♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Tässä taas päivitys mun elämään. Tänään rv 4+1 ja oireita tulee ... Väsymys alkoi ihan yhtäkkiä. Mä en nuku päikkäreitä mut tänään olisi voinut kyllä... Hajuaistini on herkkä kuin koiralla, hiki ja mitä kaikkea tuoksuu liian hyvin... Muuten vähän jomotusta vatsassa vain. Ja turvotusta ehkä. Vanhemmat kävi kylässä ja meinas lipsahtaa joku väsymys kommentti mutta sain pelastettua työnmäärällä.
 
Ihan kauheeta tää viimenen viikko ennen menkkoja! Nyt on dpo6 ja mietin ehkä turhankin paljon mitää saa ja mitä ei saa tehdä, jos olisin raskaana tai etten jotenkin estäisi sen munasolun tarttumista kohtuun tms.
Vähääkään raskaampi liikunta pelottaa. Monet ruokajutut pelottaa, vaikka järki sanoo ettei esim yhdellä maksa-aterialla ole vielä merkitystä. Tai kahvin juonnilla. Miten sais tän viikon menee nopeesti!
Yritän kyl kaikkeni et selviäisin sunnuntaihin ennen ku rupeen testaamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Ihan kauheeta tää viimenen viikko ennen menkkoja! Nyt on dpo6 ja mietin ehkä turhankin paljon mitää saa ja mitä ei saa tehdä, jos olisin raskaana tai etten jotenkin estäisi sen munasolun tarttumista kohtuun tms.
Vähääkään raskaampi liikunta pelottaa. Monet ruokajutut pelottaa, vaikka järki sanoo ettei esim yhdellä maksa-aterialla ole vielä merkitystä. Tai kahvin juonnilla. Miten sais tän viikon menee nopeesti!
Yritän kyl kaikkeni et selviäisin sunnuntaihin ennen ku rupeen testaamaan.
Sanoppa. Yhdessä kierrossa kävin salilla ja se ei helpottanut oloja mitä mahassa oli. Liikuntahan on aina auttanut pms-oireisiin, mutta ei tämmöisiin metu-mammavitskut-hormonioloihin joita tulee yleensä kierrossa (eri vaiheilla). Noh. Tässä kierrossa en uskaltanut kuin käydä lenkillä, koska pelkäsin revitteleväni liikaa salilla. Eipä se plussa siihen testiin sit siitä ollut kiinni, kun negatiivisen tein viime viikolla. Nyt sit on terolut-kuuri aloitettu ja tästäkin tulee se +40 kierto. Enkä juonut kahviakaan viikkoon kun oli niin kauhea närästys ja huono olo yli puoli päivää! Nyt ajattelen et elän vaan niinku normaalistikin kunnes tulee plussa. Syön lääkkeeni jne mut.. en jaksa olla enää varpaisillani. Ja eihän sillä ole mitään merkitystäkään noin alussa :geek:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: StellaMom

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
Päivitetty 3.9.2019


Yritys päällä:

Kumiankka1 28v (mies 28v)...............ya 5/17, yk 20, km 2/18, 5/18, 12/18
Bambinen 28v (mies 29v)..................ya 9/18, kkm 7/19, yk 1 kkm jälkeen
Hipposka 25v (mies 30v)................ ya 8/18, tjot
MonaLisa33 33v (mies 34v)............ya 8/18, yk 4, varhainen km 11/18 ja 12/18
haaveilija92 26v (mies 26v)............ya 3/18
Myrd 27v (mies 31v).......................ya 12/18, yk 3
jempsuuu 22v (mies 22v)...............yk 2
Lyyraviikuna 27v............................ya 10/18
Nep3 23v (mies 26)........................ya 2/19, yk 1
Huldaliini 27v (mies 30v)...............ya 1/19, yk 3
Owlet 27v.......................................ya 3-4/17
Kassu93 25v (mies 27v)................ya 11/18, kkm 2/19, yk 2 kkm:n jälkeen
topis 26v (mies 26v)......................ya 12/18, kkm 2/19, yk 2 kkm jälkeen
Apustaja 28v (mies 43v)...............ya 6/18, kkm 2/19, yk 7 kkm jälkeen
Binky 27v (mies 33v)....................ya 2/19, yk 2
Töppönen. 25v (mies 25v)............ya 5/19, yk 3
KukkaSosuli 30v (mies 30v).........ya 9/18, yk 8
SwanDeSol 31v (mies 43v)...........ya 3/19
Ehka2020 33v (mies 37v)..............ya 4/19, km 6/19, yk 3 km jälkeen
hanba 27v......................................ya 3/19, kkm 7/19, yk 1 kkm jälkeen
Mary91 27v (mies 31v)..................ya 8/19, yk 1



