¤Esikoishaaveista Plussanneet Vol 9¤

Kylläpä on hiljaista täällä.. :whistle:

Meillä vauva potkii ja myllertää mahassa sen minkä kerkeää ja jonkinlainen päivärytmikin tuntuu jo kehittyneen. On se aika ihanaa tuntea niitä pieniä potkuja. :heart:
Mulla ei ole nyt ollut oikeastaan minkäänlaisia oireita tai ongelmia, paitsi huono iho joka johtuu hormoneista. Eli suht tasaista ja rauhallista ja mukavaa toista raskauskolmannesta olen saanut viettää tähän asti. :)

Siili & Känkkäränkkä 23+4
 
Mä täällä vakoilen säännöllisin väliajoin kuulumisianne, mutta hiljaista tuntuu olevan. :whistle: Kai se on hyväkin, jos ei ainakaan mitään kovin suurta valittamista olossa ole.

Täällä tyttö on jo reilun 9 viikon ikäinen ja hyvin menee, on se tyttö vaan niiiiiiin ihana ja tää vauva-arki aivan ihanaa kun kevätkin on tullut ja aurinko paistaa. :heart: Tyttö jo kovasti hymyilee ja jutustelee.

Oliko teistä kukaan siellä lapsimessuilla? Me ei lopulta mentykään, aateltiin jättää ensi vuoteen, kun tyttökin on sitten sen ikänen, että ymmärtää ohjelmasta jotakin.

Nauttikaa mahoistanne, mulla on omaani jo ikävä ja alkaa uutta vauvakuumettakin puskea, vaikka vielä pitäisi pari vuotta ainakin seuraavan vauvan kanssa odotella. :D
 
täällä on tosiaan hiljasta :whistle:
minäki käyn aina kurkkimassa että josko joku olis tänne kuulumisiaan kirjotellu =)

ON: ei sen erikoisempia. Viikot senku vaan vähenee, mut hyvä niin. Oon jo aivan valmis kohta luopuun tästä mahasta :p
Huomenna on jälleen neuvola vuorossa.

Hyvää uutta viikkoa! :flower:

Niiskuneiti- ja masukki 34+4
 
ikuisuus :heart: :heart: :heart: Ihana kuulla että nautit vauvaelämästä!
Mä suunnittelin tuonne lapsimessuille menoa, mutta meillä on suurin osa tarvikkeista jo hankittu niin ajattelin sitten ettei sieltä niin kamalasti olisi saanut irti kuitenkaan. Tosin olisihan siellä ollut kiva käydä katselemassa ja fiilistelemässä. :) Pienille on kuulemma kovasti siellä puuhaa, näin kehui työkaveri. Eli ensi vuonna teillä on sitten varmasti mukavat messut!
Ja teen työtä käskettyä eli nautin mahastani! :D

Niiskuneiti- apua, ei enää montaa viikkoa! Mitä mä sitten teen kun tekään ette enää käy täällä..? Joudun ehkä tulla sinne vauvapuolelle vakoilemaan sun ja ikuisuuden kuulumisia. :)
Neuvolassa kaikki hyvin?

Tänne ei kummempaa.. Maanantaina työpäivä työmatkoineen venyi 14-tuntiseksi kiitos VR:n, oon ollut sen takia ihan poikki ja vauvakin liikkui muutaman päivän niin vähän että ehdin jo huolestua. Nyt on taas liikkunut ihan normaaliin tapaansa. Meillä on nyt muutaman viikon ajan ollut siis ihan säännöllinen rytmi, että mihin aikaan päivästä vauva on aktiivinen ja koska nukkuu. Hassua!

Hyvää vappua toivottelee
äitiyspakkausta odotteleva Siili & Känkkis 24+1
 
Siili Joo tää ketju on kyllä kuihtunu ihan kokonaan :(
tuut sit moikkaan meitä tonne vauvapuolelle ;)
neuvolassa oli kaikki hyvin. Kävin kaiken varalta maksakokeissa ku on ollu nuita kutinoita nii poissuljettiin raskausajan hepatoosi, mut sitä ei onneks ollu =)
Nyt vaan odotellaan että menis toukokuu nopsaa ja sais tän pirpanan maailmaan :)

Kivaa vappua kaikille! =)

Niiskuneiti- ja masukki 35+2 :heart:
 
Niiskuneiti- jeps, on kyllä kovin kuihtunut ketju.. jossain välissä tuntui että tää ois vähän virkistynyt, mutta se ei ollut kovin pitkäikäinen virkeäminen..
hyvä ettei ollut raskausajan hepatoosia. onko sulla ollut kuinka paljon kutinaa ja koko kropassako? mulla on tänään kutissut ihan hirveästi maha, mutta se taitaa johtua ihan vaan tuosta nahan venymisestä..

