""*~Esikoishaaveista Plussanneet 7~*""

nibbler: tuossa on kyllä ideaa! Kestokeskiviikko... :D

Äh, koiralla alko juoksu. Ja eikös ensimmäiset tipat menny suoraan olkkarin matolle... Huoh...

Lähettelen suppareita... kipeitä sellaisia... niitä haluaville...

BB: toivottavasti ei oo raskausmyrkytystä ja vielä suuremmin toivotaan, että toukka lähtee syntymään itse, niin ei tarvii käynnistellä... Lähettelen siulle paljon tsempityksiä!

Ainiin, mie keksin, että seuraavan lapsen kohdalla mies saa toimia miun sijaisodottajana. :D Mie vaan lahjotan miun kohdun sille sitten jossain vaiheessa... :saint:
 
Täällähän on hiljasta..Lähin sitte rippijuhliin, ei onneks oltu ku tunti..mutta siinä oli ihan riitävästi. tuli exäkin nähtyy mutta onneks ei tarvinnu jutella mitää sen kaa ku porukkaa oli talo täynnä. Meikkasin kyl huolella ennen menoa :LOL:
Kaamee väsymys..mies lähti yöks töihin ja taijan ite kömpii kohta peiton alle..tänää aamul mummo soitti, vastasin ja mummo " ahaa..et oo lähteny synnyttää ku vastasit..supisteleeko, mikä on olo? " :headwall: :kieh: prkl! Kaveri laitto viestii.."joko oot synnyttää?" aah.. |O oon tätä menoo kalju ku revin hiukset päästä noitten kyselijöiden takii!
 
tyty, meidän mummon eka kysymys mulle eilen oli, et "nispisteleekö?" Joo kauheesti nipistää en varmaan muuten olis 250km päähän uskaltanut lähtee enää. Olin varmaan aika tyly ilmestys kun heti tuon kysymyksen perään alko hokee, et "joo, joo, joo, älä, älä hermostu" |O Melkein kävi toista sääliks..

Tänään on ollut kieltämättä sellanen olo, et oliko sittenkään viisasta tulla tänne..
Alaselän jomotukset on aika karseita, mut mikään ei voita tuota painetta mikä alhaalla on. :x Nooh, maanantaina takas :wave:
 
Olipas levoton yö.. :snotty: klo.12-05 valvotti tunnin välein..sitte ku mies tuli siin 4 jälkee kotia ni söin leipäpalasen ja nukahin..tuntuu et kylet on pirun kipeenä selässä..ei oo enää hyvä nukkuu mitenkää :/

Nii ja tänää poksuu..onpa mukavaa.. :headwall: pitää ottaa kössi kuva koha mieski herää..

Tyty ja Liian hyvin pössissä viihtyvä Kitku 39+0 poks!
 
Tytylle vielä (toivottavasti mahdollisesti) viimeiset onnittelut poksuista! Miehen exät on kyllä aina yhtä ihania...

tyty ja vilma:
Teijän pitää laittaa vaikka facebookkiin (mikäli teillä sellainen on) jokin yleinen kommentti/status päivitys, jossa esitätte ärtymyksenne näihin "joko oot synnyttää" kommentteihin. Siellä jos on muutamakin sukulainen kaverina, niin kyllä se tieto leviää sitten muillekin sukulaisille, että pitää turpansa kiinni, kunhan viesti on vain siis tarpeeksi kärkäs... (Näin ainakin meidän suvussa; hyvät juorut kulkee nopeampaa kuin luotijuna :headwall: )

Jotainhan asiaa miulla oli muutakin, muttamutta... :)
 
Tyty, kyllähän tuo on laskenut! Ja jos neuvolassa on todettu että Kitku on tullut alas niin sit se on :D Tää taas näistä mahan muodoista, mulla, sulla ja BB:llä on kaikilla tyttö tulossa ja ihan erilaiset mahat! Siks en niihin uskomuksiin oikein uskokaan.