Plussanneet 2019:

tamariatara 29v (mies 29v), ya 1/19, yk 1, plussa 2/19
sucrine 31v (mies 33v), ya 12/17, km 8/18, plussa 2/19
Marjusk 28v (mies 28v), ya 7/18, km 11/18, plussa 3/19
Suspi 27v (mies 33), ya 9/18, yk5, plussa 3/19
Adalmina30 33v (mies 36), yk 8, plussa 4/19
peanut_butter 25v (mies 27v), ya 8/18, yk 8, plussa 4/19
Päppyrä 25v (mies 23v), ya 1/18, KU 4/18, yk 9 KU:n jälkeen, plussa 6/19
StellaMom 33v (mies 35v), ya 7/18, varhainen km 10/18, plussa 8/19




Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
Marttin
19v, mies 23v, pillerit jätetty 12/2018, ehkäisynä kumi ja keskeytetty



Taustalla:




Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli haluat tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella, niin ne on helpompi bongata ja päivittää listaan. Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Viimeksi muokattu:
@StellaMom Miten siellä menee? Siirränkö plussanneisiin? :)

Me käytiin tällä viikolla lapsettomuuspolin keskustelukäynnillä, kun mulla viime viikolla poistettiin polyyppi. Sain Thyroxinit korkeisiin kilpirauhasarvoihin ja muuten yritetään luomuna vielä puoli vuotta ennen jatkotoimenpiteitä.
 
Olen täällä taustalla lukenut teidän kuulumisia, mutta elänyt vähän hiljaiseloa kiireen keskellä. Peukut ja varpaat pystyssä, että @StellaMom kaikki menee hyvin. :barefoot:

Täällä on yk4 menossa ja menkkojen pitäisi alkaa tänään. Ei ainakaan vielä näy, vaikka yleensä on hyvin säännölliset kuukautiset ja alkavat kp28 heti aamusta. Tällä hetkellä on aivan liian toiveikas olo ja samalla ärsytän itseäni, kun putoan sitten niin korkealta, kun ne menkat sieltä tulevatkin. :cautious:
 
@Kumiankka1 Moi, hyvin on mennyt tähän asti. mulla rv 6 meneillään eli 5+5 tänään. Kai sitä voi siirtää plussanneisiin jo, vaikka itse skeptinen ja ihmeissään olen. Olen tehnyt varmaan 10 raskaustestiä, viimeisin ovistestillä. Testiviiva siinä oli melkein tuplasti tummempi kuin kontrolliviiva. Koitan päivittää teille miten menee toki :)
@Töppönen. Kiitos ihan hyvin menee tosiaan! Rv 6 on ollut väsymysten viikko. Muut oireet ovat jääneet hieman pois, närästys toki jatkuu kun syö vähänkin rasvaisempaa ruokaa.
 
Sieltähän ne menkat tuli kp32/28. :(Toivottavasti myöhästyminen on merkki siitä, että jotain yritystä on ollut. Yleensä on niin säännöllinen kierto.
Voi harmi :( mutta myöhästyminen voi kertoa yrityksestä toki. Mulla ei ole ollut haamuja edes mun testeissä molempien plussien välillä. Sen perusteella tiesin että nyt oli jotain meneillään, ja sieltähän se plussa tuli uudestaan sitten! Kiertoni oli alussa 30-32 pv ja sitten yksi oli 25pv, ja sitten taas 30. Eli mulla heittelehti paljon alussa, silloin en vielä tikuttanut ovistakaan. Sitten kun sai oviksesta kiinni, niin tiesi että O+ ja 13 pv luteaalivaiheen jälkeen tulee joko menkat tai plussa. Mun plussa kierrossa en kyllä tiennyt että mulla oli jo ollut ovis plussa kun petihommat puuhattiin. Mutta se oli sitten positiivinen yllätys.
Ehkä pitäisi ottaa nämä asiat rennommin? Mä en pysty ja moni muu täällä ei pysty siihen mutta ehkä se auttaisi...
 
