Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

Meillä voidaan oikein ihanasti. Meillä on nyt kahdeksas vuosipäivä ja eka kihlavuosi (13.2) ja sen kunniaksi päästiin meidän pientä ihmettä kurkkaamaan. Et usko miten mua jännitti aamulla ku oltiin menossa. Siellä se meiän pieni ihme sit oikein rauhallisesti köllötteli ja vähän heilutteli jalkojaan ja käsiään, koitti kovasti potkia jo sikiökalvoa :D Kaveri oli sellset 34,3mm pitkä eli aika pikkunen vielä joten viikkoja laitettiin nyt 10+1 (neuvolan mukaan 11+0). Saatiin uus aika perjantaille ku tosiaan oli niin pieni ettei päästy vielä veriseuloihin (down) joten uudestaan sitten perjantaina kattelemaan pienokaista :heart:. Saatiin monta kuvaa mukaan ja niitä oonki tässä päivän aikana katellu.

Oireetta tosiaan ollaan päästy, valtavasti vaan väsyttää, ei sen kummempaa, onneks :)
Miten sä Gabrielle voit?

Memelisa & Tiitinen 10+1
 
Hyvää ystävänpäivää!

Tervetuloa Gabrielle ja Jonna

Hyppy Juothan tarpeeksi? Kattoovat kyllä neuvolassa, ettei ole mitään häikkää pissassa. Voi olla vain joku ominaisuus.

RakenneUä No tänään se oli ja kaikki hyvin pikkuisella. Painoa oli 280g ja vasta viikkoja melkein, muutaman päivän vähemmän. Tyyppi oli niin jalat ristissa, ettei kätilö kymmenen minuutinkaan jälkeen saanu selvyttää kumpi on, mutta sanoi että tyttö saattaa olla, mutta ei sanonut sitä todellakaan lupaukseksi. Eli odotellaan sitten rv 36 synnytystapa-arvioon, tai vähän mietittiin pitäskö pitää sit jännitys loppuun asti.

keiju ja maha-asukki 19+6
 
Moi. Tervetuloa uudet plussaajat ja onnittelut! Tuli tuosta raskauden tuntemuksista mieleen, että ensimmäinen ajatus, kun aloin epäilemään raskautta oli, että: "voi ei, nyt menee häät ja polttarit pilalle." Sama fiilis tuli aika ajoin mieleen ennen häitä, mutta nyt on häät vietetty ja niistäkin selvitty eikä tarvitse asiaa enää harmitella. Ehkä sitten joskus, kun lapsi on sen verran iso, että sen voi viedä viikonlopuksi hoitoon, niin kerään miehen ja oman polttariporukan yhteen ja pidetään kunnon kemut. Nyt vain odottelen ensi viikolla alkavaa häämatkaa ja sen jälkeen onkin heti rakenneultra. Ultran jälkeen pääseekin sitten laittelemaan vauvan huonetta kuntoon. Täällä olo on hyvä. Ruokahalu edelleen hiukka kateissa. Noh, sen verta ruokaa kuitenkin uppoaa että, paino ei ole noussut raskauden alkamisesta juurikaan.
Hyppy Uskoisin sen virtsan värin johtuvan vitamiinitableteista. Töissä laitoin pomolle vaan säpoa, että olen raskaana. Pomo ei työskentele samalla paikkakunnalla, niin sen vuoksi laitoin säpolla. Työkaverille vain ohimennen sanoin, että jään äitiyslomalle viikko ennen juhannusta.

