♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Tekisi niin paljon mieli taas tehdä testiä. Nyt kp 30 ja ei mitään oireita mihinkään suuntaan. Ei raskaudesta (josta yritän koko ajan muistuttaa itseäni, että se on hyvin epätodennäköistä) eikä menkoista.

Tosin joskus ne vaan ärsyttävästi alkaa ilman varoituksia, vaikkakin harvemmin. Tänään jo luulin töissä, että nyt alkoi ja en päässyt siitä heti lähtemään vessaan ja oli vähän sellainen olo, että kiva kun on aika vaaleat housut, kun joskus on alkanut ihan kunnon hulahduksella, mutta eipä ollutkaan. Valkovuotoa vaan. Ei ole kyllä tavanomaista minulle, että olisi tuollaisia määriä. Viikonloppuna tosin oli vielä enemmän. Aamulla kun nousin, niin valui ihan.
 
Kiitos vastauksista. Mua ahdistaa, kun meillä ei mies tee kuin pakon edessä aloitteen. Meillä ei ole seksiä kuin korkeintaan pari krt kk jos mies tekee aloitteen.. ja minä kyllä haluaisin enemmän. Oon päättänyt että oviksen aikaan teen itse aloitteet ja muuten sitten antaa olla. Jotenkin tuntuu pahalta kun minun pitää se aloite melkein aina tehdä. Joskus haluaisin
minäkin tuntea olevani haluttu. Mies vakuuttaa aina että haluaa minua ja seksiä mutta ei kuitenkaan tee aloitetta. Tänään illalla meni nhl peli seksin ohi ja ovulaatio on näillä näppäimillä.. :( huoh. Anteeksi avautuminen, joskus menee hermot.. yritän huomenna tai sunnuntaina kirjoitella vähän positiivisempaan sävyyn..

Mukavaa viikonloppua kaikille ja plussatuulia piinailijoille ja meille muillekin! :love:
 
@lovecoco piti juuri sanoa, että oon myös katsonut tota sarjaa, mutta ehkä olis parempi olla katsomatta..

@Puukiipijä eikös toi saata olla jo vähän oiretta :whistle:

@Hiutale89 oletteko miehesi kanssa puhuneet asiasta? meillä oli jonkun aikaa sama ”ongelma”, mutta sitten se selvisi puhumalla ja nyt aika 50/50 menee nuo.

Tänään kp26 testattu puhdas nega, oon vähän malttamaton :whistle::ROFLMAO: Tää on tosi ärsyttävää, kun tietää vaan sinnepäin, että koska se ovulaatio on ollut.. Ajattelin malttaa huomisen ja testailla vasta sunnuntaina. Huomasin myös omakannasta, että lähete lapsettomuuspolille oli käsitelty ja määräys kaikenlaisiin testeihin tehty ja ei-kiireisenä 0-3kk. Toivottavasti ei tarvitsisi mennä ollenkaan :X3:
 
@Hiutale89 voih kurja tilanne :( seksuaaliset asiat kun vielä on sellasia että niiden suhteen tuppaa käymään aika herkillä. Helposti hakee syitä itsestä vaikkei siitä olisikaan kyse. Onko miehellä stressiä tai kiireitä? Meillä jää seksi yleensä pois jos kummallakaan on, ei vaan jaksa eikä tee mieli. Joskus nuorena ja huolettomana oltiin paljon viriilimpiä. Meitä se ei ole juuri haitannut ja joskus on jopa kuukausienkin kuiva kausi ollut ilman sen kummempia ongelmia parisuhteessa. Toki nyt yrittäessä se meinaa joskus muodostua ongelmaksi, ei millään meinais jaksaa niin tiuhaan kuin tarpeen olisi (vaikka se hauskaa joka kerta onkin). Munkin mies pistää änärit edelle jos samaan aikaan sattuu :cautious:

Vitamiinien ja muiden saanti voi vaikuttaa kans. Jos haluaa vippaskonsteja haluihin kokeilla, niin macan ohella ashwagandha toimii joillain.
 
