Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

Keiju pahoittelut täältäkin toisen menetyksestä. Onneksi toinen kuitenkin voi hyvin.

Ajatelimme ukkoni kanssa kertoa isovanhemmille ja sisaruksillemme tulokkaasta jouluna. Emme vain vielä ole keksineet miten,kun emme kerkeä saamaan ultrakuvia tms. ennen joulua. Eilen mietimme mieheni siskon kanssa miehen äidille joululahjaa. Sisko aikoi ostaa nuorimmaiselle lapselleen isovanhemman kirjan, joka siis annetaan isovanhemmalle täytettäväksi ja isovanhempi voi sitten antaa kirjan vaikka rippilahjaksi lapselle tms. Hyvä, etten hihkaissut siskolle, että hyvä idea! Aiomme siis ostaa isovanhemmille isovanhemman kirjat joulupakettiin. Saadaan sitten isännän kanssa katsella ilmeitä, kun hokaavat mitä paketti tarkoittaa...=)
 
Keiju: Pahoittelut toisen pienen menetyksestä, mutta onneksi toinen vielä on kyydissä! Tarrasukkia matkaan!! :hug:

Hyppy: Itse en ole uskaltanut ostaa vielä mitään, vaikka mieli on tehnyt. Ajattelin, että muutamia vaatteita voisi ostaa alkuvuodesta. Toivon, että saataisiin tutuilta ostettua/lahjaksi mahd. paljon tarvikkeita, kun se on aika lyhyt aika mitä kaikkea tarvitaan. Rattaisiin ja turvaistuimeen haluaisin tämän hetkisen ajatuksen mukaan panostaa. :) Mutta itse olen tehnyt vauvan vaatteita ja muita käsitöitä jo yläasteelta asti, et jotain löytyykin jo! :p

On: Jouduin tänään kertomaan työnantajalle uutiset. Oli iloinen puolestani! Pakko kertoa, kun loppuu tekosyyt poissaoloille, joita on ihan kiitettävästi ollut jo pelkästään lapsettomuushoitojen takia... Mut nyt ei tarvitse sit enää valehdella. Oletteko te muut kertoneet jo monelle? Itse olen kertonut jo muutamille, vaikka ei olis ehkä kannattanut. Mut haluan jakaa tän onnen kaikkien kanssa! :rolleyes:
 
NiQ
Mä en ole kans uskaltanut vielä edes miettiä mitään vauvan tavaroiden ostoa, ehtii ne myöhemminkin. Tutuilta varmaan saadaan ostettua jonkin verran, koska justiinsa uhkasivat että 4kk ikäinen joka heillä on nyt on sitten viimeinen... Että kaikki mitä mahdollista ostetaan käytettyinä :)
(kaveri just osti 900e lastenvaunut uutena, ei voi ymmärtää...)

Mä olen nyt kertonut 1 työkaverille, 2 opiskelukaverille, parhaalle ystävälleni, 1 hyvälle ystävälle joka tiesi yrityksestäkin ja parturilleni lipsahti. Mielestäni aivan liian monelle, mutta toivotaan että kaikki menee kuitenkin hyvin vaikka olenkin vähä taikauskoinen. Mies ei ole puhunut kenellekään... Työnantajalle kertominen hirvittää, hän kun on aika kovanluokan bisnesmies ja itse en ole "rivimies" eli mulla on erilaisia vastuutehtäviä ym työssäni...

Mukavaa viikonloppua kaikille! itselläni alkaa kohta melkein 30h työputkin näin viikonlopun kunniaksi...

NiQ & Pena 8+3 (ei taas tunnu päivät kuluvan)
 
Olen kertonut tähän mennessä vain kahdelle parhaalle ystävälleni. He ovat kaasojani häissämme ja ajattelin, että parempi kertoa heille, että eivät järjestä mitään kauheita rymypolttareita. Veljelleni aiotaan kertoa viikonloppuna. Tekisi kovasti mieli kertoa muillekin, mutta vielä ei uskalla. Kahdelle naapurillemme on tulossa samoihin aikoihin vauvoja, kuin meillekin, mutta koitan malttaa ja odotella vielä muutaman viikon. Isovanhemmille aiomme kertoa jouluna, vaikka sitä 12 viikkoa ei silloin vielä ole täynnä.
Miehen sisko on jo varoittanut, että kun meille tulee vauva, niin heiltä lähtee heti kuorma lasten tarvikkeita meille päin...joten en ainakaan vielä hanki mitään. Katson ensin mitä sieltä tulee.

Aavistus & Otus 7+6
 
Kyllä aika on mennyt nopeaa huomenna on jo 9+0!! ja eka neuvola maanantaina ja np ultra on 3.1 et ei siihenkään ole hirmuisesti enään!! Väsymys on hiukan poistunu nyt eilisestä alkaen ja ehkä ei niin huono-olokaan ole enään pariinpäivään ollut!! Toki uni tulee kyllä illalla nopeasti, mutta tänäänkin päivällä oikeen jaksanut jo touhuta jotakin!! Heti vain tulee mieleen että onko kaikki enään masussa ok, mutta uskon ja toivon että on!!