Aavistus + Otus 17+2
 
Viimeksi muokattu:
Hyppy Mulla samoten pissanväri on muuttunut, mutta mä huomaan et on enemmän värillistä jos en ole juonut paljoa päivässä.. Mutta on se muutenki jotenki muuttunut, eli saattaa kyllä muuten ollakkin hyvin noista vitskuista!! Yli huomenna pääsekin taas neuvolaan!! :)

Anu ja pikkuinen :heart: 18+2
 
Memelisa Kiva kuulla että voitte hyvin ja pääsette katsomaan pikkuista vielä uudemmankin kerran! Mä oon voinu ihan hyvin, jonkin verran vatsatuntemuksia ja tissit arat. En malttais millään odottaa että aika kuluis ja päästäis neuvolaan ja ultraan! Tsemppiä sinne ultraan!

Hyppy Kiitos, kiva päästä tänne teidän kanssa! Mulla olis tavoitekeskustelu ens kuussa pomon kanssa mutta en kyllä aio vielä kertoa. Mulla on kyllä mukava pomo et en usko että siitä tulee mitään ongelmaa, tosin mut vasta vakinaistetaan ens kuun alusta, aloitin tuolla viime toukokuussa.

Munkin pissa on semmosta vihreetä ja mäkin syön Multitabseja eli voiskohan se johtua siitä? Juon kans tosi paljon.

taiska Ymmärrän kyllä, että tuntuu pahalta jos sen takia jätetään ulkopuolelle, että on raskaana. Se kun ei ole missään sanottua, että selvin päin ei vois pitää hauskaa! Musta on taas viime vuosina tuntunu (esim. mun omissa polttareissa), että kaikilla on jo lapsi tai kaks joten mä en kyllä jää mistään paitsi, päinvastoin pääsee vähän paremmin sisälle muiden juttuihin! =) Kai se johtuu tästä mun iästäkin kun alan kolmeekymmentä lähenteleen. Tuntuuko susta, että voisit puhua niiden sun kaverien kanssa, eihän se nyt reilua ole sua syrjiä... :hug:

Aavistus Loistava ajatus pitää uudet polttarit jälkikäteen isolla porukalla! Olitteko kauan yrittäneet kun tärppäs? Koska menitte naimisiin? Me mentiin viime kesänä ja alettiin sen jälkeen yrittään, aika klassista... :D

Ällökysymys: Onko teillä muilla valkkari ihan keltaista??

ON: Varasin tänään ekan neuvola-ajan!! Se on 9.3. ja ultra olis 31.3. Kuinka sinne asti jaksaa odottaa?? Onko moni täällä käynyt siinä alkuraskauden ultrassa? Tekis mieli mennä ja kyselin neuvolan tädiltä (mikskä niitä muuten oikeesti sanotaan) et onko siinä mitään riskiä kun hirvittää että tonne mennään sorkkiin ettei se vaan irtoa sieltä tai jotain... :eek: On kuulemma ihan turvallista. Viikkoja mulle nyt laskettiin se 6+0.

Gabrielle :heart: 6+0 (5+0)
 
Hyppy mä en tiedä pissan väristä,(välillä saattaa olla tummempaa,mutta ei sentäs neon väristä :D)mutta ainakin viimeks neuvolassa oli jotkin ketoaineet(?) plussalla joten sano,että on ehdottoman tärkeetä juoda paljon. Saas nähä mitä taas ensviikolla sanovat kun on neuvola ja oon yrittäny juoda enemmän,mutta kun en taho muistaa!!
Pomolle en oo kertonu,ja en kerro ennen kun sitten pakon edessä,eli sen 2kk ennen äippälomaa.. En nimittäin nää pomoo juuri koskaan.. Onneks se harvemmin tunkee mun työpaikalle :D

keiju ihana,että ultrassa kaikki hyvin.. Jos mä joutuisin noin pitkälle raskaudessa ootteleen,että saan tietää sukupuolen,niin todennäköisesti jättäisin kokonaan kysymättä :)

Gabrielle Niin no toi voi johtua siitä,että suurin osa mun nuoremmista kavereista on vielä lapsettomia joten luulen,että ne ei vain ajattele miten pahalta se voi tuntua.. Toki on mahis niiden kans keskustella ja varmaan sanonkin asiasta tässä kun pääsee kasvokkain keskusteleen.. Tollasia kun ei taho puhelimessa sanoo.. Alkaa molempia vain ketuttaa! Onneks suurin osa kavereista kuitenkin ymmärtää tilanteen ja nyt suunnitellaankin yhen toisen kanssa reissua,kunhan saadaan lomaa! Tämä siis oli vain sellainen yksittäinen tapaus,vaikka taisinkin monikossa puhua.. :) Ei siis kaikki kaverit näin tee..

