Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

NiQ
Keiju joo toi on kyl ihan hämärää :D mullaki joku päivä kahdessa päivässä aamupaino oli pompannu 2kg, mut päättelin että se johtui siitä että olin leiponu sämpylöitä ja vedin niitä sit aika reippaasti. Eikös hiilari aika lujasti sido nestettä kuitenkin... Paitsi että toi 1,5kg painonnousu saattaa tällä kertaa olla kyllä ihan aiheellinen, kun joku on innostunut syömään :D
 
Otokka
Äitiyspakkaus tuli! On se vaan aika ihana, olen oikein tyytyväinen :D. Vain muutama vaate oli semmoisia, mistä en suuremmin välittänyt, kuten nallekuvioinen potkari ja oloasun paita. Lisäksi ne lakanat oli aika kaameat :x. Mutta siis suurin osa tosi sööttiä ja hyvän oloista käyttövaatetta ja -tavaraa. Ehkä hieman enemmän poikavärityksellä, vai mitä muut olette mieltä?

Otokka ja MunamiesPikkarainen 27+3
 
NiQ
Otokka mä yritän venyttää niin että sais sen 2011 pakkauksen. Justkin sen takia että tilaa on säilytellä vähän ja siellä oli "poika"vaatteita joita me ei toden näköisesti tarvita. Ärsyttää vähän että miks siellä täytyy olla noita vaalean sinisiä, miks ei olis vaan neutraaleja värejä...
 
otokka voi ei!! Määki haluun! Ei vain vielä saa. Ja ootan kovasti ensin sitä tän vuoden pakkausta. Josta harmillisesti jää kuulemma ne oppaat pois. :( (olikohan joku täällä joka sitä sano,en muista :D) Mut olisin halunnu ne sinne laatikkoon..

Mitä teille muuta kuuluu?

ja NiQ onnea EHKÄ tytöstä :) Mulla on toiveena itellä tyttö,siis vaikka molempi parempi! Kunhan olis terve,mutta se syy miks tyttö,kun tahtoisin niin kovasti laittaa sellasen pienen rusetin siihen kaljun ympärille!!
Joo,tiedän,ihan tyhmä syy,mutta ei pojille niitä voi laittaa ja mä oon tyttömäinen tyttö :D Onko se oikein sanottu?

ON: Täällä on tullu jo maitoo :eek: Ihmettelin,että miten se jo nyt?!?! Ei nyt kamalia määriä,mutta niin että paita kastuu.. Oli aika shokki kokemus ja herätti tosissaan tähän,että hei,mä olen oikeesti raskaana :D Mulla vähän hidas sytytys ;)

Taiska ja napero 16+5
 
Otokka Mie tein tällä viikolla netistä sen pakkauksen hakemuksen, mutta se paperi pitää viedä kelaan. Minä en kehtaa venyttää sen pakkauksen hakua, koska kuitenkin menee toukokuulle kun ne niitä uusia alkaa jakaa ja sitä pitää hakea 2kk ennen laskettua aikaa.

niq Mun neuvola siirty tälle päivälle ja niinpä sitä painoo napsahtu viime kerrasta 2kg. Neuvolatäti sanoi, että eka käynnistä painoo tullut niin vähän että vaan hyvää tuo nousu. Minusta sitä pitäisi verrata lähtöpainoon, tai sitten se ei usko mun lähtöpainoo. (4kg eroa niissä)

taiska87 Oon joutunut pari viikkoo käyttää liivisuojia :D

keiju + maha-asukki 23+2
 
Voi kauhia mua jännittää niin että kuolen pian!!! Huomenna nyt olis se rakenneultra viimein ja vihdoin!!!!! Mutta se on vasta iltapäivällä, kiva ny ootella kokopäivä sitä!!! Mä niin toivon että kaikki olis hyvin ja saisin onnellisena raskauttani jatkaa loppuun saakka.....

