Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

anu84 no mulla löytyy kas vastaavaa oiretta tai välil pissiminen kirveltää..haavaumia saattanu tulla tosin kun sinne on myös ilmestynyt jotai näppylöitä ja emättimen sisällä sit taas on myös jotain vastaavaa valkoista röpelöpintaista ja syylämäisen tapaista MUTTA neuvolatäti se tutki mun alapään ja se sano että ihan normaalia että ei ollut mitään visvasyylää tai mitään jota minä tietenkin heti ekana kuvittelin paniikissa :S kuulemma kuuluu raskauteen kun kohtu painaa paikkoja alaspäin tai en mä oikee edes ymmärtäny mitä se selitti sen tajusin että ei ole mitään pahaa ainakaan.. noh ja eilen sit oli se sydän ekg tutkimus mulla jossa laitettii rintakehään niitä läpysköjä ja katsottii ultralla sydäntä..ja mun sydän on kunnossa! nyt sit ihmetyttää et mitä tää kaikki sit on..mä en tiiä miten pääsee hometesteihin? kun tulipa tänää myös soitettua ja kyseltyä niitä mun allergiakoe tuloksia..ja kaikki oli negaa..eli en edes ole allerginen eläimille enkä pölylle enkä millekkään.. :S silti mulle joskus on astma todettu kauan aikaa sit vantaalla :S mä en ymmärrä..jos mulla ei ole allergiaa eikä sydänvikaa eikä mitään muuta kun Piilohulluutta varmaankin :D niin miks sit happi meinaa joskus loppua ja jokapäivä saan keskittyä hengittämiseen..;( toiseks mua ärsyttää iha saakelisti kun uutta asuntoa ei löydy mistään kun ei kukaan yksityinen huoli eläimiä....(2koiraa ja kissa) aina vaan "EI ei eläimiä" joo ei se mikää ihme ettei huolikkaan kun niin paljon saa lukea netis ja lehdis miten vuokralainen tuhosi asunnon kun koirat tuhosi kämpän ja paska ja kusi pilasi lattiat....siitä sit normaali eläintenomistajat saa kärsiä muiden törppöjen takia :( kaupungin asuntoihin ollaan kyl jätetty hakemukset mut tiedä kauan niissäki saa jonottaa..plaah..nyt hiljenen :D
 
NiQ
Päivänsäde mulla oli kans yhdessä kämpässä asuessani ihan hirveitä hengenahdistuksi ja millekään en ollut allerginen. Mä diagnosoin sit myöhemmin että siellä kämpäs oli joko kosteutta tai sit se oli ihan suoraan psyykkistä (ts. allerginen ex-avokin paskanjauhannalle :D)

Kontrollikäynnillä äpolilla käyty ja kaikki oli kuten pitääkin :) kivut siis kuuluu vaan raskauteen...

NiQ & Pena 15+6
 
taiska87 ja susse83 Olen normaalipainoinen ja kohtuu hyväkuntoinen, niin uskoisin pärjääväni, mutta tiedä nyt sitten mitä maha tuo tullessaan....3 viikkoakin antaisi hyvin rahaa, kun mun äippäraha lähellä minimiä ja nytkin opintotuen varassa. Mies kyllä valmistui ja aloitti tässä kuussa työt, joten kyllä me pärjätään hyvin.

Jee, liikkeet Tänään olin lähes varma, että tunsin ekoja liikeittä, tai ne alkoi yöllä ja nyt aamumittaan tiheestikkin. Sellasta kuplivaa, elohiirimaista, hipaisua, liikettä kohdunsivulla. Mulla istukka edessä, niin siksen varmaa sivulla. Jännää ;)

keiju ja masuvauva 17+1
 
Otokka
Vaunut ostettu, jei! Teutonia Prestiget hyvästä tammialesta A-T Lastenturvasta. Pehmeä kantokoppa ja värinä tietysti musta :D. Vauvakin juhlii, mun rakon päällä...

Otokka ja Elmo Pikkarainen 21+4
 
HennaN Pitääkin käydä kurkistamassa niiden sivuilla.:)

otokka Me kanssa miehen kanssa haluttiin mustat vaunut,mutta rahatilanteen takia päädyttiin musta/harmaisiin ja ihan tyytyväinen olen niihinkin.Kavereilta sain myös paheksuvia kommentteja kun sanoin heti raskauden alussa että haluan mahdollisimman tummat vaunut mitä vaan löytyy. Kavereillani kun on juurikin niitä värikkäitä vaunuja. Enkä sano että niissä mitään vikaa olisi,eivät vain ole minun makuuni.:)

keiju123 Minusta voit tehdä niinkin että lupaudut töihin ja katsot sitten lähemmin miltä sinusta tuntuu kun massu on kasvanut. :)

Omaan napaan ei mittään uutta. Ens viikon rakenneultraa odottelen.:)
 
Täälläkin tehty hankitoja. Nyt olisi sitten hankittu vaunut, niissä irtokoppa, heittoaisa, isot renkaat ja saa sitten rattaiksi myöhemmin. Merkki joku venäläinen, mutta laadukkaat :) Ostettiin kaikki nämä kamat äidin työkaverilta.
Turvaistuin, joka kyllä kiinni autoon. Joten mietin pitäisikö ottaa ekaksi 9 kuukaudeksi se vakuutusyhtiön lainaistuin. Tuo ostettu kuitenkin 0-20 kilolle.
Lisäksi saatiin pinnasänky, vanna ja leikkikeinu. Olen helpottunut, sillä rahaa ei mennyt paljon :)

Kummalista. Ollut tällä viikolla taas pahoinvointia kuukauden tauon jälkeen. Keskiviikkona jopa oksensin, jos minä vaan sitten syön liian vähän.

susse83 Niinpä, tuo olisi kyllä hyvä vaihtoehto.
 
Heippa kullanuput!

Anteeksi kun en ole päivitellyt taas, mutta nyt pitäsi olla ajantasalla kaiken minkä bongasin, eli tarkistelkaapa taas omat tietonne. :)

Oma napa venyy ja kääntyy nurinpäin, mahaa kutittaa aivan hulluna. Muutenkin tuntuu että iho kuivuu nyt tosi paljon, en tiedä onko hormonit vai sää vai molemmat jotka kiusaa, mutta aqualan ällää on pumppupullossa ja sitä kyllä palaa. Ihmiset on alkaneet kommentoida mun mahan kokoa töissä aika paljon, ovat ihan varmoja että olen kohta jo jäämässä äitiyslomalle kun on niin iso, vaikka siihen on vielä aikaa kuukausitolkulla... :ashamed: Yritän kovasti olla ottamatta itseeni. Kohtu on kuulemma todella eteenpäin kallistunut ja muutenkin on vaan sellainen vartalonrakenne.

Muuten ei mitään ihmeellistä, meitin mussukka on erittäin vilkas ja kova pyörimään, välillä tuntuu ettei se nuku ollenkaan. :heart: Vaihtelee kyllä päivittäin tosi paljon että miten melskaa. Rakenneultra on ensi to, meinattiin kysyä sukupuoli, saa nähdä pitääkö mun vahva tyttöolo paikkansa. ;) Hankintoja aletaan tekemään sen jälkeen jos kaikki on hyvin. Löysin netistä tuommoisen paikan kuin Vaunula.fi josta saa ostaa vaunuja suoraan maahantuojalta, oli huomattavasti halvempia kuin liikkeessä. Me ei taideta käytettynä saada kun kaikilla tutuillakin on vielä pienet lapset.

Mammajumppa alkaa maanantaina, vähän hirvittää kun en ole oikein kuntoillut tässä noin 20 viikkoon, mutta enköhän mä siitä selviä. :) Kunto antaa vielä muuten periksi tehdä mitä vaan, mutta jos kovasti vauhdilla pyörii ja hyörii, tulee helposti paha olo, eli pitää tehdä rauhalliseen tahtiin.

Hyviä vointeja kaikille!