NiQ ihana tietää,etten oo yksin näiden ajatusten kans!! Ja kyllä mä tästä nautinkin,mutta noi on vain tommosia ajoittaisia ajatuksia.. :) Teistä varmasti tulee mahtavia vanhempia,sulla jotenkin on tän palstailun perusteella aivan ihana luonne. :) Sympaattinen!! Toivottavasti sun työviikko sujuu paremmin! koitahan vähän relata.. :D

( . ) Ihan pakko kertoo,että kuulostan kuulemma erittäin hyvältä tällä hetkellä!! Yskä niin kamala,ettei ääni meinaa kulkee! Onneks ei muuten ole flunssaa.. (vielä) Mutta nyt nauttimaan vapaapäivän rippeistä ja syömään!
Taiska ja napero 13+3
 
Gabrielle Jouduin käymään gynellä rv 9 verisen vuodon vuoksi, syyn selvittelyssä. Kuollut kaksonen oli syy :( Ei siinä sisäkautta ultrassa pitäisi olla mitään riskiä.

taiska87 sillä linjalle mekin ollaan, onpahan synnytyksessä lisäjännitystä. :) Muuten on varmaan normaalia käydä noita tuntemuksia läpi, että haluunko nyt oikeesti tän vauvan , onko nyt oikee hetki yms. niitä kuuluukin käydä läpi.
 
NiQ
Onpas tänne tullu hirmuisesti tekstiä yhden työpäivän aikana <3 ihanaa että täällä poristaan näin kovasti :)

Hyppy en mä oo oikein koskaan osannu puhua vanhempieni kans, aina ku mutsin kans yritän jotaki puhua niin se menee varmasti vituiks, joko se alkaa syyllistämään itseensä huonosta vanhemmuudesta tai mua siitä että mä loukkaan sitä. eli on paras olla hiljaa, jos ei halua kunnon perhesotaa koska iskä menee aina äidin puolelle oli se oikeasti mitä mieltä vaan. hankalaa... :(

Taiska :hug: oot kyllä ihan höpönassu :D vai ihana luonne... :) mä oon oikeesti kyllä aika huolehtivainen ja murehdin toistenkin asioita ja tulevaisuutta välillä ihan liikaa, mutta oon luonteeltani myös suora ja erittäin hankala kun sille päälle satun (mies laittaakin mut aina asioille missä täytyy hankaloitua, esim. elektroniikan takuuasiat :D). Mulla on rinnalla maailman ihanin ja huolehtivaisin mies, joten usko tulevaisuuteen on kova <3

Keijulle iso :hug: hyvin menneestä ultrasta :) itsellä vielä pitkä 2,5 viikkoa siihen :)


Pissan väristä oon kans huomannu että se on nykyään entistä jytympää, haisee voimakkaammalta ja väri on tummempi... Tiiä sit mistä johtuu vaikka mä juon tosi paljon vettä päivän mittaan, 2 litraa on varmaan minimi päivässä.

Valkkarin väristä mulla on ajoittain kans kellertävää ja lääkärillekin tuosta mainitsin muttei se oikein noteerannut sitä mitenkään, eli kuuluu kai asiaa??

( . ) tänään se samainen pomo oli sit oikein yli-ystävällinen ja vitsikäs, tajus kai itsekin menneensä liian pitkälle ja huomas toivottavasti mun olevan oikeessa... hyvillä mielin taas töissä oltiin tänään. nyt kaks vapaapäivää, ihanaa! huomenna meen katsomaan työkaverin 3kk ikäistä vauvaa <3 ja sit hierojalle huomenna iltapäivällä.. ihanaa!