Paska homma että sullakin ollut kurja yö.. Mulla myös jee jee :p

Dsarial, ei oo tarpeeks juoruiluun taipuvaisia sukulaisia naamakirjassa, muuten oikein hyvä idea :LOL:
 
Nibbe ja BabyB mikäs sielä vointi :wave: ?
Dsarial miullakaan ei oo liiemmin sukulaisii FB:ssä kuten ei vilmallakaa.. :/ joten sikälis hankala ilmasta tunteensa..mutta kavereille se on helppo ilmottaa sen kautta =) ja varmaan laitanki ku vielä tarpeeks vitutuskäyrä nousee..
 
bb :hug:
ja nyt kovasti terveisiä pikkuiselle, että maailmaan kannattaa tulla... täällä odottaa monta palstalaista ja vauvaakin...
ja ennen kaikkea yhdet kappaleet rakauden täyttämää äitiä ja isiä.

Toivottavasti bb loppu odotus nyt menisi hyvin, eikä käynnistystä tarvitse tehdä...

kuinkas nibller voi???
 
Mä tiedän, että ei sais mennä arvailemaan mut miks mulla on sellainen olo, et BB on lähtenyt? Siis hakemaan tyttöä kotiin :D

(.) Joudun kotona seuraamaan paineita kun neuvolassa on saatu aika aika huimia lukemia syystä että mulla aina nousee paineet jos joku muu mittaa. Tähän asti kotona oon saanut loistavia lukemia ja ongelma on ollut lähinnä se, että tippuvat jopa liian alas. Tänään alapaine on ollut koko ajan 85 -> ja yläpaine tuolla 130 pintaan. Sormet turvoksissa pikkasen ja päätä särkee.. Tänään on ollut persepäivä muutenkin, et voihan johtua siitäkin. Kävi vaan mielessä, että en kai nyt sit kuitenkin saa sitä meidän sukurasitetta, eli korkeaa verenpainetta raskausaikana ja sen myötä raskausmyrkytystä.. Onneks nuo paineet ei oo tosiaankaan pahat ja kun tiistaina on neuvola+lääkäri niin uskaltaa katsella. Oon nyt yrittänyt juoda ja vetää mansikoita.. Paska.

Ei muutakuin piruja vaan seinille, sen mä ainakin osaan :headwall: |O
 
Tyty ja vilma: voi harmistus :( Meillä taitaa juurikin ne suvun pahimmat "juoruämmät" olla fb:n uhreja...

Hei nyt vasta tajusin, ettei BB:stä oo kuulunu tänään mitään. Onkohan se päässy lähtemään ilman käynnistystä? Niin ja Nibbe myös...

Kyllä miun nyt pitää kehua tuota ukkokultaa tännekin: on tänään iltapäivästä asti hommaillu meijän terassin kimpussa, sitten kävi miun kanssa saunassa ja sieltä tultua teki meille iltapalaksi pikkupizzoja ja lämpimiä voileipiä. Ja miun ei oo tarvinnu muuta kun levätä... Ihan hävettää, kun ite ei pystyny osallistumaan tuohon terassin tekoon.

Itteä kyllä alkaa huolestuttamaan tää väsymys. Tänäänkään en vaan yksinkertaisesti oo jaksanu tehä mitään, eilen nukuin 4 tunnin päiväunet ja yötkin oon nukkunu kuin pienet lapset eli todella sikeästi... No jospa tämä tästä... ehkä...
 
17.07. klo. 00:03 syntyi tyttö täsmällisenä juuri laskettuun päivään, salamoiden ja ukkosen saatelemana. Painoa 3360g ja senttejä 49.
Synnytys oli nopea 3h30min, mutta kivulias. Synnytyssaliin ehdittyäni olin jo yli 9cm auki.
Kotiuduttiin 18. päivä ja arki on lähtenyt sujumaan hyvin.
Täydellisen ihana tyttö :heart:
 
HAha kuulkaas naiset mä oon yhtenä kappaleena. :headwall: ja eipä muuten supista YHTÄÄ! on hierottu akupainantapisteet sun muut kikat yritetty mut ei |O
Olo senkun pahenee ja huomen aamulla soitan neuvolaan ja käyn mittaan paineet ja jos keskiviikkona on vedet taas vähentyny niin sit kyllä jo kaadun käynnistyksen puolelle jos mun olokaa ei parane. Tosin luule että ne sen itteki sanoo. :( Oksettaa,päätäsärkee, selkää särkee jalat jka sormet niin turvoksissa että oikeen itekki säikähdin. huimaa... Mä en vaan jaksa enää :'( Nyt oikeesti itkukin jo tulee kun ei vaan jaksa! :ashamed: Kauheen epäonnistunut ja huono äiti olo kun oma kroppa ei kestäkkää vaikka yrittää kuinka ja vaan ei jaksa. Käynnistys pelottaa,mutta ei kohta oo enää muuta vaihtoehtoa. :(

Ilmoitan tietysti teille heti kun lähtö tulee... Ja lupaan raportoida heti huomenna paineet. uus ultra muuten keskiviikkona...

Dsarial Mullahan on epäilty raskausmyrkytystä viikolta 27 lähtien. Ja se se olisin ,mutta diagnoosi on "raskauden aikainen verenpainetauti" koska pissa on puhdas edelleen.

Vauvan kasvukäyrä oli muuta valahtanu alaspäi reilusti ja tosiaa vettä vuotanut pois ja pieni vai 2,8kiloa ultran muikaan. Että kasvukin hidastunut... Mutta lääkärin mukaan "hyvin se siellä sinnittelee, hyvän vointinen" ja istukan virtaukset vielä hyvät. Mutta mun olo paska suoraan sanottuna. :( Sanoin vaan lääkärille että olo on mulls hyvä. Nyt se ei sitte enää ookkaa... :(
 
Dsarial, ihana mies sulla :heart: Ota vaan kaikki hemmottelu vastaan! :)

Terpalle lämpimät onnittelut :flower:

BB, voi sinä rakas :hug: Et oo yhtään huono äiti herran jestas!! Raskaus on iso rasitus kropalle ja joidenkin keho reagoi siihen noin. Uskon että käynnistys pelottaa, pelottaisi minuakin. Mutta sinusta ja vauvasta pidetään nyt hyvää huolta ja kaikki päätökset mitä tehdään on teidän edun mukaisia. Sano huomenna reilusti neuvolassa tuntemuksistasi ja samoin sitten keskiviikon lääkärissä :hug:
 
BB voi sinua. :hug: Olosi kuulostaa tosi kurjalta. Et sinä huono äiti ole. Jokaisen keho reagoi vähän eri tavalla raskauteen.

Jennihoo Toivottavasti huono olo alkaisi jo helpottamaan

Terpalle lämpimät onnittelut :heart:

Tytylle poksuonnittelut!

Eilen ja tänään olen käynyt mustikassa. Ihan hyvin olen saanut kerättyä pakkaseen laitettavaksi. Vielä jos mies ehtisi ensi viikolla tulla mukaan, niin saataisiin vielä vähän lisää. Mustikkapiirakka on kyl hyvää, mut en ole vielä tehnyt sitä, vaan laittanut kaikki marjat pakastimeen. Selkä ja jalat pakkaa tulemaan kipeiksi tuosta metsästä kyykkimisestä. Vadelmien noukkiminen oli paljon helpompaa, kun sai noukkia selkä suorassa.

Vielä olis kolme viikkoa töitä jäljellä ennen kesälomaa. Saa nähdä miten sen jaksaa olla. Selkä on nyt kipeytynyt enemmän. Työmatkan ajaminen rasittaa myös selkää. Onneks töissä pystyy vähän valitsemaan mitä töitä minäkin päivänä tekee. Olisin kyl jo valmis jäämään lomalla. Ehtisi kotonakin jotain tehdä. Nyt ei iltaisin ehdi oikein mitään. Viime viikolla saatiin vaavin vaatteet lajiteltua koon mukaan lipaston laatikoihin. Vielä en ole alkanut niitä pesemään. Sen ehtii sitten lomalla. Perjantaina käytiin katsomassa taas vaunuja ja samalla turvakaukaloon telakkaa. Saatiin molemmista hyvä tarjous. Mut ongelmana oli vain vaunujen värin valinta. Eilen oli ratkaisu kuitenkin tehtävä, kun meille annettu tarjous ei ollut pidempään voimassa. Ollaan tyytyväisiä vaunuihin. Saatiin vielä hoitolaukku kaupan päälle ja lehmäsoittorasia.

