¤Esikoishaaveista Plussanneet Vol 9¤

Sasuma voimia ja jaksamista ja pahoitteluni :hug: :hug: :hug:

Niiskuneiti onnea pojasta!

Ikuisuus hienot vaunut!!

Kaikille voimia odotukseen ja raskausoireisiin! :hug: :hug:

Mulla on kirjoittelut ollut tosi vähissä, mulla on edelleen kovia päänsärkyjä, joihin ei näytön tuijottelu oikein sovi yhtään. Mut pääasia et pienellä on kaikki hyvin!

Bubunen ja Diego 8+4
 
Heip! Mulla on ollut ihan tajutonta väsymystä taas kaikki illat ja eilen kova migreenikohtaus joka ei ole vieläkään ihan ohi. Eli en kirjoittele tän enempää, tulin vaan kertomaan että olen hengissä. ;)

ikuisuus noita vaunuja mekin ollaan ajateltu, haluttais tosin joku vähän pirteämpi väri mitä nyt on tarjolla.. Vaikka nuo ruskeat ym. ovat kyllä kivoja ja onhan ne vähän helpompihoitoisia varmaan, ei näy kaikki liat heti. Mutta kunhan pääset käyttämään vaunuja niin olis kiva jos joskus kirjoittaisit jotain kommenttia noista vaunuista, että kannattaako ostaa. :)

Siili & Känkkäränkkä 10+1
 
Siili varmasti tulen kertomaan kokemuksia sitten joskus, kun noita on päässyt tositoimissa kokeilemaan.

Ja siilille ja bubuselle jaksamista väsymyksen ja päänsäryn ja migreenin kourissa! :hug:

Täällä väsyttää myös ihan mielettömästi. Jouduin muutamana aamuna heräämään jo seitsemältä aamulla ja iltaisin en saanut unta tarpeeksi aikaisin, niin muutaman päivän tuntui kuin eläisi jossain sumussa. Viime yönä sai onneksi vähän takaisin univelkoja, mutta yöt on todella katkonaisia, kun vessassa saa ravata parin tunnin välein.

Mun ystävä oli lähettänyt mulle postissa itse kutomansa villapeitteen, johon on tehnyt vielä vuorenkin. Aivan ihana ja sopii varmasti mainiosti esimerkiksi vaunuihin lisälämmikkeeksi pakkasilmalla. Tuli melkein kyyneleet silmistä kun menin postiin katsomaan, että mikä paketti mua siellä oikein odottaa. Toinen ystävä kutoi joku aika sitten meidän vauvalle kahdet tumput, joista toiset oli vuorelliset. On kyllä niin ihania ihmisiä ympärillä ja tuntuu ihan hassulta, miten ihmiset muistaa ja tekee ja hankkii kaikkea tulokkaalle. Kai tää johtuu osin siitäkin, että olen oman kaveripiirini ensimmäinen, joka lapsen saa. :) Miehen kaveripiirissä aletaan olla viimeisiä, joilla ei jo perhettä ole.

Mun yksi todella hyvä ystävä tulee viikon kuluttua meille yökylään, hän on opiskelukaverini aiemmasta kotikaupungista. Ihanaa, että saadaan vielä vieraita ja että ihmiset jaksaa tulla tänne kylään, kun en itse enää uskalla lähteä minnekään satojen kilometrien päähän.

Täällä on melko seesteinen vaihe menossa. Vähän kaikenlaisia kolotuksia, mutta ei mitään kovin merkittävää. Olo alkaa olla erittäin malttamaton, eikä sitä helpota yhtään se, että yksi mun kaveri sai kaksi päivää sitten vauvan. Mutta odotellaan, odotellaan. Sanoin miehelle eilen, että mun näkemykseni mukaan raskauden ensimmäiset 25 viikkoa on odotusaikaa, kun aika kuluu hitaasti ja odottavan aika on niiiiin pitkä, ja viimeiset 15 viikkoa raskausaikaa, kun kaikki alkaa olla vähän hankalaa ja vaivalloista ja tukalaa. :D

