Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

atl:lle ja koko perheelle tuplasti onnea ihanista pienistä nyyteistä! :heart:

Täällä on tunnettu hetki sitten näin äitienpäivän kunniaksi sohvalla köllötellessä kädelle ensiliikkeet masun päältä. :heart: isikin kerkesi tulla kokeilemaan ja oli kyllä yhtä hymyä kun tunsi. Voi tätä onnenmäärää, on niin hurjaa ajatella että tuolla tosiaan on joku. Äidin ja isin pieni rakas. :heart:

Muuten ollutkin vähän aamusta asti semmonen olo, että vois ihan pienen pienesti kiukutella ja vaikka itkeä tirauttaa. :D

Chiba & My 17+5 :heart:

Viimeksi muokattu:
Ohhoh. Huomenta naikkoset.

Ystävän häät on siis takana ja toiset edessä. Voi pyhä lehmä, miten mää jaksan :O :)
Lauantaina olis taaas polttarit.. Olin eilen häitten jälkeen niiiiin kipee, edelleen kyl nivuset ja selkä sattuu. : / Saa nähä miten jaksaa lauantaina.. Aamulla aikanen herätys kuitenki, nini..

Rahaa menee niin helvetisti tämmösiinki asioihin o_O : / nyt just ko haluais SÄÄSTÄÄ. Kaikki mitä tulee, ni säästöön, mut ei..

Eipä kai tässä muuta, kun ihanaa alkavaa viikkoa.

Emby^ ja nökö 35+0 :heart:

POKS rv 31+1

Neuvolakuulumisia:
Pissa: puhdas
Verenpaineet: 122/73
Paino: +100g/viikko JEEEE!! :)
sf-mitta: 26
Hg: 128 Jee, noussut! Viimeksi 123
Tarjonta: Viisto?
Sykkeet: 130-140
Liikkeet: ++
Eli parasta oli paino, jota tosiaan silloin edellisellä kerralla oli tullut vähän liikaa niin nyt olen sitten saanut tasotettua Mutta 12 kg on siis nyt tullut. Ja että hemoglobiini oli myös noussut, nyt kuulemma riittää että syön sen yhden rautatabun päivässä jotta saadaan tuo taso ylläpidettyä.

Katkarapu oli aivan piilossa masussa kun sitä yritettiin tunnustella että miten päin on. Itse, samoin kun neuvolatätikin veikkaili, että on vielä sivuttain, siksi sf-mittakin on niin matala, koska jos vauva nousisi perä tai raivotarjontaan niin sf-mittakin nousisi.

On kyllä tuo meidän poika sellanen että sitten kun yritetään tutkia niin ollaan ihan hiljaa ja piilossa, ettei varmasti täti löydä :D

Muuten mulla ei kyllä mitään vaivoja erityisesti ole, lonkat nyt särkee välillä yöllä + jatkuva vessassa käynti, niin että unet jää liian vähäisiksi. Onneksi tämä viikko on lomaa!!

Viimeksi muokattu:
Ihan eka, Isosti Onnea Atl!! :heart:

Moi naiset pitkästä aikaa.. Meinaa olla vähä iso Väsy tällä mammalla nii on aikalailla kirjottelu jäänu. Mutta palstan hiljasuudesta päätellä sitä on vissii liikkeellä, tai sitte kaikki puuhastelee nii pihalla.!? :D

EmBy Polttarit ja häät on kyllä tyyristä hommaa, ihan vaa vieraillekki.. Just viime viikolla ostin puvun sinne häihin missä mä oon kaasona. Meinas iskee Pieni ressi sen löytämisen kans.. Löysin kuitenki Haloselta sellasen "normipuvun" (ei siis mamma) joka meni oikeen ihanasti mahan kans. Ja pitkän löysin nii ei tarvii esitellä noita mun "nilkkoja"!! MuttaMutta, meni siihen sitte rahaaki.. Sitte parturiin pitäs, ottaa mökki v.lopuks sieltä juhlapaikalta, lahja, kulkemiset.. Ei jää säästöön rahaa Ei!! Ihania asioita, Mutta Niiiin Kalliita..!