Tänään taas kyllä niin potkinu masussa!! <3

Anu ja pikkuinen :heart: 21+4
 
NiQ
Kiitti Taiska :) me toivottiin ehkä vähä enemmän poikaa, mutta tyttökin on siis toki yhtä tervetullut :) meillä vaan on koko suku pikkutyttöjä täynnä, joten poikaa toivottiin, pääasia että hää olisi vain terve. Toivottavasti vauva on kasvanut normaalisti siihen 2 viiko päästä tehtävään kasvukontrolliultraan mennessä... pieni huoli siitä kuitenkin on aina.

Keiju Voi meitä, miks tosta painostaki pitää niin stressata :) No mut mulle huomenna kuitenkin kilahtaa se 2kg. Mut toivottavasti en mitään saarnaa saa ku ei se vielä ylitä ees ekan neuvolan lukemaa...

Anu Paljon tsemppiä ultraan! Kyllä siellä kaikki hyvin on :) Toivottavasti teille tulee mukava kiireetön ultraaja!

ON: Turkin reissu varattu lähteväksi 5 viikon päästä, toivottavasti kaikki menee sinne asti ja siellä hyvin. Töissä on tuntunu varmaan niitä harjoitussupistuksia silloin tällöin eikä ne meinaa helpata ennen ku istahtaa alas hetkeksi. Sellainen ihme paineen tunne alamahassa ja se menee ihan kovaksi. Varsinkin silloin ku nostelee paljon tai joutuu juosta paikasta toiseen... Täytyy yrittää noista kysäistä neuvolassa huomenna.

NiQ & Pena 21+6 ( tuntuu taas että tätä 21+ jotain viikkoa on hinkattu ikuisuus...)
 
NiQ
Neuvolasta selvitty :) Pikkuisen sydän jumpsutti 140 ja ja SF-mitta veteli huikeat 25cm!! :O Mä en tajua miten se niin korkeella voi huidella, Pena kun on pieni ja mulla ei ees maha näy vielä :D Mulla on paino nyt samassa kuin neuvolan ekalla mittauksellakin, eli se 2,5kg tullut. HB oli laskenut 129:ään ja verenpaineet hiukan koholla niin ku aina tuolla terkkarilla mitatessa. Voi että kun täytyy vielä hehkuttaa kuinka ihana tuo meidän neuvolantäti on <3 Neljän viikon päästä onkin sitten taas lääkärineuvola.

NiQ & Pena 22+0
 
Oli ihan tajuttoman kiva nainen!!! Joo mä ite pyysin että katottas tolla 4D:llä ja pyysin kuvia! Ei vaan hyviä tullu kun istukka niin edessä mulla!! Mutta oli se niin ihana kokemus!! Sielä se liikku ja aukoo suutaan yms!! <3
 
Huomenta!

Äitiyspakkauksesta ootte jutelleet, miekin haluisin sen 2011 pakkauksen.. miten kauas sitä venytellään, esim NiQ että millon sitä ruvetaan ihan jakamaan? :)

Sf mittaa ei oo täällä vielä otettu, ehkä ensi kerralla :D ihan jo hirvittää valmiiks.

anu84 onnea hyvistä u-kuulumisista! ja ihania kuvia!! :) voi kun pääsis jo itekki rakenneultraan.

Omassanavassa ei ole uutta, vointi ollu suht hyvä.. paitsi jos pitkään kävelen niin koskee selkään ja mahaan.. :( pitää vähän rajottaa äkkinäisiä lenkkejä, mut muuten pitäs liikkua enemmän. Tuun kirjottelee paremmalla aikaa lisää, nyt on kiirus!! :)

Hyppy + rakkauspakkaus 18+0 Poksis!
 
Hyppy Se julkaistaan huhtikuun loppupuolella, mutta nehän alkaa jakaa sitä sitten kun edelliset loppu...eli varmaan siinä toukokuun alulla...Sulla on hyvät mahikset saada, jos jätät viime tippaan hakemisen :)
Anu84 Ihania kuvia ja hyvä, että kaikki kunnossa :)

NIQ Ollaan niin samoissa :)
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Joo, ihan niin ku Keijukin sanoi että huhti-toukokuussa. mulla on vähä siinä ja siinä, mutta jos jättäis sen hakemuksen tohon toukokuun alkuun niin ei siinä mitään häviäkään...(kunhan vaan ei raskaus-dementia tee tepposia sitten :D)

Anu Mulla on kans istukka edessä. Mä oon nyt niin katkera ku en tajunnut pyytää että katoisi sillä 4D:llä :( kehtaiskohan sitä ultraavaa lääkäriä kahden viikon päästä pyytää ultraamaan myös sillä? Vai saakohan sitä ite vaan pahan mielen jos se ei suostu jos ne ajat on vaikka lyhyitä tai jotain... kauheen ongelman sain tostaki aikaan...