Ikuisuus ja Kerttu 36+0
 
Huomenta kaikille! Uniongelmia on ollut liikkeellä, kun yöllä herää monta kertaa eikä uni meinaa enää tulla. Viime yönä sain onneksi kuitattua taas univelkoja. Kävin jo klo. 21 nukkumaan ja heräsin 6.30, kun mies lähti töihin. Pitäisi yrittää taas raahautua uimaan, mutta yhtään ei hotsita, kun ulkona on 25 astetta pakkasta. Olo on ollut viime aikoina hyvä ja yllättävän pirteä ja tänään itseasiassa voisin palkita itseni jollain, kun olen ollut viikon oksentamatta!!! Ainakin jos ei lasketa muutamaa yritystä, kun halaa pönttöä, mutta mitään ei tule ulos. Tuntuu todella hullulle, että plussasin 21.10 ja tosiaan nyt vasta toi viikko täyttyi. Jo oli aikakin :)

Noista viikoista, kun laitatte viestien perään, niin mä menen nyt sinne rakenneultraan asti sillä epävirallisella laskennalla, eli menkoista, koska siihen tosiaan itse luotan enemmän. Katsotaan parin viikon päästä, mitä ultra näyttää. Eli tänään sitten poks poks rv 17+0 :)

Mukavaa päivää kaikille!
 
Eilen alkoivat pahoinvoinnit kunnolla. Jouduin olemaan sängynpohjalla koko päivän ja heti, kun hieman helpotti, mies avasi lihapullapaketin parin-kolmen metrin päässä ja järkyttävä yökötys palasi. Yöllä vessaan herätessä kuvotti, aamulla noustessa kuvotti ja nyt olen yrittänyt pari tuntia keksiä, mitä voisin syödä. Mysli, jota yleensä syön, ei mene alas millään. Samoin käy leivän kanssa. Päädyin velliin ja hilloon, mutta nekin tökkivät. Kunpa tämä olotila ei montaa viikkoa jatkuisi, työtkin alkavat viikon päästä, mitenköhän minä siellä pärjään. :/
 
Indira tsemppiä ja voimia, ja toivottavasti ei jatku noin rajuna tuo pahoinvointi. :hug: :hug:

Marta onneksi olkoon, josko sun pahoivointi vihdoin alkaisi olla menneen talven lumia :) Toivotaan kovasti!! Aika kauan se on kestänytkin ja urheasti oot selvinnyt!
:hug:

Siilille kovasti voimia ja toivottavasti taltutit sen päänsäryn!! :hug: :heart: Koska sulla on niskapoimu -ultra, onko sulla jo aika? Meillä nyt maanantaina se ensimmäinen neuvola!

Ikuisuus ihanaa, että sun ystävät tekee kaikkea vauvalle!! Varmaan tulee hyvä ja lämmin mieli :heart: Ja kohtahan se vauva alkaa sit jo tulla maailmaan, aika on mennyt siivillä kun noita sun viikkoja katselee :) :)

Täällä alkaa olon puolesta elämä voittaa, päänsäryt talttuu ja muut jutut tuntuu niin pieniltä enää siihen verrattuna. Väsymys on kyllä kova, mutta silti välillä on vaikea saada nukuttua ja vessassa tulee käytyä viisikin kertaa yössä. Päällimmäisenä kuitenkin onnen tunne siitä, että on raskaana :heart: Eilen saatiin ystäviltä todellinen tietoisku vaunuihin ja muihin odotus- ja vauva-asioihin liittyen, kun oltiin toisen ystäväpariskunnan kanssa katsomassa ystävien (heillä ihan kohta yhteensä 4 lasta) 6 päivää sitten syntynyttä vauvaa, tulevaa kummityttöäni! Joka oli muuten aivan ihana :heart: :heart:

Bubunen ja Diego 8+6 ja huome poksuu taas!
 
