Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

Odotin yön yli, että ilmeneekjö kipuja ja yms. ei ole ollut mitään kipua. Soitan nyt 12.00 neuvolaan soittoajalle, koska jos se on keskenmeno niin asialle ei voi tehdä mitään. Verta kyllä ihan lorisi pönttöön, mutta luin, että monella on käynyt noin ja kaikki hyvin. Outoa, kun se meni noin nopeasti ohi. Lämmöt vielä 37,3 ja äsken oksensin hajuista, että voi olla hyvä merkkin. Soittoajan jälkeen olen viisaampi, luultavasti tekee lähetteen ulrtaan, kiirellisyys luokasta en tiedä.

neuvola Ei kuunneltu sydänääniä, eikä tehty siästutkimuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Terkkari oli sitä mieltä, että ei se ole keskenmeno, kun vuotoa tullut vain hetken vaikka runsaasti. Huomiseksi sain gyneajan, sitten näkee onko kaikki kunnossa. Terkkakin sanoi, että jos vuoto ei jatku tai ei kipua niin kaikki pitäisi olla kunnossa. Huomenna nähdään. Kiitos kaikille tukijoille, toivotaan parasta :)
 
NiQ
No hyvä, jos terkkarikin oli sitä mieltä että kaikki kunnossa. Tsemppiä gynelle saakka, varmasti hermoja raastavaa. Tuuhan heti kertomaan sitten kuulumiset :)

Apua... puolen tunnin päästä olis eka neuvola. jännittää ihan pirusti! kauhee nälkä muttei mitää pysty syödä... saan varmaan stressattua verenpaineetkin ihan pilviin... no, kohta nähdään onko pikku-Penalla kaikki hyvin...

NiQ & Pena 8+1
 
Hei, täällä uusi tulokas. Plussattu on jo jokunen viikko sitten, mutta nyt vasta löysin tänne asti. Alustava laskettu aika on 23.7. Viikkoja nyt siis 8+4. En ole vielä edes ajatellut masuasukille nimeä, kun tuntuu niin oudolta, että siellä joku todella olisi. Eka neuvola on 21.12.
 
Otokka
Keiju: Aivan kamalan huolen kanssa joudut varmasti siellä olemaan. Toivon myös täältä, että kyseessä olisi vain normaalia raskauteen liittyvää vuotoa, jota saattaa tulla etenkin gynekäyntien jäljiltä.

Oma napa: Kävin tänään lääkärineuvolassa ja lääkäritäti oli oikein mukava. Pissassa ei prot., ei sokereita eikä tulehdusta. Hb 150 ja verenpaine normaali. Sairaalassa otettujen verikokeiden tulokset myös normaalit. Kohdunkaula hyvän näköinen ja tuntuinen. Paino oli laskenut tasan kilon, hurraa! Kaikki siis hyvin ja reippaat sydänäänetkin saatiin kuuluviin neuvolan antiikkisella laitteella :).

Huimausta ollut ihan kiusaksi asti ja neuvolalääläri oli sitä mieltä, että se on ihan normaalia. Johtuu kuulemma veritilavuuden kasvusta ja verenpainekin saattaa ajoittain tipahdella. Lääkärin ohjeet olivat, että istu jos huimaa ja syö tasaisesti, ettei verensokerit laske. Lisäksi täytyy pitää huoli, että juo tarpeeksi ja ihan lääkärin määräyksellä voi pitää varuiksi mukana lakua, jota voi napata huimauksen tullessa :D. Käy mulle!

Otokka ja pikkarainen 14+4
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Tervetuloa Aavistus mukaan :) Pitääkö sulla nuo viikot ihan paikkansa? Ajattelin vaan, kun itsellä on 8+1 ja LA olis 18.7 :)

