Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

Hei! Ihan pikaisesti vain,pitää joutua takasin töihin kohta :)
Kävin neuvolassa tänään ja kaikki tosi hienosti!! Verenpaineesta kyselin,kun se on ollu aika lailla koholla,nyt oli sitten ihan ok. Neuvolan tätskä lupas mulle enemmän käyntejä sillä varjolla kun mun äidillä on ollu raskausmyrkytys,kysyin sit huvikseen,että miten todennäköstä se on,että periytyy,niin sano,että mun kohalla voidaan vaikka useemmin ottaa aikoja niin nähään ajoissa,että onko mitään vaaraa!! Eli siis se tietää sitä,että pääsen useemmin kurkkimaan pikkusta.. Täällä nimittäin joka kerta katotaan pikkusta ja kuunnellaan sydän.
Siellä kaveri nytkin nosteli kättä!!

Miten teillä muilla on puhuttu,että jos istukka on takana,niin meinaako se sitä,että liikkeet tuntis jotenkin aiemmin?

Eipä muuta ku aurinkoista KEVÄTpäivää (toivossa on hyvä elää ;))

Taiska ja napero 14+3
 
taiska87 kun istukka on edessä se vaimentaa liikkeiden tuntua, sillä liikkeet tunnetaan parhaiten vatsan etuosasta. Eli jos sulla on istukka takana, tunnet liikkeet "paremmin" ja aiemmin kuin ensisynnyttäjä jolla istukka edessä. Minä tunsin liikkeet sivulla rv 16+ jotain, mulla istukka edessä.
 
Tänään käyty aamulla neuvolassa. Paino noussut täälläkin ihan liikaa. Pitänee hieman rauhottua syömisten kanssa loppu raskaudesta. Verenpaine ja pissa ok. Vauva sykki kovin ja oli neukkutädin mukaan kokonaan mun mahan oikealla puolella ja sieltähän se sykekin heti löyty. Sain nyt myös ne kelan paprut ja esitietolomakkeen täytettäväksi sairaalaan. Pakko keksiä jotkut hätäkastenimet.: / Sokerirasitukseen pitää varata aika.Hyih!

Neuvolan jälkeen olikin taas kiva suunnata kirppikselle ostamaan pikkuselle vähän vaatetta.:)

Susse83 & Georgiina 23+3
 
NiQ
MJ paljonko teidän poikasella hakkaa yleensä syke? Entäs Sussen Georgiinalla? Mua kiinnostaa kauheesti että onko siinä legendassa jotain perää että pojan sydän lyö alle 140krt minuutissa ja tytön yleensä jotain 150-160krt? :)

Mulla tulee takuuvarmasti kahden viikon päästä olevaan seuraavaan neuvolaan ekat painon nousut :( nyt oon neuvolan paprujen mukaan -2,5kg vielä pakkasella, ja oon niin satavarma että ne kilot kilahtaa mittariin... joku on innostunu syömään! Vatsa on pyöristynyt jo kivasti (iltaa kohti turpoaa vielä enemmän). Jos vaikka torstaina puolen välin poksumisen kunniaksi sais aikaiseksi ensimmäisen masukuvan tästä ponttoonista :)

NiQ & Pena 19+5
 
Otokka
Sokerirasitus takana, huh. Ei ollut niin paha juttu, kuin ajattelin. Pari pientä kertismukia makeata, mutta kylmää juomaa, joka meni ihan hulauksella alas (janotti vähän...). Sitten kaksi tuntia juorulehtiä, kutomista ja aamumeikki naamaan. Olisi päässyt myös makuulle erilliseen huoneeseen, mutten halunnut. Tuloksia sitten odottelemaan...

Munamiehen potkut näkyy jo hassusti mahan päältäkin. Huomaan usein palavereissakin tuijottelevani omaa napaa ja "vakoilevani" liikkeitä :D.

Otokka ja MunamiesPikkarainen 25+3
 
Meillä on syke ollut *lunttaa neuvolakortista* 135-155, eilen oli 140. :)

Voi huokaus. Ei tule meitin pojasta näemmä Rasmusta, samaa ajatusta ollut tuolla kesäkuisissa niin monella että meni vähän maku. : / Onneksi on muitakin ehdokkaita. :)

MJ & Salarakas 23+1
 
Mary Jane eikö oo kumma,kun jotain päättää,olkoot nyt kyse nimestä,autonmerkistä,puhelimesta. Sen itelleen"ottaa" niin sit on kaikilla sama :D

Ällöö. Tiistaina sokerirasitukseen. Tuota ylipainoo kun on. En odota innolla. Kiva kun TAAS pitää järjestää sijainen töihin aamuksi. Ihan kun en viimeaikoina olis muutenkin ollu jo pois. Ja kiva kun pitää olla syömättä se 12h. Mulla sellanen työ,että on ollu pakko syödä aina illalla,niin nyt jää sit syömättä klo 15 jälkeen kokonaan -.- Siis ei ole pakko syödä illalla,mut kun iltapäivällä työt alkaa 15 ja päättyy sinne 19.30 ni sen jälkeen aina päässy syömään.. Nyt ei pääse.. No ei kai se auta valittaa.. Toivon vain,että tulokset on hyvät!
 
Viimeksi muokattu:
Ultrassa käyty aamulla :)

Roger taisi vaihtua tänä aamuna sitten Onervaan :p Meillä oli harjoittelija ultraamassa toisen kätilön avustuksella ja tunti siinä vierähti, kun Onervan mielestä olisi ollut vielä aamu-unien aika ja toinen köllötteli syvällä lantiossa :D

Kaikki kuitenkin ok ja lopuksi tosiaan tyttöarvaus, vähän niinkuin olin itsekin epäillyt ;)

Pari päivää sitten tuntui ensimmäinen potku omaan käteen, sen jälkeen taas vain sisälle päin. Mutta eiköhän ne siitä lisäänny pikkuhiljaa...

Huh, nyt on jännitys purkautunut ja saa jatkaa odottamista kaikessa rauhassa.

Niin ja sykkeet meillä on olleet 135-140, eli aika matalat tytölle. Toisaalta ollaan käyty aina aamulla neuvolassa ja Onerva tuntuu olevan aika aamu-uninen, joten ei varmaan sykkeetkään sitten nouse sillon kovin korkealle...

HennaN & Onerva 19+6
 
Heips!!

( . ) Toissapäivänä oli neuvola, siellä kaikki ok! pissa puhdas, verenpaineet ok, Hb 120 joten aloitan rautatabletit... <3äänet oli vahvat, 146 krt minuutissa.. :) onko lie miina vai manu..
Muuten ei tänne rintamalle mitään erikoista! Ootellaan rakenneultraan aikaa.. :) ainiin, olivat laskeneet sen riskin sairaaseen lapseen ja meillä se on 1:6200. Eli ok..

Missä on ValkoKulta? oon miettiny jo aijemminki mut nyt se vasta pälkähti taas mieleen?

Onnea Henna Onervasta :)

Mj Minäkin oon monesti haaveillu Rasmus nimestä, mutta se on niin yleinen nykysin :(

Paljo teillä on noussu paino viikossa? täällä 350g !! :D

Kenellekköhän mun piti vielä kommentoida? :eek: No jospa ne tulis sit mieleen myöhemmin!
 
NIQ mäki sitä mietin et pitääkö se paikkaansa et pojalla matalampi syke ja tytöllä korkeempi..noh meilleppä se kätilö tyttöä lupaili vaikka syke on ollu 138-148 paikkeilla..:eek: ja noilla sykkeil olis aikalailla poika tulos jos niihin on luottamista :D ja toiseks mulla on pallo masu eli tyttömasu :D se ehkä saattaa pitää paikkaansa jos se tyttö sieltä nyt sit tulee :p mutta eikös sekin ole et poika tulis jos on paljon noita karvoja mahaan kasvanu? :D ja mulla on maha täys vaaleita karvoja :LOL: tissien alapuolelle asti :D menee semmonen viiva :D aika miehekästä :D :D
olin taas saanu painoa vähän lisää lähtöpaino on ollut se 58 ja nyt oli vähä vaille 69 paino kun toissapäivänä kävin vaa'al..mäki mietin nyt tota nimi juttua uusiks tai en etunimeä..toista nimeä kun en halua että se on sama kun eräs toinenkin joka saanu vauvan tossa hetki sit niin sillä on sama nimi toisena..joten luultavasti toiseks nimeks tulee Maria sit niinku mun toinen nimi on maria :p ite oon saanu sen nimen kun mun äitin laskettu aika olis ollut 25.12 mut mullapa oli kiire maailmaan ja synnyin aikasemmin 22päivä! :D

Päivänsäde82 ja PikkuPrinsessa 31 + 2
 
NiQ
Valkokultaa oon kans kaipaillut, ei oo kirjautunut ainakaan lokakuun jälkeen palstalle laisinkaan :(

Tänään ollu ihme ällö olo, ihan ku olis krapula pahimmasta päästä ilman päänsärkyä. keuhkot räjähtää kohta kun tänään on ilmestyny ihme yskäkin jostain. mahassa kiertää ja on ällötys olo, muttei mitään oo pihalle silti tullut... hakiskohan sitä huomiseks saikkua jos olo ei parane...

NiQ & Pena 20+0 (poks! :) )
 
Heips!

Meillä kolmas neuvola takana,kaikki hyvin. Paino täälläkin nousee hienosti 772g/vko, se on kymppi kasassa ensimmäisestä neuvolasta :) ja sokerirasituksiin matka käy (tämä tiedettiin jo aikaisemminkin). Hemoglobiini 146, noussu 123:sta, en kyllä tiedä miten mut näin oli, joten ei rautakuurille tarvetta.

zannuli & pallero 22+1
 
Otokka
Pikainen kuvapäivitys, rv27 poksahtaa käyntiin huomenna. Parin viikon sisään pyllyä on ruvennut vihlomaan ja alaselässä tuntumaan kasvavan mahan paino :D.



Otokka ja MunamiesPikkarainen
 
NiQ
Otokka sulla on aivan iiiiiihana masu <3 tahtoo myös tuollaisen :) mä en oo vieläkään saanu aikaiseksi ensimmäistä masukuvaa... jos sitten joskus :D

Omaa napaa: alaselkään taas koskee ja toinen jalka meinaa työpäivän päätteeksi aina lähteä alta :/ kiitos yliliikkuvat nivelet ja löystynyt lantio! parina pävänä tuntunu jo vähän liikkeitä, tänään ei taas mitään. Oon jostaki saanu jonku keuhkopöhön, eilen aamulla herätessäni oli tosi huono olo mahassa ja keuhkoja särki, nyt vaan pahenee. Huomenna työterveyden päivystykseen sit...

NiQ & Pena 20+1
 
ihania massuja päiväsäteellä ja Otokalla

Joo täällä lomailleen ensiviikko, tehdään kyllä toista opparia. Alkaa iskemään paniikki, et kerkeenkö kaikki suorittaa kaikki opinnot toukokuun alkuu mennessä :)

keiju ja maha-asukki 21+4
 
Oi miten söpöjä masuja täällä!!

Täällä ei pääse lomailemaan kun aherretaan vielä viimeisiä kouluhommii ja opparii myöskin. Mä niiiiiin toivon et pääsisin ulos tuosta koulusta toukokuussa,mut ei se nyt haittaa jos paprut syksyllä vasta sais. Kuhan ton opparin saa pois ja se onkin melkein valmis. Toivottavasti urakka on myös Keiju123:lla jo voitonpuolella!?

Anu84 hienoa puoliväli saavutettu!!Onnea!!

NiQ Toivottavasti voit jo paremmin ja ällöolo olisi mennyt posi!!

Päivänsäde82 noista sykkeistä,niissä jokou legenda eiäis, että voisi päätellä sukupuolen, mutta jossain törmäsin tehtyyn tutkimukseenkin jossa oli näistä sukupuolen selvittelyistä kohtuaikana (syke, huonovointisuus, viiva masussa yms) niin siinä se syke mun mielest ainakin kumottiin...kukin uskoo mihin tahtoo :)

Nyt aamupalalle, aurinkoista sunnuntaita Mammat!

zannuli & pallero 22+3
 
zannuli Meillä on "iso" oppari suomenopen tarkistusta vaille valmis, mutta meidän pitää vielä tehdä toinen 5op kehittämistyö, joka pitäs nyt harjottelun lomassa pakertaa. Mullakaan ei maailma kaadu jos th:n paperit tulee postissa juhannuksena. Valmistumistahan pitää hakee 3 viikkoa ennen valmistumista, joten jos toukkouun lopussa valmistuu pitää olla opintopisteet koossa toukokuun alussa. Juhlat voin pitää silloin, jo nyt sairaanhoitaja opintoihin vaadittavat pisteet koossa, kunhan tuo ison oppari pisteet tulee merkityksi. Pitkästi selitetty :D Harjottelua vielä 9 viikkoa, mutta olen luottavaisin mielen.

Täällä odotellaan tiistaita silloin maaginen raja 22+0 ylittyy :)

anu84 Jippii!

keiju ja maha-asukki 21+5
 

Yhteistyössä