NiQ & Pena 22+1

muoks: onkohan musta tulossa joku hermopallo-äiti, kun onnistuin eilen illalla kasaamaan hirvittävän huolen kun ei tuntenut liikkeitä koko iltana enkä tänään päivällä. Nyt pieni möyrii tuolla masussa senkin edestä :D hassua miten sitä ihminen muuttuu vaan...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä kysyn teiltä mitä mieltä ootte.. Tilasin tuon laitteen koska mulla on selässä välilevyn pullistuma.. Ja muutama selänkäsittelijä tuota mulle suositteli ainakin kokeilemaan että löytyisikö tästä apu.. Noo, minähä tilasin ja sit aloin lukee tarkemmin et ei saa käyttää jos on raskaana.. no mä kyselin muutamalta et mitä mieltä ootte että kun liike ei muuta kun tuota alarankaa vetreytä, jota voisi tehdä salilla, tai yms.. niin kaikki sanoneet että on amerikkalaisten käytäntö laittaa joka asiaan että ei saa käyttää jos raskaana, koska jos nyt sattuu jotain tapahtua ja ei olis mitenkää laitteen syytä, niin ei vois nostaa syytettä tuota vastaan... Mutta mä en tiedä että tohdinko käyttää??? Mitä te ootte mieltä?? Ja tosiaan, kun tuo ei liikuta kun alarankaa, ei mitenkää tärise tms!!!

Back 2 life - Tvins.com
 
anu84 Kysyisin lääkärin mielipiteen asiasta, koska alaselän hierominen on esim. aika rajoitettua raskaana ollessa. Tai siis en tiedä miten tuo laite siis käytössä toimii, jos se vaan venyttää niin ei kai siitä haittaa voi olla.
 
anu84 sinuna kysyisin omalta lääkäriltä,kuten keiju jo sanoikin. Ja ihania ultrakuvia! Ootan ite innolla kans,että saan kuvia :)

Jee,kohta on taas neuvola ja täällä onneks on se ultralaite,että kaverin näkee joka kerta,ei tarvii tyytyä vain sydämensykkeeseen. Jännä,että neuvolaan menee aina innoissaa ja samaan aikaan kauhuissaan.. Painonnousua pelkään kovin. :( Saan tietää sokerirasituksen tuloksetkin,että pidän sormet ristissä,et kaikki kunnossa!!

Jotain muutakin piti sanoa,mutta unohtu kun kuulin hyvän biisin! (Adele-Rolling in the deep, kannattaa kuunnella ;))

Taiska ja napero
 
Taiska87 Ootko sä ollu jo sokerirasituksessa?? Mulle puhuttii siitä kyllä aluksi, mutta nyt ei oo kukaan puhunu enää mitää.. Tulikin vaan mieleen, että onko siinä joku tietty viikko kun se pitää ottaa vai kuinka?
 
alkuraskauden sokerirasitus piti tehä viimeistään viikolla 16.. Näin ainakin mulle sanottiin.. Ja toisesta en tiedä millon se pitää ottaa.. Toivottavasti ei ollenkaan,tai ei ainakaan kovin pian.. Tänään selviää,kun neuvolasta pääsen,että jos sekin täytyy ottaa :)
 
No justiin, ku mulle sillo sanottiin että iän ja kun on vähän ylipainoa niin se tehdään mulle.. Mutta ei kukaan tosiaan oo puhunu enään mittää!! Kivaa, huomenna neuvola, kuulee taas sydänääniä ja saa kelanpaperit täytettäväksi!! :)
 
Eli toinen rasitus tehhään viimestään viikolla 30!!(ainakin keski-pohjanmaalla) Voipi olla,että siihen anu joudut menemään,jos joku vielä sen sun kohalla muistaa :D Kun eivät kerran oo uudestaan puhunu mitään.. Tuun myöhemmin kertoon neuvolakuulumiset,ensin pitää mennä takasin töihinkin!
 