Mä kävin viime viikolla tk:ssa kysymäs jos ne olis mun hb:n kattonu, ja ne laittoki labraan lähetteen. Väsyn ja voimattomuuden takia sitä kävin kyselemäs.. Ja hb oli tosiaan laskenu 112, eli rautakuuri on taas päällä. VoVoi ku nopiaa nousis, tää KestoVäsy ja Voimattomuus on ihan kauheeta. Kahdeltatoista ruuan jälkeen menin päikkäreille ja kaks tuntii olinki aiva koomas.. Viideltä olin taas aiva päikkärikuntonen.. :ashamed:

Tää on varmaa tirriäänen laskenu tai jotai, ku tämän päivän on ollu vattanalunen niin kipee.. Ei tarvii viä ankkana vaappua, mutta sellanen häjy tunne kyllä on ku kävelee.. : / Mutta, se voi enteillä vaa yhtä asiaa! ;) Pikkuunen on ottanu suunnan ulospäin, pikkuhiljaa.. :D

Keskiviikkona olis neuvola. Saas nähdä mitä ne sanoo mun painosta, joka vaan nousee nousemistaan. En tei onko tää ihan normaalia.. Ihan varppina nousua on ainaki 1500g/vko. :ashamed: Pitäis ottaa itteensä oikee kunnolla niskasta kii ja jättää herkut loppuajaks pois, turhan paljo vauvaki saa energiaa kaikesta höppöösestä! :ashamed:

Viimeksi muokattu:
Huomenta! :)

Täällä olisi taas tiistai ja se tarkoittaa poks 18+0 :heart: Seuraava etappi oliski seuraava kaks viikkonen, rakenneultraa ja puoliväliä odottaessa.

Nutty, ihana massu siellä. Jos ei tietäis kumpi sieltä on tulossa niin voisin veikata mahan perusteella tyttöä. :D Tai eikös se ole että klassinen poikamaha menee eteenpäin ja tyttö levenee sitten sivuille? :) Hyvä että kaikki oli hyvin neuvolassa.

Myy, paljon sulla on nyt viikkoja kasassa? Taidatte olla Embyn kanssa seuraavat tositoimiin pääsijät. ;)

ON: Täällä tosiaan pari viikkoa rakenneultraan, sitä tässä jännätessä ja odottaessa. Ultran jälkeen sitten varmaan alkaaki vaunujen ostamiset ja tämmöset jutut. Vaunut on kyllä valittu mutta väriä ei, liikaa vaihtoehtoja. :D
Vauvan liikkeet on alkaneet nyt parin päivän sisään tuntua enemmän ja kykenee jo tunnistamaan, että kyllä se siellä jumppaa menemään. Varsinkin iltaisin kun käy sohvalle rauhassa istuskelemaan niin tuntee kuinka tyyppi venyttelee ja välillä monottaa nahkaa johonkin suuntaan. :heart:

Mutta sitten taas olis maha kuvaa tarjolla, kaikki kuvat on otettu aamusta ettei turvotusta olis kauheasti...

PS: Mulla on ihan kauhea mieliteko Maman kananuudeleihin. Aina olen niistä tykänny mutta nyt on melkeinpä joka päivä saatava nuudeliannos, jossa on ripaus chiliä. Päivä on melkeinpä pilalla jos nuudelivarastot on tyhjentyneet. :D Saa nähdä koska tulee stoppi...

• Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja miranenn
Chiba Mahakauteus iskee.. :D miksei mulla oo ollu tollanen maha viä mitä sulla on ollu jo alussa! :)

Nuttykittyllä myös ihana masu! :)

Emby ja Pikkumyy Täällä kans tiedossa polttarit ja häät kesällä..ja pitäis varmaan joku puku häihin ostaa ja polttareihin menee myös taas kivasti rahaa! : / ja pitäis saada säästettyäkin..ei hyvältä näytä! ihanaa kun on kaverilla häät ja polttarit on aina kans kivoja, mut kyl niihin vaan valitettavasti rahaa saa meneen!

Nellielli ja pötkö 15+2

Nellielli, ja minusta on aina tuntunu että tuossa on vaan tommonen pläski ja kaikilla muilla on niin selvää vauvamahaa ettei toista! :D Mut hei, jos yhtään helpottaa niin mulla on ilmeisesti hieman eteenpäin kallistuva kohtu, joka tekee ilman raskauttakin pientä pömppistä eteen. Nyt vasta on itellä alkanu tuntumaan, että ehkä toi nyt alkaa olla jo jonkin sortin vauvamasu. :)

Kyllä vähän jänskättää että kumpaa ne ultrassa veikkaa, jos pieni on yhteistyöhaluinen vilauttelemaan. :D Tyttöolo on, mutta saa nähdä olisko siellä sitteki pieni rinssinpoikanen. Voi mie en malta odottaa että pääsee näkemään taas pienen rakkaan. Miten oikeasti voi olla jo näin rakastunut tuohon pieneen masuasukkiin? Ja rakkaus vaan kasvaa päivä päivältä. :heart:

Vaan josko sitä menis keittelemään vettä ja tekasis nuugelit näin vapaapäivän kunniaksi. :p Ja helikopteri pörrää kokoajan täällä lähistöllä... toivottavasti ei oo mikään pieni ihminen hukassa. :/

Itellä taas kirjotteleminen jääny vähemmälle, kun ei oo ollu kerrottavaa.
Tänään tuli kumminkin ensimmäisessä ultrassa käyty miehen kanssa ihmettelemässä pientä tyyppiä. Ensin toista niin nukutti, mutta sitten lähti huitelemaan. :)
Kaikki oli vauvalla ihan kunnossa ja hurjasti saatii kuvia sieltä mukaan :D Vauvan koko vastas ihan hyvin nyt meneillä olevia viikkoja.
Tällä viikolla olisi vielä tarkoitus kertoa työnantajalle, että mikä on homman nimi :)

-mirkkunen_ & tyyppi 11+3

Chiba Sulla ei todellakaan oo kyl mitään pläskiä nähnykään! :D mulla jos jollain on.. :LOL: mä en tajua miten mulla on aina tullu kaikki läski mahaan..ja kun laihduttaa niin viimeisenä se lähtee ja vaikka aikanaan ylipainosta pääsin eroon ja olin normaalipainoinen, niin kyllä se alapömppis vaan oli ja jäi..ja sen eroon pääsemisprojekti alkaa samantien kun vauva on syntynyt, kun se projekti tosiaan vähän kesken jäi vielä! :D siis nyt tosiaan tullu vähän painoa pahoinvoinnin takia ja kummasti se kaikki on taas kerran mahassa! :)

mirkkunen Onnea ultrakuulumisista! :heart:

Chiba Poika on tulossa :) Ei siitä mahan muodosta kyllä mitään nää, riippuu musta niin äidin lähtöpainosta; jos on laiha äiti niin musta sellasilla on aina terävät ja eteenpäin menevät mahat ja sitten taas tällasilla "muodokkailla" joilla on mahaa jo entuudestaan niin leviäähän se nyt vähän joka suuntaan :D

Mua on tänään niin taas ahdistanu tää läskityminen.. käsivarret, reidet ja kaksoisleuka on ihan järkyt!! Ja oottelen vaan että vauva syntyisi ja pääsisi taas vähän laihduttamaan.. unelmana olis päästä vielä hoikempaan kuntoon kuin ennen raskautta, toiv. imetyksen ja vaunulenkkien avulla :stick:

Chiba Viikkoja on nyt 34+4, puolella viikolla(ko) tuun Embyn peräs.. :D Semmonen viis ja puol viikkoo olis H-hetkeen, saa vaa nähdä koska kaveri päättää, että se Oikee H-hetki sitte on! ;) Sulla on aiva ihana masu, ei pläskin pläskiä.! Pieni vatta täynnä rakkautta! :heart:

NuttyKitty Mulla oli pari viikkoo sitte oikee Kunnon Morkkis ton painon suhteen. Tuntuu, että sitä vaa levii ja levii!! Ja tietty perseestä ja reisistä!! :stick: Koskahan sitä olis vanhois mitois... :D

Hassua ku on alannu tuleen sellanen fiilis, että kaipaa "omaa kroppaa" takasin.. En siis oo viä totaalisen kyllästyny tai mitää, mutta.. Siis tarkotan, että olis ihana kääntää kylkee ähisemättä, laittaa kengät jalkaa ilman suurempaa taiteilua ja se, että ne kengät mahtuis, ku on sitä *piip* turvotusta! Nautin silti raskaana olosta ja rakastan tota masuu, ja sitä Ihanuutta joka siä sisällä mönkii.. :heart:

• Tykkää
Reactions: NuttyKitty
Tässä ihan järkky pitkä synnytyskertomus, en oikein tiennyt mistä lyhennellä, pahoittelut!

Pikku- Eskimon syntymä 9.5.2012 klo 00.43 rv 41+2 3565g, 49cm, pipo 35cm

Maanantai aamuna 7.5. klo 8 kirjauduin taas osastolle parin kotiloma päivän jälkeen kun käynnistyksen aloittamisesta on 8 päivää. Aamupalan jälkeen lääkäri tutki tilanteen. Olin edelleen samassa eli nippa nappa sormelle auki ja kanavaa jäljellä 1,5cm. Päätti että jatketaan cytotecilla ja sanoi että nyt sitten yritetään tosissaan saada synnytys käyntiin tämän tai viimeistään huomisen aikana.