Nasuli08+MillaPetteri 28+3
 
rusketu tyty viel vähä niin mä myyn sun Costa Ricaan Kahvipapuna. :D Oon ihan kateudesta vihreenä kun oot noin ruskee. Mä en jotenki vaan PYSTY ottaa aurinkoo tuol kuumuudes...

Jenninho: tais kärsiä pahoinvoinnista, toivottavasti loppuu,. Apteekista akupainanta rannekkeita myydään ja ovat kuulemma hyviä :)

Nasuli huij ku säki oot noin pitkällä jo! :) Onnea vaunukaupoista! :)

terpalle onnittelut! synnytyskertomuskin ois kiva kuulla. :)

Kiitos kaikki myötäeläjät. Ihana tulla tänne lukeen lohdutuksen sasnoja kun itellä olo on niin lyöty... :/ Eilen oli IHAN hirvee olo illalla ja tänään taas vatkaa kädet kun hullulla. Mutta soittelen neuvolaan kohta uusiks jahka joku sieltä vastais. En tosiaa ala oittaa tonne kahteentoista kun just ja just yöstä selvis.

Vilma Kiitos ihanista sanoista oot ihana :heart:

*muoks* ja neuvolassa käymäää sain mennä otattaa vp:t heti. onneksi
 
Terpalle onnittelut prinsessasta! :flower:

BB: Kyllä sua nyt koetellaan :hug: Mutta eihän se huonosta äitiydestä kerro, jos kroppa vaan ei pysy muutoksissa mukana. Hyvä, että sait neuvolasta jonkun kiinni, jotta saisit apua. Vaikka se käynnistys pelottaa, niin siihen loppuisi sitten nuo vaivat, kun saisit pienen syliin. Varmasti se olisi tuossa tilanteessa paras ratkaisu. Voimia! :hug:

ON: Ei mitään ihmeellistä, viikonloppu meni taas yhdessä hujauksessa. Mies oli porissa katsomassa metallicaa ja tuli eilen takaisin. Keikka oli kuulemma hyvä, mutta illalla jonot ruokakojuille ja juomapisteisiin kesti jopa 1,5 tuntia ja lopulta oli loppuneet sekä oluet että ruuat järkkäreiltä kesken. Eivät olleet sitten jaksaneet jonottaa juomiakaan, joten palasi kotiin jo ajoissa iltapäivällä. Kävin lauantaina hakemassa sen hoitopöydän ja kasattiin se. Vielä pitäisi miettiä, mihin päin huonetta se olisi paras laittaa. Masu voi hyvin, harkkasupistuksia tosin tulee vieläkin ja yöllä kun vaihtaa asentoa niin liitoskipuja silloin tällöin. Pääasiassa kaikki hyvin :)

Alley ja Vilpertti 26+6
 
täällä ollaan vielä :| ei mitään tuntemuksia paitsi armottomia menkkajomotuksia. eilen kun käytiin kävelemässä siellä täällä niin alko supistaa kipeesti mut ne sit loppu ku pääs kotisohvalle. tietenkin.

Terppa suuret onnittelut! kyllä oli tytöllä kiire et kerkee varmasti laskettuna tulemaan :hug: :flower:

babyb ei sun kuulukkaa ihan kaikkea jaksaa :hug: sitähän nää tytöt on mullekki sanonu että ei se oo paskan äidin merkki jos ei jaksa olla raskaana. siitä kait se "raskaana" sana tuleeki :)
 
Voi perhana noita BB:n paineita :'( Täällä kanssa kaikki liikenevät osat kohti taivasta on teidän puolesta :hug: Kaikki menee hyvin!!

Alley, mun kaveri oli ollut kans tuolla Metallicassa ja se puhui noista ruokajonoista myös. Se on vielä raskaana niin ei paljon naurata kun ei ruokaa saa :x

Nasuli, kiva että teille löytyi vaunut :)

(.) Voipi olla psyykkistä, mut paineet ei nyt oikein tahdo laskea. Ei mitään vaarallisia lukemia vieläkään, mut koholla. Katselen huomiseen, koska tänään on kuitenkin niin "tunnepäivä" kun lähdetään ajelemaan pohjanmaalle päin taas ja seuraavan kerran kun tänne tullaan niin on jo vauva mukana. Sitä oon sit aamun pillittänyt.. Ai herkkäkö? Ai minä? :D
 

Yhteistyössä