Mitä tänne kuuluu?
Meillä yritys alkanut taas kun kkm jälkeinen vuoto on loppunut ja raskaustestit näyttäneet negaa :) kierron vaiheesta ei tosin mitään tietoa ole, kun kuukautiset eivät ole vielä tulleet. Ovistestejä olen kyllä tehnyt ja nyt näyttää siltä, että se voisi olla aika lähellä kun melkein plussa tuli testiin :)

Minulle voi päivittää:
Bambinen 28v (mies 29v)..................ya 9/18, kkm 7/19, yk 1 kkm jälkeen
 
Mitä tänne kuuluu?
Meillä yritys alkanut taas kun kkm jälkeinen vuoto on loppunut ja raskaustestit näyttäneet negaa :) kierron vaiheesta ei tosin mitään tietoa ole, kun kuukautiset eivät ole vielä tulleet. Ovistestejä olen kyllä tehnyt ja nyt näyttää siltä, että se voisi olla aika lähellä kun melkein plussa tuli testiin :)

Minulle voi päivittää:
Bambinen 28v (mies 29v)..................ya 9/18, kkm 7/19, yk 1 kkm jälkeen
Täällä aika sama tilanne. Ensimmäinen kierto kkm jälkeen käynnistyny ja nyt malttamattomana oottelen ovulaatiota. Toivottavasti saan sen metsästettyä kiinni ja vielä hyödynnettyäkin.:)
 
Heipä hei! Tulin tänne päivittelemään tilannetta: Mulla on varhaisultra tulossa ylihuomenna ja olen ihan kauhuissaan. Ensimmäinen raskaus jatkuu tällaisena stressikkäänä tapahtumana. Neuvola olisi varattuna ensi maanantaille taas, hyvä siis lähtee katsomaan onko siellä jotain ennen kuin lähtee suunnittelemaan sen enempää. Väsynyt nainen on, harvemmin kipuja nyt viime viikkoina ollut :)

Mitäs täällä? Pahoittelut @Bambinen ja @hanba ! Mullakin on iso pelko että sieltä ei löydykään mitään. Yhden sponttaanisen km oon kokenut viime vuonna joten ei ole kiva fiilis. Mites teillä? Oliko vuotoja vai miten se todettiin sitten? Tsemppiä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Heipä hei! Tulin tänne päivittelemään tilannetta: Mulla on varhaisultra tulossa ylihuomenna ja olen ihan kauhuissaan. Ensimmäinen raskaus jatkuu tällaisena stressikkäänä tapahtumana. Neuvola olisi varattuna ensi maanantaille taas, hyvä siis lähtee katsomaan onko siellä jotain ennen kuin lähtee suunnittelemaan sen enempää. Väsynyt nainen on, harvemmin kipuja nyt viime viikkoina ollut :)

Mitäs täällä? Pahoittelut @Bambinen ja @hanba ! Mullakin on iso pelko että sieltä ei löydykään mitään. Yhden sponttaanisen km oon kokenut viime vuonna joten ei ole kiva fiilis. Mites teillä? Oliko vuotoja vai miten se todettiin sitten? Tsemppiä <3
Toivottavasti teidän pienellä on kaikki hyvin siellä!❤