Cytotecilla ei taaskaan juuri vaikutusta ollut ja tilanne oli lounaan noin klo 14 jälkeen edelleen sama jolloin kaksi lääkäriä päätti että kokeillaan ballonkia joka asennettiinkin saman tien. Laitto eikä mikään muukaan vaihe ballongissa sattunut eikä tuntunut edes inhottavalta, ainoastaaan vessakäynnit oli hankalia kun katetri oli kiinni reidessä josta ballonkia aina kiristettiin.

Ballongin kanssa meni koko loppupäivä ja lääkäri oli luvannut että kun ballonki itsestään sitten jossain vaiheessa ulos tulee niin sitten aletaan katsoa synnytyssalipaikkaa ja tarvittaessa vauhditetaan oksitosiini tipalla. Kymmenen aikaan illalla se sitten tipahti vessakäynnin yhteydessä ja into oli valtava! Kätilö kuitenkin toppuutteli ja sanoi että yöllä ei enää aleta käynnistää kun supistuksia ei itsestään tullut että odotetaan aamuun.

Aamulla lääkäriä sai odottaa ikuisuudelta tuntuvan ajan ja kun vihdoin päästiin tutkimaan, olin kahdelle sormelle eli noin kolme senttiä auki ja kanava lähes hävinnyt ja tuntui tukkaa!!! Eli kalvot oli jo puhki ja aamupalaa syödessä tuntunut lorahdus oli ollut lapsivettä! Alettiin odottaa supistuksia mutta jos ei lounaan jälkeen ole kuulunut niin saliin ja vauhditukseen. Lounaan jälkeen kerrotaan että saliin pääsee kun ei supistuksia kuulu kuin harvakseltaan ja kivuttomia.

Noin klo 13.30 pääsemme saliin ja samantien minut pistetään oksitosiini-tippaan ja melkein välittömästi alkaa kipeitä supistuksia tulla mutta ne vain ei näy piirtyvän käyrille. Supistuksia tulee reilun tunnin ajan 3-4min välein ja lääkäri päättää laittaa vauvan päähän pinnin ja samalla supistusanturin kohtuun kun käyrille ei edelleenkää näy kunnolla mitään. Alan myös olla jo aika kipeä ja en ole vielä saanut kipulääkettä.

Heti kun anturit on paikallaan alkaa homma luistaa ja kunnon supistukset näkyvät vihdoin muillekin ja tulevat säännöllisinä 3min välein. Oksitosiinia säädellään edestakaisin, se oli hetken pois päältä vauvan sydänäänten takia mutta muuten annostusta nosteltiin tasasesti. Ensimmäisen kipulääkkeen taisin saada neljän jälkeen, oksynormia joka toimi tosi hyvin vieden pahimman kivun pois ja loput pystyin hallitsemaan hengityksellä ja tens-laitteella.

Ehkä noin seittemän aikaan kun pyysin lisää kipulääkättä kätilö tarkisti kohdunsuuntilanteen ja olin reilun 3cm auki joten he suosittelivat epiduraalin laittoa tässä vaiheessa vaikka itse oli sitä mieltä että oksynormi olisi vielä riittänyt mutta kun sen jälkeen ei pariin tuntiin pysty epiä laittamaan niin päädyttiin sitten siihen.

Anestesialääkäri saapui laittamaan epiä ja onnistuikin siinä mielestään hyvin ja laitto ei sattunut. Kuitenkin ensimmäisen annostuksen aikana kerroin että jaloista lähti tunto kokonaan ja he jäivät seuraamaan tilannetta ja kun en pystynyt kääntymään enkä liikuttamaan enää käsiäkään alkoivat huolestua. Naureskelin kun käänsivät minua että tuntuu kuin leijuisin ilmassa ja olo oli kuin höyhenellä. Anestesialääkäri vain totesi minun olevan yliherkkä puudutteelle ja lähti.

Siinä vaiheessa kun kerroin että huulet alkavat mennä tunnottomiksi ja hengitys on aika vaikeaa alkoi hoitajiin ja lääkäreihin tulla liikettä. En tiedä mitä kaikkee ehtivät tehdä, mutta tippoja ilmestyi useita lisää ja kuulin kun lääkäri sanoi että täysillä nyt se tippa, meneekö jo täysillä? Olo alkoikin helpottaa jo aika nopeasti vaikka säikähdyskin oli melkoinen.