MJ & Salarakas 19+3
 
NiQ
Mary Jane toi vaunula on kyllä hyvä ja halpa paikka, se onkin tuossa ihan 10km päässä meiltä. Saatanpa poiketa joskus ihailemaan... :) Mulle tänään yksi työkaveri meinas että poikaodotuksissa iho kuivuu ja kutisee tosi paljon. Tyytöodotuksissa taas iho rasvoittuu... saas nähä kuinka käy, mullakin meinaan on ihan superkuiva iho, eikä oo ikinä ennen ollut. Sulla onkin tuo rakenneuä jo pian, itsellä on vielä tasan 5 viikkoa aikaa siihen, tuntuu niiiin pitkältä... eikä olla päätetty vielä kysytäänkö sukupuolta jos näkyy...

Monella tuntuu olevan jo hankintoja tehnynä kauheesti. Meillä ei vielä yhtikäs mitään, tosin varmaan veljen perheeltä saadaan aika paljon tavaraa lainaksi/ostaa. Yhtään vaatettakaan en oo vielä uskaltanut ostaa, jos sitte rakenneultran jälkeen...

NiQ & Pena 16+1
 
NIQ ja MJ Mullakin kuivuu iho ja jopa atooppista läikkää tulee käsitapeisiin, jota mulla ei ole ikinä ollut. Ja finnitkin vähentynt nätisti. Mulla on nimittäin poikaolo.

NiQ Äiti hankki nuo hankinnat, kuulostaa tyhmältä :D Ja kaikki on vielä muutaman kuukauden mun vanhemmilla. En ite uskalla vielä ostaa mitään. Joten ei tunnu, että olisin jotain hankknut. Tänään vähän kirppareita ja vaateliikkeitä menen hiplaa...

Liikkieiden tuntija Tunsin alkuviikolla liikkeitä hyvin ja nyt saattaa mennä päiviä etten tunne, oliko teillä näin? Dopplerilla kuulen kyllä sydänäänet, mutta vaikuttaa se pikkuisen asento niin paljon. Mulla on istukka myös edess.

Otokka, ihana massu

Keiju ja mahavauva 17+4
 
Viimeksi muokattu:
Keiju Mulle neuvolatäti sanoi että vauvalla on vielä niin paljon tilaa liikkua ettei niitä liikkeitä sillälailla kannata vielä kuulostella. Mutta meni mullakin just noin vielä pari viikkoa sitten että maanantaina saattoi tuntua ja sitten ei mitään pariin päivään. Nyt tuntuu jo joka päivä, milloin enemmän ja milloin vähemmän mutta joka päivä jotain. :)

Ihosta vielä, mullahan on ollut ihan kaamea akne kasvoissa koko raskausajan. Joulun jälkeen on vähän rauhoittunut, mutta edelleen puskee finniä naamaan. Muu iho on sitten tosi kuiva, veikkaan että tuo mahan kutiaminen johtuu ihon venymisestä. Napa on tosiaan madaltunut ihan selvästi, mulla on siis ollut aika syvä napa. Nyt näkyy jo pohja ihan selvästi. :D

Tarvikkeita tosiaan kovasti mietitään ukon kanssa, että mikä olisi ostettava etukäteen ja mitä ilman voisi tulla toimeen. Ajattelin alkaa tässä etsimään jos löytyisi jotain listoja jostain netistä kun ei sitä jotenkin itse osaa ajatella. Kahden viikon päästä saan tosiaan jo tilata äitiyspakkauksen, siinähän tulee aika kivasti jotain pienempiä juttuja. Meinaatteko ottaa äitiyspaketin vai rahan muuten?

MJ & Salarakas 19+4
 
äitiyspakkaus Otetaan pakkaus kyllä. Olisi kiva saada vuoden 2011 pakkaus, mutta luultavasti kerkeen saada vanhan. Sekin siis kiva.

Iho Niin jännä, mulla taas akne parantunut raskausaikana.

keiju ja masuvauva 17+4
 
Otokka
Hei kaikki!

Ensin omaa napaa: Taas yksi neuvola takana, seuraava onneksi vasta reilun kuukauden päästä (ärsyttää juosta noissa koko ajan, vaikka hyvähän se on seurata). Neljän viikon päästä olisi käytävä ah, niin ihanassa sokerirasituksessa. Samalla pitää ottaa kontrolliverikokeet, koska toinen kilpirauhasarvo oli ylärajoilla (kyllä ne katsoo tarkkaan näitä arvoja raskausaikana!). Eipä siinä mitään, ollaan sitten taas hetki molemmat kädet piikitettyinä : /.

Perhevalmennus alkaa ensi viikolla, kokonaisuudessaan neljä kertaa, ja hirveä kasa tuli myös Kelan papereita, niissä riittää ensi vkonlopuksi hommaa.

Arvoissa ei ollut mitään ihmeellistä. Pissa puhdas, rr 119/67, hb 139 ja paino edelleen laskusuuntainen, tällä kertaa -0,5 kg verrattuna joulukuun alkuiseen. Sen kunniaksi ajoin töistä kotiin Hesen kautta :D. Vauvan sydänäänet kuuluivat hyvin ja taisi pari volttiakin kuuntelun aikana tehdä :heart:.

Muistelenkohan oikein jonkun ehdottaneen joskus aiemmin, että listattaisiin tänne keskusteluun mitä kaikkea tarvitsee hankkia ensimmäiselle lapselle. Itse ainakin kaipailisin jotain listaa, kun tuntuu olevan miljoona hankittavaa asiaa...

Otokka ja ElmoPikkarainen 22+2
 
Tässä kesäkuisita kopsattu todella kattava lista. Varmasti pärjää vähemmälläkin, mutta kun kaikki lapset ja äidit on yksilöitä niin tästä voi poimia itselle sopivan setin. :)

Vastasyntyneelle vauvalle:

- Sänky tai muu nukkumapaikka esim. äitiyslaatikko
- Reunapehmusteet sänkyyn
- Hoitopöytä tai muu alusta
- Vaunut
- Turvakaukalo
- Vaatetta 50-60 cm: alkuun kätevimpiä ovat kietaisupaidat, puolipotkarit, potkupuvut, vetoketjulliset haalarit, bodyt (voi mennä jopa 3 vaatekertaa päivässä )
- Vanna (amme)
- Kylpyöljy
- Pyllypyyhkeitä ja pyyhkeitä hoitoalustan suojaksi
- Puhdistuslappuja /-liinoja (ei aina tarvitse pestä pyllyä )
- Muovifrotee-alustoja
- Aluslakanoita useampi kerta
- Peittoja, kankaita
- Vaippoja (kesto tai kertakäyttö, pienin koko eli new born)
- Harsoja paljon
- Suolatippoja (0,9%)
- "Nenäimuri" rään imemistä varten
- Tuttipulloja, ainakin pari
- Tuttipullon imuosia pari-kolme erilaista
- Tutteja (jos käyttää )
- Pari purkkia äidin maidon korviketta hätävaralle
- Vanupuikkoja, -lappuja
- Talkki
- Perusvoidetta
- Bepanthen-voide (ärtyneeseen pyllyyn, rinnanpäihin yms.)
- Sinkkivoide (vaippaihottumaan)
- D-tipat (saa mahdollisesti neuvolasta)
- Rela-maitohappobakteeritipat
- Dysflatyl-tipat tai Cuplaton (masuvaivoihin)
- Sitteri
- Itkuhälytin
- Kantoreppu tai -liina
- Tuttipullojen sterilisointilaite ja -lämmitin
- Hörpytysmuki (jos ei käytä tuttipulloa)
- Särkylääkettä
- Kynsisakset
- Pehmeä hiusharja
- Kylpylämpömittari
- Hajustamatonta pyykinpesuainetta ja huuhteluainetta
- Lapaset vauvan käsiin
- Vauvan myssy
- Kuumemittari (tavallinen, digitaalinen tai korva-)
- Höyryhengitys"laite" (ehkä vähän isommalle lapselle tarpeen)


Äidille:

- imetysrintaliivit
- rintaliivien suojia
- imetyspaitoja
- imetystyyny (tai iso tyyny)
- rintakumit
- rintapumppu
- maidonkerääjä (jos maitoa tulee runsaasti)
- isoja terveyssiteitä
- lampaanvillavoidetta tai bepanthenia (nänneihin)
- Ceridal lipolotion (moneen tarkoitukseen, mm. nänneihin, liukuvoiteeksi, vauvan pään karstaan jne)
- Movicol-jauhe (jos väliliha leikattu, voi helpottaa ulostamista yms)
- liukuvoide
- särkylääkettä (parasetamol-pohjainen)
- kaalia
- pakastimeen valmiita ruoka-annoksia äidille ja isälle
 