Anu ja pikkuinen 8+6
 
Keiju, pahoittelut toisen menetyksestä ja suuret onnittelut toisen selviämisestä! :)

Itse en uskalla kertoa kuin tärkeimmille, ainoastaan kolme tietää. Kerron ensimmäisen ultran jälkeen, jos sydän vielä silloin lyö.
Nyt kun on alkanut tulla silloin tällöin veristä tuhrua, ei ole todellakaan suuria määriä, mutta todella pientä kuitenkin. Se ei ole jatkuvaa tuhrua, vaan on tullut n. joka toinen päivä vain sen hetken.. Pelottaa nyt.. Mutta odotan silti sinne 4.1 ultraan..

Murmeli&Muurme 6 + 1
 
Kiitos kaikille halauksista :) En oikein osaa ajatella menetyksenä tuota toista, koska en tiennyt siellä olevan kahta ja olen jo niin onnellinen, että toinen on matkassa ja toivottavasti pysyy. Alitajuisesti mietin, kyllä sitä menetyksenä.

Kerroin tänään kahdelle kaverille, joiden kanssa teen opparia. Olivat innoissaan. Oli äsken pakko soittaa äitille ja kertoa, se oli innoissaan ja jotenkin myös shokissa. Myönsin sille, että pelotti kertoo ja se oli, että miksi muka. Sanoin, että jos nyt olisimme suunnitelleet niin olisi sitä töissä voinut olla ja tienata rahaa, niin siihen se vaan ettei elämää voi suunnitella. Äiti oli vähän ihmeissään kaksosjutusta ja huolissaan, että pysyyhän toinen sisällä vaikka toinen vuotaisi ulos.

Yök Tiskit yms. ällöttää, äsken sitten oksensin kaiken ulos kun laiton ruuan tähteitä
bioastiaan.

keiju + nyytti 10+1
 
Mulla on nyt tunne että kaikki ei oo hyvin... Olevinaan oireet hävinny, ei oo enään tissit arat, ei väsytä niinkun ennen ei oo huonoa oloa.. Vai voisiko olla et on ihan normaaliakin että oireet lievittyy!!

Anu ja pikkuinen 9+0
 
anu84 Mulla oli pahoinvointia viikko 6+0-8+0, ja sitten pari viikko melkein oireetonta ja nyt taas 10+0 eteenpäin pahaaoloa taas, oksennus saattaa tulla ihan yhtäkkiä. Uskon, että se vaihtelee...ja voihan olla, että sulla pahoinvointi vähenee jo tässä vaiheessa. Rinnat ihan normaalit olleet jo monta viikkoa.
 
anu84 Meillä ei kuunneltu, riippuu varmaan kaupungista. Ja luotettavinta niitä on kuunnella dopplerilla 12 rv.n jälkeen.

Iskä soitti tänään, kun äiti oli kertonut sille uutisisen illalla. Se olin "aa musta tulee sitten pappa" :)

Tämä tyttö lähtee pikkujouluihin syömään ja saunomaan :)
 
Viimeksi muokattu:
sain eilen lainaan doplerin ja oon sillä eilisestä lähtien kuunnellu vauvan sykettä..yöllä se kuulu tosi selvästi...mut tänään kun nousin ylös tossa öhm vasta 15.00 ja join lasin kokista niin musta tuntu et se sai siitä jotain lisä virtaa :D en meinannut pysyä sen perässä millään..liikku ihan hulluna samalla potkien..
 
Varasin juuri äsken ajan yksityiselle. On kuulkaas rahan riistämistä, täällä tarttee lääkäriltä lähetteen, ennenkuin pääsee varhaisultraan.. :( No ainakin saan sitten vastauksen ja mielenrauhan asialle..
Enään ei ole tullut mitään vuotoa, ainoastaan valkovuotoa.. Silti olen surkeena koko ajan ja en pysty ajattelemaan mitään muuta..
Niin toivon, että se lääkäri suostuisi kuuntelemaan, löytyisikö ne sydän äänet vai ei... Ei tarvitsisi maksaa itteään kipeäksi!

Murmeli&Muurme 6 + 3
 
Murmeli88 Toivotaan parasta :) Uskon, että kaikki on hyvin.

Huoh, siivottu..olipa tuskan takana, kun kauhee väsymys ja pahaolokin vaivaa....Miehen valmistujaiset lauantaina, niin pitäs saada kämppä kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:
Hei! toivottavasti taas mahtuu mukaan, vaikka en nyt varsinaisesti syksyllä plussannu,ko vasta 6.12 :D En tiedä vielä LA:ta (en luota nettilaskureihin) jossain vaiheessa elokuuta kait se on. Ja viikoistakaan en oo varma :D Joten päivittelen sitten lisää,kun saan tietoo neuvolasta. En vain vielä oo voinu edes neuvolaan soittaa.. Olin siis kirjoilla vielä viime perjantaihin asti toisella paikkakunnalla,piti se tänne yrittää muuttaa,mutta en tiedä onnistuinko,joten en oo uskaltanu soittaa neuvolaan,jos en ookkaa viel täällä kirjoilla :D On tää hankalaa..

