Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

huomenna olis taas neuvola..ja onneks onkin kun mulla tullut nyt uusi "ihana" vaiva...nimittäin turvotus jalkoihin..tai nilkkoihin..vaikea jopa kävellä kun jalat ihan puupökkelöt :/ neuvolassa sit saa kysellä onko tuo normaalia ja näkee taas onko pissa kunnossa ettei toi jalkojen turvotus ole raskausmyrkytys oireita..:s minä kun mussutan päivittäin karkkia ja se kun tuskin on hyväks mut eipä se onnistu olla syömättä :S tänään tosin en ole syönyt mitään makeaa..aamulla mun jalat oli vähän paremmat kun nukkumaan mennes mut nyt ne on taas turvonnu iltaa kohden..tosin istunkin niin paljon koneen ääres niin siks varmaan turvotusta enemmän tuleekin..ja sit toiseks nyt on alkanut ihan kamalan kamalat närästysoireet..tulee ihan kamalaa poltetta kurkkuun..:( rennie nyt vähäsen auttaa.. onko teillä muilla tota nilkkojen turvotusta?
 
päivänsäde82. jalkojen turpoamien on ihan normaali loppupuolella raskautta, kun ei ole muuta oiretta. Nyt vaan TUKISUKKIEN ostoon. Juuri niin kuin sanoit itse, jos on pissapuhdas ja ei päänsärkyä tai näköoireita niin kaikki pitäisi olla ok. Mullakin seisotun päivän jälkeen näkyy selkeesti sukkien painaumat, että kyllä ne vähän pökkelöt on.

( . ) Joo mulla taas uusi oire, alapään paine ja turvotus. Ihanaa jos tuo alkaa jo keskiraskudessa, voin vaan kuvitella mitä loppu on. Onko muilla on samaa?

Hurahdin tänään ostamaan ellokselta 50-56 cm bodyja ja aloitussetin. Sain niin hyvät alennukset niin jääny paljon hintaa. Onpahan nyt vauvalle ekat vaatteet upouusia. Saadaan kyllä käytettynä niin paljon vaatetta, ettei kannata ostella kyllä mitään. Ne vaan on niin ihana, melkein lähti hm:ltäkin mukaan pikkuvaatteita.

keiju ja maha-asukki 22+1
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Zannuli Ööh.. kiitos :ashamed: sä sait nyt mut kyllä ihan nolostuun. Etkä varmasti näyttäisi miltään valaalta :) Kaikki raskaana olevat naiset on (kuulemma) kauniita! Uskotaan siihen siis :LOL:
Mukavaa, että Pallerolle on kaikki hyvin :) Mekin varmaan tehdään sama, eli ei kysytä sukupuolta. Vielä olis 1,5 vrk miettiä asiaa...

Onko muut saanu jo mahan muodon perusteella sukupuoli-arvuutteluja? Ärsyttääkö teitä se arvailu? Joko ootte törmänny masuntaputtelijoihin?

Piti jollekin muullekin kirjoittaa jotain mutta unohdin että kenelle ja mitä... oisko ihan pientä raskausdementiaa ilmoilla :D

NiQ & Pena 20+6
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Gabrielle Voimia sulle ja miehelles. Ei sanat auta kertomaan,kuinka pahoillani olen :( :hug:

NiQ Mun makkaroita ei kehtaa onneks kukaan tulla taputteleen :D oon aina näyttäny siltä,että oottaisin,niin ehkä ne ei arvaa ja jättää mut rauhaan :D Kaveri,joka tietää oottaa innolla,että mahan läpi tuntuu potkut,niin sen jälkeen tiedän,että se roikkuu masussa.. Mut muuten en usko,että tulee ongelmia..

Sokerirasituksessa käyty. Ja oli muuten pahaa. Hyh. Tuloksia ootellessa. :)

Mulle iski tänään ihan hillitön onnellisuuspuuska!! Siis mietin,että miten onnellinen elämänvaihe on menossa.. Nyt on melkein kaikki mitä elämältä on toivonu.. Tai yks tulossa,eli tää beibe,mutta muuten asiat on hienosti.. :)

Onnellinen taiska ja napero 15+6 :)
 
Mä oon niin sata varma että tuo meidän narttu rotikka aavistaa että odotan vauvaa.. Se on muuttunu ihan oudoksi, kun mä oon paljon sängys koneella, on ihan kiinni mussa kokoajan, yöt nukkuu mun vieres, pää mahan kohdalla.. Muutenki seuraa mua ihan joka paikkaan koko ajan, se on nyt muuttunu ihan pienes ajas tommoseksi.. Onneksi leikkauksestaan selvis todella hyvin!!!


 
Otokka
Anu84: Meillä tapahtui ihan sama meitin narttu Rhodesialaisen kanssa, on nykyisin ihan perskärpänen :). Lisäksi yrittää nykyisin jatkuvasti yöllä sänkyyn meidän väliin, vaikka tietää hyvin ettei se ole ihan sallittua...
 
