ESIKOISESTA PITKÄÄN HAAVELLEIDEN PINO Vol.2

Huomenta!

Äkkiä-väkkiä tulin käymään ennen ku lähetään jouluostoksille, mies yritti mitata kuumetta, että pääsis sen varjolla luistamaan :LOL:

Heinu, meillä ois eessä miehellä sperma-analyysiin meno joskus tammikuun aikana ja ei tosiaan oo kovin innostunu asiasta! Oon pariin kertaan sanonu sille aika painokkaasti, että minä en voi alkaa syömään mitään hormoneja (clomeja), jos sen spermaa ei oo tutkittu ja, että usko nyt, me ei saada luomuna lasta! :D
Kyllä se on pitkin hampain menossa niihin testeihin, mut ei todellakaan mielellään ja sinne lääkärin vastaanotolle meno tulee olemaan yhtä tuskaa :D Se gyne sanoki, että nuo miehet on joskus vähän vaikeita tapauksia tällasten asioiden suhteen.
Mä luulen, että ne pelkää. Yks miesten suurimmista peloista on ihan varmasti se, ettei pysty siittämään lasta. Ja toinen se, että lääkärit jotenki tuomitsee/väheksyy sen takia.

Tulipa selitystä :D
Täällä menkka-juilinnat lisääntyneet, kestäis nyt ainaki vknloppuun, että alkaa niin tulis noin 28pv kierron pituudeksi...

muoks. voi ei, mitä kirjotusvirheitä!! Mä kyllä korjaan ne :D johtuu siitä nuo virheet, kun mun geelikynnet on vähän kasvanu niin hankala kirjottaa :D pitäs mennä huoltoon ens viikolla...
 
(.) Kp11. ovistestissä haamu (on sekin jo tyhjää parempi :D ) Lämmöt ollu nyt 2 pv normaalia alempia.. tosin olin kipeenä ja vielkin vähän.. voikohan sekoittaa? Epäsäännöllisellä kierrolla ovis voi siis tulla vähän miten sattuu, mutta voisiko tulla aikaisin? Miula nuo kierrot venyy tosi pitkiksi.. ajattelin, että ovis voi tulla myöhemmin milloin tahansa, vaikka kp 20 tai jotain.. Olis siis tosi outoa jos tulis ns. ajallaan? Pieni toivonkipinä on, että se vois tullakin 14.pv? Lämpöjen ja ehkä jopa vähän haamunkin perusteella? Yleensä mie saan puhtaita negoja ovistikkuun!

Tutkimuksista kysyneille: Miula mies sanoi että ei siinä sitten muu auta, täytyyhän sitä laatua testata jos ei vauvaa ala kuulumaan. Ei tietenkään hypi riemusta, mutta jos ja kun siihen vaiheeseen tullaan niin menee kyl testiin. Enkä mie epäile, kun oli se ottanu vauvailun puheeks siellä työterveystarkastuksessa (vai mikä se oli :D )

Ovisjuttu jännittää.. voisko osua miu kohalle..? Mie oon varma, et vauvaa ei tuu miu ovuloimattomuuden takia!!! Sillon kyl ku pillerit lopetin, niin 2:ssa kierrossa ovuloin, olen varma! Koska siihen liman määrää meinasi hukkua :LOL: Joutu turvautuun suojaukseen, kun ei tienny mitä odottaa!
 
Tutkimuksista... meillä kun ei olla vielä oltu, mutta uskon että se ei tuu oleen ton miehen puolelta ongelma koska se on niin kovasti haluamassa sitä vauvaa. Saa nähdä mitä sitten tapahtuu jos ja kun tulee ajankohtaiseksi.