Onko teillä muilla tämmöstä samanlaista miettimistä tää alkuraskaus? Kun itellä pyörii koko ajan mielessä kaikki!!Neuvolat,kertomiset,tarvikkeet.. Tuun varmaan hulluks ennen kuin tää on ohi :D JA tietääkö joku fiksumpi,miten noi painavien tavaroiden yms nostelu? Kun siis hoidan lapsia työkseni ja kauhee pelko,että entäs jos en voikkaa nostaa syliin!!
 
Taiska tervetulloo!!! :wave: aika hyvin ne nettilaskurit näyttää, varsinkin vau.fi, oon kuullu et muutamalla päivällä on vaan heittäny neuvola laskuista.. :)

En oo kerenny kirjottelemaan tänne mittään kun oon vaan olllu töissä! :( Heeei minä kaipailisin pinon perustajaa MaryJanea ja valkokultaa? missä te luuraatte? Muuten täällä rintamalla ei mitään uutta, väsmys, palelu aina iltaisin, aamuisin "krapula" ja turvottaa.

Murmelille iso hali, toivottavasti kaikki on hyvin! :heart:



Palailen paremmalla aikaa, Hyppy ja pieni 5+3
 
Hyppy! :wave: Hengessä mukana, olen tehnyt työpaikan muuton takia viime viikon 12 tuntisia päiviä ja illalla ollut niin död etten ole koneelle jaksanut tulla. 250 muuttolaatikkoa pakattu ja nyt pitäis purkaa vielä n. 500... Hiiulihei, ei tuu tylsää. :/

Ja olokin on mitä parhain niin eipä ole paljon kerrottavaa. :) Olen nyt julkiraskaana, eli työpaikalla olen asiaa mainostanut, nimenomaan tuon muuton takia niin tietävät että miksi en nostelemaan ala. Kokeilin mutta tuntui mahassa sen verran ikävältä että päätin suosiolla jättää väliin. Tosiaan, jos ei masu kasvaisi niin en kyllä uskoisi olevani raskaana. Jatkuvaa aknea lukuunottamatta ei mitään oireita, ei minkäänlaisia.

Keijulle Myöhästyneet tsempitykset ja onnittelut kaiken kaikkiaan hyvistä uutisista, vaikka tietenkin tuo toisen alun menetys aika kurjaa onkin. Onneksi yksi pärjää hyvin. :heart:

Kaikille muillekin hyvää jatkoa ja jaksamista oireiden kanssa, mie palailen nyt tuonne muuttolaatikkoviidakkoon.

MJ & Salarakas 12+6
 
Mua ärsyttää tässä vaiheessa raskautta eniten se, että virta on jotenkin ihan finaalissa koko ajan. Kotona täytys koittaa siivota ja tehdä kaikenmoista virittelyä ja itteekin olis hyvä lenkittää, mutta kun ei vaan saa aikaseksi. Ennen viikonloppusinkin heräsin aikasin ja ekaks lähin lenkille. Nytkin herään melko aikasin, mutta vaan sen verran, et käyn vetää aamupalan ja sit takasin nukkuu pariks tuntia. Olen velvottanut miehen lenkittää mua edes kerran viikossa, kun en meinaa ite päästä liikenteeseen. Tahtos vähän virtaa...

Kuin teillä muilla riittää virtaa? Kuulin, että jossain vaihess pitäs taas energiaa riittää, koska?

Aavistus + Otus 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Anu84 Miten meni neuvolassa?

MJ Kiitos :) Koita jaksaa töissä, jos kohta helpottaisi.

Aavistus Joo täällä vaivaa tuo sama pohjaton väsymys, mitään ei jaksaisi tehdä kuin pakolla. Kai sen tuossa toisella kolmanneksella pitäs alkaa helpottaa, eli siinä rv 12-14 aikoihin...

Taiska87 Onnea, että olet päässyt meidän joukkoomme. Ihan normaalia hermoilla :D Eikös se ole niin, että pystyt tekemään sanoja asioita kuin ennenkin, mutta voinnin mukaan. Tietysti todella raskaita kantamuksia ja nopeita liikkeitä kannattaa välttää, mutta esim. lasten nostelu ja muut hoitotyö on ihan sallitua. Js kyllä tunnistat mikä ei tuntuu epämukavalta. Ja kannattaa todellakin kiinnittää huomiota työergonomiaan.

Keiju ja nyytti 10+4, muutin viikot ultran mukaan, joten yksi päivä tuli lisää.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä