Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

Onnea tyttö- ja poikalupauksista! Voi kun jo pääsisi itsekin rakenneultraan. Meillä toka ultra vasta 14.3. Onneksi lähdetään tässä välissä reissuun, niin odotus ei ehkä tunnu niin pitkältä. Liikkeitäkin olisi jo kiva tuntea. Koitan aina välillä ruuan jälkeen pötkötellä ja kuulostella, mutta mitään mahan pulinoita en ole vielä uskaltanut liikkeeksi sanoa. No jospa tässä parin viikon sisään...
Hankintoja olen tehnyt vasta itselle...eli äitiysvaatteita, jotka olen pääosin saanut lainaan veljen vaimolta ja miehen siskolta. Vauvan tavarat alkavat jo pikkuhiljaa kuumottaa, mutta aion odotella tokaa ultraa...josko sitten tietäs hamstraanko tavaraa siniseen vai punaseen huoneeseen...
Ihana lista MJ! Kopioitu talteen omaan säpoon, jotta löytyy helposti myöhemmin.
Meilläkin on jo alustavasti pohdiskeltu nimiä. Tämän hetken suosikit on supisuomalaisia vanhoja nimiä. Tytön nimivaihtoeho melko harvinainen, pojan ei niinkään harvinainen. Pääasia, että nimi tuntuu itsestä hyvältä =).

Aavistus + Otus 16+4
 
NiqSaahan siitä enemmän irti, kun kaveri isompi :) Itteeni suututtaa, kun mulla jo 19+6, oisin nyt ajatellen halunnut sen myöhemmäksi. Nuo kuulostaa ekoilta liikkeiltä <3

anu84 Kuvailet liikkeet ihan samalla tavalla kun mä <3

Mulla 3. neuvola pe ja rakenne ma, kyllä me kai sukupuoli kysytään..täällä vaan nälkä ja nälkä, voisin olla syömässä kokoajan.

keiju + mahakaveri 19+1
 
Otokka
Paljon tekstiä, merkkaan nopeasti kohdan. Lisäksi tulen mainostamaan postissa saamiani Carriwellin äitiysrintsikoita, ah että voi olla ihanat päällä, sekä toppimalliset että imetysmalliset!

Otokka ja Elmo "munamies" Pikkarainen 23+4
 
NiQ
Keiju sithän mä aloin jo illalla panikoimaan kun olin sen rakenneuä ajan siirtänyt että teinkö väärin ja jos se oikeesti oliki joku järkevä ajatus siella SekSillä et miks ne ultrat on vasta niin myöhään.. huoh! ota nyt mustakin selvää :D
 
NIQ Oikella viikoilla se on :)

( . ) tänään oli kolmas neuvola, ja meikä nukkuu pommiin ja kerkesin just ja just harkkaan/neuvolaan. Pissaa ei sitten tullut, kun tilkka ja siinä prot +, mutta onneksi sain harkkapäivän aikana pissata ja tikuttaa uudestaan, niin pissa puhdas. Painoo oli tullut 5 viikossa 1,3kg, minä pelkäsi että enemmän. Nythän se tästä eteenpäin saakin alkaa nousta, kun puoli väli kohta ohitettu. Joten rv 9 -19 välissä tullu tuo 1,3g, mutta ekaan neuvolaanhan lähtö painoon oli tullu lisää se 4kg, eli yhteensä 5,3kg. Noh ei mahottamasti, niinpä en stressaa :) Kaikki muuten hyvin, hemppari tippunut 127, ihan rajoissa se on, mulle vaan matala. Maanantaina olisi sitten rakanne UÄ.

keiju ja maha-asukki 19+4

Kaikille pakkastäyteistä viikonloppua
 
Viimeksi muokattu:
mullaki tänää taas oli neuvola..hemoglobiini vaihteeks pudonnu 115.sta 113.sta..vaikka popsinki kahta rautaa päivässä..tosin ilta rauta annos meinaa välillä unohtumaan..:headwall:
painoa mulle oli tullut parisen kiloa lisää..itseasiassa erittäin huvittava luku..synnytän varmasti siis demonin :D paino nimittäin oli 66.6 :D heh heh..vauvelin syke oli 138..pikkunen oli sivuttain mahassa..huvittavaa kun ne osaa tunnustella niin hyvin että missä on pää ja jalat..siinä se neuvolatäti toimitteli opiskelijan kanssa että tässä on pikkuruiset jalat..:D mäkin haluan tuntea! :D
vauvan mitta tais olla päästä peppuun 27cm.
kovasti mulla joku vauvan ruumiinosa painaa vasemman rinnan alle..taitaa olla jalat jotka siihen painaa..
 