Mukavaa alkuviikkoa kaikille <3

NiQ & Pena 18+4 (ps. kaikki meillä töissä povaa poikaa...)
 
NiQ No voi harmi :( jokseenkin tutun kuuloista.. Toivottavasti kuitenkin asiat järjestys <3 en osaa oikeen muuta sanoa.. kun en tunne teitä.. Mutta tsemppiä!

Keiju Ihanaa ku ultrassa kaikki hyvin! mutta mie kyllä pitäsin sukupuolen yllätyksenä jos vasta nuin pitkän ajan päähän tulis seuraava. :)

Gabrielle No ei oo pitkä aika sulla neuvolaan, nopeesti menee helmikuu! :) Ite en käyny yksityisellä, kävin neuvolassa viikolla 7+3 mutta vauva vastasi sillon viikkoa 6+4.. :) eli iiiiihhhan pienii kirppu!

Valkkarista No oon huomannu! ihan keltasta.. :D mie jo mietinki et miten voi olla mutta nähtävsästi kuuluu asiaan... :)

Hyppy ja rakas 14+4
 
Gabrielle Meillä meni 2-3 kuukautta ennen ku tärppäs. Kaveri sai itseasiassa alkunsa meidän kihlajaisiltana tai pari päivää sen jälkeen :heart: Saatiin tietää raskaudesta viikko sen jälkeen, kun hääpäivä oli päätetty. Ja olin tietty ostanut hääpuvunkin, kun sattui sopiva tulemaan edullisesti vastaan. Siinä sai sitten vähän jännittää sitäkin, että meneekö hääpuku päälle hääpäivänä. Onneksi meni =).

Aavistus + Otus 17+3
 
Kivaa kun tulee uusia. Onnea odotukseen :heart:

Täällä elellään aika oireetonta aikaa, masu pullottaa sen verran ettei asia ole enää töissäkään epäselvä :) Tällä hetkellä mieltä painaa vain tuo meidän toinen koira, joka tuntuu käyttävän hampaita joka tilanteessa. Nyt onkin harkinnan alla mitä sen kanssa tehdään :(

Valkkari on ollut mulla välillä jopa vihertävää :O En ole vielä osannut huolestua.

Mulle on nyt esitetty tyttöveikkauksia tuon mahan mallin takia, mutta katsellaan nyt. Ensi viikolla onkin sitten jo rakenneultra ja asia toivottavasti selviää :) Varmuuden vuoksi olen varannut heti seuraavalle viikolle ultran yksityiseltä. Jos rakenneultrassa on kaikki hyvin ja sukupuoli näkyy, niin peruutan sitten tuon yksityisen ajan.

HennaN & Roger 18+4
 
Rinnat Onko muilla rinnat kasvanut kovasti? Kai minun täytyy se uskoa, että ne kasvaa...kun muutama päivä sitten huomasin nännin alla ihan arpiakin ja kaupasta piti ostaa dd-kuppi, yleensä kun olen 75b-c :) Kuhan nyt eivät ennää hirveesti kasvaisi.

Hyppy Niin myö vähän ajateltiinkin jännittää loppuun asti. Yleensähän ne on tyttöjä, jos ei selvyyttä saada sukupuolesta. Ei kuitenkaan nähnyt sitä viivaa mikä tytöillä on. Mulla on kyllä poikaolo, en tiiä mistä se tulee.
 