Hei kaikille! Nyt on palattu reissusta ja tänään käyty rakenneultrassakin. Kaikki oli masussa kunnossa. Riiviö ei suostunut jalkaansa siirtämään haarovälinsä edestä, joten suokupuoli jäi sitten selvittämättä. Toisaalta harmittaa, kun olisi ollut kiva tietää mitä värejä yms. alkaa hamstraamaan. Mutta toisaalta onhan ne yllätyksetkin kivoja... Painoa pikkuisella oli 430g ja kaikki mitat yms. vastasi viikkoja. Ihana kuulla, että kaikki on kunnossa.
Mulla on jotenkin semmonen muistikuva, että sokerirasitus olis jossain puolivälin jälkeen. Jostain syystä mieleen on jäänyt 25. viikon tienoo.
ON kauheesti tekee mieli makeaa. Jätskiä ja suklaata nam nam...Muuten kaikki ihan normisti.

Aavistus+Otus 21+2
 
Heii!

Ensin kysyn etten unoha, onko teillä kissoja? tai vaaraa muuten saada toksoplasma tartunta? huolestuin kun meillä on kissa, ja en ole yhtään ajatellut että se haittaisi mitään.. eikä neuvolassakaan ole kysytty että onko mulla kissoja, ja nyt huolestun että jos vauva saa infektion? tai mitä siitä ylipäätään voi tulla? :( kamalaa...

ootteko miettiny nimivaihtoehtoja lapselle? Ite haluisin erikoisemman nimen, mutta ei ne yleisetkään ole poissuljettuja.. Listatkaas vaihtoethoja, jos niitä jo on.. tai vaan muuten ihania nimiä?

Itellä ois

tytölle Rebekka (toiseks nimeks), Sara, Ilona (toiseks nimeks), Jasmin, Janette, Ronja, Nea... oishan niitä :) mut ei oo tullu vielä semmosta että ton mä haluun! :D

Pojalle sitten, Ronni, Oliver (toinen nimi), Mikael (toinen nimi) hmm, pojille on vaikeempi keksii :)

hyppy ja rakas 18+3
 
Hyppy meillä on kissa ja sillon alussa olin tosta tartunnasta huolissani,kun osittain sisäkissa,eli joudun laatikkookin putsailemaan välillä.. Kysyin siitä neuvolasta,niin ainakin mulle sanottiin,että jos on paljon kissojen kanssa tekemisissä,niin sen on voinut ehkä jo sairastaa ja näin ei vaikuttais sit?? En siis ole varma,mutta kyllä ainakin ite ihan turvallisin mielin oon ton kissan kans.. Se kun yöt nukkuu mun mahan päällä ja on niin ihana,niin eipä sitä raskis vauvan takia hävittääkään.. :)
Mulla toi nimi on tytölle pyöriny päässä hetken, haluisin kovasti nimeksi Lotta Aurora, tai Lotta Olivia. Mutta pojalle en jostain syystä keksi mitään sopivaa?? Miks se on niin vaikee keksiä :(

ON: Eli siis ne pelätyt sokerit oli tooosi hyvät. Ei oo VIELÄ ainakaan RD:tä.. Mutta se toinenkin rasitus tehään kuitenkin.. Kaveri oli tosi liikkuvainen ja siellä heilutteli itteensä,meinasin rueta itkemään kun se oli niin ihana <3 Miten voi rakastaa ketään,jota et vielä edes tunne? Verenpaineetkin oli jopa hyvät. Nyt vain ootellaan rakenneultraa!! Onneks aika menee nyt nopeesti kun on 11pv (väsyttävä) työputki,josta vielä 3jälellä ja sitten 10pv lomaaaaa! JEE :D Pääsee helsinkiin shoppaileen ;)

keijulle tyhmä kysymys,mutta miks alaselän hierominen on rajotettua raskausaikana?? :eek:
 

Yhteistyössä