Päivänsäde Pidäthän sitten sen raudanoton yhteydessä aina maitotuotelakkoa pari tuntia? Kalsium heikentää raudan imeytymistä.

Ihan hirmuinen matkakuume täälläkin... Johonkin kauas haluaisin lähteä, mutta tuo naapurissa oleva maamme pääkaupunki taitaa olla eksoottisin kohde johon tämä mamma enää ennen Suolinkaista suuntaa. : / Mutta ehtiihän sitä, Sitten Joskus... ;)

Muljunaattori muljuu minkä kerkiää, maha kasvaa, vointi hyvä, onnea ja menestystä ultriin kaikille! :heart: Päivittelen taas nuo lupaukset kohan nyt saan joskus aikaiseksi... :snotty:

MJ & Muljunmulju 21+4
 
MJ mie oon aika huono muutenki juomaan maitoa :D tosin KAHVI! :D vaikuttaako se sit siihen :D koska laitanhan mie kahviin maitoa jonku verran :D aamulla kun kahvin kanssa hörppään aina raudan..:p ja illalal sit ihan vaan veden kanssa..

Päivänsäde ja masuasukki 29 + 3 :eek: hui kohta poksuu 30 :D
 
Moi, teistä moni onkin tuttu tuolta esikoishaaveilijoiden puolelta, jospa mäkin uskaltautuisin tänne teidän seuraks. Plussasin 9.2. :heart: Ystävänpäivän kunniaks ajattelin soittaa neuvolaan. Oon onnesta NIIN mykkyrällä!

Gabrielle 4+5 :heart:
 
NiQ
Voi Gabrielle tuhannesti onnea :hug: ja tervetuloa tänne mahaa kasvattelemaan. Tekihän se päivittäjän rooli sullekin tepposet sitten, ihan niin ku me jo Mj:n kanssa tänne päädyttiin suoraa päivityshommista ;) Mitä on oloja?

( . ) Paska päivä tänään duunissa, vituttaa niin ettei veri kierrä! sai taas painaa 1,5 ihmisen työt kun pomo oli keksiny alkaa tehoja kiristään! vittu! no joo, anteeks! :( no, enää 2,5kk tuota paikkaa...

NiQ & Pena 18+2
 
NiQ Kiitos murunen, sua ehtikin jo tulla ikävä, onneks pääsin tänne teijän kanssa! Kovasti hedelmällinen näyttää olevan tuo päivittäjän rooli, toimi lopulta mullakin! ;) Siellä nyt pohdittiinkin seuraavaa päivittäjää kun näyttää antavan tiettyä taikaa...

Olo on ihan hyvä! Vatsa kipuilee välillä ja asentoa vaihtaessa tulee semmosta viiltävää kipua, en tiennyt että näin aikaisin voi olla... Tissit on arat ja kova jano, makeasta tulee vähän huono olo. Kyllähän tota turvotustakin vatsassa on. Voi kun mäkin pääsisin jo kasvattaan sitä! Koska teillä on rakenneultra? Aiotteko kysyä kumpi Pena on? Pahoittelut v-mäisestä pomosta, onneks ei oo enää pitkään töitä jäljellä!
 
Otokka
Gabrielle JEEEEE!! Tervetuloa ja mahaa vaan kasvattamaan :D. Sun alkuraskauden oireet kuulostaa ihan samalta kuin mullakin oli. Varsinkin se masun viiltely ja rintojen älytön arkuus oli inhottavia. Sitten tuli muutamien viikkojen ykäilyt ja pientä huimausta. Nyt olo on ollut pitkään tosi hyvä! Paitsi suklaata olen pystynyt syömään vasta muutaman viikon ajan, se oli alkuraskauden inhokki ;).