Mulla tuli vähä vuotoa pariin kertaan ja sit vaan se fiilis että kaikki ei ole hyvin. Pääsin töissä nopeasti ultraan jossa todettiin menneen kesken viikolla 7+, kun viikkoja olis pitäny olla 9+. Lääkkeet sain käteen ja hoidin tyhjennyksen kotona. Rankka kokemus, mutta onneksi nyt uuden kierron myötä vihdoin valoa tunnelin päässä. Eka raskaus sai alkunsa 4.kierrosta, toivon niin ettei menis kauaa uuden raskauden alkuun.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Heipä hei! Tulin tänne päivittelemään tilannetta: Mulla on varhaisultra tulossa ylihuomenna ja olen ihan kauhuissaan. Ensimmäinen raskaus jatkuu tällaisena stressikkäänä tapahtumana. Neuvola olisi varattuna ensi maanantaille taas, hyvä siis lähtee katsomaan onko siellä jotain ennen kuin lähtee suunnittelemaan sen enempää. Väsynyt nainen on, harvemmin kipuja nyt viime viikkoina ollut :)

Mitäs täällä? Pahoittelut @Bambinen ja @hanba ! Mullakin on iso pelko että sieltä ei löydykään mitään. Yhden sponttaanisen km oon kokenut viime vuonna joten ei ole kiva fiilis. Mites teillä? Oliko vuotoja vai miten se todettiin sitten? Tsemppiä <3
Mulla ei ollut mitään oireita. Olin vaan huolissani kun sykettä ei saatu näkymään vatsan päältä ultrassa vaikka viikkoja oli jo 8+6. Yksityisellä sitten alakautta ultrattiin ja sikiötä ei enää voinut sanoa edes sikiöksi kun oli jo hajonnut.. seuraavana päivänä alkoi sitten vuoto ja kivut, lääkkeellisesti sitten varalta kuitenkin tyhjennettiin.

Mullahan eka plussa tuli yk 9, toki kaikkia kiertoja en laskisi näistä mukaan kun välilä ovis viikot oltiin ihan eri vuoroissa töissä niin tallettelut jäi kyllä silloin

Toivotaan että kaikki hyvin teillä:love:
 
@KukkaSosuli Sulla on aika pitkiä kiertoja tosiaan jos yk 8 on vuoden jälkeen. Mulla taisi tulla 14 tai 15 sen vuoden yrittämisen aikana, pari sellaista hyvin lyhyttä 24-25 päiväisiä löytyi välillä. Mutta pidetään peukut ylhäällä että saatte vastauksia, ja pääsette hoitoihin jotka auttavat teitä :)

@hanba Mulla on tosiaan tuo varhaisultra tulossa ylihuomenna, ja sitten neuvola ensi maanantaina, eli paljon tässä voi tapahtua. Ei ole ollut vuotoja, joten toivotaan että kaikki on hyvin siellä masussa vielä. Itse km kokeneena tiedän että se on aika kauheeta kun kaikki suunnitelmat päässäsi menee uusiksi. Olen nyt suunnitellut että huhtikuussa olen äiti, vaikka totuus voi olla etten ole. Onko sulla ollut monta km/kkm vai oliko tämä ensimmäinen? Mun km oli kierrolla 3, ja tämä seuraava plussa tuli kierrolla 13-14 ilmeisesti vasta. Mutta tänään tein pc liuskan ja hienot leffaviivat oli :) aina halunnut sellaiset!

@Bambinen Joo tuota pelkäänkin että siellä ei löydy sykettä. Mun varhaisultra on rv 7+5 eli varmaan alakautta ultraavat (näin arvelisin) ja toivon tosiaan että sieltä jotain vahvistusta tulisi. Luin appistani (mulla on 3 eri appia) että rv 8 aikana voi tuntua siltä että menkat tulisivat koska silloin kohtu kasvaa tms. ja sitä mulla alkoi eilen kyllä tuntua. Ei vuotoja ole ollut, niistä olisin erittäin huolissaan. Oliko tämä ensimmäinen km/kkm? Toivottavasti teillekin tulee nopeasti uusi plussa josta saisitte käärön syliin asti!
 