ON: Täti prkle tekee tuloaan, tiputteli tuossa aamulla ja jomottaa alavatsaa niin että kiukuttaa. Tosin mä jaksan yhä haaveilla, että jos tää nyt oliskin jotain ihan muuta... höpsö kun olen. Ja sit vielä tuli ongelmia rahojen suhteen, vähän sellainen tilanne että syödäkö vai ostaako joululahjoja. Mut ainakaan mihinkään vitamiinitäydennyksiin tai edes greippimehuun ei nyt oo tässä tulevassa kierrossa varaa satsata taloudellisesti... menköön sitten, ei sieltä kuitenkaan mitään tulisi (täältä puuttuu sellainen vihainen hymiö, mä haluun sellasen!) Isäntä sit otti aamulla syliin ja sanoi että kyllä kaikki järjestyy. Kyl se on vaan aika ihana :) No, onneksi pääsen vuoden alusta töihin, niin helpottuu tää senttien venyttely.

Äitienpäivä on hyvä aikataulu munkin mielestä. Siitä lähdetään. Pois turha ressi, jooko :)
 
tervehdys.!
Heinu, kun ehdotin miehelle että mennään testeihin jos nyt ei mitään tapahdu, niin kyllä se on sinne lähdössä ihan vapaaehtoisesti. hänkin niin kovasti kuitenkin sitä lasta haluaa että on valmis tekemään sen eteen jtn että onnistuu :)

ON: tein tuossa hetki sitten uuden ovulaatio testin ja vielä siihen samaan raskaustestin kun niin kummastuttaa tuo aikainen ovulaatio. (joillakinhan ovulaatio testi näyttää raskauden??). noh, ovis testissä on samanlaiset viivat kuin eilenkin ja raskaustestissä viivanpaikka :eek: MITÄ.? en kestä noita viivanpaikkoja enää :headwall: :ashamed:


mukavaa päivää.! :wave:
 
YP hitsi miten rankkaa! Mä olisin ihan sekaisin... Ota joku testi jossa ei oo viivanpaikkaa... öh. :hug:

simpson eiks niissä "laihdutuslääkkeissä" oo joku BMI raja, minkä alle niitä ei ees kirjoteta? Ainakin oon ymmärtäny niin... Painonpudotus täälläkin haaveissa, pikkuhiljaa, pikkuhiljaa..
 
Lupu, voi kumpa löytäisin sellasen testin :D oon oikeesti niin pihalla.. viivanpaikat vielä menis (nii varmaan:D) mut sitku on nuo viivat tuossa ovistikussa.... eikai se nyt oikeesti vielä voi olla ovis.? :eek: ei oikeesti KOSKAAN oo näyttäny näin aikasin minkäänlaista viivaa tohon o-testiin. mun kroppa on kai sit vaan niin sekasin että kuvittelen kaikkea ja sit kroppa elää sen mukaan :ashamed:
 
Niin, en tiijä mutta täällä joku on väittänyt että apteekin testissä ei olis viivanpaikkaa. Tiijä hänestä sitten. Mulla ei oo niin kauheesti kokemusta noista testailuista, kun toi täti tulee aina niin pirun ajallaan, ettei ennätä jännätä yhtään.
 
testeihin menosta: meillä mies on suostunut jo ihan ajatuspohjalta testauttamaan spermansa. itse jopa otti puheeksi, että voisi samalla sitä kysyä kun menee torstaina tohtorin pakeille. :) mukavaa..toivottavasti höpsö muistaa kysyä, se kun aina unohtelee tollaset tärkeät asiat. :p

YP no jummi..en kyllä osaa yhtään neuvoa mikä avuksi. sun täytyy varmaan kokeilla useita eri testejä :p tai sitten testata muutaman päivän päästä uudelleen, että vieläkö näyttää viivanpaikkaa..

on: heräsin tänäaamuna älyttömään väänteeseen alamahassa..liekö oviskipuilua.. :eek: :eek:

muoks..herranen aika! se lääkärihän onkin tänään. :p samasta unohduksesta mies unohti mennä hammaslääkärille ja joutuu nyt maksamaan sen 31e peruuttamattomasta käynnistä :kieh: :kieh: :kieh: pääasia, että muistaa nyt mennä tonne oikealle lääkärille, senkin kun se kerran jo on unohtanut.... :kieh: :kieh: *kiehuu kiukusta* kylläpä taas verenpaine nousee kohisemalla ja eipä tunnu olo yhtään terveemmälle.
 
sinikka, niin varmaan täytyy... tiiätkö mikä on herkin apteekissa myytävä testi.? ku noi liuskat on sitä 10 ja eiks apteekissa melkeen kaikki oo jotain 25 herkkyydellä.?