Ikuisuus haleja sinnekin väsymyksen selättämiseen :hug: Teille tulee ihan pian vauva!!! :heart: Tai no, voin kuvitella että ne viimeiset viikot ei omasta mielestä mene hujauksessa kun se on tosiaan sitä varsinaista raskausaikaa. Hauskasti ja osuvasti keksitty tuo odotus- ja raskausaika! :D
Ihania kavereita sulla kun ovat väkertäneet vauvalle tumppuja ja peittoja ym. :heart:

Myös Martalle :hug: väsymykseen, toivottavasti nukkumatti on taas löytänyt sun luo! Paljon onnea oksentamattomuudesta ja taas uuden viikon poksumisesta. :heart:
Jokos sä oot niitä äitiysvaatteita päässyt johonkin ostelemaan? :)

Indira tsemppiä pahoinvoinnin kanssa! Mulla tökkii kaikki lämpimät ruoat. Vaikka ruoka maistuis hyvälle, mua alkaa parin haarukallisen jälkeen oksettaa. Välipalat maistuu sitäkin paremmin! :)

bubunen :hug: Voimia sinnekin ja toivottavasti sun päänsäryt pysyy nyt poissa! Mun migreeni meni kyllä ohi muuten, mutta vielä tänäänkin silmät on ollut valoille arat ja päätä vihloo välillä. :/ Mutta se on vaan sellaista pientä, epämiellyttävää kremppaa, ei tartte edes ottaa särkylääkettä.

Joko jännittää neuvola?! :)
Meillä on np 8.2., viikot on silloin 12+5. Nyt tiistaina on lääkäri ja torstaina meen verikokeisiin + vien pissatestin, niitä kun ei tehtykään neuvolassa niin kuin kai muualla on tapana? Ultraan meno jännittää ja odotan sitä aivan tajuttomasti. :heart: Mutta täytyy sanoa, että pieniä epävarmuuden hetkiä lukuunottamatta en ole katunut, että jätin varhaisultran väliin. On saanut Känkkäränkkä kasvaa omassa rauhassa kenenkään vakoilematta.. :heart: Tosin en vieläkään uskalla olla onnellinen paitsi ihan hetkittäin, koska en tiedä onko masussa oikeasti jotain, voihan olla vaikka tuulimunaraskaus.. Eli sinänsä varhaisultra olis ehkä ollut ihan jees. Ja pakko lisätä varmuuden vuoksi: edelleenkään en arvostele niitä jotka varhaisultraan menee.. ;)

Kiva, että saitte tietoiskun ystäviltänne. :D Saitteko hyviä vaunusuosituksia? Onnittelut kummitytöstä, jos en vielä ole onnitellut! :)

Mä olen tänään suunnitellut meidän Tukholman-reissua (helmikuun alussa mennään) ja oon löytänyt vaikka mitä vauvan- ja mammavaatteita myyviä butiikkeja. Siis vaikka lupasin etten osta vielä mitään! Mutta kun Polarn O. Pyretkin on Tukholmassa halvempaa kuin täällä ja ne vaatteet on niin ihania että voisin täyttää meidän asunnon niiden vaatteilla.. :D

Siili & Känkkäränkkä 10+3
(Känkkäränkkä on miehen keksimä nimi ja mä kovin toivon ettei se kuvasta vauvan luonnetta sitten kun hän syntyy! :D )
 
Marta puhui uimisesta, mun on tehnyt viime päivinä ihan hirveästi mieli mennä uimaan, mutta täytyy odotella torstain neuvolalääkäriä, että onko tuolla alapäässä tapahtunut jotain, mikä estäisi uimisen. Ja jaksamista uniongelmien kanssa, itse olen niin pitkäuninen, että parikin huonommin nukuttua yötä vaikuttaa jo mielialaankin ihan älyttömästi ja olo on ihan kauhea. Toivottavasti ongelma on pian katoavaa sorttia. :hug:

Indrinalle jaksamista pahoinvoinnin keskelle!

bubunen kuulostaa aivan ihanalta, että olet päässyt noin pientä vauvaa katsomaan! Mä en ole ikinä nähnyt noin pientä vauvaa muuta kuin kuvissa. Oikeastaan mulla ei ole aavistustakaan siitä, minkä kokoinen on vastasyntynyt. Kerran itse asiassa odottelin neuvolaa ja katsoin, kun jotain pientä vauvaa punnittiin siinä lastenneuvolan puolella. Mietin, että tuo vauva on varmaan ihan juuri syntynyt, kun on niin pieni. No, vauva painoi 6,5kg, että se siitä mun arviostani. :D Ja varmasti olette saaneet hyviä vinkkejä ja suosituksia ystäviltänne!

