""*~Esikoishaaveista Plussanneet 7~*""

BB voihan piru tässä joutuu ihan shoppaamaa.. :D ei mein ukolla oo pyjamaa :eek: aina boksereissa nukkunu..hyvä et tuli puheeks toi et ois jotai vaatetta hyvä olla..no jos aamutakki kelpais..ja muuten olis t-paita ja bokserit..et jos sit menee hiihtelee käytäville ni vetäsee sen aamutakin niskaa..ukko kyl ilmotti jo et hää ei mitää uikkareit rupee laittaa, ei kuulema veteen tuu. mutta se on semmonen homma et jos MIE sinne ammeesee piru vie pääsen ees ni kyllä se ukkokin saa luvan tulla sinne jos on tarvetta hieronnalle :kieh:

Ja tosta videoinnista niin oli puhetta et jos digi kameralla otettas jotai pätkää mutta EI ALAPÄÄSTÄ :kieh: :LOL: ja sit se videopätkä pitäs viel esikatsoo koska voi olla et se ei oo lasten korville, meikän tuntien ei "perkelettä" ja "vittua" säästellä :LOL:
 
baby ei hele! kellä on ollu pokkaa?! :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: ai että... mä nauran ihan vatsa kaulassa. mitä se sitte sano ku sä menit pyytää sitä vaihtaa?

laitan sulle näitä suppareita tulemaan. :wave:

synnytysa saa nyt jäädä viedoimatta. sitte sen jälkeen ku "pahin" on ohi niin saa kuvata, mut mä en taida haluta muistaa oikeen muuta synnytyksestä ku vauvan :D
 
tyty no synnytyksessä yleensä vittua kaikesta vähiten säästellään :whistle: :whistle:


eiku ainakaan ponnistusvaiheesta ei varmaan paljoo pääse nauhalta nauttimaan ku et hirvee hikinen nainen silmät punasena pynnää hampaat irvessä ja huutaa korkeelta ja kovaa "YYYYYNNNHHHHHH phuu phuu phuu YYYYYNNNNNHHHHH phuu phuu phuu... " :LOL:
 
Mie voin lähetellä näitä suppareita niitä haluaville... Nää ei kyllä ilmeisesti oo avaavia, eikä tuhojaan tekeviä (ainakaan toivottavasti), mutta tästä penteleen puristavasta tunteesta voin mielihyvin luopua!

Täällä taas viime yö ja tämä päivä kärsitty siis supistuksista. Pieni kipu alavatsalla koko ajan on, mutta ei ne voimistu supistuksen aikaan, niin tuskin siis johtuu niistä. Puristava olo kyllä vatsalla supistuksen aikaan on... Huoh...
Niin ja tuo alavatsakipu voi hyvinkin johtua siitä, kun viime yönä kesken unien jouduin pinkaisemaan vessaan taas halailemaan pönttöä :x Ilmeisesti alavatsalihakset (niinku mitkä?) jotenkin ärsyynty siitä, kun siitä lähtien on tuo kipu tuntunu...

Mie en kyllä halua videoida synnytystäni... Ensihetket vauvan kanssa (sitten kun minut on jo koottu kasaan) ois kiva saada ikuistettua, mutta luulen, että siihen riittää ihan meijän digikamera ja sen videokuvaus...

mie en ossoo kyl nyt kommentoija mittään..............
 
BB, joo mä voin laittaa sulle tulemaan :whistle: Tänään on tosin ollut tosi rauhallinen päivä sillä saralla.. Mut mulla vaan on sellainen kutina, et nämä ei tee MITÄÄN kohdun suulle.

Vähän repesin teidän boksereille ja uikkareille :D Mä en usko et perhehuonetta saadaan kun vieriosasto on elokuun rempassa. Ja muahan ei sinne altaaseen laiteta mikäli tajuissani yhtään olen joten ei tarvetta miehen simmareille. Suihkuun haluan kyllä, mut ei altaaseen tai saan paniikin just :ashamed:

Videoinnista, mielummin ei, mut jos nyt jotain kuvaisi niin digikameran videoasetus saa riittää.