Täällä kp31/30. Ei pienintäkään merkkiä menkoista.

Kuulin myös tänään, että kaveripariskunta odottaa lasta ja heti ensimmäisestä yrityksestä oli tärpännyt. Heillä oli vielä ongelmana monirakkulaiset munasarjat ja lääkärin arvio, että todella vaikea on tulla raskaaksi. Olivat siis lähinnä järkyttyneitä, kun se lapsi tuli niin helposti. Joskus näinkin! Mutta pakko myöntää, että kyllä se vähän kirpaisi, vaikka onnellinen heidän puolestaan olenkin.
 
Viimeksi muokattu:
@tilliina täälläkin menkat päivän myöhässä.. Viime kierrot olleet tasaisempia ja enemmin alkaneet aikaisemmin kuin odotin, kuin myöhemmin. Alkaa ärsyttää, kun toiveet nousee, vaikka kuinka yrität ajatella rationaalisesti. (n) Aikasivat nyt ennen kuin kiipeilen seinille:ROFLMAO: Varmaan sillä myöhässä, kun niin herkällä kuuntelen joka risahdusta.
 
  • Tykkää
Reactions: Kajo88 ja tilliina
@tilliina teitkö tänään testiä? Toihan kuulostaa hyvältä, jos ei menkoista ole merkkejä!

Mulla tuli äsken vessassa ihan kirkasta verta paperiin, mutta ei pitäis vielä sentään menkkojen alkaa (nyt dpo10). Viimeksikin oli tuhruvuoto menkkojen alla, silloin se oli ensimmäinen kerta ikinä. Te, joilla tuhrua on ennen menkkoja, oletteko tutkituttaneet mistä se johtuu? Jotain luin siitä, ettei keltarauhashormonia olisi tarpeeksi ja se voisi aiheuttaa tuhrua. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että se on aika yleistä. Jostain häikästä se kai kuitenkin kertoo, jos näin aikaisin alkaa?
 
@Kajo88 en oo nyt pariin päivään tehnyt testiä, kun näyttivät ihan puhtaita negoja loppuviikolla. Veikkaan että ovulaatio oli myöhässä, menkat varmaan alkaa ensi viikon aikana. En oikein usko raskauteen, seksiä oli sen verran vähän viime kierrossa kuitenkin.

@eevas joo, sais kyllä alkaa, ettei tarvis miettiä tätä asiaa taas hetkeen :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Kajo88
Täällä samanlainen kokemus kuin monella muulla, eli pientä menkkamaista vuotoa tässä kierrossa jo ennen kuin menkkojen pitäis alkaa. Joskus pari kertaa aiemminkin ollu, mut ei mitenkään säännöllisesti.

@Kajo88 en tiennytkään, että turhuvuotoon ennen menkkoja voisi liittyä jotain hormonaalista ns. poikkeamaa. Tätä vois kysyä, kun kohta oon gynelle menossa...

Tässä kierrossa dpo 8 tuli vähän punaista, ja dpo 10 huomasin alushousuissa vähän rusehtavaa. En uskalla innostua, että liittyis kiinnittymisvuotoon... Kp 28/31 ja dpo 11 tänään. Jokohan uskaltais kohta testata vai odottaisko vaan? (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Kajo88 ja Jennipä
emppu11 voishan se olla joo :) ainakin toivon niin, vaikka järjellä ajateltuna en oikein usko.

Hiutale89 meillä myös mies tekee aloitteita aika harvoin ja yleensä silloin kun itseäni ei huvittaisi yhtään (=viikonloppuaamuisin). Nyt kun on ollut vauva toiveissa, niin olen sitten silti kuitenkin suostunut, jos on oviksen kannalta edes joten kuten sopivaan aikaan. Jos itse teen aloitteen, niin miestä ei yleensä kiinnosta.
 