Uskon, että tahtoisit jo masukin maailmaan. Mä just tänään mietin, että olis kuitenkin kiva mennä 4D-ultraan, vaikken siihen aikonutkaan, kun olisi kiva nähdä vauva ennen elo- (tai syys)kuuta. etenkin kun ei hän suostunut paljastamaan edes kasvojaan siinä rakenneultrassa. mutta ehkä maltan odottaa synnytykseen asti, ehtiihän sitä sittenkin tutustua tulokkaaseen. :)

Viikonlopun jatkoja! :)

Siili & Känkkis 24+3
 
Siili Joo musta kans tuntu että tää ketju jossain vaiheessa virkisty, mut ei sitä iloa kauaa kestänyt.
Mä olisin kans halunnu mennä 4D-ultraan, mut eipä ollu oikein varaa niin nyt sit odotellaan jännityksellä millaiselta meidän uus tulokas näyttää. Kovasti oon yrittäny miettiä miltä hän vois näyttää ;)
Mulla nuita kutinoita on enimmäkseen ollu jalkapohjissa ja kämmenissä, muuallaki aina välistä mut ne johtuu turvotuksista. Tosiaan tuo mahan kutina johtuu siitä ku iho venyy, mulla kans kutisee mahaa joskus ja nyt on alkanu kutisee noita pieniä raskausarpia mitkä mulla on kyljissä.

Tänään on tasan kuukausi laskettuun aikaan :eek: :heart:

Niiskuneiti- ja masukki 35+4
 
Moikka =)

Mä kävin tänään neuvolassa.
Kaikki oli hyvin. Neuvolatäti vaan vähä ihmetteli (niinkö minä ite myös) miksei viime viikolla neukkalääkäri ottanu kantaa vauvan mittoihin eikä synnytystapa arvioon ja nyt ku terkka kokeili käsikopelolla vauvaa nii sen mielestä meidän jässikkä alkaa olee jo niin hyvänkokoinen että ens vkon ke ku mulla on neukkakäynti nii se laittaa mut todennäkösesti Kys:lle painoarvioon ja jos vauva on jo sen verran iso ku nyt ajatellaan nii synnytys käynnistetään :eek:
eli voipi hyvin olla että jos tää ei ala nyt tässä vkon sisällä itestään syntyy nii meille tulee sit ens vkon loppupuolella vauva :heart:

Niiskuneiti- ja masukki 37+0 POKS :heart:
 
Niiskuneiti- oih, ihanaa!! teillä voi siis olla jo ihan todella pian pieni nyytti sylissä. :heart:

mulla on neuvolalääkäri ensi viikolla, kattellaan mitä siellä selviää. mulla kun on nyt ollut aika runsaanlaisesti noita harjoitussupistuksia. melkein toivon, että joutuisin saikulle jo (mutta ei kiitos vuodelepoa!) :ashamed: tietystikään en toivo ennenaikaista synnytystä tms., mutta työt alkaa jo käydä raskaaksi tän mahan kanssa, kun hommiin kuuluu paljon kyykkimistä, kumartelua ja kurottelua. lisäksi väsymys on kamala, töihin lähtö tuntuu päivä päivältä raskaammalta. oon kuitenkin niin "kiltti", että en osaa pyytää sairaslomaa siksi etten enää jaksa, se tuntuis jotenkin väärältä. eri asia, jos mut "pakotetaan" saikulle. :) onneksi nyt sentään tuli lämmin, ei tartte enää palella bussipysäkillä!

ihanaa viikonloppua!
Siili & Känkkis 26+2
 
Niin saa nyt nähdä mitä sanovat mulle siellä Kys:llä ku ovat kuulemma tiukentaneet käynnistysohjeita ja jos vauvalla ja äidillä on kaikki hyvin nii eivät ala käynnistään, mut mä kyllä kovasti toivon että jos tää meidän kamu on jo reilusti yli kolmikilonen nii alkais nyt tässä ite syntyy tai sit käynnistäisivät. Alan oleen aika loppu tän raskauden kans.
Helteet ja loppuraskaus ei oo hyvä yhdistelmä :eek:

Mut keskiviikkona tuun sit kertoon miten kävi =)

Niiskuneiti- ja masukki 37+5
 
Mä kävin tänään eka neuvolassa terkkarin luona. Kaikki oli ihan hyvin, ainoastaan rr alapaine oli hieman koholla. No sit viime viikolla oli puhetta siitä vauvan painoarviosta ja se sit käsikopelolla koitti ja tilanne ei enää näyttänytkään samalta ku viime vkolla.
Vauva on laskeutunut ja pää kiinnittynyt joten ei tunnu enää aivan mahottomalta jässikältä, vaikka melko kookas kaveri on kuitenki tulossa.
No terkka kuitenki laitto minut käymään neukkalääkärin luona ja sinne sain sit ajan iltapäiväksi, sieltä tässä kotiuduin ja tilanne on nyt se että kanavaa on jäljellä 1cm ja paikat on pehmentyneet, vauvan pää tuntuu tosi alhaalla.
Lääkäri kuitenki laitto lähetteen Kys:lle painoarvioon, sinne tulee aika ens vkoksi, mut sano etten todennäkösesti ehi sinne asti ennen ku vauva syntyy. Sano että aivan hyvin voi alkaa syntyy tässä vuorokauden sisällä ku sisätutkimus vielä lisää kehittymistä tuolla kohdunsuulla. Polttojahan mulla tulee aika säännöllisestiki jo, välistä kovemmin ja sit taas hellemmin. Nyt vaan kuulostellaan =)
Niin ja sanovat molemmat sekä terkka että lääkäri, että tätä vauvaa ei päästetä yliaikaiseksi kokonsa takia, hyvä niin =)

Niin ja tuosta rr:stä, sain kotiin mittarin siks aikaa että on tuo lääkäriaika nii mittailin sit muutaman kerran ja sain paljo paremmat arvot ku siellä neuvolassa, eli se on sitä ns. valkotakkisyndroomaa vain =)

Niiskuneiti- ja masukki 38+0 POKS
 
huh, niiskuneiti-, sulla on siis synnytys tooooosi lähellä! mahtavaa ja jännittävää! :) kai on sairaalakassit pakattu jne.? jos nyt synnytys tässä lähipäivinä käynnistyy ja käyt sitä ennen täällä niin ei muuta ku toivottavasti kaikki menee hyvin ja synnytyksestä jää hyvät muistot! :heart:
Ja hyvä että ei päästetä yliaikaiseksi vaikkei nyt heti käynnistyisikään synnytys, onhan se fiksua käynnistellä synnytys ajoissa jos on iso vauva tulossa. Mutta toivotaan että syntyy ilman käynnistelyä. :)

Mulla oli myös neuvola & lääkäri tänään, kaikki oli hyvin. Paitsi että verenpaine oli hyvän ja korkean rajamailla ja syke huikeat 99! :eek: Mutta harjoitussuppareista huolimatta kohdunkaulan tilanne oli hyvä, mikä oli tietysti tosi helpottavaa. Mä en haluaisi ihan vielä synnyttää. :D Sain viikon sairasloman väsymyksen & harjoitussupistusten takia, nyt sitten vaan rentoudun ja nukun. Ihanaa! :heart: Sitten ois enää pari viikkoa töitä ennen lomaa.

Siili & Känkkis 27+0 poks poks :)
 
Heips! On tämä pino tainnut olla Siilin ja Niiskuneidin kaksinpuhelua jo jonkun aikaa :).

Niiskuneidille tsemppiä viimeisiin hetkiin. Toivottavasti vauva päättää syntyä ihan ajoissa itsekseen.

Siilikin oot jo ihan huiman pitkällä!! Vastahan säkin plussasit! Hyvä, että saat levätä ja kerätä voimia viimeiseen työrutistukseen. Olin itse neljä vkoa saikulla unettomuuden vuoksi pari kk sitten ja tuli kyllä todella tarpeeseen. Olin aivan rättipoikki. Toivottavasti ilmat jatkuu sun saikkuviikon yhtä hyvinä kuin tähänkin asti.