Siili sinullakin lähenee np-ultra. :) Tukholman reissu kuulostaa ihanalta, menettekö laivalla? Käväistiin lokakuussa Tukholmassa, mutta silloin en tajunnut yhtään katsoa, mistä löytyisi lastenvaate tai äitiysvaatekauppoja. Olis kyllä varmaan kannattanut.

Oltiin miehen kanssa eilen treffeillä, käytiin ulkona syömässä ja kotimatkalla haettiin leffa ja herkkuja ja vietettiin vielä leffailtaa kotona. Oli ihana pitkästä aikaa antaa aikaa ihan vaan toiselle. :heart: Tosin kaupungilta kotiin kävellessä ähisin ja puhisin, kun nilkat on taas turvoksissa kuin tukit ja pohkeita ja nilkkoja pakottaa ihan julmetusti. Jokainen askel teki kipeää ja mielessäni mietin, että saa olla viimeinen raskaus, kun olen viimeisilläni tähän aikaan vuodesta, että olisi ollut edes lämpimämpi ilma niin hitaampi matkanteko ei olisi harmittanut niin kovasti. No, tänään ei tunnu enää yhtään samalta, ja jalatkin on jo paremmat. Yö menikin huonosti nukkuessa, kun särki jalkoja niin, että unta haittasi.

Ikuisuus ja pieni 36+3
 
Siili H, multa ei ainakaan edes kysytty silloin että haluanko varhais ultraan vaan sanottiin että sillon ja sillon sitten meet siihen.. Ja onneksi menin jos nyt on niin käynyt ettei siellä enää ketään ole........ :|
 
Ikuisuus ihanalta kuulostaa tuo treffi-ilta miehen kanssa! :heart: Kohta sellaiset taitavat olla harvinaista herkkua.. ;)
:hug: :hug: jalkasärkyihin ja unettomuuteen sun muuhun. Inhottavaa!

Jeps, meillä np-ultra lähenee, jännittävää!! :) Ihana kyllä nähdä sitten vihdoin että mitä siellä masussa oikein onkaan. :heart:
Tukholmaan mennään laivalla juu, eli sellainen Päivä Tukholmassa-risteily. Mietin että vois olla kiva kesällä mennä Tukholmaan ihan vaikka viikonlopuksi, ehtis tehdä muutakin kuin kävellä Gamla Stanissa ja kiertää keskustan kaupat. Niin että jos ei lähdetä etelään niin ehkä sitten tuohon länsinaapuriin. :D

Noista vastasyntyneistä.. Mä kävin kesällä katsomassa ystävän vauvaa 1,5 päivän ikäisenä, oli aikas ihana ja niin pikkuruinen. :heart: Ja sitten työn puolesta olen nähnyt pieniä vauvoja, ihan 500 g painoisista pikkukeskosista lähtien. Ei sitä silti jotenkin osaa ajatella miten pieni vauva on kun se syntyy, aina sen pikkuruisuuden vaan unohtaa.
Keskosten kanssa usein tehdään niin, että kämmen ja jalkapohja maalataan jollain värillä/sivellään öljyllä ja painetaan sitten paperiin. Niin saadaan ikuistettua pieni kämmenen ja jalanjälki. Se on kiva idea, koska tosiaan sen vauvan pienuuden kyllä sitten joskus unohtaa.

sasuma missä sä siis silloin kävit varhaisultrassa? Varhaisultrahan on vapaaehtoinen ja tehdään yleensä yksityisellä lääkärillä, paitsi jos on jotain verenvuotoa tms. niin sit tietty yleisellä puolellakin tehdään. "Tavalliseen" raskauden seurantaan kuuluu vain np-ultra ja rakenneultra. Mutta kai se sit vaihtelee kunnittain, jotkut voi tarjota varhaisultrankin..?
:hug:

Jännitän tiistaista lääkärikäyntiä kovasti, koska siellä kuunnellaan sydänäänet. Jos ne ei jostain syystä sitten kuulukaan, niin vähänkö on huoli sydämessä sinne ultraan asti! :/ Pitäisikö viikolla 10+6 sydänäänet kuulua jo "varmasti" vai voiko olla joku syy ettei niitä löydy vaikka sikiö ihan kunnossa olisikin? En taas oikein osaa olla murehtimatta. :D
 
