¤Esikoishaaveista Plussanneet Vol 9¤

Pyykeille ei onneksi tapahtunut mitään, eli ovat ihan entisen kokoisia. :D Minnekäs Riihimäeltä mennään synnyttämään? Mä asun tässä Järvenpäässä, ja mulla on kanssa paljon kavereita Helsingissä. Täällä ei miehen kavereiden lisäksi ole omia tuttuja.

Ja tosta raskauden kestosta... Mun äiti on koko raskauden ajan toitottanut, että koska se on saanut molemmat lapsensa rv 38, niin mäkin varmasti synnytän silloin. Ja tietysti tää ajatus on tässä viikkojen ja kuukausien aikana iskostunut omaankin päähäni, että musta tulee kyllä todella kärttyinen akka ensi viikon jälkeen. :kieh: :D Oikeasti pitäisi kyllä yrittää asennoitua siihen, että tässä vielä kestää kuukauden päivät, mutta kun sitä tietysti toivoo, että vauva tulisi ennemmin etuajassa. Kätilö-ystäväni tokaisi, että jokaisesta äidistä tuntuu siltä, että oma vauva syntyy etuajassa, vaikka tilastot osoittavat ihan muuta. No, odotellaan, odotellaan. :)
 
sasuma olen pahoillani sun puolesta, todella :hug:

ikuisuus voin uskoa, että tekee jo mieli päästä purkamaan vuokrasopimus. Nyt vaan ahkerasti kaikki luonnon keinot käyttöön synnytyksen käynnistämiseksi. Vaikka kyllähän se taitaa niin olla, että vauva tulee, kun se on valmis, vaikka seuraavan viikon hyppisit paikallasi. Jaksamista loppu metreille!!
 
Moikka tännekin!

tulin kurkkaamaan, että mites täällä voidaan. kamalan pitkällä osa jo on.
onnittelut Jenninholle :hug: :heart: ihanaa vauva arkea!

tuntuu että itsekin ihan just täällä vielä kirjoitteli, mutta se mun pieni mieheni on jo 6kk :heart: , aika menee hirmuista vauhtia. ja uusi vauvakuume pukkaa jo päälle:)

kovasti voimia ja jaksamista teille pallomahoille, kohta teillä kaikilla on nyytit kainalossa :heart:

toivova ja pikku äijä 6kk
 
Ikuisuus hyvä ettet kutistanut pyykkejä. :D
Ai sä asut Järvenpäässä! Mehän ollaan melkein naapureita! :D :D Riihimäeltä mennään Hämeenlinnaan synnyttämään. Ennen sai valita kai Hyvinkään tai Hämeenlinnan, mutta nyt kun Hyvinkää kuuluu HUS:iin niin on vaan yksi vaihtoehto. Mites Järvenpää, onko sekin HUS:in aluetta?

vauvahaaveita kiva että kaikki hyvin ja pääsit ultran kauttakin masuun kurkistelemaan.

sasumalle edelleen voimia ja tsemppiä uuteen yritykseen. *rutistus*

toivova-84 onnea!! :flower: ihana äijä teillä! :heart:
 
Siili Järvenpää on HUS:in aluetta ja saadaan valita naistenklinikan ja Hyvinkään välillä. Ajattelin, että toi Hyvinkää on kuitenkin vähän pienempi sairaala ja oon kuullut miehen kavereiden taholta siellä synnyttämisestä pelkkiä hyviä kokemuksia, niin meen sitten sinne. Ja onhan sinne täältä vähän lyhyempi matka kuin Helsinkiin. Ja joo Järvenpäässä tosiaan asutaan, tästähän ei junalla oo Riihimäellä ollenkaan pitkästi matkaa. :) Ehkä meidän pitää joskus järjestää tapaaminen!

Kiva vauvahaaveita, että olet päässyt ultrassakin pientä kurkkaamaan.

toivova-84 suloinen poika teillä. :heart:

Mulla oli tänään "synnytystapa-arvio", eli vika lääkärineuvolakäynti. No, tajusin vasta kotona, että lääkäri ei tunnustellut paikkoja ollenkaan siihen malliin, että mahtuuko vauva ulos, ei ultrannut eikä edes käsin tunnustellut vauvan kokoa. Että se siitä arviosta sitten, tiedän mä sentään, että rv 20+0 vauva on painanut 307g ja nyt se on varmaan aika paljon isompi. :LOL: Muuten oli kaikki ihan hyvin, mitä nyt painoa tullut taas liki kilo viime viikon neuvolasta. Tällä tytöllä alkaa pieni herkkulakko, tai siis yritän saada viikkoon edes pari herkutonta päivää, kun tähän asti olen pitkin raskautta herkutellut lähes päivittäin.

