Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

NiQ
Hyppy mä en kans tajunnu siitä mitää :( mut onneks on fiksumpiakin ku me ja joku niistä jotain tajuaa :D

Päivänsäde tulkkaa vähä meille tota vähä :) olitkos sä keskussairaalan äippäpolilla ultras? ja ne suostui kertomaan kumpi on?

Tulipahan istuttua eilen keskussairaalan synnytys/naistetautien päivystykses 5h, kun kolme päivää on alamaha ollu kipeä. Penalla kuitenkin oli kaikki hyvin, lääkäri epäili suolistoperäistä tai sitten umpparia, joka alkaa ärtyilee...

NiQ & Pena 15+0
 
Hyppy mistäpäin muute oot?:p pohjanmaalta? NiQ joo siis mä olin seinäjoen äitiyspoliklinikalla sillo rakenneultras raskausviikol 21 ja kysyin et näkyykö kumpi siel on..niin se sit kysy et halutaanko tietää et se koittaa kattoo..elikkä siis kuvitelkaa nyt ittenne esim tollases kuvakulmas :D esim selällää jalat ylhäällä ja kuvakulma ylhäältä otettu :D :D :LOL: niin sillo siin näkyis niinku vähä pyllyy ja sit toosa :D :D :D :LOL: tossa ei mitää ylimääräistä tikkua näy nii ei sitä pippeliks voi sanoa..tosin pallitkin voi näyttää turvonneilta häpyhuulilta :D mut tytöks se ton sit sano ja sano myös et onhan sillä tytön piirteetkin..:) siinä oli mun tulkkaus :D
 
NiQ
Hyppy ei ollukaan listalla ku meinasin kans mennä urkkimaan mistä päin oot :(

Päivänsäde mä oon ainakin seinäjoelta :) mitä oot tykänny sjoen äippäpolin toiminnasta ja palvelusta? mua jännittää hirveesti mennä tänne synnyttää, kun oon kuulla että seinäjoki ja pori on tän maan paskimmat synnärit :( mä vaan lueskelin sitä sjoen keskussairaalan lappusta niistä sikiöseuloista ja siellä luki aika tylysti, että rakenneuä EI ole sitä varten että sukupuoli selvitetään, niin mä sit vaan aattelin että ollaanko täällä sitä mieltä ettei kerrota kumpi tulee. Tosin me ei olla vielä päätetty halutaanko tietää :)
 
NiQ aijaa :eek: oho mun mielestä siel on just hyvää toimintaa..mä ainakin olen saanut :) siis se kätilö on ihana ihminen<3 se aina puhu niin nätisti sille monitorille kun näki kun pikkunen siel temppuili..:) sit juteltii joulun aikana myös kun meillä on 2koiraa et annettii koiralle kinkun luu niin se siitä sit alko kans juttelee et joo silläki on koira et possun luuta siis saa antaa koirille vai?et seki sit kokeilee..:) mulla ainaki jäi tosi hyvä fiilis ultrareissusta :) ja mun kaveri synnytti tossa tammikuun alussa seinäjoel ja hyvin sillä siel meni..sai kaiken mitä haluskin..kivunlievityksessä yms..joten NiQ ihan turhaan jännität :) ootko ollu viel missää ultras?
 
Heeei nyt mie erotan tuosta kuvasta vaan pimpskan? :D oompä hövelö..
Niii ja mie oon oo päässy vielä listalla, MJ ei varmaan huomannu tuota mun kirkuvan punasta ilmotusta tuolla aijemmin.. nooh, jos mie pääsen vielä ;)
 
Hyppy eiku tunnistin vaan et oot jostai pohjanmaalta ku sanoit "kahtoo" :D ja mie ite ku oon katsos vantaalta lähtösin :D asunu koko pienen ikäni vantaalla ja nyt sitten muuttanu tänne etelä-pohjanmaalle Jurvaan..tosin on sitä tullu oltuu myös kalajoel ja alahärmäs :D
ja mie kyl vaan tutkailin tota sun profiilii et jos sille olisit paikkakuntas laittanu mut etpäs ollutkaan ;P
 