Siili Jyväskylässä meillä oli niin, että kuntatarjosi alkuraskauden ultran (tehtiin samoilla viikoilla kuin np-ultra, mutta niskapoimua ei mitattu ollenkaan). Se verikoekin otettiin vasta joskus rv 15 jälkeen, eli ei ennen np-ultraa niin kuin se normaali verikoe. Rakenneultraa ei tarjottu kunnan puolesta ollenkaan, joskin tämän vuoden puolelta se on tullut pakolliseksi kaikissa kunnissa. Mutta tuota varhaisultraa en ole kuullut, että sinällään kuuluisi ultraohjelmaan, tosin joissakin kunnissa neuvolantätikin ultrailee.

Ja sydänäänistä, käsittääkseni noilla viikoilla sydänäänten kuuluminen on aika yksilöllistä, eli ei välttämättä kuulu, vaikka kaikki olisikin kunnossa. Monestihan noilla viikoilla ei vielä edes yritetä kuunnella juuri siksi, ettei äiti olisi huolissaan ihan turhasta, ihmismieli kun on sellainen, että tottakai sitä huolestuu, jos ei äänet kuulu, vaikka tietäisikin, että se on ihan normaalia. Toivottavasti sinulla kuuluu!! Onko sulla siis jo eka neuvolalääkäri nyt vai joku muu lääkärikäynti?
 
ikuisuus kiitos ultratiedoista. =) Yllättävän paljon noissakin vaihtelua näköjään vaikka nythän ne tosiaan sitten yhtenäistyvät sen lakimuutoksen tms. vuoksi.

Huiii, toivotaan että sydänäänet kuuluu koska tiedän että huolestun sairaasti jos ei kuulu! Se on jo neuvolalääkärin vastaanotto (aika aikaisessa vaiheessa vissiin?) ja ainakin neuvolatäti sanoi että sydänäänet kuunnellaan. Melkein toivoisin ettei kuunnella. :ashamed: Vaikka oishan ne ihana kuulla, mutta jos ei kuulukaan niin hui!
 
Siili jos ne sydänäänet ei vielä kuulu, niin pyydä siltä lääkäriltä et ultraa alakautta (jos sillä on sellainen laite), koska silloin sydämen syke näkyy jo joka tapauksessa. Sitten sun ei tarvi murehtia siihen niskapoimu-ultraan asti, koska mä tiedän et mä ainakin murehtisin jos kävis niin. Sellainen ihmismieli helposti on :( Halaukset isot ja toivotaan hirveästi että sielät kuuluu sydämen äänet, niin sit ei tarvi miettiä eikä huolia! Varmasti kaikki on ihan hyvin. Mun kummitäti (se neuvolatäti) sanoi ainakin, et kyllä luonto on viisas ja hoitaa pois sen mikä ei ole kunnossa jo aiemmin, et en usko et olisit päässyt noin pitkälle jos kaikki ei olis kunnossa. Ja kyllä kai keskeytyneet keskenmenot on aikas harvinaisia, eli näillä "tiedoilla" sulla on varmaan Siilinen kaikki ihan kunnossa! :hug: :heart:

Ikuisuus ihanat treffit teillä!! :heart: Me koitetaan miehen kanssa myös käydä säännöllisesti "treffeillä" keskenään, pitää suhteesta huolta. Yritys on jatkaa myös vauvan syntymän jälkeen aina silloin tällöin, kunhan nyt alusta ollaan päästy eteenpäin pienen kanssa. Ja ihanahan se oli se pikkuinen vauva, pieni ja suloinen!! Oon kolmen ystävän vauvan nähnyt ja sylitellyt vielä pienempänä, ihan joku päivän tai kahden ikäisenä, ja vaikka aika paljon oon ollut pienten vauvojen kanssa tekemisissä, niin kyllä sellaisen ihan pikkupikku ihmisen kanssa on aina niin varovainen ja tuntuu et ei kai tää pieni mee rikki. Onkohan sitä ihan samanlainen olo sen omankin kanssa? Kaippa se alussa voi olla. Mut aivan ihana oli! :heart: :heart: Voimia sulle viime hetkien odotukseen! :hug:

Sasumalle vielä iso voima :hug: , jos täällä käyt!