@KukkaSosuli Sulla on aika pitkiä kiertoja tosiaan jos yk 8 on vuoden jälkeen. Mulla taisi tulla 14 tai 15 sen vuoden yrittämisen aikana, pari sellaista hyvin lyhyttä 24-25 päiväisiä löytyi välillä. Mutta pidetään peukut ylhäällä että saatte vastauksia, ja pääsette hoitoihin jotka auttavat teitä :)

@hanba Mulla on tosiaan tuo varhaisultra tulossa ylihuomenna, ja sitten neuvola ensi maanantaina, eli paljon tässä voi tapahtua. Ei ole ollut vuotoja, joten toivotaan että kaikki on hyvin siellä masussa vielä. Itse km kokeneena tiedän että se on aika kauheeta kun kaikki suunnitelmat päässäsi menee uusiksi. Olen nyt suunnitellut että huhtikuussa olen äiti, vaikka totuus voi olla etten ole. Onko sulla ollut monta km/kkm vai oliko tämä ensimmäinen? Mun km oli kierrolla 3, ja tämä seuraava plussa tuli kierrolla 13-14 ilmeisesti vasta. Mutta tänään tein pc liuskan ja hienot leffaviivat oli :) aina halunnut sellaiset!

@Bambinen Joo tuota pelkäänkin että siellä ei löydy sykettä. Mun varhaisultra on rv 7+5 eli varmaan alakautta ultraavat (näin arvelisin) ja toivon tosiaan että sieltä jotain vahvistusta tulisi. Luin appistani (mulla on 3 eri appia) että rv 8 aikana voi tuntua siltä että menkat tulisivat koska silloin kohtu kasvaa tms. ja sitä mulla alkoi eilen kyllä tuntua. Ei vuotoja ole ollut, niistä olisin erittäin huolissaan. Oliko tämä ensimmäinen km/kkm? Toivottavasti teillekin tulee nopeasti uusi plussa josta saisitte käärön syliin asti!
Joo, oli eka raskaus. On tämä rankkaa kun ei tiiä yhtään milloin oikeasti on se lapsi sylissä, vai onko ikinä. Toki nyt oon toiveikas kun matka vasta niin alussa.:) Kovasti tsemppiä ultran odotteluun!(y):love:
 
Joo, oli eka raskaus. On tämä rankkaa kun ei tiiä yhtään milloin oikeasti on se lapsi sylissä, vai onko ikinä. Toki nyt oon toiveikas kun matka vasta niin alussa.:) Kovasti tsemppiä ultran odotteluun!(y):love:
No mutta positiivinen asia on se että teillä molemmilla toimii tavarat, tuo voi olla vaikka joku geenivirhe mikä luonto sitten päätti keskeyttää! Näin mä ainakin sanon itselleni ekan km jälkeen. Se ei ollut tarkoitettu vain. Muistan miten masua silittelin kivuissani ja sanoin dramaattisesti, että päästä irti vaan jos kaikki ei ole hyvin, ja näinhän se teki. Tällä kertaa silittelen ja sanon että koita kestää mua vielä hetki :D
 
@KukkaSosuli Sulla on aika pitkiä kiertoja tosiaan jos yk 8 on vuoden jälkeen. Mulla taisi tulla 14 tai 15 sen vuoden yrittämisen aikana, pari sellaista hyvin lyhyttä 24-25 päiväisiä löytyi välillä. Mutta pidetään peukut ylhäällä että saatte vastauksia, ja pääsette hoitoihin jotka auttavat teitä :)

@hanba Mulla on tosiaan tuo varhaisultra tulossa ylihuomenna, ja sitten neuvola ensi maanantaina, eli paljon tässä voi tapahtua. Ei ole ollut vuotoja, joten toivotaan että kaikki on hyvin siellä masussa vielä. Itse km kokeneena tiedän että se on aika kauheeta kun kaikki suunnitelmat päässäsi menee uusiksi. Olen nyt suunnitellut että huhtikuussa olen äiti, vaikka totuus voi olla etten ole. Onko sulla ollut monta km/kkm vai oliko tämä ensimmäinen? Mun km oli kierrolla 3, ja tämä seuraava plussa tuli kierrolla 13-14 ilmeisesti vasta. Mutta tänään tein pc liuskan ja hienot leffaviivat oli :) aina halunnut sellaiset!