Täällä alkaa uni painaa, kun olen taas herännyt 6.30, kun miehellä on herätys, ja keitellyt kahvit ja syönyt aamiaista. |O

Täysiaikaisuus POKS ikuisuus ja tyty 37+0
 
sasuma kovasti jaksamista sinne :'( :hug:

ikuisuus heh noo tommoset kommellukset voi aina laittaa raskausdementian piikkiin :D
onneks ei menny vaatteet pilalle!
onnittelut täysaikaisuudesta =)

sulonen pikkujätkä toivovalla :heart:


ON: ei sen kummempia. =) Viikot vaan vierii eteenpäin. Ens vkolla on neuvola ja pääsen tilaan äippäpakkausta. =)

Mukavaa viikonloppua! :flower:

Niisku- ja rakkauspakkaus 22+2 :heart:
 
Tervetuloa Krizze ja onnittelut odotuksesta! :flower:

Toivovalle myöhäiset onnittelut " pikkuisesta!

Ikuisuus wow, sä saavutit täysiaikaisuuden! Hienoa! Sääli, että synnytystapa-arviointi meni lääkäriltä vähän vasemmalla kädellä... Onnea viimeisiin viikkoihin, onko yhtään sellainen olo, että sais tulla jo?

Tänne ei mitään ihmeellistä, täystyrmäysväsymystä lähinnä :) Niskapoimu -ultraa odottelen 10.2. ja kolmen kuukauden täyttymistä. Oon ihan hyvällä ja rauhallisella mielellä ollut jo monta viikkoa, mut nytten alkaa selvästi jännittää tuo lähestyvä ultra. Kyllä sitä mieli aika herkkä on näin raskausaikana... :)

Mukavia odotuspäiviä!
Bubunen ja Diego 10+0 poks poks
 
Krizze tervetuloa joukkoon ja onnittelut raskaudesta!

bubunen joka toinen päivä on sellainen olo, että tää sais tulla just nyt, ja joka toinen päivä tuntuu siltä, että mullahan on vielä yhdet villasukkien kutomiset kesken ja toi 1000 palan muumi-palapeli, josta teen taulun, on vielä sekin kesken, että enhän mä ehdi minnekään synnyttämään. :D Mutta tosiasiassa olisin erittäin onnellinen, jos tää viimeistään laskettuna päivänä tajuaisi tulla ulos yksiöstään, kun olo alkaa olla melkoisen tukala ja odotan malttamatonta, että pääsee tutustumaan tuohon pieneen ihmiseen ihan oikeasti. :heart:

Tsemppiä myös väsymykseen, se on kyllä inhottavaa etenkin silloin, jos ei ehdi nukkua niin paljon kuin elimistö unta vaatisi. Ja huomenna voit jo ajatella, että ultra on ensi viikolla, eli ihan pian. :)

Täällä ihana viikonloppu takana, hyvä ystävä oli yökylässä ja olen muutenkin nähnyt ystäviä ja saunonut ja syönyt hyvin. Kyllä nää viikonloput vaan tuntuu jotenkin erilaisilta kuin arki, vaikka äippälomalla olenkin. Kai se johtuu siitäkin, että mies on kotosalla.
 
Ikuisuus jeps, pitää ehdottomasti tavata joskus! Mä reissaan päivittäin töihin Helsinkiin eli voisin vaikka joskus keväällä/kesällä hypätä työpäivän jälkeen Järvenpään kohdalla pois! :) Ja sitten kun oon mammalomalla niin mulla on aikaa matkustella väliä Riihimäki-Järvenpää vaikka joka päivä. :D
Sääli että lääkäri teki synnytystapa-arvion vähän huitaisten, mutta varmasti kaikki menee kuitenkin hyvin. :hug: Ja toivottavasi se pieni ymmärtää tulla ajoissa ulos ettei äipällä mene herrrrmot. ;)

Niiskuneiti- ihanaa, saat äitiyspakkauksen ihan just! :heart:

krizze tervetuloa ja onnea!

bubunen meillä on kohta kummallakin np-ultra, jännää!! Mä en enää odota sitä pelolla ja kauhulla kun sydänäänet on jo kuitenkin kuultu, mutta jännittäväähän se on silti! Tämä viikko menee varmaan sairaaaaan hitaasti.
 