VAROITUS: purkaus, voi khg<ajhrärohj<r-!!!!!! :kieh: kuulin just ihan hetki sitten että kaverin pikkuveli ja sen tyttöystävä (molemmat -91 syntyneitä) odottavat lasta..... voi jumalauta.!!!!!!!!!!!!!!! |O tää on niin väärin että kun itse yrittää ja toivoo niin ei mitään ja sit tollaset teinit tulee paksuks ihan vaan että hups..... mä en oikeesti kestä.!! :'( raivostuttaa ja itkettää niiiiiiiiiiiin paljon.! tää on niin väärin.! anteeks nyt tää purkaus......
 
YP voi v*ttu! kylläpä ottaa päähän sun puolesta! :hug: :hug: :hug:
en kyl yhtään tiedä niistä apteekissa myytävistä testeistä, käypä kysymässä sieltä niin osaavat neuvoa. kannattaa myös katsella netissä vaikka noiden ns. verkkoapteekkien sivuilla, niillä kun usein myydään samoja kuin apteekissa..
 
siis onpa kyllä omituista! mies kävi tänään lääkärissä ja oli samalla kysynyt, että missä sen sperman voi testauttaa jne, niin oli lääkäri vaan sanonut, että "nyt on niin kiire, etten jouda tästä keskustelemaan!".. WTF!? siis mies kävi asioikseen muutenkin näyttämässä pippeliään ( pieniä "teknisiä" ongelmia ;) :D ), niin sitten ei sama lääkäri voi tuommoseen asiaan vastata...aika tylyä touhua! :kieh: :kieh:
 
yöpee, mitä jos kävisit tk:ssa tekemässä raskaustestin, ei tarttis sit miettiä niitä viivanpaikkoja vaan saisit heti tiedon, mikä tilanne =) viivanpaikat kyl on ärsyttäviä...

Sinikka, just, voi vee mikä konitohtori. Mulla se käsitys, että joko väestöliitolla tai jollai muulla yksityisellä voi testauttaa sen sperman tai sit voi pyytää yliopistolliseen-keskus-aluesairaalaan lähetteen, mut niihinhän on yleensä aika ptkät jonot. Me mennään väestöliittoon testauttaan ku ei se oo ku 50e sen kela-korvauksen jälkeen.
 
Duffy pitää kysyä ens keskiviikkona gyneltä kun menen niin noista asioista tarkemmin.. :) eipä toikaan väestöliiton hinta oo kovin paha..

mikähän hiivatin hiivatti se minun mahaan on mennyt. epäilisin, että menkkakivut, jos olisi yhtään pidemmällä kierto, muttei nekään nyt tule ensimmäisenä mieleen. hirveän kivulias ovulaatio, jos tämä "sitä" nyt on.. :snotty: närästää ihan helkkarin paljon ja tuo polte ei ota loppuakseen..
 
Mii26Kyllä voi ovulaatio tulla jo noin aikaisin. Mulla ovistikku näytti plussaa kp.11(digitaalinen) viime kuussa ja kp12 oli ovis. Se vielä varmistettiin verikokeella, mikä tulos oli s-prog 51,3 joten hienosti olin ovuloinu, ei vaan tärpänny. Ja mulla kuitenkin lievä pco, eli toivoa on:)
Lupu Mä en tiedä rajasta, mutta kun mullakin tämä ylipaino on aika keskivartalo painoitteinen, ja sitte mulla on hidas aineenvaihdunta(käyn kakkalla kerran viikossa, sori mielikuvat) niin sitä kutsutaan metaboliseksi oireyhtymäksi. Sillä livulla mä ne sain. Gyne sanoi mulle ettei hoitoja aloteta (paitsi clomit) ennenku paino on tippunu ja bmi on n. 28. Tällä hetkellä se on 32, mutta 34 on lähdetty... :p
Yöperhoselle jaksuja testien kanssa...Mä oon varma et silloin harvoin kun teen testin niin mun verkkokalvoilla on punanen/harmaa ylimääränen viiva ihan vaan kiusaksi. Toivottavasti sulla toi ois nyt vaan positiivista :hug:

Siniviuhka Mulla on kipeä ovulaatio lähes aina..Mulla lääkäri epäili et kun se mötky sieltä irtoo niin se irtoo melko hitaasti aiheuttaen kipua ja et kun se veri vuotaa sinne onteloon niin seki sitte aiheuttaa niitä kipuja...Jaksamisia:)

Mulla ovis tekee kans tuloaan. Mulla on aina selvät merkit, tapahtuu se tai ei. Limaa on, napukka auki ja horny :LOL: :LOL: Mulla on myös niitä munasolun kasvukipuja aika selvästi aina kun ovulaatio tapahtuu vasemmalta kun mulla menee suoli tosi lähellä munasarjaa, niin seki aiheuttaa niitä kipuja...Sekin voi muuten olla kipuilun syynä, koska monilla naisilla suoli on ihan munasarjojen vieressä.....
 
Aah ootte kirjottanu niin paljon, et en muista kaikkee kommentoida!

YP ompa sulla jännä tilanne.. :hug:


Mulla ovis tekee kans tuloaan. Mulla on aina selvät merkit, tapahtuu se tai ei. Limaa on, napukka auki ja horny :LOL: :LOL: Mulla on myös niitä munasolun kasvukipuja aika selvästi aina kun ovulaatio tapahtuu vasemmalta kun mulla menee suoli tosi lähellä munasarjaa, niin seki aiheuttaa niitä kipuja...Sekin voi muuten olla kipuilun syynä, koska monilla naisilla suoli on ihan munasarjojen vieressä.....
Ahaa..mä kävin joskus sillo, ku en tienny ovulaatiosta oikee mitää lääkärissä, ku pisti tonne oik. alavatsaan, ni se sano, et ei siel oo mitää ja siin on suolenmutka...no nykyään tiiän, et aina ovulaation aikaan nippailee oik. nivusesta/alavatsasta(paitsi tässä kierrossa myös vas.)..

Vaikee arvioida millon täti tulee..ekat ovis tuntemukset oli niin, et nyt ois dpo11-12 tokat niin, et nyt ois dpo6-7..jossain vaiheessa valitin, et tissit ei oo kipeytyny, mut nyt on ja senkin eestä..ja alavatsaa polttelee ja nippailee..kauhee turvotus myös ollu monta päivää.. :kieh:

Kp onko jo menny hermot riiviön kanssa ;) :p ?
 
Simpson ja Halpe mäkin olen kerran käynyt lääkärissä kun en tiennyt, että voi koskea kovaakin..se lääkäri sanoi vaan, että "syöpä tästä tämä reseptillinen särkylääkkeitä, niin helpottaa!".. JOO, Miranaxia kirjoitti. sehän estää ovulaatiota, niin hirveästi järkeä sitä syödä kun vauvaa haaveilee :p
ja kun ei tämä oo oikeastaan samanlaista "nippailua" kuin se kipuilu mistä kävin lekurissa aiemmin..
 
hui.. ihan kauheesti tullu tekstiä ja nyt on silmät sen verran sikkuralla että en jaksa lukea, luen aamusta :) nopeasti vain kerron päivän kuulumiset..
ihan kamala närästys ollu koko päivän.! siis aivan hirveetä... ja töihin mennessä kun juoksin junaan, niin paineen tuntu vatsassa oli aivan kamala.!!!! nyt jos en ole raskaana niin tulen todella kovaa ja korkealta alas näiden oireideni kanssa...... :ashamed: huoh..

hyvää yötä.! :heart:
 
Täälläkin suunnitellaan nukkumaanmenoa, nukuin vaan taas kunnon päikkärit, niin eipä hirveesti väsytä :D

KP, voi teillä on varmaan ihanaa sen koirulin kanssa =)

HaLPe, sulla hyvän kuuloset oireet! Nyt vaan peukutuksia sinne :D!

Minäpäs meen tonne sänkyyn luekelemaan.
Öitä ja huomiseen!
 