NiQ
Päivänsäde nyt on ollu 3 ultraa, eka oli ku sjoen neuvolas on tapana ultrata ekalla käynnillä, ja sit toka oli nt-ultra 13. viikolla ja sit eilen ultrattiin kun olin siellä päivystykses ja ensi viikolla ultrataan taas siellä kontrollikäynnillä ja sit 5. ultra on rakenneuä maaliskuun alussa. Äippäpolilla oon ollu nyt kahdesti, toinen suunniteltu, eilinen ei :) En mäkään ole kotoisin pohjanmaalta, täällä on ihmiset ihan hassuja :D mä tuun tuolta Satakunnasta, tosin ei sielläkään kauheesti tunnu täysjärkistä porukkaa olevan :D se nt-ultraaja oli ihan hassu se täti, mumisi vaan itsekseen jotain, mitään ei saanu selvää ja sit ku jotain kysy niin se vaan änkytti jotain ku oli niin keskittyny siihen ultraukseen :)

Samalla jos MJ päivittää Hypyn listalle niin mulle voisit muuttaa lasketuks ajaks 14.7, kiitos :)
 
Heippa kaikille :wave:

Täällä ollaan vietetty hiljaiseloa. Olo on tällä hetkellä yllättävän hyvä, iltaisin turvottaa ja päivisin röyhtäyttää :) siinä ne vaivat sitten olikin.

Eilen oli kolmas neuvolakäynti ja jo kolmas eri th. Oma oli vain ensimmäisellä käynnillä ja silloinkin istua taka-alalla kun th-opiskelija hoiti homman. Onneksi nämä kaikki ovat kuitenkin olleet ihan mukavia. Ensi kerralla on kuulemma sitten jo oma tai tämä sama kun oli eilenkin.

Aloitin eilen myös odottavien äitien jumpassa käymisen. Vaikutti ihan kivalta pieneltä ryhmältä, toivottavasti sieltä löytyy joku samanhenkinen tuleva äiti :)

Minkäslaisia hankintoja esikoisten odottajat meinaavat tehdä ennen vauvan syntymää? Meille on nyt paljastunut useampikin sukulainen ja ystävä joilta saadaan käytettyjä tarvikkeita ja vaatteitakin. Vaunut on tarkoitus hankkia uutena, muuten ei ole niin väliä.

Jospa sitä sitten viikonlopun viettoon :)

HennaN & Roger 15+0 *poks*
 
NiQ Voihan sen ultras alussa sanoo, että sukupuolen saa kertoo jos se näkyy, sitten kertoovat sen haluavat. Me vielä harkitaan halutaanko tietää sukupuolta, voi vaan käydä niin että ite nään sen ruudulta, sillä olen koko viikon seurannut ultria äitipolilla :)

HennaN Olen vähän miettinyt asiaa, hoitopöytä/lipasto saadaan mun pikkuserkulta ja vaunut ehkä heiltä ostettuna. Vaatteita ja muuta kamaa saadaan sukulaisilta. Kaukolon tilanne on auki, kuulemma vakuutusyhtiöiltä voi vuokrata sitä ensimallia, kun sehän ei kuitenkaan kestä montaa kuukautta. Onhan tässä vielä aikaa....kai

keiju ja salama santeri 16+3
 
NiQ
Keiju123 voi ihanuus tuota sun harkkaripaikkaa <3 mä tuskin erotan siitä kuvasta sukupuolta, kun en tahdo oikein tajuta siitä kuvasta mitää muutakaa :D mies tajus paljo enemmän niistä ku mä. mua varmaan enemmän jännitti vaan että onko pikkutyyppi siellä ees hengissä ym. mutta, neuvottelut jatkuu miehen kanssa että halutaako tietää vai ei. Mä oon kahden vaiheilla, mut mies ei ehkä haluais tietää...