Otokka ja Elmo "munamies" Pikkarainen 24+0
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Ethän sä nyt loppuviimeksi niiiiiin kauaa ehtinyt päivittää, 2,5kk muistaakseni vai? :) (tiedän kyllä että tuokin aika tuntuu vaan niiiiiiiiin pitkältä....) Mullakin oli silloin ihanihan alussa noita viiltäviä kipuja, lähinnä tehdessä jotain äkkinäistä. Ja hei, mä voin lohduttaa, noi tissit on edelleenkin kipeet ;) Mulla kans alkuviikoilla turpos maha iltaa myöhen ihan älyttömästi, ja nyt ku Pena alkaa olla jo 20cm pitkä niin vauvavatsaa ei oo edes nimeksikään vielä :D reilua! meillä on kolmen viikon päästä perjantaina rakenneultra, ei olla vielä lopullisesti päätetty että kysytäänkö vai ei :) puolensa kummassakin vaihtoehdossa :) pääasiahan se olis jos Pena olis terve <3 Tosta työhommasta vielä, ku oon siinä niin puun ja kuoren välissä kun itsekin oon pikkupomona tossa puljussa ettei kovasti viitsisi valittaakaan :( no, pian se helpottaa, toukokuun alusta jään kesälomalle ja siitä suoraa mammalomalle :)
 
Otokka Onpas tänne kiva tulla kun heti tuntee olonsa niin tervetulleeks ja tuttuja ihmisiä!! Vitsit sä oot jo pitkällä! Helpottavaa kuulla, että muillakin on ollu vatsatuntemuksia näin aikasin, jotenkin luulin et se kohtu venyy vasta myöhemmin ja siks nää pelotti. Kiitos kun tuutte rohkaisemaan! Oon miettiny et tuleekohan sitä pahoinvointia, ens viikosta se periaatteessa vois jo alkaa. Karkkia yritin syödä ja niissä tuli yhtäkkiä ihan totaalinen stoppi ja vähän huono olo, jotain raikasta vaan tekis mieli. Ehtii se tästä vielä muuttumaan ihan hillittömäks namimätöks! ;) Mikäs sun tän hetken oiretilanne on?

NiQ Enkö mä pidempään sitä puuhannu, tuntu jotenkin pidemmältä... ;) Olikos sulla vielä nopeempi pesti vai muistanko väärin? Ihan mukavaa puuhaahan se oli mut tietty välillä otti kovillekin. Tottakai pääasia, että Penalla on kaikki hyvin, sukupuoli on sivuseikka! Samaa on tässä koko ajan omalla kohdalla miettiny, niin kun varmaan lähes kaikki että kunhan vaan kaikki olis hyvin! Mites sun oireet? Kohta pääset tunnusteleen niitä liikkeitä!! Tavallaan toivon että olisin jo tossa vaiheessa, mutta pitää yrittää nauttia joka vaiheesta kun varmaan menee tosi nopeesti tämä odotus. Tässä ihan alussa on tietysti huoli tyyliin kaikesta, mutta yritän olla luottavaisin mielin. Hankala tilanne sulla tosiaan töissä kun itsekin oot esimiesasemassa... Mietinkin miten noin pian jäät pois mut pidätkin lomat ensin, ihanaa!!

Kuinkas moni on käynyt siinä varhaisraskauden ultrassa yksityisellä? Mun tekis mieli mennä, muuten joutuu arvaileen niin kauan onko kaikki hyvin tuolla...
 
NiQ
Mä aloin päivittää MJ:n jälkeen, olisko siinä kuukauden päivät menny, muistaakseni pari viikkoa omasta plussauksestani hoitelin vielä pinoa (tai sit aika on kullannut muistot :D), eli tuonne marraskuun puoleen väliin saakka johonkin.... No, sivuseikka, pääasia että oot nyt täällä :) Mulla oli aluksi kans se ettei mitää makeaa tai rasvaista tehny mieli, ainoastaan kaikkea kylmää ja raikasta. Nyt vasta pari viikkoa on makeakin maistunut (joka varmaan alkaa pian näkyä puntarissakin :/ ) Mulla on tällä hetkellä ongelmaa ainoastaan noista yliliikkuvista nivelistä, eli toinen lonkka on menny jo kerran pois paikaltaan ja lantio löystyny jo sen verran että kipuilee ajoittain ja varsinkin kovan työpäivän jälkeen meinaa toinen jalka lähteä ihan alta. muuta vaivaa tai ongelmaa ei ole :) hommasin heti alussa carriwellin tukivyön mitä pidän aina töissä (tosi fyysinen työ), auttaa tosi paljon. Heti huomaa jos ei jonakin päivänä pidä vyötä niin alamahaa juilii ja vihloo koko päivän kummasti...
 