Puudutus kuitenkin oli niin totaalinen että tämän jälkeen en tuntenut enää mitään. En ainuttakaan supistusta joita kuulemma tuli maksimi voluumilla minuutin välein tai siis väliä ei enää ollut. Pikkuhiljaa illan aikana tunto alkoi palautua käsiin ja jopa jalkoihinkin mutta hirveä tärinä jäi päälle ja vauvan sydänäänet huitelivat tosi korkealla.

Jossain vaiheessa iltaa mittasivat kuumeen ja yli 38 näytti mittari ja crp reilun 50. Aloin jo aavistella mihin tässä vielä päädytään. Klo 23 aikaan lääkäri kävi tutkimassa kohdunsuun tilanteen ja olin nihkeästi 4cm auki. Sanoi että oksitosiini täysille ja jos tunnin päästä tilanne ei ole edennyt yhtään niin sektio on järkevin vaihtoehto.

Aikaa ei kuitenkaan ollut kulunut kuin 45min kun seuraava tutkimus jo tehtiin ja ei muutosta ja leikkauspäätös tehtiin samantien. Itkun keskeltä kuulin selitettävän käytännön asioita mistä en muista taivaallistakaan, ainoastaan sen ettei mies saanut tulla mukaan. 00.15 minut lähdettiin viemään leikkuriin ja mies jäi surkean näköisenä odottamaan vauvaa.

Puolen maissa alkoi itse leikkaus ja puudutteena spinaali. Jossain vaiheessa kuulen kun lääkäri sanoo että kohtu on jo osittain veltto, ei olisi kestänyt enempää supistuksia. Leikkaus oli aika runnomista ja heiluin puolelta toiselle kun lääkärit vääntelivät vauvaa ulos. 00.43 kuuluu parkaisu ja tyttö syntyy. Pienen putsauksen jälkeen näyttävät hetken minulla vauvaa ja lähtevät sitten viemään vastasyntyneiden teholle ja isän luo.

Minua parsitaan kasaan tunnin verran ja kesken kaiken leikkaava lääkäri joutuu lähteä imukupilla auttamaan toiseen saliin vauvan ulos. Makaan pöydällä maha auki. Kun lääkäri tulee takaisin alkaa spinaalin vaikutus lakata ja yritän tästä kertoa heille. Kun sitten vihdoin saavat minut kasaan ja sanovat että nostavat jalkani nyt pödältä niin ilmeet olivat näkemisen arvoiset kun nostin jalkani itse kun puudutteen vaikutusta ei enää ollut ollenkaan. Ehkä siinä vaiheessa vasta uskoivat että puudute oli tosiaan lakannut toimimasta. Varsinaista kipua en kuitenkaan onneksi ehtinyt tuntea.

Heräämössä laittavat epiduraalia kipulääkkeeksi jolloin vasen jalka menee taas aivan tunnottomaksi enkä pysty sitä liikuttamaan. Anestesialääkäri saapuu paikalle ja toteaa että hän on pistänyt neulan aluperin liian pitkälle ja epiduraalia on tihkunut spinaalikanavaan josta johtui se kokovartalo puudutustila ja nyt myös tuo jalan puutuminen. Tämän takia olen heräämössä tuplasti vaadittavan ajan ja hermoja alkaa kiristää ja itkeskelen kun en pääse näkemään vauvaa ja miestä.

Vihdoin puoli kuuden jälkeen pääsen pois heräämöstä ja minut viedään miehen ja vauvan luo teholle. Saan tunnin verran olla vauva sylissä ja tutustua ja halia. Siitä minä jatkan osastolle ja mies lähtee nukkumaan.

Vauvan saan vierihoitoon 1,5 vrk iässä kun tulehdunarvot alkavat laskea. Itsellä vointi olisi muuten hyvä mutta spinaalipäänsärky yltyy sietämättömäksi ja veripaikka tehdään lopulta kahteen kertaan ennen äitienpäivän kotiutusta.

Kaikkiaan synnytyksestä ei jäänyt mitään kauhukuvia vaikka lähes kaikki mitä voi mennä pieleen myös meni. Olisin myös kuvitellut että sektiosta olisi ollut kipeämpi, mutta itse leikkaushaava ei juuri ole vaivannut. Vauhti ei päätä huimaa mutta hitaasti kun touhuaa pystyy jo tekemään kaikki ihan normaalisti.

Synnytksen kestoa ei oo merkitty mihinkään ja vähän vaikeaa sitä aikaa olisikin laittaa mutta lapsivesien menosta meni 17h syntymään.

viida ja pieni prinsessa 7vrk :heart:

Hui hitto viida! Sä olet reipas kun kestit ton kaiken. Mulla jo ballonkin laitto sattu niin perkeleesti! Miten kauan sä olit salissa jos spinaalin vaikutus loppui? Mä olin ehtiny olla jo osastolla useamman tunnin kun aloin tuntea jotain ja pystyin varpaita heiluttaa. Mäkin sain spinaalipäänsäryn ja sitä paikattiin kerran. Joskin mulla sen aiheutti varmaan se et vasta 6.pisto meni oikein. Supernainen oot!

• Tykkää
Reactions: viida
Kuulostaa varmaan pahemmalta kun mitä tosiasiassa oli =)

Synnytyssalissa olin 10,5h ja leikkurissa 1,5h. Veikkaan että eivät laittaneet spinaalipuudutetta kovin paljon kun oli vielä epiduraalin vaikutuskin voimassa ja sitten tuo halvaus-tila ehkä säikytti ettei senkään takia uskaltaneet laittaa paljon. Tässä vaiheessahan anestesialääkäri luulee edelleen minun olevan vain yliherkkä puudutteille. Sanoivat kyllä spinaalin yltävän leukaan asti mutta mulla kädet oli koko leikkauksen ajan ihan normaalit ja pystyin koko ajan myös heiluttamaan varpaita.

Viida, aika hurjalta kuulosti noin tekstinä luettuna mutta jos sie tuosta selvisit hengissä niin enköhän miekin sitten selviä, kun oma aika tulee. :D

NiQ, on vai? :D Kukaan nimittäin ei ole kertaakaan arvuutellu että onko tyttö- vai poikamasu... Noh, 30. päivä sen näkee (toivottavasti) kumpi siellä köllii. :)

ON: Täällä on kyllä nyt liikkeet alkaneet tuntumaan ihan kunnolla. Heti ku vähänkin istahtaa ja rauhoittuu niin alkaa hirveät myllerrykset ja potkimiset. Tuntuu kyllä hyvin vatsan päältä kun kokeilee, isikin kerkesi taas kerran tuntemaan kun potki mutta aina se sitten lähtee karkuun. :D Ehkä ujotapaus tai jotain?
Yöt on ollu nyt jotenkin vähän hankalia, kun olen enemmän vatsalla nukkuja niin ei oo kyennyt enää vatsallaan olemaan... selällään oleminenkin tuntuu kauhean inhottavalta vatsassa niin pitää sitte pyöriä kyljillään. Eikä auta yhtään kun on niin kuumakin nukkua ja pissalla täytyy ravata. On se hankalaa jo nyt tässä vaiheessa. :D Noh, onneksi on sitten hyvä syy ottaa päikkäreitä! ;)

Mut joskos sitä perjantain kunniaksi töihin...

Chiba & My 18+3 :heart:

Syysmyrsky Onnea pienelle nimensaannin johdosta. :flower:

Chiba Täällä vähän sama. Melkein aina kun vinkkaan miestä kokeilemaan ni samantien potkiminen loppuu ja vaihtaa paikkaa. Mikä lie 6. aisti. :D Täällä kyllä liikutaan paljon. Yksi ilta oli kamala mellestys päällä ni mies totesi melskausta kattelleessaan, että "No, joskus sitä vain pitää laittaa napa heilumaan". :LOL: Ihana mies. :)

viida Kiitos kertomuksesta. Aika hurjalta kuullosti, mutta onneksi kaikki meni sitten kuitenkin hyvin. :)

(.) Poksis! :)

Taiteilijatar ja Tättägluu 28+0

Hjoo-oh.

Toiset polttarit saatu alta pois. Voin kyö kertoo, et en enää ikinä suostu kaasoksi kahteen kertaan saman kesän aikana. Ja noin lyhyellä ajalla.. Sigh.
Hiukan hermot kireellä.. ja toista kaasoa vaan ylistetään ja kiitellään, kun on morsiammen sisko. Jokseeeeeeenkin tuntuu pahalle! :( : / Perkele.

Näillä fiiliksillä siis tänään..

Tiistaina se kauan odotettu synnytystapa-arvio. Jännää..

Emby^ ja nökö 35+6 :heart:

Yhteistyössä