@ronso, kiitos ihanasta ajatuksesta, mutta nyt en kyllä lähde tohon kelkkaan. :D Viime kierrossa, jossa menkkoja edeltävää tuhrua tuli ensimmäisen kerran, olin jo ihan varma, että kyse on kiinnittymisvuodosta, kun ei tuhrua ollut aiemmin tullut. Nyt en enää usko siihen. ;)

@syystyttö, toivottavasti sulla on kyse kiinnittymisvuodosta! <3 Ja jos kysyt tuhrusta gyneltä, niin olisin tosi kiitollinen, jos jakaisit tännekin mitä saat vastaukseksi. Olisi mahtavaa, kun olisi joku kaveri gynenä, niin aina voisi tiedustella helposti kaikkea, mikä askarruttaa. :D

Sormet ristissä kaikkien puolesta, että plussia tulisi!
 
Joo kyllä mie nyt tyydyttäydyn kohtalooni että ne oli menkat. Vuoto kesti noin 24h ja yhteensä ehkä ruokalusikallinen tavaraa tuli, eli ei ”hanat auennu” aivan mahottomasti. Maanantaina soitan polille ja kerron kyllä että tuommonen erittäin vajaa vuoto oli.
 
Kiitos kaikille onnitteluista! Aikalailla puulla päähän lyöty olo. Olin jotenkin varautunut yrittämään kauemmin ja nyt on vaikea aivojen päästä tähän uuteen tilanteeseen mukaan!

@Pocahontas- Elokuussa aloitettiin yrittäminen, joten kauaa ei todella ehditty.

@eevas Kaksi päivää oli myöhässä. Plussa ei enää siinä kohtaa tullut yllärinä, koska oireita oli jo ja toisekseen menkkani eivät ole ikinä myöhässä. :whistle:
 
Tääläpä ei oo hetkeen juuri tultu käytyäkään.. pientä päivitystä tilanteeseen. Heinäkuussa siis pillerit jätetty, itellä pco ja yksiäkään menkkoja ei oo kuulunut. Teroluteilla nyt kaks kertaa koitettu kiertoa saada alkuun, mutta eipä ne juuri toimi. Hoidot ja tutkimukset alkais tammikuussa, jos mitään ei kuulu. Mutta en ymmärrä miksi tammikuuhun asti täytyy odottaa, kun tiedetään jo mikä vika mussa on. Ja koko mun ikänäni (25) ei spontaaneja menkkoja ole tullut..

Tiesin toki, ettei lasten saanti helppoa ole, mutta turhauttavaa odottaa edes hoitojen alkua, kun ei omassa kropassa mitään toimintaa ole. Ymmärrän sen vuoden odotusajan hoitojen suhteen niillä, kellä ei tiettävästi ongelmia pitäisi olla.

Haluais olla optimistinen ja toivoa, että pikku avulla raskaus saattais onnistuakin, mutta takaraivossa jyskyttää monen vuoden rupeamat.
 
@Jahapa toi on niin kurjaa kun mitään ei tapahdu :(. Mutta onneksi tammikuuhun on tosi lyhyt aika, onko teillä jo lähete/ensiaikaa sovittu vai missä vaiheessa teillä tää homma on? Ja ootko käynyt julkisella vai yksittisellä? Ja toivottavasti saisitte tuloksia aikaan kevyillä avuilla.
 
@Jennipä ei ole mitään vielä alotettu. Joskus vuonna 2013 normitarkastuksessa huomattu pco. Nyt puhelinajoilla saanut terot käyttöön ja sanoneet, että tammikuussa uutta käyntiä, jos ei mitään tapahdu. Joten en juuri tiedä miten tammikuussa edetään. Alkututkimukset ajattelin kyllä jo käydä yksityisellä. En juuri oo kyllä asioista edes ottanut selvää, kun jotenkin yrittää olla ajattelematta asiaa.
 
@Jahapa jos parin kuukauden hoidot yksityisellä ei kuulosta sun korvaan liian kalliilta niin sinne vaan hoitoon heti ensi viikolla. Mulla myös PCO ja yksityisellä hoidettiin maalis-kesäkuussa ovuloimattomuutta clomifeneillä (nykyään ne ois letrozoleja). Mulla ne ei toimineet ja saatiin kesäkuussa lähete julkiselle ja ensikäynti oli elokuussa. Pitkiä hermoja tää touhu vaatii ja pari kertaa kuussa tulee aina jotain yllättävää takapakkia, mutta ehkä tää joskus vielä palkitaan. Tsemppiä (y)
 
@Jahapa meilläkin alko hitaasti elokuussa kävin yksityisellä ja sain sen lähetteen julkiselle ja sit sieltä ooteltiin kirjettä ja kaikki verikokeet (jotka piti käydä tiettynä kiertopäivänä) ja niiden vastausten odottelu, miehen näyte ja sen odottelu ja lokakuussa päästiin jopa polille asti. Eli se parikuukautta meni alku rumbassa
 
@voittamaton ja @Piusy kiitos teille eli hyvinki on mahdollista alottaa yksityisellä ja sen jälkeen saada lähete julkiselle puolelle? Näkeeköhän hintoja mistään, mitä hoito yksityisellä tulis maksamaan.. tosin en tiedä ajatteleeko lopulta sitä rahaa niinkään. Kun saisi edes kiertoa käyntiin.
 
:love::love: Onnea plussista @Pilvilinna91 & @emmis! :love::love:
Tervetuloa uusille. :)

Ja moikka taas pitkästä aikaa.
Mulla oli ja meni taas yhdet menkat, eikä kyllä ollut minkäänlaisia raskausoireita ennen menkkoja.
Meillä menee välillä miehen kanssa aika paljon työajat ristiin ja se vaikeuttaa tätä vauvaprojektia. :/

Tällä hetkellä mulla on jotenkin tosi turhautunut olo tän vauvaprojektin kanssa, ja enemmänkin tuntuu, että tämä on sellaista "tulee jos on tullakseen" -hommaa. En jaksa ottaa suurta stressiä. Todellakin haluan vauvan, ja toivon, että vuoden päästä saisi mies viettää isänpäivää isänä. <3
 
@Jahapa ite varasin ajan gynelle, jolla olin monena vuotena käynyt uusimassa pillerireseptiä. Kerroin, että menkkoja ei ole kuulunut pariin kuukauteen, lääkäri ultrasi ja totesi, että ei toivoakaan luomumenkoista, eikä näin ollen raskautumisestakaan. Mulla tuli 1kk hoidot (sisältäen verikokeen, yhden ultrauskerran ja lääkkeet) maksamaan noin 250e. Mies ei tässä kohtaa vielä hoidoissa ollut mukana ollenkaan. Kysy vaan lisää jos tulee jotain kysyttävää :rolleyes:
 
@Jahapa meillä meni niin että menin yksityiselle että ”haluan vauvan” ja kun jo useampi vuosi ilman ehkäisyä ja pitkäaikaissairaus taustalla kysy gyne ”ruvetaanko tutkimaan ja hoitamaan täällä vai haluatko keskussairaalalle” totta kai halusin sairaalalle. Teki sisätutkimuksen ja pulitti 80€, keskussairaalalla sitten vaativat sen että kumpikin tutkitaan ja eka poliklinikka käynti oli pariskuntakäynti jolloin kummaltakin poliklinikkamaksu 41,50€ +lääkkeet (pregnyl 35€, foolihappo ja ovis- ja raskaustestit) jatkossa käynnit pääosin vaan mulle koska mies simppoineen kunnossa, voi olla mukana mutta vaan miulta poliklinikka maksu.
 
Oliko sulla @voittamaton todettu mitään rakenteellista syytä ovuloimattomuudelle? Ja sulla onnistu sitten clomeilla raskaus?

Kiitos teille, eiköhän päästä alkuun ja maanantaina soittoa yksityiselle. Tässähän varmaan enää tarvikaan koskaan ehkäsyä. Ilmeisesti teroluteilla voi pelkästään vuotohäiriöitäkin hoitaa. Mut joo, ehkä pitää nyt tää ensimmäinen lapsi ensin saada alulle, ennenkö jatkoja miettii
 

Yhteistyössä