Ei muuta kuin hymyt pyllyyn tyttöset jahka synnytys koittaa ;)
 
Vilma joo oon kanssa miettiny et ei ehkä ihan soveliasta karjuu "vittuu-uu" kun lasta ponnistaa ulos :LOL: mutta miten sitä siin vaihees voi miettii et mitä karjuu ku muutenkaa ei ain tajuu et lipsauttaa ärräpäitä tai muita..pitää varmaa ukolle sanoo et koittaa pitää miun kielenkäytön kurissa..koska oon 100 varma et kiroile..eikä se varmasti oo kivan kuulosta.. :eek:
 
tyty, mä tiedän jo nyt että ihan saletisti kiroilen. Kun en kovin siveä puheinen oo muutenkaan :kieh: Nolo,nolo, nolo...

Ja mua pelottaa että jossain lääkehöyryissäni alan vääntämään jotain Kummeli juttuja kun ne on meillä miehen kans yhteinen intohimo :LOL: Ja ne kun ei tunnetusti kaikille aukea.. :kieh:
 
jo on jutut.. bokserit ja simmarit.. :D ja nibblerin kuva.. täällähän saa nauraa ihan kippurassa.. :D :D

Mitä te muut jo vaunun ostaneet olette ottaneet huomioon niitä ostaessa? Vähän vinkkejä tarvittais.. :wave:

Huomasin tässä yks ilta ku alavatsa meni sillai jännästi kovaks vaiheittain.. oli aikas jännä tunne.. muuten pien pitää iltaisin aina pienet pippalot niin että vatsa hytkyy.. :D

TB 23+0 *POKSPOKS*
 
lääkehöyryissä voi varmasti sanoo mitä sattuu, jossaki pitäs olla semmonen ketjuki missä näitä tapauksia kerrotaan :D mä luulen että vittua ja saatanaa saattaa tulla mun suusta liianki helposti. mut jos koittas välttää :D

teddy teilläki iltapippalot :) on se niin ihanaa varsinki ku alkaa näkyy selvästi mahan päältä et "jaha,tuos meni jalka.."
vaunuja ostaessa otin huomioon lähinnä ulkonäön :ashamed: tietenki sen että pysyvät kasassa ja ovat turvalliset, mut mitään ekstrahienouksia niissä ei tartte olla. että jonkulaiseen kasaan ne saa ja näyttää siltä että niissä vois vauva viihtyä se riitti :)

mun vanha luokkakaveri on menossa kohta synnyttämään, pitäskö lähtee samaa aikaa :D pyytäs samaa huoneeseen :)

 
nibbler juu on, täällä ei kyl viel näy et mikä meni missä mutta vatsa pomppii.. :D ja mieskin tuns liikkeet vatsan päältä tossa vkl.. :heart:
mie mietin sellasii neutraalin värisii vaunuja, ku toisaan emme tiedä kumpi tulossa.. Ja sit sais kyl olla säätövaraa ku meil miehen kans tota pituuseroa on.. muuten suht normi vaunut missä renkaat on hyvät.. :D
tsempit luokkakaverilles.. :) onko itselläsi mitää tuntemuksia? :)
 
Synnytyksen videoinnista:
Joo no arvaa vaan onko sensuroinnit keksitty kyllä mäki varmaan karjun naama punasena jos karjututtaa ja kiroan niin maan helkutisti jos siltä tuntuu,. :D Mutta just joku pieni pätkä ja sen äänen saa sensuroitua pois. :) Enkä kyllä aatellu että koko helkutin synnytystä kuvataa. En halua siitä mitää home videota tehdä :D

ja tyty
Mulla kans siinä tilanteessa jos mies sanoo et "en tuu" niin varmaan kiljasen että "ja kyllä muute perkule varmana tuut! Ja sillon tulkoot vaikka farkut jalassa ei kiinnosta. Että parempi ois vissii ottaa ne simmarit mukaa. :D:D

Nibbe Se kundi jäi aika hiljaseksi ja yllättävää kyllä se tuli sitten asiallisemmissa vaatteissa takasin uimaan. No pakko siinä oli mennä sanomaan. Kerran sain raahata esimerkiksi muutamaa kundia KORVASTA suihkuun kun ei ollu muuta paikkaa mistä ottaa kiinni ja ne tosiaan oli ALASTI. Soitin sitten tietysti poliisit hakemaan ne humalaiset poijaat pois uimasta. :D Siinä vaiheessa se on vaan työtä. :)

Teddy Meillä vaunujen ostossa ajateltiin ainoastaan sitä että miten minä superpikkusena 162 senttisenä ja (ennen raskautta) 50 kilosena jaksan raahata rattaita ja vauvaa yksin bussissa jos apua ei saa, JA näin ollen halusin kevyet cityrattaat. :)

vilma ne sun supistukset tosiaa tais tarttua mua supisti meinaa tänää EKAA KERTAA!! Joo ei ollukkaa niin kivaa ja kyllä ärräpäitä lensi ja inisin eteisessä "Ai jumankauta ku tekee kipeetä!"

Hei kuulin yhden hauska jutun mitä tapahtui kaupassa kun miehen serkku oli siellä ollu: Hän oli meinaan ollu kaupan kassajonossa ja äiti oli siinä ladellu tavaroita tiskiin ja yhtäkkiä sellainen 3v. lapsi oli kovaan ääneen päästäny äidillensä: "Äiti miksi isin pippeli oli eilen sun suussa?" Ja ihan vilpittömin silmin. Oli kuulemma kassajonossa melkonen tirskunta kun selvästi kaikki sen oli kuullut. Äiti oli mennyt ihan punaiseksi kun tomaatti ja napannu lasta kädestä ja lähteny sitten taluttaan ulos lasta. Oli kuulemma jääny ostokset liukuhihnalle. :D

Meinasin housuun pissata kun kuulin tosta :D Tuli vaan mieleen että mitä siinä itte ois tehny? En ois todiaankaa kehdannut pokkana maksaa nitä ostoksia ja olla ku ei mitää oiskaa. :D
 
BB, eli siis mun rauhallinen ilta kostautui sulle :D Mä oon huomannut, että vaikka supistukset ei mullakaan läheskään aina varsinaisesti satu, niin ne on ihan pirun epämukavia. Se kiristys alavatsalla ja selässä on ihan jostain helvetin esikartanoista.. Voin vaan kuvitella mitä se on kun laitetaan siihen tuplaten voimaa..

TB, meillä valittiin vaunut ihan käyttömukavuuden perusteella. Näppärimmät ja pienimpään tilaan mahtuvat, sekä kevyimmät Emmaljungat valittiin :) Ostettiin käytettyinä ne niin ulkonäöllisiin seikkoihin ei voitu vaikuttaa, mut mä tykkään niistä silti tosi paljon.
 
BB eikä! :LOL: :LOL: :LOL: nyt mä tiiän mitä työtä mä alan tekemään kunhan vauva on tarpeks iso: jos en allasvahdiks pääse niin sitte kaupan kassalle :D

Teddy on täällä supistellu pariin otteeseen jo aamusta mut ei mitään kummempaa :) tämmöset http://www.prylar.fi/ad/14554/ vaunut oli kaverilla, sillä ja sen miehellä on tosi iso pituusero, mut noissa se ei kuulema haitannu :)

ne on muuten sen vaunut ja se osaa suomea jos kiinnostuit ;)
 
Noniii..henkisesti kerätty voimia synnytystapa arvion jälkee..