@Bambinen Joo tuota pelkäänkin että siellä ei löydy sykettä. Mun varhaisultra on rv 7+5 eli varmaan alakautta ultraavat (näin arvelisin) ja toivon tosiaan että sieltä jotain vahvistusta tulisi. Luin appistani (mulla on 3 eri appia) että rv 8 aikana voi tuntua siltä että menkat tulisivat koska silloin kohtu kasvaa tms. ja sitä mulla alkoi eilen kyllä tuntua. Ei vuotoja ole ollut, niistä olisin erittäin huolissaan. Oliko tämä ensimmäinen km/kkm? Toivottavasti teillekin tulee nopeasti uusi plussa josta saisitte käärön syliin asti!
Juu, kierrot on pitkiä vaikka teroluteilla katkaistaan. Toivotaan että tää PCO on ainoa haaste mikä meillä on ja että siihen jokin tepsii. Tsemppiä myös sulle!
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Mitä tänne kuuluu?
Meillä yritys alkanut taas kun kkm jälkeinen vuoto on loppunut ja raskaustestit näyttäneet negaa :) kierron vaiheesta ei tosin mitään tietoa ole, kun kuukautiset eivät ole vielä tulleet. Ovistestejä olen kyllä tehnyt ja nyt näyttää siltä, että se voisi olla aika lähellä kun melkein plussa tuli testiin :)

Minulle voi päivittää:
Bambinen 28v (mies 29v)..................ya 9/18, kkm 7/19, yk 1 kkm jälkeen
Hyvää kuuluu, plussasin lauantaina ja eilen mentiin kihloihin. :love: yk 7 kkm jälkeen tärppäsi. Mutta ihan alussa ollaan, 3+5 ja huomenna ois menkkojen alkamispäivä niin saa nähdä. Aika oireetonta on vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
@KukkaSosuli Sulla on aika pitkiä kiertoja tosiaan jos yk 8 on vuoden jälkeen. Mulla taisi tulla 14 tai 15 sen vuoden yrittämisen aikana, pari sellaista hyvin lyhyttä 24-25 päiväisiä löytyi välillä. Mutta pidetään peukut ylhäällä että saatte vastauksia, ja pääsette hoitoihin jotka auttavat teitä :)

@hanba Mulla on tosiaan tuo varhaisultra tulossa ylihuomenna, ja sitten neuvola ensi maanantaina, eli paljon tässä voi tapahtua. Ei ole ollut vuotoja, joten toivotaan että kaikki on hyvin siellä masussa vielä. Itse km kokeneena tiedän että se on aika kauheeta kun kaikki suunnitelmat päässäsi menee uusiksi. Olen nyt suunnitellut että huhtikuussa olen äiti, vaikka totuus voi olla etten ole. Onko sulla ollut monta km/kkm vai oliko tämä ensimmäinen? Mun km oli kierrolla 3, ja tämä seuraava plussa tuli kierrolla 13-14 ilmeisesti vasta. Mutta tänään tein pc liuskan ja hienot leffaviivat oli :) aina halunnut sellaiset!

@Bambinen Joo tuota pelkäänkin että siellä ei löydy sykettä. Mun varhaisultra on rv 7+5 eli varmaan alakautta ultraavat (näin arvelisin) ja toivon tosiaan että sieltä jotain vahvistusta tulisi. Luin appistani (mulla on 3 eri appia) että rv 8 aikana voi tuntua siltä että menkat tulisivat koska silloin kohtu kasvaa tms. ja sitä mulla alkoi eilen kyllä tuntua. Ei vuotoja ole ollut, niistä olisin erittäin huolissaan. Oliko tämä ensimmäinen km/kkm? Toivottavasti teillekin tulee nopeasti uusi plussa josta saisitte käärön syliin asti!
Joo oli ensimmäinen kkm. Toivon mukaan myös viimeinen. Fyysisesti toipunu nopeasti mutta henkisesti ollu välillä aika raskastakin :( fiilis alkaa olemaan jo parempi kuin vaikka pari viikkoa sitten.
 

Yhteistyössä