Otokka
Wau, mikä lista! Kiitos Mary Jane :flower:. Nyt muuten iskikin tajuntaan, miten paljon hankittavaa vielä on... Onneksi on aikaakin useampi kuukausi! Ja mihin mä ton kaiken kaman pistän? Apuva! Kämppä on jo nyt täynnä turhaa tavaraa, tekisi mieli heittää puolet suoraan roskiin.

Olen ottanut uuden askeleen raskaudessa. Eilen illalla ennen nukahtamista ElmoPikkarainen potkaisi mua käteen, jota pidin mahaa vasten. Rupesin nauramaan ääneen, oli niin hassun tuntuista ja ihanaa :heart:. Siellä se on, pikku poika, tuntuu koko ajan enemmän todelliselta :heart:.

Otokka ja ElmoPikkarainen 22+3
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!

Ihan ekaks pitää kehua tätä pinoa :flower: jotenki ihanaa että vaikka tää pino on hiljanen ja pieni, ja kaikki ollaan niin eri vaiheissa raskautta niin tänne on aina niiiiin mukava tulla lukemaan ja kirjottamaan ja kun vielä muistaa kaikki ihmiset tästä pinosta! Tulee aina töissäkin mieleen että mitähä sille kuuluu ja sille, tästä pinosta ;) kiitos teille! :heart:

MaryJane Iso kiitos kattavasta listasta mitä pikkuiselle voi hankkia! tosiaan, paljon on hankittavaa ja tila tuntuu loppuvan kesken niinkun Otokka jo mainitsi :)

Ihania masukuvia! mieki voisin laittaa kuvaa kuhan joudan! Kyl siellä jo pikkusen muhekutta on tullu läskimakkaroiden tilalle :)

Onnnea kaikille ultrakuulumista ja muistakin hyvistä uutisista neuvolakäynneillä.
Minä vaan panikoin torstain np ultraa! :)

Hyppy ja kirppunen 12+4 (11+6)
 
Kiva kiva, kirjotin pitkät pätkät ja katosi sitten koko roska kun meni foorumi nurin... :kieh:

Se ois muuten meillä tänään puoliväli! Hirmuvauhtia mennyt nämä viikot tuon alun jälkeen...

Otokka ja Hyppy, ei varmaan kannata ottaa ressiä, eihän tuota koko listaa tarvitse hankkia. Tuolla kesäkuisissa joku esikoisodottaja meinasi että pärjää ihan vaipoilla, vaatteilla ja ruoalla. Varmasti pärjääkin, mutta musta noita on ihan mukava kelailla ja aion kyllä tavaraa hankkia arkea helpottamaan. :) Ei ole onneksi pakko mennä siitä mistä aita on korkein.

Samaa mieltä Hypyn kanssa pinosta, tuonne kesäkuisiin kun en ole alusta asti aktiivisesti kirjoitellut niin eipä siellä juuri kukaan mun juttuja sitten kommentoikaan. Tuntuu että jengi lukee vain tiettyjen nikkien kirjoitukset ja loput menee ohi. Onhan siellä sitä porukkaakin kuin pipoa, että sikälikin sinne on helppo hukkua. Tai sitten olen vain herkkänahkainen. :D

Mullakin on torstaina ultra, rakenne sellainen. Nyt on alkanut jännittää sukupuoli, olen ollut siitä tytöstä niin varma. Toiveita en ole esittänyt, kunhan olis terve. :heart:

Tänään tein ekan hankinnan vauvalle, ostin kaverilta Ikean hoitoalustan kahdella eurolla. Uusi ei olisi maksanut kuin kympin mutta säästö se on pienikin. :)

MJ & Salarakas 20+0 Iso POKS
 
Heippatirallaa!

Meikäläinen vaihtanut nyt tosi surkeesti kuulumisia täällä,tais olla viimevuoden puolella viimeks :ashamed: . Olen vain satunnaisesti päässyt käymään täällä lukemassa, kun on kova loppukiri tuon koulun kanssa.