Ja siis ei todellakaan mikään kiva kokemus..ei ainakaan meikälle :/ Vauva oli edelleen tyttö :heart: ei ollu kasvanu palleja sitte viime kerran :D painoaki oli 2900g--> syntymä painoarviota ei saatu, mut n.200g lisää painoo/per viikko. Eli ei mitää jättiläistä oo tulossa..lapsivettä normisti ja lapsi jo laskeutunu. Mutta eipä ollu miu paikat ylläri ylläri yhtään auki |O "kohdunkaula pehmenny ja jälellä VIELÄ 2cm" et ei täällä ainakaa synnytys oo lähellä :ashamed: joudun tätä pössii pitää pirun pitkää viel..ja voi elämä miten pahalta se sisätutkimus tuntu :( verta tullu nyt koko aamu sen jälkee..ja mikä pahinta ne kokeili häntäluun jouston PERSEREIJÄN KAUTTA :eek: voi vittu! Hyvin jousti :LOL: mutta voihan perse sanon minä :kieh: siis niin inhottavaa jo yököttävää et :x oon kärtynny miehelle koko aamun et tämäkin vielä, eikö riitä et pi***a ronkitaa ni vielä perseen puolelle mennää!

Oli nopee käynti..ja ei kyllä huvita ihan äkkiä mennä takas.. :attn:
ps: eli siis iha normi synnytys tiedos..vauva rt-tarjonnas ja paikat antaa myöten alatiesynnytykselle.
 
TB meilä ostettiin uutena brion happy 2009 yhdistelmävaunut =) hinta/laatu suhde kunnossa..tai siis se oli semmoi tarjous paketti ni kahottii et se oli hyvä ja ostettiin poijes http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2223 meil on harmaa vaunu osa ja murrettu oranssi se ratasosa. Eli noissa on kaksi koppaa eriksee..klikstaan vaa kiinni.
BB noi lasten letkautukset on hyvii.. :D miulla ei oo onneks sattunu noin pahaa pikkusiskoni kaa mutta nauraa sai sillonki.Eli oltii sotilas tyyppisis häissä ( sulho töissä armeijassa ) ja koko hääseurue kuhis solttupukusii miehii..noh miulla oli ihanan pitkä blondi pidennys sillon, oisko ollu persiisi asti tukka ja tosi aidon näkönen. Vihdoin illalla pääsin juttelee solttujen kaa ja yks söpö kehu et miten kiva tukka miulla on. Siihen miun 6v pikkusisko tokas " Siskolla on tekotukka" :LOL: olin ihan punanen..ja nolona..noh, solttu poikiahan vaan nauratti..sanoin et mitäs sitä oottaa omien hiusten kasvuu ku voi saada heti..mutta enpä jääny enää rupattelee :D

Suppareita ei tääl paljoo oo nyt näkyny..jos ei lasketa tän aamusen kammo tutkimuksen jälkee tulleita..o_O
 
Tyty: Aika inhottavan kuulonen tuo synnyntystapa arvio, en kyllä halua että kukaan tutkii multa yhtään mitään perseen kautta. Puistattaa ajatuskin... :/ Mutta hyvä että sait kuitenkin hyviä kuulumisia, vcaikka tutkimustapa oli mitä kamalin.

BB: Täällä naurettiin myös kippurassa tuolle 3v.n kysymykselle.

TB: Me käytiin ensin parissa liikkeessä kattelemassa eri vaihtoehtoja ja siellä kertoivat niistä ominaisuuksista. Sitten päädyttiin ostamaan emmaljungat, mutta kun ne on niin kalliit uutena ni etsittiin käytettyjä ja löydettiinkin hyvät. Meillä myös väri on sellainen molemmille sopiva, kun ei 100% varmuutta sukupuolesta kuitenkaan ole. Ne itselle tärkeät ominaisuudet selviää sitten liikkeessä, missä luetellaan kaikki. Meillä ratkaisi keveys (helppo työntää ) , isot renkaat (menee talvellakin loskassa/lumessa, tämä kun ei ole ensimmäisenä aurauslistalla), riittävästi tilaa vaunuissa, alumiininen tavarakori, ja ensimmäisenä ehtona oli yhdistelmät, että yhdet menevät niin pitkään kuin mahdollista.