Ultrassa näkyi pikkuinen katkarapu, joka kovasti pakoili ultraa. neuvolantätiki sanoi että on ainakin vikkelä kaveri. Saatiin muutama kuvakin mukaan <3 kaikki siis hyvin. Saattaa kuulemma muutamalla päivällä alaspäin heittää viikot, mutta se selvinnee paremmin sit nt-ultrassa, johon tulee aika postissa jossain välissä. Ja taas näin jälkeen päin voi todeta, että ihan turhaan jännitin ja panikoin niin kovasti sitä neuvolaa. Täti oli tosi mukava ja siinä oli joku th-opiskelijakin seuraamassa, joka myös oli tosi ihana :) verenpaine oli oletetusti korkeella (eka 171/103 ja toka 148/90 sykkeet molemmissa jostain 90-100). jouduin siitä siis seurantaan ja puhuttiinkin ukon kanssa että ostetaan kotiin oma. mulla kun on hirvittävä mittarikammo :( sokerirasitukseen myös tulee keväämmällä kutsu, koska bmi oli yli 25. Kaikki siis hyvin. Oli ihanaa, kun oli mies mukana <3

NiQ & Pena 8+1
 
NiQ HURRAA!! tiesin et se menee hyvin! On se varmaan suuri helpotus ku se eka kerta on käyty! voi vitsi! Onnea nyt ekasta ultrasta! :D
Tehtiinkö se sulle sisäkautta? vai maha päältä? entäs sydän äänet? :)
*kiinnostaa kovin* pelottaa oma tuleva neuvola, haluisin niin kovasti saaha todisteita että siellä masussa on joku, nii tekeeköhän ne ultraa/<3ääniä viikolla 8, eli tarkemmin 7+3 olis sitte kasassa?
 
NiQ
Tehtiin mahan päältä se ultra. Siellä aitiysneuvolassa oli jotku terveyskeskuksen perintölaitteet, joten oli aika huono laatu oli. se tät kyllä varoitteli jo puhelimessakin ku aikaa varasin että laitteet on huonot. Sydänääniä on kuulemma turha yrittää kuuluviin laitteella millä hyvänsä näillä viikoilla. Ne alkaa kuulemma joskus vko 11-12 vasta kuulumaan. mutta sydämensykkeen kyllä näki ruudulta kun pieni sykki <3 Se riippuu vissiin paikasta että katsellaanko ultralla lainkaan ekalla neuvolakäynnillä. Että kannattaa vaikka soittaa ja kysyä :) mulleki se täti sano että saa soitella aina kun tuntuu siltä...
 
NIQ Voi kun näkin saisin huomenna kuulla noin ultrassa. Jotenkin mulla on vielä olo kuin raskaana olevalla...

Otokka Ihana, että kaikki kunnossa lääkärissä. Niin ja ei kukaan mua "rävellellyt" sieltä. Se veri vaan valahti housuun ja lorisi pönttöön...
 
Keiju: Hyvä jos terkkakin oli sitä mieltä, et kaikki on kunnossa, mutta tule tosiaan kertomaan mitä sait kuulla! Onneksi sait ajan gynelle, ettei tarvitse turhaan stressata.

Hyppy: Kai se vähän sitten vaihtelee tehdäänkö mahan päältä vai sisältä, kun NiQ:in on tehty mahan päältä ja mun molemmat kerrat (8+0 ja 9+2) on tehty sisäisesti ja molemmilla kerroilla näin ja kuulin sykkeen. Tosin toisella keralla lääkäri sai sykkeen helpommin kuulumaan ja kuului jotenkin kovempaa mun mielestä. Tosin itse olin lapsettomuushoitojen takia äitiyspolin lääkärillä.

On: Kaikki oireet on oikeastaan hävinyt, vähän se huolestuttaa... Kyselin mistä olette np-ultran ajan saaneet. Sain nyt kuitenkin vielä soitettua neuvolaan ja ihana neuvolatäti otti mut huomiselle ylimääräisenä, lupasi jäädä ylitöihin! Sanoi, että joku verikoekin pitäisi jo ottaa ja varata aika sinne seuraavaan ultraan, niin ei halua pitkittää yhtään. Eli huomenna sitten neuvolaan! :)
 
Huomenta!

Omanapailen heti alkuun... Mulla oireet ilmaantuu vasta iltaisin, väsymys, palelu, nippailut... edelleenkin tuntuu ajoittain lyhytaikaista menkkakipuilua joka vähän huolettaa, valkkaria tulee kylläkin. Eilen lähin koiran kanssa iltapisulle niin voi että kun oli huono olo lenkillä! sydän hakkasi ja hengästytti kamalasti, hiki virtasi, lämmöt nousi 37,0 kun pääsin kotiin ja tuntuu kun olisin tehny kunnon kuntosalitreenin :confused: :)
Toisekseen, ootteko te muut nähny alkuraskaudessa pahoja unia? minä oon joka yö! tuntuu vähän inhottavalta.. mutta jostain luin että usein raskauden aikana näkee painajaisia. Tiedä sitten...
No tänä aamuna kun otin vitamiini tabletin suuhun nii meinas tulla samontein ylös! BYÄK. mutta nieleskelin sit takas kaikki :D

Päivänsäde Mulla hb viimeks taisi olla 136.. mut elä huoli, siitä on aikaa ku multa on otettu, ja naama on kalpee nyt nii luulisin et voi olla reippaasti alempana! :D

Espe Thanks tiedoista. Toivotaan et meillä otetaan jotain todistusta tuosta pikkusesta! haluisin nii palavasti tietää <3

Mietiskelen vaan ku soitin sinne neuvolaan nii se sano että 27.12 otetaan se aika, ja kysy sit että vai olisitko halunnut jo aijemmin käydä lisäksi juttelemassa, johon vastasin että en, kun haluaisin että ultrataan tai saadaan jotain näkymää tuosta pienestä. Nii käsitin et sillo voitaski kattoo jotain... ;) no kuka tietää..

Iloista päivää kaikille Hyppy ja pieni 4+6
 
NiQ
Älä Hyppy stressaa, kyllä kaikki menee hyvin vaikka vähä jomotteleekin ym. mulla oli menkkajomotustunnetta vielä joskus 7+ viikolla :) nyt ei ole enää.

HB oli eilen 147, siinä kieppeissä se yleensä pyöriikin, säännölinen verenluovuttaja kun olen (olin) :D Eilen muuten selvis että mulla on tosi taakse päin ja vissiin vielä vähä vinoon kallistunut kohtu, joten tuskin kovin aikaisin alkaa näiden makkaroiden alta näkymään :p tuleekohan mulle joku toispuoleinen maha sit ku tulee ku on vino kohtu :D :D

Mukavaa torstaita kaikille! Meitsi lähtee ukon kanssa jouluostoksille nyt! <3

NiQ & Pena 8+2

PS. nyt meillä ukko vasta eilen ultran ja neuvolan jälkeen on tajunnut koko vauvajutun, kannatti ottaa mies mukaan <3
 
NiQ Kiitos! En ole satavarma noista viikoista ja päivistä. Vau.fi laskurilla sain tuommoset luvut ja neuvolan täti oli lasketusta ajasta samaa mieltä. Mietti tosin yhtä aiempaa päivää, mutta laitto kuitenkin ton 23. päivä.
 
Elikkäs tilanne on tämä: minun raskaus on ollut aluksi kaksosraskaus, ja toinen sikiö voi hyvin ja toisen kehitys on loppunut raskausviikolla 6. Ja se vuoto johtuu tästä kuihtuneesta sikiöstä, mutta hyvä puoli tässä on se, että tämä kuihtunut raskauspussi sijaitsee elävän sikiön alapuolella, joten elävä sikiö on turvassa. Huoh mikä helpotus, että kaikki lähes kunnossa.
 
Keijulle :hug: Otan osaa pienestä enkelivauvasta. Onneksi sentään toinen voi hyvin :heart:

NiQ Yritän olla stressaamatta! välillä ei tuu edes mitään mieleen koko asiasta. Taitaa vaan hormonit temppuilla, eilenki illalla pärähti kyyneleet silmiin yks kaks ku ajattelin että hitto meille tulee vauva, onko se hyvä vai huono asia.. mutta luultavasti ihan normaalia nää mielialan heittelyt ( ? ) Pohjimmiltani kuitenkin ppelkään vaan niin kamalasti jos siellä ei oo mitään, ja varsinki ku mies ei pääse mukaan kun on kiinni töissä :(

Mutta nyt vähän toisenlaisiin uutisiin... kun tää on esikoispino niin, oletteko hankkineet mitään tuleville vauvoille? tai millon meinaatte ostaa jotain? Kyselin tätä tuolla elokuisissa, mutta siellä ei oo esikoiset kaikilla kyseessä nii on sit valmiiks heillä jo tavaroita.. ja ylipäätään, mitä meinaatte joskus tulevaisuudessa hankkia?

