Kylläpä täällä on keskustelu hiljentynyt. Mitäs tänne kuuluu?
Meillä vauva-arki menee ihan mukavasti. Nyt ollaan tänään toista päivää tytön kanssa kahdestaan kotona, kun mies palasi töihin. Mahavaivoja on edelleen kovasti, ja välillä on sellaisia päiviä, että voimat on aivan lopussa ja melkein säikähtää sitä, miten paljon vauvan itku voi ahdistaa, mutta onneksi välillä vauva antaa nukkua hyvät yöunet ja sitten on taas uudet voimat käytössä ja kaikki tuntuu hyvältä.
Esimerkiksi eilen tyttö itki koko päivän aamusta iltaan puolen tunnin vaunulenkkiä lukuunottamatta, mutta antoi onneksi äidin nukkua yöllä. Että kyllä kaiken ihanan ja vauvan tuoksuisen arjen keskelle mahtuu myös paljon väsymystä ja voimattomuutta, mutta se lienee aivan normaalia ja sen itselleni suon. Onneksi mies auttelee paljon aina kun on kotona.
Vaateasioita oli pohdittu täällä jossakin vaiheessa. 2,5 viikon kokemuksella voisin sanoa, että kietaisubodyt on maailman paras keksintö. Meillä tyttö ei tykkää yhtään, kun tavallista bodya revitään pään yli, niin nuo kietaisubodyt on paljon kätevämpiä. Harmillista kyllä, niitä ei monestakaan kaupasta löydy, eikä meilläkään ole niitä kuin muutamia. Olen näin talvella havainnut lyhythihaiset bodyt aika tarpeettomiksi, mutta kevättä kohti mentäessä tämä mielipide varmasti muuttuu.
Tyttö oli syntyessään 47cm ja tänään neuvolassa 49,8cm, ja 50cm vaatteissa vielä mennään. 56 senttiset vaatteet pyörii tytön päällä, eli pienelle vauvalle 50cm vaatteet on kyllä tosi hyviä. Eivät nuo varmaan enää montaa viikkoa mene, mutta tällekin ajalle koen nuo hyödyllisiksi, ja kiireesti syntymän jälkeen käytiinkin ostamassa vähän pienempiä vaatteita. Minä kun olin ajatellut, että 56cm vaatteetkin näyttää niin pieniltä, että mahtuukohan vauva niihinkään.
Tyttö on kasvanut oikein hyvin ja painoa kertynyt jo puoli kiloa lisää syntymäpainoon. :heart: Tyttö on jäntevä kuin mikä ja kannattelee päätään hienosti ja mahalla ollessaan jo nosteleekin päätä. Vielä kun voisi ottaa nuo mahavaivat tytöltä pois, sydäntä särkee katsoa tytön kiemurtelua mahavaivojen kourissa.
Kaikkea hyvää teille jokaiselle odotukseen!
Ikuisuus ja tyttö 2,5 viikkoa