Ultrakuulumisia :heart: Pieni avaruusolion näköinen tyyppi liikkui aktiivisesti, ja oli ultraavan lääkärin mukaan siisti ja normaalin näköinen sikiö, jolla vaikutti olevan kaikki hyvin Elinympäristöstäänkään ei löytynyt moitteen sijaa :D
Pääperämitta 44mm vastasi viikkoja 11+1(nlan mukaan 11+2), joten LA pysyy samana 20.9. NT oli 0,9mm. Kyllä tuli kyynel silmään kun pikku kädet vispas menemään siellä :)
Veriseulatulokset sitten tulee joskus viikon päästä. Nyt on kiva olo :)
 
NiQ
Zophielle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :)

Meillä oli tänäaamuna se rakenneultra, muuten oli pienellä kaikki hyvin mutta vastasi yli viikkoa pienempää kuin nt-ultran mukaan. Kolmen viikon päästä olis kasvukontrolli jossa lääkäri ultraa. Reisiluun mitta laahasi vähä enemmän perässä ku muut mitat... asukas arvioitiin tytöksi. Painoa oli pienellä 326g.

NiQ & Pena 21+1 (tai 19+6 uuden mukaan)
 
Huomenta!

Zophielle onnea hyvistä kuulumisista! :)

NiQ Vauva ottaa kasvupyrähdyksen sitten, en usko että heittää viikolla alaspäin, ainakaan pitkäks aikaa :) Onnea tyttölupauksesta :heart:

( . ) Oon yrittäny liikkeitä kuulostella, mutta turhaan :) ei mitään pieruista poikkeavaa! ;) no, kyllä ne varmaan pikapuoliin tuntuu.. meillä on rakenneultra 30.3 eli sinne asti joutuu jännääämään, haluisin niin pienen nähä. Voi miten paljon oon toivonu elokuuta, sais pikkusen syliin ja hoivaamaan <3

Masukuvaa poksumisen kunniaksi!




Hyppy ja rakas 17+0 POKSUUUUUUUUUUUUUUUUUU :heart:
 
zophie Onnea ultra kuulumisista :)

NIQ Varmaa n normaalia nuo heitot. Hyvä, että ottaavat sinut uudestaan. Meilläkin sikiö vastasi viikkkoja nt-ultrassa ja nyt sen koko heitti neljää päivää pienemmäksi rakennneultrassa. Uskon, että mulla siinä np-ultrassa ollut se heitto, koska tiesin tarkalleen oviksen, niin se nyt tuon rakenneultran koko vastaa mun omaa kuukautiskiertoa.

Liikkeistä Olen tuntenut hennot liikkeet rv 17 asti ja nyt muutamaan päivään ei oikein ole ollut mitään. Onko muilla ollut tälläisiä heittoja? Dopplerilla tuntuu sydänäänet voimakkaana. Uskon, että tyyppi sellaisessa asennossa, että potkii selkään ja kun tuo istukkakin edessä.

keiju ja maha-asukki 22+3
 
voi miten kauniita masuja täällä on :D pakko se on välillä tulla tänne tiirailemaan teitin kuulumisia. onnea kovasti kaikille tyttö ja poikalupauksista sekä mukavista ultrakuulumisista :) kohtahan jo pinkan eka pikkunen syntyy :heart:
 
NiQ
Mä oon niiiiiiin rakastunu tuohon Hypyn ihanaan masuun <3 kaunis!! Kaipa se mullekin kohta pullahtaa jostain esiin :)
Mä en tuota meidän kätilön arvailua lupauksena pitänyt, ihan niin ku se itsekin sanoi että heittää arvauksen, joten neutraaleilla mennään... :) katsotaan jos kolmen viikon päästä lääkäri osaisi kertoa paremmin...

Mä aloin tuntea liikkeitä vasta reilu viikko sitten, ja nekin vasta istuessa tai muuten rutussa ollessa :) mut johtunee varmaan tuosta että istukka on edessä ja vaimentaa.

Kiitti Keiju ja Hyppy rohkaisusta, Kaikkea sitä voikin alkaa stressaamaan jos oikein yrittää ;) Omien laskujen mukaan nyt olis 20+3 oviksesta laskettuna, mut nt-ultran mukaan 21+1 ja nyt tämän uuden sit 20+0, mut mennään nyt näillä vanhoilla viikoilla sinne kontrolliin saakka... :) Tuo reisiluun mitta vähän kyllä kaivertaa, mutta toivotaan että kaikki on Penalla hyvin.
 
tiuhti_ joo niin se 26.4 lähestyy :D ja mie oon aika paniikis et miten mie selviydyn :D jännittää niin kovasti..ja ei sitä koskaan tiedä jos vaikka innostuis tulee jo ulos tässä kuussa :eek: kun tuo minun miehenikin on syntynyt kuukautta aikasemmin..:eek:
tänään käytiin vaasassa shoppailemas..kivaa oli mutta voimat se vei kyllä..jalkoja jomottaa..ja varsinkin kun kovasti nilkoissa turvotusta..tukisukat mulla kyllä on mut ne ei kyllä auta..
toissapäivänä muuten kun makasin sohvalla niin alamahassa alkoi pikku nykiminen aika tiheeseen tahtiin..käskin miehen tulla laittaa käden masulle..ja se oli ihan peloissaan et mitä toi on..onkohan sillä kaikki kunnossa..mutta minäpä se hänelle tokasin että pikkusella on HIKKA :D se oli aika huvittavan tuntusta se hikottelu..samalla tuli myös nyrkin iskuja kun hikotteli :D ja sit hetken päästä se hikottelu loppuikin yhtä nopeasti kun oli alkanutkin :p mutta potkiminen jatkui..:)