Otokka
Gabrielle: Alussa ne kohdun kannakkeet venyy tosi voimakkaasti ja tuntuu inhottavilta. Mä jouduin noiden repäisykipujen takia esim. lopettamaan ratsastuksen aika varhaisessa vaiheessa, kun en kestänyt ravia yhtään. Maha myös turposi älyttömästi, mutta laski sitten ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Oikeasti mun maha pullahti esiin yhden viikon aikana vasta raskauden puolivälin jälkeen. Noin viikolle 20 käytin vielä omia housuja. Myöskään liikkeitä en tuntenut pitkään aikaan, osaksi koska mulla on istukka mahan puolella tossa edessä. Nyt ne jo tuntuu hyvin, tälläkin hetkellä mua muksitaan oikeaan kylkeen :D.

Paino ei mulla ole vieläkään noussut grammakaan, mutta eiköhän se kohta ala nousemaan. Kuitenkin maha on jo hirveä pallo. Alussa en pystynyt kuukausiin syömään mitään rasvaista tai makeaa, teki kauheasti mieli raikkaita asioita. Liian tuhti ruoka toi oksennuksen ja toisaalta liian vähä syöminen teki saman. Myös mm. mintun tuoksusta piti mennä suoraan halaamaan pönttöä. Kävinkin monta kertaa viikossa hakemassa Hesen salaatteja ja kotonakin väänsin vain salaatteja ja yritin öklötykseen juoda mehukeittoa (joka oli monena yönä ja aamuna ihan pelastus). Sitten pahoinvointi loppui ja rupesi tekemään mieli ranskalaisia perunoita ja rasvaisempaa ruokaa. Nyt taas olen muutaman kuukauden tankannut klementiinejä.

Me käytiin varhaisraskauden ultrassa ja oli se sen arvoista, jotenkin todensi kunnolla sen, että siellä mahassa kasvaa joku ja sillä on kaikki hyvin. Meidän tilanteessa oli myös kiinnostavaa saada tietää, ettei siellä vaan ollut kahta asukkia (molempien suvuissa kaksosia).

Tällä hetkellä vessassa juokseminen on hieman rauhoittunut, selviän aika usein yhdellä yöpissalla. Maha on jo iso, muttei niin iso, että haittaisi menemisiä. Pitkillä kävelylenkeillä olen käyttänyt kevyttä tukivyötä (Anita babybelt) ja se on ehkäissyt supisteluja. Väsymyskään ei ole niin kova, kuin alkuraskaudessa. Ainoa isompi ongelma on se, että mun verenpaineet on laskeneet ja välillä romahtelevat niin, että saan istua syömässä lakua/ salmiakkia, ettei taju lähde. Tätä ei kuitenkaan tapahdu kuin ehkä kerran viikossa. Lisäksi ärsyttää vähän se, että olen joutunut lopettamaan omat kivat harrastukset, kuten ratsastuksen ja zumban, enkä oikein ole löytänyt tilalle mitään kivaa. Yritän käydä mamma-jumpassa, mutta se on tylsää!

NiQ: Mulla on myös rankasti yliliikkuvat nivelet, mutta vielä niistä ei ole ollut raskauden kanssa suurempaa ongelmaa (tosin polvi meni kerran sijoiltaan, mutta olisi varmaan mennyt muutenkin, kun siihen osui kovassa vauhdissa iso ja innokas bullmastiffi :)). Olen joutunut käymään äippäpolilla nivelten takia ja just sain tietää, että saisin maksusitoumuksella kunnon tukivyön lantion, selän ja kasvavan mahan tukemiseen. Nyt pitäis vaan jaksaa mennä kokeilemaan Respectaan sopivaa vyötä. Saa nähdä, tuleeko mentyä... Ärsyttää vähän alkaa pitämään noita häkkyröitä, kun vielä ei ole suurempia ongelmia, mutta ilmeisesti se on ennakoivasti suositeltavaa. Millainen sun tukivyö on?

Otokka ja Elmo "munamies" Pikkarainen 24+0
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Otokka täytyykin ottaa selville saisko sellasen kunnon tukivyön jostakin noiden nivelten takia. Babyidea - idille - Carriwell - Tukivy/vaate mulla on ihan tollanen halpis vaan käytössä, yllättävän hyvä kuitenkin :) Mulla kans yks kaveri sai muutama viikko sitten lapsen ja hänellä oli tosi pahasti kans yliliikkuvien nivelten kans vaivaa loppuraskaudesta, meni kuulemma lonkat sijoiltaan monta kertaa viikossa ihan vaan ajatuksen voimasta, mutta lääkäri oli tätä kaveria lohdutellut että kaikki ne nivelkivut on pois sitten synnytyskivuista kun lantio joustaa niin hyvin, eli tähän tukeutuen :)
 
Plussasin jo pari viikkoa sitten, mutta vasta nyt uskaltaudun liittymään seuraanne. Miten aika on mennytkin näin nopeasti!! Netin laskurin mukaan LA 12.10. Neuvolaan soitin tällä viikolla ja ensimmäinen käynti on vasta 1.3. Varhaisultraa ei tehdä neuvolassa, mutta mennään yksityiselle 28.2. Halutaan vaan varmistua, että siellä todellakin on joku ja sinne ekaan neuvolan ultraan on niin pitkä aika, kun se tehdään vasta viikoilla 11-12.

Oireita ei pahemmin ole ilmaantunut. Ainoastaan nälkä iskee nopeammin ja vahvemmin kuin ennen ja maha on valtava pallo!! Miestä jo härnäsin, et mitä jos siellä onkin kaks ;) Mut eiköhän siellä yksi pallero vaan ole.

Jonna ja pikkunen 5+4
 
Viimeksi muokattu:
NiQ ja Otokka Mä kärsin myös yliliikkuvista nivelistä ja oireilu niistä alkanut vasta nyt raskauden myötä. Fysioterapiassa olen käynyt pariin otteeseen, mutta jotenkin ne jumppaliikkeet tuntuu niin typeriltä. Tiedän, että niitä tarvitsee tehdä kotonakin, jotta olisi jotain hyötyä, mutta mutta...Koiran lenkittäminen on ihan yhtä tuskaa kun lonkan seudulla alkaa mieletön kipu ja loppu lenkistä tahdo enää tulla mitään. Olen myös miettinyt liikuntamuotoja, joista voisi olla hyötyä ja uinti/vesijumppa olis mun mieleen. :) Fysioterapeutti ehdotti viimeksi että lainaisin/ostaisin SI-vyön joka tuntee lonkkia liikkuessa. Onkos kenelläkään kokemusta sellaisesta? Tietääkö kukaan voinko pyytää sitä jotenkin neuvolan kautta apuvälinelainaamosta? käyn fysioterapiassa yksityisessä, samoin kuin lääkärissä selän takia koska kunnallisen puolen lääkäristä ei ollut apua.

Neuvolassa neuvottiin ihan selkäkipuilun alussa käyttämään noita perus mahan päälle meneviä tukivöitä ja sain kaverilta silloin anita beltin mutta se jotenkin puristi niin tuolta alavatsasta että tuli pahoinvointia. Sen jälkeen kun pari kertaa sitä käytin ja oksennus lensi kaaressa kummallakin kerralla niin en ole enää kyseistä vyötä uskaltanut kokeilla. :/ Kiva kuulla, että siitä joillekin sentään on hyötyä.:)

NiQille tsemppiä ärsyttävän pomon kanssa. Mä olen niin onnellinen (vaikka olenkin sairaslomalla ja olo ei ole hyvä ) ettei mun tartte enää mennä töihin ja kuunnella v* maista pomoa joka päivä. Toivon mukaan saan ahettua äippäloman jälkeen muuta työtä. HUoh!

Susse83 & Georgiina 22+1
 
Paljon onnea jonna_82 ja gabrielle !! Kiva saada tähänkin lisää ihmisiä :)

Ihan pakko kysyä,kun tuli niin typerä olo itelle.. Siis ei saa käsittää tätä nyt väärin!! Mutta mulle tuli eilen sellanen olo,että en halua olla raskaana. (ja nyt taas nautin kun saan olla,mutta tuli huono omatunto eilisestä ajatuksesta) Siis haluan lasta kovin kovasti ja sitä on saanu ootellakin,mutta nyt kun yks kaveri olis halunnu mut sen mukaan reissuun ja sit se muisti,että enhän mä voikaan ottaa,niin sit ei se halunnutkaan mua mukaansa.. Itellä ei siis ole niin hinku saada sitä viinaa ja osaan pitää hauskaa ilmankin,mutta se,kun sitten mua ei edes huolita enää mihinkää ko en mä voi kuitenkaa ottaa..
Niin ja sekin kun tuntuu,että pelkään koko ajan jotain ja murehdin ja itken ja sitten nauran ja hermostun!! Kamala tunnemylläkkä!!
Tahtoisin siis ajassa eteenpäin niin paljon,että pikkuinen olis jo mulla ja saisin sen kanssa oleilla ja olla ylpeä äiti! Onko teillä muilla ollenkaan tämmösiä tuntemuksia? Siis nautitteko ihan täysillä koko raskaudesta,vai tahtositteko jo ajassa eteenpäin?

Niin ja viikkojakin vasta se 13+2 huh . Jospa se tästä kun sais tunteensa jotenkin aisoihin! :)
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Jonnallekin tervetuloa joukkoon :)

Kiitti Susse tsempityksestä, huomenna taas ihan hyvillä mielin töihin. Mä oon päättäny alkaa olee siellä ihan vaan harrastupohjalta, en jaksa ressata enää ;) mä oon aina ollu tunnollinen työntekijä ja tehny vähä enemmän ku parhaani ja kiitosta ei oo tullu, joten nyt mä oon sit niiiiiiin raskaana että jos toi vittuilu ja hampaiden kiristely jatkuu niin mulle saattaa yllättäen tulla mahatauti tai jotain (hyi mua! :D )

taiska mulla oli kans alussa hirvittävän ristiriitaiset mielipiteet ja tunteet tästä raskaudesta ja muistaakseni taisin niistä täne avautuakin. Ei se silloin tuntunu joka hetki hyvältä. Mutta nyt on ilmeisesti seesteinen keskiraskaus niin hyvällä mallilla että olo ja mieli on tosi hyvä. Ehkä aluksi oli sitäkin ilmoilla että pelkäsi kaikkea ja oli epävarma miten meidän tulevaan perheenlisäykseen suhtaudutaan ja että osataanko me olla vanhempia. Mutta me ollaan miehen kans tosi paljon puhuttu kaikesta ja mulla ainakin on nyt luottavainen mieli että kyllä meistä hyviä vanhempia tulee ja parhaamme yritetään varmasti. Älähän syyllistä itseäsi ajatuksistasi, niitä tulee ja menee :)

( . ) mua harmittaa hirveesti kun vanhempiini on välit viilentyny aikalailla tän raskauden myötä, vaikka välimatkaakin on paljon on se silti tärkeää mulle että mä olisin niille se sama vanha tytär ku ennenki... Mahaa taas vähä jomotellut aika-ajoin menkkamaisesti, johtuu kai aika kovasti työtahdista. Jota aion huomisesta lähtien löysätä, ihan varmasti aion! :)

NiQ & Pena 18+3
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tervetuloa Jonna ! :wave:

Gabrielle Onnittelen nyt täältäkin ja tervetuloa!! ihanaa kun plussasit.. :heart:

NiQ Mulla ois työtahdissa kans löysäämistä. Mut työkavereille en ole kertonu raskaudesta, niin vaikeampaa välttää ns. raskaampia hommia. Mutta, ei se oo hyväks et paljoo riuhtoo ja repiytyy :(
Niin ja vanhemmista, ootko sä puhunu niiden kanssa? kyllä mä uskon että sä oot se sama tytär tietenkin, mut oisko ne vielä hämmentyneitä raskausuutisesta?

Tai yhessä hetkessä halusin ja yhessä en.. kun plussa testiin pärähti, niin oli vaihtelevia tunteita..syytän hormooneja. Nyt on ollu semmonen olo että tän alkaa pikkuhiljaa käsittää ja ei osais olla enää ilman vauva ajatusta. :heart:

Kysymys Sori, tää voi kuullostaa erikoiselta.. eli, oletteko te huomannu että raskausaikana virtsanväri muuttuu? mä huomasin että se menee enemmän neon vihreeks tai neon keltaseks, no.. ei siinä mitään jos se ei ole vaarallista.. kun mietin että mikä on syy vai johtuuko se näistä multitabsesita mitä syön?

(.) pissillä ravaaminen jatkuu.. plääh. Tosi rasittavaa ku just oon käyny nii sit pitää mennä heti uudestaan..kohta oisi neuvola :D iiks.. eniten pelottaa ku mun pitää mennä sinne työajalla.. ja pomolle en ole kertonu raskaudesta.. miten te ootte kertoneet pomoille?? vinkkejä kuunnellaan ;)
Mieki haluun rakenneultraan!! mulla se on vasta maaliskuun lopussa... :D

Hyvää ystävänpäivää teille kaikille!! :heart:
Hyppy ja kirppu 14+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä