Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

Ihanaa espe, että murusella on kaikki hyvin :heart:

NiQ, mulle sanottiin että ekaan neuvolaan pitää varata tunti, mutta vähän alle tunnissa selvittiin sieltä pois.

Sain tänään viimein varattua ajan ensimmäiseen ultraan, joka on nyt sitten 29.12., eli vielä tämän vuoden puolella päästään kurkkaamaan Rogeria :)

HennaN & Roger 8+0
 
NiQ Noilla miehille vähän kestää sen tajuaminen, että siellä oikeesti kasvaa jotain. Kuhan viimestään sitten kun se syntyy hokaavat. Meillä mies kuuntelee mun höpötyksiä ja yhtenä päivänä jopa luki vihkoo missä sikiön kehistys viikko viikolta.

Haluisin niin kerto< nyt viikonloppuna vanhemmilleni, kun sinne ollaan menossa viettää itsenäisyyspäivää. Miehen kanssa puhuttiin, että jos tulee hyvä hetki niin kerrotaan. Mulla on äitin kanssa niin läheiset välit niin se loukkaantuu varmasti, jos pitkään pihtaan tietoa.

keiju + nyytti 9+1
 
Oltiin tiputtu jo kakkossivulle.:O Mites kaikilla menee?

Tuntuu, että aika kulkee ihan hirmusen nopeesti. Äsken oli vielä kesä ja nyt lunta tupruttelee taivaan täydeltä jatkuvasti. Vielä kun pysyis sinne jouluun asti on toi lumi.=)

Omaan napaan ei mitään uutta. Masu kasvaa ja oottelen et alkais tuntemaan jo liikkeitä.

Susse83 + George 12+2
 
Otokka
Täällä kaik hyvin, toivottavasti muillakin! Ihana ollut nukkua kolme päivää ja vihdoin viime yönä nukuin oikeasti hyvin eli pitkään ja sikeästi ja ei tarvinnut käydä pissalla kuin kahdesti : /. Eikä ollut pää kipeä, kun heräsin. Kovasti odottelen, josko joulun aikoihin tuntisin ensimmäisiä liikkeitä! Ylihuomenna lääkärineuvolaan, toivottavasti pikkaraisella kaikki kunnossa.

Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!

Otokka ja pikkarainen 14+2
 
Täällä on välillä epäusko kohtauksia.. : /
Kyllähän tässä väsyttää ja tissit on niin perkuleen kipeät, mutta missä on pahoinvointi.. Onko muilla ollu pahoinvointia missä vaiheessa?
Vielä kuukausi pitäisi odottaa ensimäistä ultraa.. :headwall:

Murmeli&Muurme 5 + 4
 
Otokka
Olipa kiva reissu joulumessuille, kun vietin suurimman osan ajasta kyykyssä vessajonossa ja sitten istumassa milloin missäkin vapaalla penkillä. Huimasi vähän, silmissä musteni koko ajan :kieh:. Tää raskausaika ei ole kyllä mun juttu (saako näin edes sanoa ;)). Oikeasti, koko ajan jotain kurjaa oiretta, joka hankaloittaa elämää ja omaa olemista.

Otokka ja pikkarainen 14+2
 
*kurkkaa pikaisesti* apua! tuntuu ihan mahdottomalta kirjottaa tänne! (käyn siis pikaisena kurkkaamassa..) eli tänään vahvempi plussa testiin pärähti. Ekan testin tein torstaina ja haileita haamuja näkyny koko vko lopun kunnes tänään, vahva viiva ei kuitenkaan yhtä vahva ku kontrolli mutta ei siitä voi erehtyä ;)

Huomenna pitäs siis soittaa neuvolaan! toivottavasti pieni on kyydissä sielä <3

en tiiä kyllä. mitä tähän nyt kirjottas, mutta palailen joskus kun uskallan ja sisäistän tän elämän pienen ihmeen !

Hyppy ja pieni 4+3
 
Hyppy Onnea, kyllä sinä tänne uskallat tulla.

Murmeli88 Mulla alkoi pahoinvointi 6+ jotain ja väheni 8+0 jotain, nuo kaksi viikkoa tuskaa.
ja nyt pahaa oloa ajoittan, varsinkin jos unohtaa syödä.

Iiik, huomenna eka neuvola, jos siellä tulisi viisaammaksi. Yritän saada vielä sen rokotteen. Ja jos huomenna saisi varata sen np- ultra-ajan ja saisin sen ennen joulua.

keiju + nyytti 9+3
 
NiQ
Hyppy paljon onnea!! :hug: muistan kuinka itselläkin oli tuossa vaiheessa niiiin epäuskoinen olo, ja osaltaan on vielä vähänkin, ylihuomenna eka neuvola ja ultra <3

Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille! ja Keijulle tsempitykset huomiseen neuvolaan, tuuhan kertomaan kuulumiset!!

NiQ & Pena 7+6
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
kaikille jotka kärsii pahoinvoinnista <3 muistan niin hyvin kun mun pahoinvointi alko siinä joskus viikolla 6 ja sitä tosiaa kesti kauan..tais jopa olla viikolle 15. Ja se oli todella rankkaa..ihan itketti sillon kun oli niin huono olo eikä voinut oikeen tehdä mitään muuta kun olla sängyssä..en pystyny tekee edes ruokia piti ostaa valmis ruokaa..en jaksanut tiskaa ton miehen piti kaikki ne jaksaa tehdä töiden lisäks....että sellaista oli mun pahoinvointi:D mut nyt se olis niinku POKS viikko 20 ja ei enää huonoa oloa..paitsi välillä varsinkin joskus autossa pakko pitää muovipussia kun kerran jouduin oksentaa autossa pussiin ja ei ollu hirveen ihana kokemus..mut muuten ollu ihan ok olo..viikko enää rakenneultraan ja sit tiedän kumpi se on..:)
 
Joo tänään neuvolassa käyty. Noh eipä paljon uutta tullu mitä koulussa en olisi oppinut. Täytetty lippusia ja lappusia. Hb 152, että hyvä :) Pettynyt olen kun sain np-ultra-ajan vasta 28.12, niin täyttä oli. Sen kuulemma olisi voinut jo varata ennen neuvolaa, luulin että tarttee lähetteen :( Noh näänpähän sikiön isompana :) Veri-seulat menen antamaan 15.12. Meillä tuohon lappuun joka viedään synnytyssairaalaan nyt ennen ultraa niin pitää laittaa nimiehdotukset, iik :/ Ja iik panoin tänään 60kg, ennen raskautta aamupaino oli 56kg, mutta oli farkut yms. rempseet päällä ja olin syöny aamulla mahan täyteen, eli noin 3 kiloa noussut paino.
 
NiQ
Ihanaa Keiju että neuvolassa meni hyvin. olis ollut kyllä mainioo saada se aika ennen joulua. itsellä ei oo varmaan mitään toiveita saada sitä aikaa edes tämän vuoden puolelle...

Päivänsäde hyvä, että pahoinvointi on nyt edes loppunut, yhdellä tutulla kesti alusta saakka synnytykseen asti oksentulu ym. itsellä ei juurikaan ole pahoinvointia ollut. välillä mikään ruoka ei maistu ja autossa alkaa tekee pahaa, muuten ok.

IIKS! huomenna se eka neuvola! apua! mä jo eilen hermosin niin että itkin ukon kainalossa illalla neuvolan jännitystä ja jos kaikki ei olekaan hyvin... oon mä vähä hölmö kyllä :p Nyt on muutaman päivän ollut ilmeisesti kohdun kasvukipuja kun välillä jomottaa ja repii oikein kunnolla alamahaa kohdun kohdalta, on vissiin ihan normaalia?

NiQ & Pena 8+0
 
Joo täällä sitten huonoja uutisia Äsken housuihin valahti jotain, verta. Juoksin vessaan, sinne tuli verta holona noin 15 sekunnin ja sitten kaikki ohi. Ei mitään vatsakipuja. Eiköhän tuo ollut spontaani keskenmeno. Huomenna soitan neuvolaan, sillä haluan kontrollin että kohtu tyhjenee kunnolla.....paska fiilis, itkettää, juuri kun oli jo uskomassa asian todelliseksi. Kaikki tuntuikin niin sadulta.
 
Keiju123 älä nyt huomiseen odota vaan yritä nyt mahdollisimman pian päästä johonkin päivystykseen kyllä tollanen asia on sen verran tärkeää että pakkohan sun on päästä johonkin nyt katsomaan että mitä se oli :hug: voimia <3

niin ja keiju123 tänään olit siis neuvolas?tekikö ne sulle jonkun alapää tutkimuksen samal? et jos se siitä vois johtua tai jotain? tai menin ja googletin niin jotkut siellä puhunut että sillon voi esiintyä verta? :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Keiju Ota päivystykseen yhteyttä! tai onko teillä terkan numeroa johon voi soittaa kiireellisissä tapauksissa? Voimia <3

Tää sai neuvola ajan!! 27.12, JIPII!!! :D terkka sano että se aika on 8:lle raskausviikolle, saanko kuulla sillon sydänääniä tai ultraa tai jotain todistetta pienestä? onko teillä tietoa?
 
Keiju eiiii!!!!!!!!! Neuvolassako ei kuunneltu tänään sydänääniä tms?? Nyt soitat heti johonkin päivystykseen tai et edes soitat vaan menet!! Toivotaan että oli ihan jotain muuta kun pahinta mahdollista!!!
 
Voi Keiju!!! Valtavasti voimahaleja! :hug: Toivottavasti kaikki on kunnossa, jos kerran kipuakaan ei ollut. Joskushan voi vuotaa vaikka se ei mitään pahaa tarkoittaisikaan. Toivotaan, että sinäkin selviät säikähdyksellä!

Mistä np-ultra kuuluu varata? Soitanko neuvolaan vai johonkin muualle? Kun varailin neuvolan, joka on nyt 16.12. niin silloin neuvolatäti sanoi, että menee vähän myöhäiseksi, joten en haluaisi tätäkin pitkittää, mutta ei maininnut np-ultrasta mitään enkä tajunnut kysyä. Ja ennen joulua olisi viikkoja 12, joten voisi mennä. Neuvolaan on kamalan vaikea päästä soittaan, kun aika on 9-10 ja olen töissä, et jos joku tulee, niin joudun lopettaan puhelun... Asun melko pienessä kunnassa, mahtaakohan ultra olla sitten tuolla viereisessä kaupungissa..? Osaako ketään kommentoida?
 
Keiju Tuu kertomaan miten kävi. Tosiaan, jos ei kipuja ole niin toivotaan että se ei ollut mitään vakavaa. Paljon tsemmpiiä ja voimahalirutistus sinne <3

Espe itse ainakin asun pienellä paikkakunnalla, ja np ultra tehdään viereisessä paikkakunnassa, ja ajan varaavat neuvolan kautta. Tästä nyt ei varmaan oo apua hirveesti.. mutta oisko teidän neuvolaan toista puh. numeroa päivällä johon voi soittaa ja varata aikaa?

Hyppy ja pieni 4+5
 

Yhteistyössä