Santtuli Mulla oli kans joskus vuosi sitten tommosta järetöntä kipua alavatsalla. Viilsi tosi kovasti varsinki jos yritti nousta tai istuutua. Pari kolme tuntia piti vaan maata. Sitä kesti yhen illan, ja seuraavana päivänäki oli vielä hivenen arka. Pari kertaa myöhemminki tuli saman tyyppistä kipua, mutta selvästi lievempänä eikä kestäny niin kauan. Mikä lie aiheutti, mutta kipeetä tosissaan teki.

(.) Perjantaina tais olla mulla ovis, ja tällä kertaa aivan hyvään aikaanki, jo kp 17! =) Ehkäpä tuo vyöhyketerapia tehoaa. Oli kyllä ennen sitäki jo pari lyhyempää kiertoa. Tosin ku vyöhyketerapian alotin, veny yks kierto muutaman päivän pitemmäksi mitä nyt tää tulee. Sillon alkuun myöskään ei tuntunu tärkeät pisteet jalkapohjissa, nyt on enää 1 piste hukassa, ja seki saattaa olla että ei oo vaan osunu kohdalleen, mulla tuntuu nuo olevan pikkusen eri paikoissa ku normaalisti.

Oispa ihana joululahja, jos nyt viimein sais plussan. :) Täsä taas aatellu, että sehän olis aika jo plussailla, että menis la sinne syksypuolelle. Miehen suvussa (sisaruksia ja niitten lapsia) nimittäin on monet syntyny syksyllä, varsinki syyskuussa, ja mun sisaruksista monta on syntyny marraskuussa. :D

Laihdutusta pitäis yrittää kovemmin... Harmittaa niin vietävästi, ku kesällä sain pudotettua jo 57 kiloon, ja nyt syksyllä tuli sen 3kg takaisin. Tietysti nyt tuntuu olevan tiukemmassa nuo kilot. :|
 
kp 1 :headwall:

Tuosta laihduttamisesta vaan... että laskekaa ihmiset se BMI, oikeesti. Ei laihduttaa tarvii jos ei oo ylipainoa. Jos normaallipainoisella jostain pursuaa, niin sit pitää alkaa käydä salilla, ei se laihduttamalla lähde.

Simpson tota mä just tarkotin, että joku hyvä syy pitää olla että sen lääkkeen saa, et ei esim jos on bmi jotain 26 eikä mitään erikoista terveydellistä syytä. Mul on nyt vähän yli 27, en oo koskaan ollut silleen hoikka, mutta parhaimmillaan se on ollu 25 ja normaalistikin jotain 26. Tavote olis että pääsis normaalipainon rajoihin, sinne olis matkaa kymmenen kiloa (ääh). Mä oon sellainen tunnesyöppö, et nytkin tekis mieli syödä ihan hulluna kun ottaa päähän toi täti, vaikkei oo edes nälkä. Onneks jääkaapissa on lähinnä valo, joten ei hätää :LOL: Pitää ajatella positiivisesti B)
 
huomenta.! :)

sinikka, siis mitä.? :eek: kuinka voi tollasia lääkäreitä olla.? lääkärin tehtävä on vastata kysymyksiin ja jos ei ole aikaa niin ohjaa muualle tai varaa uuden ajan, jotta voi keskustella ja stä AIKAA on.!!!

Duffy, mutta eipä ne tk:nkaan r-testit mitään voi näyttää jos ei kotonakaan.. paitsi tietty veritesti.. kaikki kaveritki on vaan niin sata varmoja että mä oon raskaana näitten oireitteni kanssa :D tulee kyl kova mätkähdys maahan... :ashamed:

Simpson, mä luulen että mun silmissä on vähän samaa vikaa :D

HaLPe, toivotaan että sun oireet nyt enteilis plussaa :heart: :)

ON: ihan hirveen kipeä olo :| ja töihin täytyy tänään mennä.! piru mua kiukuttaa ku ei oo vieläkään tullu veronpalautukset..... joululahjojen ostot viivästyy.!!!! :/
 

Yhteistyössä