Bubunen ja Diego 9+0 poks poks
 
Siili: Kunnallisessa neuvolassa mä kävin eikä epäilty mitään, sanottiin vaan että sillon ja sillon on vapaa aika että sopiiko se mulle että sitten lääkäri tekee varhaisultran..

Bubunen Kiitos, jotenki sitä on kuitenki niin toiveikas että se neuvola lääkäri ei vaan tienny mistään mitään/ei saanut näkyviin pikkuista ja kaikki olis loppujen lopuksi hyvin kun keskussairaalaan menen tutkimuksiin.. Ainahan sitä saa toivoa, mutta pahimpaan täytyy tässä tilanteessa kuitenkin varautua..
 
Niiskuneiti tsemppiä iskias-vaivan kanssa, mulla se on ollut kaverina jostain rv13 asti, ja edelleen vaivaa. Jäin sairaslomalle töistä jo rv 27, kun työpäivän jälkeen ei pystynyt enää kävellä eikä päässyt sohvalta ylös. Työni oli kyllä todella fyysistä, helpommassa työssä olisin varmasti pystynyt olla pidempään. Toivottavasti sinulla ei ylly ihan näin pahaksi! Mulla on vähän auttanut, kun hankin jumppapallon ja olen sen päälle istuskellut ja katsellut telkkaria.

Mä täällä odottelen siilin neuvolalääkäri kokemuksia ja sitä, että kuuluiko ne sydänäänet. :)

sasumalle valtavasti halauksia. :hug:

Täällä on arki palannut kuvioihin kun mies aloitti eilen taas kouluhommat. Olen herännyt nyt molempina aamuina puoli seitsemältä aamulla, kun miehen kello on soinut. Eilen oli neuvolassa mammatapaaminen, jossa oli lisäkseni kolme muuta odottajaa, joilla laskettuaika ensi kuussa. Juteltiin synnytyksestä ja imetyksestä ja vaihdettiin yhteystiedot, ilmeisesti olisi tarkoitus tuolla porukalla käydä kahvilla vielä ennen vauvojen syntymää ja mahdollisesti sitten keväällä jotain touhuta. Toukokuussa mennään vauvojen kanssa neuvolaan tuolla samalla porukalla juttelemaan. Oli todella mukavaa ja olisi hauska, jos noihin ihmisiin tutustuisi, kun lähimmät omat ystäväni asuvat 40km päässä.

Muuten ei mitään erityistä, olo on ihan älyttömän malttamaton ja tekisi jo mieli päästä synnyttämään. Ylihuomenna vauva onkin jo täysiaikainen. :heart:

Ikuisuus ja tyty 36+5
 
bubunen :heart: Sydänäänet kuuluivat neuvolassa loistavasti, vaikka Känkkäränkkä kyllä luikahti heti karkuun kun lääkäri ne äänet bongasi. :D Mutta sitkeästi lääkäri etsi ne useaan otteeseen että saatiin kuulla sitä jumpsutusta. :heart: Tuo jotenkin rauhoitti mieltä että voin pyytää sitten lääkäriä ultraamaan, mutta kun menin sinne niin huomasin että eipä siellä tainnut edes olla niitä ultravehkeitä, ei ainakaan siinä huoneessa. :LOL: Mutta enpä hätäillyt sydänääniä enää niin kovasti koska hoin vain mielessäni "on normaalia jos ne ei kuulu ja sit teet niin kuin bubunen ehdottaa ja pyydät sitä ultrausta alakautta". :D Niin että kiitos. :hug:

Sasuma ok, noissa ultrakäytännöissä on sitten vaan aikamoisia eroja. Täällä jännitellään sun poliklinikkauutisia, toivottavasi eivät ole huonoja. :hug:

Niiskuneidille lähtee täältä isot tsemppaukset, iskiaksen kanssa elo ei ole kivaa.