32 + 3 :)
 
Apua!!! Mulla on torstaina rakenneultra.. Mua niin jännittää ja pelottaa mennä sinne, jos onkin jotain kauhiaa vastassa....... Mulla jo kävi mieles et perun koko homman, mutta pakko sinne on pystyä mennä!!!

Anu ja pikkuinen :heart: 21+1
 
NiQ
Älähän Anu stressaa! (helppo täältä on huudella kun itsellä jo ohi ja jännitin sitä varmasti yhtä paljon ku säkin :) ). Toivottavasti teille sattuu vähä mukavampi ja rauhallisempi ultraaja kun meille, oli taas sellanen juosten kustu 10min toimitus :/
 
No mulla oli viimeks joku vanhempi huono-suomi- nainen, mistä en kyllä oikeesti tykänny, ku ei niinku kertonu mitää ja mistä minä ees siinä ku muutenki jännitti ja itketti ja kaikkee niin osasin ees ainakaa esittää mitää kysymyksiä!! Ihanaa, nyt pääsee mieskin mukaan, kun sinne niskapoimuun ei valitettavasti päässyt, näkee sekin vauvaa nyt ekankerran muutenki ku parista kuvasta!! :)
 
NiQ
Toivottavasti teille osuis nyt joku kiva ultraaja. Meidän ultraaja kyllä selitti onneks mitä tekee ja mitä tutkii, mut hätäinen oli koko tapahtuma. Mua jäi harmittaan, että se ei ultrannut ollenkaan silla 4D laitteella, eikä saatu niitä kuvia ollenkaan mukaan :( viimeks saatii 3D kuva mukaan kasvoista. Toivottavasti kolmen viikon päästä pääsis näkeen sillä paremmallakin ultralla vauvaa...
 
Otokka
Poksista viikolle 28 ja siltä alkaa tuntuakin, selkä vihoittelee ja häpyluut on arkana. "Onneksi" olen ollut kovassa flunssassa, joten olen saanut kunnolla levätä useamman päivän. Nukkuminen ja makailu on auttanut sekä flunssaan että selkään =).

On kyllä ihania masuja täällä monella!

Otokka ja MunamiesPikkarainen 27+1
 
Otokka oiku sie oot jo pitkällä! *kateellinen* :D ei vaan ihanaa, kohta saat nyytteröisen syliin. Ja pitkällä on myös päivänsäde oooi!

Anu KÄÄK miten ihania nuo sinun rotikat :heart:

Tuntuu että aika rientää, mut toisaalta matelee... :D sais mennä kyllä nopiasti aika! jännittää niin paljon rakenneultra, mutta ootan sitä kyllä samalla yhtä paljon :) Huomenna töihin nostelemaan taas :/ voi että...

Hyppy ja rakkauspakkaus 17+3
 
NiQ
Anulla ihana herätys! <3 mäkin aamulla heräsin kun mies lähti kouluun ja käväsin vessassa ja ajattelin sen jälkeen vielä nukkua hetken mutta en malttanutkaan ku Pena möyri ja potki niin kovasti. Ensimmäinen aamu, jolloin tunsin liikkeet :)

Otokalle paranemisia! Itsellä kans ollu jo toista viikkoa flunssaa ja nyt parina päivänä on tuntunut jo helpottavan...

Mulla olis sitten torstaina seuraava neuvola, ja voi että mä aloin taas stressaamaan mun painosta! Nyt tulee ensimmäistä kertaa + merkkinen tulos vaakaan. Aamupaino oli tänään jonku 1,5kg enemmän ku edellisen neuvolakäynnin aamuna. Kävin tänään jopa uimassa ja ajattelin huomennakin mennä jos sais vähä nesteitä kulkeen. Uskaltaiskohan sitä lenkille mennä kun tuolla on niin liukas... Kaksi viikkoa ja kaksi päivää uusinta-ultraan, jossa katsotaan Penan kasvua...

NiQ & Pena 21+5
 
NiQ Tuo paino juttu on outo. Kävin porukoiden luona viikonloppuna puntarissa, niin aamupaino oli sama kuin 3 viikkoa sitten. Kun taas tuolla neuvolassa missä olen harkassa, olen aina välillä käynyt vaa´alla, niin maanantain päiväpaino oli 2,3kg enemmän kuin edellisen päivän aamupaino. Molemmat vaa`at digitaalisia. Outoa :O Saa nähdä mitä perjantaina näyttää päiväpainoksi neuvolakäynnillä.

keijua ja maha-asukki 23+0 POKS :) Niin ja nyt pari päivää niitä liikkeitä on ollut mahassa kunnolla :)
 

Yhteistyössä