Ite jos tähän vastaan nii, en oo vielä mitään hankinnut enkä varmaan vähään aikaan uskallakkaan. Toisaalta halu olis kova jo kaikkea käydä mutta nyt tosiaan maltan mieleni sinne 12:sta viikolle ainakin! :D Ja haluisin hankkia hoitopöydän, vaunut, vaatteita, muita hoito tarvikkeita.. mutta suurin ongelmani on peti/sänky/kehto... :confused: pinnasänky tuntuu niin isolta niin pienelle vauvalle, mutta myöhemmin olisi tarpeellinen... Mutta onneks näitä on aikaa vielä miettiä :D

Mulla on muuten ihan poikaolo JO nyt!! :D

Hyppy ja poeka 4+6
 
Hyppy Kiitos. Ihanaa, kun siellä on elävä sykkivä sikiö. Pitää vaan varautua vielä vuotoon, mutta kunhan vuoto ei vie mukanaan elävää kaveria. Olen sellaista vuokrattavaa vaavi-sänkyä miettinyt, 75e/4kk. Oli siihan kiva :) ja sitten siirtyisi pinnasänkyyn. En ole vielä muuten hankintoja suunnitellut, saadaan aika paljon tuttuvilta kamaa.

Gyne ei muuten meinannu uskoa, että vuoto oli tullut emättimestä. Kyseli, että ettei ollut pissaa tai tullut peräpukamista....mutta ultran nähtyään ei enää epäillyt mistä vuoto tuli.

Pakersin tänään joulukortin ultrakuvasta, ja laitoin pikkuiselle tonttulakin päähän ja ajattelin lähettää sen tuleville isovanhemmilla. Uskallanko?
 
anu84 Gyne kyseli, että muistanko kummasta munasarjasta ovulaatio tapahtui, sillä toisessa munatorvessa oli vielä iso munasolu tyrkyllä. (kysyi koska tunnistin aina kummalta puolella munasolu lähti) Eli mulla on tullu varmaan kolme munasolua siinä kierrossa, koska jos 2 on hedelmöittynyt ja yksi jäänyt munatorveen. Outoa. Tuo varmaan selittääkin epäsäännölliset kiertoni ja kipuiluni.
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Keiju pahoittelut toisen kaverin poistumisesta, mutta suuren suuri hali tästä itsepintaisesta ja hyvistä tarrasukista mitä tällä toisella kaverilla on <3 toi ultrakuva olis kyl aika mahtava juttu. itsekin mietin samaa, mutta noista eilisistä ultrakuvista ei kyllä nää oikeen yhtää mitää muuta ku sellasen katkaravun näköisen tyypin, joten jää varmaan korttiin se laittamatta :/

Hyppy mulla on vieläkin välillä sellaisia epäilyksen hetkiä, että onko meistä vanhemmiksi ja kaikkee, mutta se kai kuuluu asiaan että epäröi :) Jännä toi sun poikaolo, elokuussahan se nähdään pitikö paikkaansa ;)
 
Voi Keiju :hug: pahoittelut toisen menetyksestä mutta ihanaa kuulla et siellä masussa vielä toisella on kaikki kunnossa <3 kaksos raskaudet on aika jänniä..mä joskus nuorempana toivoin et jos joskus sais kaksoset niin sit pääsis vähän niinku helpol ja ei tartteis synnyttää kahta kertaa jos haluaa 2 lasta :) mut nykyää mä aattelen et se olis mulle varmaa liian raskasta jos kaksoset olis tullu :eek: mut kyl mä siihen olisin pystynyt..tosin sit ei eläimille olis jääny yhtään aikaa kun on 2 koiraa ja kissa..tai en osaa sanoa.. oon muute nyt eilisestä lähtien tuntenu vauvan temmellykset masus selvästi <3 :) maha niinku muljuu/heilahtelee tuntuu selvästi et sisältä päin potkitaan :D
 

Yhteistyössä