Omassa navassa on alkanut myös olla suppareita ja kipeitä menkkajuilintoja ja toivon, että ne alkaa pehmittää paikkoja. Muutaman vkon päästä voisi syntyä ihan hyvin. 31.5 on synnytystapa-arvio ja odotan tosi kovasti painoarvion kuulemista. Muuten on vointi ollut ihan kohtalainen. Tosin liitoskivut on olleet tosi kovat useamman viikon ja liikkuminen on välillä tosi vaikeaa ja kipeää. Rautaa pitää syödä ekstraa vaikka hemppa onkin ihan ok, mutta levottomat jalat vaivaa ja tekee nukkumisen mahdottomaksi jos en syö sitä ja magnesiumia. Siinäpä ne pahimmat taitaa ollakin, joten aika helpolla olen selvinnyt. Turvotuksetkin on pysyneet poissa helteistä huolimatta. Ja mikä parasta...tänään alkoi äitiysloma!! Olen niiin onnellinen :)

Mukavaa päivää molemmille!

Marta& myyrä 35+0 poks poks!

 
mä tulin tänne vähän kattelemaan että mitä keskustellaan, koska mä olen tällä viikolla saanut jo pari haamua raskaustesteihin! :heart:

Mutta katsellaan, josko pääsisin tuolta odotuspuolelta teidän seuraan pian ;)
 
Kiitos tsempeistä Siili ja marta =)

neulanen varovaiset onnittelut täältäkin :flower: :heart:

molempien synnärikassit on pakattu ja nyt vaan odotellaan.
Polttoja ja suppareita tulee enemmän ja vähemmän, jospa ne sais jtn aikaanki =)


Niiskuneiti- ja masukki 38+4
 
Marta :wave: Kiva kuulla sustakin! Olenkin ihmetellyt mihin katosit. ;) Onnea äitiysloman alkamisesta, nauti! :heart: Kiva että olet päässyt suht vähillä vaivoilla noin pitkälle - tosin tuo unettomuus ei kuulosta kovin kivalta! :eek: Oikein paljon tsemppiä viimeisiin odotusviikkoihin. :heart:

Niiskuneiti- huiii, mua jännitää sun puolesta! :D :heart:

Neulanen toisessa pinossa jo onnittelinkin, mutta onnea vielä uudelleen! :LOL: Ja tervetuloa tännekin pinoon! Täällä on toooosi hiljaista, mutta ois kiva saada tää pino pidettyä hengissä.

Omaan napaan ei erikoista. Oon nukkunut ja rentoutunut, ihanaa. :) Nyt vaan äitiyspakkausta odotellessa..

Siili & Känkkäränkkä 27+4 :heart:
 
Niiskuneiti ja Marta ihan loppusuoralla, kovasti jaksamista viimeisiin päiviin/viikkoihin mahan kanssa ja hurjasti tsemppiä synnytykseen! Tulkaahan sitten tuonne vauvapuolelle jutustelemaan vauva-arjesta! :heart:

Kaikille muillekin kaikkea hyvää odotukseen! En ehdi nyt tällä erää enempää kirjoittaa kun pitää mennä tyttöä nukuttamaan.

ikuisuus ja tyttö jo 3kk (aika menee ihan hurjaa kyytiä...)
 
Joops, se olis tänään viikko laskettuun aikaan.
Mulla on tosin loppunu jo toiveet siitä, että tää syntyis lähiaikoina. Meinaa polttelut ja supparit lopahti eilen ihan tyystiinsä. :snotty:

Mut jospa sit ens vkolla alkais viimestään tapahtua =)

Niiskuneiti- ja masukki 39+0 POKS
 
Niiskuneiti- kummallista että ne tuolla tavalla loppuivat, olin ihan varma että oot suunnilleen jo synnyttänyt kun seuraavan kerran kuulen susta! :D no, tsemppiä viimeiseen tai viimeisiin viikkoihin, eiköhän se vauva muutaman viikon sisällä kuitenkin ulos tule. :) mitkäs on tällä hetkellä fiilikset synnytystä kohtaan: jännittääkö, pelottaako vai ootatko vain innoissas sitä? :)

Täällä ei taaskaan mitään uutta. Vähän tällaista odottelua näyttää olevan tämä ajanjakso odotuksesta. :D Mutta ihan positiivista odottelua, kun en (vielä) kärsi mistään loppuraskauden kolotuksista tms. ja närästys hoituu Renniellä.

Siili & Känkkäränkkä 28+0 poks :heart:
 

Yhteistyössä