Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

Mary Jane Joo nyt taisi alkaa se pahoinvointi, tänään oli aamupäivän aika kuvottavaolo, onneksi näin iltaa kohden häipyy :) Niin olen kuullut, että menkka jomotukset voi olla sama kun ne kohdunkasvukivut.

Isänpäivä Käytiin perheen kanssa syömässä kiinalaisessa ravintolassa, oli hyvää ruokaa ja nam nam frideerattuja banaaneja ja jäätelöä jälkkäriksi.
 
Heips..eipä tässä mitään ihmeempiä..huono olo on kadonnut nyt..unirytmi tosin päin mäntyä ja päikkäreitä tulee otettua..neuvolakin taas tossa 19päivä..uus kämppä olis hyvä löytyy pian ku ei tässä kämpäs pysty oikee olee kun on hengenahdistusta ja vaikka mitä allergia oireita..
 
Huh, yökötys on nyt pari päivää pysynyt aisoissa. Vieläkään ei oikein tee makeaa mieli, mutta parempi ehkä niin. Olen normaalisti aikamoinen sokerihiiri :ashamed:

Pari päivää on mennyt aika pienillä oireilla, mutta menkkakivut ja yökötys vähintään kerran päivässä muistuttavat kyllä, että jotain siellä masussa tapahtuu :)

Meillä vietettiin isänpäivää sisarusten perheiden kanssa tulevan ukin ja mummon luona lounastaen. Lähtiessä kerroin äidilleni ja isälleni raskaudesta ja se otettiin oikein ilolla vastaan. Kylläpä jännitti, kun meidän perheessä ei ole juurikaan ollut tapana puhua tärkeistä asioista ennen kun on pakko.

anulle tsemppiä odotukseen, kyllä se aika menee nopeaan. Yritä keksiä itselle jotain muuta ajateltavaa, niin ei tarvitse kokoajan miettiä masuasukin vointia.

HennaN & Roger 5+2 (Me oltiin tyystin miehen kanssa unohdettu tää meidän käyttämä nimitys silloin vielä olemattomalle ihmisen alulle. Toinen vaihtoehto on Onerva, eli jos nyt jossain vaiheessa tuleekin tieto, että kyse on tytöstä, niin saattaapi tuo työnimi vielä vaihtua :D)
 
NiQ
Keiju onnea uudelle viikolle! Jotenkin kovasti vaan toivoo, että ne päivät menis nopeammin, tuntuu että ne ei juuri enää liiku :p tuo yöllinen kipuilu varmaan johtui kohdun kasvusta? luulisin näin...

Anu aikasta kallista on lääkäritalolla... eikös ne ainakin sjoen neuvolassa kato sydänäänet ultralla ekassa neuvolass? joko sinne oot varannut ajan? itsellä olis 8.12 eka... apuua! :)

Henna mulla on kans vähä sama juttu, että mitään ruoka ei tahdo maistua. koko ajan on vähä sellanen laskuhumala olo. ja sit varsinkin jos on pidemmän aikaa syömättä niin tuntuu et ois kauhee krapula. ja lisäks oon nyt huomannu sen että autossa apukuskin paikalla tulee tooosi paha olo...

isänpäivää meillä vietettiin sillai että keittelin aamulla tuon tulevan iskän vielä nukkuessa kahvit ja kunnon aamupalan, ja onnettelin tietenkin. mies oli kyllä vähä hämillään ettei hän vielä mikään isä ole. ja sitten lähdettiin mun omaa isukki katsomaan parin sadan kilsan päähän, iskälle tein tietty kakun <3

ON: ei mitää ihmeitä. ei tunnu raskaana olevalta. eilen ällötti, tänään vaan on pistänyt tohon lonkan päälle kohdun sivuun kun on jotain on kurkotellut tai ponnistanut... kahvin oon jättäny kokonaan pois, ettei verenpaineet nouse (mullon niiiin törkee mittarikammo ku olla ja voi...), tosin välillä on vähä paniikki että mitä saa syödä ja mitä ei. ens viikolla ollan lähdössä ukon kans laivalle ja nyt hirvee mietintä että mitä herkkuja mun pitää siellä jättää syömättä (mäti ainakin.. yhyy!).. no, ongelmansa kullakin :D

NiQ & Pena 4+5
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mary Jane: Kurja vastaanotto kaverilta, toivottavasti tajusi itsekin myöhemmin. Itse pelkäsin isäni reaktiota, kun oli jo pakko kertoa, kun on varattu koko perheelle ulkomaanmatka joka on mun osalta peruttava. Matka olisi ollut noin viikkoa ennen la:ta… Mutta ihan suh hyvin se uutisen otti.