Keiju123 :D siis todellakin rinnat kasvaa ja PALJON :D itseasias ihan kamalaa xD vaikka aina suuria rintoja olenkin toivonut kun entinen koko ollut se 70b tai vastaava..noh nyt se on ehkä d :D vaikeeta on löytää sellasii sopivia mitkä menee rinnanympäryksen..se aina on liian kiree tai ei mene ollenkaan kiinni :D kaikista parasta on vaan olla ilman rintsikoita topin kanssa..koska rinnat on niin isot ja maha on iso ja molemmat ottaa yhteen :D ja istua on vaikeeta kun sit puristuu liikaa lyttyyn maha ja rinnat ja on vaikea hengittää :D :D ja liivinsuojia oon ostanut mut en niitäkää ole käyttänyt kylläkää ku ei sopivia liivejä :D ja sit on topit aina rintamaidossa varsinkin öisin tiputtelee aika tiuhaasee tahtiin :D

ja valkovuodosta..mullakin se on kellertävää ja runsasta ja joudun pitää pikkuhousunsuojia koska muuten pikkareita sais vaihdella kokoajan..

 
NiQ
Päivänsäde ja Keiju MÄ OON NIIN KATEELLINEN!!!!! Mulle on luvattu että tissit kasvaa ku on raskaana! ja mulla on edelleenkin 85B, ja sekin vähä "vajaa" :((

NiQ & Pena 18+6 (ens viikolla jo puoliväli! <3)
 
NiQ Mullaki pompsahti tissit parit kokoo.. pitäs käydä uudet liivit ostamassa kun ei mahu entisiin. Mut NE on täynnä arpia, sen äkillisen pompsahtamisen vuoks :( et ei oo kivaa, ennemmin oisin halunnu entiset tissit takas..
 
Huomenet kaikille! Täällä pinossa onkin niiiiin paljon ihania tuttuja tuolta vauvakuume puolelta, joten taidan tähänkin pinoon osallistua :) Kerkesin jo tonne lokakuisiin ilmoittautua, kun ajattelin että tänne ei voi tulla ku otsikossa lukee syksyllä 2010 plussanneet, nyt Gabriellen ja Jonnan perässä minäkin siis uskaltauduin.

Sain siin plussan testiin viime viikon torstaina 10.2, ja vielä varmistelin plussaa launtaina, jolloin digitesti sanoi raskaana 1-2 :) Mulla siis tärppäsi toisesta clomikierrosta, hieman pelottaa (tai oikeastaan aika paljonkin) jos onkin tuulimuna tai kohdunulkoinen raskaus ja sen vuoksi aionkin 7viikolle varhaisultran varata, jos vaan nyt aikoja saa. Neuvolan raskauskiekon mukaan LA ois 18.10, mutta itse epäilen, että on myöhemmin, sillä sain oviksenkin melko myöhäisessä vaiheessa bongattua.

Oireita mulla alkoi tulla jo heti oviksen jälkeen, joka nosti toiveet kattoon: närästys ja suonenvedot, mutta sitten ne hävisivät. Nyt oikeastaan on ollut viikonlopusta alkaen hirmuinen flunssa, kai niitä repäisykipuja ja semmosta jomotusta häpyluun alueella, yöllä ja aamulla vaivaa myöskin unettomuus, oon nyt heränny joka aamu tosi aikaisin ja yleensä oon pitkään nukkuja. Iltaisin ja öisin enemmän oireilua ja aamupäivällä ei juuri mitään. Oon ollut nyt tän flunssan takia saikulla että tulee varmaan vähän liikaakin analysoitua kaikenlaisia tuntemuksia..

Mimmu ja pikku-apina 5+1
 
Neuvolassa käyty ja kaikki ok!! Painoa ei onneks ollu tullu viimekäynniltä kun 0.5kg!! Vauvan sykkeet oli tälläkertaa 138x/min! Et ei oikein voi noista päätellä et onko tyttö vai poika kun edelliseen niin valtava heitto!! :/
 
Ihanaa, näin paljon uusia!!! :heart: Kaikille lämpimät tervetulotoivotukset, ja tarrasukkaa ja vauvaliimaa kyytiin. :flower: Kaikki olette erittäin tervetulleita, oli plussausajankohta mikä hyvänsä, tuo otsikko on tuollainen lähinnä erotukseksi vanhasta esikoishaaveista plussanneiden pinosta, joka oli jo aika död.