HennanN Ihan tyhmää ku neuvolatäti vaihtuu koko ajan, mut onneks kumminkin on mukavia ollu kaikki. Me varmaan saadaan veljen perheeltä melkein kaikki tarvittava joko lainaksi tai ostaa, vähäkö hienoo :) ehkä muutaman pikkupikku vaatteen "pitää" ostaa ;) vielä ei olla uskallettu ostaa mitään.

NiQ & Pena 15+1
 
Otokka
Eilen poksui vko:lle 22 *poks*. Elmo Pikkaraisella on joku massankasvatuskausi menossa, sen verran nopeasti mahaa on yhtäkkiä tullut. Pari viikkoa sitten pystyi vielä piilottelemaan masua ja käyttämään omia housuja. Nyt... ei toivoakaan :D. Paino ollut koko raskausajan laskusuuntainen, mutta nyt vähän pelkään, että viikon päästä neuvolassa kiloja onkin tullut lisää.

Otokka ja Elmo Pikkarainen 21+1
 
Anteeksi laiskuuteni. Kopioin tuolta toisesta! :) Hei!! Oli ihan pakko tulla kertomaan,kun tänään oli ultra ja oon hymyilly sen jälkeen koko päivän ko mikäkin aasi!!
Eli turvotusta vain 1,1mm ja muutenkin hyvin kaikki. Pikkanen meinas vain nukkua kunnes mä pyörin siinä pedillä niin sit heräs. Laitto jo sormia suuhun! Ja sydänäänet ekaa kertaa kuulin!! Ihana! Nyt voi alkaa jännittää miten kertoo anopille. Sillä kun on vähän vaihtelevat mielipiteet välillä.. Joskus ne on kannalta (eli sanoo,että teidänki kannattais lapsia alkaa tekemään) ja joskus sitten täysin vastaan! (te ootte vielä niin nuoria,ei niitä kannata,nauttikaa elämästä ensin!!)LA muuttu 19.8 eli jos sen vois päivittäjä muuttaa,kiitos :) Mutta nyt hyvää yötä! Aamulla taas niin ihana herätys klo 5.00 -.-

Taiska + napero 10+3
 
NiQ
Taiskalle onnittelut ihanist ultrauutisista! :) aika aikaisin teillä on tehty tuo nt-ultra, mä jostain olin lukevinani että sen voi tehdä 11+0 - 12+6 välisenä aikana, mut ehkä se oli sit meidän äpolin aikataulu :)

Tää mamma lähtee nyt uimaan, paino laskenut raskauden alusta n.5kg hiljakseen. Jos vielä kahden viikon päästä olevaan neuvolaan sais pidettyä samassa niin olisin tyytyväinen. Sitten niitä varmaan alkaa ropiseen kunnolla sen 20. viikon tietämissä...

Koskas teillä muilla on rakenneultrat? meillä olis 9.3. Haluatteko muut tietää sukupuolen?

NiQ & Pena 15+5
 
NiQ: Meillä on rakenneultra 3.2 eli ei enää kauan tartte jännittää sitäkin. Sukupuoli halutaan tietää ja toivon mukaan vauva sen suostuu näyttämään.:)

Hankinnoista ollut puhetta ja me ollaan hankittu kaikki isoimmat jo. Kämppä onkin tällä hetkellä täynnä pahvilaatikoita joissa odottaa pinnasänky,turvakaukalo+isofix ja vielä vaunut. Pitäis saada motivaatiota kellarihäkin siivoamiseen jotta tavarat mahtuisi sinne odottamaan kesäkuuta. Muutamia vauvan vaatteita olen myös ostanut ja enemmän ostan sitten kun tietää kumpi on tulossa.:) Paljon olisi kuitenkin vielä ostettavaa, mutta olen tyytyväinen kun noi isoimmat sai ostettua.

HennaN: Mulla kans ollut joka kerta eri neukkutäti. Vaikka kaikki ollut ihan mukavia niin olisi silti mukavempaa käydä samalla, jotta ei tartte kaikkia asioita selittää aina uudestaan. Millasta se odottavien äitien jumppa on? Järjestetäänkö sellasta missä päin suomea?:)

Omaa napaa: Edelleen kärsin selkäkivuista ja sairaslomalla olen nyt helmikuun loppuun. Liikkua tarvitsis enemmän mutta ärsyttää, että heti kun liikkuu pikkasenkin pidemmän kävelylenkin niin selkää jomottaa oikein kunnolla. Fysioterapiassa aloitin nyt käymään ja toivottavasti siitä olis edes pikkasen apua. Maha kun alkaa olemaan jo kohtalaisen iso niin mites sitä jaksaa sitten vielä isompaa mahaa kantaa.:D

Susse83 &George 19+3
 
Moi, tultiin just ekalta neuvolalääkärikäynniltä ja kuultiin pikkusen sydänäänet ekaa kertaa...joku juna siellä mahassa kuuluu viilettävän =).
NiQ Me halutaan tietää kyllä sukupuoli. En malta odotella sinne synnytykseen asti. Meillä kun sattuu vielä olemaan kaksi huonevaihtoehtoa vauvalle, toinen on sinivihreä ja toinen hiukan vaaleanpunertava, niin täytyyhän sitä tietää kumpaa huonetta alan vauvalle laittamaan. Meillä on rakenneultra muutaman päivä sun jälkeen eli 14. päivä. Sen jälkeen voikin sitten alkaa miettimään vauvatarvikkeita. Suurin osa saadaan, mutta ehkäpä sitä jotain tulee itsekin ostettua.

Aavistus + Otus 14+3
 
NiQ: Meillä on rakenneultra 24.2. ja mielellään sitä sukupuolta haluttais tietää. Olenpa jopa miehelle uhkaillut, että menen yksityiselle uudestaan ultraan jos ei Roger suostu näyttämään jalkoväliään :LOL: Vaaleanpunaista prinsessaunelmaa tai mitään muutakaan ei silti aiota lähteä ostelemaan. Haluan vain hiukan varautua ja ehkä ostaa sitten ne yhdet "oikean" väriset vaatteet sairaalasta kotimatkaa varten.

Mulla lähti hankinnat vähän lapasesta... Nyt löytyy sitten vaunut ja matkarattaat, vaikka piti odottaa vähän pidempään. Noh, kummatkin sain niin hyvällä tarjouksella, että ei voinut olla ostamatta, eihän :saint: Mummo on sen verran sekaisin tulevasta lapsen lapsesta, että taidan jättää sille nuo vaateostokset. Eilenkin soitti kun oli juuri ostamassa kolmea bodya, housuja ja yökkäriä :D

Susse83: Tuo odottavien äitien jumppa missä käyn, on Liedossa (Turun kupeessa). Järjestäjänä on kansalaisopisto ja osanottajiakin huimat 5-6/krt :D Olin tosiaan viime viikolla ekaa kertaa ja silloin lämmiteltiin hiukan ja sitten tehtiin kuntopiiriä pienillä painoilla. Tällä viikollakin on kuulemma kuntopiiriä omalla painolla :) Eli siis hypytöntä liikuntaa.

Omassa olossa ei ole mitään ihmeempiä. Muutamia oikein kunnon repäisykipuja olen saanut aikaiseksi aivastamalla ja sulkapalloa pelaamalla, mutta siihen ne on sitten jääneetkin.

Seuraavan kerran "tapahtuu" vasta 18.2. kun on seuraava neuvola, sitten onkin enää muutama päivä rakenneultraan. Kyllä sitä onkin jo odotettu :heart:

HennaN & Roger

 
Pakko kysyä onko muilla ollut??
Lääkärineuvola oli viimeviikolla jossa tosin kaikki ok, pissanäyte otettiin joka oli ok.. Labrakokeiden tulokset tuli jossa pissatesti nega, eli ok. (en tiedä muute ees mitä siitä katottii), sukupuolitestit ok.. Ihme kirvelyä ollut jo pitenpään välillä pissatessa, ja välillä kirvelee muutenkin, tosi voimakas haju alapäässä välillä, sitten saattaa mennä päivä pari että ei mitään ja taas... Pitäs ainakin yrittää juoda vettä enemmän, oon huomannut että se helpottaa... Mutta mistähän tuo voi johtua, koska niis pissakokeis ainakaan ei oo mitään ollut, ja en muistanu viimeksi kysyä siltä lääkäriltä tai neuvolantädiltäkään!! Hiivakaan se ei oikein voi olla kun ei kutise... Mutta tosi inhottavaa, seksiä ei tee mieli edes ajatellä!!
 
NiQ Meillä on rakenneultra 14.2 ja kyllä haluttas tietää sukupuoli, kai :)

Taiska Niin jännä yleensähän se nt-mittaus on 11+0-13+6, mutta esim. alkuaikoina, kn s etuli käyttöön, sitä mitattiin jo viikolla 10, eli kai sen voi mitata tuolloinkin :)

anu84 Ettei olisi epäspesifinen emätin tulehdus, se kutittaa ja haisee...tasapaino voinu järkkyä alapäässä, voisithan kokeilla jotain ph-puikko alapäähän, selvitä ensin saako niitä käyttää raskaana olessa. Mulla tosin lähti vasta flagyl kuurilla, siis sillon en ollut raskaana.

Oliko hoitoalan sakki tai muutkin työelämästä käy :) Mulla jäisi kolme viikkoa ennen ätiyislomaa tyhjää, kun koulu loppuu, niin uskaltasko luvata mennä osastolle töihin? Luuletteko, että silloin vielä jaksas mahan kanssa? Työ ei sinänsä ole fyysistä, mutta seisomista ja ravaamista on. Voihan siitä jäädä saikulle, mutta kehtaanko tehdä niin?

Hankinnoista Olen kyselly ympäriinsä mitä saisin tuttuavilta käytettynä, en ole vielä niin stressannut hankinnoista. Kerkee vielä :) siis aika paljon saadaan tuttavilta ostettua.

Keiju ja mahavauva rv 17, POKS :)
 
Viimeksi muokattu:
NiQ ja Keiju Siis neuvolan mukaanhan mulla oli toi 11+jotain kun menin np-ultraan,mutta sitten siellä se terkka mittas,että olis vasta 10+3 ja sai silti hyvin mitattua niskaturvotuksen, joten siinä selitys,miks menin niin aikasilla viikoilla :D
Rakenneultrakin siirrettiin sitten 4.4 ja haluan tietää sukupuolen. Sen verran utelias olen.. :)

ja keiju,tuota on tosi vaikee ennustaa.. Sitähän ei tiijä ennen kun kokeilee,että jaksaako sitä olla..Vointihan voi olla toisella viikolla toista,mitä toisella :) ite jään heti kun mahollista kotiin,kun pitäis alkaa ettimään ok-taloo ja paikkakuntaa mihin muutetaan.. Siitä kun viel ukon kans päästäis yhteisymmärrykseen.. Huoh...
 
HennaN Onkos se mammajumppa missäpäin lietoa ja minä päivänä ja mihin aikaan? Itse asun turussa joten olis mahollisuus ajella sinne kokeilemaan. :)

Keiju123 Jos on vain kyse kolmesta viikosta eikä omassa voinnissa ole kummempia muutoksia kuin iso maha niin uskoisin että voit lupautua töihin, jos todella haluat mennä. :) Itse oon hoitoalalla (ambulanssissa tosin) ja ollut sairaslomalla melkein koko raskauden ajan,ensiks pahoinvoinnin takia ja nyt selän. Ihan mielelläni olisin ollut tienaamassakin välillä, mutta onhan tämä kotona olokin ihan mukavaa.:)
 

Yhteistyössä