Päivänsäde82:
Väsymys voi olla uskomatonta! :) Joka olta olisi jo yhdeksän aikaan valmis petiin ja uutena ilmiönä olen alkanut hereillä aamuyöllä useaan otteeseen. Ennen olin todella sikeäuninen!

HennaN: Toivottavasti yökötys alkaa helpottaa eikä mene pahempaan suuntaan!

On: Pientä nipistelyä alavatsassa on koko ajan ja hirveästi kertyy ilmaa… Ja väsymys on aivan järkyttävä! :) Mutta mieskin jo kehui tissejä, itsekin kyllä pienirintaisena tykkään! :D 24.11. on lääkäri ja ultra, odotan jo innolla!! Mut vois kans lisätä pinoon, netin laskurien mukaan la 10.7. ja sairaala K-HKS.

espe ja murunen 6+1
 
Oon varannut neuvolan ja eka on 13.12, mutta oon täällä pienellä paikkakunnalla ja sanottiin että ei ole ilmeisesti laitteita kuunteluun mikäli oikein ymmärsin!! :/ Lääkäritalolla oli jotain 66+10+70 mihin kelakorvausta sai tuohon kymppiin ja 70 euroon!! Mutta kyllä mä luulen että mä sinne meen, muuten mun pää sekoo oikeesti!!!
 
NiQ
Espe *lukee kateellisena tissien suurentumisesta* voi ei! vähäkö mäkin haluan tissit! :p mulla on kyllä tissit kipeet, mutta ei ne kasvanut ole, muuten kyllä kokoa on naisessa, mutta tissit puuttuu... :( ( oon kyllä tarkistanu sivuprofiilin joka päivä :D :D) haahaa!

anu ehkä se on mielenrauhan kannalta sitten parempi, että kärsii ja maksaa sen maksun :) näkee ainakin että kaikki on kunnossa. Mä ainakin päätin tänään lakata murehtimasta mahdollista km tai kkm, tulee jos tulee, meisti alkaa nauttimaan nyt :) teehän sinäkin anu niin :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
MaryJane: Täällä sitä edelleen ollaan ahkerana luettu muitten kirjotuksia. Itse vaan on laiskistunu kirjoittamisen suhteen. Pitänee tehdä parannus.:)

Pahoinvointi hävis heti kun thyroxin annosta suurennettiin. Tänään olis vielä tk lääkärissä käynti ja torstaina sitten kuukauden tauon jälkeen töihin. Kyllä olen odottanutkin töihin pääsyä. Alkaa jo kotona olo tympiä kun olokin on jo paljon parempi. Sen sit taas tietää kun on töissä ollut muutaman päivän, että oi kun olis mukavaa olla sittenkin kotona.:D

Mammahousuja olen jo alkanut käyttämään kun ei tavishousut enää mene päälle ja niissä on muutenkin paljon mukavampi olla.

Nyt kun pitkästä aikaa on hyvä olla niin ajattelin jopa lähteä spinningkiin. Saas nähdä kuittaako kuolema kesken tunnin.:LOL: Mites muut, ootteko käyny jumpissa/salilla? Itseäni mietityttää ne vatsalihakset kun niitä tehdään nykyään joka tunnilla. Kehtaako sitä vaan maata matolla sen aikaa kun muut huhkii?
 
NiQ
susse83 mulla on kans jäänyt tuo kuntoilu ihan täysin, en oo yli viikkoon saanu roudattua itseäni salille tai jumppaan, mutta tänään meen, ihan varmasti meen :D mä kysyin puhelimeesa neuvolantädiltä, että miten esimerkiksi tollanen äärirajoilla meno, niin ku spinning vaikuttaa ja onko vauvalle haittaa. täti sanoi, että niin kauan saa tehdä ja vetää täysillä kun itsestä tuntuu. täytyy varmaan kaivella sykemittari taas mukaan, ettei nyt ihan koko aikaa vedä maksimilla. Neuvolantäti kans sanoi sitä, kun olin huolissani että ei sitä km voi oikein mitenkää edesauttaa omilla toimillaan esim. urheilussa. eli rohkeasti vaan :)
 
Terveiset täältä sängynpohjalta, olo on mitä hirvein.. Eli oksetus alkoi viikko sitten maanantaina ja sen jälkeen ei oo mikään muu ku hedelmät pysyneet sisällä:( Aivan tajuton olo, tuntuu että joka aamu herään aina vaan pahempaan krapulaan ja se ei rajotu vaan aamuun. Toivotaan että kaikki muut säästytte tältä!