Ikuisuus Ensinnäkin ennakkoon jo onnittelut vauvan täysiaikaisuudesta! :heart: :heart:
Mulla sydänäänet kuuluivat ja olihan se aikas ihanaa. :heart:
Kiva tuollainen mammatapaaminen! Millaisia muut mammat olivat, tulitteko hyvin juttuun?
Täytyykin kysellä onko täällä tuollaisia tapaamisia. ;) Perhevalmennuksessahan tietysti tapaa sitten muita odottajia. Mulla asuu melkein kaikki ystävät Helsingissä tai Tampereella ja minä tässä välimaastossa, joten mäkin mielelläni "ottaisin" uusia ystäviä, etenkin mammamallisia. :LOL: Sori tää mun kielenkäyttö on nyt vähän outoa, en keksi sanoja.. :LOL:

Meillä poksuu tänään rv 11+0. :heart:
 
Ihanaa siili että ne sydänäänet kuului!! Se on kyllä niin ihana tunne, kun ensimmäisen kerran kuulee sen sydämen jumputtavan. :heart: Kaksi siellä tapaamisessa olevista mammoista oli samaa ikäluokkaa kuin minä ja myös ensimmäisen odottajia, ja se kolmas mamma odottaa kolmattaan. Mut mukavia olivat kaikki ja tultiin hyvin juttuun. :) Missä päin sä muuten asut (ei ole pakko vastata, jos et halua tarkemmin sanoa)?

Täällä myös odotellaan sasuman uutisia ja toivotaan, että kaikki on hyvin.

Sitten päivän loppukevennys mun toheloinneista tältä päivältä. On nyt valitettavasti suoraan kopsattuna tuolta helmikuisten pinosta, kun en jaksa uudelleen kirjoittaa:

Ette arvaa mitä mä tein juuri. :kieh: Pesin koneellisen pyykkiä 40 asteessa, ja avasin koneen luukun, että pesen ensin kylppärin lattian ja sen jälkeen vasta levitän pyykinkuivaustelineen ja laitan pyykit kuivumaan. No, tällä välin puistelin lakanat ja ajattelin pestä heti lakanapyykkiä. Mulla ei soinut mitkään hälytyskellot siinä vaiheessa, kun laitoin kaksi lakanaa koneeseen ja se kone oli aivan täynnä. Mietin vaan, että pesen sitten toisessa koneellisessa pyyhkeet ja tyynyliinat. Laitoin sitten koneen pyörimään 60 asteessa ja vasta äsken tajusin, että herranjumala siellä samalla pyörii ne kerran pestyt normaalit pyykit. Äkkiä ohjelma kiinni ja laitoin koneen tyhjentämään itsensä, sitten otin lakanat sieltä pois ja nyt kone huuhtoo ja linkoaa noita toisia pyykkejä. Toivottavasti puoli tuntia 60 asteessa ei kutistanut noita kaikkia vaatteita. Tää on jo aivan uskomatonta, pitää kohta kirjoittaa ohjeet pyykinpesusta tuohon seinälle, ettei pääse unohtumaan. :LOL: Että mikä raskausdementia?

Että sellaista. Huomenna aamulla lääkärineuvola ja mä niiiiiin toivon, että alapäässä ois tapahtunut ees jotain. Pahoin kyllä pelkään, että tilanne on ennallaan ja paikat niin supussa kun olla ja voi. Mä alan kohta keskustelemaan tän vuokralaisen kanssa, että sopimus on kohta päättymässä ja kannattais alkaa hakeutua lähtöasemiin. :kieh:
 
Ikuisuus :LOL: toi sun loppukevennys :LOL: Toivottavasti pyykit ei nyt kaikki oo pilalla!
Ja toivottavasti siellä alapäässä ois jo jotain actionia. Ootko henkisesti varautunut että menee viikolle 42 asti? ;) Mulle neuvolatäti heti alussa sanoi, että ajattele että raskaus kestää 42 viikkoa - ainakin esikoista odottaessa. Toivottavasti sä et joudu enää niin montaa viikkoa "kärvistellä"!
Kiva että tulitte hyvin muiden mammojen kanssa juttuun. =)
Mää asun Riihimäellä. :)
 

Yhteistyössä