Laitattehan laskettua aikaa ja synnytyssairaalaa joko tähän keskusteluun boldattuna tai yksärinä mulle. Kiitos paljon!

Ihana aamu. :) Tulen illemmalla kirjoittelemaan lisää ja päivittämään pinon.

MJ & Salarakas 22+1
 
NiQ
Mimmu oikein paljon onnea :hug: plussauksesta, toivotaan että vaavi pysyy lujasti kiinni siellä missä pitääkin <3 Tervetuloa tänne meidän kanssa jakaan ajatuksia! :) Ei tuota oireettomuutta ainakaan kannata säikähtää, mulla alkaa olee raskaus pian puolessa välissä eikä mulla oo vieläkää oikein mitää raskausoireita :D

Anu mitattiinko sulta jo se sf-mitta? multa ei viimeks mitattu, koitti vaan että se on siinä just navan alla jo menossa se kohdun ylin kohta.

NiQ & Pena 18+6
 
Päivänsäde, Hyppy ja Keiju, missä vaiheessa teillä alko rinnat kasvaan? Mietin vaan noiden rasvailuiden kannalta. Siitä tulikin mieleen kysymys kaikille, että käytättekö jotain erityista rasvaa/öljyä mahaan ja rintoihin? Ja missä vaiheessa kannattais aloittaa? Pääasiahan on, että lapsella on kaikki hyvin, mutta voishan sitä yrittää jos noista jotain apua on. Mulle on suositeltu Weleden raskausajan öljyä, haju ei ole mitä paras mut ajattelin kokeilla.

Toinen kysymys oli mitä tuolla lokakuisissakin laitoin, että onko muilla ollut jo ihan alkuraskaudesta tyttö-/poikaoloa? Onko pitänyt paikkansa rakenneultran perusteella?

HennaN, kirjoitit että kaikki veikkaa sulle tyttöä, miltäs susta itsestä tuntuu?

Aavistus, olipa ihana kihlajaislahja!!

Hyppy, tuntuu ettei tää aika kulu millään! Nyt oon kipeenä kotona, nyt saa sentään selailla kaikkia vauva-aiheisia sivuja, töissä en viitti kun ei tiedä mitä kaikkea valvotaan...

NiQ Onneks sun pomokin tajus olleensa idiootti ja käyttäyty nyt mukavammin. Toivotaan, että sun tissit kasvais (vaikka munkin tissien edestä :whistle:), mulla on 70C-D ja oon niin tyytyväinen ja tottunut tähän tissien kokoon etten haikaile yhtään isompien perään.

mimmu Mä tulin tänne niin intoa piukassa etten edes huomannu tommosta otsikkoa! :whistle: Tervetuloa tännekin!

MJ Laskettu aika mulla neuvolan mukaan 10.10. omien laskujen mukaan 17.10. Kumman ootte laittanu? Synnärinä TAYS

Anu Hienoa, että kaikki oli hyvin ja painoakin tullut noin vähän!! Pääsispä itsekin jo tohon neuvolarutiiniin mukaan!

Alkuraskauden ultra on nyt varattu parin viikon päähän, silloin 7+2 (8+2). Eli pitäis kuulemma syke näkyä. Jotenkin jännittää ihan hirveesti, en ollu varma meniskö vai ei.
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Gabrielle meille on kovasti veikkailtu poikaa, oireettomuuden ja tasaisuuden vuoksi. Maha ei ole vieläkään pompsahtanut eikä oo mitään ruokamielitekoja. Vieläkään ei olla päätetty kysäistäänkö sukupuolta parin viikon päästä rakenneultrassa vai ei :)
 

Yhteistyössä