Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

Kiitokset tervetulotoivotuksista ja onnitteluista :) Kiva kun saa tulla tänne jännäilemään!

Sorry, unohdin laittaa näitä tietoja tosiaan tuohon ekaan viestiin.. Mutta tässäpä tulee:

Miulla siis LA neuvolan mukaan 18.10, omien laskujen mukaan 20.10, ja synnytyssairaalana PKSSK
 
Gabrielle Varmaan paras alottaa rasvaus jo nyt.. Ite en oo rasvaillu ollenkaan, jä tässä varmaan tulos siitä :D Mutta, tuskin tuosta haittaa on jos nyt jo rasvauksen alottas.. Mulla alko melkeen heti tissit turpoamaan ku plussasin, olivat vaan kipeät ja turvonneet. Nyt on sitten kipeät ja kasvanu :D

- Ja sukupuolesta, oon veikannu alusta asti poikaa. Mut sit oon nähny kaks unta jossa on ollu tyttövauva. Joten vaikea sanoa. Mutta oireettomuuden vuoksi ehkä poika :) Maaliskuussa se ehkä selviää!
 
Niq Ei mitattu sf-mittaa, eikä muutenkaan kokeillut mahaa tms.. Tosi ärsyttävää kun meidän neuvolassa ei ole ultraa, mutta tässä lähikuntien on ja kaverikin saanut ihastella vauvaa joka neuvolakäynnillä!! No onneks edes sydänäänien kuuntelulaite täältäkin löytyy!! :D

Huomenna saakin sit viedä labraan pissanäytteen ja tuo neuvolantäti otti multa emättimestä pumpulitikulla näytteen, kun sanoin sille siitä et väliin pissaaminen kirvelee ja muutenkin kirvelee ja olevinaan alapääs on jotenkin erikoinen haju!! Saapahan nyt sit selvyyden et onko sielä jotain vialla!
 
Kaikille uusille tervetuloa :)

Tänne olen kirjoitellut vähemmän, enemmän "omaan syyskuisten" pinoon, mutta laitetaas tänne tiedot myös:
MaryJane, mulla siis la 20.9, TYKS synnärinä ja eka tulossa. Viikkoja nyt 9+1, eikä ole kumpaakaan sukupuolioloa :D

Rasvauksesta, millä olette rasvailleet??? Mikä olisi hyvä ja mielellään edullinenkin rasva? Rintoja sais jo alkaa rasvaamaan, pomppaavat jo nyt kupeistaan ulos ja muutenkin 70E kokoa...
 
NiQ
Mä aloitin toiveikkaana mahan ja tissien rasvailun aika ajoissa, tosin kumpikaa ei ole vielä päättänyt alkaa laajenemaan, mutta ihan senkin takia oon tsempannut ton rasvailun kanssa ku iho niin hirmu kuiva nyt. Käytän ihan jotain dermosolin vaaleakeltaista kosteusvoidetta jossa on vähä maustetta. Rasva ku rasva... kai :D

Anu meillä on kyllä neuvolassa ultra, mutta ei sillä oo katottu ku silloin ekan kerran, kai sit katottais jos ei saatais sydänääniä kuuluville tai jotain. Ois kyllä hienoo nähdä pientä vähä useammin :) Toivottavasti syy löytyy vaivoihis, mustaki tuntuu ettei toi alakerta ihan normaali oo, mutta eipä sieltä mitää vikaa oo löytynytkää vaikka kaikkia kokeita on otettu sillon muutama viikko sitte päivystyksessä...

Hyppy haluatteko kysyä kumpiko siellä uiskentelee? Mä ajattelin, että annan miehen päättää mitä tehdään, mulle käy kumpikin vaihtoehto :)
 
No joo kun esim Kuortaneen neuvolassa mun kaveri on jokakerta saanut ihastella vauvaa ultralla!! :) Mäkin haluaisin!!!! Joo toivottavasti nyt tuonne alakertaan syy selviääs, se neuvolantäti meinas kyllä et kun hiljattain oli lääkäri neuvola ja oireet oli jo sillo et jos jotain hälyyttävää olis niin olis kyllä huomannut silloin jo!! Mut joku emätintulehdus voi olla mitä mä veikkaan!!
 
Onnea uusille ja tarroja ja liimaa mukaan :)

Gabrielle Alussa ne turposi vähän ja nyt viikoilla rv 17 eteenpäin tullu noi arvet ja rintaliivit jäi pieniksi. Kaakaovoitahan ne suosittelee. Ite rasvailin alussa dermon chocolla, ja sitten unohdin rasvailla :( Mies tilasi luomusuklaan tekotarpeita ja siinä tulee kaakoavoita, niin ajattelin sillä kokeilla voidella :D
 
Keiju Kiitos vinkistä! Tarkoitatko tota Dermon body butter tumma suklaa? Täytyykin laittaa seuraavaan tilaukseen kun muitakin tuotteita sieltä käytän. Eihän siitä haittaakaan ole vaikka nyt jo aloittais, muutenkin noi pakkaset kuivattaa ihoa.

Voi olla, että rasvaamisesta ei oo mitään apua, jotenkin mulla on muutenkin niin kuiva iho, että en uskalla jättää rasvaamatta. Toi kaakaovoi tuli mulle ihan uutena tietona, kiitoksia! Täytyykin kokeilla sekä tota Keijun mainitsemaa, että Bodyshopin vastaavaa. En nyt halvaks kehuis sitä öljyäkään, 22 euroa kuitenkin pienehkö puteli eikä oo niin riittoisaa kun öljyn luulis olevan ja jotenkin sen haju tosiaan tökkii. Ootteko muuten kiinnittäny huomiota noihin parabeeni-asioihin? Ensin ajattelin, että mitäs moisesta, mutta nyt kun rasvaa mahaansa ja tissejään aamuin illoin (mulla tosiaan kuivuu ja kutittaa ihoa nyt jo, saattaa kuulemma johtua hormoneista) niin kai sitä vois vähän miettiä...
 
Otokka
Onnea uusille raskautuneille ja pitäviä tarrasukkia asukeille mahaan. Espe--:lle onnea poikalupauksesta, pojat on ihania =).

Muakin kiinnostaa, mitä rasvoja käytätte arpien ehkäisyyn/ vaalentamiseen mahalla, lanteilla ja rinnoissa? Itsellä on mennyt sekalaista putelia ja yksi kokonainen tuubi Biothermin biovergeturesia. Se on kyllä hyvää kamaa, mutta vähän turhan kallista. Yksi purtilo meinaan kuluu reilussa kuukaudessa ja maksaa melkein 40e : /. Öljyjen kanssa en itse tykkää läträtä.

Otokka ja Munamies Pikkarainen 24+4
 
Hemmetti ku piti säikähtää aamulla... Menin viemää labraa pissanäytettä ja katos vaan minä tein sit näyttävimmän sisääntulon!! Kengän pohjiin oli jääny lunta ja het jalka alta ja kumoon sinne lattialle!! Onneks oikealle kyljelle ja persuksen löin pahimmin ja käsillä sain vastaan! Onneks en mahaa lyöny tms!!! Mutta kylläpä se vaavi taitaa todella hyvissä suojissa tuolla masussa olla, että ei tartte murehtia että jotain olisi käynyt!! Kipuja ei ole!!
 
espe Onnittelut hyvin menneestä rakenneultrasta ja poikalupauksesta!! Nyt sitten vaan rauhallisin mielin massua kasvattamaan!

anu Onneks sua ei sattunu! Ymmärrän, että huolestuit, mutta niin mäkin uskoisin että on hyvässä turvassa siellä massun uumenissa!

Otokka Onko se Biotherm ihan tähän tarkoitukseen suunnattua? Siks kyselen kun en oikein kans innostunu ton öljyn kanssa läträämisestä nyt kun oon kokeillu sitä...

Oon tänään ollu kotona koko päivän tän flunssan takia ja katsellut kaiken näkösiä vauvaohjelmia ja synnytyssairaalaa, itku tuli melkein jokaisen vauvan syntymän kohdalla... Liekö ruvennu hormonit hyrräämään...

Gabrielle ja :heart: 5+3 (6+3)
 
NiQ kyllä me aiottiin sukupuoli kysyy. Mutta jos sitä ei näy niin sitten ei, en ota paineita :)

Anu Huh!! mä oon monesti miettiny että millonkahan lennän persuuksilleni tuon mein koiran kans lenkillä. Mut onneks vauva on hyvässä suojassa siellä :)

Gabrielle Ne on niiiiiin hellyyttäviä kaiken sen tuskan ja kivun keskellä kun pieni ihme saapuu maailmaan <3 ho, melkein pillitän jo nyt!
 
Joo nyt voin jo nauraa tapahtuneelle, kyllä oli niiin näyttävä sisääntulo, mummot istuu edessä rivissa ja kaikki kääntyy kattomaan että mikä tuolla kolahti!!! :D:D:D Yksin mummo vaan voivotteli että voi voi voi voi voi!! :D

Tänään sit oon tainnu tuntea ekat kunnon liikkeet, varmaan käänty ja potkas vielä päälle!! :heart:

Anu ja kulta-mussukka :heart: 18+5
 
Voi ärsytys, kerkesin jo kirjottaa pitkän tekstin ja sit kaikki hävis.. Murr!

Noh, mutta kuitenkin..

Anu84: Hui, on kyl varmasti säikäyttäny, mut onneks pieni on hyvässä turvassa siun massussa! Ihana kun oot tuntenu jo liikkeitä :heart: Miun pitää muuten kyl ruveta varomaan, oon onnistunu tänä vuonna kaatumaan jo niiiiin monta kertaa. Onneks isompi maha tulee olemaan sitten vasta kesällä. meilläkään ei neuvolassa ole sitä ultrakonetta, harmi. Monesti on ollut puhetta että se sinne tilattaisiin, mutta eivät ole vielä sitä hankkineet.. Nyt kyllä hieman harmittaa, kun ite odottaa neuvolaan pääsyä kuin kuuta nousevaa :) Onneks mie tiijän et siellä on superkivat neuvolantädit!

Espe ihanaa et ultrassa oli kaikki hyvin :) Onnittelut täältäkin poikalupauksesta!

Hyppy: Kiitos:) Kerrohan sit mulle ku mua eellä oot et minkälaisia kokemuksia sulla sit siitä synnäristä ja ultrakäynneistä tulee olemaan :)

Omia oloja:
Yök! on ollu tänä päivänä vähän väliä kuuluva ääni. Vajaan parin tunnin välein pitää syödä, muuten tulee heti oksennusrefleksi.. Yölläkin jouduin heräämään syömään, kun on jumalaton nälkä!
 
Otokka
Gabrielle: Näin sanotaan Biothermin biovergetures-voiteesta ja on kyllä paljon kehuttu rasva:

"Öljyttömän tuntuinen raikas ja kevyen tuoksuinen geelivoide. Pehmentää, parantaa ihon elastisuutta ja venymislujuutta estävät ihoa venymästä. Taistelee raskausarpia vastaan stimuloimalla ihon kimmosäikeiden tuotantoa. Raskausarpia ennaltaehkäisevä ja korjaava voide. Käyttö: Ennaltaehkäisy (kolmannesta raskauskuukaudesta synnytykseen) korjaava (2-3 kuukauden ajan). Käytä päivittäin ongelma-alueille."

Otokka ja MunamiesPikkarainen 24+5
 
Viimeksi muokattu:
Mimmu Voin ainakin kertoo ku ekassa ultrassa joensuussa kävin niin olipa ihana kätilö! kertoi kaikki niin tarkasti ja selitti ja kyseli ym, aivan ihana! olisipa synnytyksessä sama.. Hirveesti näytti osastolla olevan nuoria kätilöitä.. :)

Hih lähtisköhän tänään ostamaan arpivoidetta, parempi myöhään kun ei milloinkaan!

Nyt poksuuuuuuuuuu hyppy ja rakas 15+0
 
Hyppy: Ihana kuulla :) Toivottavasti sit mullekin sattuu kiva kätilö!

Rasvoista: Kävin tänään bodyshopissa ja katselin sitä kaakaovoidetta, siinä oli kuitenkin niitä parabeeneja jopa kahta erilaista, joten jätin ostamatta. Ostin sitten aloevera voiteen, jota myyjä suositteli. Sitten siellä oli myös alennuksessa suihkugeelit, joista myyjä sanoi että ne ovat täysin parabeenittomia ja ne ei sisällä saippuaakaan. Ihanan tuoksuisia olivat. Shampoot ja hoitoaineet varmaan pitäis vielä ostaa, onkohan dermosilin tuotteissa noita parabeeneja? mulla on kanssa kuiva iho ja äitiysneuvolan terkkari (ystäväni) sanoi että kannattaa vältellä liiallisten kemikaalien käyttöä... En tiiä meneekö liioitteluks, miehen mielestä ainakin oon jo ihan höperö!

Suomalaisessa kirjakaupassa oli muuten isovanhempien kirjat tarjouksessa ja niitä lähti kaksi mukaan :) Ajattelin antaa ne molempien porukoille, kun kerrotaan raskaudesta!
 
Tervetuloa uusille masun kasvattajille.:)

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. En nyt muista ketäs siellä oli käynyt.:p

Rasvoista ollut puhetta. En ole sen koommin vielä ostanut mitään erikoisia voiteita, joten ihan perus nivealla rasvaan vielä. Toistaiseksi olen säästynyt raskausarvilta ja toivon mukaan niitä ei tuliskaan.

Omaan napaan ei mitään uutta. Mahassa ollaan aktiivisia ja tykätään potkia äiskän rakkoa aina kun se on täys eikä vessaa lähimaillakaan.:D

Tänään poksutaan 23+0 . :heart:
 
Päiväsäde82 Milloin sulla alkoi tuo maidon tihkuttelu? Minä eilen saunan jälkeen huomasin rintaliiveissa valkoset läikät ja sitten vähän puristin rintaa, niin keltaista ja sitten kirkesta "maitoohan" sieltu tuli. Koska se ei haise miltään eikä maistu oikeen miltään, niin kai se maitoo on. Sori oli pakko maistaa, kun näytti vähän mädältä. Välillä sitä nyt tihkuttaa.
 
Keiju123 öö emmä oikee tarkallee muista mut nyt meen viikol 30 + 5 ja tais sitä olla ainaki jo 25viikol..huomasin kun lakanoihin oli topin läpi tihkuttanut :D kamalia läikkiä lakanois..en oo ite viittinyt puristella sieltä väkisin maitoa :D
joskus kauan aikaa sit kun en edes ollut raskaana niin mulla joskus tuli rinnoista ihan kirkkaan valkoista nestettä puristamal..sillo aina pelästyin et mitäs tää nyt on et onko tää maitoa et olenko mä raskaana mut ei se sit mitään kai ollut..
 
Heips Mammat!

Täällä on viikko sit käyty toisessa ultrassa. Siellä näyttäs kaikki olleen ihan hyvin? mittasuhteet yms. oli okt viikkoihin nähden ja mitä erittäin niukkasanainen lääkäri antoi ymmärtää. Oli niin töykee lääkäri,kun jotain kysy niin tiuskas takas..."aivot ovat just niin kehittyneet kun he pystyvät näillä koneilla ja viikoilla kertomaan"....menin aivan hämilleni tilanteesta hyvä ettei tippa ei tullu linssiin, yleensä kyllä osaan tiuskasta takas....ja tää jatku kun mies kysy sydänäänistä..."en mä tässä nyt mitään sykettä mittaa"...päätettiin olla ihan kyselemättä ja katteltiin vain toisiamme ihmetellen...mä halusin niin pois siitä tilasta. Sydäntä ei saanut näkyviin kunnolla kun vaavi tahto esitellä hienoa selkärankaansa vain (näytti pyllyä ilkeelle lääkärille). No viikon päästä mennään uudestaan kurkkaa palleroa joka muuten painoi jo hurjat 400g (voi kun olis joku muu tutkimassa) no tälläistä täällä,ihanaa että teillä muilla on ollu hyviä kokemuksia neuvolatädeistä,kätilöistä tai lääkäreistä!

Mä olen rasvaillut myös primo (dermon) tumma sulkaa voilla ja otin myös sen vaniljankin...ööö olen rasvannut aika satunnaisesti, aina kyllä suihkun jälkeen ja joskus iltasella. Käytin myös dermon vartaloöljyäkin se oli ja kiva, erityisesti suihkun jälkeen. Täytyy vaihdella ajoittain noit tuoksuja kun alkaa nokkaa käymään :) vielä ei ole viikoille 21+4 muodostunut arpia,kop kop...mut mun vanhat arvet reisissä on tullut jotenkin enempi näkyviin...taitaa nää minun kilot kertyy reisiin ja takapuoleen :) kiloja on tullut....

Koitetaan mammat pysyä pystyssä liukkailla ja aurinkoisia päiviä kaikille!!
ps. me ei halutakkaan tietää, et kumpi on tulossa tyttö vai poika :)

zannuli & pallero 21+4 kait
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä