa kertausta itelle ja miehelle tietysti uuttaa asiaa, ja koki ne hyväksi. Onpahan tieto miehenkin päässä, eikä vaan mun.
 
NiQ
Kiitti kaikille masukommenteista, itestä tuntuu ettei raskaana ookaan ku mikään muu kuin rasituksen jälkeinen selkäkipu ja vauvan potkut siitä muistuta. Tuskaisesta olosta ei siis tietoakaan, tuolla muita heinäkuisia kun lueskelen niin monella tuntuu olevan jo niin tukalat oltavat että ei käy kateeksi :/ No, toivottavasti toi munkin masu alkaa joskus näyttään siltä että se on vauvamasu eikä vaan kertymä läskiä :D

Itku on herkässä, eilen kun oli perhevalmennus niin olin muutenkin vähän apeana sinne yksin menossa kun mies joutu lähteen pidemmälle työreissuun ja kotiutu vasta iltamyöhään. Oli siellä itsessä kokoamista kun katsottiin synnytysvideota, mutta helpotuksekseni huomasin ja kuulin monen muunkin niiskutuksen siellä :) Joten kuuluu tämä herkkyys sitten vissiin muidenkin mammojen arkeen :p

Meillä mies on kans aika malttamoton odottamaan vauvan potkuja, mutta toimii iltaisin hyvin kun vauva tykkää silloin alkaa mesoamaan kunnolla kun painaudun lusikka-asennossa mun vatsa miehen selkää vasten <3 saadaan siinä molemmat nauttia potkuista yhtä lailla :) Mulla on hyvin vahva usko ettö mies kyllä tulee hoitamaan vauvaa paljon, silloin tällöin kun ollaan veljen lapsia vahtimassa niin yhtälailla hän leikkii ja vaipat vaihtelee ja syöttää siinä missä minäkin (kerran jopa meitsi nukku sohvalla työpäivän päätteeksi kun mentiin lapsenvahdiksi, niin mies istui 2v ja 0,5v kans lattialla ja leikki.. tasan meni nekin :D )

NiQ & Pena 30+6
 
Eilen nukkumaan mennessä talonmies pikkarainen meinasi pistää ranttaliksi, joten könysin kanssa mahan ihan isäntään kiinni ja aattelin, että potki nyt isääskin sitten. Ei irronnut kun muutama potku ja alko sit kai nukkuu...täytyy siis ottaa tää taktiikka, kun kaveri meinaa alkaa öisin mesoomaan.
Älkää muuten ihmetelkö, että olen alkanut kutsumaan otusta pikkaraiseksi...en sillon alkuun meinannut sille mitään työnimeä keksiä ja nyt olen vaan jostain syystä alkanut kutsua sitä pikkaraiseksi.
Eilen oli vähän kiirus ilta ja tuli illalla juotua aika vähän, joten nyt heti aamusta alko jalat turpoomaan. Täytyy koittaa helpottasko, jos nyt ryypiskelis vettä sitten olan takaa...
Meillä on kans laskettu aika heinäkuussa, tosin aika loppukuusta, mutta melko ketteräksi tunnen itseni silti...noh, jos on tullut syötyä liika...siis ihan liikaa, niin sitten ei kyllä taivu oikeen mihinkään. Ei pysty istuu ja makuulta hankala päästä ylös...tuli testattua äitienpäivänä.:p

Aavistus ja Pikkarainen 29+5
 
Pitkästä aikaa heipat :) Aina näitä luen, mutta tuo oma syyskuisten pino saa aina päivitykset :D

Päivänsäteelle onnea pienestä tytöstä :flower:
NiQ, Kelan sivuilla oli että alkavat jakaa uutta pakkausta vasta toukokuun lopulla...
Ajattelin siksi pitkittää sitä hakua, kun ens vkolla saan paperit, kun vanhaa en halua...

Iktuherkkä olen aina ollut jonkin verran, nyt kyllä enemmän. Pääosin paremmalla päällä kuin yleensä, mutta tietyt asiat saavat isot mittasuhteet.

MJ, ei meilläkään mies potkuja tule kokeilemaan vielä, ja meillä ne onkin aika hentoisia kun istukka on etuseinämässä. Kiinnostunut on ja takuulla hoitaa lasta, mutta perinteisen jäyhä tietyissä asioissa eikä vieraat ihmiset osaa arvata miten tärkeä asia tämä hänelle on vaikkei sitä näytä. Minä tunnen, ja tiedän :heart:

Perhevalmennuksissa ei olla käyty, en kokenut tarpeelliseksi...

Rakenneultrasta palattu, ja mun pienellä murusella oli kaikki hyvin :) Terveen näköinen pikkuinen siellä köllötteli, kasvoja suostui vilauttamaan, mutta tykkäs paljon laittaa käsiä eteen ja näytti meille peukkuakin :heart: Lopulta saatiin joku sivukuva otettua, tykkäs kattella vaan suoraan meitä kohti. Ultraaja oli tosi ihana hoitaja ja hirmu kivasti ja tarkasti selitti.
Lapsi vastasi viikkojaan ja painoa oli 398g. Sukupuolikin tiedetään, mutta sitä ei nyt täällä kerrota kun ei tiedetä kuka näitä lukee ;)

Muuten raskaus on mennyt hyvin, paitsi että sain reiteen pinnallisen laskimotukoksen ja pistän nyt loppuraskauden kerran päivässä Klexanea, kolme viikkoa olen nyt pistänyt kahdesti päivässä ja sitä pitäis vielä viikko jaksaa... KUrja ja kallis juttu, mutta onneksi vauvalla on asiat kunnossa :)

Hyviä vointeja kaikille mammoille ja jaksamista mahojen kanssa :)

Zophie + murunen 21+2
 

Yhteistyössä