Eipä täällä mitään erikoista voinnissa,ihanaa odotusta! Liikkeitä oon jo tuntenut viikon verran ja varmasti,joka päivä niitä ei ehkä tunne. Kavereille putkahtelee vauvoja joten niitä pääsee nuuskimaan hieman ennakkoon ennen oman tuloa :) Ai ai olispa jo kesä,kevättäkin odotan jo hurjasti, alkaa mitta täyttyy tuosta lumesta ja sahasäästä!

Hankintoja ei olla vielä tehty,kuin se sukkapari minkä ostin ensimmäisen ultran jälkeen :) . Olen neulonut pallerolle neuletakin viileneviin iltoihin ja nyt sukat ja tumput vuorossa. Ihania nää inspikset (ikinä en oo kuvitellu et osaisin neuloa takkia :LOL: ) Miehellä on asenne et kerkeehän noita hankintoja viel tekemään esime. toukokuussa vasta vaunuostoksille muka?? halooo...mä haluun nyt kaikkija HETI ja vaunuja jo päästä työntelee :LOL: . (käyn siel kavereiden luona työntelee niit vaunuja,mut en mä omia toukokullee asti odottele :) )

Kiitos MJ tuosta kattavasta listasta,lätkäsen sen mieheni käteen et lähetäänpä shoppailee :LOL:

15.2 toinen ultra,iik ku jänskättää,no onneks pallero on alkanut tekemään liikehdintää mikä tuntuu jo mamillekkin asti (ihan varma ei olla,et saiko mies eilen iskun käteen,voih tää on niin ihanaa et pakahdun)

Tässä me,jatketaan ihanaa odotusta yhdessä mammat!

zannuli & pallero 18+6
 
söpöjä masukuvia oli otokka ja MJ <3 :) mä sain eilen sen äitiyspakkauksen jo :) oli aika huvittavaa kun mä just ja just ehdin avaa sen koko paketin nii mies siinä heti oli jo tonkimas laatikon sisältöä :LOL: sain sen 2010 äitiyspakkauksen..innostuin heti kun siin tuli joku sellanen ruoka-ohje kirja vauvan ruoka-ohjeita :) tosi paljon kaikkee kivaa oli :)
 
Niinhän siinä kävi kuten äitini uumoili, että minun tyttöolo vaihtui varmaksi poikalupaukseksi. :) Rakenneultrassa oli kaikki todella hyvin ja niin selvät ja suuret kassit näkyi, että ultraaja lupasi vaihto-oikeuden jos tyttö kuitenkin tulee. :LOL:

Ihanaa kun kaikki oli hyvin, nyt saa jo alkaa vähän suunnittelemaan ja hankkimaan. :heart: Tosi hyvä mieli!

Päivänsäde Mä kanssa luulen että meillä tuo isäntä sinne äitiyspakkaukseen sukeltaa ekana. Ihanaa kun miehes on noin innostunut, ehkä se tälle minunkin ukolle alkaa myös pikkuhiljaa konkretisoitua että sieltä on kaveri tulossa. :)

zannuli Mä oon kanssa miettinyt että jos sitä jotain kutoisi, just jotain neuletakin tynkää syysiltoihin. :) Otitko mistä ohjeen vai omasta päästä?

MJ & Salarakas 20+2
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Onnittelut MJ terveen oloisesta poitsusta <3 mulla olis vielä 4 viikkoa ja 1 päivä rakenneultraan.. hirmu pitkä aika. Mulla ei ole mitään käsitystä kumpi siellä molskii ja ollaan vielä miehen kanssa vähä keskusteluissa että halutaanko kysyä vai ei... :)

NiQ & Pena 17+0
 
Heips!

MJ netistä löytyy esim. kun googlettaa hakusanalla Drops-neuleohjeita, ovat ilmaisia ja siel on tosi paljon kaikkee kivaa kaikenikäisille. Onnittelut poikalupauksesta! :)

Meillä vajaa kaksi viikkoa ultraan,me taidetaan haluta kans tietää sukupuoli :)

zannuli & pallero 19+0 POKS POKS!!
 

Yhteistyössä