Alley ja Vilpertti 25+0
 
tyty no johan oli tutkimus.. en miekään kyl haluis tuollaista kokea.. :/ mut pääasia et kaikki hyvin.. :)
BB no johan oli kysymys.. :D

Kiitos kaikille vastauksista vaunuihin liittyen.. :) tällasii ollaan mietitty, mut paikan päälle pitäs päästä kokeilee.. :D
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=725&valikoimaid=1
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=129&valikoimaid=1

väriksi joku molemmille sopiva.. :) ja toki kevyet työntää, ku koiruudenkin kanssa pitää lenkille mennä.. :)

turvakaukaloksi
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=97&valikoimaid=6
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=860&valikoimaid=6
tai sit britax baby safe plus turvakaukalo tai brion primo turvakaukalo.. tiedä nyt sitten näistä.. pitää vielä miettiä... |O

TB 23+1
 
TB: mie just paikallisessa prismassa vertailin noita Gracon ja Maxicosin turvakaukaloita ja en kyllä pysty suosittelemaan tuota Gracon kaukaloa. Miusta oli jotenkin niin halpamuovisen ja heppoisen oloinen... Varsinkin kun tuo MaxiCosi oli siinä vierellä. MaxiCosissa oli siellä alla sellaiset rautatangot, tuossa Gracossa en ainakaan huomannu... Ja miten mie en tuota Gracon istuinta löytäny tuolta Autoliiton testistä? :O

Meillä on turvakaukalo vaihtoehtoina tällä hetkellä tuo MaxiCosi ja Britaxin babysafe plus. Tänään käydään Vauvantarvikkeesta (vai mikähän sen nimi nyt oli?) kattomassa tuota Britaxin kaukaloa, kun sitä ei oo vielä tarkemmin saatu tutkia. Mie oon tuon Britaxin kannalla enemmän, mutta en vaan oo varma mahtuuko se meijän autoon ja hintakin on siinä suolaisempi...

Mie haluaisin sellaiset matkarattaat, joihin sais tuon kaukalon kiinnitettyä. Onko kukaan muu meinannu matkarattaita hankkia? jos on, niin millaisia?
 
Maxi cosin ja Gracon kaukaloista:
Kannattaa käydä ensinnäkin tuolla; http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/ siellä on arvosteltu kaikki kaukalot.
JA sitten Gracon kaukalosta että se painaa aivan pirusti verrattuna tohon maxicosiin mikä on markkinoiden kevyin kaukalo. Meillä siis maxi cosi :)

Tyty No johan on markkinat! Mun persuksiin ei tosiaankaan kyllä aleta huomenna tunkeen MITÄÄ! :O Mulla silloin se arvio... Syntymäpainosta tiedänkin sen verta jo kun noiden kaikkien komplikaatioiden yms kanssa käydää ultras vähä useemmin että nippanappa 3 kiloinen kuulemma kun vauva kasvaa vaan just ja just 100g viikossa meillä kuulemma...Ehkä se tosta nyt ois alkanu kerää painoa kovempaaki vauhtia. :)

Nibbe Joo suosittelen ko. ammatteja! Niissä ei oo koskaan tylsää :D

Vilma Juu no ei se supistuskaa ollu niin suorannaisesti äärettömän tuskanen tai mittää mutta niin ikävältä ja epämukavalta se tuntu että kyllä alko kiroominen :D

Mä ammun noi työmiehet!! Toisaalta ei oo niiden vika,mutta mä kiukuttelen niille mielessäni silti. nukuttu taas ruhtinaallisesti ja yöllä herätty vessaan sata kertaa. Tää lähteeki tästä kohta anoppilaan syömää :):)

beebee& Kirppu-toukka-neiti 36+5 (koht ollaa täysiaikaisia :) )
 
Moikka!
pikaiseen ilmoitan että ne sitten tosiaan oli niitä oikeita supistuksia, poika syntyi 12.7 klo. 01.17, pituutta 50 cm, painoa 3420g ja pipo 36 cm. oli aika nopea lähetys kirjauduttiin sairaalaan pikkasen ennen ilta yhtätoista ja poika olikin sitten maailmassa alle 3 tunnin. jäi sitten saamatta kaikki puudutukset |O mutta nyt siis kotona, voimme hyvin ja poika on aivan täydellinen. palailen paremmalla ajalla.


iki- onnellinen toivova, isä ja pieni hurmurimme
 

Yhteistyössä