ONNITTELUT :heart: Plussanneille ja tervetuloa kasvavaan joukkoomme. Kivaa kun tulee lisää porukkaa niin vilkastuu.

MJ : Mut saa lisätä listalle eli la on 8.7 ja paikka KOS ja oliko siellä ikäkin en muista mutta se on 23v. Kiitos=)

Anu84 : Ymmärrän sun huolen. Mulla hieman hellittänyt toi pelko, mutta kyllä eka ultra jännittää niin paljon että onko kaikki ok. Oon myös yrittäny miettiä että jos km tulee niin sille ei voi mitään, luonto hoitaa kuten parhaakseen näkee.

ON: Oireita muitakun tuo oksetus, niin rasvaset hiukset, joka päivä pestävä. Hirmuset hormooni näppylät leuan alueella ja sitten tissit turvottaa, mutta ei ole mitenkään arat. Ja runsas valkovuoto.
Tsemppiä odotteluun!

T. Nuplu ja PirjoLiisa 6+3 (työnimi vaihtelee)=)
 
Otokka
Hei kaikki!
Täällä olen takapiruna lueskellut teidän kuulumisianne, mutta omat päivitykset ovat jääneet vähemmälle. Suurempia päivityksiä minulla ei olekaan, koska olo on tasaantunut ja vointi ihan hyvä. Huomenna on odotettu niskaturvotus-ultra ja ei niin odotetut verikokeet, joten sitten voipi olla taas kerrottavaa =). Jännittää! Lääkäri-neuvola on 8.12. ja se tulee olemaan toinen neuvolakäynti.

Suurin asia mielen päällä on tällä hetkellä se, että tänä aamuna hyväksyin tarjouksen uudesta työpaikasta, joka on vielä vakituinen. Se alkaa vuoden vaihteesta ja jännittää, miten suhtautuvat raskauteen, kun siitä kerron... Työpaikka oli odotettu ja mieleinen, joten en voinut hylätä tarjousta raskauden takia, enkä toisaalta suoraan kertoa tilastani haastattelussa, koska sitten paikka olisi mennyt jollekin muulle. Eikä sitä koskaan tiedä mitä käy, pahin vaihtoehto on se, että menettää mieleisen työn ja raskaudelle käy jotain : /. Realistina olen ajatellut kaikki vaihtoehdot...

Minä olen jumpannut ja liikkunut edelleen suhteellisen normaalisti. Pari viikkoa sitten jäi muutamia tunteja väliin pahoinvoinnin takia ja ratsastushan on jäänyt nyt kokonaan :'(.

Olen käynyt Kelan sivuilla ihastelemassa äitiyspakkausta -10, jonka tulen saamaan, koska LA on kesäkuun alussa ja jakavat edellisen vuoden pakkausta aina niin älyttömän pitkälle. Monet eivät ilmeisesti pidä -10 pakkauksesta, mutta minusta siellä on tosi kivoja ja kivan värisiä juttuja. Olenkohan jotenkin poikkeuksellinen, kun tykkään vauvoillakin nähdä päällä reippaita ja yksinkertaisia, esimerkiksi raidallisia tai pallokuvioisia vaatteita. Ne kaikki kukat ja eläimet ja joka saamarin potkupuvun rintaan tungetut painokuvat, joita näkee useimmiten vauvojen ja lasten vaatteissa, byöööök! Väreistä tykkään valkoisesta, mustasta ja harmaasta ja sitten, kun saa tietää vauvan sukupuolen, niin pinkistä tai turkoosista tai omenanvihreästä yms.

Mistähän muuten löytäisi mustan potkarin ilman mitään kuvioita? Oma äitini ja anoppini saivat molemmat melkein sydärit, kun puhuin samassa lauseessa vauvanvaatteista ja mustasta väristä :LOL:. Mies on myös ilmoittanut haluavansa mustat vaunut... Eikä tästä mitään hevi-vauvaa ole tulossa, musta potkari olisi minusta tahraystävällinen ja tosi suloinen yhdistettynä johonkin muuhun väriin.

Ensi lauantaina poksuu kuukaudet ja alkaa raskauden keskikolmannes, kyllä aika menee nopeasti! Vai mitenköhän nää laskut menee... Alkaakohan neljäs kuukausi ja siten toinen keskikolmannes sittenkin 13+0 eikä 12+0?

Otokka ja pikkarainen 11+2
 
Viimeksi muokattu:
Onko monikin käynyt varhaisraskauden ultraäänitutkimuksessa? Itsellä tuli tänään sellainen olo, että haluaisin kyllä päästä katsomaan että kaikki on hyvin tuolla masussa. Varasin lääkäriaseman nettipalvelusta ajan rv 7+5, mahtaako olla liian aikaisin, vai ihan sopiva? Ensimmäinen neuvola on silloin samalla viikolla, joten meinasin että tuon uä-ajan voi sitten vaikka perua, jos jostain syystä pääsenkin ennen rv 12:sta kunnalliseen ultraan.

HennaN & Onerva (vai Roger :)) 5+3
 
HennaN Mulla on varhaisraskauden ultra 1.12 sillon on 7+4, ja lääkäriasemalta myös!! Soitin sinne niin antoovat ajan tulloin, kysyinkin että eihän oo liian aikaisin, niin ei kuulemma!!Saapahan varmuuden että siellä joku oikeasti kasvaa ja oikeassa paikassa!! Huomenna mulla on verikoe josta katotaan hcg pitoisuus.. Mä vaan oon niin varauksellinen tämänasian suhteen, että voisin hypätä päivittäin jossain!! Kuitenkin mulla km takana 11+3 ja sikiö oli kuollut jo 7+4.. Että ehkä ihan toisaalta ymmärrettävää tämä mun vouhotus, mutta en vain itelle voi mitään!!! Ja tänään kaveri rohkas mua aika hyvin että eihän lottovoittokaan osu monesti kohdalle,että ajattele sitä keskenmenoa samoin että harvoin kahtakertaa... Se jo vähän rauhoitti!
 
espe Mullakin on nyt ilmennyt tota, että pyörin sängyssä jostain 4-5 yöllä.

Väsmystä on, nukuin viime yönä 11h ja huhhuh mikä koulupäivä. Ja tää pahoinvointi, toivottavasti ei ylly noin pahaksi kuin nuplulla Jaksuja nuplu.

Otokka Onnea työpaikan johdosta. Noinhan ihmiset tekee, turha sun on sitä miettiä :)
 
anu84 Emmie ainakaan yhtään ihmettele että panikoit, varmasti kuka tahansa noilla sinun kokemuksilla, km ja pitkä odotus, olisi sydän syrjällään. :hug: Hyvinpä kaverisi asian esitti, sillä niinhän tuo taitaa olla. Häntä pystyyn! :heart:

HennaN Mulle yksityisellä gynellä sanoivat ettei ainakaan ennen vk 7 kannata tulla, että varmaan on ihan hyvä aika tuo.

Keiju123 Tsemppiä ja jaksamista, nukut ku nukuttaa ja syöt ku syöpötyttää. Itse olin kanssa ihan zombi yhdeksännelle viikolle saakka, mutta sitte loppu ku seinään ja nyt oon tosi pirteä ja iloinen, eikä sitä yökötystäkään enää ole kuin ihan tosi tosi harvoin. Siistii! :)

Otokka Sen verran tähän työväen henkeä että työnantajaa on turha käydä säälimään, ne kyllä pärjää tässä yhteiskunnassa. :stick: Siis pienyrittäjiä lukuunottamatta. Mä kanssa tykkään tuosta äitiyspakkauksesta, mutta toisaalta mulle on henkkoht aivan sama minkä näköinen se on, ihan mahtava juttu kun tuollaista jaetaan. Mutta siis allekirjoitan kommenttisi neutraaleista, reippaista vaatteista. Kummipojalle kun olen yrittänyt vaatetta löytää niin kauhean rumia vaatteita on pojille enimmäkseen... 13+0 mie sanoisin että alkaa keskikolmannes! Erittäin lyhyellä matematiikalla... :D

Voi Nuplu parkaa! Koita kestää ja muista juoda! Ja sinne neuvolaanhan saa ottaa yhteyttä jos alkaa happi loppumaan tai jo ennemminkin! Mulla kanssa rasvottuu tukka ja naama kukkii. Kiva kiva. :kieh:

susse83 Nää on niin sairaan mukavat nää mammahousut! Oikeesti, jos olisin tajunnut niin olisin ostanut jo aiemmin tämän turpoilevan mahani takia, olis jäänyt monet tuskailut väliin! :D

NiQ Pena, awwwww.... :heart: Nauti laivailusta ja jos se mäti hirveesti harmittaa ni otat sitte jälkkäripöydästä vahingon korkojen kanssa takaisin. :p

espe Meillä kanssa mies hoksas tissit ensimmäisenä oireena ja nyt ei meinaa päästä niistä yli millään. Näillä on nyt jo vaikka mitä nimiä, voi huok. :rolleyes: Kiva kun sillekin on jotain bonusta tullut. :D

MJ & Salarakas 9+0 POKS!

Vaihdoin itseni nyt tuolle neuvolan lasketulle, eli päivää aiemmaksi.
 
Täällä muuten yhtenä oireena on myös tuo hiusten rasvottuminen.. Ihan älyttömästi rasvottuu, jos illalla vaikka käy pesees niin kyllä jo seuraavanapäivänä illalla on jo pestävä, ennen saatto olla pesemättä kolmekin päivää ja ei mitään!! Ja samoten on pientä finniä naamas, ei mitään ihan hirveän kamalaa, mutta mullakun ei oo oikeestaa ollu edes niin nyt tuntuu niin kamalalta kun otsa ihan pientä vaaleaa finniätäynnä!!! mutta nämä taitavat vaan olla hyviä merkkejä!!! :DDDD Ja yöllä jalkapohjien kuumotus on kamalaa, ja väsyttää, mutta pyörii vaan pitkälle yöhön sängys!!

Anu ja pikkuinen 5+3
 
NiQ
anu oon huomannu kans ton hiusten rasvoittumisen ja noi aarrrgggghh-finnit!!! mulla on lisäksi aivan mahdotonta palelemista, nytkin istun täydet vaatteet päällä viltin alla ja tupla villasukat jalassa ja silti oon niiiin jäässä! mua väsyttää kans ihan jäätävästi ja päikkärit maistuu kyl oikeinki ihanasti mut yöt vaan pyörii ja kattelee kelloo vähä väliä, ei mun tapaista ollenkaa. normaalisti nukun ku tukki!

MJ toi Pena tulee siitä, kun Pentti on ollu mun miehen pappa, (joka on ollu todella rakas hälle). Mun ukko on puhunu jo monta vuotta pikku-Pentistä ja hän meinaa ihan tosissaan että Penasta tulee ihan oikeesti Pentti nimeltään (okei joo.. EI!!! meillä taitaa olla todella isot keskustelut tästä vielä lähempänä h-hetkeä... :p )

HennaN mä olin jo ihan kympillä varaamassa yksityiselle varhaisultraa, kunnes kuulin jostakin että meidän paikkakunnalla on tapana ekas neuvolas katsella sydänäänet ruudulta <3 sitten varmaan olisin siihen mennyt jos näin ei olis... kallistahan tuo, mutta varmasti vaivansa väärti.. :)

Miten arvon leidit... onko teitä alkanu jännittää/pelottaan tuleva synnytys?? nimim. eräs nyt jo synnytyksestä painajaisia näkevä raskaana oleva naisihminen...

NiQ & Pena 5+0
 
Niq Tuo paleleminen on myös tuttua.. Ja toinen ääripää on hikoilu mitä en kyllä normaalisti harrasta!! :D

Kyllä kuule mietityttää jo synnytys vähän, mä oon neulakammonen, kipuherkkä yms yms.. mutta kyllä se kaikki tulee olemaan sen arvoista kun saa pienen syliin!!! <3
 
hiusten rasvouttuminen mulla on normistikin niin, että joudun pesee ne joka päivä ja nyt sama, tai ne ehkä kerkeää rasvottua enemmän

pahoinvointi Joo tänään en päässyt kouluun kamalan olo takia. Yöllä pahaanoloon auttoi maitolasi ja voileipäkeksi. Okei, aamulla oli maha vesiripulilla, niin ehkä senkin takia jätin lähtemättä kotoa pois. Nukuinkin sitten lähes kolmeen asti välillä läydän syömässä jotain. maryjane Toivon, että tämä loppuisi samoilla viikoilla kun sulla :) Pääsisi nauttimaan raskaudesta :)

niQ En oikein osaa vielä miettiä tai jännittää synnytystä....varmaan lähempänä olen ihan paniikissa. Tällä hetkellä ajattelen, että ei se niin kauheeta voi olla, varmaan itse tilanteessa saatan olla hiukan eri mieltä :)

keiju ja nyytterö 6+4
 

Yhteistyössä