Siili eipä munkaan ole vaikea itseäni Riihimäelle joskus hommata, kun nuo junat aika kätevästi kulkee. Tosin tänä talvena vr on taas näyttänyt, ettei juna-aikatauluihin kannata kauheasti luottaa, jos ulkona on lunta tai pakkasta. :D Onneksi keväällä/kesällä on melko epätodennäköistä, että yön aikana sataa puoli metriä lunta.

Mua on alkanut ärsyttää se, etten ole tainnut koko raskauden aikana kokea minkäänlaista supistusta. En harjoitussupistusta enkä sen puoleen kivuliaampaakaan supistusta, eikä mulla ole aavistustakaan, miltä ne tuntuu. Ja vähitellen olisi jo kiva, jos kroppa näyttäisi, että osaa supistellakin ja alakerrassa tapahtuisi vähitellen jotain, ettei kaikki tapahdu sitten vasta synnytyksessä. Mutta ei tää vauva näköjään halua syntyä vielä piiiitkiin aikoihin. :kieh: Kävellessä tulee sellainen kipu koko mahaan, joka helpttaa vasta pysähtyessä, mutta tuolla pakkasissa tarpoessa on vähän hankala kokeilla, että onko maha nyt kova vai pehmeä, että onko kyseessä supistus. Torstaina on taas neuvola ja mä en kyllä enää kovin montaa kertaa mielelläni siellä ravaa. Vaikka oon koittanut nyt ajatella, että maaliskuulle tää menee.

Ei tässä auta kuin yrittää tappaa aikaa ja odotella. Alkaa tekemisen puute vaivata välillä, kun kaikki ihmiset on päivät töissä tai koulussa. Ja ainakin vauvalla tuntuu olevan kaikki mahassa hyvin, sen verran ahkerasti möyrynnyt taas tänä aamuna. :heart:

Mukavaa päivää teille!

Ikuisuus ja tyttö 37+5
 
Onpa täällä nyt ollut hiljaista!

Joko ikuisuus on päässyt synnyttämään? :D
Kaikilla ei vissiin tuu noita harjoitussupistuksia mutta älä murehdi, kyllä sä varmaan vielä saat supistuksia kokea.. :) Vaikka onhan se varmaan ärsyttävää, jos ei koko raskauden aikana supistele kertaakaan ennen synnytystä.
Jos mietitään tarkemmin meidän "treffejä" kunhan olet saanut vauvan maailmaan ja oot saanut rauhassa häneen tutustua (eli sun ei tartte lähteä vauvan kanssa heti synnäriltä meille ;) ). Olisi kyllä ihan huippua nähdä! Jos oot facebookissa niin halutessasi voit laittaa nimesi mulle yv:nä ja pyydän sut kaveriksi tai mäkin voin laittaa sulle yv:tä. Mutta ei siis ole pakko! :D

ON: Maanantaina ultra, en malta odottaa!! :heart:
Näin viime yönä outoa unta ultraan liittyen: oltiin ultrassa ja kätilö kertoi että mulla on ollut masussa kutoset, mutta niistä viisi oli sitten pikku hiljaa kuollut ja vain yksi vauva oli hengissä. Se oli kova helpotus (miettikää jos tulis oikeasti kutoset!), mutta sit oli kamalaa ajatella että viisi pientä on kuollut ja lilluu mun sisällä ja yksi kasvaa siellä niiden joukossa. Heräsin unesta ihan hikisenä. Huh.

Mun vanhemmat touhottaa kamalasti vauvan tulon takia *huokaus*, mutta miehen vanhemmat ei vielä tiedä asiasta kun oltais parina viime päivänä kerrottu niille mutta ne ei oo ikinä samaan aikaan kotona ja halutaan kertoa niille samaan aikaan! :D

Viikonloppuja kaikille!

Siili & Känkkäränkkä 12+1 (JES!)
 
Lähetin siili sulle yksityisviestin! :wave: Haha mikä uni, kutoset olis kyllä melkoinen urakka. Kaksosistakin olisin varmaan aika ihmeissäni saati sitten kolmosista. Tässähän alkaa huomenna viikonloppu ja sitten onkin jo ultra! Varmaan menet sinne vähän luottavaisemmin mielin nyt, kun olet sykkeet jo kuullut? :)

Ja joo, en ole päässyt synnyttämään, vaikka eilen tuntui viimeksi siltä, että olen aivan täynnä tätä odotusta. Jalkoja särki taas eilen turvotusten takia niin, että hyvä kun pääsi kävelemään, ja kävellessä mahaan koski ja kohdunsuuta vihloi. :ashamed: Annoin tänään neuvolatädinkin kuulla sellaisen litanian valitusta, että melkein hävettää. Ja kaiken huipuksi mun verenpaineen alapaine oli kahdesti mitattuna 95! Voi jessus mitä lukemia, kun ottaa huomioon, että lähtötaso on 60 ja ollut koko raskausajan paljon alempi kuin tuo tänään mitattu. Mulla ei normaalioloissa ole melkein yläpainekaan tommosia lukemia, kun olen koko ikäni kärsinyt matalasta verenpaineesta. Ei siis ihme, että vähän on kuvottava olo ja muutenkin hassu olo. Nyt pitää sitten päivittäin mittailla paineita ja seurata tilannetta. Onneksi oli sentään pissa puhdas ja painoa oli tullut vain 100g/vko. Ja vauva muksi menemään sellaista tahtia sykkeitä kuunnellessa, että alkoi neuvolatätiäkin naurattaa. Vauva on laskeutunut ja tukevasti kiinnittynyt lähtöasemiin. :)

No, ei auta kuin yrittää juoda paljon, pitää lentosukkia ja lepäillä niin paljon kuin suinkin tekee mieli. Ja toivoa tietysti, että noi paineet näyttäis vähän paremmilta, kun ne käy mittauttamassa muualla kuin neuvolassa.

Hyviä odotuspäiviä!

Ikuisuus ja Kerttu 38+0
 
Huomenta tähänkin pinoon :) Piti tulla kertomaan keskiviikon ultrakuulumisia. Rakenneultra siis takana ja kaikki oli kuten pitikin. Vilkas pieni ihminen tuolla mahassa puuhasteli ja yritti pakoilla antureita :). Pään ja reisiluun mitta vastasi vkoa 19 ja mahan ympärys 20+5. Painoa sanoivat olevan 317 g. Ja pieni poika siellä polski :heart: .

Ultran jälkeen raskaus tuli taas konkreettisemmaksi ja nyt kun liikkeitäkin tuntuu melkein päivittäin, joskin vielä hyvin hentoisina, niin alkaa tosiaan olla sellainen olo, että uusi ihminen tuolla mahassa tosiaan on.

Mites muuten siellä etelämmässä asuvat, oletteko ajatelleet mennä vauvamessuille huhtikuun lopussa? Olen itse miettinyt, että jos vain olo on hyvä, niin voisin lähteä siellä käymään. Mies on menossa johonkin työjuttuun muistaakseni Hyvinkäälle, niin voisin samalla kyydillä mennä Helsinkiin ja messuilemaan.
 
Marta onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta! :heart: Liikkeiden tunteminen on kyllä niin ihanaa, tekee raskaudesta ihan eri tavalla konkreettisen, ja jotenkin pääsee tutustumaan lapseen lisää niiden liikkeiden kautta. Muistan varmaan loppuelämäni sen päivän, kun tunsin vauvan ensimmäiset liikkeet.

Lapsimessuille olen ajatellut mennä, seurasta en vielä tiedä.

Täällä ei ihmeitä. Parina iltana on supistanut kivuttomasti ja vähän kivuliaastikin, mutta ovat sitten loppuneet kuin seinään. Huomasin eilen, että reagoin kipuun pidättämällä hengitystä ja jännittämällä koko kroppaa ja sanoinkin miehelle, että jos hän synnytyksessä muistuttaisi mua hengittämisestä. :ashamed: Olisin ihan valmis lähtemään synnärille, mutta vauva ei taida vielä haluta ulos.
 
välillä olen käynyt kurkkimassa täälläkin (esikoishaaveissa kun olin kuumeilemassa) ja nyt heräsi mielenkiinto martan kirjoitukseen: mitkä vauvamessut ja missä? milloin? :eek: :D kovasti kiinnostais, jos on jotain mukavaa siellä ja olo ja aikataulut antavat myöden... ;)

siili hirrrrrrrmuisesti tsemppiä np-ultraan! nopeasti se sullakin eteen tuli. ja toivottavasti teillä oli onnistunut hääpäivän vuosipäivä! :heart: :heart: :D

ikuisuus olen valitellut siskolleni, kuinka tämä odottavan aika todellakin on pitkä, ja hän vaan sanoi minulle, että ei se tuossa vaiheessa edes ole, että odotapas vaan sitä viimeistä kuukautta! joten sitä siis odotellessa, taitaa tosiaan olla välillä tuskaista odottelua, vaikka voisi kuvitella, että siitä rauhasta ja omasta olostaan nauttisi vielä kun pystyy... mutta kovasti onnea synnytykseen, se voi alkaa hetkenä minä... :D :heart:

b & ipanapapana 17+0 (poks) :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä